Túrd fel a kukát, játszunk

január 26., 15:56 Módosítva: 2020.02.01 16:24
28
9 hozzászólás

Tavaly ellógtuk a szokásos évi végi/karácsonyi hiéna dömpinget. Na nem azért, mert ne lenne egy egész évben hizlalt dobozunk tele repiajándékkal. Mert van, és most pótoljuk, ami elmaradt. A következő hétvégéken szórjuk el a tavalyi adagot csomagokba gyűjtve. Ez itt az első, egy viszonylag szerény nyeremény mindenféle távol-keleti cuccal. 

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vettem rá ablaktörlőt!

január 26., 08:14 Módosítva: 2020.01.30 06:17
1043
84 hozzászólás

Kinéztem tegnap az iroda ablakán és a szemközti Klubrádió parkolójában mindig ott álló, az enyémhez kellő távolságból megszólalásig hasonlító, fekete Avensis hirtelen egészen csinosnak tűnt. A világ legförtelmesebb autója, egy kék Micra CC állt épp mellette. Ma már odébb parkolt az Avensis. Egy Maserati mellett. Ma már megint rondának láttam. Minden jel szerint nem vagyok még elfogult.

84 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Atomreaktor bálnazsírban: 0-100 egy nappalival

január 25., 20:09 Módosítva: 2020.01.30 06:17
3
3 hozzászólás
Folytatódik a közösségi BMW-bemutató, csatlakoz te is. Ma megmutatjuk, mitől megy döbbenetesen az X4 M, és válaszolunk az előző videóban feltett kérdésekre. Sokat elmond a jelenlegi autóvásárlási mentalitásról, hogy a hagyományosan sportos gyártó csúcs-hajtáslánca egy hobbiterepjáróban mutatkozik be, nem pedig egy kupéban. Ettől még érdekes, nézzék:
3 hozzászólás

Carlos Ghosn szökésének alternatív története

január 25., 15:10 Módosítva: 2020.01.30 06:17
24
2 hozzászólás

Az egész úgy kezdődött, hogy egyik nap rájöttem: Carlos Ghosn szökéséből micsoda szójátékot lehet alkotni (Ghosn is gone). Gyorsan felütöttem a keresőbe és miután megnyugodtam, hogy ez már másoknak is eszébe jutott, egyszer csak belebotlottam a Ghone is gone című játékba. Egy darabig ellenálltam, de aztán amikor az Égéstér követ(el)ő csoportban is belinkelték, úgy éreztem: cselekednem kell.

ghone-is-gone-arrested
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tesztelj velünk: ez a leggyorsabb BMW hobbiterepjáró?

január 23., 16:59 Módosítva: 2020.01.30 06:17
167
9 hozzászólás
A hobbiterepjárók feleslegességén kár vitázni, lassan az emelt krumpli lesz az alapértelmezett autó. És ahogy régebben létezett sportos autó, kényelmes autó, meg egyéb alfajok, most ugyanúgy megkapjuk ezeket a hobbiterepjárók között. Most a BMW is a riválisokhoz igazította a kisebbik terepkupéját, így kaptuk meg az 510 lóerős, versenytechnikás X4-est.
9 hozzászólás

Ezek a legöregebb autók Magyarországon

január 21., 17:15 Módosítva: 2020.01.25 07:22
302
56 hozzászólás

Megismerni a magyar autópark összetétele és változásai közt rejlő mélyebb összefüggéseket kicsit olyan érzés mint megtudni, mi mozgatja az embereket amikor autót választanak. 

Egy új, magyar Youtube-csatorna a Data will talk to you arról készített egyszerű, áttekinthető animációt, hogy miként változott 2002. és 2018. közt a legnépszerűbb márkák autóinak átlagkora és korsorrendje a magyar nyilvántartásban, a Központi Statisztikai Hivatal összegzése alapján. Itt érdemes megtennünk egy fontos kiegészítést, mivel sokakban felmerülhet, hogy miért nem szerepel ebben a poszt fő témáját képező nagy összevetésben a Lada, a Wartburg és a Trabant, melyek az ezredfordulón még nagyon fontos szereplői voltak a forgalomnak. Az ok egyszerű: a három márka tömeges eladásai a rendszerváltás után megszűntek és bár a nyilvántartásban még 2002-ben is előkelő helyen szerepeltek, nyílegyenes kornövekedési pályájuk és az ebből adódó torzító hatás miatt miatt célszerű volt ezeket kivenni a Top15-ből és csak azon a márkák korátlagát visszakövetni, melyek 2018-ban voltak a legnépszerűbbek és amelyekből újként is jelentős mennyiséget adtak el ezekben az években. Ettől függetlenül a Data will talk to you elkészíti a szocialista Top3 korvideót is, melyet itt közlünk.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak egy apró lyuknak indult...

január 19., 07:27 Módosítva: 2020.01.27 21:52
699
49 hozzászólás

Igen, tudom, az ilyen ember nem is szülő, hiszen még mostohaszülőnek is rossz lenne. Az ilyet kérem, sintérnek hívják. Rabszolgatartónak. Fegyőrnek. Fuj. Phijj... Pláne, ha rábízott lény nem is egyszerű ember, hanem egy autó. Különösen, ha az egy Alfa Romeo. Merthogy a latinautós közösség megbosszul mindent, ami nem kizárólag a túláradó és túlcsorduló latinautó-szeretetről szól, én viszont sajnos, ennél a szürkének sokkal több árnyalata szerint élek.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így épül újjá 11 ezer lóerő

január 18., 17:33 Módosítva: 2020.01.22 18:00
2003
39 hozzászólás

Megmagyarázhatatlan miért, de jó nézni azokat a felgyorsított videókat, amelyeken valamit megjavítanak. És ha már, akkor miért ne azt nézzük, ahogy egy 11 ezer lóerős, kompresszoros, nyolchengeres motort raknak rendbe verseny után?

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gyertek a KMO-ra, újra zúg a Titanic!

január 17., 12:06 Módosítva: 2020.01.22 06:39
257
9 hozzászólás

Azt azért nem gondoltam volna, hogy az új könyvem, a Feljegyzések a Titanicról nem éri meg az év végét - pedig viszonylag merészen elég sokat nyomtattam belőle. Sajnos már december közepére elfogyott, de addigra annyira összecsaptak a hullámok a fejem fölött, no meg a nyomda sem örült volna igazán egy utolsó pillanatos ASAP-rendelésnek, hogy januárra rendeltem csak a második kiadást, addig pedig az első könyv, az Életemet egy rozsdás roncsért árusítását is szüneteltettem. Kellett egy kis levegővétel, bocs.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ingyen* Punto: vége a történetnek

január 13., 15:48 Módosítva: 2020.01.16 16:57
228
35 hozzászólás

Sokan írtátok-kérdeztétek, mi van a Puntóval, mert nagy a csönd. Ennek az volt az oka, hogy igazából nem volt vele semmi, vagyis működött. Ami a rosszmájúak szerint már önmagában hírértékű, pedig szerintem nem. Valójában a tavaszra rendesen megcsinált fékek, motor és kormányzás tette a dolgát. Amit még javítani kellett, az a klíma volt, meg néhány esztétikai probléma, zörgés, apróság. Más kérdés, hogy a Punto nálam töltött ideje olyan hosszúra nyúlt, hogy kitermelt még egy problémát a végére, de nem ezen múlt, hogy kiderült: ingyen ebéd nincs.
De az olcsó ebéd létezhet.

35 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így születnek a nagy autóversenyzők?

január 13., 14:05 Módosítva: 2020.01.18 13:56
406
4 hozzászólás

Elég egyértelmű a sorsod, ha életed első tíz éve azzal telik, hogy apád ralis pályafutását követve járod a bolygót futamról futamra. Aztán amikor serdülni kezdesz, apád ralikrosszra vált, hogy ott verje végig a világot egy csapattal, aminek a vezetője az anyád. Az anyád, aki nem mellesleg szintén jó ralis volt, csak abbahagyta, miután megfogantál. Amikor meg épp nem a világ egy távoli pontján nyeled a benzingőzzel kevert port a pálya mellett apádat nézve, egy svédországi birtokon éled a gyerekéveid és vereted a földutakon bármivel, amihez odaengednek a száguldás iránti vágyadat erősen toleráló szüleid. Röviden ez Oliver Solberg háttértörténete, akiből nem meglepő módon profi autóversenyző lett 15 éves korára. Róla szól a Száguldó család (Born 2 Drive) című doku, amit te is megnézhetsz majd a Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon.

oliver solberg.png
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

44 éves és vadonatúj

január 12., 07:22 Módosítva: 2020.01.16 06:26
2569
173 hozzászólás

Ez tényleg a sors sodorta elém, nem ilyet kerestem, ha tudom, hogy létezik valahol, akkor sem kezdem kutatni, mert nem is ez az állapot volt a cél, s nem is hittem volna, hogy képes leszek megtalálni. Ha pedig hittem volna, azt végképp nem gondoltam volna, hogy nem csaklizza el valaki előlem. Másfél napja van meg, csak a szakmai facebookomra – ahol a percről-percre dolgokat pörgetem mindig – tettem fel róla pár képet és alig valami kis dumát, és már így is öt ajánlatom van rá, azonnalra. Belenyúltam.

173 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kimaradt jelenet: a falu bikája!

január 9., 19:04 Módosítva: 2020.01.17 10:07
143
10 hozzászólás
Nem tudjuk, hogy ezt a tesztet miért csináltuk, de volt nálunk egy hangnyomásmérő, meg három nyomorúságos hangú autó. Nem lesz hozzáadott érték.

 Készült rendes, tartalmas teszt is, azért kattints ide. 

10 hozzászólás

Most indulok autóért Olaszba'

január 5., 08:01 Módosítva: 2020.01.13 06:46
882
218 hozzászólás

A sztorit ezerszer elmondtam, most csak a lényeg: Nessy nevű hathengeres állólámpás Mercim eladásának egyik fő oka (a három közül) az volt, hogy abból lehetett egyben kiszedni annyi zsetont, hogy a második könyvem nyomdai és egyéb költségeit ki tudjam fizetni. Mivel nem maradt járós autóm, ezért sebtében kellett valami olcsó, lélektelen izé, amit nem sajnálok kint rohasztani az esőben (Nessyért állandóan vérzett a szívem, bár télen a púposra tömött garázsban lakott), ezért megvettem a piac legolcsóbb Avensisét, ezúttal is köszi Sebők Gabi, hogy szóltál.

218 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen autót használnak a magyarok

január 3., 14:17 Módosítva: 2020.01.07 14:32
876
17 hozzászólás

Több mint 3,6 millió személyautó van forgalomban Magyarországon. Az autópark átlagkora 14 év, évente mintegy 700 ezer cserél gazdát a használtpiacon és 156 ezret hoztak külföldről, miközben nagyjából ugyanennyi új autót helyeztek forgalomba. Aki olvassa a Totalcar elemzéseit, nem lepődik meg az arányokon, ahogy azon sem, hogy állandó adatforrásunk, a Datahouse kimutatása szerint a dízelmotoros személyautók a teljes állománynak nagyjából harmadát teszik ki. Arányuk a következő években tovább csökkenhet. De mi van az adatok mögött? 

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

2019 legjobb tesztautói - 2. rész

január 1., 01:16 Módosítva: 2020.01.04 07:41
272
24 hozzászólás
Idén is összegyűjtjük a legemlékezetesebb autókat, amik megjárták a szerkesztőséget. Ez itt a második adag Csikós kedvenceivel és Winkler összes idei tesztautójával.
hunyadi30nfb-20

Csikós Zsolt

Három a magyar igazság, egy a ráadás – idén bő harminc, mindenféle tesztelni való autó volt alattam, java részüket valamilyen formában meg is írtam. Most akkor kiválasztom azt a szűk tíz százalékot belőlük, amire a legszívesebben gondolok vissza. Megjelenési sorrendben jöjjenek az újak, a végére meg lesz plusz egy veterán, mert a szívem csücskét azért nem hagyom ki.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet

Igen, tudom, hogy idén volt az új Porsche 911-es premierje, és én voltam az a szerencsés, aki kijutott a tesztvezetésére, de hát a 911 nem tudja már önmagánál annyival feljebb tolni a mércét, hogy attól hasra essek. Ellenben ott a Vitara, amely mindig is jó autó volt, most meg még jobb lett. Mert tény, ez az új verzió minden ponton szemen köpi a saját hagyományait, mert csak elsőkerékhajtásos, szívó- helyett turbós benzines hajtja, ráadásul automata váltós is. Nem terepjáró, nem SUV, még crossovernek is nehezen hívható, mert igazából csak egy szögletes dobozkarosszériával ellátott kisautó-alap. Utálnom kéne, de sajnos működik. Isteni benne az a turbómotor, rohadt jól néz ki, szépen kapcsolgat a váltója, a maga módján pedig még kényelmes és ügyes is. Sajnos ki kell mondanom: a Vitaraságától megfosztott Vitara valamennyi hasonló nevet viselő közül eddig a legjobb autó. De erdőkerülők kerüljék.

DSF9207
24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Idén is megvolt a kilométer a vasakban

2019. december 29., 07:25 Módosítva: 2020.01.04 07:41
532
102 hozzászólás

A tavalyi eufória után vegyesebben alakult a 2019, bár az év java része szuperül sikerült. Ami egy autós-motoros csávónak a legfontosabb lehet – talán még az életben nem tettem bele ennyi kilométert az öreg járműveimbe egy év alatt, s mindemellett jutott idő a két keréken dülöngélésre is. Mindezt úgy, hogy mellékesen az életben nem jártam még ennyit külföldön hivatalból – már ha leszámítom a külszolgálatban töltött, gyerekkori éveket. Úgy is fogalmazhatok: baromi tömény volt ez a 2019.

102 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az oroszok megcsinálták a Cybertruckot, harmincad annyi pénzből

2019. december 28., 15:08 Módosítva: 2020.01.04 07:41
674
6 hozzászólás

A Tesla Cybertruck hatalmas port kavart a bemutatása után. Az egy dolog, hogy a golyóálló üveget egy vasgolyóval betörték a bemutatón, a világ mégis inkább a formaterven akadt fent, és el is kezdtek belőle poénokat gyártani. Viszont a negatív reklám is reklám, mondhatni egy hét alatt világhírű lett, és egyelőre az orosz internetre is bejuthatott. Így ihlette meg akaratlanul Elon Musk az orosz Pushka Garage csapatát, akik egy Lada Samara (VAZ 2109) alapjaira megépítették a Cybertruck paródiáját.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Három – mondta Szűkszavú Tibi

2019. december 28., 13:27 Módosítva: 2020.01.04 07:41
649
99 hozzászólás

Az Audis történetem vége nem sok vidámságot tartalmaz, ezért előre is elnézést. És nem azért, mert sokan már az elején megjósolták, hogy szívni fogok az Audival – nekik igazuk lett, de ez lett volna a legkisebb baj.

99 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dobpergés: VETTEM EGY AUTÓT!!!

2019. december 27., 17:37 Módosítva: 2020.01.08 07:04
1112
50 hozzászólás
Sok keresgélés, kutatás, fórumozás után végül meglett a győztes. Azt hiszem, sikerült meghozni a legjobb döntést, hiszen olyan autó lett, amit élvezek, de azért még józannak mondható. Hiányzik a Mazda, de új kaland indul.
50 hozzászólás

2019 legjobb tesztautói - 1. rész

2019. december 24., 08:40 Módosítva: 2019.12.29 07:32
205
6 hozzászólás
Az idén is összegyűjtjük a legemlékezetesebb autókat, íme az első adag.

Sturcz Antal - újságíró

2019-ben azt éreztem, hogy elmaradtak az igazán nagy dobások, valahogy mindig úgy tűnt, hogy 2018 erősebb év volt. Aztán most végigpörgettem az idei anyagokat, és megint vagy 15 tab világít a böngészőben, amelyik esélyes lenne a bekerülésre. 

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eladó a világ leghosszabb busza!

2019. december 19., 11:45 Módosítva: 2019.12.23 08:49
951
39 hozzászólás

Majdnem pontosan hét éve, 2012 novemberének végén, mutatta be a német Göppel az AutoTram Grand Extra típusú, 30,7 méter hosszú, duplacsuklós prototípus autóbuszt. A jármű hajtásáról egy sorhatos, 610 lóerős Mercedes motor gondoskodik, súlya üresen 27 tonna és 256 utast tud szállítani egyszerre. Ezekkel az adatokkal a Göppel duplacsuklós be is került Guinness Rekordok Könyvébe.

Olyan hosszú a Göppel duplacsuklós, hogy alig fér rá egy képre
Olyan hosszú a Göppel duplacsuklós, hogy alig fér rá egy képre
39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebben a használtautó-kereskedésben az álmaidat árulják

2019. december 16., 17:31 Módosítva: 2019.12.20 14:56
1594
17 hozzászólás
A West Club United azt a hullámot lovagolja meg, ami a kilencvenes évek végi, kétezres évek eleji sportautók indítottak el. Minden itt van, ami a popkultúrának hála legendává érett, legyen az turbós, összkerekes, wankeles, ralis, erős, választhat mindenki kedvére. Ez volt a japán túránk utolsó állomása és Csikóssal egyetértünk abban, hogy a csúcson hagytuk abba.

TTT.png
17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy illegális autós buli, korlátok nélkül

2019. december 15., 13:05 Módosítva: 2019.12.19 16:24
1670
11 hozzászólás
A japán túra egyik fénypontja a Dajkoku és Tacumi parkolóba összecsődült találkozó volt. Ez nem egy szervezett buli, és csak autóval megközelíthető, ráadásul a rendőrség sem nézi jó szemmel. Ettől függetlenül hétről-hétre jönnek össze a legváratlanabb autók szerte a környékről, és a tulajok jól érzik magukat, amíg meg nem jönnek a szervek. Van itt féltett veterán, time-attack versenyautó, nyúzós driftgép, gyári japán sportautó, egzotikus olasz sportkocsik és amerikai izomautók. Kár megpróbálni felsorolni, inkább nézzék meg:

TTT.png
11 hozzászólás

Amiért jó bringázni, azt ez a bringa tudja

2019. december 14., 13:23 Módosítva: 2019.12.19 06:13
56
47 hozzászólás

A kerékpáripar lassan átláthatatlanabb, mint az autóipar. Mert ahogy autóból is vehetünk ültetett, kupétetős, de négyajtós hobbiterepjárót, úgy bringából is van vastagkerekű (fatbike), bikepackingre optimalizált (tehát többnapos túrákra felpakolható) össztelós csoda, az egyszerűség kedvéért mondjuk elektromos rásegítéssel. És ez egyik iparban sem azért van, mert a felesleges gyártókapacitást el kell valamire lőni, hanem mert a bringa és az autó megvásárlása egy érzelmi döntés. Ha nem az lenne, összesen háromféle típus elég lenne a világnak mindkettőből. Ha valaki szeretne eligazodni, ebben a podcastben útmutatást talál.

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még