Az ország legszebb Opeljei - 1. rész

augusztus 27., 18:50 Módosítva: 2020.09.04 08:14
1331
21 hozzászólás

Nem rég meghirdettük, hogy Keressük az ország legszebb Opeljét. A felhívásra több mint 130 nevezés érkezett, ezeket ezúton is köszönjük! Rengeteg szép, érdekes, különleges autó közül szűkített le végül a Totalcar szigorú zsűrije végül egy 12 tagú listát. A lista első 3 tagját ismerhetitek most meg, a poszt végén pedig szavazzatok, melyik a legszebb szerintetek.

IMG 2777 - Gábor Kovács
21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szemét az arcodba

augusztus 25., 17:38 Módosítva: 2020.08.29 13:05
105
14 hozzászólás

Kati! Itt van még a Carmina Burana, ezt is tedd fel. Többet nem hozunk, ötszázért sem viszik. Tudtad, hogy már nem kell jogdíjat fizetni érte, letelt a hetven év. A Boney-M-et tedd külön, hé! Azt keresik a hipszterek, mindegy milyen karcos. Forgatják, mint bölcsész a teszkós dinnyét, hümmögnek aztán teszik a szatyorba. Megveszik a szart is. A lemezjátszóval várj, az puhára menjen, azt a vékony rudat húzasd le postásgumival. Ott van a váltón egy köteggel. Állványos fúrógép, huhhh. Menjen középre, súlypontba, gumipókót vigyél még Kati!

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyugdíjastól vett Yaris is lehet selejt

augusztus 23., 09:13 Módosítva: 2020.08.25 17:39
0
26 hozzászólás

A selejt

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Első tulajtól, megkímélt, keveset futott, végig márkaszervizben szervizelve, beszámítási áron elérhető. Igazi csoda. Le is csaptam rá gyorsan. Kicsit több pénzért 2016-ra már csak egy kategóriával kisebb autóba tudtam beleülni, de nem számított, hiszen legalább ismert az előélete.

Papp Tibi 8 évvel ezelőtt ilyennek látta a használt Yarist

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha szabályosan futárkodsz, komoly pénzt buksz

augusztus 21., 18:43 Módosítva: 2020.08.24 06:07
0
26 hozzászólás
A KONTRA podcast eheti vendége Láng Péter, aki fotósból lett bringás futár. Ő meséli el, hogy mivel is jár ez a munka, és hogy állítja a feje tetejére az életed egy 0,3 mikron méretű részecske.

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. Ha pedig nem megy a lejátszó, hallgasd Youtube-ról: 

26 hozzászólás

Roadmovie 10. – Magamnak is akartam egy autót

augusztus 21., 17:48 Módosítva: 2020.08.23 11:22
980
7 hozzászólás

Igen jó ritmusban kezdtük el ezt a turnét, szép autókat vettünk, kevés csalódással, de nem csak hullámhegyek vannak, onnan le is kell néha jönni, hogy újra fel lehessen menni. A nepper is akar venni néha egy új autót magának, de neki sem sikerül mindig minden. Nekem is kell csalódnom, itt az eladók hozzá nem értésén és igazmondási képességén sok múlik. Tartsatok velünk ezen az úton is!

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem ingyen Punto – nincs vége a történetnek

augusztus 20., 07:11 Módosítva: 2020.08.24 12:39
296
24 hozzászólás

Még a karantén elején, amikor nem voltam teljes testtel a kanapéhoz szögelve, és voltak értelmezhető perceim, gondoltam, milyen jó lenne már összeszedni azt a nem sok, de pont kellemesen elég sztorit, amibe Tibi Puntójával keveredtem. Hát, most itt van. Kezdem az elején.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Néznél valami lehangolót? Itt egy adag tróger aszfaltozás Oroszországból

augusztus 16., 17:57 Módosítva: 2020.08.24 06:09
599
16 hozzászólás

Kevés olyan Facebook előtti időből származó fotóblog élte túl a közösségi média térnyerését, mint a szovjet nosztalgiával, Oroszország ismeretlen arcaival foglalkozó English Russia. Az oldal, ahol egymás után jönnek szembe a nagyon könnyed posztok Oroszországról: hol az orosz történelem, kultúra, nők vagy vidék szépsége, hol az ország körül élő negatív sztereotípiák a téma. Az ER Oroszország és aszfalt című friss posztja is egy ilyen tök egyszerű képgyűjtés, ami a hírhedten borzasztó orosz munkamorálon viccelődve az abból születű, hasonlóan hírhedt infrastruktúra állapotát mutatja be. Semmi nagy megfejtés az okokról, csak egy galéria, ami rosszabb kedvbe hoz, mire a végére érsz.   

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan vegyél bringát a gyerekednek?

augusztus 14., 16:32 Módosítva: 2020.08.19 06:45
0
9 hozzászólás
Ahhoz, hogy egy kisgyerek később se féljen a bringázástól, érdemes korán rászoktatni a tekerésre. Viszont ez sem olyan egyszerű, hogy csak veszünk neki egy bringát, és hajrá. A gyerekbringa kiválasztásánál fontos, hogy a kicsi élvezze a mozgást, hiszen ha valami nem stimmel, egy életre rossz tapasztalatokat szerez, és el fog menni a kedve. A Kontra Podcast mai adásában a gyerekek kerékpározásával foglalkozunk.

      Kontra podcast        egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

Ha nem indul a lejátszó, Youtube-on is meghallgathatod az adást:

9 hozzászólás

Keressük az ország legszebb Opeljét!

augusztus 14., 13:33 Módosítva: 2020.08.25 06:17
713
10 hozzászólás

Kell ehhez bármit hozzátenni? Keressük az ország legszebb Opeljét! Mindegy, hogy benzines, dízel, gyári, tuning, veterán vagy szinte új, fullextrás vagy alapkivitel. A jelentkezéseket menete a következő:

02
10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen a Maserati Gransport, ha 15 éves

augusztus 9., 17:35 Módosítva: 2020.08.12 06:07
0
6 hozzászólás

Olasz szimfónia - Ilyen a Maserati Gransport, ha 15 éves

A kép illusztráció
A kép illusztráció

15 évesen került hozzám, mint egy megvalósult féltve dédelgetett álom. Nem igazán adatott meg, hogy akár még ehhez hasonló autókat is birtokoljak, így 40 előtt félve kértem ki feleségemtől írásos engedélyét, hiszen tisztában voltam vele, hogy a Spyder csak Önös érdeket fog szolgálni.

Stump Bandi kiváló cikke a Quattroporte bemutatóról

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Most már szinte új a Vödör!

augusztus 9., 00:05 Módosítva: 2020.08.12 14:22
477
49 hozzászólás

Van olyan, hogy „ahhoz képest” jó egy autó, hogy mennyi idős/mennyi kilométer van benne, s van olyan is, hogy abszolút értékben az, a futásteljesítmény és a kor pedig csak mellékkörülmény, ami miatt még pluszban kicsit kihúzhatja magát az ember.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Köd előttem, köd mögöttem

augusztus 7., 16:35 Módosítva: 2020.08.10 18:36
1044
78 hozzászólás

Na még az utolsó törökhöz benézünk, égeti a zsebemet ez az ötszáz euro. Nem mehetünk haza vonattal, mint a szegények. Hopp, ott az a korzika. Vastagon felszerelt, hátul is villanyablak, dízeles: megtakarítás olcsón! Mit ír a papír? Várjál csak, olvasom: Der Ölverbrauch ist ein bißchen hoch, meg Das Auto hat keine gültigen Umweltplakette, bzw. die Schadstoffklasse kann nicht festgestellt werden, blablabla, sok a betű – Peti, neked van még mobilneted? Transzlátorral rámennék. Nincs? Mindegy, megoldom. Ebből nagyjából annyit értek, hogy tölteni kell majd a klímát, meg pici olajat rá, amúgy minden zsűl. Ez biztosan nincs tekerve, nem lehetnek olyan hülyék, hogy 360 ezerre húzzák vissza, odanézz! Az a pedálgumi még rücskös, a váltószoknya gatya, de mindegyik ötvenezernél kezd vedleni, olvastam a neten. Figyeled? Grófezüstmetál, belül plüss minden, mint a pápamobilban, esőszenzor, xeroxlámpa, magas élet.

78 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

"Hogy került ez ide?"

augusztus 7., 13:22 Módosítva: 2020.08.11 06:10
51
10 hozzászólás

A Mohó Hiéna  nem először hozott el értékes koncokat az Osramtól . Ezúttal csak egy történetet kértünk cserébe a ledes tolatólámpáért. Köszönjük a sztorikat, alább olvashatjátok a nyertes pályaművet, Uborka írását:

Képünk illusztráció
Képünk illusztráció
10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezekkel az appokkal érdemes bringázni

augusztus 7., 13:19 Módosítva: 2020.08.10 06:07
0
11 hozzászólás
Nem is tudom, van-e olyan területe az életnek, amire nincs egy okostelefonos app. Ez alól a kerékpározás sem kivétel, hiszen a telefonban ott a GPS, kapcsolódik a közösségi médiához, vagyis minden adott, hogy a tekeréseinket kövessük, megosszuk, összehasonlítsuk. De mégis, melyik applikáció mire jó? Erről szól az eheti Kontra Podcast.

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Jazzt sem csak szeretni lehet

augusztus 2., 16:53 Módosítva: 2020.08.07 10:19
143
9 hozzászólás

Szerettem... - tapasztalatok egy Suzuki Ignissel

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Futómű mindenen elmegy, útpadkára szűk parkolásnál felmásztam mindig. Viszont ha üres hátul akkor pattog (nyilván a merev híd miatt), meg egyébként is folyamatosan dülöngél enyhén állandóan jobbra-balra mint az elől/hátul merev hidas terepjárók. Körforgalom max 20 km/h. Utazni hosszabb útra: nehéz vele annyit mondok. 

Koncz Jani tapasztalatai a saját Ignisével

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Letolattad? Nyugi, mással is előfordult már!

július 31., 17:58 Módosítva: 2020.08.05 06:31
0
38 hozzászólás

A Mohó Hiéna nem először tartogat értékes koncokat az Osramtól. Ezúttal csak egy történetet kérünk cserébe, inspirációnak álljon itt a sajátom a témában:

Késő tinédzser-kora húszas éveim meghatározó eleme volt piros színű Volkswagen T3-asom. Utólag okos az ember, ma már tudom, hogy megvenni sem lett volna szabad, majd utána szenvedni a kókler szerelőkkel, de abban az 5 évben ameddig megvolt, így is felejthetetlen élményeket hozott össze az egész társaságunknak (és itt nem csak az emlékezetes lerobbanásokra gondolok).

20130614 231138
38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csodák márpedig vannak! Rothmans Porsche 911

július 31., 17:28 Módosítva: 2020.08.02 09:11
0
0 hozzászólás

Ha az ember az életét az autósportban töltötte, hol versenyzéssel, hol versenyautó építéssel, akkor nehezen bírja ki, hogy ne faragjon valamit. Mivel az autósport nem olcsó dolog, ezért ha épp egy jelentősebb anyagi veszteség után van, de valamit építeni szeretne, akkor ahhoz nyúl, ami van a polcon. Az egyik embernek lekvár van a polcán, a másiknak Porsche kasznik, alkatrészek. Lekvárból nem lesz autó, az utóbbiakból azonban össze lehet legózni valamit. Aztán az ember fián múlik, hogy mi lesz a végeredmény. Jelen esetben ez lett.

Szólj hozzá!

Miért ne vegyél bringás ruhát az Aliexpressről?

július 31., 14:29 Módosítva: 2020.08.02 07:05
0
8 hozzászólás
A bringás ruha egy olyan dolog, aminek az ember sokáig nem érti a jelentőségét. Én évekig tekertem azokban a ruhákban, cipőkben, amiket utcára már nem vettem volna fel. Aztán egyszer kaptam egy rendes bringás nadrágot, és megértettem, milyen fontos a mozgásra tervezett ruha. Túlzásokba itt sem kell esni, nem kell ugyanabban tekerni, mint a Tour de France menői, viszont az életminőségen rengeteget javít egy-egy jól megválasztott ruhadarab. A Kontra podcast eheti adásában ez a téma.

Ha nem éred el az adást, itt egy Youtube link. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szemműtéte után letette a jogsit, és megvette álomautóját

július 29., 15:37 Módosítva: 2020.07.31 14:30
478
0 hozzászólás

Mike Schickerowski egy kanadai férfi, aki születése óta szemtekerezgésben - nisztagmusban - szenvedett. Emiatt távolra látása homályos volt, közelről pedig úgy látta a világot, mintha ugrálnának a tárgyak - mint amikor fényképezünk, és az utolsó pillanatban elmozdítjuk a gépet, vagy megmozdul az alany. Mike azonban jelentkezett egy kísérleti stádiumban lévő szemműtétre, és ez bejött neki: sikeresen helyreállították látását. Nem sokkal ezután pedig megszerezte a jogosítványát és vett egy Corvette-et - írta a The Drive.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Így készült annak a Maseratinak a formaterve, ami visszajuttatta őket a versenypályára

július 26., 21:42 Módosítva: 2020.07.29 06:09
40
0 hozzászólás

Frank Stephenson YT-csatornája igazi csemege az autófanatikusok számára, videói olyan érdekesek, hogy nehéz egy kicsit is levenni róla a szemünket. Frank egy baromi híres formatervező volt, olyan márkákkal dolgozott, mint a Ferrari, Maserati, McLaren - és még sok másikkal, elég hosszú a lista. Pár hónapja indult csatornáján az általa tervezett autók dizájnját mutatja be, mi több, néhány perc leforgása alatt le is rajzolja azokat, miközben háttérinformációkat csepegtet a projektekkel kapcsolatban. Tényleg zseniális amit csinál.

Kép. 2020. 07. 23. - 12.28
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A hidegprofizmus mintapéldánya

július 26., 14:59 Módosítva: 2020.08.02 09:36
0
18 hozzászólás

Kényelem és erő

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A hibrid akku cellák nem örök életűek. Sokan tudomást se vesznek róla és csak köpködik a típust a hibrid hibák miatt. Tökéletesen tisztában voltam az autó állapotával, mikor megvettem, annak ellenére hogy az eladó egy becsülettelen nepper volt. A hibrid hajtás ha kekeckedik->akku hiba. Ha fedélzeti kijelző ESP hibát jelez->akku hiba. Rettenetes a fogyasztásod->akku hiba. Sorolhatnám de a szerviz jobban tudja. Lényeg hogy az ócsárlásokat (elmondások alapján) a nem megfelelő szervizeltetés okozza, illetve a nemtörődömség. Olykor az, hogy valakinek annyi esze van mint egy marék szotyinak.

Új korában elég ütős autó volt a 450h

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Álrendőrök fosztogatnak Németországban!

július 24., 19:16 Módosítva: 2020.07.27 09:25
118
19 hozzászólás

Új bűnelkövetési divat van Németországban, álrendőrök csalják kelepcébe a trélereseket, mert azoknál nagyobb eséllyel van pénz, mint a normál autósnál. Elsőre minden egy normális közúti ellenőrzésnek látszik, igazolvány lóg a nyakban, rendőr mellény, határozott fellépés. A delikvens együttműködő, hiszen egy rendőr állította meg, aztán lesz benne egy kis csavar, mi meg szegényebbek leszünk némi készpénzzel.

19 hozzászólás

Miben hasonlít az autóipar a kerékpáriparra?

július 24., 15:19 Módosítva: 2020.07.27 06:09
0
2 hozzászólás
Az autóipar és a kerékpáripar ipar között van egy markáns különbség, mégpedig az, hogy autózni kötelező, bringázni viszont nem - legalábbis itthon ezt gondoljuk. És bár a bringa inkább élvezeti cikként él sokak fejében, mégis, sok a párhuzam az autóiparral, akár a vásárlói akár a gyártói gondolkodást nézzük. Ezekről beszélgettünk a Kontra podcastben.

 Ha nem megy a lejátszó, Youtube-on is eléred a podcastet. 

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

2 hozzászólás

Miben jobb a Citroen Xantia, mint az Audi R8?

július 24., 15:19 Módosítva: 2020.07.27 17:03
1611
25 hozzászólás

Egy jávorszarvas megjelenik a sávban, és hirtelen -70-75 km/órás tempóval kell kikerülni. De miért ilyen félelmetes jószág ez, hiszen ott van a cuki Rudolf...állj! Rudolf rénszarvas, ami a valóságban alig nagyobb egy középtermetű kutyánál. A jávorszarvas viszont hatalmas és nem túl izgága kérődző, mivel élőhelyén nincs természetes ellensége, tehát a felé száguldó autóra rá sem hederít. Kábé akkora, mint egy ló hatalmas agancsokkal, úgy 400 kilótól indul a kifejlett állat, de a legnehezebb hím egy súlycsoportban van egy Daewoo Matizzal: 700 kilós is lehet.

A képen szépen látszanak az állat méretei az autóhoz képest
A képen szépen látszanak az állat méretei az autóhoz képest

A jávorszarvas másik kellemetlen konstrukciós tulajdonsága, hogy ennek a testtömegnek a jelentős részeit hosszú lábakon hordja. Vagyis amíg egy Daewoo Matizt elnyel az autó gyűrődő zónája, addig a jávorszarvas a szélvédő magasságában támad. A hatás pusztító, rengeteg életet követelt már ez a balesettípus, a skandináv autógyártók komoly teszteket folytattak, hogy az A oszlopok nyújtsanak azért valamiféle védelmet ez ellen. De minden skandináv autóvezető tudja, hogy a jávorszarvas elütését jobb elkerülni BÁRMI ÁRON. Ezen a videón látszik, miért:

Ilyenkor a vezető tehát inkább félrerántja a kormányt, majd utána megpróbál visszatalálni a sávjába, hisz jöhetnek szemből is. Mivel a tempó viszonylag nagy, a vacakabb autók már az első rántásnál kisodródnak, az átlagos kocsi a visszatérő kormánymozdulattól sokall be; ha pedig még magas is a súlypontja, akár fel is borul.

IMG 5990

Hogy megússzuk-e az esetet, azt rengeteg tényező befolyásolja: a futómű, kormányzás, gumi, felépítés és a modern kocsiknál a stabilizáló elektronika tudása. Hogy ne éles helyzetben derüljön ki, mire képes autónk, megszületett a skandinávoknál a jávorszarvasteszt. Ez egyfelől jó, mert esetleg, ha erdős részen lakunk, akkor beleszólhat a típusválasztásba, másfelől a gyártók verejtékes homlokkal várják, hogy vissza kell-e még ülniük a tervezőasztalhoz.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Andrásnak hiányoztak az Alfa roadsterek, rajzolt egyet

július 23., 16:50 Módosítva: 2020.07.28 06:11
276
8 hozzászólás

Sziasztok, érdekel titeket? – írta András a minap mailben és a címlapfotónkon is látható Alfa Nero nézett rám. Persze, hogy érdekel! (Amúgy a Ferrari-bázisú Alfa csak engem emlékeztet az Így neveld a sárkányodat című rajzfilmből Hablaty sárkányára, Fogatlanra?)

Elsőre le sem esett, hogy András volt az, aki az új 4-es/i4 BMW orrát helyrehozta – vagyis normális méretű BMW-veséket tett rá. Szintén ő volt az, aki a hátsókerekes Mazda 6 hírének a hallatán gyorsan faragott egy kupét is a pixelekből.

Ha már levelezésbe bonyolódtunk, gondoltam, megkérdezem, tulajdonképpen ki is-mi is ő. Unatkozó esztergályos, netán egy dizájner, akit széklábak tervezésére kényszerítenek, és csak hobbiból hódol a szenvedélyének? Miért készülnek ezek a tervek?

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még