Hét óra alatt meglett a lopott BMW

2010.05.02. 09:44 Módosítva: 2010.05.02. 09:49

Feladó: Attila

Dátum: 2010. május 1.

Tárgy: Ellopták, hét óra múlva meglett a BMW

Címzett: Bende Tibor

Szia!

A mai többszöri beszélgetésünket amúgy keretezte egy érdekes kis sztori. Megpróbálok írni róla, bár ugye ez nem az én profilom.

Reggel - negyed tizenkettőkor - elvittem volna a családot és a rokonságot egy kisebb kirándulásra, mert tegnap ballagott az egyik csemete, emiatt sokan vannak itt nálunk. A terv a Budapest-Szentendre-Budapest útvonal volt, oda HÉV-vel, vissza hajóval. Ugye ez egyik sem a Totalcar hatásköre, de nem is lett így.

Mivel kilencen voltunk, ezért két autóba kellett volna beülni, ami előző este még megvolt a ház előtt, ámbár ezen a késői reggelen ez egyik hiányzott. Nem is akartuk elhinni. Telefon a nagyobb gyerekeknek, ugye nem ti voltatok? Tegnap este elmenetelkor ugye még láttatok az autókat? Azért elhinni még mindig nem akartam amit láttam. Illetve nem láttam.

Döbbenet.

Mit lehetne tenni?

Azután eszmélés: forgalmi a kocsiban, ámbár kulcs a zsebben. Nem túl jó összeállítás. Ez egy fiatalabb BMW, nem szokták lopni, a kulcs is elektronikus. Nem elég feltörni az ajtót, valahogy az elektronikát is át kell verni.

Mivel céges kocsi, és mi elektronikával foglalkozunk, sajnos nincsen benne semmi rafinált nyomkövető (cipész vs cipő. Hacsak nem az az egyszerű, sima rejtve beépített feltöltő kártyás telefon, mely le van halkítva, de folyamatosan töltjük az akkumulátort. Tehát egy telko elvben mindig tudja, hol van az autó. Fillérekért, legalábbis nekünk. Egy gyors telefon, ki is tudja a telefonszámot pontosan? Megvan a céges adatbázisban, számítógép be, adatbázis megvan, telefonszám pontosan felírva. Hívás. Kicseng. Azonnal. Nekem, amatőrnek ez azt jelenti, hogy a kocsi még Magyarországon van, a roaming kapcsolat általában nem áll fel ilyen gyorsan. És persze kérdés, hogy kártya roamingol-e egyáltalán?

Fiamnak szólok, nézze már meg a neten, be lehet-e azonosítani a telefon helyzetét. Az eredmény az, hogy igen, ha német az előfizetés. Hát ez nem az:(.

Na jó, akkor Szentendre helyett irány a rendőrség. Közbe bekattan, hogy jó kapcsolatokkal rendelkezünk dominóéknál, hátha tudnak a helymeghatározásban segíteni. Amíg beérünk a rendőrségre, addig ezt beindítjuk. A telefon másik végén van némi bizonytalanság, de azután ígéret, hogy persze, mindjárt utánanézünk.

Külön szerencse, hogy ma május 1. van, amúgy békés ünnepnap, így nincs nagy tolongás a rendőrségen. Mindössze öt perc várakozás után már az előadónál vagyok, diktálom a számítógéppe a jegyzőkönyvet. Alig fél órával azután, hogy megdöbbenten megállapítottuk, veszélyben a mai kirándulásunk, már írom is alá a jegyzőkönyvet. Itt is megemlítem a kocsiban lévő telefont. GPS nyomkövető nincs benne? Sajnos nincs, mi szeretjük magunk megoldani a műszaki problémákat, a GPS nem a mi technológiánk, de az adókörzeti információ tudna segíteni, próbálkozom. Ez nem a CSI, jön a válasz, de a körözést már ki is adták, mire a jegyzőkönyv elkészül.

Gyorsan hazaérünk, még szűken éppen meg tudnánk ejteni a hajókázást. Nekilendülünk másodjára is. Már majdnem elindulunk ismét, amikor újabb telefon jön.: ha a rendőrök kérik, akkor megadnák az infót, hol is van az a telefon, és vele együtt az autó. Mindezt május elsején. Hívom a kapitányságot, hogy sikerült-e a rejtve beépített telefon, illetve az ahhoz tartozó cellainfók alapján elindulniuk. A válasz nem túl biztató, a technikus kollégák szerint a dominósok csak hétfőn lesznek elérhetők, beszeg ha egy másik szolgáltatóval menne a dolog, ott hétvégén is elérhető az információ. Sebaj, pont ebben tudok segíteni, csókolom, ezt a számot tessék felhívni, és akkor a dominósok is megmondják még ma a koordinátákat. Jó rendben, megpróbáljuk, jön a válasz.

Most egy telefax számot kapunk, ez a tuti, ha ide elküldöd a feljelentést, akkor Ők meg fogják kérni a telkótól a koordinátákat. Egy óra alatt meg van oldva az ügy. Persze ha még egyben van az autó, illetve működik még benne a telefon.

Irány az iroda, ott van fax, közben újra ellenőrzöm az adatbázist, jó-e a telefonszám a céges adatbázisban, tízpercenként felhívom a számot, mindig azonnal kicsörög. Reménykedek. És remegő kézzel elfaxolom a feljelentést. Újabb egy óra telt el.

Majd várok.

Még jó, hogy WTCC hétvége van, és ugye ez is elég izgalmas nekem, mondhatnám, mi pénzünk, az ő játékuk, de attól még nagyon kel a siker. Izgalmas, Norbi (Michelisz) második a szabad edzésen, legalább ez jól megy!

Éppen kezdődne a hivatalos időmérő edzés, amikor telefon jön. Találtunk egy BMW-t, van-e valami különös ismertetője a tőlünk ellopott autónak? Hát e rendszám, az eléggé az. Na az már nem stimmel. Már nem az a rendszám van rajta. El is felejtem, mitől különleges a kocsi, igazából mi nem az extrákra hajtunk mikor autót veszünk, hanem fejegységre, kijelzőre, USB csatolóra, esetleg internet kapcsolatra. Hiszen a célunk, hogy ezeket fejlesszük.

Nem baj, jöjjön, és hozzon valami papírt, amivel igazolni tudja a tulajdonjogot. Mondom, a kulcs nem elég? Hát nem biztos, loptt kocsinál nem mindig működik a kulcs. Újra be az irodába, kutatás a papírok között, törzskönyv a páncélban, legalábbis ott a helye, ahhoz tehát nem férek hozzá, de a vételi szerződés megkerül, azon van alvázszám, tehát a kocsi beazonosítható.

Elindulunk, kb 25 perc az út oda, ahol felbukkant a kocsi. Jönnek a kételyek. Mi van ha nem is a rendőrök hívtak, hanem a tolvajok, mert megtalálták valahol az elszórt névjegyemet, és így most tálcán szállítom a papírokat és a kulcsot is az autóhoz, nemcsak a forgalmit, ami sajnálatosan az autóban volt amúgy is.

Hívom a kerületi rendőrkapitányságot. Másodjára felveszik, megerősítik, igen, megvan az autó. Bizakodunk. És legalább nem félünk.

A GPS nem találja elsőre az utcát, zegzugos, de azután meglesz. A rendőrökről ismerjük meg. Már dolgoznak az autón, keresnek rajta nyomokat. Ez az egyáltalán? Van rajta rendszám, de persze egy másik, és mintha nem látnám a tolótetőt, de mégis, van rajta.Majd meglátom rajta a külföldi rendszámtartót, és gyorsan beazonosítjuk az alvázszámot is. Izgultam, még sose ellenőriztem, de stimmelt a vételi szerződéssel.

A rendőrségi technikusok dolgoznak. Mint a CSI-ban, kattan be, de a rendőrök csak legyintenek. Van itt minden, porok, minták, talaj, szag, ujjlenyomat, vajon mekkora a sofőr, stb. Készségesen elmondják, hogyan lett meg. Az amúgy békés Pest környéki községben négy csíkos (rendőrautó) járőrözött. A központtól három különböző keresendő területet is kaptak, majd ennek meghatározták a metszetét, egy háromszöget. Abban vagyunk most, de azért ez sem kicsi, néhány száz méter egy egy oldala. Amikor a telefonom kirajzolja a valószínű tartózkodási helyem a cellainfók alapján, akkor ennél azért pontosabb szokott lenni.

Azután kiderül, hogy amikor megtalálták az autót, akkor még meleg volt a motorháztető, tehát itt a környéken keringhetett vele a tolvaj (ha szabad persze így szólítani:)), ezzel is nehezítve a pontos betájolást. Meg aztán gyanús volt, hogy az autón lévő rendszám egy másik gyártmányhoz tartozott. Tehát nem csak az autót lopták el, hanem valahol a szomszédságunkban valakinek a rendszámát is. Sajnálom, de remélem, Ő is fog örülni, amikor visszakapja. Az eredeti rendszám is előkerül a csomagtartó egy rekeszéből. Egyre nagyobb az öröm.:)

Kutya jön, megkapja a szagmintát, majd elindul. Megy kb 20 métert, és ott elfogy a nyom. A feltételezett tettes beszállt egy másik autóba, abból viszont nincs szagminta, De megpróbáltuk.

Lassan jön a végkifejlet. Most kell a kulcs, vajon indul-e az autó? Az látszik, hogy matattak a motortérben, de hogy mit, az csak inkább találgatni lehet. De a hozzáértők szerint akár számítógépről, illetve dummy immobilizerről is el tudják indítani a bennfentesek az autókat. Még akkor is, ha a rendőrtisztin nem ezt tanítják, derül ki. Itt is igaz, hogy a jó rendőr holtig tanul. És lám, indul. Ez egyrészt jó hír, hiszen nem kell trélert hívni, saját lábán mehet tovább. Másrészt aggasztó, hogyan is használták, illetve nyitották ki? Ezek a kérdések kicsit elbizonytalanítanak!

Majd indulhatunk a rendőrségre, autó működik, a kütyüket sajna kibelezték belőle, de ez legyen a legnagyobb baj. Az autó menürendszere sem az, ahogy hagytam. Valaki rendesen belenyúlt, bár az alapadatok stimmelnek. A navis DVD sem hiányzik. Azután tíz perc, majd egyszerűsített átadás, tudják, hogy mi nem tettesek, hanem áldozatok vagyunk. A döbbenet, azaz a hűlt hely észlelése után hét órával már fellélegezhetünk, saját lábán vihetem el az autót. Ez 2010 Magyarország, lehet, hogy mégis érdemes adót fizetni?

Irány a cég, ott van garázs. Feleségem nyaggat, hogyan nyitották ki, honnan volt kulcsuk, szerintem a saját autóját félti (márkatárs), ezért fejtené meg a rejtélyt. Hát akkor nyissuk ki a mechanikus kullcsal, próbálkozom. És itt megfejtődik a rejtély, hiszen a mechanikus kucs nem megy, a zárdugó már rég nincs benn a helyén, csak a takarólemez. Ezt bizony feltörték, emberesen. Mondhatnám, ez egy kis megnyugvást ad. Hiszen látszik a szándék, a gonoszság. Megfogadom, hogy holnaptól kényelmes, de kopott, egyáltalán nem kívánatos autóval járok. Persze ez lehet, hogy csak szalmaláng.

És bár lehet, hogy nem annak tűnik, ez egy pozitív példa. Sikerült egyszerű eszközzel, és a rendőrség, kicsit nehezen induló, de azután alaposan felgyorsult segítségével megvédeni az értékeinket. Reszkessetek betörők!