Megőrülsz a Matchboxokért? Itt a helyed!

május 11., 20:14 Módosítva: 2021.05.19 06:09
151
5 hozzászólás

A Matchbox 1953 óta létezik, az első jelentősebb játékautó-gyártó a világon. A név Matchbox = gyufásdoboz az autók méretére utal. Itthon ráadásul nyugati termékként sokáig nehéz volt hozzájutni, ami szintén hozzájárult, hogy igazi játékikonná váljon.

1.png
5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A járvány balekja a képviselő, aki otthoni háttérképpel próbálta elfedni, hogy épp vezet, de lebuktatta a biztonsági öv

május 11., 09:07 Módosítva: 2021.05.17 06:17
972
7 hozzászólás

A semmiből lett az internet balekja Andrew Brenner, Ohio állam egyik szenátori körzetének képviselője. A politikus egy videókonferenciára jelentkezett be látszólag az otthonából, de gyanús lett, hogy időnként jobbra-balra néz, és hogy az ingének feszül egy biztonsági öv.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy NSX-et is el lehet rontani

május 10., 14:04 Módosítva: 2021.05.18 06:15
492
5 hozzászólás

Az eredeti Honda/Acura NSX már a maga idejében is a gyártó dicsfénye volt, ennek megfelelően vált azóta a gyűjtők kedvencévé: 15 millió forint körül jár a kínálat alja, de nem kell sokat kutatni a 100 millió forint fölötti darabokért sem. Ám nem minden példány kelendő: ha valaki szakértelem nélkül nyúl hozzájuk, nem csak az értéküket csökkenti, de a rajongói szívekben és látóidegekben is kárt okoz.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem sokaknak kellett a négy villanymotoros SLS a V8-as helyett

május 9., 19:51 Módosítva: 2021.05.11 09:13
1350
16 hozzászólás

2010 környékén már bőven lehetett érezni az amperszagot az autóipar levegőjében és erre a Mercedesnek volt egy nagyon látványos válasza. Fogták az akkori sportautójukat, a sirályszárnyas SLS AMG-t és kidobták belőle a V8-as motort. A helyére elektromos hajtást pakoltak azzal a céllal, hogy megmutassák, lehet izgalmas autót csinálni abban a jövőben is, amiben nincsenek dugattyúk és kipufogóhang. Kezdetben csak koncepció volt, aztán a 2011-es Párizsi Autószalonon megjelent az innovátoroknak szánt változat.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hallod, benzined van?

május 9., 16:29 Módosítva: 2021.05.14 06:24
177
19 hozzászólás

Épp Balló Marci Mercijét fotóztuk, amikor a nepperek gyöngye hamiskás mosollyal felpattintotta a csomagtartót, hogy láttam-e már ilyet? Számítottam én dinnyétől kezdve cukorrépán át mindenre, de az iPhone közvetlen anyai ági felmenőjére nem. Mert ugye amikor ezt a 123-ast gyártották, még nem volt facebook, hogy ráírjunk a haverokra, ha lerobbantunk az út szélén. Akkoriban még helyben kellett megoldani a felmerült gubancot, és bár a többség ilyenkor egyszerűen megpróbált leinteni egy másik autót, az igazi urak egyszerűen üzentek, hogy: hallod, hozz már benzint légyszi!

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Önszintező biliárdasztalt épít a Bugatti - jachtokhoz

május 9., 10:10 Módosítva: 2021.05.14 06:24
574
4 hozzászólás

Nem nehéz elképzelni, hogy Roman Abramovich mérgében egy Makarovval a plafonba ereszt néhány golyót, mert holmi nyomorult mediterrán hullámok miatt a középső lyukba kanyarodott a fekete nyolcasa. Bár az igazi sikk a márvány, a fa és a bőr, a Bugatti magára vállalta a feladatot, hogy modern anyagokkal és technológiával segítsen a kétségbeesett milliárdosokon: karbon biliárdasztal kínál 300 ezer dollárért (89 millió forint), ami automatikusan vízszintben tartja magát.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A keletnémet Porschék hihetetlen története

május 9., 07:24 Módosítva: 2021.05.14 06:24
1468
0 hozzászólás

Kevesen tudják, de nem a Wartburg motoros Melkus volt az első keletnémet sportkocsi: ez a cím a Lindner Coupénak jár, amelyet a korabeli 356-os Porschék mintájára készítettek: összesen 13 ilyen autó készült, és bár a nagy részük mára elveszett, két működő példányról biztosan tudunk.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Nem eredeti, de csodás az újraalkotott Le Mans-i Ferrari

május 8., 09:20 Módosítva: 2021.05.11 18:33
224
1 hozzászólás

Enzo Ferrari szeme előtt csak a versenyzés lebegett és hiába vágytak a sikerek után Ferrarira a pénzzel tömött zsebű vásárlók, nem mindenki kapta meg a jobbik modorát mellé. A Commendatore tett is gőgös kijelentéseket és sokáig az orrmotoros versenyautót sem engedte el, éppen ezért a középmotoros 250 P-k mellett a 330 LMB-k is rajthoz álltak az 1963-as Le Mans-i 24 órás versenyen. Négy 330 LMB, vagyis Le Mans Berlinetta állt a startnál, de csak egy fejezte be a futamot, az is az is az ötödik helyen. Ezek közül csak egy autó volt jobbkormányos és ezt szerette volna újra elkészíteni a Ferrarikért rajongó Edward Carte. A projekthez 2010-ben vett egy 330 GT 2+2-t, de az elkészültét már nem élte meg.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kopasz csodaországban – Kaáli Autó-Motor Múzeum

május 7., 17:03 Módosítva: 2021.05.10 06:07
268
6 hozzászólás

Balatonakalitól néhány kilométerre északra, a festői fekvésű Dörgicsén helyezkedik el a Kaáli Autó-Motor Múzeum, amelyben az alapító Kaáli Nagy Géza professzor úr egy kivételes gyűjteményt állított össze. A látogató megcsodálhatja az ötven-százéves motorokat, autókat, mindezt igényes, hangulatos környezetben, profi vezetéssel. Minket Kaáli professzor és a kollégája, Nagy Péter kalauzolt el a kis túránkon. Ha kedvet kaptak a múzeum megtekintéséhez, kattintsanak ide időpont egyeztetésért. Higgyék el, nem bánják meg, mi biztosan visszamegyünk még! Tartsanak velünk!

6 hozzászólás

Egy emlékezetes balesetük roncsait árulja Colin McRae navigátora

május 6., 10:54 Módosítva: 2021.05.08 15:53
326
0 hozzászólás

Idén lesz húsz éve, hogy a 2001-es rali-világbajnokság véghajrájában, egy walesi erdőben rommá törte Ford Focus WRC-jét Colin McRae. A skót világbajnoktól nem volt ez szokatlan akkoriban, az viszont nem megszokott, hogy egy ilyen baleset törött alkatrészeit évtizedeken át őrizgessék. McRae navigátora, Nicky Grist megtette: eddig az irodája díszei voltak, most eladja őket. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lesz abból, ha visszafordító sávra van szükség egy hegyvidéki autópályán

május 4., 10:05 Módosítva: 2021.05.08 07:19
3809
0 hozzászólás

Az utóbbi években sok építészeti rekord jött Kínából, nem egy közülük épp abból a Kujcsou tartományból, ahol hegyvidéke miatt szül érdekes megoldásokat az autópálya építési láz. Ez itt most a kommunista diktatúra legújabb büszkesége, egy hegyoldalba épített hurok.

2021-05-04 07 47 58-Totalcar - Belsőség - Ez lesz abból, ha viss
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

77 millió egy romos Aston Martinért

május 3., 17:42 Módosítva: 2021.05.08 07:19
222
3 hozzászólás

Már elavult forma volt a DB6-os, amikor az 1965-ös Londoni Autószalonon bemutatták, de talán ez senkit sem lepett meg, hiszen az Aston Martin már akkoriban sem a forradalmi dizájnról volt híres. Azért akadtak látványos különbségek a James Bond-filmekből ismert DB5-ös után, mint a hosszabb tengelytáv és a német Wunibald Kamm után elnevezett aerodinamikus Kammback fenék, mindkettő stabilabbá tette az autót.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A családtámogatós milliókkal már érdemes megfontolni

május 2., 18:11 Módosítva: 2021.05.06 20:58
98
3 hozzászólás

Jaguar - mert megérdemlem... :D

51709

Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.

Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért ne próbálj kirabolni olyan embert, akinek tankoló pisztoly van a kezében

május 2., 11:38 Módosítva: 2021.05.08 07:19
901
10 hozzászólás

Egy chilei benzinkút biztonsági kamerája vette fel ezt a parádés jelenetet a magában tankoló autós és az őt kifosztani érkező furgonos banda csatájáról. A találékony önvédelem oktatóvideója lehetne a mutatvány, ahogy lefagyás helyett szétkergeti a srácokat. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rolligon: átvág földön, vizen, emberen

május 2., 00:07 Módosítva: 2021.05.06 06:27
2753
0 hozzászólás

Gyanútlanul futottam bele a Youtube-on egy szürreális járműről szóló 1953-as híradóbetétbe. A Rolligont akkor elsőként az amerikai hadsereg fejlesztői tesztelték egy öttonnás teherautó alá szerelve. A nagy ballonokon a jármű gyakorlatilag bármilyen akadályon átjutott, sőt, úgy hajtott át a feltalálóján, hogy annak közben mosolyogni is volt kedve, és persze simán túlélte a kalandot.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

30 éve van velünk a Suzuki

május 1., 14:20 Módosítva: 2021.05.04 06:14
1562
8 hozzászólás
A Magyar Suzuki Zrt. 1991 áprilisi születése óta eltelt 30 év alatt a vállalat esztergomi üzeméből több mint 3,6 millió kész autó gurult ki: a jól ismert modellek (Swift, WagonR+, Ignis, Splash, SX4, Jimny, SX4 S-Cross, Vitara) mellett Subaru Justy-k, Opel Agilák és Fiat Sedicik is készültek itt, amik valójában persze átcímkézett Suzukik vagy közös tervezések voltak. Az évfordulóra a kötelező sajtóanyag felmondása helyett salátaformátummal készültünk: a válogatott szemelvények zöme a márka belföldi vonatkozásairól szól (illetve életkép); ám mivel a hazai gyártmányok lenyomatai ott füstölnek minden magyar retináján, a képekkel inkább a vállalat globális palettáját mutatjuk be, azt, hogy a Suzuki több, mint amivel mi itt, a kicsiny magyar ugaron azonosítjuk.

“Németh Miklós bejelenti, hogy Magyarország és a Szovjetunió hamarosan megállapodást köt a szovjet csapatok mielőbbi kivonásáról."
"Aláírják a Suzuki és az Opel gépkocsik magyarországi gyártását megalapozó szerződéseket.“

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit kell nézni a fényezésen?

április 30., 18:17 Módosítva: 2021.05.08 07:19
277
1 hozzászólás

Sokan hallották már a gyári fényezés kifejezést, de nagyon kevesen tudják, hogy mit is jelent ez a kifejezés. Hogy lehetséges, hogy egy autó kétszer le van fújva, mégis gyári a fényezése.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Isten se menti meg a vitrintől a makulátlan fehér Skyline GT-R-t

április 29., 17:04 Módosítva: 2021.05.02 13:15
1336
6 hozzászólás

1989 nyarán az ausztrál Wheels magazin címlapján keresztelték Godzillának a Nissan Skyline GT-R-t, és ez a név azóta is rajta ragadt. Meg is volt rá az okuk, hiszen akkoriban egyszerűen mindent megevett a versenypályán a turbómotoros, G-szenzoros összkerékhajtású japán kupé. Aztán teltek az évek, jöttek a számítógépes játékok meg a Halálos Iramban és a Skyline több generációnak égett be.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elragadóan patinás Ferrari 1955-ből

április 28., 15:19 Módosítva: 2021.05.02 11:39
673
6 hozzászólás

Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ladával a bálba

április 28., 14:56 Módosítva: 2021.05.03 06:14
403
0 hozzászólás

Korábbi posztunkban azt kértük, írjátok meg azokat a vicces/tanulságos/érdekes/emlékezetes történeteiteket, amikor nem indult a kocsi. Kaptunk egy nagy csokorral (Köszi!), majd a legjobbakat kiválasztva átadtuk a végső döntést, hogy melyik két író nyerjen Osram akkutöltőt vagy gyorsindítót. Íme a nyertes történetek, jó szórakozást!

A kép illusztráció
A kép illusztráció
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Béna balesetben törték össze Lauda 1974-es Ferrariját

április 28., 10:58 Módosítva: 2021.05.04 06:14
200
7 hozzászólás

Méghozzá nem is akárki, a Ferrari korábbi versenyzője, Jean Alesi ült a 312 B3-ban, amikor egy Lotus 77-tel falnak lökték Monacóban. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Garázsba szakadt a fölé épített úszómedence Brazíliában

április 27., 16:08 Módosítva: 2021.05.03 06:14
748
11 hozzászólás

A garázsfeljáró fölötti kihasználatlan térnek álmodtak luxus-funkciót a brazíliai Vitóriában, de a kivitelezés nem bizonyult éppen tartósnak: a három éve, 2018-ban épült ingatlan medencéjének alja teljes egészében, szinte egy darabban, egy csapásra leszakadt, a benne levő víz pedig elöntötte a garázst. 

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki a magasból, amikor egyszerre sokan életükben először használnak körforgalmat

április 27., 10:46 Módosítva: 2021.05.03 06:14
3089
28 hozzászólás

"Miért forduljak jobbra, ha balra megyek tovább?" – Ha még emlékszel, milyen volt, amikor életedben először hajtottál be egy körforgalomba, talán átérzed annak az amerikai kisváros autósainak helyzetét, akiknek most jött el az a bizonyos első alkalom.  

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Svájcban sífelvonóval járnak dolgozni a munkagépek

április 26., 12:41 Módosítva: 2021.04.29 14:59
642
0 hozzászólás

A megújuló energiaforrások képezik a zöldebb jövő (és a fenntartható elektromos-autózás) alapját, az ehhez elengedhetetlen tiszta erőművek telepítése és továbbfejlesztése viszont sok esetben akadályokba ütközik: a svájci magashegységek ugyan ideális terepet biztosítanak a vízerőműveknek, ám ezek többsége a 20-30 tonnás munkagépek számára szinte megközelíthetetlen.

limmern transport.gif
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Élményfosztó autó: koncertre menet lerohadó Opel Corsa

április 25., 12:48 Módosítva: 2021.04.29 14:59
121
11 hozzászólás

Megállt már alattam Lada, de hát az normális, meg azon nem múlt semmi. Azonban Dolores O'Riordan sajnos fogta magát 2018. január 15-én, és meghalt. Szomorú dolog ez, mindig nagyon kiváló csajnak tartottam, aki ráadásul nemcsak kellemes számokat írt, de ír is volt, tehát nyilván jókat lehetett volna vele iddogálni. És egyszer amúgy találkoztunk is. Nem hiszem, hogy ő emlékszik rá, mert a színpadon állt, én meg pár méterrel előtte, úgyhogy csak a hangulat hágott, méghozzá tetőfokra. És bár neki nem ez a nap volt valószínűleg az utolsó gondolata, nekem bizony ez volt az első a halálhíre hallatán, mert elég emlékezetes nap lett az a bizonyos 2002. november 2. Főleg, mert a találkánkat majdnem meghiústotta egy fehér Opel Corsa A.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még