Hülye vagyok, verjetek át!

2009.12.08. 13:45 - Papp Tibor

Tárgy: Első tulaj, mi?

Feladó: Ádám

Dátum: Tue 08 Dec 2009 10:57

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Az imént olvastam a Peugeot 206 kombi óra visszatekerésének kálváriáját. Nem értem, hogy miért van felháborodva az olvasó. És nem értem, hogy miért van az általános sztereotípia, hogy a nepperek szemét mocskos óratekergető csalók. Ez nem a nepperek a hibája, hanem a buta autóvásárlóké, akik egyszerűen nem képesek tudomásul venni azt a tényt, hogy egy 4-5-6 éves autóban tényleg csak 1000-ből egyszer létezik ilyen minimális futásteljesítmény. Ha dízel autóról beszélünk, akkor meg egyszer sem. Természetesen nem okoskodni akarok, szeretném alátámasztani a saját példámon keresztül az állításaim. 2006 közepén középvezetőként úgy alakult a munkám, hogy kalkulálhatóan heti 3-4 szer meg kellett tennem a Miskolc-Bécs, Bécs-Miskolc távolságot. Kellett egy erős, takarékos, megbízható, nagy és olcsó autó. Akkoriban a Skoda Superbnél jobbat nem tudtam kitalálni, besétáltam hát az első szalonba, megvettem egy 0 km-es autót és elkezdtem használni. Minden kötelező szervizt elvégeztettem az autón, tényleg átlagon felüli bánásmódban volt része, elvégre munkaeszköz. 2009 elején arra eszméltem, hogy már harmadik alkalommal tapsolhatok a százezres átfordulásnak.  Elhatároztam, hogy lecserélem valami négykarikásra, vagy Mercire. El is kezdtem hirdetni az autót 322.000 km-rel.

Mondanom sem kell, hogy az autó úgy nézett ki, mint amikor kihoztam a szalonból, ugyanis 99.9%-ban kizárólag a vezetőülés volt használva, és ugyanilyen arányban csak autópályán futott az autó. De ezt értsd szó szerint. Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót. Kikötöttem, hogy nem adom telepre, mert nem szerettem volna, ha becsapnak valakit az óra visszatekerésével.

Teltek a napok, hetek, hónapok és szinte senki nem hívott. Egy-két barom kivételével, hogy nem elírtam-e, és csak 32 000 van benne? Kezdtem kicsit kiábrándulni, de úgy döntöttem, inkább hirdetem több helyen, hátha nagyobb sikerrel járok. ÉS NEM!!! Én vagyok hülye? 320.000 km az mi? Apokalipszis? A 330 ezredikben már kikönyököl a hajtókar, vagy mi van? Teljes felháborodásomban, egyik reggeli cigi közben jött az ihlet, na akkor MAGYAR leszek. Pár telefon után, már tudtam, hogy hova kell vinnem az autót. Elvittem. Másnap ebéd után, pedig elhoztam az autómat 128.000 km-rel az órájában. Mocskosnak és aljasnak éreztem magam, de már nem volt visszaút. Felraktam a téli kerekeket, hogy ne legyek gyanús, lefényképeztem máshol az autót, megadtam a másik telefonszámom, és az eredeti árhoz hozzáadtam háromszázezer forintot, majd meghirdettem. Gondolom kitalálod, mi történt. Egy héten belül elvitték.

Fapofával álltam végig, miközben a magát értőnek gondoló vevő átvizsgálta, majd megjegyezte, hogy alkudna egy kicsit, mert szerinte túl sok az autó futásteljesítménye 3 éves korához képest. Csendesen bőgtem magamban, annyira nevetséges volt a helyzet. Geci vagyok? Becsaptam valakit? Szerintem nem. Az emberek szeretik magukat becsapni. szeretik elhinni, hogy kifogták a nemlétező csodát. Mindössze azért írtam le a sztorim, mert szeretném, ha az autóvásárlók nem az eladókat, vagy a neppereket hibáztatnák a gyanúsan kevés futásteljesítményű autókért, hanem lássák be, hogy ugyanúgy tehetnek ők is arról, ami Magyarországon folyik kilométeróra ügyben.

Üdv: Ádám

Kedves Ádám,

egyrészt igazad van, az emberek valóban hülyék, ahogy például én is teljesen hülye vagyok ahhoz, amihez nem értek. Vegyük példaként a fűnyíró-traktorokat. És ha ilyet akarnék venni, automatikusan az üzemóra-számlálóját nézném, hogy mennyire elhasználódott. Holott lehet, hogy egy X tartós, de többet használt gép jobb vétel, mint egy Y típusú, de gagyi, amit alig használtak. De én ezt honnan tudnám? Csupán egy problémára keresek megoldást: arra, hogy rohadt nagy a fű a birtokon.

De ez nem jelenti azt automatikusan, hogy engem át kell vágni, és az X gép üzemóra-számlálóját vissza kell tekerni.

Az autóknál ugyanez a helyzet, csak a vevők részére helyváltoztatás a megoldandó probléma. Nem ismerik az autókat, de szükségük van egyre. És ez nem jelenti automatikusan azt, hogy őket át kellene verni.

Egy normális világban az lenne a helyzet, hogy az eladó autók a valós kilométerükkel ácsorognak, és a műszaki állapotuknak, továbbá a keresletnek megfelelő ár lóg rajtuk. A hülye odamegy, el tudja dönteni, hogy megveszi-e a többet futottat olcsón, vagy a keveset futottat drágábban.

Ebben a világban két dolog tartaná vissza a szemét, mocskos neppereket a visszatekergéléstől. Egyrészt az úgynevezett erkölcs, ami azáltal alakult ki bennük, hogy az apjuk, ahelyett, hogy magával vitte volna őket lopni, jól pofán vágja őket, amikor az első hazugságon megbuktak.

A gyermekszoba nélkül felnevelkedetteket pedig a másik dolog, az úgynevezett jogrend tartaná vissza embertársaik átbaszásától. És ha mégis megtennék, akkor az átvert hülye elmehet valahová, ahonnan képletesen pofán vágják az ilyen neppert. És azt is, aki visszatekerte az órát.

A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók. És amikor az olyan ember, mint te, el akarják adni az autójukat, szembesülnek a ténnyel, hogy a valós kilométeróra-állású autó eladhatatlan. Akkor is, ha olcsóbb.

Nyilván ilyen helyzetben az ember mérlegel, és nem csodálom, hogy erre a döntésre jutottál. Ha nem baj, nem gratulálok hozzá.

Viszont szerintem tévedés azt állítani, hogy ez az emberek hibája, meg hogy azért kell visszatekerni, mert igény van rá. A regisztrációs adó létezése miatt lényegében az állam hozza olyan helyzetbe a hivatásos kereskedőket, hogy az árrést a számlálók visszatekerésével alakítsák ki. Továbbá az állam nem tesz semmit annak érdekében, hogy ezt a ténykedést ne lehessen büntetlenül csinálni.

Nyilván Te sem csináltad volna, ha bármitől tartanod kellene. És nem is írtad volna le. Köszi, hogy megosztottad velünk, hátha egyre többen rájönnek, mi a valóság. Illetve arra, hogy mekkora biznisz egy autóműszer-javító műhely.

Üdv

Pt

Kommentek

  • 2009.12.08 23:39:56flagellumdei

    Krisi:

    Többször bebizonyosodott a gyakorlatban, hogy a diesel volt a jobban autózható, mint a benzines. Mindannyiszor a 75 le diesel és egy 98 le 16v benzines volt a két autó, mindkettő újszerű, kevés km stb. Csupán azért, mert anak előbb fel KELLETT pörögnie, a td-nek meg nem. Egyébként PD TDI, nem szimpla TD, ez még az igazsághoz tartozik. Engem ez meggyőzött, tudva, hogy léteznek jobb, gyorsabb, mittudomén milyenebb benzinesek is. Nem ennyi pénzért, ugye...
    Egy tizenmilliós autónál biztos más súlya van a fogyasztásnak, de ez nem áll fenn az én esetemben. És ne feledd az egyik fontos szempont a 230-as gázolaj kontra kb 300 forintos benzin! Ha nem így lenne, én sem biztos hogy dieselt vettem volna.

  • 2009.12.08 23:41:09Fucker

    egyebek mellett volt autom, amit szuz km oraval vettem: 15 eves volt, 470e km. ez ereztem is!!!!!

  • 2009.12.08 23:45:02Stock

    McK: ha te vagy az egyetlen becsületes nepper (az olaszba táncoló lányokkal is ha beszélsz, akkor elmondják, hogy a barátnőik szopnak is, de ők csak táncolnak...) :) akkor honnan ez a nagy tapasztalat az óra tekergetésileg?!
    "Ha visszateszed 160-ra,két nap alatt elviszik.
    15-ért..
    Nem mellesleg az 1800-ért hirdetett is pörgetett..
    Ez a szemétség benne."

    ha te becsületes vagy és ez igaz, akor hogy élsz meg?! nem érzed az ellentmondást?!?!?!?!?!
    "Pontosan.
    350 ezerrel hirdeted,érdeklődők száma 0.
    150-el,heti 10.

    És ez a gond.
    Nem 4 a 10 helyett,hanem 0"


    most közlöd, hogy tekergetés nélkül nem él meg a nepper... máskor meg amellett kardoskodsz, hogy nem is érted miért van rossz híre aneppereknek... :))

    EZÉRT NEM VESZEK ÉN A BÜDÖS ÉLETBEN NEPPERNÉL AUTÓT, MERT MIND CSALÓ, biztos van hogy tulajtól is átbasznak, de ritka mint a fehér holló a neppernél meg 100%!!!!!!!!!!!!!!!

    amúgy meg sztem te nem akarod érteni, amit magyrul írok!!
    milyen érzés lenne, ha mindenütt átbasznának??
    és ne mond hogy az nem átbaszás ha órát pörgetsz, mert a futás igenis számít, vannak extrém példák (te csak ezekkel jössz) de a nepper nem csak a hibátlan autót tekergeti, hanem mindet!!!!!!!!!!
    a futásból meg igenis lehet következtetni a hátralevő élettartamra, ha nem is fixen.. de támpontnak lehetne használni!!!!!!!! mert egy 300 ezres nem megy el még 300-at de egy 100-as még elmehet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2009.12.08 23:46:10Bret01

    McK
    Szeretem az autókat, sokat használtam, elhasználtam, szerettem utáltam és érdeklődtem, de nem láttam még olyat ami 300ezer felett valóban újszerű lett volna. Nem baj most megtudtam tőled, hogy van ilyen. Nem szégyen tanulni a tapasztaltabbtól. Közel sem vettem vagy adtam el 1000db feletti autót, úgy hogy nem rendelkezem ekkora tapasztalattal. Ennyi. Azért annyiban maradhatunk, hogy ha van is ilyen akkor az elég ritka lehet. Vagy ez sem korrekt?

  • 2009.12.08 23:46:41Stock

    McK: jah bocs ez lemaradt!
    "AZ AUTÓT KÉNE NÉZNI,nem az óraállást!"
    de ha egyszer laikus a vevő, akkor mit nézzen?! tudod te jól, hogy éppen ettől átbaszás a tekergetés... csakhát magadnak sem...

  • 2009.12.08 23:48:35Krisi

    flagellumdei: tök jól elbeszélünk egymás mellett :)

  • 2009.12.08 23:50:48don39

    Végül is,jó önigazolást találtál a lelkiismereted megnyugtatására.De csak egész kicsi részben van igazad.Az tény,hogy magyarországon nagy az előitélet,egy ekkora futásteljesítményű autónál.Mert itthon ekkorra már rendszerint széthúllanak.Mert nem szervízelik őket rendszeresen,ahogy kéne.Igaz,te legalább egy jó autót adtál oda,csalárd módon.A neppereket meg ne vedd ide.Azok a a romokat adják ennyire visszatekert órákkal.

  • 2009.12.08 23:51:28flagellumdei

    Krisi: nyomunk 1 OFF-ot? :)))

  • 2009.12.08 23:53:13Krisi

    Stock: ha laikus a vevő, és van esze, akkor visz magával egy hozzáértő embert. átlag ember ismeretségi körében legalább 3-4 ilyen ember biztos van.

    ha meg nincsenek barátai, se rokonai, se kollégái, és még csak kocsmába se jár, hogy ismerősöket szerezzen, akkor keres egy szerelőt vagy akárkit, aki biztos hogy ért hozzá, fizet neki x ezer forint, és magával viszi, amikor autót vesz. ennyi.

  • 2009.12.08 23:53:47McK

    Stock.
    Hiába teszel negyven felkiáltójelet,még hülyeség marad,ami írsz.Mercedes Sprinterünkben 800 ezer km van.190-esemben,míg el nem adtam szintén 800 volt.
    Érdekes,mind elmentek 300 ezer után még egy kevéskét..;)

    Ki mondta neked,hogy nem pörgettem órát?
    Pörgettem,hát persze,hogy pörgettem,sőt,fogok is.
    De tőlem szar autót még nem vett senki,és nem is fog.

    Nem érted a lényeget,miszerint a 100 ezer km-es pont elmehet ugyanannyit,mint a 100 ezeres,mert ugyanolyan állapotban lehetnek.

    MIT NEM ÉRTESSZ EZEN?
    Nem a km a lényeg,hanem az állapot.
    Jónapot..

  • 2009.12.08 23:54:19csintapala

    Fucker: a Km óra állása nem feltétlenül látszik meg a belső kárpitokon meg egyebeken. Gondolj csak arra, hogy 2000Km-t hány féle képpen lehet beletenni az autóba.

    1, Kimész németországba meg vissza 2 nap alatt. Az ajtókat párszor nyitod, a motort párszor indítod, autópályázol (sokat megy a motor, de ideális üzemi körülmények között), a váltót, kormányt, pedálokat alig koptatod, ülésbe csak párszor szálltál be/ki stb, és jó utakon mész.

    Aztán nézzük ugyanezt a megtett 2000Km-t, úgy, hogy apránként több hét alatt kerül bele Bp-i forgalomban, pl mész dolgozni naponta pár kilométert: motor szinte be se melegszik, folyamatos kapcsolgatás, pörgetés, fékezés, utak szarok, kuplung, fék, váltó, pedálok kopnak, a sok ki-beszállástól kopik az ülés, lazul az ajtó, stb.

    Ezt magyarázza itt McK is, csak páran képtelenek felfogni. A Km önmagában semmit nem jelent. nagyon nem mindegy ,hogy egy autót hol és hogyan használnak.

  • 2009.12.08 23:55:06romesz

    Krisi: elviheted a legjobb szerelot magaddal, nem fogja tudni megallapitani, hogy a motorban 100 vagy 300 ezer van. Egy karbantartott autonal nem venni eszre a kulonbseget.

  • 2009.12.08 23:55:15McK

    Bocs,az első 100 helyett 300.

  • 2009.12.08 23:57:11wiZ

    lehet nézni az autó helyett az eladót is, csak jó emberismerőnek kell lenni ... nagyon jónak.

  • 2009.12.08 23:57:19Fucker

    ha baj az oraporgetes, VEGYETEK UJ AUTOT!!!
    de azt se magyarorszagon,mert sztem az uj se igaz :)

  • 2009.12.08 23:57:32McK

    Bret01!

    Láttál te sok újszerű autót 300 ezerrel..csak az órája 110-et mutatott..:D
    Viszonylag sok ilyen van.
    szerintem minden 10.

  • 2009.12.08 23:59:54Krisi

    romesz: a szerelőt nem azért viszem magammal, hogy megmondja hány km van benne, hanem azért, hogy ne basszanak át, ez lemaradt.

  • 2009.12.09 00:00:08Fucker

    csintapala: ez a lenyeg!!!!! leszarom a km allast 8 autom volt eddig, soha nem erdekelt mennyi van benne
    mert tudom hogy kamu
    en az autogyartok helyeben nem is raknek bele semmit, csak valami kutyut ami jelez hogy cserelj MOTORT!!!!!!! :D

  • 2009.12.09 00:00:59McK

    Stock!

    Kissé fáradok,bocs.

    Nem,nem kell szakembernek lenni.
    Kell kérni egy időpontot egy műszakiztatással foglalkozó ,leinformált szervízből.
    Bemész az eladóval állapotfelmérésre.
    SZÁMLÁT,ÉS ÁLLAPOTLAPOT IS KÉRSZ RÓLA!
    Nem kell szakértőnek lenned,és pontosan tudni fogod,mit vettél.
    Ha közben turpisságok derülnek ki,a szervíz az állapotlap alapján perelhető,míg egy magánszemély nagyon nehezen,hisz nem lenne semmiről papírod.

  • 2009.12.09 00:01:04nyominika1

    3 évesen 128k-val valóban nem ér többet mint az új ára fele. De értem ,hogy mire utal a jóember: ismerős nepper meséli, vevő bemegy hozzá, megveszi a magyar, vezetett szervizkönyves 110 km-es Jettat, majd egy nappal később jön vissza, hogy ugyan állítsuk már vissza 48-ra, mert a szomszéd is vett egyet 56-tal, igaz németből, de nehogy már a szomszédéban kevesebb legyen... ennyit erről

  • 2009.12.09 00:04:10cerealkilla

    McK: annyiban stimmel az analógia, hogy a tejnél is a vásárlást megelőző körülmények (megfelelő hűtés, stb.) változatosságából adódik, hogy a dátum nem mindig megbízható. Olyan körülményeké, amelyekre a vevő nem lát rá, éppúgy, ahogyan az autónál sem látunk rá, hogy a vásárlást megelőzően hogyan bántak vele.

    Tény, hogy nem értek az autók műszaki állapotához, ezzel a hiányossággal azonban nem vagyok egyedül. Az autóvásárlók, tulajdonosok túlnyomó része nem ért hozzá (legalábbis olyan mértékben nem, hogy egymaga fel tudja mérni egy kereskedésben álló autó valós műszaki állapotát). Az ember tehát - eszközök és szaktudás hiányában - olyan adatok alapján kényszerül döntést hozni, amely a vásárlás során a rendelkezésére áll. Ebből a kiszolgáltatottságból adódóan tartom különösen unfairnek a számlálóval való visszaéléseket.

    Szerintem amúgy nem azért nem tudunk érdemben beszélgetni, mert én nem akarok megérteni valamit, hanem azért, mert te ebben a témában közvetlenül érintett, ebből adódóan pedig elfogult vagy (én jelenleg sem vevői, sem tulajdonosi, sem eladói oldalon nem vagyok érintett).
    -c

  • 2009.12.09 00:05:39xm95

    mck!

    Ezt: "Annak mindenesetre orulok, hogy van ilyen kereskedo is mint te." visszavontam. Te is csak egy tekergetos geci nepper vagy, aki atbassza a hozza nem erto vasarlot, akibol elsz, es ez fuggetlen ettol, hogy jo vagy rossz kocsikat arulsz. Aki csal, az csalo. Te meg csalsz, ezert tetu vagy. Ezt veheted szemelyeskedesnek is.

  • 2009.12.09 00:05:44vmaast

    csintapala, ...no végre összefoglalta valaki konyhanyelven :)

  • 2009.12.09 00:06:18Krisi

    wiZ: ez is nagy igazság, hogy az eladót kell nézni, ezért szeretnek az emberek magánszemélyektől venni. sokszor maga a hirdetés szövege többet mond, mint a képek. mert a nepper felsorolja, hogy forgatható kormány, utcára néző ablak, Tibi csoki a kesztyűtartóban, stb, és ennyi. meg persze hogy vidéki orvostól nemdohányzó karbantartott stb.
    a magánszemély meg sokszor beleírja, hogy kisebb hibákkal, valamit cserélni kell, de alapból jó autó, az azért hihetőbb. itt van pl. Csikós Mester, aki hétezer karakteren át sorolta, hogy mi a baja bazegnak, a rothadásnak indult állólámpásnak, mégis hamar eladta.
    legjobb persze márkaklubbok fórumain keresgélni autókat, ott tuti vigyáznak rá és rendesen karban tartották.

    ellenpélda persze mindig van, mielőtt ezren belémkötnének :)

  • 2009.12.09 00:10:02McK

    Csintapala!

    Pontosan erre akartam rávezetni,bár nem nagyon érdekelte,ugye.
    Egyszerűbb lejárt párizsizni.

    Hányan,de hányan nem értik ezt.
    Van menetrendszerinti járatunk Németországba.
    3 évente cseréljük a buszokat.
    800 ezer van a most 3 év két hónaposba,Januárban jön az új,hogy 2010-es legyen.
    Nem találnál benne hibát.
    Két hetente olajcsere.ARAL olaj..kicsit több,mint 11000km.
    800 van benne,ÉS NEM VOLT SZÉTSZEDVE MÉG!

  • 2009.12.09 00:13:23McK

    Kicsit bátran tetűzöl,de javaslom,tartsd meg a családod számára.
    Minden vevőm tudja,mennyi km van az autóban,a pörgetést a banki hitel miatt kell megtennünk,sokszor a kérésükre..
    Nem beszélve arról,amikor a vám időszakban ez előre pörgetést jelentett,nem visszát..ühüm.

    Jelzőidet kicsit óvatosabban osztogasd,mert egyszer az orrodra koppintanak érte,tán hamarabb,mint gondolnád..

  • 2009.12.09 00:15:00kolbászoszsömle

    Ezt a kilométerdolgot aműgy kicsit túllihegik itten az emberek.

    Egy autót városon kívül használnak, hosszútávon, ötödikben-hatodikban, folyamatosan akkor 300k kilométer alatt kb annyit fog fordulnia motorja, mint egy városban használt autó 100k kilométer alatt.
    A különbség annyi, hogy az autópályás autóban háromszor olyan gyakran cserélik az olajat, és nem koptatják le a pedálokat, valamint az autópályás autóval biztos ritkábban játszottak piros lámpánál gyorsulási versenyt, ritkábban volt elindítva, és arányaiban többet járt melegen a motor, mint a másikban.

    Ha üzemórát számolunk, lehet, hogy kevesebbet volt használatban a 300k-es, mint a 100k-es.

    Valószínűleg a kormánya is kevesebbet volt használva, a féke is, a szilentek is, szóval elvileg mindene jobb állapotban kell legyen, mint a városi autónak.

  • 2009.12.09 00:15:19xm95

    Ne mas dontse mar el helyettem, hogy kiben bizhatok! En abban akarok bizni, akivel uzletelek. Ez az uzlet alapveto szabalya. Ha nem bizok benne, nem uzletelek. Keresek olyat, aki megbizhato. Orszagbol is ez a helyzet. Szarok magyarorszagra. TC-t meg azert olvasok, mert jo, nem azert mert magyar. A Top Geart sem azert olvasom mert angol, hanem mert jo. Ahogy a tobbit is.

  • 2009.12.09 00:17:17McK

    cerealkilla!

    Biztos igazad van,amit artam,azt tartom.
    Ha figyelmesen olvastál,kifejezetten sok tanácsot adtam vásárlói oldalról.
    Biztosan ez a nepperek kedvenc időtöltése,hogy az embereket rábeszélje,hogy az autó műszaki állapotát vegyák figyelembe,ne a km-t..
    Azt is az elfogult nepperek javasolják általában,hogy vidd állapotfelmérésre az autót VÁSÁRLÁS ELŐTT!
    Erről ismerni meg a neppert...

  • 2009.12.09 00:18:03kolbászoszsömle

    csintapala Most nézem, Te is ugyanezt írtad...

    Bocs...

  • 2009.12.09 00:18:41Stock

    McK: én még tulajnál nem futottam lyukra, mindig megnézetem ismerős szakival, meg egy jó barátoméknak van egy kereskedésük (emberként jó srác, de hányok attól, ahogy üzletel)..... de köszi a tanácsokat... :)

    sztem az a lényeg, hogy nem adod meg a lehetőséget a vevőnek, arra hogy mérlegeljen a valós adatok alapján, ha helyesen ítélné meg , ha nem és EZ SZUBJEKTÍV mert lehet hogy szted jó az autó, de ha ezt nem engeded hogy ő ítélje meg akkor bizony kicsalod a pénzét!!
    magyarul ha jó az a kocsi, ha nem többet kérsz érte megtévesztés segítségével mint a valós értéke lenne!!
    újra kérdezem milyen lenne ha az élet minden területén átvágnának?? nem nagyon csak épp ennyire..
    tudod 24 helyett 18 karátos aranyláncot adnak el neked (persze 24-es árban).. mert az ötvös, aki ért hozzá megmondja, hogy nem az a lényeg az csak egy szám, mert valójában az öntési technika számít..

  • 2009.12.09 00:20:06xm95

    Nanana, faj tan az igazsag? Miert jobb ha mas tetvek keresere, az allam vagy bank atbaszasa celjabol tekertel? Attol meg csaltal, ergo csalo vagy.

  • 2009.12.09 00:21:18McK

    Tudod mit?

    Igazad van. Végy autót,ahogy gondolod.

    Van,aki értette,mindenkinek meg nem kell.

  • 2009.12.09 00:21:52romesz

    kulonben nem feltetlen kell tekerni az orat, ha valaki akarja egy km-orat szerez egy bontobol es maris kevesebbet mutat a gep.

    Az egyik szekeremnek elromlott az oraja es bontobol raktam bele egyet. Az elozoben 240merfold volt, a mostaniban pedig 86ezer. Kulonben ha valaki akarja akkor egy szamitogepet rakotve letudja kerdezni a valos allast

  • 2009.12.09 00:24:16nikó 78

    Na ismét egy büdös barom.
    "Így került eladósorba egy makulátlan, karcmentes, majdnem szűz belterű 3 éves autó cca. 320.000km-mel a piaci ár alig kétharmadáért. Gondoltam magamban 2 nap alatt elviszik, elvégre tényleg nevetséges áron kínáltam az autót."
    Ez a csávó most komolyan gondolta,amit leírt?????????HE?
    pdtdi 320000-rel.Igazából nem is tudom mit írjak rá.
    Ez kb olyan, mint jópár éve a haverom."Van egy 5-ös BMW 4 éves, nincs baja,csak 450000 van benne, a piaci ár harmadáért.Szerinted??????????Persze full szervizes."Szerintem,kuka egyértelműen.Még egy adalék.A főnököm,idén az aktuális műszaki alkalmával,650000-ret költött,lazán,a 6 éves púpos passzátra az igaz,hogy totál gyáriból. Elérte 300000-ret kilóméterszámláló ezt azt ki kellett cserélni a "menyasszonyi autón"-szegény barom,ő is rosszul döntött-.
    Tulajdonképpen mindegy is, a témában szereplő autó valszeg bőven megkereste az árát,és a "Tisztelt" tulaj még nekiáll magyarkodni,mivel ő ezt nem érti,hogy miért nem akar senki egy kenyere javát megett szart, a piaci ár 3/4-ért megvenni.Hát ez tényleg kurva nagy talány vazze.

  • 2009.12.09 00:26:07kolbászoszsömle

    Rájöttem a megoldásra:

    Szabványba kell foglalni, hogy a kilométeróra nem lehet öt számjegyű, és nem fogják tekergetni...

  • 2009.12.09 00:27:57kolbászoszsömle

    nem nem lehet, hanem _öt_ számjegyű. nah, késő van...

  • 2009.12.09 00:28:37xm95

    Egyebkent a mostani kocsimat arab keresledotol vettem Londonban. Az ora akkor mutatott 159000 merfoldet, most 185000 nel jarok. motor cserelve volt a vasarlas elott, jelenleg 12,5-13,5 a kompresszio a hengerekben. de az ora nem csak a motor allapotat (kulonosen ebben az esetben) hanem az egesz kocsi allapotat mutatja. Ezert fontos adat, es aki manipulalja, az egy tetu csalo geci. Ora nelkul is tudom hogy mit veszek, de ez ettol fuggetlenul tampont mindenkinek. Aki mast mond az egy mck, aki mint tudjuk tetu csalo.

  • 2009.12.09 00:30:39Stock

    kolbászoszsömle: mindig csak az extrém példákkal dobálóznak a tekerés pártiak...
    az élet nem ennyire fekete meg fehér, hogy van a 70 ezret futott olajcsere néklüli városban használt, meg a 300 ezret futott még az autópálya felhajtóig is csak tréleren utazott visszapörgettett szervizelt.... :-DD

    a lényeg meg hogy a nepper nem csak a jó autót pörgeti.. célja a profit maximum bármi áron.. magyarul megveszi a legolcsóbb, legszarabb, legtöbbet futott kocsit, kicicomázza, visszapörgeti..... majd eladja jó sokért!

    McK: nem válaszoltál a kérdésemre!!
    azzal meg engem igazolsz, hogy hol a bankot, hol a vámhatóságot, hol a bankot vágod át......
    olyan nincs hogy valaki kicsit csaló! van csaló meg becsületes ember!

  • 2009.12.09 00:33:11Krisi

    úgy kellett volna megírni a hirdetést, hogy
    "Passat eladó, 320.000 km-rel, de kérésre visszatekerem 170.000-re, de le is nullázhatom az órát. viszont akkor nem adom el, mert új"
    :)

  • 2009.12.09 00:36:02McK

    Melyik kérdésedre nem válaszoltam,TE talpig becsületes honpolgár?

  • 2009.12.09 00:38:02McK

    xm95!

    Hagyjuk ezt a primitív szintet,Tetű ott van max anyukád lába közt,ahol kijöttél,de ha ettől boldogabb vagy,hívj annak nyugodtan.
    Bizonyára megvan az erkölcsi alapot hozzá.

  • 2009.12.09 00:40:48Stock

    erre: újra kérdezem milyen lenne ha az élet minden területén átvágnának??

    mi ez a sértett irónia? valami betalált??
    igen becsületes vagyok, nem lopok, nem csalok adót, soha nem károsítottam meg a másik embert és nem hazudtam anyagi haszonszerzés céljával!
    van ezzel gond? talán hihetetlen?

  • 2009.12.09 00:41:06xm95

    mck (kisbetuvel mint nemecsek, de teged nem rehabilitalunk)

    Egyebirant meg nem lenne baj, ha elolvasnad Papptibi levelhez irt mondandojat. Tulajdonkeppen minden benne van.

  • 2009.12.09 00:42:14nikó 78

    A sógórom vett 2 éve egy 94-es passatot.Tényleg jó vásárnak tűnt az autó,1.9 TDI 90 lovas,jó motorral,"bár azokról tudvalevő, ha normálisan hajtják,rengeteget elmennek,akkor is költeni kellet rá,mikor megvette, alapos szervíz szíj,görgők olaj stb szokásos.Belehajtott kb 40000-ret,és folyamatosan jönnek a hibák,Porlasztócsúcsok stb kb 200 lenne az anyag.Az autó,kezd totál szétesni, lóg a kárpit,itt ott hegeszteni kéne,alap becslés, hogy a félmillión túl van a gép,végeláthatatlan szopás vette kezdetét.

  • 2009.12.09 00:43:17kolbászoszsömle

    Stock, én nem vagyok tekergetéspárti. Tök égne a pofám, ha visszatekernék kétszázezret az autón.
    Nem is szoktam.
    Inkább kiiktatom az egész szerkezetet, aztán érzésre cserélem az olajat. Kéthavonta.
    Aztán a levetett autóimat szoktam látni, még évek múltán is, a gazdájuk vidáman furikázik vele, van amelyik hasonló mennyiséget, mint én.
    Alsóhangon lehet abban az autóban 600k.

    Itt mindenki azt magyarázza, hogy ő aztán 10-20k kilométert megy egy autóval évente.
    Ha én úgy adom el neki, hogy abban van 15 év minimum, akkor átvágtam-e?

    Vagy az az átvágás, amikor Üveghang Béla, aki sosem machinálna semmivel valós 120k kilométerrel adja el az autóját úgy, hogy feleannyi olajat eszik, mint benzint?

  • 2009.12.09 00:44:24Krisi

    az meg szánalom parádé a köbön, ahogy itt mindenki becsületről zengi az ódákat és csalózik orrba szájba. gondolom ti még soha a büdös életben nem csaltatok el semmi apró dolgot, diák éveitek alatt sem lestetek rá a padtárs dolgozatára, stb.

    ettől függetlenül persze én is egyesével törném el az átbaszós nepperek összes ujját, nem arról van szó.

    csak simán nevetséges, ahogy itt megy a rizsa az erkölcsről meg a becsületről. nem minden fekete vagy fehér. na mindegy. csak itt olvasgatva a kommenteket nem egyszer az a mondás jut eszembe, hogy "magyarázd el egy vonalnak, mi az a gömb"

  • 2009.12.09 00:45:35McK

    Jah..már látom.

    Nem vágtam át egy vevőmet sem,mindegyikük ismeri az óraállást.
    Ha otthon lennél a kereskedelemben,tudnád,hogy finanszírozás szempontjából az Eurotax ár számít.
    A Tax ár viszont nem veszi figyelmbe a friss nagyszervíz,új gumik,új akku voltát.
    Ezért ,hogy egyben legyen finanszírozható,kell néha tekerni.

    De milyen jó nekem,hogy csupa szabálytisztelő (arcatalanul,névtelenül) ember jár a totalcarra.

    Nem vettek vissza ügyfelemtől autót,és nem volt még olyan ügyfelem,akivel ne tudtam volna megegyezni.
    De ha ettől jobban alszotok,én vagyok a közellenség.

    Jah..és lófaszt nem ér az óraállás..:D

  • 2009.12.09 00:45:41kolbászoszsömle

    Jah, és sosem mondtam még, hogy az én autómban ennyi van.
    Mindig azt mondtam, hogy ennyit mutat az óra, de én is használtan vettem.
    Ami történetesen igaz is.

  • 2009.12.09 00:46:41romesz

    nikó 78: egy ilyen auto 320ezerrel nem futott tul.

    A baj ott van, hogy a srac mivel nem tudta eladni, nem az eladasi arat vitte le, hanem a km-t es igy mar nagyon tisztessegtelen. Ha valaki nagyon szeretne kideriteni, hogy ki volt az egyszeruen utana jarhat a gepkocsi eladasok kozt es esetleg befujhatja az eladot.
    Megerdemelne es jo peldat lehetne vele mutatni a tobbi km ora tekergetonek is.

  • 2009.12.09 00:48:05Pitzu

    Oltári baromság, hogy 4-5 éves kocsikban minimum 200.000-300.000 kilóméter kell, hogy legyen. Ez megint csak egy szám, amit ki tudja ki számított ki. Mindenki másból indul ki. Aki sokat járkál, annál ez semmiség. De a kérdés, hogy az átlag jár-e ennyit a kicsijával?!
    Szerintem nem, csak azok ezt eladáskor az ár magasan tartásával is próbálják kifejezésre juttatni, míg az olcsóbban hírdetett, visszatekert órájú autók a vevők kedvencei.

  • 2009.12.09 00:49:12Stock

    kolbászoszsömle: nekem nem nagyon jött be ez a poén..

    üveghangú barátunk akkor veri át a vevőt, ha rákérdeznek és valótlant állít.. nah az átbaszás!
    ha nem hangzik el ezt firtató kérdés, ő meg nem mondja a hibát az inkorrektség... nem érzed a különbséget??

  • 2009.12.09 00:53:30kolbászoszsömle

    Stock

    Ha lényeges adat lenne az, hogy hány kilométer van az autóban, akkor számítana a dolog.
    Az, hogy mennyit futott egy benzines autó (én azt szeretem), az kb annyira lényeges adat ahhoz képest, hogy milyen kompresszió van a motorjában, eszi-e az olajat, és mennyire lötyög a váltója, mint az, hogy hányszor fingottam benne.

  • 2009.12.09 00:56:06McK

    Stock!

    Te az a fajta lehetsz,aki a sebésznek is megmondja,hogy hogyan fogja a szikét a vakbélműtétjénél..

    Nehéz lehet elfogadni,hogy van,amihez nem értessz..

    Hidegen pörgetős barátunk nem titkol el semmit,fingja nincs róla(mint most neked),hogy hülye az autóhoz.
    Ez viszont kiderülne egy átvizsgáláskor,hogy felhordja az olajat,kartergáza van,hogy nem hallja a bot fülével,hogy lukas a kipuffogó,hagy szar a féltengely.

    De csak 100 lenne az órában,ezért neked való.

    De mondok neked egy példát..
    Ha a feleséged bevallotta volna,hogy az a 3 férfi,akivel előtted lefeküdt,valójában 28,biztosan boldog lennél?

    Lófaszt. Össze se jöttél volna vele,pedíg valószínűleg boldogok vagytok.
    Ha nem vagy nős,helyettesíts be ismerőst.
    Szarabb nő lett ez attól?


    És még ez a példa is sántít,igaz,kevésbé..

    De ha úgy nézzük,hogy mi a jobb,ha 3 hajléktalan kancigány dugta meg,vagy 10 barátja volt..
    Hát én a 10-et választanám..

  • 2009.12.09 01:01:55xm95

    Ne dontse mar el helyettem az autonepper, hogy milyen kocsit vegyek! Ne tekerjen, allitson, hazudjon! A dontes az enyem kell hogy legyen, mert en fizetek. Megfelelo dontest meg csak a valos tenyek alapjan lehet hozni. Amelyik nepper barmihez hozzanyul az auton, ugy hogy nem tajekoztat rola (mindegy, hogy a radiot szedi ki, a gumit csereli le, az orat tekeri vagy atfesti) az megvonja tolem a megfelelo dontes lehetoseget. Ezert rohadjon meg mind, aki ezt teszi massal, mindegy, hogy nepper, szarfaszu hivatalnok, vagy politikus.

  • 2009.12.09 01:02:15Stock

    McK: most sem válaszoltál.. és még mártírt is játszol.. miközben, hol az adóhatóságot, hol a vámhatóságot, hol a bankot, hol a vevőt...... cseszed át!
    nem csodálom, hogy inkább elsiklassz a lényeg felett és hisztizel.... én sem tudnék a helyeben aludni, ha ilyen életet élnék és be is ismerném, erre jó neked az önigazolás!!

    zsömi:
    nekem fontos! ha nekem adod el, akkor átbaszol!
    nem véletlenül ezzel számol a tax, mert ezzel egyzserű!
    persze rohadtul igazatok van, hogy adott esetben főleg az extrém példáknál sokkal fontosabb tulajdonságok vannak, de azért ez az egyik legstabilabb támpont!!!!

    vagy ha km nem számít sztetek abszolút, akkor a kor számít? ahoz hamis papírokat csinálni, hogy fiatalabb legyen az is okés??
    persze az macerásabb meg a törvény is jobban bünteti, de az elv ugyan az egy tulajdonságát pozitívabban feltüntetni.....
    vagy amikor csak kicsit volt törve és szépen van javítva arra azt mondani hogy sérülésmentes...

  • 2009.12.09 01:02:26nikó 78

    Nem tudom gyerekek,hogy mi a jó,és mi a rossz de abban jussunk már egyetértésre,hogy egy 300000-ret futott autó, nem a hamvas virág kategóriát meríti ki akármennyire agyonszervizelt.Tekintve a Magyar márkaszervízhállózat kivételesen negatív potenciálját.

  • 2009.12.09 01:06:37McK

    Ok.
    Elég az értelmetlen szájkaratéból.
    Elteszem magam holnapra,mert még a végén nem marad erőm csalni holnap..:D
    Kissé fárasztó ennyire tökéletes emberek közt tökéletlennek lenni.
    Volt itt aki értette,volt aki nem,azt meg leszarom,ha szabad.

    Üdv,jóccakát mindenkinek.

  • 2009.12.09 01:07:27xm95

    es ha a te feleseged nem vallja be, te te rajossz az a jobb, vagy az, hogy elmondja neked mielott felesegul vetted volna, es ettol meg elveszed?
    Ha mar ezt a peldat hoztad....

  • 2009.12.09 01:10:32McK

    Vedd a példa 2. felét..
    Melyik jobb...a 3,vagy 10?
    Pedíg a 3 a kevesebb..

    De most tényleg csicsika.
    Sziasztok.

  • 2009.12.09 01:13:05xm95

    Jo ejszakat Stock, es neked is nepper, de te mindig akkor ebredj fel mikor mar epp elaludnal........

  • 2009.12.09 01:17:25kolbászoszsömle

    Stock

    Én csak használt autót veszek, jellemzően tíz év felettit, és tudom, hogy azt, amit megveszek, abban legalább 300k de inkább 350k kilométer van, hiába mutat 180k-at az órája.
    Ha az után a másfél év és 70-80k kilométer használat után én a 180k+70k-val adnám el az autót, akkor is valótlan kilométeróra-állással adnám el.
    Ha Isten büntet a csalásért, akkor azt úgy sem úsznám meg, ha én nem tennék rá egy lapáttal, ha meg nem büntet érte, mindenki jól jár: én el tudom adni az autómat, aki pedig megveszi, egy olyan autót kap, amivel bátran bele lehet vágni egy Európa-körútba.

    Egyébként pedig, ha nem értesz az autókhoz, akkor ne azt nézd, hogy mit mutat az óra, hanem a megvásárolni kívánt autót vidd el a saját szerelődhöz.
    Ha ez pénzbe kerül, próbáld meg lealkudni az árát az autóból.
    Valószínű menni fog.

  • 2009.12.09 01:21:21Stock

    McK: én nem mondtamnhogy nem értek a kocsikhoz.. :)

    azt mondjuk nem értem, hogy hogyan jön egy képzettséget igénylő munka elvégzésébe való kontárkodás (sebész) egy egyszerű csalás objektív megítléséhez?!

    nah ez a feleséges nemkem kicsit suta példa, mert az asszony élettartamát nem befolyásolja ez a szám!

    ha már csajos példa:
    50-es kurva hirdeti magát 28-nak (a jó kis szilikonos 20-asok árkategóriájában)... elmész hozzá sok rajta a vakolat, de azért látod, hogy mégsem az igazi a dolog..
    (persze tudom, visszafordulnál az ajtóban.. te tegyük fel hogy ez egy bordély, ahonnan csak fizetve távozhatsz... úgy mint az autó csak fizetés után, használat során jön elő az előéletből eredő sok szar!!)
    ez korrekt lenne, vagy át lennél baszva?

    nah ugye?! pedig egy nőnél sem feltétlenl a kor az egyetlen döntő szempont (lehet hogy szűk, vagy olyan mint egy porszívó), de azért mégiscsak át lettél vágva.. és nem azt kaptad, amiért fizettél!!

  • 2009.12.09 01:23:19Stock

    jó éjt nektek is!

  • 2009.12.09 01:30:46Stock

    Zsömi: (már bocs hogy rövidítek de késő van és hosszú a neved de ennyi erővel ki is írhatnám, mindegy..) :)

    "mindenki jól jár: én el tudom adni az autómat, aki pedig megveszi, egy olyan autót kap, amivel bátran bele lehet vágni egy Európa-körútba."

    értem és becsülöm ezt a hozzáálást, hogy jól szervizelten adod el a kcsidat ez pozitív!
    de gond azzal van, hogy lehet hogy ő még 50 európa körútra menne mert annyit tippel a futásból, meg a pillanatnyi állapotból amit ugye a szervizelt állpot szépen kozmetikáz, dehát a folyamatos szervizelés, meg a felújítás sem tett még semmit olyanná, mint ahogy kigördült a szalagról...
    ezért sztem csúnyán átbaszod ha direkt manipulálod a futást...!
    amúgy az objektív bűnöséggel mit kezdessz óra nélkül? GPS?

  • 2009.12.09 01:34:22Stock

    jah autót még csak úgy vettem, hogy először is vezettem átnéztem, néha nepper haverral...
    majd ha tetszett közöltem az eladóval hogy irány a szerelőm, ha igaz a felvázolt állpot akkor én fizetem, ha nem akkor ő!
    eddig minden magánszemély bele ment! :))
    neppernél kaptam olyan választ, hogy sajnos elvinni nem lehet, a szerelőm jöhet de nincs akna és nem használhat szerszámot nehogy kárt tegyen benne... :-DD

  • 2009.12.09 01:37:59Callidus

    Angliaban evente van a muszaki vizsga, ahol minden evben termeszetesen az oraallasokat is beirjak. Keptelenseg visszatekerni, mondjuk eszukbe sem jut. 10 ev folott mar bicikli aron van az auto. Egeszen 25 evig, aztan ujra emelkedik. Pont ahogy kell.
    Ifjukorom legendai 3as bmw-k 500-800 font, 323f mazda 500 font. Autovasarlaskori ugyintezes, egy azaz egy zold papir kitoltese, nevre cimre es viheted is az autot. Koltsege: egyetlen legolcsobb postai levelezolap elkuldese. Kevesebb mint egy font. Miert nem mukodik ez otthon?

  • 2009.12.09 01:44:21kolbászoszsömle

    Stock, amióta van, GPS, előtte meg érzés... Nem egy ördöngősség millió kilométerrel megsaccolni, hogy mennyivel mész.
    Az óránál pontosabb.

  • 2009.12.09 01:49:25Stock

    kolbászoszsömle: most épp hengerfejes a kocsim.. halál gyenge! pörgetem, de nem megy, így óra, vagy gps nélkül meg lennék lőve.. :))

  • 2009.12.09 01:56:48kolbászoszsömle

    Stock, nekem pl. még sosem volt hengerfejes egyetlen autóm sem. :)
    Az UAZ-t leszámítva, de az nem ér, mert azt kölcsönadtam.

  • 2009.12.09 01:57:27kolbászoszsömle

    nah, jó éjt!

  • 2009.12.09 02:08:18ruskyy

    Maj' 5 eves dizelt vettem. Magyarorszagi, leinfozhato, tulajdonostol. 40000-ret futott. En se hittem el, sokaig bujtam a hirdeteseket, mire egyszercsak felkerult. Par napon belul foglaloztam, majd elhoztam. Azota is hibatlanul mukodik.
    Muterom autojaban 8 evesen volt 30000km. Amikor eladosorba kerult, a szomszed masnap(!) jott erte, es letette az arat kp-ban. Lehet ezert is meg ritkabb az ilyen, hisz erre gyorsan lecsapnak, raadasul legtobbszor kozeli-tavoli ismeros jar vele jol.
    De egy Superb-rol v Passatrol (neadj'Isten, ha kombi is) tenyleg hulye aki, elhiszi a keves futast.
    Minel idosebb egy auto, annal inkabb csak tajekoztato szerepet tolt be a km ora allasa, szerintem :)

  • 2009.12.09 05:45:55hüle

    Miert is adtad el? Ja mercire csereled, es vajon miert nem 30000 km nel vagy 130000 nel jutott eszedbe?! :))))) Olyan nincs,hogy jo allapot 300 k nal max kevesbe rosszabb allapotban mint egy varosban hasznaltat.A fizika torvenyeit a skoda az autopalya es te sem tudod kijatszani. Ami forog az kopik es ami kopik azt cserelni kell! peldaul olajat vezermuszijjat vagy barmilyen szijjat akkor is cserelned ke ha garazsban all a kocsid nem veletlenul.Hat meg amit 150-nel hajtasz autopalyan meg a dugobanaraszolgatsz orakat kanikulaban 1. Fokozatban (mikor legutobb mentem akkor is a fel nemet autopalyat ujjitottak)

  • 2009.12.09 06:22:43Leslie04

    Az Egyesult Allamokban az autok kilometer(merfold)orajanak visszatekerese szovetsegi buntenynek szamit, es sok-sok ev huvoson csucsules jar erte. Ezt bevezetnem otthon is! Mindjart nem rohangalna annyi visszatekert oraju, muszakilag veszelyes, gyakran elozoleg romma tort auto a magyar utakon, amit ugy adnak el, hogy serulesmentes, keves kilometerrel. A nepperek is ketszer meggondolnak, hogy visszatekerjek az orat, es akarnak-e eveket husolni emiatt!

  • 2009.12.09 06:30:02Jaffar

    Egyet nem értek a poszt írójával, de megértem. A regadóra meg ne hivatkozzunk, mert olyan máshol is van. PL a szomszédos Ausztriában is, csak ott másképp hívják. Ugyanaz a lényege, de ott a károsanyag kibocsátásának mértékében fizetsz (NOVA). Egyébként meg egy 6 éves dízel CLIO-m van 150e Km-rel, de aki nem ismeri az autót az nem hiszi el, mert nálam még a motortér is télen-nyéron tisztítva van. Amit meg a posztoló leírt az sajnos pontosan így van. A saját öcsém az Astráját valós 150ezerrel vette és elsö dolga az volt, hogy visszatekerje 80-ra. Nooooormális? ez volt 4 éve. Most vett az E-Bay-en bele egy új müszerfalat és azt is visszatekerte. /Facepalm
    Ez a magyar valóság.

  • 2009.12.09 06:34:59gigabursch

    Addig a pillanatig, amíg pl. a kötelező megkötésénél nem lesz szempont az épp aktuális km. állás, addig a km óra tekergetés üzemszerűen fog zajlani.
    Pedig ez az egy apróság eléggé leegyszerűsíteni a dolgot.

    Valaki ezt javasolhatná a jogszabály alkotóknál

  • 2009.12.09 07:03:23Octavia1.8T4x4

    ádám, ne mentegesd magad: szar ember vagy, aki azért a pár rongyos ezresért basztad át a vevődet: legyél boldog vele.

  • 2009.12.09 07:03:54Hans Lopkowitz

    "A baj nálunk az, hogy sem az erkölcs, sem a jogrend nem támogatja azeket a szerencsétlen hülyéket, akik a vásárlók."

    Én – részben – ezért hagytam el az országot.

  • 2009.12.09 07:04:49Fikamatyi

    Olyan autot kell venni, amiben 5 digites a szamlalo. Azt meg a nepper sem tekeri.

  • 2009.12.09 07:07:09visszakettopadlogaz

    oratekeres ..... :) orok tema.

  • 2009.12.09 07:11:19pantherVTI

    Aki úgy érzi, hogy 300e Km mindig meglátszik, az gondolkodjon el, hogy egy középvezetői autót mire használnak. Több ezer Km autópálya, utazósebességen. Nincs retkes kézzel fogdozva, nem ülnek bele retkes ruhában. Ha elmegy Nürnbergbe-csak példa-megy 800Km-t. Kiszál közben 3X és beletett majdnem 1000Km-t. Józskapista míg elmegy Budafokról mondjuk Kispestre, beletsz 15Km-t és kiszál-beszál, lezárja, lehül a motor, újramelegszik stb...
    Még a középvezetői autókhoz annyi:szakszervíz, számlás javításokkal, ha törik, gyári alkatrész stb...

  • 2009.12.09 07:48:42F040

    Figyelmébe ajánlom kedves Ádámnak (és minden hozzá hasonló "egyénnek") a Büntető Törvénykönyvet. Ennek van egy szakasza, amely a csalás büntetőjogi kategóriáját definiálja: csalás az, ha valaki valakit tévedésbe ejt, tévedésben tart és ezzel kárt okoz neki. Jelen esetben a tévedésbe ejtést és tartást ugye nem kell magyarázni. És hol valósul meg akárokozás? Ott, hogy olyan áron adott el egy autót, amelynek az értéke jóval kevesebb a vételárnál. Ha úgy számolunk, hogy Magyarországon az évi átlagos futás teljesítmény kb. 15.000 km, akkor egy 20 éves autó fut 300 ezer kilométert. Ádám büszkén írta, hogy először ő az átlagos piaci ár 2/3-ért hírdette meg a Skodát, de nem veszi figyelembe, hogy ez is eltúlzott ár volt. Egy autó valós (nem "nepperezett") értékének igenis jelentős tényezője a futott kilométerek száma. Könyveléstechnikailag általában 100 ezer kilométer után közel 0 forint az autó értéke. 300000 után pedig egy autó már gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne. (Az Eurotax vajon milyen értéket állapított volna meg?)
    Ha tehát azt számoljuk, hogy egy 3 éves autó átlagosan 50 ezer kilométert futott, akkor az ő autójának az értéke az átlagos érték kb. 1/3-a, 1/4-e lehetett. Ennyiért biztos el tudta volna adni a valós kilométeróra állással is. De nem ezt az utat választotta, inkább bűncselekményt követett el. Más kérdés, hogy Magyarországon a kilométeróra tekerés olyan "sport", mint az adócsalás. És az ebben részt vevők még pofátlanul és büszkén vállalják, hogy ők milyen "klassz csávók". Amíg tömegesen nem születnek ilyen bűncslekményekkel kapcsolatban feljelentések és ezeknek megfelelő büntetések, addig semmi nem fog változni.
    Üdv, F40

  • 2009.12.09 08:23:10lzh6k4

    Pofátlanság és szemét dolog az ilyen akárhogyan is van. teljes mértékben elítélem az óracsavargatókat, és még magyarnak meri nevezni magát...

    Elárulom, hogy csak és kizárólag a nepperek, valamint az őket nem halálra büntető állam tehet róla. Ha igenis a valós km-t mutatnák az órák, akkor a T. vásárló is rájönne, hogy igen azért a piac 70%-a több százezret futott autót takar. Nem kéne itt átb*ni a népet. Az meg, ha nem tetsuzik a neppernek, hogy csak 200-at keres egy kocsin, akkor menjen gesztenyét árulni, az biztosa jövedelmezőbb.

  • 2009.12.09 08:25:35Nyújorkjenkis

    Hát úgy látom még mindig sok itt az álomvilágban élő.Fel vagytok háborodva, h a csúnya gonosz nepperek átverik a szegény szerencsétlen vevőket,mi?! Mégis mit vártok? Az autó vásárlók nagy része el sem tudja képzelni,h egy évben 15 000 km-nél többet lehet menni bármilyen autóval, és számukra a számláló is megáll 130 000 km körül még egy 97-es évjáratúban is!!! És ha árulnak egy kocsit mondjuk 3 évesen 130 000 km-el végig NORMÁLISAN vezetett szervízkönyvel reális áron, akkor a szegény szerencsétlen vevő megkérdi a csúnya gonosz neppert, h nincs ugyanilyen csak kevesebb kilóméterrel, persze ugyanennyiért?!... És csodálkoztok, h vissza vannak tekerve az órák??? Ez kell a hülyéknek! Mindegy van e könyv vagy nincs, az óra mit mutat az a lényeg! Nem az államtól kell várni a megoldást, hanem józan ésszel kellene gondolkodni! Akinek meg nem megy egyedül az kérje meg egy ismerősét, aki látott már autót és ért is hozzá, h segítsen neki. Mindenkinek van ilyen! Aki meg ehhez is hülye az megérdemli, h átverjék a csúnya gonosz nepperek!

  • 2009.12.09 08:50:15kolbászoszsömle

    V

    Egy autó átlagos futását nem lehet így nézni, hogy 15k kilométer évente.

    Le kell bontani kategóriákra, mert a Smart így egy kalapban van a Superbélával, a HF Integrale a Seat Incaval.

  • 2009.12.09 08:53:41newtehen

    "a magyar ember miert akar penzt kihuzni egy autobol??????? amennyit "BUKSZ" azert hasznaltad!!!!!!!! ez az ARA!!!! tudom, meg fogja valaki magyarazni az ellenkezojet. koszi."

    Azért, mert magyarországon az a megszokás, hogy minden ingyen kell, semmiért nem akarunk fizetni. Persze ami meg ingyen kéne járjon, azért szó nélkül fizetünk. Valami furcsa, fordított ország ez.

  • 2009.12.09 08:58:50henrik77

    Mit jelent a szo: nepper? Kire haragszunk? Mert orat az osszes Mo-i autokeresk-ben tekerik...Egyebkent gratula az ironak, mert o megosztotta ezt mindenkivel, csak okulasra. Nem kell szidni ezert ot.

  • 2009.12.09 09:01:08newtehen

    Amúgy nagyjából ugyanúgy kimagyarázza magát a döghúst áruló hentes, a romlott tejet gyerekeknek adó tejboltos, a száraz kenyeret áruló kisboltos, a romlott párizsit visszacímkézős csemegés.
    Az út szélén baksist szedő rendőr, a bunkó kaller, és még lehetne folytatni. Mindig mindenre van mentség. Magyarisztán banánköztársaságban ez így megy. Magyarország, én így szeretlek!

  • 2009.12.09 09:04:58F040

    Természetesen elképzelhető, hogy egy autó nem 15.000 km-t fut egy év alatt, hanem sokkal többet. Viszont ezt bűncslekmény eltitkolni, mert azonos használati feltételek mellett egy 15 ezret futott autó többet ér, mint egy 100 ezret futott (azonos felszereltséggel és évjáratban). És a csalók ezt a különbözetet nem akarják megfizetni.
    A 15 ezer kilométeres évi futásteljesítmény a nagy átlag, ebben persze nagy a szórás. Van olyan autó, amelyik évente csak néhány száz kilométert fut, de van olyan is, amelyik 100 ezret. Nem feltétlenül a kategória a meghatározó, mert nem biztos, hogy a "futkosónak" használt Opel Astra, vagy Fiat Punto kevesebbet fut, mint egy 7-es BMW.
    Üdv, F40

  • 2009.12.09 09:08:36NZ/X

    Mielőtt lehúznánk a neppereket, ne feledkezzünk meg a márkakereskedésekről sem! Higgyétek el, ugyanúgy tekerik az órákat! Egyik ismerősömmel a BMW márkaszervizben találkoztam, aki nem titkoltan óraállításból él, nem is rosszul. Kérdésemre, hogy te meg mit keresel itt, csak ennyit válaszolt: -Szerinted? Az összes tesztautónak, bemutatóautónak visszaállította az óráját. Másik ismerősöm Opel márkaszevizben dolgozott, látta amint felvásárolják az összes törött Opelt, kipofozzák, óra vissza, még szevizkönyvet is adtak mellé. Barátomnak segítettem autót venni. Toyota szalon. A hirdetés szerint 40 ezer km, szervizkönyv. Az óra tényleg ennyit mutatott, szervizkönyv sehol. Kérdésünkre, hogy hol a szervizkönyv, annyit mondott az eladó, mindjárt hozza. Hozta is, csak arra nem gondolt, hogy látjuk az üvegajtón keresztül, amint végig bélyegzi a szervizkönyvet. Szerintem Ádámnak sok tekintetben igaza van, az emberek el akarják hinni a kevés km-t. Nehezebb egy autót olcsón eladni sok km-rel, mint visszatekerve. Még egy gondolat: az olcsón eladott sok km-es autót vajon ki veszi meg? A válasz: egy nepper, aki visszatekeri az órát, és továbbadja.

  • 2009.12.09 09:11:10Haywood

    Egy kérdés: ti hogy adnátok el egy autót 350 ezerrel? Nem neppernek persze. Komolyan érdekel. Meddig engednétek le az árat, és mit tennétek, mikor akkor sem hív senki, amikor a 350-hez és az állapotához képest is olcsó? Ha egyszerűen nincs senki, aki úgy állítaná be a hahu-n a keresőt, hogy 200 feleti autók is érdeklik. Kivéve a tekergetős neppereket persze.

  • 2009.12.09 09:11:46acsa77

    Már többen is írták, meg már én is, úgyhogy beidézem, mert a legtöbb hozzászólást, meg szinte a teljes beküldött email érvrendszerét okafogyottá teszi:

    "Az eladó ott tévedett először, amikor azt gondolta, hogy 3 évesen ekkora futásteljesítménnyel a vételár 66%-át éri a kocsi. NEM! Az átlagos értékvesztés 40% ennyi idő után, de a 300e km átlag feletti, azaz inkább kb. 55% (vagy több) az értékvesztés. Vagyis mondjuk 6m vételár mellett 4m-ért akarta meghírdetni, miközben helyette 2.7m Ft-ot ért. Tessék csak megnézni az Eurotax-ot eladáskor, bár itt Mo.-on elég értelmetlen a használata...

    Magyarán eleve átverésre játszott, csak próbálja mosni kezeit, fölösleges általánosítani is."

  • 2009.12.09 09:15:20Haywood

    acsa77: tanulj meg olvasni, szó nem volt vételárról, piaci árat írt. Tehát lényegesen olcsóbban kínálta, mint az ugyanilyen korú, állapotú autókat, mégse hívta senki.

  • 2009.12.09 09:27:13NZ/X

    Egyébként a legnagyobb probléma nem az óratekeréssel van az autópiacon, hanem a banki finanszírozókkal, akik hiéna módjára huzzák le a vevőket. Főleg mostanában. Nem ritkán a felvett hitel dupláját kérik vagy hajtják be az adósokon. Ez itt a gond!

  • 2009.12.09 09:28:58Haywood

    Az engem is felbasz idegileg, hogy itthon mindenki tekerget és abszolút megbízhatatlan a km-órában látható szám. Ha a politikusok megoldották volna ezt a problémát, akkor mostanra az emberek megtanulták volna, hogy mennyi egy 5, 10, 15 éves autó reális futása és nem lenne eladhatatlan egy 200k fölötti autó.
    Viszont ha magánemberként abszolút jószándékkal el akarsz adni egy autót, akkor azt tapasztalod, hogy a külső, általad befolyásolhatatlan körülmények miatt gyakorlatilag képtelen vagy eladni vagy reális áron eladni. Miközben az ugyanolyan állapotú autó visszatekerve lazán elmegy.

    Úgy gondolom, hogy akik a habzó szájjal szidják a post íróját, azok
    1. Még nem voltak ebben a szituációban, de kibicelni szeretnek
    2. alapvetően használtautóban gondolkodnak, de persze mindenképp 100E alatti kell nekik, évjárattól függetlenül. És hisznek a csodában.

  • 2009.12.09 09:32:53kolbászoszsömle

    Vagy elég lenne elhinni, hogy egy 300k-t futott autó nem rom, hanem úgy néz ki, mint egy öt-hat éves megkímélt autó...

  • 2009.12.09 09:37:39Ortó

    Btk. 318.§

  • 2009.12.09 09:39:49Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem

    Én az autómba évi cca 13-15 e km-t teszek. 70% városi használat, egyszerre max 20-25 km futás, de általában ennél jóval kevesebb. Szakszervizbe hordom, mégis úgy lelakom mint a szél. (Ápolom, de attól még kopni fog) Kevés kilométeres lesz amikor eladom, nem kell pörgetni semmit sehova, mégis "használtabb" lesz, mint sok olyan autó, amelyben többször annyi van.

    Én nem fogom elhallgatni a hibákat (három éves az autó, semmi gond nincs vele) ha lesznek akkor se, becsületesen fogom eladni, a vevő örülni fog.

    Lehet, hogy rosszul fog járni, mert a kevés km ellenére valószínűleg több hiba fog jelentkezni x időn belül, mintha ugyanezt a km-t autópályán tettem volna meg.

    Ezért nem is értem ezt a nagy flémet itt a fórumon. A km állás indikatív, de ez csak egy jelzőszám, ami önmagában még semmit nem jelent. Ezzel nincsenek tisztában az emberek?

    Természetesen egyetértek azzal, hogy a visszapörgetés nem korrekt dolog, ha a vevő megtévesztésére irányul. Úgy kell autót venni, hogy a km óra állást próbáljuk előzetes műszaki vizsgálattal igazolni. Ha sikerül, bingo. Ha a legkisebb gyanú is van, szevasz, nincs üzlet.

  • 2009.12.09 09:43:31Haywood

    Ortó: köszönjük, megoldottad a problémát.
    Ja, asszem van egy olyan törvény is, hogy egy választási kampány max. 386 millióba kerülhet az országnak. Azzal sem szokott soha gond lenni. Mert van rá paragrafus.

  • 2009.12.09 09:48:01anyáddemizsonnal

    2009.12.09 01:21:21Stock

    Figyu kollega, hogy megmaradjunk az amúgy baromi szemléletes bordélyházas példádnál, eleve azzal mész be hogy itt csak kurvát kaphatsz amin min 300 ember ment végig az elmúlt 1,5 évben. lehet h nem is akarod tudni ki ez a 300 mert úgy jobban jársz. Ettől még te mint 301. kliens épp olyan jól tudod magad érezni vele mint a 10. anno. Ha most mégis szar csúszik a palacsintába, mert lötyög a bré a muffjában mert annyira kikopott már azt bele kell kalkulálni a dologba, max megoldod más formában, felülről, hátulról dugva.
    De a lényeg hogy nem egy 20 éves szűz csajhoz mentél aki beléd van esve fejtetőig és nemcsak érintetlen hanem még odaadó is, ez legtöbb esetben bele van építve a dologba h lesznek vele bajok. ha nem tteszik akkor ahelyett h már holnap elmennél kurvázni várj még 2 évet mire az öledbe esik a tuti szűz csaj.
    Kb ilyen a kocsivásárlás is, lehet h 1 héten belül becsúszott volna valami tuti, de ha eddig nem tette akkor már nem sok sanszot adsz neki.
    Viszont aki elmegy a faszomjóska nepperhez(vagy bordélyba) az számol azzal h valami szar kerül a palacsintába.
    De lehet csökkenteni a veszélyt, egyiknél kialkudsz egy komplett felmérést, a másiknál gumit húzol.
    De ha rám hallgatsz, akkor nem veszel 5-600e ft-nál drágábbért használtautót, mert az árral exponenciálisan nő az átbaszás esélye, mert mindenki a nagy tételből akarja megszedni magát, a filléres szarok a becsület mintaképei, ott az a kevés ami problémás az ki is derül javarészt. vagy ha nem akkor nem mész bele tönkre.