Közélet

Elkéstem: ezt a szemetet már megvette valaki

A Volvo előző gazdája írt, miután a korábban eladott, ezer sebből vérző autóját viszontlátta egy hirdetésben. Elég sokat tolattak vele.

Nagy levegőt vegyél, ha ilyenbe kezdesz

Csikós Zsolt mesél a veteránozás nehézségeiről, buktatóiról és legörömtelibb pillanatairól. Íme, a Mesterkurzus előadása vágatlanul.

Amikor leperelik a kereskedő gatyáját

Van, amikor a használtautó-kereskedő a hülye, és nem hiszi el, hogy jobb lett volna megegyezni az hengerfejes, visszatekert autóval átvert vevővel.

Hat éve laknak egy Ladában

A Budapest közepén álló öreg Lada üzemképes, befizetik a kötelező terheit, és két nő él benne. Meg két kutya.

Tuti vétel: használt autó német gyári alkalmazottól

Korrekt szerviz, kiterjesztett garancia: így vettem Audi A4-est a gyári fejlesztőmérnöktől.

A pótdíj 15 ezer, tőlem 60-at követelnek

Használod a magyarországi fizetős utak bármelyikét? Akkor örülj, ha nem jársz úgy, mint Csaba!

A hivatal nem büntet, de felajánlja, hogy fizess

Hetekig vagy akár hónapokig húzódhat a használtautó-átíratás, ha nincsen szerencsénk. Minden típus érintett.

Nem létező autót hirdettek, jelentkeztem

Fiatal, rozsdamentes Mercedes E-osztály egy közepes Golf V áráért? Hát persze, hogy érdekelt, ezért levelezni kezdtünk az "eladóval".

Mit keres a kamion a belső sávban?

De tényleg, miért előzgetik egymást ezek a nagy dögök minimális sebességkülönbséggel? Az autósok bosszankodnak, mi pedig utánajártunk a szabályoknak.

Technika

Maláj autót a fékpadra, normális vagy?

Még a kollégák is csodálkoztak, miért ezt az autót választottuk ki, azonban megint tanulsággal szolgált a mérés.

A kis fogyasztásnak nem tudunk ellenállni

Tudjuk, hogy drága a javíttatás, de vesszük a dízelt, mert keveset akarunk tankolni. És mibe ül át, aki kiábrándul a dízelből? Kérdőívünk értékelése.

Mit ér a csodaadalék?

A Spuri nevű adalékot egy 420 ezret futott TDI Octaviába töltöttük , és megmértük előtte-utána a motor teljesítményét.

Mit tud a hírhedt TSI motor?

A Volkswagen csoport TSI motorjainak nincs túl jó hírük a tartósságot illetően. De vajon veszítenek-e teljesítményükből 44 ezer kilométer után?

Tízből egy gyerekülés megbukott

Ugye te sem ültetnéd bármibe a gyermekedet? Az ADAC 37 ülést próbált ki, és nem mindegyik ment át a teszten.

Milyen erős az agyondédelgetett Alfa Romeo 156?

Több mint kétszázezer kilométer van benne, csodás a hangja, de valami nagyon nem stimmel a Twin Spark motorral.

Audi A8: élet a lézerlámpa mögött

Mit tud az Audi A8 technikája? Létezik, hogy nehezebb az elődjénél? És tényleg jobban vezeti magát, mint a Tesla?

Készüljünk a jövőre már most!

Vannak már ma is tények, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni, az előrejelzések pedig riasztóak: az önvezető autó és az okos város nem választható, hanem kötelező elem lesz az élhető jövőben a Bosch szerint.

Nagyvas

Csak nehogy bemacizzon a Jaguar

Mindent miszlikbe aprít, ami az útjába kerül, s ha kell, erdőt is arat. De mi az a bemacizás?

Traktoros-drifteres bulin voltál már?

Most lehetsz, sőt, mindjárt ott találod magad egy old timer-találkozón is. Programajánló a nyár utolsó hétvégéjére.

Újabb villanyautó a német postánál

A tavaly bevezetett Streetscooter nagy testvérét már a Ford segítségével gyártják, de a név és a jelvény maradt.

Amit mindig tudni akartál, de sose merted megkérdezni

Vajon mire valók a zöld kupakok a busz felnicsavarjain? Végre valaki elmondja.

Romániából vehetünk használt buszokat

A régi bukaresti Mercedes Citarók akár hazánkban is kiköthetnek. A román főváros elhúzhat Budapesttől.

Aszfaltpattanással Afrikába

Ha expedíciós autóra gondolunk, mindenki előtt valami naaagy, becsövezett terepjáró sejlik fel. Hát ez nem az, de mégis átszelte Nyugat-Afrikát

Nincs több titok: ez itt a Mercedes X osztály

Mostantól új kifejezés van a német nyelvben a Nissan Navarára. Íme, a Mercedes luxus-pickupja.

Itt a turistabuszok új csúcsa, alapára 110 millió

Leváltották 4 méter magas Setra emeletes buszt, pedig a régi típusból is több készült, mint amennyi magyar buszt gyártottak tavaly összesen.

Egy német nem viccel!

Nem a külsejét faragták, hanem a technikát – az új Claas Axion 900 terepen gyorsabb egy átlagos terepjárónál, akkor is, ha közben szánt.

Szerelem

Három számban világelsőnek lenni nem vicc

Ha van autó, amiért érdemes kilométerek ezreit utazni hogy megnézzük, hát ez az. Már csak azért is, mert ezzel az egy nézéssel három tétel mellé pipát tehetünk a kíváncsiság-listán.

Elszabadult egy lakókocsi!

Tudja mi az a Saab 92H. Ha nem, ne szégyenkezzen. Ilyen állat pedig nincs.

Kis autóba brutális motor, lehet ezzel hibázni?

A C55 AMG az a Merci, amiben talán először lehetett érezni az igazi, mosdatlan brutalitást. És miért kerül egy iPod-kábel 1200 euróba?

Kerek húsz év van mögöttünk

El se hiszem. 1997 elején vettem és még mindig itt áll a garázsomban. Sőt, ha kell, még megy is. Négyünkkel. Messzire akár. Még.

Az első volt. És majdnem az utolsó lett

Még ma is repülő csészealjnak tűnik, így, ahogy a pesti utcán végigrobog. Holott még kényelmetlenül közel áll közeli rokonához, a csőrös orrú Chevy teherautóhoz. Kapkodom a fejem.

Ez Közép-Európa legizgalmasabb autótípusa

A Tatra T87 kora egyik leghaladóbb járműve, csodás áramvonalas formája fényévekkel járt kora előtt – hamarosan találkozhatsz is vele.

A bajszos manus autója

A popkultúra legismertebb Ferrarija, egy 308 GTS Quattrovalvole is ott lesz a balatonfüredi Concours d'Élégance szépségversenyen.

Áramvonalas álom Amerikából

A Chrysler Airflow évtizedekkel előzte meg saját korát – érdemes közelebbről is megnézni.

Mit akarunk ezzel az öreg franciával?

Elmondjuk, miért izgultunk fel egy huszonéves kis görcsre, és végre kiderül, mit tervezünk vele.

Vélemény

Mennyit nyersz vele?

Megy a sok ostoba az autópályán a másiktól 4-5 méterre, kilónyolcvannal tolná le a többit, mert ő jobban siet. De mit nyer, és cserébe mit veszíthet?

Azt hiszed, csak te sietsz?

Két sorban állnak az autók a pályán, de te ügyes vagy, elhúzol a leállósávon. Tök jogos, hisz mindenki más ráér, csak a te dolgod fontos.

Egy csodás nap - 2043-ban

Hányszor, hányan temették már az autót és az autózást az elmúlt negyven évben. Aztán... a kőolaj nem fogyott el, a dugók nem érnek körbe a Földön. De kicsit azért igazuk volt. Most én jövök.

Air Race - ez így tényleg komoly??!

Értem én, hogy jó dolog a parlament csodálatos épülete előtt reklámozni az egyik legkárosabb üdítőitalt, de miért pénteken kell kezdeni?! Gigadugó a semmire.

Ezért baromság a kerékbilincselés

Jogilag minden tiszta, de ami az utcáinkon a gyakorlatban folyik, mégis nagyon emlékeztet a sarcolásra.

Kevésen múlt az újabb Szentendrei úti tragédia

Ezúttal két BMW tört rommá egy hétvégi éjszakán, a Szentendrei úton. Nagyon tanulságos ügy ez is, de a rendőrség nem tudja kezelni a problémát.

Nem hallom a hangokat, nem hallom!

Hibridesítés, villanyautó, downsizing, turbó, zajnorma – maszlagok, amelyek elveszik tőlünk az örömöt. Tömbösített nénik, volt munkásőrök, neurotikus kismamák – lehet rinyálni.

Az autó is egy eszköz, válaszd meg jól

Nem azért nem veszel új autót, mert hamar tönkremegy a kettős tömegű lendkerék, hanem mert nincs rá pénzed. Nem kell megmagyarázni, de az új autó nem lesz a neked való eszköz.

Miért járunk szarokkal?

Nézz csak ki az utcára: mintha 2000-ben lennénk. Mindezt azért, hogy többet adózhassunk.

Hidegindító

Hogy kell profin lefotózni egy sportkocsit?

Richard Thompson profi fotósnak egy 2,5 millió dolláros Pagani Huayra BC volt a modellje New York utcáin.

Ezt vizsgáztasd le itthon

Újabb rekordra készül a világ leggyorsabb fészere, kölcsön-Lambót zúzott egy 23 éves srác, és órát dob piacra a DeLorean.

Alighanem megvan Magyarország új leggyűlöltebb autósa

Na, és akkor ilyenkor mit csináltok? - kérdezi Ernő, majd berántja a buszsávba 150-nél.

A németek is kitiltanák a dízel és benzines autókat

De a gyártóknak előtte kártalanítaniuk kell azokat a dízelvásárlókat, akiket becsaptak a szoftveres manipulációikkal.

BMW-mészáros Infinitit keres Kalifornia

Rejtély, ezt miért kellett, de a lényeg, hogy jól vizsgázott az A-oszlop a BMW-n.

Ki mondta, hogy egy McLaren nem földútra való?

Az 570 GT úgy tűnik sátras kirándulásokhoz és pusztasági csapatáshoz is ideális.

Ha járni akarsz vele, sisakot is vegyél

Nincs teteje, nincs szélvédője, ráadásul több mint 500 lóerős. Most pedig bárki megveheti.

Ülésnek öltözött sofőrt buktattak le

Önvezető autós teszt, mondták a kutatók, aztán jött a piros lámpa.

Kórházba került Jeremy Clarkson

Tüdőgyulladás vonta ki a forgalomból a Grand Tour műsorvezetőjét, aki máris kollégáján élcelődik. A Toyota a legértékesebb autógyártó, és különcködik a Genesis.