Szerelmes levél egy Volkswagenhez

2009.05.11. 12:21 - papptibi

Tárgy: VR6

Dátum: Fri, 8 May 2009 14:00:58 +0200

Feladó: Tamás Tóth

Címzett: Winkler Róbert

Tisztelt Szerkesztőség!

Le kell szögeznem, hogy imádom a Totalcar-t alulról, felülről, kicsiben és nagyban!
Mivel már nincs a TV-ben, de szerencsére van az interneten, ha másért nem is, de ezért érdemes fizetni havonta az internetért a szolgáltatónak.
Azt is le kell szögeznem, hogy jómagam egy autóbuzi vagyok minden tekintetben.
Habár tanuló lassan 21éves leszek, de gyerekkorom óta autókkal kelek és fekszek.
Többségben a német autókért vagyok oda, de egy Honda Accordot sem rúgnám ki a garázsból.

A nyomatékos, erős, és kizárólag benzinégető gépekért dobog a szívem!
Jelenleg a család 1.4 16V G Astrajával járom az utakat, márha manapság utaknak lehet nevezni amin autózunk.
Az Astraról kettős érzelmek keringenek bennem. Köze nincs ennek az autónak a sportos vezetési élményhez, pláne meg ha sedan. Nagy kasztni, gyenge nyomatéktalan motor és a futóművéről nem is beszélve. De megbízható és közel a 200ezer km-hez még 10 évesen is elvisz mindenhová.

Írásom tárgya pedig a NAGY SZERELMEM Corrado/Golf III VR6.
Ez AZ AUTÓ, az én szívemnek csücske.

Ez még igazi Volkswagen volt. Nem amit manapság gyártanak 1.4 Turbós pöckölt motorokat.
A Corrado… Ha ránézek akkor megáll a világ. Egyszerűen gyönyörű. Nekem hasonlít a Vissza a jövőbe c. filmből a Delorean-ra.

Elragadó forma világ, a maga idejében szép,igényes belső, és a motor….
2.8 és 2.9-es motor a nyomaték és a lóerő…

A hangja….  Egyszerűen a hangja semmihez sem fogható…. Gyönyörű…
A VR6 filling…. Leírhatatlan… És nekem a Golf III is tetszik!
Ebben az autóban van motor, váltó, fék, szépen szól és még jól is néz ki.
A maga kategóriájában az egyetlen 6 hengeres volt!

Nincs olyan nap, hogy ne gondolnék arra, hogy ha lesz egy ilyenem, akkor biztosan beállok vele a házba, a szőnyegre és babusgatom.
Barátnőm már néha féltékeny a még nem létező VR6-ra!
A Christine c. filmben önmagamat látom, hasonlóképpen vagyok elfogult a VR6-al!

Magyarországon kapható darabok szinte mind szét van hajtva, esetleg akad néha egy-egy, ami elég jó állapotú 1 millió Ft körül.
Egy örök álom marad, a magas ára miatt, bár gondolom az ár tükrözi az állapotát.

Azt is le kell szögeznem, hogy attól hogy fiatal vagyok, félreértések elkerülése végett én nem azért vennék ilyen autót, mert nagy motor és kenni, vágni, csajozni!!! NEM!!! NAGYON NEM!!!
Hanem azért, mert ez az autó, aminek a szíve az én szívemhez szól!!!!
Biztos hogy nem csinálnám azt vele, amit a videó megosztókra feltöltött hülye gyerekek rúgatják 1-esben, meg tiltásig húzatják egyfolytában a hangja miatt.
Én nem pörgetném rendszeresen, én nem égetnék vele gumit és nem 200-al mennék vele a városban. Ahol van „út” ott nyomnám neki, DE CSAK ÉSSZEL!!!

Én a hangja, a nyomatéka és saját karaktere miatt vennék VR6-ot!
Biztos hogy Magyarországon ritka olyan kevés tulaja közé tartoznék, aki sportolásra és normál városi közlekedésre használná, nem pedig SZÉTHAJTANI!!!
Rendszeresen mindig megkapná tőlem amit kér és cserébe szolgálna akár városban, akár kint ha sportolni támad kedvem.

Én nem tuningolgatnám szét, maximum egy szép felni gumival, egy sport kipufogó, de abból is egy halkabb darab. Itt már maga a motor is úgy van hangolva, mint az Alfáknál, gyárilag is az ember szívéhez szól. Nem piszkálnám a motort sem. Amikor meglátom, hogy rárakják a szívó oldalra a direkt szűrőt, nagyon feldühít. Soha nem raknék rá ilyesmit.

Egyáltalán nem tesz jót a motornak!
Mélyen Tisztelt Winkler és Bazsó Úr is tesztelte a Corrado VR6-ot.

Ha már nem néztem meg azt a videót 100szor, akkor egyszer sem!
Árnyoldala a fogyasztása és a fenn tarthatósága és ezzel kapcsolatos kérdésem lenne!

Mivel még tanuló vagyok, de ha minden jól megy 2év múlva kereső ember leszek, legalábbis remélem, mennyire lenne fenn tartható egy átlag fizetésből??
Mennyire féljek egy ilyen VR6-ot megvásárolni, avagy „mennyire állat vagyok ha egy ilyen benzin temetőt vásárolok”?

Idézetem hangzott el egy kedves autó szerelő ismerősömtől.
Meg állítólag drága lenne nekem ha elromlana benne valami, de még mindig olcsóbb egy 3-as Golfhoz venni alkatrészt mint egy M3-mas BMW-hez ugye!
Gyakorlatilag szinte mindenki le akar róla beszélni, mert széthajtották szinte mindet.

„De ha a vonat alól húznák ki, akkor is ez kellene” írta egy kedves ismeretlen egy internetes blogon.
Egyszerűen nem érdekel más autó.

Nem vagyunk nagypénzű család, pontosan ezért félek ebbe az autóba szerelmes lenni. Nem mai és nagy köbcentis!

Gyakorlatilag 10 éves korom óta tart ez a VR6 szerelem, amióta a régi házunk szomszédjában egy fiatal srácnak egy ilyen gépe volt.
Amikor a fogyasztásról van szó, én mindig azt mondom, hogy ha van pénzem benzinre, akkor nyomom neki (de csak ésszel, nem széthajtani a drága kincsemet) ha nincs pénzem, akkor már kétezernél elváltok.
Ebben az autóban van nyomaték, így megoldható az alacsony fordulaton való váltás.

Persze emiatt mindenki kinevet. Hogy ha valakinek ilyen autója van, az úgy sem bírja ki, hogy kettesből ötödikbe tegye az alacsony fogyasztás miatt.
Pedig én lennék az, aki valóban betartaná, mert bármi áron kellene ez az autó.
Ha elmegy mellettem egy VR6, feláll a hátamon a szőr, libabőrös leszek és könnycsepp csordul ki a szememből. „Bárcsak lehetne nekem is” Úgy vigyáznék rá, min egy nőre….

Ha mégsem 11éve tartó szerelem lesz az én választásom, akkor alternatíva ként ott van még a Corrado 2.0 16V motorral és Golf III GTI 2.0 16V motorral, ami nagyon tetszik még.
Erről az autókról mi az őszinte véleményük? Hideget, meleget szívesen fogadok akár 2ezresről akár a VR6-ról!

Köszönöm hogy levelemet elolvasták!
Minden jót kívánok a szerkesztőségnek!

Köszönettel: Tóth Tamás

Szia Tamás!

Nézd, minden autónak vannak hátrányai, meg előnyei, és Te ezeket azért elég jól látod, még utánaolvasol pár fórumon, meg a Népítéleten, és ha racionálisan akarsz dönteni, elfelejted az egészet.

De ez nem tűnik racionális autóvásárlási szándéknak. Ez szerelem. Szóval, szerintem írhatok én bármit, úgyis fogsz venni egyet. És valószínűleg szívni fogsz vele, de tudod, annyi jó csajt kihagyna az ember, ha ismerné az agymenéseit...

Na, ugyanez a helyzet a Corrado/Golf III buzériáddal. Fogd fel úgy, hogy még mindig jobb, hogy a VR6-osba vagy szerelmes, és nem a G-feltöltősbe. Meg kell tapasztalni, és kész. Nézd csak meg, hogy hányan szerelmesek a legkülönfélébb Alfákba, Citroenekbe, Maseratikba, pedig talán nem a legjobb autók. Ha Te így vagy vele, lelkes vagy, miért mondjam azt, hogy ne próbáld ki? Persze, azért gyűjtsél egy kis pénzt. Mondjuk, a csajodat ne cseréld le egy kocsiért, ha túl nagy a féltékenység. Bár, Te ismered...

A különlegesség ugyanis adott: a VR6-os jó ötlet volt, mind a mai napig használják, de (pont a hülyegyerekek miatt) nem merik ráírni az autóikra, csak simán V6-osként jelzik. Szóval, ha ezen a levélen múlott, hogy belevágsz-e, vagy sem, akkor most eldőlt. Hajrá, a Te pénzed, és egyszer élsz - imádd. Ne érdekeljenek a kommentelők sem.

Üdv:
Papptibi

Kommentek

  • 2009.05.11 22:16:22tody2121

    TAMÁS

  • 2009.05.11 22:17:10petya0670

    vagyis 2000 kilóméteren 1 litert nah csak már fáradt vagyok :s

  • 2009.05.11 22:19:11megint

    Ubul1, nem tudom , de egy II-es golfot eltartani épp , hogy nem kerül sok pénzbe, megbízható autók azok, minden szart lehet hozzá kapni olcsón, suzukit is lehet valóban kapni olcsó pénzért, de hát aki egy kicsit is autóbuzi az nem nagyon vesz olyat, avval a belsővel nem lehet könnyű nap mint nap, de nagyon megbízható, szal ha csak ahoz kell, hogy a-ból b-be, akkor tökéletes, szörnyű, bár most ültem egy yaris versoba, hát nem tudom melyik az igénytelenebb autó, válságot meg ne reagáljátok túl, a plázák, árkádok ugyanúgy tele vannak mint a váslág előtt, szal a fizetőképes vásárlóerő ugyanúgy jelen van, azok baxtak(ismét) rá akiknek eddig sem volt.

  • 2009.05.11 22:20:19petya0670

    De most gondolkodom hogy a biztositásom lehet azért ennyi mert községben lakom nem városban van egy ismerösöm ő az 1.7-es disel f astrára fizet 18-at és 22 éves

    de városban lakik

  • 2009.05.11 22:31:26csonti_vw

    Szerintem egy vr6-ot! Ha ez az álmod, meg kell valósítani. Én most vettem egy '80-as Sciroccot. Pénztemető lesz, tudtam mielőtt megvettem, de nem érdekel.

  • 2009.05.11 22:32:13Surci

    Igen a G-osztály meg az MB100 szintén a szerelmem!Legalább nekedis ilyen az ízlésed!:-)



    Ja és az első nagy szerelmem az UAZ de az legalább teljesült!:-)

  • 2009.05.11 22:32:23csonti_vw

    Szerintem VEGYÉL egy vr6-ot! :D Késő van....

  • 2009.05.11 22:36:232-More

    Komám, akkor ott van a kutya elásva. Én pest megyében vagyok, és 10 éve van jogsim, a kocsi is lassan 2 éve van a nevemen.



    Amugy, ha te leverted a VR6al 400 méteres rendes versenyben a 200 lovas type-rt, akkor annak vagy valami baja volt, vagy valami biciklikerék volt alatta, vagy valami falábú vezette. Vagy, ha igy jobban belegondolok, melyik type-r volt ez? Az új, az ufócivicből?



    megint, suzukibelső, hát, ha a honi belsővel nehéz együtt élni, mit mondasz a régi, még japán gyártásúról? Kockaműszerfallal, ajtóban a légbeömlővel, a GTI enyhén fallikus váltóbotjával? :D Nameg, az autóbuzéria erősen márkafüggetlen.



    Tamás, a 2 literes 16 szelepes corrado nem volt egy gyakori madár, de ha akkor pukkanás lett volna, szerintem jobban tolják őket, de nem igazán volt elterjed az amennyire én tudom, igazából annyira nem vágom ezt a részét, én igazán a G60aknak mentem utána. Na olyat ne akarj, főleg itthonról ne. Remek konstrukció, de kényes, odafigyelést igényel, de ha az megvan, kibir az is sokat, többet, mint a köpködői gondolnák, pláne hobbiautóban. Azt amit megturbóztak, kompresszoroztak, azt el kell felejteni, meg amiben basztatták a G-ladert, de ha az tisztességesen fel van újitva, ki van benne cserélve ami kell, és nem a gyári keskeny összekötőszijat rakod rá, hanem valami szélesebb utángyártottat, kutya baja sem lehet. Az tény hogy a tömités kb 60 ezer kilóméter alatt megint elmegy benne, nade, hova megy el annyit egy hobbiautó?

  • 2009.05.11 22:42:39MANszerelő

    Én egy Skoda S110R-en buktam rengeteget még a 90-es évek elején, pedig a kasztnis melón kívül mindent én csináltam. Azóta sem fűzött egy tárgyhoz se

    annyi érzelem. Ezen át kell esni! Minden kilométerére emlékezni fogsz, nem úgy

    mint valami réteges befecskendezésű fostalicska vinnyogóra ami szintén megszopat

    Ja, és mellé még bele is röhögnek a pofádba, hogy:,, nem tudta? Ez típushiba!"

  • 2009.05.11 22:51:18Bogyo85

    Szerintem vegyél egyet, próbáld ki milyen, biztos szeretni fogod akármennyit költesz rá vagy szopsz vele mert Neked ez álmaid autója ahogy szavidból kiveszem.

    Én se vagyok sokkal idősebb nálad, autóbuzériád teljesen normális mint ahogy a többi kommentelö is hasonló, részemről jó értelemben vett betegségben szenvedsz. Vedd meg és élvezd amíg tudod. Sokat fog enni? Persze hogy sokat.Költeni fogsz rá? Teljesen egyértelmű az is. És mindeszt nagy ívben leszarod majd amikor beleülsz és tudod hogy ez a tied ilyet akartál, tökmindegy hogy csak gurulgatsz vele vagy kitaposod belőle amit tud...

    Sajnos én egy picit bánom hogy álmaim autója helyett egy homlokegyenest más jellegű autót vettem de én úgyéreztem még nem tudom megoldani hogy egy jó S15 silviát vegyek ami ráadásul gyakorlatilag nem létezik itthon, alkatrész nincs hozzá vagy horror árban kintről.... Egy öregebb SXbe meg nem mertem beleugrani pedig azt kellett volna, hátul hajt, turbós, imádnám. Ehelyett gazdasági megfontolásból (ford szervízbe dolgozom)vettem egy igen jó állapotú kevés kilométeres 2.0 16V focust ami legalább háromajtós és nem mondom hogy nem imádom de nem ő az igazi. Isten a futóműve jól megy és igen ez is sokat fogyaszt cserébe nevetséges összegért tartom fennt(hitelt leszámítva....). De amikor megyek vele egy "jót" akkor érdekel legkevésbé a fogyasztása meg hogy drága volt és szeretem is meg tetszik is.

    A következő nekem is hátsókerekes lesz mint ahogy fentebb írtákés turbós(ez a mániám) mert ott van az igazság meg a vezetési élmény én ebbe vagyok szerelmes.

    Lényeg a lényeg ahogy teheted vegyél egyet.Én is veszek egy jó SX200-at (S15 re nem fogja futni:() ahogy megtehetem. Ha majd nem bírod eladod valószínű bukni fogsz rajta nem keveset, de legalább megvolt.Nekem ez a beteljesülés várat magára.

    Van akinek az autózás csak közlekedési eszköz van akinek meg szerelem és ételstílus is....

  • 2009.05.11 22:53:43Coupeboy

    vegyél corradót. régebben nekem is tetszett.:)

  • 2009.05.11 23:08:06Rocko-

    jajj, csak egyet ne csinálj: ne írj róla blogot. :D



    szerintem meg várd ki azt a 2-3 évet, amíg lesz pénzed megvenni, majd akkor gondollkodj ezen. addigra lehiggadsz kicsit.

    pénzzel pedig úgy kalkulálj, h első nekifutásra fel kell újítani a kocsit. vedd alapul a mostani állapotokat, és dobj hozzá 2 évet, karbantartás nélkül, de lerúgva. nem lesz egyszerű menet, az biztos.

    aztán elkezdhetsz nézni autókat, nézz mindenfélét, aztán majd látod, h visszaszűkül a keresési tereped vagy kitágul.



    egyet ne vegyél: amit nem szeretsz.

  • 2009.05.11 23:08:36Bogyo85

    Kicsit javítok magamon:nem gazdasági megfontolás volt a vétel hanem észérvek átgondolása.Szervíztapasztalat, azonnal van minden hozzá és nem gyalázom le a gumikat mint ahogy egy sxel tenném ismervén driftmániámat, és nem akartam egy 15 éves turbós japán felújításával kezdeni hanem szükség volt autóra ami működik és egyben van....

    Ez sikerült de nagy ő még odébb van.

  • 2009.05.11 23:09:112-More

    S13as 200SX nálam is nagy favorit volt. A későbbiek kinézetre nem tetszenek, az attól régebbei meg olyan hááááát.....de azért, az a CA18DET nem egy nagy kattanás, van is és volt is velük rengeteg baj, nem ok nélkül pottyant ki a motorpalettából, ha még előtted nem cseréltek rajta turbót, majd te fogsz. Az SR20DET motoros meg az euban nem volt belőle, csak a későbbiekből, vagy úgy rángatták be szürkében, fehér hollónál enyhén ritkább. Akad rendesen, amelyikben sperr sincs, de amelyikban van, abba is minek....max 40%ot záró, viszkós, 20 éves sperrdifi, tuti olcsó lesz javittatni, urambocsá cseréltetni. És kelleni fog. Nem ok nélkül került bele az S14esbe már torsen difi. Szóval, veszel egy S13as bódét, és dobálhatod ki ami benne van, vagy újitathatod fel heroináron a régit, és rohadhatsz az ebay naphosszat.

    Szóval az se egy egyszerű történet, az biztos, de hétszentséges jó gép az is.

  • 2009.05.11 23:14:54Bogyo85

    Rocko-nak van igaza egyébként legfőképp utolsó mondatában.....

  • 2009.05.11 23:19:352-More

    Én azt mondom, olyat ne vegyen, amit a lehetőségei nem engednek meg. Mert lehet szeretni valamit, de minek, ha utána a kertben rohad el 4 téglán mert tankolni se fogja tudni?

  • 2009.05.11 23:25:40Bogyo85

    Na látod 2-More pont ezekért a dolgokért nem vettem SX-et :)

    Végigjártam ezt a kérdést olvastam utána beszéltem emberekkel akinek volt/van, ezekre nem futotta volna és lett volna egy darabokra szedett félig felújított mozgásképtelen vagy szétesőben lévő autóm....

    Nem lelki erőm nem lett volna rá hanem pénzem, sajnos még autószerelő létem mellett se pedig sokat sporólnék hogy magam csinálom. Lesz ez még igy se nagyon remélem.

  • 2009.05.11 23:31:28Bogyo85

    2-More: hát igen csak azt tudja szeretni amivel menni is fog tudni....

    Ezért is írtam: ahogy megteheti(aláhúzva 8x) vegyen egyet.

  • 2009.05.11 23:32:55Merida001

    Én mút nyáron majdnem vettem egy közepes állapotú VR6 II-as Golfot, fekete, tetőablak, digit klíma, de bőr nélküli. 16-os felni és atom leültetve, de anyira, hogy az 5Ft-ról meglehett állípítani, hogy fej vagy írás ha átmntem rajta ezzel annnyira...

    4-es Golf lámpákkal és Bonrath VW embléma nélküli hűtőmaszkkal...feket ablakok.. jól is ment, igaz ebbe volt direkt szűrő és Remus duplavégű dob... Ez így mind szép volt, de az érzelem helyett az értelem volt erőssebb, mert sajnos nem tudtam volna fenntartani..így nekem is álom marad a dolog. 240km/h-ra "pillanatok alatt" felgyorsult. Itt nyílván sokan előítélettel bírnak a srác iránt, de egyet ne felejtsünk el, hogy vannak fanatikusok. Pl.: valaki CRX fun, valaki Alfa fun... szóval nincs ebbe semmi különös. Szívhez szól a hangja az biztos, de az Alfának is. Sőőőt a Honda Integra Typer hangja 6ezertől borzasztóan gyönyörű, szinte Ady-t újra kellen éleszteni, hogy megfogalmazza azt a hangzás élményt amit nyújt az ember füleinek. Jó nyílván ez már ízetlen túlzás, de a nyomatékra és a konkurens márkáknál kialakult 1-1 ilyen fanatikus tábort toborzó klub végeredményre gondolok ilyenkor...:)))

  • 2009.05.11 23:33:33Merida001

    Elnézést III-as Golfot!:))

  • 2009.05.11 23:33:37nick:

    ...milyen szerelem az, amit meg kell kérdezni idegenektől, hogy tegyed-e?! ;-)

  • 2009.05.11 23:34:58Dekoros

    Én '95-ös SAAB 900-ast vettem 21 éves fejjel, 4 éve. Az apám azt mondta, hogy "fiam, nálam te sokkal hülyébb vagy, ez már biztos..."

    Mára, minden alkatrész ki van cserélve, becsukott szemmel szerelem a gépet.

    De az az érzés, hogy EZ AZ az autó amire vágytam, ami az álmom volt, nagyon megnyugtató. És hidd el, nem kell félni attól ami nem átlag Lacetti, Mondeo, Focus. Embertelen irigység tölt el minden Lacettist, Mondeost, Focusost, és nem az autó miatt, hanem mert ők nem merték megvenni a vágyott autójukat és racionálisan döntöttek. Meg kell venni és pár ösz hajszállal és egy kuriózummal leszel gazdagabb pár év múlva.

    Sok bátorságot kívánok!

  • 2009.05.11 23:45:35gepataki

    na mostan akkor összegzem a tumor, meg a többi velemenyt neked:

    sokkal, de sokkal több szivas. de megeri, mert nem irtal volna ilyen hosszan, ha nem akarnåd igazån.

    (43 eves vasam van, több orszåg bejårva, e-bayen berlet, hegesztesböl lassan meglenne pår minösites, penz pår talicskåval, idö egy gyerek nevelesere eleg elment, de megvan, (kesz sosem), ejjel beulök, ha nemtok aludni, es tekerek egyet vele a tengerparton. )

    a ratyi szuzukis megvolt, en pedig a köcsög skodås vagyok. 1000mb.)

    ez a bevållalo show

    nem a mårka, uzemanyag, soros/boxer a lenyeg. ha ennyire akarod, egy babakocsi is jo. neked kelljen, es legyen kitartåsod.

  • 2009.05.11 23:46:42dohc

    egy újságban olvastam hogy egy hülye gyerek egy poloba rakott vr6os motort. az azé mehet, én is gondolkodtam ilyesmin, de a családban vw származék egyedül egy első szériás fabia van, de azé belevarnám abba is azt a motort. a gyári 1.4 helyett kétszer akkora lökettér, na az kafa:D nyugi nem kell szólni hogy hülye vagyok, tudom azt magamtól is

  • 2009.05.12 00:02:05gin74tonic

    ... v8 forever

  • 2009.05.12 00:04:29Pasas

    Jaj de imádom a Corradót. De még nem mertem belevágni. Az eszem mindig a szívem fölé kerekedik. Nekem elég lenne egy 2.0 16v. 2 légzsákkal klímával. Lehetetlen szépet találni.

    Viszont ha valaki tud egy III-as Golf GTI 16v-t (150le), 2 légzsákkal, digit klímával, sötét színben, 5 ajtósban, nem szarrá hajtva, az szóljon. Tudom ez az utópia.

  • 2009.05.12 00:11:06Alf

    GYŰJTS ÉS VEDD MEG. HA NEM, EGÉSZ ÉLETEDBEN BÁNNI FOGOD.



    Vedd meg, míg fiatal vagy, és nincs családod.



    Sohasem fogsz szívni vele, mert szerelni is élmény lesz.



    pont.

  • 2009.05.12 00:19:53Alf

    ja csak mondom, 40 éves citroenem van. Mindenki le akart róla beszélni. mindenki jobban tudta. első autóm, 27 éves voltam, mikor vettem. ha nem vettem volna, most is keresném. tudom mi ez a szerelem. Nem keresek sokat, nem horror fenntartani, inkább időigényes, mint pénz. De akik utálnak az autójukkal foglalkozni, azoknak ez negatívum lehet. a miféle idióták meg beülnek este a hátsó ülésre és csak ülnek...



    ennyi pénzért lehetne egy értékét vesztett suzukim, amit utálnék...így ds-em van. már leírni is jó.



    vedd meg az 1. adandó alkalommal.

  • 2009.05.12 00:49:20teddy85

    AKKOR MOST KÉRDEZEK VALAMIT:



    CALIBRA, VAGY CORRADO



    Nekem egyértelműen a Corrado (bár kűlsőleg a Calibra is szép, csak hát ami a lemezek alatt van...)



    DE SZERINTETEK?

  • 2009.05.12 00:57:15megint

    2-More, én nem a mostani swiftről beszéltem, hanem a kocka utániról

  • 2009.05.12 01:03:21megint

    teddy85, sztem Corrado, abból nem futkos olyan sok az utakon, sztem jobban rohad az opel, ami ugye a legtöbb pénzt viszi el az öreg autóknál, mondjuk a Turbó Calibra tény, hogy nagyon jól megy, és külsőre is szép.

  • 2009.05.12 01:07:27Alf

    Ja még valami.

    Én 2 évig gyűjtöttem rá. 2 év után volt 6500 euróm, közben netet néztem 2 évig ebay.fr, marktplats.nl, mobile.de, stb naponta 10x 2 évig. aztán kinéztem egyet, rotterdamban.



    elutztam rotterdamba!!! előtte hetekig telefon, pénzváltás, fotók kérése, stb.



    2 nap vezetés egy vw caddyben, szorongatva az évek alatt megtakarított pénzt, csajom mellettem, hostel, láz, stb.



    Autó nézés: A holland csávó szerint nem volt rajta rozsda, százszor végigbeszéltük előtte, helyszínen lehajolok, küszöbbe befért a kezem ott, ahol fém kellett volna legyen. felejtős.

    még egyet megnéztünk hágában, az is rohad, fullad, stb.



    bukta. hülye amatőr idióta vagyok. Visszavezetés, DS-projekt elfelejtve, kiábrándulva, csajom megnyugodott. Én is.





    egészen kb másfél hétig.





    hasznaltauto.hu, érd, 6000 euró felújítás alatt lévő DS, fényezés hiányzik, amúgy szétszedve, összerakva.



    Megnéz, eladó szimpatikus , citroenes körökben ismert fanatikus. másnap megvesz. egy hónap múlva összerakva. akkor vezetem először.



    azóta megvan, 3x jártuk meg az 1700 km-s utat, magyarországra és észtország között, kb 11000-t tettem bele egy év alatt.



    ma is krúzoltam. :)



    eszem ágában sincs eladni. van egy épphogy guruló 24 éves nissan micránk is (azt is szeretem), meg bicajunk (azt is, peugeot).

  • 2009.05.12 03:18:13AtoszMester

    Vegyél nagylevegőt :)

  • 2009.05.12 06:57:49esde

    a bazzeg lenyelte a net az írásom... :P



    Na a lényeg a 2.0 16V az golfmotor nem versenyautóba, hobbiautóba való, az egy céleszköz azzal ne vedd szerintem. Ha csak nem a forma, többet jelent neked mint a tartalom. Abban az esetben vedd azzal ha szeretnél egy átlagos beltartalmú de kicsit vagányabb külsővel megáldott autót. De akkor semmi érzelem.



    A VR6 kiszívja a véred az tuti, de ha azt szereted és megteheted akkor tedd:)



    Ha meg adsz esélyt a szívednek akkor Alfa:)

  • 2009.05.12 06:57:51Vasutas 70

    Figyelj, érdemes belevágni, de csak azért, mert már ha gyerekkorodtól erröl álmodozol, nem lenne érdemes kihagyni, nagyon bánnád. Lesz vele szivás, de nem hiszem hogy otthagy az út mellett. Ja amugy a 2.0 16V Golf III se rossz, van egy itt, ahol lakom, az se rossz, de ha már itt tartunk az 140 ló, az astra gsi meg 150, de szerintem a GSI - ből lehet nagyon atomszart kifogni, és szerintem a Golf III 2.0 16V megbizhatóbb. Bár biztos lesznek antitézisek. A GSI nél a hidrotőkékkel,meg effélékkel lehet rengeteget szivni.

  • 2009.05.12 08:47:59loláb

    teddy85Ű

    Csakis Coraddo. A hazai Calibra állomány rettenetesen igénytelen állapotban van, NINCS köztük olyan, ami 75-ös IQ felett vállalható lenne (nem elsősorban műszaki szempontból, bár az is megér egy mesét).

  • 2009.05.12 11:04:57McK

    Hát..szép dolog az álmodozás.

    Majd felébredsz,és kihúzod a biliből a kezed.

    Utólag jól fogsz mosolyogni saját magadon..



    Jelenleg,egy megkeresett fitying nélkül arról álmodozni,hogy milyen lerúgott sportautónak csúfolt hülyegyerek autóját fogsz venni,kicsit arra hasonlít,mint amikor az óvodás áll nyálcsorgatva a játékbolt kirakata előtt,nézegetve a Pókember jelmezt,hogy egyszer vaz én is Pókember leszek..



    A helyzet a következő.

    Mire annyi pénzed lesz,hogy megvehesd a Corradót,már olyan szutyok szar autónak fog számítani,hogy eszedbe sem jutna,hogy megvedd.



    Mondok egy példát.

    33 vagyok..úgy néztem az E30-as BMW-re,mint egy UFO-ra a Te korodban. Mindíg azt mondtam,hogy egyszer ilyet veszek,ha megdöglök is.

    Hát meg nem döglöttem még,tehát elképzelhető,de jelenleg E36-ot használok havat járni is,mert az is 2-300 ezer már kintről hozva,és remélem nem kényszerít rá az élet,hogy megint az E30 legyen az álmom..

    Mire meglesz rá a pénzed,új álmaid lesznek,mert az ember álmai változnak.

    Mint ahogy Te magad is.

    Most egy M3 -tól berosálnék,de még mindíg sok pénz hobbiautónak,sőt,az E30 M3-ak ára felfelé megy...



    Végy majd egy Corradót. 10 év múlva bagóért,Hobbiautónak.

    De nap mint nap azzal járni nekem már nem kéne egy ilyen pénznyelő autómata.

  • 2009.05.12 11:20:21MinnoVR6

    Üdv!



    Veszem a bátorságot és megosztok pár emléket a kérdéses típussal kapcsolatban.

    Ennek megfelelően nem ez lesz a legrövidebb post :)



    Nekem is volt VR6os Corim.

    Beleszerettem, volt rá keret így belevágtam. Én is nagyon sokat kerestem, és csodával határos módon találtam egy (az akkor a magyar piacon találhatók között) kiemelkedő darabot. Volt sérülve, de a nyúlványok megúszták, és az akkori diplomata tulajnak volt rá keret, h gyári alkatrészekkel javíttassa. Eladta 80e km-es futásteljesítménnyel egy dokinak, aki szintén nagy becsben tartotta, hetente vitte a szervizbe.

    91es 2,9VR6 volt, szövet belső, régi műszerfal, e ablak, e tetőablak, ABS és ennyi.Minden (tényleg minden!!!) hibátlanul működött rajta, kárpitok szépek voltak, műszerfal/műanyag részek nem voltak összefurkálva stb. abszolut a korát meghazudtoló állapotban volt a 186e km-es futásteljesítmény ellenére.

    A típust ismerő ember akit vittem magammal sem hitt a szemének, h ilyen van még Mo-on. Nagyon megkérte az árát (1,7m Ft 2004ben is nagy pénz volt), de megérte. Az addig látott darabok után nem alkudoztam, mert beleestem. Enyém lett.

    Az átírási költséget hagyjuk, a biztosításra konkrétan emlékszem: 146e Ft/év A0ban.

    Fogyasztása városban 10 liter volt, akármit csináltam. Ebben volt nehéz jobblábas közlekedés, dugóban ücsörgés, csendes csorgás a rakparton. Tudom, h hihetetlen, nem szépíteni akarom de igaz. Országúton tartós 80-90es tempónál (ritka volt...) képes volt vicces 6-7 literes fogyasztásra is. Felső határ a csillagos ég, amire emlékszem 20 liter felett volt.

    Tudom, h ritka az ilyen, akkoriban sem hitte el senki nekem ezeket az értékeket. Nem szépíteni akarom ez így volt. Egyértelműen a gondos karbantartásnak volt köszönhető.

    A teljesítménye elképesztő volt. Ilyen sztorikkal tele a net, sok példát/mesét hallottatok már ti is, de veszem a bátorságot és megosztok néhányat.

    - Bszéplak-Újpest távolság leküzdése+tankolás 45perc

    - érdi emelkedőn felfelé 4 személy + csomagok ki tudta akasztani a km-órát

    Honda kontra VR6: nem vagyok egy idegbeteg száguldozó, sőőőt nagyon ellenzem. Egyszer összehozott a sors a düh + saját hülyeségem egy Civic VTEC VTi-vel. 160ig fej-fej mellett mentünk, utána mutatkozott a különbség.

    Valóban minden km-re szívesen emlékszem vissza, hiszen szerelem volt.

    Azóta is a VR6 az etalon, ehhez mérek mindent. Pl: utána IS200-am volt, (az a zöld Sport gyári sperrel amit Karotta tesztelt még anno a Totalcar-on), és az akkor számomra vicces (155LE) teljesítménye miatt adtam el. Kevés volt. (tudom nem lehet egy lapon említeni a kettőt, de aki vezetett már ISt, az tudhatja, h miről beszélek.

    IS300at még nem próbáltam, az biztos jobb)



    Rövid "bevezetés" után a negatívumok:

    - hvízcsövek (baromi drága, csak gyári kapható, rendszeresen eltörnek)

    - gyertyakábelek (baromi drága a gyári, de mivel a gyertyacseréknél rendszeresen tönkrementek a gyertyapipák, így cserélni kellett őket)

    - karosszéria elemek eszméletlen drágák, mivel nincs utángyártott, csak gyári. Pl.: letolatták az ajtómat, PH árajánlat 270e Ft az üres ajtóra... Biztosító fizetett is szépen :) Megoldás: Corrado klub www.corrado.hu , sok a bontott alkatrész

    - klíma hiánya. A nagy motor melegíti az utasteret ill. az ablakok dőlésszöge miatt a nap is rendesen melegít, így nyáron szauna van

    - hátsó ajtó zár, VW betegség, de cserélhető

    - tipikus VR6 betegség: hvíz keringető szivattyú meghal. Az új Bosch (csak ez létezik) ára több mint 30e, a bontott felejtős



    Végül elegem lett a sok szívásból. Hétköznapi autónak használtam, és ehhez már öreg volt. Minden hónapban kellett vmit csinálni rajta, és lassan eljutottam oda, h dönteni kellett.

    Vagy ráköltök vmi óriási összeget a telifény + egyéb dolgokra v eladom, és így nagyjából a pénzemnél vagyok.

    Olyan vasat akartam amibe beleülök, használom, esztétikailag is mutat vmit és megy is. Ezért lett az IS. (...)

    Az, h azóta hányszor bántam meg ezt a döntést, hagyjuk. Messze a legjobb autó amit életemben vezettem a sok "kis" negatívum ellenére.



    A legfontosabb: ha +veszed a www.corrado.hu -n nagyon sok segítséget találsz!!!

  • 2009.05.12 12:45:21vw16v

    Írtam egy kisregényt, de nem küldte el:(

    A lényeg, hogy én is Corrado buzi vagyok gyerekkorom óta. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel két évvel ezelőtt beleülhettem a saját 2.0 16v-es Corradomba. Millió alatt volt a vételára, nem is volt valami szép, de ennyi pénzért nem is kap jót az ember. Rengeteget szívtam az autóval, nagyon sokan le akartak róla beszélni, egy időben már el is akartam adni, de hála istennek nem tettem. Azóta eltelt két év, könnyebb lett a pénztárcám majd másfél millióval, de lett egy gyönyörű, szeretni való, Cult stílusban felépített Corradom. Nem bántam meg, imádom, ahogy a zsúfolt buszmegállóban az emberek 90% utánafordul és a sétálgató csajok nagy része le se veszi a szemét a kocsiról:)



    A Vr6-ról saját tapasztalataim nincsenek, de az biztos, hogy drága fenntartani. Én sz enyémmel 7,5-8,5l között járok, bár nem nagyon hajtom, nem arra van(na jó néha meglépem, de 20 évesen nekem nem szokásom a padlógázgümifüstölésszabályoztatás stílusú vezetés)



    Egy kis segítség képen leírtam a tapasztalataimat, de ha szerelmes vagy egy Corradoba azt úgy is meg fogod venni, de kaparjad a pénztárcát:)

  • 2009.05.12 12:45:54teddy85

    ja

    jók ezek a autós klubbok sokmindenre, de tényleg!(és mivel az adott típusba bele vannak buzulva, ezért ha segítséget kérsz, nem csak úgy - egye bassza- segítenek, hanem még élvezik is , hogy segíthetnek)

  • 2009.05.12 15:40:55Pasas

    III-as Golf GTI 16V=150LE. Aki meg Corrado-t akar venni, annak feleslegesen ajánlgattok Alfát. Meg mást is. Megfordítom: aki Alfa buzi, annak felesleges akármilyen VW-t fényezni. Az E30 meg tényleg jó autó. Az enyémet '95-ben vettem. Persze már nincs meg. Sajnos. Visszavágyom.

  • 2009.05.12 15:59:38Higany

    A kedves levélírónak magyar az anyanyelve? Ha nem, akkor már elég jól beszéli...

  • 2009.05.12 18:31:19esde

    Pasas@ 150ló na nagy szám, ha egy darab követ ledobsz a 3. -ról az is gyorsul ez még nem mutatvány:) az alfa 2.0 16V 155 ló de ettől még nem ajánlanám, pedig fergeteges motor:) De ha beleülsz egy 90 lovas 1.3-as alfa boxiba, abban is garantáltan lehugyozuod a bokád:)



    A számok csak számok, az érzelmek meg olyan emberi dolgok:) Aki persze lámpára gyúr annak marad a szervíz meg a számok, és a tankolás:) Aki valami másra vágyik az előbb utóbb révbe ér:)



    Tudod hogy az én autóm amilyen fordulaton általában használom 60-80Le és ez bőven elég városban. De ha meg kell, nem váltok és lesz kétszerannyi mire leforog. De még ez is csak egy vezérlés módosító, semmi több:) a több az az ahogy leforog:)

  • 2009.05.12 18:33:29Vasutas 70

    Pasas



    Bocs, utánanéztem, tényleg 150 ló.

    Kevertem az öreg ibiza cuprával, Abban ugyanez a motor csak 140 ló



    SORRY

  • 2009.05.13 00:25:47SwedishRunner

    Corrado!!

    Calibra a nagyhalál, és nem csak mo-on....

  • 2009.05.13 01:24:55Pasas

    esde, a 155 ló jelentősen több mint a 150, és igazad van, ha meglátok egy 1.3-as Alfát, szívem szerint tényleg lehugyoznám. Na és az olasz dízelmotorok... Fantasztikusak. 1-2 éve kapisgálják amit Rudolf Diesel már 100 éve tudott.

  • 2009.05.17 14:11:44ColT

    Nem értem miért kellene egy 1,4-es Opel Asztalt bámilyen sportos autóhoz hasonlítani...

    Az Astra egy használati tárgy. Egyébként én bírom, a jelenlegi Escortom helyett ha Astra lenne, nem bánnám (max. a kisebb csomagtartó miatt),

    Mind a kettő elvisz oda ahova kell, erre valók.

  • 2009.05.21 10:33:18gnme

    A BKV a hibás ezért is, mert ha az ellenőrök udvariasabbak lennének és nem vernék meg az utasokat, akkor a gyerek busszal járna kocsi helyett.



    BKV = (B)udapesti (K)örnyezetszennyező (V)állalat



    Billie Jean version



    www.youtube.com/watch?v=OZovQahdY9o&feature=related



  • 2009.05.22 15:50:48Lamborghini

    " Ez még igazi Volkswagen volt. Nem amit manapság gyártanak "



    Kedves Tomi (eredeti levélíró), hát nem tudom, nálunk a család Golf I-el kezdett, jelenleg EOS és PassatCC-van, és hát....azért kurvajók ezek a mai "nem igazi" VW-ék is, nem is kicsit, ki kell próbálni ezt is, más világ, de ettől még nem rossz.

  • 2013.12.04 09:48:36DarrellEReviS24

    Én a tdi passat kombimmal vok így.Álmaim verdája,bármit is tegyen velem imádom.Sajnos nem ülhetek benne annyit mint szeretnék,mivel külföldön melózom,de minden alkalommal alig várom beszállhassak,és rúghassam neki,persze csak ésszel.Tudom h minden sarkon áll belőle egy,de nem érdekel,és meg is nézem mindet...nem egy rakéta,de belefér az egész pereputty kényelmesen,és halad is ha arról van szó.Nincs rá jobb szó,imádom,szerelmes vok belé.Takarítom éjjel nappal,ha itthon vok...kiráz a hideg ha vmelyik gyerek enni kezd benne :-) persze nem szoktam megengedni,nem étterem ez.Mindent összevetve,megértem az érzéseidet,és csak azt tudom anácsolni h váltsd valóra az álmaidat,különben egész életedben bánni fogod.