Szerelmes levél egy Volkswagenhez

2009.05.11. 12:21 - papptibi

Tárgy: VR6

Dátum: Fri, 8 May 2009 14:00:58 +0200

Feladó: Tamás Tóth

Címzett: Winkler Róbert

Tisztelt Szerkesztőség!

Le kell szögeznem, hogy imádom a Totalcar-t alulról, felülről, kicsiben és nagyban!
Mivel már nincs a TV-ben, de szerencsére van az interneten, ha másért nem is, de ezért érdemes fizetni havonta az internetért a szolgáltatónak.
Azt is le kell szögeznem, hogy jómagam egy autóbuzi vagyok minden tekintetben.
Habár tanuló lassan 21éves leszek, de gyerekkorom óta autókkal kelek és fekszek.
Többségben a német autókért vagyok oda, de egy Honda Accordot sem rúgnám ki a garázsból.

A nyomatékos, erős, és kizárólag benzinégető gépekért dobog a szívem!
Jelenleg a család 1.4 16V G Astrajával járom az utakat, márha manapság utaknak lehet nevezni amin autózunk.
Az Astraról kettős érzelmek keringenek bennem. Köze nincs ennek az autónak a sportos vezetési élményhez, pláne meg ha sedan. Nagy kasztni, gyenge nyomatéktalan motor és a futóművéről nem is beszélve. De megbízható és közel a 200ezer km-hez még 10 évesen is elvisz mindenhová.

Írásom tárgya pedig a NAGY SZERELMEM Corrado/Golf III VR6.
Ez AZ AUTÓ, az én szívemnek csücske.

Ez még igazi Volkswagen volt. Nem amit manapság gyártanak 1.4 Turbós pöckölt motorokat.
A Corrado… Ha ránézek akkor megáll a világ. Egyszerűen gyönyörű. Nekem hasonlít a Vissza a jövőbe c. filmből a Delorean-ra.

Elragadó forma világ, a maga idejében szép,igényes belső, és a motor….
2.8 és 2.9-es motor a nyomaték és a lóerő…

A hangja….  Egyszerűen a hangja semmihez sem fogható…. Gyönyörű…
A VR6 filling…. Leírhatatlan… És nekem a Golf III is tetszik!
Ebben az autóban van motor, váltó, fék, szépen szól és még jól is néz ki.
A maga kategóriájában az egyetlen 6 hengeres volt!

Nincs olyan nap, hogy ne gondolnék arra, hogy ha lesz egy ilyenem, akkor biztosan beállok vele a házba, a szőnyegre és babusgatom.
Barátnőm már néha féltékeny a még nem létező VR6-ra!
A Christine c. filmben önmagamat látom, hasonlóképpen vagyok elfogult a VR6-al!

Magyarországon kapható darabok szinte mind szét van hajtva, esetleg akad néha egy-egy, ami elég jó állapotú 1 millió Ft körül.
Egy örök álom marad, a magas ára miatt, bár gondolom az ár tükrözi az állapotát.

Azt is le kell szögeznem, hogy attól hogy fiatal vagyok, félreértések elkerülése végett én nem azért vennék ilyen autót, mert nagy motor és kenni, vágni, csajozni!!! NEM!!! NAGYON NEM!!!
Hanem azért, mert ez az autó, aminek a szíve az én szívemhez szól!!!!
Biztos hogy nem csinálnám azt vele, amit a videó megosztókra feltöltött hülye gyerekek rúgatják 1-esben, meg tiltásig húzatják egyfolytában a hangja miatt.
Én nem pörgetném rendszeresen, én nem égetnék vele gumit és nem 200-al mennék vele a városban. Ahol van „út” ott nyomnám neki, DE CSAK ÉSSZEL!!!

Én a hangja, a nyomatéka és saját karaktere miatt vennék VR6-ot!
Biztos hogy Magyarországon ritka olyan kevés tulaja közé tartoznék, aki sportolásra és normál városi közlekedésre használná, nem pedig SZÉTHAJTANI!!!
Rendszeresen mindig megkapná tőlem amit kér és cserébe szolgálna akár városban, akár kint ha sportolni támad kedvem.

Én nem tuningolgatnám szét, maximum egy szép felni gumival, egy sport kipufogó, de abból is egy halkabb darab. Itt már maga a motor is úgy van hangolva, mint az Alfáknál, gyárilag is az ember szívéhez szól. Nem piszkálnám a motort sem. Amikor meglátom, hogy rárakják a szívó oldalra a direkt szűrőt, nagyon feldühít. Soha nem raknék rá ilyesmit.

Egyáltalán nem tesz jót a motornak!
Mélyen Tisztelt Winkler és Bazsó Úr is tesztelte a Corrado VR6-ot.

Ha már nem néztem meg azt a videót 100szor, akkor egyszer sem!
Árnyoldala a fogyasztása és a fenn tarthatósága és ezzel kapcsolatos kérdésem lenne!

Mivel még tanuló vagyok, de ha minden jól megy 2év múlva kereső ember leszek, legalábbis remélem, mennyire lenne fenn tartható egy átlag fizetésből??
Mennyire féljek egy ilyen VR6-ot megvásárolni, avagy „mennyire állat vagyok ha egy ilyen benzin temetőt vásárolok”?

Idézetem hangzott el egy kedves autó szerelő ismerősömtől.
Meg állítólag drága lenne nekem ha elromlana benne valami, de még mindig olcsóbb egy 3-as Golfhoz venni alkatrészt mint egy M3-mas BMW-hez ugye!
Gyakorlatilag szinte mindenki le akar róla beszélni, mert széthajtották szinte mindet.

„De ha a vonat alól húznák ki, akkor is ez kellene” írta egy kedves ismeretlen egy internetes blogon.
Egyszerűen nem érdekel más autó.

Nem vagyunk nagypénzű család, pontosan ezért félek ebbe az autóba szerelmes lenni. Nem mai és nagy köbcentis!

Gyakorlatilag 10 éves korom óta tart ez a VR6 szerelem, amióta a régi házunk szomszédjában egy fiatal srácnak egy ilyen gépe volt.
Amikor a fogyasztásról van szó, én mindig azt mondom, hogy ha van pénzem benzinre, akkor nyomom neki (de csak ésszel, nem széthajtani a drága kincsemet) ha nincs pénzem, akkor már kétezernél elváltok.
Ebben az autóban van nyomaték, így megoldható az alacsony fordulaton való váltás.

Persze emiatt mindenki kinevet. Hogy ha valakinek ilyen autója van, az úgy sem bírja ki, hogy kettesből ötödikbe tegye az alacsony fogyasztás miatt.
Pedig én lennék az, aki valóban betartaná, mert bármi áron kellene ez az autó.
Ha elmegy mellettem egy VR6, feláll a hátamon a szőr, libabőrös leszek és könnycsepp csordul ki a szememből. „Bárcsak lehetne nekem is” Úgy vigyáznék rá, min egy nőre….

Ha mégsem 11éve tartó szerelem lesz az én választásom, akkor alternatíva ként ott van még a Corrado 2.0 16V motorral és Golf III GTI 2.0 16V motorral, ami nagyon tetszik még.
Erről az autókról mi az őszinte véleményük? Hideget, meleget szívesen fogadok akár 2ezresről akár a VR6-ról!

Köszönöm hogy levelemet elolvasták!
Minden jót kívánok a szerkesztőségnek!

Köszönettel: Tóth Tamás

Szia Tamás!

Nézd, minden autónak vannak hátrányai, meg előnyei, és Te ezeket azért elég jól látod, még utánaolvasol pár fórumon, meg a Népítéleten, és ha racionálisan akarsz dönteni, elfelejted az egészet.

De ez nem tűnik racionális autóvásárlási szándéknak. Ez szerelem. Szóval, szerintem írhatok én bármit, úgyis fogsz venni egyet. És valószínűleg szívni fogsz vele, de tudod, annyi jó csajt kihagyna az ember, ha ismerné az agymenéseit...

Na, ugyanez a helyzet a Corrado/Golf III buzériáddal. Fogd fel úgy, hogy még mindig jobb, hogy a VR6-osba vagy szerelmes, és nem a G-feltöltősbe. Meg kell tapasztalni, és kész. Nézd csak meg, hogy hányan szerelmesek a legkülönfélébb Alfákba, Citroenekbe, Maseratikba, pedig talán nem a legjobb autók. Ha Te így vagy vele, lelkes vagy, miért mondjam azt, hogy ne próbáld ki? Persze, azért gyűjtsél egy kis pénzt. Mondjuk, a csajodat ne cseréld le egy kocsiért, ha túl nagy a féltékenység. Bár, Te ismered...

A különlegesség ugyanis adott: a VR6-os jó ötlet volt, mind a mai napig használják, de (pont a hülyegyerekek miatt) nem merik ráírni az autóikra, csak simán V6-osként jelzik. Szóval, ha ezen a levélen múlott, hogy belevágsz-e, vagy sem, akkor most eldőlt. Hajrá, a Te pénzed, és egyszer élsz - imádd. Ne érdekeljenek a kommentelők sem.

Üdv:
Papptibi

Kommentek

  • 2009.05.11 16:21:37karlmann

    2-More

    Bocsi, melléütöttem, de ettől még színigaz mindaz amit leírtál. Egy ilyen korú sportkocsiból bármilyet se könnyű találni, nemhogy normálisat. Arról végképp nem szólva, hogy szerintem ebben az országban a fél kezemen meg tudnám számolni hány, magát szakértőnek kikiáltó szerelő látott egyáltalán 2,8-as motort. Szóval még ha valakinek nyakába szakadt a Nemzeti Bank akkor se nagyon remélje, hogy tudnak a Corradoval mit kezdeni, sőt ebből a szempontból még külföldön se sokkal jobb a helyzet. Ez a kocsi ott se volt túl gyakori, talán ha 100 ezret gyártottak belőle, de ami rosszabb, már akkoriban is nagyon drága volt.

  • 2009.05.11 16:25:54MonteCarlo

    Teljesen igaza van 2-More-nak.



    Azért nekem sikerült egy jó vételt csinálnom anno, még 20 éves koromban, mégis belerokkantam. 34 éves VW Bogár, 74000 km, első tulaj (80 éves nénike), vicc áron. A garázs mélyéről szedtük elő, évek óta ott porosodott. Aztán jött az első (és egyben utolsó) éve nálam, amikor is a nagy felújítás kezdetét vette. Tényleg minden ki lett cserélve rajta, és valóban megismerkedtem olyan alkatrészekkel, amelyek létezéséől azelőtt nem tudtam. Az utolsó pontál apadtak teljesen el a pénzügyi forrásaim, és műszaki előtt két héttel el kellett, hogy adjam. Hozzáteszem, tanuló voltam (és vagyok is), ezért a pénz mint olyan, "nehezen termett".



    Úgyhogy kétszer is gondold meg. Ennyi idősen mindenki azt hiszi, hogy majd Ő ... de nem. Azóta egy igénytelen kettes Golffal élek (1.6 Dinnye).



    Nem ugyanaz a feeling, de legalább megbízható.



  • 2009.05.11 16:30:30GregHozta

    Komolyan mondom, azt vártam, mikor írja...

    Kedves Totalcar szerkesztőség... tessék nekem venni egy ilyen autót. Ígérem nagyon fogok rá vigyázni. LéCCi LéCCi LéCCi :))))

  • 2009.05.11 16:41:20dani1

    Kár a srácnak bármit is mondani, úgyis vesz egyet, amint teheti. Szerintem jól is teszi. Pár hónap és belerokkan, kénytelen lesz eladni, de soha nem bocsátaná meg magának, ha kihagyná. Én is így jártam egy dízel BMW-vel és mégis életem legszebb emléke marad.

    Szerintem is sokkal jobb választás egy húzott tdi, mert ha a fent leírt módon közlekedik vele, akkor kimegy a világból is és egyszer-egyszer ha rájön az "ötperc", akkor simán odab...sz egy VR6-nak és még fenntartani is olcsóbb. Én ezt fogom tenni, de hát aki csak benzinesben gondolkodik, az sose lesz elégedett egy dízellel, én meg pont fordítva vagyok ezzel.

  • 2009.05.11 16:41:55SwedishRunner

    Ne csinálj hülyeséget!!!

    Én 21 vagyok, mérnök leszek de minden logikának ellentmondóan megvettem a 190es mercim ami álmaim csucsa volt.

    Ez volt karácsonykor.

    Azóta nincs pénzem a büfében egy kávéra sem, de a barátnőmmel sem moziba járunk, csak letöltött filmeket nézünk..

    ...és a kocsi sem gurul még. :D



    Ha mégis megvennéd akkor egy két jótanács...

    Alkatrész:

    -lángautót felejtsd el

    -junic trédet is

    -meteornál kulturáltan mérik a gyári beszállítói minőséget



    Hivatalos bontóba ne menj!

    DE

    Van egy két elvetemült fazon aki hoz be külföldről sejthetően nem legális kocsikat, amik koccosak, vagy ez hiányzik, vagy az, de corrádóból is rákeresve találtam egy 2.0sat 80 ért, orra nincs de a segge jó..

    ha van telked és a szülők nemszólnak az ilyenekre lecsapnék..

    Sok szerencsét, de azért mérlegelj!

  • 2009.05.11 16:48:16mopar89

    "A VR6 jó motor, sokat eszik, sokat kell szerelni és sokba is kerül, de legalább nem megy!" Ez sajnos igaz is,de ettől függetlenül nekem is kéne :D

  • 2009.05.11 16:52:21eko

    2-More!

    Ez fasza volt!

    Egy jó kis életkép a Balkánról. Aki ezek után nem érti milyen itt egy ilyenbe belevágni, az nyugodtan szívjon csak..

  • 2009.05.11 17:15:16Józsi bá\'

    Nekem egy Passat GT-m van, a 16V-s 2000-s.

    Az is imádnivaló! Nekem is a szívemhez nőtt, de elég ritka. VR6-ból több van, abból talán így nagyobb a válszték/alkatrész ellátás.

    Egy jótanács: ezeknek a VW szériáknak típushibája, hogy a motortartó bakok hamar szarrá mennek, főleg, ha nem gyárira cserélik. Nem kell rá sajnálni azt a párezer forintot.

  • 2009.05.11 17:21:56loláb

    2-More: Ezt igen jól leírtad!

  • 2009.05.11 17:28:17kuplungos

    " Mindenkinek van egy álma...." Hát nem tudom. Én vettem már szerelemből,de gondolom nem vagyok egyedül ezzel, autót. Nem is vagyok büszke magamra :D Szóval jól gondold meg ember, hogy mibe rakod a pénzedet főleg ha használtat veszel.

  • 2009.05.11 17:35:43Rathgo

    Birtokolnod kell szerelmed tárgyát, hogy pontosan lásd aztán hibáit, és kellő időben kiábrándulhass :D sajnos ez nőkre és autókra is igaz.

  • 2009.05.11 17:38:092-More

    Kösz srácok :D

    Ezek után ha elmondom hogy én mit vettem megannyi Corrado G60, Polo G40, Nissan 200SX és Mazda RX7 nézegetése után, asszem én leszek az antikrisztus. Pedig, minimum akkora pénztemető, mint a Corrado lett volna, és mivel nekem sincs családi telek, csak telep, igy ott áll a parkolóban donor s akceptor kart karba öltve, kerek egy éve :D

  • 2009.05.11 17:57:50megint

    Szépen meg lehet csinálni őket, wörthi tónál szokott lenni pár igen szép példány, mondjuk azokra rá is van költve 3-5 millió, hangja gyönyörű, sztem azért nem megy olyan rosszul, szal akkor vedd meg ha marad is pénzed, mert költeni kell rá ahogy minden más öreg autóra is, haverom 400000 ft-ért megvett I-es kabriója 1.6 millióból lett kész(és még nincs vége), mondtam is , hogy nem normális, de tényleg szép lett.

  • 2009.05.11 18:15:372-More

    Mindent meg lehet csinálni szépen, lomokból is lehet épiteni szépet. Azt a corradot, amit egyszer megnéztem, azt is megvette valaki, fenn is van a népitéleten, két darabból volt nem összehegesztve, hanem összetákolva, szét kellett vágni az egész autót, és újra összerakni. Namost úgy, hogy az ember mindent magának csinált, mert szakmája, volt valami milla fölött a móka. Gondold el ha nincs műhely, csápos emelő, szerszám, CO, láng, vagy ami mégfontosabb, a hozzáértés. És akkor egy fikarcot nem tuningoltál rajta, csak a gyári állapotot érted el egy valag zsugáért. Hadd ne beszéljünk arról, hogy mennyi ha többet akarsz....ráadásul, ezeknek a használati értéke kb a nullával lesz egyenértékű, mert ha beleölted egy új autó árát, nem fogod pesten az üllőin szétkúratni a futóművet, nem fogod a szentendrei 110el apritó puschos teher platójáról röpködő ökölnyi hantokkal leverertni a x-százezres fényezést, vagy a kerékből gépágyúként csattogó kavicsal beveretni a tizen-x ezres szélvédőt. Benne lesz a petárda a picsádba mikor lopják el, mikor kulcsozza meg valami tapló, ergo, vettél és épitettél wörthre egy autót egy zsák pénzért. Nincs ezzel baj, csak kell mellé egy, amivel meg jársz, esetleg BMW. Busz, metró, willamos. Azt már elő se vegyünk, hogy hacsak nem apubank és anyubank szponzorál, akkor mennyi a kötelező egy huszonévesnek egy 2,8as, 184 lóerős 20 éves talicskára.

  • 2009.05.11 18:29:54csiky944

    én találkoztam már 44ezret futott svájcból frissen hozott,elsőgazdás Golf3 VR6-al,mint egy új autó olyan volt

    mára legyilkolták,körbe törték,lelakták,ha vw-fan lennék,most kb pityeregnék

  • 2009.05.11 18:32:13esde

    Na látom megint sikerült kialakítani az üzemihőmérsékletet itt a belsőségben... gratula!



    Ennek ellenére megpróbálok értelmesen hozzászólni:



    Szia Tamás!



    Ugyan felhívták a figyelmed hogy ne hallgass a kommentelőkre :) Én mégis neked személy szerint írok.



    Én kb. 3-4 éve voltam hasonló cipőben, mint te. Autót kerestem nem tucatkivitelt, de életképeset.



    Nézegettem mindenféle járgányokat, legyen karaktere, erős motorja, legyen kicsit különleges, de ne legyen benne olyan kretén megoldás ami miatt síromig átkozom (4wd, turbo, és társaik amik drága szívássá változtatnak egy amúgy kedvelhető karakterű autót, ha 3éves elmúlt, persze szeretnék ilyet de nem szeretném kifizetni az ellenértékét km-re átszámítva)



    Tehát kb. értem mire gondolsz nekem is borzolja a fülem valahányszor meghallok egy VR6-ot vagy egy Alfa V6-ot, vagy Ferrarit.

    Tisztelem de nem szeretem a lélektelen röfögő Audi V8-akat, meg a halálba pörgő eldobható, soha fel nem újítható japán, kínai, koreai rizsrakétákat. Szóval minden autónak megvan a szépsége. (minden "autónak") Pl: egy BMW sorhatosa is szépen szól ha nem egy gyökér nyomja neki a lukas kipufogóval a pláza mellet.



    Szóval ugyan így néztem a Corrado-kat, engem az autó karaktere fogott meg anno, mert az arányai a letisztultsága, a naturális szépsége, nem kell cicásítani, és vadítani. Ahogy mondod egy szép felni, és kész.

    Még folkszvágen minőséget is vízionáltam mellé, bár ekkor épp a második passzátjukat nyűtték a szüleim ami kivételesen beteges darab volt. Azóta ez is megoldódott lett egy harmadik, ez meg béget, de legalább hazajön:) Az legelső is jó volt.



    No de mi legyen akkor nekem? 2005-öt írunk és 1 éve sasolom az autókat, mi legyen az én nagy szerelmem. Jó azért legyen használható mert hiába vagyok szerelmes ha csak nézegethetem, vagy ha a gatyám rámegy az adókra?



    Kb. ez jött ki: legyen max 2000ccm 90 előttiek már egy más világ, azok kiesnek, lehetőleg legyen minél erősebb, legyen kiforrott technika. Ne legyen BMW-s fogyasztása, és alkatrészára.



    Röhögni fogtok hogy mi jött ki: pedig egyáltalán nem nevetséges, autó, igazán komoly, nem vágnak elém és tényleg megy mint az ökör. Hangja 4hengereshez képest csodás, agilis, fiatalos pattogós, a kihegyezett technikához képest nagyon kevés a típushiba. 140 lóerő első-keréken.



    Ugye esnek ki a lehetőségek:)



    Vezérműláncos, tehát strapabíró motor, 1300kg nem egy sztreet-fighter, de azért ugrik ha kell. Fogyasztás 9-10L teljesen elfogadható, de akár 7,5 alá is vihető, persze ez nem emberi önmegtartóztatás árán.

    Alkatrész van dögivel, gyerekbetegségei nincsenek. Sportos megjelenés, pontos futómű, 5 személynek kényelmes, megfelelő csomagtartó.



    Álljon meg a menet, hogy lehet ez? Egy családi autó ami sportos, és megbízható, erős és épeszű keretek közt fent tartható?



    Itt valami kamu van?



    Nem.



    Mondom tovább tehát ott álltam néztem az autókat elvittek egy körre egy Golf GTI-vel na az gáz állapotú volt... kirohadt küszöbbel... rángató motorral...

    Aztán egy Alfa 33, ami jó ismerőstől lett volna de másfél éve állt és féloldalasan lett felújítva a boxermotor (!!!???) És hát nem sikerült lakatolások, halódó elektronika, görbe orr, gitthalom a szép fényezés alatt. Beázós rettenet volt szegény pedig elsőre beleszerettem. Még két napig nálam is volt. De visszavittem, mert szana-szét volt törve :(



    Így váltunk el a tulajjal, jó érti, de ha hibátlan autót akarok vegyek újat. Mondom ok jogos, de biztos kell legyen Magyarországon egy épkézláb autó ami engem vár. Csak legyen kicsit megkíméltebb, de drágábban már nem eladható.



    Elvárásaim közt ugyan úgy szerepelt, hogy nem széthajtott, lehetőleg tisztességben megöregedett, ép "vázzal" rendelkező, nem olajfaló, krákogó, köpködő, nyáladzó izé legyen.

    És majd vigyázok rá, és bemelegítem és beviszem a szőnyegre, meg simogatom dédelgetem.



    Az új autókkal pedig mélységes előítéleteim vannak, mert ugyan úgy ahogy meg tudják tervezni ma, hogy 50-nél pontosan mennyit gyűrődhet a lemez, hogy hol törjön, mi mit nyeljen el. Azt is tökéletesen megtudják tervezni hogy minimális ráhagyással menjen tönkre épp a garancia lejárta után, vagy váljon olyan drágává a fenntartása hogy vegyenek helyette újat.



    Tehát jól érzékeled ma már nem 20-30 évre gyártanak autót, bár a Corrado és az én 90-es évekbeli járgányom sem az örökkévalóságnak készült. Talán ki lehetne preparálni, a felesleges elektronikai dolgokat kihajigálni belőle, és megtartani a lényeget, de ez még a jövő zenéje.



    El tudtok képzelni egy micro-chip vezérelt injector-os veterán autót? 20-30 év múlva, akár 50-60évesen? ? Hogy gyújtótrafóra meg légzsák jeladóra vadásznak majd a lelkes veteránosok???



    Áhh halott ügy. A régi kereplők meg a nyomórudas szelep vezérelt, röpsúlyos gyújtású skodák na azok akkor is ugyanígy mint ma üde színfoltok lesznek, csak baromi ritkák.



    Na de a lényeg mert már aki eddig nem lépett tovább a köv. kommentre biztos kiváncsi rá hogy melyik márka elkötelezett híve vagyok. Hogy végre kipipálhassa a nevem mellet, ja igen akkor ez ezért hülye:D



    Szörnyű amúgy hogy így ha nem írom le milyen autót használok, csak azt mit tud, biztos nagyrészt értelmes embernek tartanak (tisztelet a kivételnek) De ahogy leírom a márkát a többség köpködve elfordul ja ez? Egy: vagy hazudik, mert én nem ezt hallottam. Kettő: őrült



    Legyen szuzuki, skoda, lada, opel bármi.



    Érdekes:)



    Na de hogy én a Corrado-tól hogy és miért jutottam az Alfa 155-ig. Hoppá megtörtén itt van leírtam lehet fikázni, fiátozni, szarolaszozni. Én csak mosolygok. Mert 3 éve boldog tulajdonosa vagyok ennek az autónak, több mint 200e km van benne, minden igaz amit leírtam fentebb.



    Akkor hol a párhuzam és hol, a logika, amit ennek előtte oly hosszan tárgyaltam.



    Úgy esett hogy egy régi barátom elvitt egy körre a Sprint-jében, és még ádáz meggondolatlanságból átadta a kormányt is, én mint mondtam nem vagyok egy autó gyilkoló, bemelegített motornál egy kettes alapjáratnál egyenes úton megkaptam az utasítást, hogy fogjam meg a kormány és padlózzam le. Visítva röhögtem mint egy kamasz, örömömben. Az összesen 1500ccm boxer olyan hanghatások közepette gyorsult.

    Az elején szinte semmi. (Ahogy Winkler mondaná: Bu-bu-bu-bu, pici bubu de az is bubu) aztán egyszer csak elkezd tolni, és jön valami olyan hang orgia amit (passzátos gyerekkor) addig nem ismertem, csak filmekből, és akkor mikor áh már vége, még ott kezd el menni úgy hogy azt hiszi az ember valami sportautóba keveredett, pedig ez ugyan az az ezeröcsi 20éves lom, jó szép megkímélt, dédelgetett, de akkor is ki nézné ki belőle??? (In memoriam SudSprint 2003, azóta egy jó képességű furgonosnak hála elhalálozott a gépezet)



    Aztán ért ez még utána nem keveset bennem, hallottam az összes negatív kritikát, hogy megbízhatatlanok, nem a magyar só-fetisiszta, és kátyúimádó közútkezelő területeire tervezték. És a többi, és a többi.



    Ez után jött az előbb említett 33-as ami be is igazolt minden félelmet, 2 nap alatt, végig a lerohadástól félve, kelletlen rázkódó elindulás, random elektronika, kisebb bukkanóra lefittyedő index kapcsoló. Meg amit el tudsz képzelni. (Ebből is vannak jó állapotúak biztos)



    Aztán megnéztem egy másik 33-ast P4-est (összkerék, 1712ccm 16V boxer irtózatos gép) csodás állapotban, de nem volt szimpatikus a tulaj.



    És rémálmokat láttam hogy ha egyszer ennek valamije elromlana.



    Aztán kicsit ambivalens érzésekkel kiábrándultan, de reménykedve kezdtem levelezni a leendő autóm leendő ex-gazdájával. Addigra tudtam a TS (Twin Spark, ikergyertyás) motorból csakis a 8 szelepes vezérműláncos jöhet szóba, hetekig folyattam a nyálam a nyomatékgörbékre, és elemeztem hogy valójában, talán a 8v kicsit alul nyomatékosabb, felül gyengébb, ezért városi közlekedésre talán még ideálisabb is, (de a lényeg, a vezérműlánc, a torlólapos légmennyiségmérő, el-nem romló vezérlésmódosító szóval nincsenek nyűgjei). Kicsit taszított a 155 nagy segge nem épp valami csapott végű bunkó-wágen, amivel minden fiatal szívesen rohangálna. De fűtött a technikai tartalom. 2000ccm 144Le 10L fogyi hogy lehet ez? De elhittem, ha ezt mondják?

    Aztán értelmes hang szólt bele a telefon másik végén, mikor érdeklődtem. Megbeszéltük, feljött Pestre megmutatni. Kiderült az ő autója volt pár éve, most a faterja használja, majdnem mindene fel van újítva, maga szereli, a motor bontatlan eredeti, de új váltó, generátor, teli-fény (alapvetően ijesztő lenne de hihető volt, hogy a faterjának lett rendbe téve) csak hogy nekik bejött a képbe egy takarékosabb dízel, ami újabb és elég jó áron van, ezért eladja. Lecsaptam rá mint gyöngytyúk a takonyra. Elég az hozzá ami innentől jött az számomra történelem nektek csak egy autós története:)



    Nem mondom hogy nem voltak kisebb hibák amire odafigyelésemnek hála időben fény derült, de nagyobb szerviz egyszer sem kellett, olajat nem fogyasztja, kezesen működik, van lelke, és nagyon lehet szeretni.



    És hiába fiat meg első-kerék, abs, injektor, szervo, katalizátor, meg minden ami ellentétes a sprtautó fogalmával. De ez az autó ugyan azt tudja mint a régi sprint.

    Ugyan úgy kettes alapjárat padló és elindul a szívóhanggal, és betetőzi 6500-as fordulaton valami olyan trombitálással, amit nem lehet összetéveszteni hideg szamurájkardal megmunkált, alumíniumból reszelt blokkal rendelkező, utcai ellenfeleink üvöltő kipufogós zuhanórepülésben lévő repülőgép gyorsulásához hasonló hangjával.



    Ez kérem ízig-vérig olasz, és a padlólemez, ugyan közös a konszern társsal, de alfa a motor, a felfüggesztés a dizájn, a feeling és minden ami hozzá tartozik hamisítatlan, anno Enzo Ferrari tanulóhelyéül szolgáló műhely, mai munkásaitól származik.



    Szóval itt van egy Corados tekintetű (akkori trend) olasz családi limuzin ami magában hordozza az olaszok versengő lendületét, a kígyó kegyetlenségét, és a kereszt szellemiségét. Szóval ha nem kíméled megmar, ha szereted körülölel. Ennyi és így 16 évesen is mindig kapható egy kis hancúrozásra, néha érezni hogy nem ma született, de mindig felvidít amikor a városi forgalomban valami miatt 2000-3000-fölé kell pörgetni a motort és utána nem akaródzik 4-esbe 5-ösbe tenni legszívesebben 2-es 3-asban cikáznék végig, megvető tekinteteket, és dudákat villogtatásokat kiharcolva. De pont nem ez a lényege, mert aki ezt csinálja annak elpusztul, annak szarolasz. Mert ez nem arra való, ez egy jó ízű vasárnapi ebéd, amit be lehet habzsolni aztán puffadt hassal ledőlni míg elmúlik, a teltség feszülő érzése, aztán kaksizni egy nagyot.

    De lehet kanalanként ízlelni, minden új falatnak örülni, kellemesen időt tölteni, kulturáltan étkezni, finom borokat kóstolgatni, és elégedetten hátradőlni.

    Az alfa körülbelül arról szól annak aki nem érti, mint egy kamasznak, az első nő: telibevágni, összeveszni. És arról szól annak aki ismeri, megérti mint egy megállapodott szerelmes férfinak a párja, újra és újra kellemesen csalódni, és az oda vissza játék, azok a pillantások, reakciók, és élmények amit soha senki mással nem élhetne meg, együtt örülni, ha kell szenvedni, és boldogan élni.



    Szóval ajánlom figyelmedbe ezt a márkát is, mert azt hiszem a te hozzáállásoddal boldog tudnál lenni egy gondosan kiválasztott alfával is, mert látom az értelmet ami az írásodon át sugárzik, és hogy valóban tudod mi hajtja az autót, hogy elfordul, gyújt, él és mozog, ha a gazdája hagyja élni. És érted mitől marad hosszan használható.



    Nem akarlak meggyőzni, örülök hogy így tudsz rajongani egy autóért, de javaslom néz meg pár alfát is. Mert számomra ez a kétliteres 155 ugyan olyan érzelmekkel gazdag, de a realitásokhoz sokkal közelebb álló mint amit te írsz a Corrado-ról.



    Drukkolok neked hogy jól, és körültekintően válassz.



    És ha érdekel szívesen megmutatom elviszlek egy körre a 155-el, biztos hogy nem lesz V6, vagy VR6 hangja, de ott van ez az autó is, nem mai csirke de, nem is úgy használom, hét közben a garázsában pihen de ha kell mindig készen áll.



    Végül is erről szól a posztolás nem? Megosztani egymással a tapasztalatainkat.



    Bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett.

  • 2009.05.11 18:46:10totalcarman

    Nekem volt anno egy Audi 100 S4 kombim!Imadtam!De sajnos nagyon draga mulatsag volt a fentartasa.De inkabb a szep emlekek maradnak meg:)

    Hajra Vr6!

  • 2009.05.11 18:57:32evoVIII

    Vr6 a hülegyereknek, mi? Szerencsétlen! Vagy inkább zöldfülű? Hány éves vagy? 20? Éretlen! Csak ujat csak japant, emberek! A technika japanban kezdődik, és ott is ér véget!

    Jó lenne , illő lenne megjegyezni!!!!

  • 2009.05.11 18:58:48evoVIII

    ja és mégvalami! Olaszt franciát még véletlenül se!!!!! Ipari hulladékok!!!! Hiába a design, a műszaki embereket ez nem hatja meg!

  • 2009.05.11 19:09:13SwedishRunner

    evoVIII!

    Köszönjük az értelmes hozzászólást! A technika ott kezdődik ahol alapos emberek, jó konstrukciót fejlesztenek, ez földrajzilag független dolog. Van aki a japán karaktert kedveli, van aki a németet, van aki az olaszt és olyan is akad aki a svédet. Fölösleges a földrajzi megkülönböztetés azért is, mert a nagy konszörnök fejlesztéseikhez a legkülönbözöbb honból származó kíváló mérnököket édesgetik magukhoz. Én voltam trollhattanben a Saab gyárban, és annyi fehérruhás ázsiait még sehol nem láttam...hoppááá..

  • 2009.05.11 19:16:29sikeres-e

    VEDD MEG! 10 év múlva már röhögni fogsz rajta, de ha nem veszed meg, akkor életed végéig kísért majd!

    Én így voltam a régi amcsi csodákkal és megvettem az első elém kerülő Pontiac Firebird-öt. Mai napig kellemesen gondolok rá, de egy évet sem húzott ki, mert a mindennapi közlekedésre tökéletesen alkalmatlan volt (város 20-22 L, stb.). Igaz, akár most is elfogadnék egyet, de csak hobbi autónak. Előbb-utóbb ugyis mindenki rájön, hogy ha nem csőgazdag, akkor az álom autók csak a "hobbi" kategóriába szabad sorolni, a mindennapi közlekedésre szánt autónak nem jók (ill. jók, csak az irgalmatlan költség).

  • 2009.05.11 19:19:16sikeres-e

    evoVIII: munkatársam 2 éves Toyota-jába tönkrement a váltó (lengyel volt!). A szervizes azt mondta, jelenleg ő kóreai autót venne, szerinte most ők csinálják a legmegbízhatóbbat!

  • 2009.05.11 19:35:43petya0670

    NEKEM A KÖTELEZŐM A GOLF VR6-RA NEGYEDÉVENTE 16000 23 ÉVES VAGYOK ÉS EZ AZ ELSŐ AUTOM

  • 2009.05.11 19:35:442-More

    evo, van ráció abban amit mondasz, a baj ott van, hogy japán sem az a japán már. Mellesleg pont a magadfajta miatt utálják a rizsrakétásokat. Ha már ilyen szépen kitárulkozott mellesleg fenntebb a kolléga, azért pár szót mondanék mellé. A láncos vezérlésre, pl. Ami fasza, egészen addig, amig nem kell hozzányúlni. Én inkább csereberélem a szijat, de 10x annyit nem megy el a lánc, mint a szij, árban viszont annyiba kerül. Nade ennyit az ugatásról.

    Én pont a másik fele vagyok a dolognak, én olyat akartam, ami igyfasza, úgyfasza, igy 4wd, úgyfickósmotor. Miután a corradosdi meg a többi kifulladt, fordult az agyamban a géppuskarepesz, hogy akkor nem is kell GT, sportkupé. Nem. Sleeper hatchback kell. De mi? A legmérgesebb, lehetőleg. Nade, az értelem innenső oldalán, Nissan Sunny GTI-R ki is esett azonnal. De ha már nem lehet onnan a leg, legyen innen a leg, azaz a leglenézettebb, legputrányosabbnak mondottból a legdurvább. Csak nem volt. Illetve, volt, japánban egy kisszériás belpiacos sorozat, szám szerint 274 darab. Ilyet venni súlyos milliós tétel, plusz elhozatni, plusz a jobbkormány, forgalombahelyezés, igy maradt, hogy nem, inkább a másutt is elérhető elsőkerekes. Aztán jó egy év alatt sem sikerült egy huncut darabot se találni, ami még ép lett volna. Akkor jött hogy épitsek egyet, kaszni akad, motor akad, a kettőből csak lesz egy. És akkor vágott be a dolog: igenám, de akkor miért ne legyen tényleg összkerék. És indult a verkli előről, körberöhögött ismerős, ismeretlen, sose lesz neked autód te fasz, szobaautóbuzi, cybertuner, minden voltam. Aztán csak meglett a gép. Minden tiltás, fenyegetés ellenére. Aztán további életveszélyes fenyegetések ellenére, csak meglett hozzá a donor is a motor miatt. Aztán összeállt. Majd megint szét. Megint össze. Most épp egyben van, de az őrület nem hagyott alább, jött toronymerevitő japánból, a eredeti 274 darab gyári gép kb 30-50es pályaversenyzésre használt autóinak egyikből az egyedi versenygátlók szingapúrból, jött motorvezérlő amerikából, meg gyertyakábel, spec gyertyák, nagy fojtószelep valami miamibeli sufniból, versenyműszerek, fékcsövek angliából, futóműelemek az ország 4 sarkából, meg ebay, net rogyásig, nagynyomású benzinpumpa, szabályzó, és még ki tudja hány franc. Volt annyi buktató, válogatás, telefonálás, mit mivel hogyan lehet összerakni, hogy a lábam elkopott a mászkálásban, a kezem a gépelésbe. Csak az első futóműhöz tartott 3 hónapig alaktrészt találni, pedig ez egy tömegautó eredetileg. Aztán lett szervókormány, átépült ez, átépült az. Aztán bevágott az igazi őrület, jött turbó leömlőstül kanadából, épülget hozzá lassan-lassan az új motor vele, de még hiányzik a 4 dugó, injektorok, egyekzedek sperr ügyben egy angol céggel, szóval, végtelen történet.



    Hogy nehogy lehagyjam, milyen kocsiról van szó.....csak óvatosan. Kár hogy nincs halványszürke betű. Nem baj, majd súgom. Figyi: suzuki. swift. Igen, a régi. Igen, elköltöttem rá. Igen, annyit.

  • 2009.05.11 19:40:39Haddel

    Esde: Ezt én se tudtam vna szebben leirni Cartárs! Amórén rajta vagy? Irhatnál az oldalamra,ott is ugyanez a nickem.

  • 2009.05.11 19:44:46petya0670

    BOCS VALAMIÉRT ELKÜLDTE NAH SZÓVAL SZEPTEMBERBE VETTEM 93-AS VR6-OS GOLF A LENGÉSCSILLAPITÓKAT A TORONYCSAPÁGYAT A TORONY SZILENTET KELLETT RAJTA CSERÉLNI MEG A MOTORBA A TERMOSZTÁT HÁZAT ÉS A TERMOSZTÁTOT AMUGY NINCS GONDOM VELE MÁR MENTEM VELE FÉL ÉV ALATT 15 EZER KILÓMÉTERT EZT NAGYRÉSZT FŐUTVONALON ÉS AUTOPÁLYÁN A LEGKISEBB FOGYASZTÁSA OLYAN 90 120 KÖTÜL VAN ITT 8.5 9.5 BŐL KIJÖN BAJOM MÉG NEM VOLT VELE KICSIT ESZI AZ OLAJAT 5000 KILÓMÉTEREN 1-1.5 LITER . éS HA AZT MONDJA NEKEM VALAKI HOGY A CIVIC VTI MEGFOGJA KIKACAGOM MÉG A LEGUJJAB 200 LOVAS TYPER SEM BIRJA LEGYORSULNI (TUDOM MERT KIPRÓBÁLTUK) MERT HIÁBA KÉTSZÁZ LOVAS ANNYI NYOMATÉK VAN BENNE MINT EGY KÁVÉDARÁLÓBA AZ ELSŐ 50 MÉTEREN MIKOR ÁLLÓBÓL KELLETT FELGYORSULNI RÁVERTEM 30 MÉTERT ÉS TARTOTTAM VÉGIG

    ÉS AZT AJÁNLOM A GYEREKNEK HOGY VEGYE MEG CSAK NAGYON NÉZZEN KÖRÜL LEHET JÓ DARABOT TALÁLNI BELŐLÜK CSAK RITKA

  • 2009.05.11 19:46:14Haddel

    2-More!

    Riszpekt ,igazi megszállott vagy!! :D

  • 2009.05.11 19:46:48Morgo

    Ekkor sz@rt!! Én sem írom le, h. húúú vazzeg de jó lenne egy M6 BMW meg egy S Merci meg egy Ferrari Enzo.....meg stb.... mert qúrvára SENKIT NEM érdekel!!!

  • 2009.05.11 19:47:37esde

    ez nem semmi lista:)



    én egyelőre azt élvezem hogy megvettem a 13-éves autót, és úgy ahogy van gyári állapotban mindent tud:) persze nekem is elindult a vezérhangya, ott figyel a garázsban a sarokban egy V6 motor, ami a gyári legnagyobbja, de amíg ilyen kezesen működik, sajnálom szétborítani. pedig már 16 éves:)

  • 2009.05.11 19:53:06zippofcy6

    A Japánban gyártott autók után tényleg a koreaiak a legjobbak manapság. Anyám 2004-es Matizában eddig összesen az ülésállító bowden szakadt el (ketten használjuk) meg egyszer mikor hideg motorral jégen kapartattam az első kereket kigyulladt az engine check lámpa. Akksisaru le-fel, lámpa elaludt. Kötelező szervizek 22-30 ezer HUFokba voltak hozzá. És ez a legfapadosabb koreai autó.

    Viszont amelyiket nem Koreában gyártják (pl. Cee'd) ha akkora a különbség mint a Japánban ill. nem Japánban gyártott japán autók esetén, hááát ...

  • 2009.05.11 19:55:36Krisi

    2-more: a leírás elején már tudtam, hogy első szériás Swift lesz, valamint arra is rájöttem, hogy Te tényleg beteg vagy, hogy ennyit ráköltesz, de a jó értelemben :)



    Tamás: elmondom neked, hogy mi lesz a történeted: Mindenki megpróbál majd lebeszélni ész érvekkel, de Te ne fogod hagyni magad, és veszel egy közepes állapotút - mert gondolom nem lesz türelmed még egy évet várni, hogy legyen pénzed egy jobb állapotúra.

    Aztán az lesz, hogy próbálod szerelgetni, de hát az csak nem megy, mert sok speckó szerszám kéne, meg hát nem is nagyon értesz hozzá, szóval egy idő múlva megunod az egészet, beleölsz rengeteg pénzt, és végül eladod úgy, hogy egy valag pénzt buksz rajta.



    De.



    Emlékeidben úgy fog majd élni, hogy "Ej, azok a szép idők, amikor volt egy VR6-om :)



  • 2009.05.11 19:57:23zippofcy6

    petya0670: akinek a VTEC CRX = CIVIC VTI annak télleg a német autók valók :P

  • 2009.05.11 19:57:28scheerti

    esde 2009.05.11 18:32:13



    Asszem ez volt ezen az oldalon minden idők leghosszabb kommentje. Tisztelet.

  • 2009.05.11 20:07:53AtoszMester

    Ma elmentem egy egri autókereskedésbe egy Cordobát megnézni :)



    Jön az értékesítő:

    - Értékesító: Egy lelkészé volt az autó, első tulajdonos

    - Atosz: Na nyissuk ki... Ki van égetve az ülés

    - É: Református lelkész, ők lazák, ezért dohányozhatnak...

    - A: Ez az ülés nagyon szét van ülve.

    - É: Igen, ez egy terebélyes hölgy lelkész volt...

    - A: De szép új forgalmi :)

    - É: Az előző betelt, most kapott újat

    - A: Első tulaj után...? Na vigyük el próbakörre... Ráz a futómű, úszik az autó.

    - É: Hát igen, törve volt, csak most jut eszembe hogy a futóművet még nem állítottuk be

    - A: És ha előbb megveszem KP-ért azonnal, ideadod csálé futóművel a feledékenységed miatt?



    Mókás volt, tényleg ma történt meg Velem egy egri Márkakereskedésben, egy 9 éves Seat kapcsán :)



  • 2009.05.11 20:34:47Surci

    Pontosan így vagyok én a Mercedes TN-el (207D-410D) Bár sokan tartanak őrültnek hogy mért pont egy teherautóba vagyok szerelmes!:-)

  • 2009.05.11 20:57:26Ubul1

    Több kommentel is egyet kell hogy értsek, de legfőképp 2More-val. Az alap mondanivaló tényleg az hogy hiába volt a leggondosabb tulajnál a min 20 év odabasz, és marha gyakran marha hihetetlen dolgok tudnak előjönni. a műa-ok ennyi idő alat elfáradnak, egy ilyennek a megvétele után az 1 lépés h profi műhelyben csavarjaira bontják és a még használható cca 800 rongyért vett autóba kb újabb 800e- 1M fog belemenni. Most öregem akkor van közel 2 gurigáért egy megkérdőjelezhető tartalmú 20-on éves géped. Én is barom voltam h nem szántam rá magam h akkor bassza meg inkább lesek a 300-350e kategóriában valami tömegautót és ennyiből már 10-15 év között teljesen korrekt darabokat lehet kapni és nyugodt vagyok és nem szívat évente többször valami szar. Ha ennél olcsóbban veszel akkor is rá fog menni egy valag píz csak darabokban és akkor még szívsz is.

  • 2009.05.11 21:03:31Zsoli

    Na a TN nekem is tetszik. Meg a G osztály, meg az MB 100.

    Azoknak elég határozott a megjelenése.

  • 2009.05.11 21:06:52lawrence

    Szegény csajodat sajnálom már lassan:SXD (bár én se vok semmi autó buzériát tekintve :D)



    amúgy nagyából én is így vok a Toyota Land Cruiser HDJ 80 al és faceliftes Alfa Romeo 166 és a 159 el meg még jónéhány autóval :)pl UAZ, zsír ujj bömbi 3-as , Ford F250 ,Dodge Charger stb annyi külömbséggel h azér én osztanám is nekik az észt természetesen csak módjával úgy h nem zavarok senkit és semmit és utánna meg jönn a nagyvizit



    a finanszírozást tekintve meg sz a jelenlegi hejzetben örülj h ha munkát fogsz kapni nem hogy még a kocsidat is fenn tudod tartani hát ez van szomorú és lehangoló :S:(

  • 2009.05.11 21:08:21Ubul1

    Pl én az utóbbi hetekben arról vízionáltam h fűnyírólapátok közé nyomom az előző tulaj kezét és a szerelőjéét is, vagy szimplán belehajtok a balfasz eladó üzletébe és bent pedig rágyújtom a szarát h bazd meg amiért kummantottál és végignézem ahogy a baromra ég az egész.

    neked meg ahogy elnézem a mondókádból nem is kéne sportkocsi, csak szimplán menni kéne, nos arra tökéletes az az Astra is, mivel VW-t bármilyen modellt, igen még a 2es golfot is eltratani egy szívás. Bontóban kár keresni mert onnan is csak szart tudsz guberálni, de itt még azt se, utángyári cuccok egy minősíthetetlen szar, az eredeti pedig horro áron (pl kiegyenlítőtartály: 7500ft Golf II)

    Szóval azt javaslom baromi gyorsan felejtsd el, max modellben az asztalra, vagy rávarrsz egy kittet egy trabantra ha a forma hiányzik, motorhangot meg hallgatsz előre felvett kazettáról.

    ha meg olcsóért közlekedni való kocsi kell akkor meg tömegmodellt hazai gyártással, Opel, Suzuki. Ebből lehet mázlival elfogadható áron 1. tulajosat kevés km-mel tényleg megkímélten és lehetőleg minél fiatalabbat, a felszereltség nem számít minél puritánabb annál jobb, azt nem hajtják szét mivel olyan vette azokat annakidején is már.

    Nekem is ha lesz következő akkor márkakertől garanciával, dokumentált bevizsgálással és igazolt előélettel valami 10-13 éves valami lesz. Különben a szopás biztos útjára lépsz, mivel itt nálunk bármilyen használtkocsi lutri, egy ilyennel meg odáig is eljutsz h már kajára se tellik h fenntartsd a kocsit aminek használati értéke sincs. És akkor egy valag másra is kéne a lóvé, ugye? És a gazdasági helyzet itt már csak szarabb lesz, úgyhogy tegyél le erről, ide max kis értékű futkosó, amivel nem buksz nagyot és még el is adható, ha meg buli kell olcsóért akkor Lada VFTS az is elég kocska és zabál is, viszont bagóért van.

  • 2009.05.11 21:15:57atabi

    1etértek 2-More al,xarból nem lehet várat építeni.a teljesült vágy már nem az igazi,pláne meg ha beleér az ember keze a bilibe.

  • 2009.05.11 21:16:42Tipo16v

    én utolag visszagondolva elcserélném autora a volt csajomat..jobban megérte voltna:D

    legalább nem töri össze szívedet..na mind1

    vedd meg a corradot lehet hogy a csajod kifog dobni de nemfoglalkozz vele!

    autóbuzik for eveeeer:D

  • 2009.05.11 21:29:452-More

    petya, nem az a baj, hogy végig nagybetű, magam sem vagyok egy netiquetter, sőt, az se baj, hogy a német felé húzol, húztam én is már mindenfele. A baj ott van, hogy amit irsz, az objektive nem igaz. A VR6 az egy igen fasza, nyomatékos gép, nagy tempót bir, meg a satöbbi. De azzal, hogy az 5 ezren 1,5 litert megzabáló autód odaver egy 200 lovas hondát, az egyszerüen kamu. Félreértés ne essék, megint mondom, rühellem a hondát a köré font misztérium miatt, az is csak egy japán rizsrakéta, bőven van tőle jobb, a tulajai nagyrészt gyopárok, de ez elmondható nagyon sok autóról is, sőt, mindről. Másrészt, ha ennyi olajat eszik a lovad, nem túl pörgős létére, akkor ott már kezd valami súlyos baj lenni. Rendszeresen 8 ezer fölé forgatott rizsrakéták zabálnak ennyi olajat.

    Az, hogy mennyi a negyedéves biztositésod, az fura. Nem kétlem, hogy annyi, csak fura. Főleg, mert én 28 vagyok, 1,3 68 ló után fizetek 14et a kalkulátor szerinti legolcsóbb biztositónál negyedéves lebontásban.



    Mégegyszer mondom, nem vagyok hondabuzi, sőt. Nem vagyok japánbuzi sem, egyszerüen csak birom a jó autókat. Lenne vw, bmw, de alfa is, amibe beleülnék, sőt citroen, peugeot is, de még daihatsu is.



    Ubul, VFTS meg az olcsó? Mi abban az olcsó? A koppintott műanyag légterelő? Egy VFTS motorja magában is megvan egy guriga, mint a szél, és nem csak attól VFTS. Katona-féle vastagszáras bilstein? Darabja megvan 40-60 rongy, és 2 hónapos a várólista.



    A többinek, amelyik kasznikérdésben szarfaszúzik meg aházik, várom a konkrétumot, mi az a rettenetes nagy eltérés egy VR6 géptető meg egy sima között, vagy ha fényszórót, doblemezt nézzük. Ha igaza van, és alá tudja támasztani, akkor elnézést kérek és tényleg, nagy az eltérés, nem lesz az se olcsó. Ha meg nincs, akkor meg tudni fogja hogy mit rakjon és hová.

  • 2009.05.11 21:30:09Vasutas 70

    Na figyeljetek, lehet hogy kiröhögtök, de itt az én alternativám:



    Ha gyorsulás, atom hang kell és nem annyira számit a fogyasztás, ott aza a k..va 1.8t----marha bevált motor, mindenbe belerakták már, volt ideje kiforrni magát. Itt asztán fognak jönni, hogy haaaaaaver 20 szelep???? Akkor a motorgeneráltól az isten mentsen meg..----- Hát ja nem a legolcsóbbat kell venni, és az a kenyérre is igaz. De mégegyszer mondom marha jó motor, főleg a seat leonban, bármilyen erövel. Ott van még hozzá a seatokra jellemző jól kimunkált futómü, kuplung, váltó.......



    Vagy olcsóbb audi a4 avantban, de ez már veszélyesebb, mert itt több átba..ós autókereskedök által összepakolt fosokat lehet találni.







    MÁSIK alternativa: ------ kevesebb pénz, kevesebb fogyasztás---- ott a 130 lovas tdi leon, vagy tdi toledo. A 150 lovas top sport már 1 picit túl drága.... Vagy octavia.....

    Az a motor 2500 fölöt ugy hátba vág hogy nem normális, persze aki m3 as bmw hez van szokva, az kiröhög.

    De itt nem ez a lényeg. Szóval én ha neked lennék nem venném meg a véerrhatost, DEEEEE egyfelöl megvan biztos annak a varázsa......

    Ha meg brutál hang kell, meg lehet csinálni a 1.8t - ugy hogy leviszi a fejed, és nem csak bambán bőg, hanem VRROOOOOM, VROOOOOOOOOOOOM, VRRRROOOOOOOOOOOOOOOM............................................



    DE A TE DÖNTÉSED

  • 2009.05.11 21:32:42Vasutas 70

    Ja és osztom az - A maradék pénzedet meg idd el alternativát is, olcsó autót, ami megbizható, elvisz ábólbébe, azt ott a kocsma

  • 2009.05.11 21:47:582-More

    Ebben is van ráció, kinek mi jön be. Az az 1,8T valóban egy elvetemült motor. Ellenben, skodát nem vennék semmi pénzért, akárki okos akármit mond. A szervizek véleménye, sőt nemegy vwbuzi ismerősömé, aki nyergelt már skodára bármi más vwcsoportos autóból, majd rendszerint vissza de igen gyorsan, nem ezt tükrözi, hanem azt, hogy a vw szemetjéből épült cseh szarkupac az egész, fabiatól superbig. Jöhet erre is a savazás, azt is leszarom.



    De a legnagyobb igazság az, hogy ha járni kell egy autó, akkor arra valóban valami olcsó, megbizható tömegautó kell, ami szükségképpen igénytelen is, és nem szabad basztatni, nem az a dolga. Ha variálni, buzerálni kell, és van lehetőséged, akkor tökmindegy mit veszel, olyat kell, ami tetszik, csak egy a lényeg: alaposan, előre végiggondolni, mit akarsz, mire van keret, mire van hely, lehetőség. Mert amikor már benne vagy, és kiderül hogy ki kell szállni, az súlyos bukta, anyagilag is, agyilag is. Én már buktam komplett autót ilyen bulin mindennel együtt, mehetett a szemétre egy évnyi munka és több száz rongynyi alaktrész, meg maga a kocsi, nem kellemes. A másik ami alap, hogy amit nem magad csinálsz, az nincs megcsinálva. Ha arra hagyatkozol, hogy van vagy lesz aki segit, szopni fogsz.

    Az, hogy ki mire bassza el a pénzét, az a saját dolga, van aki elissza, eltolja füstbe, elkurvázza, eljátékgépezi, elvásárolja, van aki meg eltankolja. Ugyanaz. A lényeg, hogy ésszel kell ezt is csinálni, különben úgy hivják, betegség, azt meg kezelni kell.

  • 2009.05.11 22:00:06Eryk

    Kedves Tamás! Anno '86-ban teljesen be voltam zsongva én is egy Corradora. Ez volt az álmom. Az egyik "zödséges" osztálytársam édesapja ezzel forgot egyhelyben mindennap a suli előtt. Nagyon lenyűgözött. Aztán az évek alatt elfeledtem. Tegnap menten az egyik egyszámjegyű főúton dolgozni, és előttem kotort egy Corrado. Kíváló állapotú volt. Visszajöttek az emlékek. Ezek még autók voltak. Ha egy G60-an lehetne, de jó lenne.



    Üdvözlettel, Eryk

  • 2009.05.11 22:15:56tody2121

    KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI HOZZÁSZÓLÁSOKAT!



    Különösen amit 2more írt, elgondolkodtató és pont ettől félek.

    Amit esde írt az is elgondolkodtató.

    Az Alfa is bejön csak azt vagy valaki szereti vagy utálja.

    Vagy a Leon 1.8T se rossz.

    De mi a helyzet a Corrado 2.0 16V? Ha nem VR6 akkor 2.0 16V



    Attól hogy valaki fiatal már egyből zöldfülű?

    Hagyjuk inkább ezt...



    És autó elektronikai műszerésznek tanulok!

  • 2009.05.11 22:16:18petya0670

    pedig ennyi a biztositásom az allianz-nál vagyok de már négy éve van jogositványom lehet hogy ezért ennyi vagy nem tudom miért de ennyi!!!

    De egyébként elhiheted hogy kipróbáltuk és leverte a typ-r t és ez nehogy azt hidd hogy olyan sok olajfogyasztás egy ekkora motornak van olyan imserösőm aki akkor cisnált motor generált a 328-on amikor 2000 kilóméteren evett fél liter olajat és ugyan ugy ment semmit nem lehettet a teljesitményén észre venni csak füstölt

  • 2009.05.11 22:16:22tody2121

    TAMÁS

  • 2009.05.11 22:17:10petya0670

    vagyis 2000 kilóméteren 1 litert nah csak már fáradt vagyok :s

  • 2009.05.11 22:19:11megint

    Ubul1, nem tudom , de egy II-es golfot eltartani épp , hogy nem kerül sok pénzbe, megbízható autók azok, minden szart lehet hozzá kapni olcsón, suzukit is lehet valóban kapni olcsó pénzért, de hát aki egy kicsit is autóbuzi az nem nagyon vesz olyat, avval a belsővel nem lehet könnyű nap mint nap, de nagyon megbízható, szal ha csak ahoz kell, hogy a-ból b-be, akkor tökéletes, szörnyű, bár most ültem egy yaris versoba, hát nem tudom melyik az igénytelenebb autó, válságot meg ne reagáljátok túl, a plázák, árkádok ugyanúgy tele vannak mint a váslág előtt, szal a fizetőképes vásárlóerő ugyanúgy jelen van, azok baxtak(ismét) rá akiknek eddig sem volt.

  • 2009.05.11 22:20:19petya0670

    De most gondolkodom hogy a biztositásom lehet azért ennyi mert községben lakom nem városban van egy ismerösöm ő az 1.7-es disel f astrára fizet 18-at és 22 éves

    de városban lakik

  • 2009.05.11 22:31:26csonti_vw

    Szerintem egy vr6-ot! Ha ez az álmod, meg kell valósítani. Én most vettem egy '80-as Sciroccot. Pénztemető lesz, tudtam mielőtt megvettem, de nem érdekel.

  • 2009.05.11 22:32:13Surci

    Igen a G-osztály meg az MB100 szintén a szerelmem!Legalább nekedis ilyen az ízlésed!:-)



    Ja és az első nagy szerelmem az UAZ de az legalább teljesült!:-)

  • 2009.05.11 22:32:23csonti_vw

    Szerintem VEGYÉL egy vr6-ot! :D Késő van....

  • 2009.05.11 22:36:232-More

    Komám, akkor ott van a kutya elásva. Én pest megyében vagyok, és 10 éve van jogsim, a kocsi is lassan 2 éve van a nevemen.



    Amugy, ha te leverted a VR6al 400 méteres rendes versenyben a 200 lovas type-rt, akkor annak vagy valami baja volt, vagy valami biciklikerék volt alatta, vagy valami falábú vezette. Vagy, ha igy jobban belegondolok, melyik type-r volt ez? Az új, az ufócivicből?



    megint, suzukibelső, hát, ha a honi belsővel nehéz együtt élni, mit mondasz a régi, még japán gyártásúról? Kockaműszerfallal, ajtóban a légbeömlővel, a GTI enyhén fallikus váltóbotjával? :D Nameg, az autóbuzéria erősen márkafüggetlen.



    Tamás, a 2 literes 16 szelepes corrado nem volt egy gyakori madár, de ha akkor pukkanás lett volna, szerintem jobban tolják őket, de nem igazán volt elterjed az amennyire én tudom, igazából annyira nem vágom ezt a részét, én igazán a G60aknak mentem utána. Na olyat ne akarj, főleg itthonról ne. Remek konstrukció, de kényes, odafigyelést igényel, de ha az megvan, kibir az is sokat, többet, mint a köpködői gondolnák, pláne hobbiautóban. Azt amit megturbóztak, kompresszoroztak, azt el kell felejteni, meg amiben basztatták a G-ladert, de ha az tisztességesen fel van újitva, ki van benne cserélve ami kell, és nem a gyári keskeny összekötőszijat rakod rá, hanem valami szélesebb utángyártottat, kutya baja sem lehet. Az tény hogy a tömités kb 60 ezer kilóméter alatt megint elmegy benne, nade, hova megy el annyit egy hobbiautó?

  • 2009.05.11 22:42:39MANszerelő

    Én egy Skoda S110R-en buktam rengeteget még a 90-es évek elején, pedig a kasztnis melón kívül mindent én csináltam. Azóta sem fűzött egy tárgyhoz se

    annyi érzelem. Ezen át kell esni! Minden kilométerére emlékezni fogsz, nem úgy

    mint valami réteges befecskendezésű fostalicska vinnyogóra ami szintén megszopat

    Ja, és mellé még bele is röhögnek a pofádba, hogy:,, nem tudta? Ez típushiba!"

  • 2009.05.11 22:51:18Bogyo85

    Szerintem vegyél egyet, próbáld ki milyen, biztos szeretni fogod akármennyit költesz rá vagy szopsz vele mert Neked ez álmaid autója ahogy szavidból kiveszem.

    Én se vagyok sokkal idősebb nálad, autóbuzériád teljesen normális mint ahogy a többi kommentelö is hasonló, részemről jó értelemben vett betegségben szenvedsz. Vedd meg és élvezd amíg tudod. Sokat fog enni? Persze hogy sokat.Költeni fogsz rá? Teljesen egyértelmű az is. És mindeszt nagy ívben leszarod majd amikor beleülsz és tudod hogy ez a tied ilyet akartál, tökmindegy hogy csak gurulgatsz vele vagy kitaposod belőle amit tud...

    Sajnos én egy picit bánom hogy álmaim autója helyett egy homlokegyenest más jellegű autót vettem de én úgyéreztem még nem tudom megoldani hogy egy jó S15 silviát vegyek ami ráadásul gyakorlatilag nem létezik itthon, alkatrész nincs hozzá vagy horror árban kintről.... Egy öregebb SXbe meg nem mertem beleugrani pedig azt kellett volna, hátul hajt, turbós, imádnám. Ehelyett gazdasági megfontolásból (ford szervízbe dolgozom)vettem egy igen jó állapotú kevés kilométeres 2.0 16V focust ami legalább háromajtós és nem mondom hogy nem imádom de nem ő az igazi. Isten a futóműve jól megy és igen ez is sokat fogyaszt cserébe nevetséges összegért tartom fennt(hitelt leszámítva....). De amikor megyek vele egy "jót" akkor érdekel legkevésbé a fogyasztása meg hogy drága volt és szeretem is meg tetszik is.

    A következő nekem is hátsókerekes lesz mint ahogy fentebb írtákés turbós(ez a mániám) mert ott van az igazság meg a vezetési élmény én ebbe vagyok szerelmes.

    Lényeg a lényeg ahogy teheted vegyél egyet.Én is veszek egy jó SX200-at (S15 re nem fogja futni:() ahogy megtehetem. Ha majd nem bírod eladod valószínű bukni fogsz rajta nem keveset, de legalább megvolt.Nekem ez a beteljesülés várat magára.

    Van akinek az autózás csak közlekedési eszköz van akinek meg szerelem és ételstílus is....

  • 2009.05.11 22:53:43Coupeboy

    vegyél corradót. régebben nekem is tetszett.:)

  • 2009.05.11 23:08:06Rocko-

    jajj, csak egyet ne csinálj: ne írj róla blogot. :D



    szerintem meg várd ki azt a 2-3 évet, amíg lesz pénzed megvenni, majd akkor gondollkodj ezen. addigra lehiggadsz kicsit.

    pénzzel pedig úgy kalkulálj, h első nekifutásra fel kell újítani a kocsit. vedd alapul a mostani állapotokat, és dobj hozzá 2 évet, karbantartás nélkül, de lerúgva. nem lesz egyszerű menet, az biztos.

    aztán elkezdhetsz nézni autókat, nézz mindenfélét, aztán majd látod, h visszaszűkül a keresési tereped vagy kitágul.



    egyet ne vegyél: amit nem szeretsz.

  • 2009.05.11 23:08:36Bogyo85

    Kicsit javítok magamon:nem gazdasági megfontolás volt a vétel hanem észérvek átgondolása.Szervíztapasztalat, azonnal van minden hozzá és nem gyalázom le a gumikat mint ahogy egy sxel tenném ismervén driftmániámat, és nem akartam egy 15 éves turbós japán felújításával kezdeni hanem szükség volt autóra ami működik és egyben van....

    Ez sikerült de nagy ő még odébb van.

  • 2009.05.11 23:09:112-More

    S13as 200SX nálam is nagy favorit volt. A későbbiek kinézetre nem tetszenek, az attól régebbei meg olyan hááááát.....de azért, az a CA18DET nem egy nagy kattanás, van is és volt is velük rengeteg baj, nem ok nélkül pottyant ki a motorpalettából, ha még előtted nem cseréltek rajta turbót, majd te fogsz. Az SR20DET motoros meg az euban nem volt belőle, csak a későbbiekből, vagy úgy rángatták be szürkében, fehér hollónál enyhén ritkább. Akad rendesen, amelyikben sperr sincs, de amelyikban van, abba is minek....max 40%ot záró, viszkós, 20 éves sperrdifi, tuti olcsó lesz javittatni, urambocsá cseréltetni. És kelleni fog. Nem ok nélkül került bele az S14esbe már torsen difi. Szóval, veszel egy S13as bódét, és dobálhatod ki ami benne van, vagy újitathatod fel heroináron a régit, és rohadhatsz az ebay naphosszat.

    Szóval az se egy egyszerű történet, az biztos, de hétszentséges jó gép az is.

  • 2009.05.11 23:14:54Bogyo85

    Rocko-nak van igaza egyébként legfőképp utolsó mondatában.....

  • 2009.05.11 23:19:352-More

    Én azt mondom, olyat ne vegyen, amit a lehetőségei nem engednek meg. Mert lehet szeretni valamit, de minek, ha utána a kertben rohad el 4 téglán mert tankolni se fogja tudni?

  • 2009.05.11 23:25:40Bogyo85

    Na látod 2-More pont ezekért a dolgokért nem vettem SX-et :)

    Végigjártam ezt a kérdést olvastam utána beszéltem emberekkel akinek volt/van, ezekre nem futotta volna és lett volna egy darabokra szedett félig felújított mozgásképtelen vagy szétesőben lévő autóm....

    Nem lelki erőm nem lett volna rá hanem pénzem, sajnos még autószerelő létem mellett se pedig sokat sporólnék hogy magam csinálom. Lesz ez még igy se nagyon remélem.

  • 2009.05.11 23:31:28Bogyo85

    2-More: hát igen csak azt tudja szeretni amivel menni is fog tudni....

    Ezért is írtam: ahogy megteheti(aláhúzva 8x) vegyen egyet.

  • 2009.05.11 23:32:55Merida001

    Én mút nyáron majdnem vettem egy közepes állapotú VR6 II-as Golfot, fekete, tetőablak, digit klíma, de bőr nélküli. 16-os felni és atom leültetve, de anyira, hogy az 5Ft-ról meglehett állípítani, hogy fej vagy írás ha átmntem rajta ezzel annnyira...

    4-es Golf lámpákkal és Bonrath VW embléma nélküli hűtőmaszkkal...feket ablakok.. jól is ment, igaz ebbe volt direkt szűrő és Remus duplavégű dob... Ez így mind szép volt, de az érzelem helyett az értelem volt erőssebb, mert sajnos nem tudtam volna fenntartani..így nekem is álom marad a dolog. 240km/h-ra "pillanatok alatt" felgyorsult. Itt nyílván sokan előítélettel bírnak a srác iránt, de egyet ne felejtsünk el, hogy vannak fanatikusok. Pl.: valaki CRX fun, valaki Alfa fun... szóval nincs ebbe semmi különös. Szívhez szól a hangja az biztos, de az Alfának is. Sőőőt a Honda Integra Typer hangja 6ezertől borzasztóan gyönyörű, szinte Ady-t újra kellen éleszteni, hogy megfogalmazza azt a hangzás élményt amit nyújt az ember füleinek. Jó nyílván ez már ízetlen túlzás, de a nyomatékra és a konkurens márkáknál kialakult 1-1 ilyen fanatikus tábort toborzó klub végeredményre gondolok ilyenkor...:)))

  • 2009.05.11 23:33:33Merida001

    Elnézést III-as Golfot!:))

  • 2009.05.11 23:33:37nick:

    ...milyen szerelem az, amit meg kell kérdezni idegenektől, hogy tegyed-e?! ;-)

  • 2009.05.11 23:34:58Dekoros

    Én '95-ös SAAB 900-ast vettem 21 éves fejjel, 4 éve. Az apám azt mondta, hogy "fiam, nálam te sokkal hülyébb vagy, ez már biztos..."

    Mára, minden alkatrész ki van cserélve, becsukott szemmel szerelem a gépet.

    De az az érzés, hogy EZ AZ az autó amire vágytam, ami az álmom volt, nagyon megnyugtató. És hidd el, nem kell félni attól ami nem átlag Lacetti, Mondeo, Focus. Embertelen irigység tölt el minden Lacettist, Mondeost, Focusost, és nem az autó miatt, hanem mert ők nem merték megvenni a vágyott autójukat és racionálisan döntöttek. Meg kell venni és pár ösz hajszállal és egy kuriózummal leszel gazdagabb pár év múlva.

    Sok bátorságot kívánok!

  • 2009.05.11 23:45:35gepataki

    na mostan akkor összegzem a tumor, meg a többi velemenyt neked:

    sokkal, de sokkal több szivas. de megeri, mert nem irtal volna ilyen hosszan, ha nem akarnåd igazån.

    (43 eves vasam van, több orszåg bejårva, e-bayen berlet, hegesztesböl lassan meglenne pår minösites, penz pår talicskåval, idö egy gyerek nevelesere eleg elment, de megvan, (kesz sosem), ejjel beulök, ha nemtok aludni, es tekerek egyet vele a tengerparton. )

    a ratyi szuzukis megvolt, en pedig a köcsög skodås vagyok. 1000mb.)

    ez a bevållalo show

    nem a mårka, uzemanyag, soros/boxer a lenyeg. ha ennyire akarod, egy babakocsi is jo. neked kelljen, es legyen kitartåsod.

  • 2009.05.11 23:46:42dohc

    egy újságban olvastam hogy egy hülye gyerek egy poloba rakott vr6os motort. az azé mehet, én is gondolkodtam ilyesmin, de a családban vw származék egyedül egy első szériás fabia van, de azé belevarnám abba is azt a motort. a gyári 1.4 helyett kétszer akkora lökettér, na az kafa:D nyugi nem kell szólni hogy hülye vagyok, tudom azt magamtól is

  • 2009.05.12 00:02:05gin74tonic

    ... v8 forever

  • 2009.05.12 00:04:29Pasas

    Jaj de imádom a Corradót. De még nem mertem belevágni. Az eszem mindig a szívem fölé kerekedik. Nekem elég lenne egy 2.0 16v. 2 légzsákkal klímával. Lehetetlen szépet találni.

    Viszont ha valaki tud egy III-as Golf GTI 16v-t (150le), 2 légzsákkal, digit klímával, sötét színben, 5 ajtósban, nem szarrá hajtva, az szóljon. Tudom ez az utópia.

  • 2009.05.12 00:11:06Alf

    GYŰJTS ÉS VEDD MEG. HA NEM, EGÉSZ ÉLETEDBEN BÁNNI FOGOD.



    Vedd meg, míg fiatal vagy, és nincs családod.



    Sohasem fogsz szívni vele, mert szerelni is élmény lesz.



    pont.

  • 2009.05.12 00:19:53Alf

    ja csak mondom, 40 éves citroenem van. Mindenki le akart róla beszélni. mindenki jobban tudta. első autóm, 27 éves voltam, mikor vettem. ha nem vettem volna, most is keresném. tudom mi ez a szerelem. Nem keresek sokat, nem horror fenntartani, inkább időigényes, mint pénz. De akik utálnak az autójukkal foglalkozni, azoknak ez negatívum lehet. a miféle idióták meg beülnek este a hátsó ülésre és csak ülnek...



    ennyi pénzért lehetne egy értékét vesztett suzukim, amit utálnék...így ds-em van. már leírni is jó.



    vedd meg az 1. adandó alkalommal.

  • 2009.05.12 00:49:20teddy85

    AKKOR MOST KÉRDEZEK VALAMIT:



    CALIBRA, VAGY CORRADO



    Nekem egyértelműen a Corrado (bár kűlsőleg a Calibra is szép, csak hát ami a lemezek alatt van...)



    DE SZERINTETEK?

  • 2009.05.12 00:57:15megint

    2-More, én nem a mostani swiftről beszéltem, hanem a kocka utániról

  • 2009.05.12 01:03:21megint

    teddy85, sztem Corrado, abból nem futkos olyan sok az utakon, sztem jobban rohad az opel, ami ugye a legtöbb pénzt viszi el az öreg autóknál, mondjuk a Turbó Calibra tény, hogy nagyon jól megy, és külsőre is szép.

  • 2009.05.12 01:07:27Alf

    Ja még valami.

    Én 2 évig gyűjtöttem rá. 2 év után volt 6500 euróm, közben netet néztem 2 évig ebay.fr, marktplats.nl, mobile.de, stb naponta 10x 2 évig. aztán kinéztem egyet, rotterdamban.



    elutztam rotterdamba!!! előtte hetekig telefon, pénzváltás, fotók kérése, stb.



    2 nap vezetés egy vw caddyben, szorongatva az évek alatt megtakarított pénzt, csajom mellettem, hostel, láz, stb.



    Autó nézés: A holland csávó szerint nem volt rajta rozsda, százszor végigbeszéltük előtte, helyszínen lehajolok, küszöbbe befért a kezem ott, ahol fém kellett volna legyen. felejtős.

    még egyet megnéztünk hágában, az is rohad, fullad, stb.



    bukta. hülye amatőr idióta vagyok. Visszavezetés, DS-projekt elfelejtve, kiábrándulva, csajom megnyugodott. Én is.





    egészen kb másfél hétig.





    hasznaltauto.hu, érd, 6000 euró felújítás alatt lévő DS, fényezés hiányzik, amúgy szétszedve, összerakva.



    Megnéz, eladó szimpatikus , citroenes körökben ismert fanatikus. másnap megvesz. egy hónap múlva összerakva. akkor vezetem először.



    azóta megvan, 3x jártuk meg az 1700 km-s utat, magyarországra és észtország között, kb 11000-t tettem bele egy év alatt.



    ma is krúzoltam. :)



    eszem ágában sincs eladni. van egy épphogy guruló 24 éves nissan micránk is (azt is szeretem), meg bicajunk (azt is, peugeot).

  • 2009.05.12 03:18:13AtoszMester

    Vegyél nagylevegőt :)

  • 2009.05.12 06:57:49esde

    a bazzeg lenyelte a net az írásom... :P



    Na a lényeg a 2.0 16V az golfmotor nem versenyautóba, hobbiautóba való, az egy céleszköz azzal ne vedd szerintem. Ha csak nem a forma, többet jelent neked mint a tartalom. Abban az esetben vedd azzal ha szeretnél egy átlagos beltartalmú de kicsit vagányabb külsővel megáldott autót. De akkor semmi érzelem.



    A VR6 kiszívja a véred az tuti, de ha azt szereted és megteheted akkor tedd:)



    Ha meg adsz esélyt a szívednek akkor Alfa:)

  • 2009.05.12 06:57:51Vasutas 70

    Figyelj, érdemes belevágni, de csak azért, mert már ha gyerekkorodtól erröl álmodozol, nem lenne érdemes kihagyni, nagyon bánnád. Lesz vele szivás, de nem hiszem hogy otthagy az út mellett. Ja amugy a 2.0 16V Golf III se rossz, van egy itt, ahol lakom, az se rossz, de ha már itt tartunk az 140 ló, az astra gsi meg 150, de szerintem a GSI - ből lehet nagyon atomszart kifogni, és szerintem a Golf III 2.0 16V megbizhatóbb. Bár biztos lesznek antitézisek. A GSI nél a hidrotőkékkel,meg effélékkel lehet rengeteget szivni.

  • 2009.05.12 08:47:59loláb

    teddy85Ű

    Csakis Coraddo. A hazai Calibra állomány rettenetesen igénytelen állapotban van, NINCS köztük olyan, ami 75-ös IQ felett vállalható lenne (nem elsősorban műszaki szempontból, bár az is megér egy mesét).

  • 2009.05.12 11:04:57McK

    Hát..szép dolog az álmodozás.

    Majd felébredsz,és kihúzod a biliből a kezed.

    Utólag jól fogsz mosolyogni saját magadon..



    Jelenleg,egy megkeresett fitying nélkül arról álmodozni,hogy milyen lerúgott sportautónak csúfolt hülyegyerek autóját fogsz venni,kicsit arra hasonlít,mint amikor az óvodás áll nyálcsorgatva a játékbolt kirakata előtt,nézegetve a Pókember jelmezt,hogy egyszer vaz én is Pókember leszek..



    A helyzet a következő.

    Mire annyi pénzed lesz,hogy megvehesd a Corradót,már olyan szutyok szar autónak fog számítani,hogy eszedbe sem jutna,hogy megvedd.



    Mondok egy példát.

    33 vagyok..úgy néztem az E30-as BMW-re,mint egy UFO-ra a Te korodban. Mindíg azt mondtam,hogy egyszer ilyet veszek,ha megdöglök is.

    Hát meg nem döglöttem még,tehát elképzelhető,de jelenleg E36-ot használok havat járni is,mert az is 2-300 ezer már kintről hozva,és remélem nem kényszerít rá az élet,hogy megint az E30 legyen az álmom..

    Mire meglesz rá a pénzed,új álmaid lesznek,mert az ember álmai változnak.

    Mint ahogy Te magad is.

    Most egy M3 -tól berosálnék,de még mindíg sok pénz hobbiautónak,sőt,az E30 M3-ak ára felfelé megy...



    Végy majd egy Corradót. 10 év múlva bagóért,Hobbiautónak.

    De nap mint nap azzal járni nekem már nem kéne egy ilyen pénznyelő autómata.

  • 2009.05.12 11:20:21MinnoVR6

    Üdv!



    Veszem a bátorságot és megosztok pár emléket a kérdéses típussal kapcsolatban.

    Ennek megfelelően nem ez lesz a legrövidebb post :)



    Nekem is volt VR6os Corim.

    Beleszerettem, volt rá keret így belevágtam. Én is nagyon sokat kerestem, és csodával határos módon találtam egy (az akkor a magyar piacon találhatók között) kiemelkedő darabot. Volt sérülve, de a nyúlványok megúszták, és az akkori diplomata tulajnak volt rá keret, h gyári alkatrészekkel javíttassa. Eladta 80e km-es futásteljesítménnyel egy dokinak, aki szintén nagy becsben tartotta, hetente vitte a szervizbe.

    91es 2,9VR6 volt, szövet belső, régi műszerfal, e ablak, e tetőablak, ABS és ennyi.Minden (tényleg minden!!!) hibátlanul működött rajta, kárpitok szépek voltak, műszerfal/műanyag részek nem voltak összefurkálva stb. abszolut a korát meghazudtoló állapotban volt a 186e km-es futásteljesítmény ellenére.

    A típust ismerő ember akit vittem magammal sem hitt a szemének, h ilyen van még Mo-on. Nagyon megkérte az árát (1,7m Ft 2004ben is nagy pénz volt), de megérte. Az addig látott darabok után nem alkudoztam, mert beleestem. Enyém lett.

    Az átírási költséget hagyjuk, a biztosításra konkrétan emlékszem: 146e Ft/év A0ban.

    Fogyasztása városban 10 liter volt, akármit csináltam. Ebben volt nehéz jobblábas közlekedés, dugóban ücsörgés, csendes csorgás a rakparton. Tudom, h hihetetlen, nem szépíteni akarom de igaz. Országúton tartós 80-90es tempónál (ritka volt...) képes volt vicces 6-7 literes fogyasztásra is. Felső határ a csillagos ég, amire emlékszem 20 liter felett volt.

    Tudom, h ritka az ilyen, akkoriban sem hitte el senki nekem ezeket az értékeket. Nem szépíteni akarom ez így volt. Egyértelműen a gondos karbantartásnak volt köszönhető.

    A teljesítménye elképesztő volt. Ilyen sztorikkal tele a net, sok példát/mesét hallottatok már ti is, de veszem a bátorságot és megosztok néhányat.

    - Bszéplak-Újpest távolság leküzdése+tankolás 45perc

    - érdi emelkedőn felfelé 4 személy + csomagok ki tudta akasztani a km-órát

    Honda kontra VR6: nem vagyok egy idegbeteg száguldozó, sőőőt nagyon ellenzem. Egyszer összehozott a sors a düh + saját hülyeségem egy Civic VTEC VTi-vel. 160ig fej-fej mellett mentünk, utána mutatkozott a különbség.

    Valóban minden km-re szívesen emlékszem vissza, hiszen szerelem volt.

    Azóta is a VR6 az etalon, ehhez mérek mindent. Pl: utána IS200-am volt, (az a zöld Sport gyári sperrel amit Karotta tesztelt még anno a Totalcar-on), és az akkor számomra vicces (155LE) teljesítménye miatt adtam el. Kevés volt. (tudom nem lehet egy lapon említeni a kettőt, de aki vezetett már ISt, az tudhatja, h miről beszélek.

    IS300at még nem próbáltam, az biztos jobb)



    Rövid "bevezetés" után a negatívumok:

    - hvízcsövek (baromi drága, csak gyári kapható, rendszeresen eltörnek)

    - gyertyakábelek (baromi drága a gyári, de mivel a gyertyacseréknél rendszeresen tönkrementek a gyertyapipák, így cserélni kellett őket)

    - karosszéria elemek eszméletlen drágák, mivel nincs utángyártott, csak gyári. Pl.: letolatták az ajtómat, PH árajánlat 270e Ft az üres ajtóra... Biztosító fizetett is szépen :) Megoldás: Corrado klub www.corrado.hu , sok a bontott alkatrész

    - klíma hiánya. A nagy motor melegíti az utasteret ill. az ablakok dőlésszöge miatt a nap is rendesen melegít, így nyáron szauna van

    - hátsó ajtó zár, VW betegség, de cserélhető

    - tipikus VR6 betegség: hvíz keringető szivattyú meghal. Az új Bosch (csak ez létezik) ára több mint 30e, a bontott felejtős



    Végül elegem lett a sok szívásból. Hétköznapi autónak használtam, és ehhez már öreg volt. Minden hónapban kellett vmit csinálni rajta, és lassan eljutottam oda, h dönteni kellett.

    Vagy ráköltök vmi óriási összeget a telifény + egyéb dolgokra v eladom, és így nagyjából a pénzemnél vagyok.

    Olyan vasat akartam amibe beleülök, használom, esztétikailag is mutat vmit és megy is. Ezért lett az IS. (...)

    Az, h azóta hányszor bántam meg ezt a döntést, hagyjuk. Messze a legjobb autó amit életemben vezettem a sok "kis" negatívum ellenére.



    A legfontosabb: ha +veszed a www.corrado.hu -n nagyon sok segítséget találsz!!!

  • 2009.05.12 12:45:21vw16v

    Írtam egy kisregényt, de nem küldte el:(

    A lényeg, hogy én is Corrado buzi vagyok gyerekkorom óta. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel két évvel ezelőtt beleülhettem a saját 2.0 16v-es Corradomba. Millió alatt volt a vételára, nem is volt valami szép, de ennyi pénzért nem is kap jót az ember. Rengeteget szívtam az autóval, nagyon sokan le akartak róla beszélni, egy időben már el is akartam adni, de hála istennek nem tettem. Azóta eltelt két év, könnyebb lett a pénztárcám majd másfél millióval, de lett egy gyönyörű, szeretni való, Cult stílusban felépített Corradom. Nem bántam meg, imádom, ahogy a zsúfolt buszmegállóban az emberek 90% utánafordul és a sétálgató csajok nagy része le se veszi a szemét a kocsiról:)



    A Vr6-ról saját tapasztalataim nincsenek, de az biztos, hogy drága fenntartani. Én sz enyémmel 7,5-8,5l között járok, bár nem nagyon hajtom, nem arra van(na jó néha meglépem, de 20 évesen nekem nem szokásom a padlógázgümifüstölésszabályoztatás stílusú vezetés)



    Egy kis segítség képen leírtam a tapasztalataimat, de ha szerelmes vagy egy Corradoba azt úgy is meg fogod venni, de kaparjad a pénztárcát:)

  • 2009.05.12 12:45:54teddy85

    ja

    jók ezek a autós klubbok sokmindenre, de tényleg!(és mivel az adott típusba bele vannak buzulva, ezért ha segítséget kérsz, nem csak úgy - egye bassza- segítenek, hanem még élvezik is , hogy segíthetnek)

  • 2009.05.12 15:40:55Pasas

    III-as Golf GTI 16V=150LE. Aki meg Corrado-t akar venni, annak feleslegesen ajánlgattok Alfát. Meg mást is. Megfordítom: aki Alfa buzi, annak felesleges akármilyen VW-t fényezni. Az E30 meg tényleg jó autó. Az enyémet '95-ben vettem. Persze már nincs meg. Sajnos. Visszavágyom.

  • 2009.05.12 15:59:38Higany

    A kedves levélírónak magyar az anyanyelve? Ha nem, akkor már elég jól beszéli...

  • 2009.05.12 18:31:19esde

    Pasas@ 150ló na nagy szám, ha egy darab követ ledobsz a 3. -ról az is gyorsul ez még nem mutatvány:) az alfa 2.0 16V 155 ló de ettől még nem ajánlanám, pedig fergeteges motor:) De ha beleülsz egy 90 lovas 1.3-as alfa boxiba, abban is garantáltan lehugyozuod a bokád:)



    A számok csak számok, az érzelmek meg olyan emberi dolgok:) Aki persze lámpára gyúr annak marad a szervíz meg a számok, és a tankolás:) Aki valami másra vágyik az előbb utóbb révbe ér:)



    Tudod hogy az én autóm amilyen fordulaton általában használom 60-80Le és ez bőven elég városban. De ha meg kell, nem váltok és lesz kétszerannyi mire leforog. De még ez is csak egy vezérlés módosító, semmi több:) a több az az ahogy leforog:)

  • 2009.05.12 18:33:29Vasutas 70

    Pasas



    Bocs, utánanéztem, tényleg 150 ló.

    Kevertem az öreg ibiza cuprával, Abban ugyanez a motor csak 140 ló



    SORRY

  • 2009.05.13 00:25:47SwedishRunner

    Corrado!!

    Calibra a nagyhalál, és nem csak mo-on....

  • 2009.05.13 01:24:55Pasas

    esde, a 155 ló jelentősen több mint a 150, és igazad van, ha meglátok egy 1.3-as Alfát, szívem szerint tényleg lehugyoznám. Na és az olasz dízelmotorok... Fantasztikusak. 1-2 éve kapisgálják amit Rudolf Diesel már 100 éve tudott.

  • 2009.05.17 14:11:44ColT

    Nem értem miért kellene egy 1,4-es Opel Asztalt bámilyen sportos autóhoz hasonlítani...

    Az Astra egy használati tárgy. Egyébként én bírom, a jelenlegi Escortom helyett ha Astra lenne, nem bánnám (max. a kisebb csomagtartó miatt),

    Mind a kettő elvisz oda ahova kell, erre valók.

  • 2009.05.21 10:33:18gnme

    A BKV a hibás ezért is, mert ha az ellenőrök udvariasabbak lennének és nem vernék meg az utasokat, akkor a gyerek busszal járna kocsi helyett.



    BKV = (B)udapesti (K)örnyezetszennyező (V)állalat



    Billie Jean version



    www.youtube.com/watch?v=OZovQahdY9o&feature=related



  • 2009.05.22 15:50:48Lamborghini

    " Ez még igazi Volkswagen volt. Nem amit manapság gyártanak "



    Kedves Tomi (eredeti levélíró), hát nem tudom, nálunk a család Golf I-el kezdett, jelenleg EOS és PassatCC-van, és hát....azért kurvajók ezek a mai "nem igazi" VW-ék is, nem is kicsit, ki kell próbálni ezt is, más világ, de ettől még nem rossz.

  • 2013.12.04 09:48:36DarrellEReviS24

    Én a tdi passat kombimmal vok így.Álmaim verdája,bármit is tegyen velem imádom.Sajnos nem ülhetek benne annyit mint szeretnék,mivel külföldön melózom,de minden alkalommal alig várom beszállhassak,és rúghassam neki,persze csak ésszel.Tudom h minden sarkon áll belőle egy,de nem érdekel,és meg is nézem mindet...nem egy rakéta,de belefér az egész pereputty kényelmesen,és halad is ha arról van szó.Nincs rá jobb szó,imádom,szerelmes vok belé.Takarítom éjjel nappal,ha itthon vok...kiráz a hideg ha vmelyik gyerek enni kezd benne :-) persze nem szoktam megengedni,nem étterem ez.Mindent összevetve,megértem az érzéseidet,és csak azt tudom anácsolni h váltsd valóra az álmaidat,különben egész életedben bánni fogod.