BMW: a 650i még nincs lejátszva

2009.11.10. 16:51 Módosítva: 2009.11.10. 16:51

A lomhácska 650i ügye tovább dagad (az erről szóló olvasói levél itt olvasható, amelynek elolvasása nélkül a következők élvezhetetlenek), ma megkaptuk a BMW állásfoglalását is. Íme:

Kedves Tibi,

alábbiakban tájékoztatlak a Multitex Handels GMBH által bérelt, BMW 650i Coupé típusú gépkocsi olvasótok által kifogásolt menetteljesítményével, illetve szintén nehezményezett ügyfélszolgálati tevékenység minőségével kapcsolatban:

A Multitex Handels GMBH által bérelt, elsőként Németországban forgalomba helyezett BMW 650i Coupé típusú gépkocsi meghibásodását a hivatalos magyarországi BMW márkaszervizek eredménnyel orvosolták, és jelenleg a diagnosztika már nem mutat hibát: az autóval több márkaszervizben is többször foglalkoztak, ezt a hivatalos márkaszerviz adminisztráció, a dokumentált írásos és telefonos visszajelzések bizonyítják. Visszautasítjuk, hogy a BMW Magyarország elzárkózott volna az ügy érdemi kezelésétől. A tulajdonos ügyvédjével jogi képviselőnk többször váltott levelet, a jogi képviselők személyes találkozójával kapcsolatban időpont egyeztetés nem történt, az Ügyféllel közvetelenül vagy jogi képviselőjén keresztül írásban, illetve a szervizeken keresztül folyamatosan tartottuk a kapcsolatot.

A bérlő által a műszaki rendellenesség orvoslása után is tapasztalt „lomhasági” probléma kivizsgálása okán a BMW Magyarország műszaki szakértője próbaúton volt az Ügyféllel és vizsgálta a gépkocsit. A szakértő mérései alapján a kocsi megfelelt a gyári adatoknak, problémát nem tapasztalt. A BMW Magyarország kollégái konzultáltak a BMW AG műszaki részlegével is, és a gépkocsi állapota szerintük is megfelelő, mivel hibajelenség nincs, garanciális javítás nem indokolt.

Ügyfél saját felkérésére a gépkocsit egy független műszaki szakértő is megvizsgálta, de a BMW Magyarországnak nincsenek információi arról, hogy ez a mérés pontosan hogyan zajlott, illetve hogy az mennyiben egyezett a modell gyári adatait kiadó mérés módszerével. Hiszen ha az Ügyfél szerint a gépkocsi menetteljesítménye nem a gyári adatoknak megfelelő, azt csak a gyári mérési módszerekkel lehet leellenőrizni. Ennek a módszernek az alkalmazását nem láttuk igazoltnak az igazságügyi szakértő véleményét megvizsgálva, ezért azt nem fogadtuk, nem fogadhattuk el.

Ezek után a BMW Magyarország jogi képviselője útján felajánlotta az Ügyfélnek, hogy a müncheni központban végezzék el a a német rendszámú, Németországból bérelt autó menetteljesítményére vonatkozó vizsgálatot, amelynek során a BMW Niederlassung München munkatársai ismét pontosan a modell gyári adatait kiadó mérés módszerével megegyező módon ellenőriznék le, hogy a fenti gépkocsi a gyári adatoknak megfelelő menetteljesítményeket produkál-e. Ügyfél elfogadta, hogy saját költségén Münchenbe viszi az autót és időpontot egyeztet a müncheni szerviz munkatársaival. Ilyen időpont egyeztetésről egyelőre nincs tudomásunk. Tehát az autó vizsgálatát visszautasító válaszról nem tudunk, az Ügyfélhez intézett utolsó levelünk szerint a németországi műhelyben várják az Ügyfelet a vizsgálat lefolytatása céljából. Jogi képviselőnk ugyanakkor jelezte az Ügyfél ügyvédjének, hogy amennyiben a fenti vizsgálat is azt állapítja meg, hogy az autó nem mutat műszaki rendellenésséget, a vizsgálat kapcsán felmerült költségek az Ügyfelet terhelik.

Ugyanakkor, amennyiben az Ügyfél a fenti intézkedések ellenére, illetve a fenti mérések elvégzése után sem elégedett a gépkocsi teljesítményével, azt az autót bérbe adó jogi személynek kell az autót értékesítő németországi márkakereskedés felé jeleznie, amire jogi képviselőnk fel is hívta az Ügyfél figyelmét.

Fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy az Ügyfél a gépkocsit nem a BMW Magyarország hivatalos márkakereskedésein keresztül vásárolta, így a BMW Magyarországnak vagy márkakereskedéseinek a garanciális javításokon túl kötelezettsége az ügyben nem merül fel. Ennek ellenére, a BMW Magyarország Kft. mint a BMW csoport magyarországi leányvállalata mindent megtett, és a továbbiakban is kész megtenni, hogy a gépkocsi műszaki állapota kifogástalan maradjon, és az Ügyfél minden szempontból elégedett legyen a cégcsoport termékeinek és szolgáltatásainak minőségével.

Az ügyet sem a BMW Magyarország, sem a BMW AG nem tekinti lezártnak, a további lépéseket, döntéseket a müncheni vizsgálat eredménye határozza meg.

Vecsés, 2009. november 10.

Üdvözlettel,

Jávor Dániel