Ennél jobb autóm még nem volt...

december 5., 14:58 Módosítva: 2021.12.05 15:00
0
19 hozzászólás

Kicsi kék virágszál - Land Rover Defender 90

23846

A kocsi komfort fokozata az szinte semmi, kemény ülések, kis láb és fej tér, idősebb emberek és miniszoknyás lányok számára a beszállás rettenet, de viszont nem kell félni, hogy ránk szólnak, hogy rázzuk le a lábunkról a sarat meg hasonlókat mert ha belül megtelik sárral akkor csak ügyesen kell vele parkolni és kislagozni a belsejét és kifolyik belőle a sár. A legújabbak is még úgy néznek ki, mint 22 évvel ezelőtti.

Ilyen egy katonai Defi

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Titkos legenda nyergében jön a megvilágosodás

december 4., 17:11 Módosítva: 2021.12.06 11:55
0
1 hozzászólás

Ritka, versenyre épített változat, mindet elvitték ralizni, gyári-utcai szinte nem maradt belőle, eleve nem is árulták Európában: azt hiszem elég egyértelművé tette Roland barátom, hogy valami egzotikumról van szó. Ehhez képest csak egy fehér szappantartó-Subarut látok a képen. Oké, hogy arany kerék meg látványos szárny díszíti, de melyiket nem? Márpedig, így Roland, ez egy 1995-ös Impreza WRX Type-RA STI Version II! Mintha csak autóskártyából olvasná a győzelem biztos tudatában, de nekem ekkor még nem sok derengett, csak azt fogtam fel szép lassan, hogy olyasmi, mint a Porsche Cayman Clubsport változata. Meg hogy ebből ezer darab sem készült. Alig pár óra autózásnyira, Lengyelországban árulják, mondja tovább Roland, nézzük meg, és ha jó, megveszem. Aztán visszafelé jöhetünk a hegyeken át, hiszen novemberben mi baj lehet?

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hat dolog, amiért csodálatos, ha leverik a tükrödet

december 4., 14:28 Módosítva: 2021.12.06 16:39
0
19 hozzászólás

Ott áll a ház előtt a kocsi, mennél a gyerekért az edzésre. Hoppácska, nincs tükör. Illetve van, de csak részlegesen. A belső vázszerkezet, benne a tükörtartóval, mozgatómotorral együtt megmaradt. Előrefeszítve áll. A tükörlap valahol elöl az aszfalton, nyilvánvalóan valaki kikerülés közben törte le.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Erre figyelj az autód téli felkészítésénél

december 3., 17:32 Módosítva: 2021.12.04 19:32
0
7 hozzászólás

Tudod, mire kell figyelni a téli guminál? És ha használt abroncsot szeretnél venni? Hogyan fagy be az ajtód és a zárad? Elmondjuk, mi legyen nálad a csomagtartóban, mit ellenőrizz a folyadékoknál.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Keressük az ország kedvenc Suzukiját!

december 3., 16:33 Módosítva: 2021.12.06 13:55
0
1 hozzászólás

A trabantos és a ladás történeteknél talán csak suzukisból forog több a kocsmaasztaloknál. A hazai gyártású Swift, majd a későbbi modellek (Wagon R+, Ignis, Vitara) mai napig meghatározzák a hazai utcaképet, illetve komoly motorsport és lakossági tuning utóélete is van a típusoknak.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kövesd a Totalcart Instagramon is!

november 30., 14:05 Módosítva: 2021.12.04 19:32
11
0 hozzászólás

Ha követed a Totalcar Instagram oldalát, akkor sztoriban néha felbukkannak különböző hírek vagy autótesztek, így a céltalan nézelődés közben elfogyaszthatsz egy cikket, mintha csak kikérnél a kávéd mellé egy tiramisut. Mert miért ne. De van más is az Instagramon.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Toyota, amit soha

november 28., 15:56 Módosítva: 2021.12.03 06:34
290
10 hozzászólás

Toyota amit SOHA - Toyota Avensis

A kép illusztráció
A kép illusztráció

2021 január első hetében vásároltam az autót egy magyarországi Toyotában beszámított autóként árulták a 2011-es Avensist vezetett szervizkönyvvel. Az autó magyarországi így lekérdezve sem ért meglepetés a km rendben volt, az autó kívül belül nagyon szép állapotban volt/van.

...

Egy év alatt a vételár felét sikerült rálapátolni a 2.2 D-cat Avensisemre.. Igen utána olvashattam volna, hogy ez a motor hajlamos a hengerfejességre, de erre a szerviztörténetre nem számítottam.. Ha újra kezdhetném mindenképpen egy benzines Avensist vásárolnék.

Winkler és a 2.2-es Avensis

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Igazi templomba járós Porsche ez a 911 Turbo

november 28., 10:46 Módosítva: 2021.12.03 06:34
1041
3 hozzászólás

Műszaki és vizuális szempontból hatalmas előrelépésnek nevezte a Porsche a 993-as 911-est, mely csak az alkatrészeinek 20%-át örökölte az elődtől és sokat javult a kezelhetősége is. Tehát pont az történt vele, mint a Porsche 911-essel szokott, szóval generációról generációra egy kicsit jobb lett. Ezzel együtt is ez volt az utolsó léghűtéses modell, finom formákkal és tökéletes arányokkal, összkerékhajtású Turboval.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem viccből készült a 11 kerekű Citroën

november 27., 16:43 Módosítva: 2021.12.01 13:29
1928
0 hozzászólás
A Michelin és a Citroën több kísérleti autót is épített közösen: készítettek egy SM alapú prototípust, hogy felmérjék a fronthajtás határait, de van egy annál is sokkal híresebb közös alkotásuk, a Michelin PLR.

A rövidítés nagyjából annyit tesz, hogy gyors nehézsúlyú, és egy öttengelyes, 7,2 méter hosszúra és 2,45 méter szélesre növesztett DS kombit takar. A hivatalos neve Citroën DS PLR Break, de azt nyilván mindenki egyértelműen látja, érzi a képekre pillantva, hogy a sorozatgyártású DS-hez ennek a 9,5 tonnás gépnek néhány közös karosszériaelemen túl nem lehet nagyon sok köze.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Másnaposság = 100 ezer

november 24., 12:31 Módosítva: 2021.11.29 07:04
194
38 hozzászólás

Polány egy békés kis somogyi zsákfalu a Balatontól délre, kb. félúton Kaposvár felé. A teljes lakossága nem éri el a 250 főt, a település közepén templom és kocsma egymás mellett, ahogy annak lennie kell. A hasonló községekhez képest azért ismerhetik mégis többen Polányt, mert itt található a Babérliget Kúria, ami az egyik, ha nem a legmenőbb vintage-esküvői helyszín az országban. Ide érkeztünk mi is egy őszi esküvőre meghívottként néhány héttel ezelőtt.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az első Cizeta-Moroder

november 22., 16:40 Módosítva: 2021.11.26 06:18
333
7 hozzászólás

Claudio Zampolli a Lamborghini tesztpilótája és fejlesztőmérnöke volt, majd a ‘80-as években kiköltözött Los Angelesbe, ahol beindította az egzotikus autókkal foglalkozó szervizét. A vállalkozása remekül futott és egyre népszerűbb lett azoknak a körében, akik megengedhették maguknak, hogy méregdrága autókkal mászkáljanak, de Zampolli ennél jóval többre vágyott: olyan sportautóra, amilyenhez hasonlót még soha nem látott a világ.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Könyvajánló: Forma-1 az új korszak küszöbén

november 22., 12:59 Módosítva: 2021.11.25 06:21
317
2 hozzászólás
Egy sajtóesemény ebédjénél volt szerencsém Bertalan Zsolt szakkommentátor közelében helyet foglalni, ő mondta két kanál madártej között, hogy a Forma-1 a felszínen egyébként tényleg unalmas. Egyszerűen túl kiélezett a küzdelem ahhoz, hogy az avatatlan szem észrevegye, mi a franc történik azon kívül, hogy a Mercedes gyors, a többi autó meg nem. A sport tehát erőfeszítést, fókuszt követel a nézőtől, de (!) meg is hálálja, mert közelebbről nézve tényleg izgalmas nyüzsgés folyik a pályákon - és a fejlesztőközpontokban egyaránt. Az F1 hazai tótumfaktuma, Wéber Gábor (aki nálunk is rendszeresen publikál ugye) új könyve egyfelől teleobjektív, ami felfedi a nézők előtt a részleteket, de szerencsére nagylátószögű is, mert kiderül belőle, hogy a Forma-1 jóval több annál, mint amit a tévében látni róla.

A közönség az évek során úgy viszonyult a Forma-1-hez, ahogy apám a vasárnap délutáni futamokhoz: lassan elaludt rajtuk, ocsúdott, kiment a konyhába Kossuth-kifliért, aztán elfelejtett visszamenni. Nem vicc: az F1 globális, egyedi nézőszáma a kétezres évek közepe óta folyamatosan csökken, jó hír viszont, hogy ellenirányú tendencia is működik, a hű követők egyre inkább rácsavarodnak a sportágra, és összességében több időt töltenek a Forma 1-gyel, mint korábban. A könyv - főleg Gábor szakértelme miatt - nekik kötelező olvasmány, de ez önmagában nem mentené meg a szokásos sportkönyvek és almanachok sorsától - a gyors feledéstől. Legalább ennyire fontos, hogy a Forma-1 az autóipar látványkonyhája, ahol manapság borzasztó érdekes folyamatok zajlanak, amit a szerző könyörtelenül ki is használ: ezekre a változásokra húzza fel a könyv ívét, így nem ragad le a pályán, mint a lágy keverék és nem marad egysíkú.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

300 lóerős ez a törvénytelen Lancia Aurelia

november 22., 11:32 Módosítva: 2021.11.25 06:24
1475
4 hozzászólás

1950-ben jelent meg az Aurelia, ami nem csak az egyik első szériagyártású V6-os motorral szerelt autó, hanem ezzel vezette be a Lancia, hogy a modelljeiket római korban épült utakról nevezik el. Magas rangú tisztségviselő, Gaius Aurelius Cotta censor felügyelete alatt épült Krisztus előtt 241-ben a Via Aurelia, mely Rómából Pisába vezet.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

17 ezres brosúragyűjteménnyel a bűn ellen

november 21., 14:37 Módosítva: 2021.11.23 06:09
88
1 hozzászólás

Miközben nyugaton és Kínában már az sincs messze, hogy a hivatalos szervek mesterséges intelligenciával küzdjenek a bűn ellen, Japánban, Aichi prefektúrában még mindig előfordul olyan hely, ahol az analógra esküsznek: egy helyi rendőrségen 17 ezer darabos autó-brosúra gyűjteményt halmoztak fel az utóbbi negyven évben, hogy ezek segítségével könnyebben azonosíthassák a bűnesetekben részt vevő vagy épp közlekedési szabálysértést elkövető autókat.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Négyévszakos ribanc vagyok, télen-nyáron

november 20., 15:57 Módosítva: 2021.11.24 06:16
631
42 hozzászólás
Az autógumikhoz fűződő viszonyomat a „bántalmazó kapcsolat“ írja le a leginkább. Képes vagyok irracionális rajongásra. Például felületes ismeretség után a lakásomba invitáltam egy garnitúra versenypályára való semi-slicket, aki azóta (négy éve) itt lakik velünk. Nem tehetek róla, se a hideget, se a meleget nem szereti, én meg szeretem őt, nem költöztethettem ki.

Volt egy olyan romantikus esztendő, amikor zsebkendőnyi totalcaros irodámat két garnitúra felnivel és egy versenygumiszettel osztottam meg; a munkanap végére olyan gumiszagom volt, hogy az üzemorvosi vizsgálaton kaucsuk jött a vénámból.

Nehéz is megmagyarázni, hogy ha egyszer ennyire szeretem az autógumit, miért ragadtam meg minden lehetséges alkalmat, hogy tönkretegyem, ahányat lehetett. Főleg a hátsókat. Mert sajnos ez a mi romantikus viszonyunk önemésztő tüze: amikor igazán jó együtt, abba az egyikünk általában belehal. Mondjuk az imádkozó sáska nősténye is leharapja a hím fejét szex közben, és mégse halt ki a faj, szóval ez a szenvedély + gyilok dolog nem feltétlenül rossz evolúciós stratégia. Persze ők nem használnak gumit, úgy az volna. De elkalandoztam kissé.

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kívánatos ritkaság a kupé Mazda MX-5

november 20., 14:01 Módosítva: 2021.11.24 06:16
249
1 hozzászólás

Nagyon könnyű rászokni a Mazda MX-5 élményére, aminek egész biztosan nagy szerepe van abban, hogy most nem tudok kabrió nélkül élni. Pontosan emlékszem arra az etyeki Porsche rendezvényre, amin a Boxster S-től a 911 GTS-en át egészen a 911 Turbo S-ig mindent megkóstoltunk, aztán valahogy szóba került az MX-5, amivel Anti és Roland érkezett. Meg az is, hogy korábban nem volt hozzá szerencsém, így néhány perc múlva már a villámgyorsan lecsapható tető alatt találtam magam, a kormány mögött.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez volt a ‘80-as évek olcsó Lamborghinije

november 19., 14:33 Módosítva: 2021.11.24 06:16
461
2 hozzászólás

1981 márciusában tartották a Lamborghini Jalpa premierjét, de a Genfi Autószalonon bemutatásra készülő prototípushoz valójában egy korábban legyártott, gazdátlan Silhouette adta az alapot. Ezt az autót alakították át a gyárban, majd fényezték bronz színűre, hogy elég látványos legyen az új belépőmodell. Ezzel az egésszel viszont már csak azért sem mentek túl messzire, mert a szériaautó is a 10 évvel korábban bemutatott Urraco rettentő közeli rokona.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ebben a 911 Turbóban leszel igazán rosszfiú

november 19., 11:16 Módosítva: 2021.11.22 12:49
1212
0 hozzászólás

Ritkasága miatt a 964-es Porsche 911 Turbo népszerű, hiszen egy legendás autó egyik legsúlyosabb változata. Ez az 1994-es évjáratú példány ráadásul egyike annak a kevesebb mint 350 darabnak, amelyeket az amerikai piac kapott, és mostanra is csak 55 355 kilométeren áll az órája, illetve ennek megfelelő mérföldön. Tökéletes állapotban van, ami részben annak is köszönhető, hogy 2006-ban teljesen felújították.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Legjobb pickup név: King Kong Cannon

november 18., 13:00 Módosítva: 2021.11.22 13:06
127
0 hozzászólás

Bár a névadásban inkább az amerikai és az olasz gyártók szoktak remekelni, lassan a kínaiak is kezdik megtalálni a hangot: a Great Wall Motors legutóbbi pickupját King Kong Cannon, azaz King Kong Ágyú névre keresztelték. Az autó képességeit látva mondjuk felmerül a kérdés, hogy tudják-e, ki az a Kong, és mit képvisel.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

TikTok, itt a Totalcar!

november 18., 10:50 Módosítva: 2021.11.30 06:22
102
5 hozzászólás

Évekkel ezelőtt a YouTube-on még javában aranyos macskákról készült videókat néztünk vagy azon röhögtünk, hogy épp milyen önveszélyes állatságba vágta valaki a fejszéjét néhány perc alatt. Mostanra pedig komoly tartalmak, nagyon jól megcsinált műsörök és baromi szépen felvett filmek helye. Az ökörködés és az aranyos állatok pedig elköltöztek a TikTokra.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Van mit megkívánni ezen a Focus RS-en

november 17., 14:48 Módosítva: 2021.11.22 13:06
1106
1 hozzászólás

Bármilyen kanyarban bármekkora tempót mindenféle dráma nélkül megbír és többek között ebben volt az első Ford Focus RS nagy mágiája. Elsőre kisebb tűzijátéknak tűnik, mint a hatalmas szárnnyal szerelt, összkerekes Escort, de a versenypályákon és a raliban is nagyot ment a Ford új kompaktja, melynek legegyszerűbb utcai változatait is egyszerűen jó volt vezetni. Az első generációs Focus RS eleve egy ritkaságnak készült, hiszen az épp 4500 fölé húzott darabszám előrevetítette, hogy lesznek belőle majd megőrzött példányok.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kevés ilyen aktív futóműves Corvette prototípus maradt

november 16., 14:38 Módosítva: 2021.11.19 11:22
895
1 hozzászólás

1986-ban a General Motors rátette kezét az angol Lotusra és rögtön egy komoly feladatot is kiosztottak a könnyű sportautókban otthonosan mozgó mérnököknek: a világ leggyorsabb szériagyártású sportautója volt a cél, melynek a C4-es Chevrolet Corvette adja az alapját. Ehhez a Lotus fejlesztett egy motort, ami elfér az L98-as V8 helyén, de alumínium blokkos, négy vezérműtengelyes és 32 szelepes. Ez az LT5-ös 375 lóerővel és több mint 500 Nm nyomatékkal került a ZR-1-esbe, amivel 4,5 másodperces 0-100-at és 290 km/órás végsebességet tud.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elon Musk még magához képest is nagyon tahó volt a Twitteren

november 16., 12:09 Módosítva: 2021.11.20 11:42
492
24 hozzászólás

A hírhedten nagy Twitter-troll Elon Musk új mélységbe lépett az odaszúrt válaszok műfajában. "Mindig elfelejtem, hogy te még élsz." - írta válaszul Bernie Sanders szombati Twitter-bejegyzésére, amiben a 80 éves szociáldemokrata politikus arról írt, hogy az USA nagyon gazdag polgárainak jobban ki kellene venniük a részüket a közös teherviselésből, azaz több adót kellene fizetniük - a járvány alatt óriásit nőtt - vagyonuk után.

gteg
24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekel a Forma-1? Ez a te könyved!

november 15., 17:55 Módosítva: 2021.11.22 06:24
20
0 hozzászólás

Wéber Gábor neve valószínűleg mindenkinek ismerős, aki valaha is érdeklődött itthon a Forma-1 iránt. Remek kommentátor, szakíró, aki nem mellesleg a pályán is bizonyított különböző versenysorozatokban. A Totalcar hasábjain is rendszeresen megjelennek kötetlen elemzései, beszámolói versenyhétvégéről-versenyhétvégére.

366
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Akasztják a hóhért: vezetéstechnikai tréningen voltam

november 14., 15:52 Módosítva: 2021.11.19 11:22
218
5 hozzászólás
Orosz Peti* anélkül volt korszakos szerző a Totalcarnál/Jalopniknál, hogy eleinte akár csak jogosítványa lett volna. Aztán itt vagyok én, aki legfeljebb port ha vehetek a Doktor lába fejéről, de a cipőnk annyiban azért hasonlít, hogy egyikünk sem egy neurotikus BaumgartnerZsolt. A fejlődés lehetősége viszont megadatott, a Vállalat a résztvevő felek és a közjó érdekében helyet szorított nekem a szokásos totalcaros-groupamás vezetéstechnikai tréningen mondván, ártani nem árthat. Tényleg nem ártott, és igazából senkinek se ártana.

Csapó egy, Hungaroring. A pálya üres, csak a gokartosok és a falevelek zümmögnek, mi az egyik szervezői Skodát követve, libasorban gurulunk a Ring belseje felé, ott van ugyanis a Groupama tanpályája. Betonplaccok balról és jobbról, a köztük vezető aszfaltcsíkon, háromszor tízes csoportokban sorakozunk fel. A kép vegyes, a madártej színű Fiat Seicentótól kezdve a Mitsubishi L200-on át a Nissan 370Z-ig van minden. Az instruktoroknak is üdítő a változatosság, a flottás oktatásokon sorba kötve tapossák egymás sarkát a klónozott fehér Octaviák. Én a kettes csoportba kerülök, előttem egy új Corolla kombi, alattam a vitéz kettes Prius, a sor végén meg egy hármas, lehetnénk akár hibrid gittegylet, de igazából mindenki szimpatikus arc: alázatot, de minimum egészséges önértékelést feltételez, hogy itt vannak - esetleg egy rettegő utas finom ajándék-érzékét - , az meg bárkiben tök pozitív.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még