Gyerekkorom egyik legnagyobb filmes alapvetése volt a Beverly Hills-i zsaru. Nem tudták annyiszor ismételni a TV2-n, hogy ne ült volna széles vigyor az arcomra az ajánlója láttán, és ne lettem volna biztos benne, hogy aznap este megint odakapcsolok majd. Közösségi élmény volt ez, ugyanúgy végignevették a szüleim és a nagyszüleim, mint az iskolában a legtöbb haverom, akikkel együtt lettünk beoltva a nyolcvanas évek filmjeivel, zenéivel és mindennel, ami abból az időből beszivárgott hozzánk. Csoda, hogy remegve vártam, mire képes Eddie Murphy 30 évvel a harmadik rész után?
Korábban már készült egy ilyen kvíz, ez itt a második rész. Az első részét kattints ide.
Elrepültünk Mallorcára a barátaimmal nyaralni és béreltünk egy 7 személyes Volkswagen Caddy-t. Nem olcsó a bérlős autó, 210 ezer forint 9 napra, viszont így volt rajta többféle biztosítás. Ennek ellenére, nem voltam nyugodt, amikor belegurultam egy parkoló autóba és megnyomtam annak a lökhárítóját.
"Kérjük, a vágány mellett vigyázzanak, mert a Trabant-expedíció nem áll meg." - Ahogy a rohanó világ, úgy a Trabant-expedíció sem pihen, inkább visszatér a Szaharába. Alig másfél hónapos magyarországi látogatásunk alatt fesztiváloztunk, parádéztunk, szemetet szedtünk, autós túrákat szerveztünk, és természetesen rengeteget fotóztunk – mindezt Trabant témában.
Ha kvízekre szomjazol, akkor itt egy, amiben a teljesítményről van szó.
Ugyan részben miattunk buktál hatmilliót, de húszezer forinttal kárpótoltunk. Mi a bajod?
Az elmúlt hétvégén a Teslanauta és csapata egy különleges programmal készült a természet szerelmeseinek. Miközben világszerte rengeteg erőforrást fektetünk egy új, lakható bolygó felfedezésébe, a meglévő bolygónkat gyakran hanyagoljuk. Ez a rendezvény arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára és példát mutasson a természet szeretetéről.
Ugyanis a nyár első napján szervezett családi GPS pontkereső játék egyik kiemelt célja az illegális szemétlerakók regisztrálása volt. Bár a résztvevők száma nem volt kiemelkedően magas, de a jelenlévők lelkesedése és elkötelezettsége kárpótolta a hiányzó arcokat. A két szervezői autó mellett mindössze három nevező vágott neki a három megyét is érintő, 200 kilométeres távnak.
A kvíz előző részét itt találod.
Közel 2 éve nem írtam arról a ronda, szürke Audiról, ami nekem a tökéletes autó – ritkán, de akkor annál nagyobb alázattal szolgált tesztautók, napi rollerezés és az MX-5-ös kalandozás mellett, az akkor megírt méregfogait véglegesen kihúztuk, olajcserékről, apróbb hibák orvoslásáról és egy dahscam-beépítésről pedig aligha lett volna mit írni. Talán senki nem hitte, de nekem ez a jól felszerelt, sokat futott német(h) prémium úgy oldotta meg életem autózási problémáját, hogy közben szinte el is feledkeztem a létezéséről: mint egy garanciális hűtőszekrény, úgy működött.
Sok esetben a gyártók nem a kilométer/órát, hanem a mérföld/órát használják, itt azonban lehetnek félreértések. Ahol ugyanis a mérföld az alap, ott a legtöbb esetben 60 mérföld/óráig mérnek, ami azonban kevesebb, mint 100 kilométer/óra, hiszen az egészre kerekítve 62 mérföld/óra lenne. Ez az elhanyagolhatónak tűnő adat értékes tizedeket jelenthet, ezért minden esetben jelzem, amikor csak 60 mérföld/óráig mért adat elérhető, és az ahhoz tartozó gyorsulás alapján kell összevetni két modellt.
Ha nem volt elég egy kvíz, ami a gyorsulásról szól, akkor az a jó hírem van, hogy itt egy másik is.
A terv az volt, hogy veszünk egy ikonikus járgányt, aztán jöhet a Bamako 2026. Be is neveztünk, ott vagyunk a listán, a kocsi is meglett, de elkapott a gépszíj és a halottas mellé egy második autó is érkezett az öreg Peugeot 505 mentő képében. A csapatunk végül összeállt, mellettem Varró István Vario foglal majd helyet, Porschés Levi pedig a Ursulát, vagyis a nyugdíjas mentőt hozza.
Ahol a mentő már nem segíthet, a halottas nem törik meg.
Eddig volt, hogy 2025 januárban teszteljük a technikát egy Eger-Isztambul történelmi visszavágóval, ugyanis lett volna mit. A tervek között az állt, hogy mindkét autót megemeljük, óriási kerekeket kapnak, fék és futómű tuningot, kilakatolt karosszériát, na meg kötelező kiegészítőket. Ez végül így is lesz, csak a törökországi túra kimarad, hiszen csütörtök reggel minden megváltozott.
A Trabant-expedíció immár 11. éve szervezett természetvédelmi rendezvénye újabb sikeres fejezetet írt, amelyen a résztvevők nemcsak környezetvédelmi feladatokban, hanem izgalmas autós túrákban és csapatépítő programokban is részt vehettek. Az esemény célja nemcsak a szemetelés elleni küzdelem, hanem a közösség összekovácsolása és a természetvédelem fontosságának hangsúlyozása volt.
TRABANT = ÉLŐ SZÖVET A FÉM VÁZON.
Hiszen a hulladékszövetek és ipari gyapjú felhasználásával előállított duroplaszt, mint karosszériaburkolat funkcionál fém vázon a Trabanton.
Na, de hogy lesz ebből sivatagjáró Terminátor?
Erről tartottunk a legutóbbi Totalcar Parkoló Parádén fergeteges bemutatót.
Régebben kerestem, készültem rá, de nem volt szerencsém, aztán alábbhagyott a keresés. Most az élet tálcán nyújtotta felém, nekem csak annyi volt a dolgom, hogy ne ugorjak el előle.
A kvíz becsületkasszás: először a kitakart képet mutatjuk, a megoldások a cikk második felében lesznek, mindenki magának számolja, mennyit talál el. Aki mindet, vendégem a szerkesztőségben egy kávéra. A képalákban pár szónyi segítség és/vagy érdekesség is van.
Hogy ne kelljen minden egyes kérdésnél külön leírni: a kérdés a legtöbb esetben gyári, tuningmentes, utcai autókra vonatkozik. Ahol nem ez a helyzet, ott jelezem.
Korábbi, hasonló kvízek itt:
A dörgicsei múzeumot már sokan ismerik, most szeretném megmutatni az orosházi múzeumot. Kisebb a hely, de itt is van érdekesség, és Zilahi Zoltán tárlatvezetése sokat hozzátesz az élményhez.
"Utak mindig, mindenhol vannak, csak nem mindig látszanak." - George Hannmer
Mint azt folytatásos kisregényemben megírtam, levonultunk az Atlanti partra. A Trabant most a következő megpróbáltatásokhoz erőt gyűjt, én meg támogatókat, hogy teljen új alkatrészek beszerzésére.
Korábban már volt egy ilyen kvízünk, azt itt találod.
A Tete-Katlan terméskövezetén szinkópákat kopogó lökhárítóink pillanatok alatt szertefoszlattak minden hiú álmot, gyerekes reményt, naív gondolatot. Emelni kell akármennyit, bármennyit, mindet, a terepszöget pedig nem elég növelni, először meg is kell teremteni azt, mert most nincs se elől, se hátul, Afrika pedig nem viccel. És tapadás sincs, az öreg téligumik csorba fogai hurrikánként perdültek világgá a megzömült homokbánya pódiumán.
De ne rohanjunk ennyire előre.