Ronda-e a Superb fara?

2009.10.20. 16:49

From: k75s@freemail.hu

Date: October 20, 2009 8:41:42 AM GMT+02:00

To: tcolvasok@mail.totalcar.hu

Subject: Superb Combi bemutató

Kedves Andróczi Balázs!

Érdeklődéssel olvastam a Skoda Superb Combiról írott gondolatait, aminek -őszintén el kell ismernem- volt néhány egészen értékelhető része is. No nem sok, de igazságtalan dolog lenne, ha elvitatnám öntől azt a néhányat, ami éppen nem tárgyi tévedésen, vagy a szerintem az ön ízlését minősítő, rosszindulatú megjegyzésen alapul.

Nos, tudnia kell, hogy ez a Superb nem a hosszított Passat padlólemezen van, hanem majd az új Passat lesz a rövidített Superb platformon, ami lényegtelennek tűnhet önnek, mint szakembernek, de ha a kronológiai sorrendet, mint a történelem "mértékegységét" vesszük alapul, akkor mégsem elhanyagolható szempont. Ha gondolja, vitatkozhatunk rajta, hogy 2008 volt hamarabb, vagy 2009, de szerintem értelmetlen lenne... Lépjünk túl rajta elegánsan, jó? Hülyeséget írt, a totalcaron ez "belefér".

Nem tudom, hogy az ön füle mennyire hitelesített audiológiai mérőműszer, ám jómagam, 27 aktív autózás, és közel 1 millió, személyautóval levezetett km. után, azt kell mondjam, hogy az 1,4-es turbó motor nagyon csendes. Még 160, 180 km/h-nál is. Önmagához és a konkurensekhez mérten is. Kiemelném, hogy remek a hallásom, amit a közelmúltban elvégzett komplex szűrővizsgálat eredményével is alá tudok támasztani.

Kedves cikkíró! nem tudom, hogy honnan veszi a bátorságot arra, hogy mások ízlését - akár csak indirekt módon is- pocskondiázza, ám azt tudnia kell, hogy amit cikke bevezetőjében a formáról írt, az nem tényszerű megállapítás, hanem olyan magánvélemény tényként való közlése, amihez magának -újságíróként- nincs joga. Ha úgy érzi, hogy van, akkor elég komolyan félreérti a szabad vélemény nyilvánítást. Amennyiben mégis önnek lenne igaza, akkor gondolom nyugodtan leírhatom én is, hogy ön egy segg, aki biztosan borzasztóan örülne, ha egyszer választhatna, majd pedig használhatna egy olyan aránytalan, formailag elcseszett autót, mint az új Skoda Superb Limuzin.

Persze, ilyet én nem mondok önre, pedig egyszerű véleményemként megtehetném, hiszen csak önnek mondanám, így virtuálisan négyszemközt. Azt viszont tudnia kell, kedves Andróczi Balázs, hogy amikor valaki kifizet egy ilyen autóért 6-8 millió Forintot, majd egy önhöz hasonló firkász tollából azt olvassa, hogy nincs ízlése, akkor bizony ökölbe szorul a keze...

Tudja, kedves Andróczi Balázs? Egyszer majd gyűjtsön össze ennyi pénzt egy autóra, én szorítok önnek!

Csaba

Kedves Csaba,

A szerző egy szóval sem írta, hogy önnek, vagy bármelyik Superb vásárlónak ne lenne ízlése. Ez elég egyértelmű mindazoknak, akiknek nem borul el azonnal az elméjük, amikor nem 100%-nyi dicshimnuszt olvasnak arról az autóról, amit 6-8 millió forintért vettek. Hogy mi a magánvélemény tényként való közlése, abba nem mennék bele, maradjunk annyiban, hogy olvasóként engem érdekel, mi a helyszíni tudósító véleménye az adott autó formájáról. Egyelőre a sajtójog lehetővé teszi, hogy egy újságíró véleményt alkosson autókról – ez van.

Hogy a Superb milyen platformon van, arról lehet beszélgetni – önnek nyilván az fáj, hogy imádott autójáról kedvenc autós médiuma azt írta, rondán sikerült a hátulja. Szerintem is borzalmas.

Na, történt valami? Összedőlt a világ? Ugye, nem.

A jelenlegi Passat platformjának gyári kódja PQ46, a Superbé PQ 46+: a kettő közti különbség csak néhány centiméter. Hogy a következő Passat milyen platformra épül, tán még Frabato, a jós se tudja, pedig ő a hetekkel korábban elföldelt baba életjeleit is vette a Margitszigeten – lehet, hogy ugyanerre a platformra, lehet, hogy másra. Nagy jelentősége a jelenlegi Superbbel kapcsolatban nincs, hiszen még két külön platfom is lehet azonos pl. a hátsó futóműben (Golf-Passat).

Remek hallásához, az összespórolt 6-8 millió forintjához és a sok levezetett kilométerhez gratulálva kíván további jó egészséget:

Winkler Róbert
főszerkesztő