Közélet

Spórolnál? Ésszel használd a klímát

A kompresszor bírja, meg a hűtő, a többit megoldod elővigyázatosságból. Sőt, ha gyengén fúj sem biztos, hogy kell a szerelő, néha elég egy óvatos hűtőmosás.

Még mindig a rongyrázás a fontos

Kevesen tudják jobban, mennyibe kerül valóban a mai autók üzemeltetése és kevesen látnak jobban a pocsék reklámszövegek mögé náluk. Ők a flottaüzemeltetők.

Száz egyedi autó - és mind olasz

Egy milánói építész elkezdte összegyűjtögetni az olasz autógyárak prototípusait: látogatás a fénykorban.

Ki veszi meg a drágább benzint?

Mit tankolunk, ki vásárol ma autót ebben az országban, milyen autókat vesznek a legtöbben és érdemes-e a drágább benzint tankolni a kúton?

Tömegbalesetet okozott, majd elhajtott a furgonos

Börtönbe kerülhet egy másik autóssal együtt, mert van egy súlyos sérült. Utána jártunk a baleset részleteinek és annak, hogy mit kéne ilyenkor tenni.

Nemzeti buszgyártás külföldi buszokkal?

Milyen esélyekkel indulnak a magyar gyártók? Kik lehetnek a valódi nyertesek és mivel pótolná a metrót a főpolgármester?

Budapesten csapott le az őrült furgonos

Így válik fegyverré az autó egy őrült kezében. Elmondjuk, mire számíthat a sofőr, aki ma reggel majdnem megölt néhány embert a 6-os úton.

Így törik fel az autódat a nyaralás alatt

Néhány hasznos tipp, hogy mit ne csinálj a nyaralás során a holmijaid védelmében.

Gépésznek lenni egyre menőbb

A hazai autógyárak támogatják az egyetemeket – traktorgyárunk viszont nincsen, de a német Fendt így is besegít az oktatásba Gödöllőn.

Technika

Villanyász-vasvillák

Lassan az egész autó egyetlen, megbonthatatlan egységgé válik. A stekkerek is szerelhetetlennek tűnnek, de csak ha nincs megfelelő szerszámunk.

Szerszám a turbóhalál ellen

Sziszeg, ereszt, szökik a nyomás? Nem árt tudni, mert belepusztulhat a turbó.

Filléres Neppertrükk – Felnifestés kártyatrükkel

Ez a trükk leegyszerűsíti a kopott, rozsdás felnik gatyába rázását.

Aztán derék legyen az a szög!

Hiába szép egy peckes mutató, ma mindennek digitálisnak kell lennie. A szögmérőnek is.

Az önzáró fogó

A patentfogót, hivatalos nevén az önzáró fogót arra találták ki, hogy ideiglenesen egymáshoz szorítson két alkatrészt, de számos más feladatra is alkalmas.

Te hová dugnád?

A legszűkebb nyílásokba is be lehet vele kukkantani, és ha kell, rögzíti a felvételt.

A kis Volvo sem lesz kínai dorkó

Ellenben kínai pénzből fejlesztik. A 2017-től érkező új 40-es modellek nem a nagyok lekicsinyített másai, nagyon nem.

Ha ez a jövő autója, én várom

Ha rálépsz a gázra, a motorok összedolgoznak, ha elfelejted üresbe rakni a váltót, megoldja az elektronika. A 48 volt nem utópia.

Minek a vákuum a hűtőbe?

Jön a hűtési problémák szezonja. A csodakoffer mindent megold.

Nagyvas

Besúgó lett az MAN, így elkerülte a gigabüntetést

Nincs kegyelem, gigabüntetést kapott az OT-rendszámos Csepel

Áron csak jót akart, amikor rátévedt az útdíjas szakaszra. Hiába mesélte el újra és újra, miért igazságtalan a bírság, nincs méltányosság.

Ilyenek lennének az Audi kamionjai?

Ha megnézé, mi a kamion jövője, inkább ne kattintson, ezek sosem kerülnek az utakra.

Száműzik Budapestről a hibridbuszokat

Pénteken utazhatsz utoljára hibrid Volvón, szombattól nem járnak majd. Nem az volt a baj, hogy túl tiszta üzeműek, hanem: offshorozás.

Credo busz szíjtárcsája várja gazdáját

Aszfalton hagyta tartalma egy részét a busz motorháza. Szíjtárcsa és csapágy várja gazdáját.

Íme az új magyar traktor: Renner

Kicsi, egyszerű, de a miénk. Turbó, GPS, robotkormány, automata váltó és érintőképernyő sincs benne, ám ami nincs, az nem is tud elromlani.

Az identitászavaros tank

Egyre kényelmesebb, de talán kevésbé hasznos.

Szerelem

Az utak T-Rexei

Fityeg a csávó egy ordító, füstölő, ötméteres paprikás szalámi legvégén, kapaszkodik az életéért mint címke a szélben, és döbbenet – ahogy jön felfelé, még driftel is. Isten hozta önöket Goodwoodban.

Legendás ősrepülőgép. Magyar készítés. Szállni fog!

Louis Blériot 1909 júliusában elsőként repülte át a La Manche-csatornát. Egy magyar csapat létrehozta a hajszálpontos mását. Nem modell, hanem igazi, repképes repülő!

Ez az Alfa forradalmat csinált volna

Ha ezt az autót bemutatja az Alfa, most nem a 128-as Fiatot tartjuk a mai, keresztben orrmotoros autók előfutárának.

A japánautós tragédiája

Pokoli kínok, hosszas vergődés, súlyos újragondolások után végül kinyitja a hahut, és megveszi az első Alfát.

Mercedes-szel a nirvánába

Ritka, kényelmes, és bődületesen erős. Az E 500-ast csak az szúrja ki, aki akarja, de pont ettől remek.

Guruló Zimmerfrei

Apartman négy főnek, konyha, ebédlő, nappali egyben. Szállás olyan helyeken, ahol amúgy megfizethetetlen. Volkswagen Westfalia Joker 1984-ből.

Kilenc gondolat az új MX-5-ről egy roadsterszűztől

Szerettem volna ellenállni, de az ND hamar áttörte a falat. Ezek ott Hirosimában megtalálták a Szent Grált, beolvasztották, és most elcsepegtetik a gyártósoron.

Na, milyen volt az M5-nek kenni?

A 7 évvel ezelőtti M5-teszt egy éktelen káromkodással kezdődött. Ez a mostani egy régi emlék tűnődő felidézésével. Ebben nagyjából minden benne is van a két autó közti különbségről.

Egyre közelebb a földhöz

Zsolti egy dunai hajón mosogatta össze a pénzt két év alatt erre az Eclipse-re.

Vélemény

Blöffadatokkal a kilométeróra-csalás ellen

A használtautó-piac legnagyobb problémája felpörgette a gittegyletek bioritmusát. Nézzük, mi igaz abból, amit a nemzeti testület állít.

Új Top Gear: tolófájások és unalom

Jól látszik, hogy az erőlködéstől vörös fejjel, mindenki után kapva és minden lehetőséget megragadva, sok pénzből, hosszan, de mégis csak belefingott a nullás lisztbe a BBC. Kritika.

Lapít a paraszt, ha feltűnik a kakastoll

Meglátsz egy rendőrt, és beleállsz a fékbe? Miért kell úgy viselkedni, mintha hulla lenne a lopott kocsi csomagtartójában?

Itt mindenki hülye?

Kell a cirkusz a népnek és ez így is van rendjén mindenütt a világon, a kérdés, hogy megvárják-e a bajt vagy elgondolkodnak egy kicsit. Előjelből akad elég.

Legyünk unortodox autós Woodstock

Regadó, vagyonszerzési, eredetvizsga és még sorolhatnám. Az autós akkor is tejel, ha meg se moccan. Vessünk véget a fejésnek!

Bedarált a jövő

Majdnem olyan rossz, mint a villamos? Megöli az élményt? Véget vet a romantikának? Tojok minderre; ha eljön az idő, boldogan ülök majd elektromos autóba. Néhány kitétellel.

Betiltanák a magyarok kedvenc autóinak importját

Nem lehetne 8 évnél öregebb autókat behozni, durva hatása lenne a piackorlátozó ötletnek.

A túlértékelt 0-100 és a többiek

Gyermeki szintű farokméregetés a semmitmondó 0-100-as gyorsulással való dobálózás, de sajnos olyan mélyen gyökeret vert már az autóiparban, hogy sokan hajlamosak a jó autó-rossz autó vitát is ezzel eldönteni.

Óratekerés-harc: seggünkön a tojáshéj

Nálunk pénzbe kerül a minimál-infó és ennek is örülnünk kéne, de mégsem használjuk. A szomszéd országba viszont már csak pislogni járhatunk. Döbbenetes felfedezés, teljesen véletlenül.

Hidegindító

Így halmozta az autókat Kijev expolgármesterének fia

Hasít a Daimler, jön az új Duna-híd, és megvan Janukovics fiának szellemi utóda.

Így kerül a Tesla az Audi elé

Nem kell majd sajátot venned, ha ki akarsz próbálni egyet és a feltöltésért sem kell fizetni. További részletek Elon Musk nagy bejelentéséből.

Ideális futómű a magyar utakra?

Felejtsd el az ültetést, Amerikában már tudják, mi kell az autó alá.

Mustanggal csak egyenesen, ha megy

Hiába az 500 lóerő, ha a sofőr nem tudja uralni. Valamint nem kell újra vizsgázni KRESZ-ből és olcsóbb lesz a gázolaj is.

Egyszerűsödik a KRESZ

A gépjárművezetés szempontjából periférikus előírásokat szedik ki a tudnivalók közül, de a sebességkorlátok is változnak.

Halálos Tesla-baleset: Európa is nyomoz

Nem ugyanaz a szoftver fut az itteni önvezető autókon, mint amelyik az amerikai rajongó halálát okozta, de nagy a nyomás most Musk cégén.

Az imádkozó vagy a Pokemon gozó sofőr a nagyobb kretén?

Előbbi egy háznak, utóbbi egy fának hajtott, miközben elszólította őt egy nagyobb hatalom.

Ferrariban kutyát szállítani?

Igen, van ilyen. Második világháborús bombát találhattak a Volkswagennél, a Tesla pedig nem állítja le az Autopilot-rendszert.

Mit tud egy húszéves M3-as BMW?

Ma ugyanúgy a vágy tárgya, mint a kilencvenes években. De mi maradt az eredeti teljesítményből?

Év autója

Aki lemaradt volna az élő közvetítésről, itt megtudhatja, a hét autó közül melyik nyerte az idei Év Autója választást.

Az isten

Ez nem autógyártás, ez autóépítő-művészet. Olyat tud, amit senki, most egy kicsit videóban is elmesélve.

A király hintója

A Volvo, amely leteper - a méretével, a formájával, a minőségével, az erejével. Aztán kicsit megkaparod, és jön a fejcsóválás.

Csak pótolja vagy übereli is az S osztályt?

Ha pőrén a luxusra vágysz, ennél nem kell messzebb menned. Hosszú kivitel, motoros rolók az ablakokon, útfigyelős légrugózás, lounge seat... De elég-e ez a "tudjákmihez"'?

Az Astra új oldala

Vezettem már álcázva, francia országúton. Vezettem már látható valójában, dán országúton. De zárt, korlátozásmentes, kanyargós pályán még nem. Meglepett.

Kívülről semmilyen, de ha egyszer beleülsz, megtérsz

Végre néptelen francia vidéki utak, végre néhány jó kanyar, kíváncsi voltam, hogy csak egy nehézkes ékszerdoboz-e az A4, vagy esetleg tettek-e bele egy kis érzelmet is. Tettek, ennyit biztos megtudtam.

Mennyi a luxus a Superbben és mit tud pályán?

280 lóerő. DSG. Vajbőr. Motoros ülés. Dupla klíma. Aszta, ez a lista alig pár éve egy Audi A6-nak is becsületére vált volna, pedig ez csak egy népautó. Egy Skoda.