Merci-dilemma: szarfazék?

2010.07.10. 18:53 - Papp Tibor

Date: 2010/6/14

From: Ádám

To: Papp Tibor

Kedves Tibi!

Tudom, hogy házon belül Merciben Csikós a fő kompetens, de szerintem az olvasók nagy részének a te neved forrt össze az autóvásárlási tanáccsal, ezért én is hozzád fordulnék. W210-es E osztályt szeretnék venni. Tudom, hogy a Merci nördök egy nagy rakás foskupacnak tartják (a családban szolgál egy 2.9 TD 600 000 km-rel), de számomra a 24-es már öreg hatást kelt, ezért is választottam ezt a típust. Az már tuti, hogy csak első szériásra van pénzem, de a hatalmas dilemmám, hogy milyen dízelmotorral vegyem. A 220 D azon kívül, hogy nagy a taxifaktor, elképesztően lomha lehet? 250 D, 250 TD jól hangzik, csak nagyon ritka itthon. 300 D létezik kézi váltóval? Mert a 300 TD-t pont emiatt zártam ki teljesen, hogy csak automata van. A 200/220 CDI-k még árban beleférnének, de autós berkekben ha kiejtem a CDI szót, mindenhol szikrázó szempárokat látok. Miért? Soha nem kaptam erre se normális választ. Drágák a motoralkatrészek? 10 évesen már bőven 300 000 km felett kell járjanak, akkor meg gondolom, már rég meghibásodtak a rizikós alkatrészek és ezért ki vannak cserélve. Vagy ez naiv gondolat? Na jó, leegyszerűsítem a kérdést. Tudom, hogy mindig az olvasóra bízod a döntést, DE ha a helyemben lennél és az egyetlen létező kikötésed a kézi váltó lenne, te melyik motort választanád? 220 D, 250 D, 250 TD, 290 TD, 300 D (csak ha létezik manuális váltóval), vagy esetleg 200/220 CDI? Valamiért a 2,9-cel szimpatizálok, bár nem tudom megindonkolni az okát. Még valahol halványan kullog a gondolataim mezőnyében a 202-es 250 TD, valamint a dízel bálna. Leköteleznél, ha kicsit segítenél előrébb vinni a megoldásomhoz.

Köszönöm előre is:
Ádám

Kedves Ádám,

hogy őszinte legyek, számomra ez a legkevésbé kívánatos Merci (na jó, még a Vaneo és a B 170 CDI), amit valaha gyártottak. Sosem értettem, pedig a 200-astól a 420-asig vezettem, de ez téged ne zavarjon. Nem vagyunk egyformák.

Konzultáltunk Zsolttal, neki az volt az első mondata, hogy első szériásat ne vegyél. Persze, ha csak erre van pénz, akkor erre van, nincs apelláta. Ilyen helyzetben azt kell csinálni, hogy nem kell az összeset elkölteni az autóra, hagyni kell a javításokra. Ha megnézed a Népítéletet, kevés a rossz értékelés, de mindenki ír hibákról (ablakemelő elromlása, napfénytető, bevakuló fényszórók, egyéb elektromos problémák) – ezek pár tízezres javítások, amiket vagy megcsinál, vagy nem. Ha nem, egy idő után egy reménytelen csődtömeg lesz az autó, annak ellenére, hogy kényelmes.

A Mercedest szerelők már kevésbé finoman fogalmaznak, volt olyan, aki azt mondta, hogy ez a Mercedesek legalja, egy igazi szarfazék. Súlyos probléma a korrózió, egészen extrém helyeken bír rohadni, ami a vízbázisú festékek vívmányának köszönhető. Az ajtóknál, a gumitömítések alatt, az első sárvédő a lökhárító fölött, az oldalablakok kerete, a tető élénél, a csomagtérajtón, és még sorolhatnánk a végtelenségig. Még a hossztartó oldala is képes átlyukadni. A legdurvább az, hogy az első rugóállványok is rohadhatnak, így a rugódómok különösebb előjelek nélkül kitörnek a helyükről. Azaz, alulról is alaposan meg kell vizsgálni a gépet. Apropó, 30 éves átrozsdásodási garancia? Persze, hogy él, ha minden egyes karbantartást márkaszervizben végeztek el, és bepecsételtek. Lehetőleg ilyet válassz, ha találsz. Szerinted ennek mekkora az esélye?

A futómű kopoghat, ez ugyan javítható, de erre is nyugodtan képezz céltartalékot, ha magyarországi az autó. A légrugósak kerülendők.

A másik komolyabb anyagi kockázatot a az elektronika tartogatja. A CAN-buszos rendszer átka, hogy a legextrémebb, kideríthetetlen hibákat tudja produkálni. A motortér kábelkötege ugyanis elöregszik (a szigetelés vacak anyaga hajlamos erre, pusztán a hőtől), szétrepedezik, és olyan komplex zárlatokat tud csinálni, amit az életben meg nem gyógyít villanyász. A törött autóknál az elcsípett, elszakad vezetékek hasonló tüneteket okozhatnak. Maximum a kábelköteg cseréjével javítható, párszáz rugóért. A másik hazai hibajelenség az, hogy nem egy, hanem az egymás utáni tulajok több riasztót építenek be az évek során a Mercibe – és ez nem vicc. Utána meg csodálkoznak, ha nem indul. A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást.

Ha ez sem venné el a kedved, akkor még egy fontos dolog. A klíma. MINDENNEK működnie kell. Hűtsön, fűtsön, és minden irányba fújja jól a levegőt és a ventilátor összes fokozata működjön. Ha nem, akkor inkább keress másikat, mert ez is szinte gyógyíthatatlan.

Ami a mechanikát illeti, az első, nem CDI dízelek, mondjuk egy 220d vagy egy 290d tényleg lehet jó, de ha Magyarországról választasz, biztos lehetsz, hogy a valós km-futás közelebb van a millióhoz, mint a nullához. Mindenki visszatekeri. A kézi váltó valóban ritka, alig készült ilyennel a nagy motor. A CDI miért mumus? Azért, mert amikor tönkremegy a nagynyomású szivattyúja, az úgy 400 ezer Ft kiadás, és az itthoniaknak a rettentő nagy futásteljesítmény és a vacak üzemeltetés miatt erre nagy az esélye. A kézi váltóknál a kéttömegű lendkerék lehet a baj, mert a kuplunggal együtt ez is cserélendő, csak a lendkerék 300 ezer ft, plusz kuplungszerkezet és munkadíj. (Bővebben a témáról itt olvashatsz.) Számold ki. Igaz, ez még mindig kevesebb, mint az automata 600 ezres felújítása.

Meg nem tilthatom, hogy ilyesmire költsd el a pénzed, de azt mindenképp javasolnám, hogy ésszel tedd. A kockázat nagy, és itt elég szánalmas hibákra is fel kell készülni, például egy műanyag biszbasz miatt lent maradó oldalablak ablak, kormányon elforgó gumi, a kilukadó könyöklő, a rossz kipufogó satöbbi. Az apró javítások simán jelenthetnek pár tízezres nagyságrendű kiadást, azaz ha egy eladó példányon ilyen ártatlannak tűnő problémákból több is akad, egyszerűbb, ha hagyod a fenébe.

Ha tényleg ragaszkodsz a W210-hez, akkor nem itthon kell szétnézni, hanem kimenni Németországba, és keresni egy valódi nagypapa autót, szervizkönyvvel, olyat, amin látszik, hogy naftalinban tartották. Mert vannak ilyenek, ez tény, és akár jók is lehetnek, bár ez pont az a típus, amit hiába kíméltek, nem feltétlenül marad jó. És hadd ismételjem meg még egyszer: tegyél félre a pénzedből a javításokra. Ha nem tudsz, inkább felejtsd el az egészet, vagy inkább vegyél mégis egy W124-es 300d-t, annak is vannak hibái, de azok javíthatók.

Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Kommentek

  • 2010.07.11 10:44:28Gomme

    Az én véleményem az hogy nem rossz a kocsik ezek.
    A fateromnak van egy 290td váltos taxia,2000ota elment vele fél millió kilométert. 450evolt a kocsiban mikor megvette a fricektől felujitott motorral adták. A kocsinak sosem volt semmi baja, csak idén januárban egy hülye taxisbérlő felgyujtotta, 30Abiztositék a szivargyujóba ahova tizes kéne. Hát végig égettt a vezeték!A tüzoltok oltották el a kocsit! Fáztunk de megcsináltuk! kb 170-180ezerböl megvettünk mindent és összeraktuk.
    Sok angol kocsi jön be magyarba és van alkatrész dögivel, olcson. Van internet van választék lehet alkatrészek után kufárkodni.
    Mi bajod az automattával? Jó az! Kényelmes, nem fogyaszt többet, most egy 300td automatával járok és nagyon jó kis kocsi. igaz a 170lovat nem érzem benne (biztos kisebb kereket kéne rá tenni),de szerintem az utasszállito is egy lusta disznó a kifuton. :)
    Ezek a kocsik gond nélkül eszik a használt napraforgó kentucky olajat! :)
    A kaszni az valobban elrohad mint a 123é, de van vastag hangszigetelő szönyseg ami átveszi a taposó szerepét, a sárvádők és az ablakkeretek viszont rondák kirohadva.

  • 2010.07.11 10:44:58mivannn

    kisjankó!!

    a főnevet akkor is nagybetűvel kell írni,akármit halandzsázol össze

    xDD

  • 2010.07.11 10:46:27Sprinter CDI

    Ádám! Gyere át az index fórum, Mercedes-Benz Cars topikjába, ha szeretnél használható infókat kapni erről a típusról, bár ott is akad néhány irigy aki csak fikázni tudja a 210est, de azoknak persze nem ilyenjük van. Majd ott a tulajok megírják a tényleges tapasztalatokat Neked!

  • 2010.07.11 10:49:16Cukór Mackó

    Üdv Mindenkinek!
    Sajnos ezek az autók mindig az irigyeknek, és a márkrát övező negatív sztereotipiák keresztzében áll. Pl cigánymercik, stricik, tahóvagon stb. A legtöbb ember aki nem híve a márkának nem érti, hogy mért ad valaki 1,5-2-szer annyit egy tíz éves Merciért, mint egy más márkához tartozó autóért. Én is Merci tulaj vagyok, ehte magyar középvezető egy cégnél. A csládom, és a baráti köröm szabályosan meg volt sértve, hogy nem az éppen általuk preferált középkategóriás márkák közül választottam ki az autómat. Örülök hogy senkire nem hallgattam.
    Más: Ha nem Merciről szólna a cikk, csak kb negyed ennyi komment jönne. Senki nem ismeri el hogy a XXI. századi piacgazdaság keretében gyártott autók már nem 30 évig használható kocsik, amik egy csavarhúzóval megjavíthatóak. Ismeretségemben van mindenféle korú, típusú jármű. Egyik sem kevésb szervízigényes mint az én autóm. Kivétel persze, hogy csak abban az autóban tudnak elromlani az extrák amiben vannak. Egy 1.6-os G Astrában, amiben nincs semmi, mi romoljon el? Bár az az érdekes, hogy ilyen autóra is költött családtagom, már sok 10000 Ft-ot. Egyébként valóban nem az örökéletű 123, 124, 126, de azok az atók már egy letünt autóskorszak típusai. A legfiatalabb ezek közül 14-15 éves. Azt is tudom ha a cikk az MB W211-ről szólna, ugyanilyen támadások érnék azt a típust is, azt sorozatot főleg elektronikusan támadják.
    Mindenkinek Üdv!

  • 2010.07.11 10:59:57HK417

    Üdv,mindenkinek!
    Teljesen OFF!
    Nekem a W124 "A MERGA"--most 300d-m van,600ezer körüli km.-el '87 böl és kifogástalan.
    Találtam azomban egy 400E-t(4,2-v8,1993)és nagggyon meg kellene vennem,de szeretnék,legalább egy tesztet,értéktlést,menetpróbát olvasni róla magyarul,de nem találok--VALAKI?(A TC.-nek nem irok,mert legutobb a 300d elött kérdeztem Csikóst,de még csak nem is válaszolt)

  • 2010.07.11 11:23:09mi nem foglalt még

    HK417:
    index mercedes-benz cars fórum.
    ott kaphatsz hiteles értékelést mercedes tulajoktól akik nem csak egy kört mentek vele mint egyes tesztelők hanem napi szinten használják évek óta.

  • 2010.07.11 11:25:02HK417

    mi nem foglalt még: KÖSZI--benézek

  • 2010.07.11 11:30:09HK417

    Érdekes ez az egy órés korlátozás az uj felhasználókra

  • 2010.07.11 11:38:41GYUSZI BACSl

    Akkor tehát összefoglalom:

    1) akiknek soha nem volt ilyen autójuk és még nem is mentek vele soha egy kört sem, azok szerint szarkupac és drága eltartani

    2) akiknek volt/van ilyen autójuk és 100.000+ km-t mentek már vele, azok szerint nem szarkupac és olcsó eltartani

  • 2010.07.11 11:53:42x

    Itt kaphatók a fínom kis taxi Mercik !
    www.auto-much.de

  • 2010.07.11 11:59:04ratobr

    Uristen!Ekkora fos egy tizennéhány éves már "modern"autónak számító merci?Mindenhol rohad,lassú mint a szar,minden többszázezer hozzá,letörik,kikopik,kilyukad..És ezér kértek 10milliókat?Nekem 16 éves amerikai autóm van,SZAR ANYAGMINŐSÉGGEL,hatalmas méretekkel,ultrakényelmes futóművel,hatalmas csomagtartóval,NAGY BENZINZABÁLÓ MOTORRAL?AUTÓMATÁVAL,10LITERT eszik a városban!!!8sec alatt van százon,és 400ezer forintért vettem.Egy év alatt beleraktam 34000KM-t,és csak olajakat cseréltem benne.Az éves kötelezője 14000forint.A forma ma is szép,az autó megbízható,és nem marad egy kapcsolo sem a kezemben,pedig 16éves autó,és ujkorában sem került többe egy mostani """CHEVROLET"""DAEWO SPARK nál,vagy DACIA LOGAN nál..A megbízhatóság nem egyenértékü a NÉMET autókkal,és nem kéne mindenáron presztidzsbe kapaszkodva valami fost venni csak azért mert rajta van a luxus csillag.A Merci az egyik legjobb autógyártó,de valahol ők is spórólnak,és az ilyen taxismerciket csak azért gyártották,hogy legyen kiknek drága alkatrészeket eladni...EZ CSAK EGY VÉLEMÉNY:ÉN Inkább vennék AMERIKAI NAGY DÖGÖT FILLÉREKÉRT,vagy egy 20 éves AUDIT,mert az olcsó és megbízható,minden van hozzá,kivéve a feltünéskeltést...

  • 2010.07.11 12:08:20mi nem foglalt még

    ratobr:
    milyen usa autód van és mekkora az a nagy motor?
    mert nekem van nem egy usa vasam aminek tényleg nagy motorja van de 10 liter az max. 50 kilométerre értendő.

  • 2010.07.11 12:16:06ratobr

    mi nem foglalt még:
    Egy 3.3as cocncorde om van,kicsit megpiszkálva,8.5-10között eszik autópályán,városban 10liter néha 11ha sok az állás..A "nagy"motor az átlagautó mérték szerint nagy.Amugy most veszek egy 5.7 V8at..

  • 2010.07.11 12:23:02mi nem foglalt még

    ratobr:akkor neked kicsi motorod van még az 5,7 is small block.
    nekem van 7,7 literes autóm, van 3,8 kompresszoros, nem rég adtam el egy 5 literest.
    azért én a helyedben azzal a concordal nem szaroznám az e klasset főleg úgy, hogy soha nem volt olyan autód.

  • 2010.07.11 12:30:16ratobr

    mi nem foglalt még
    Kedves vagy hogy igy szólsz,de nekem sem ez az első autóm..Volt már buszom,Plymouth volare-m,markVIII-am,és dolgoztam ilyen mercivel.A cikk alapján szaroztam le,mert szerintem megálja a helyét amit írt ezekről a kocsikról.Az amerikai mizériát meg nem magyaráznám neked..Egyszerüen a nagytöbbsége ezeknek a merciknek szar,túlhasznált,összegányolt,és pofátlanul túlárazott hozzá minden.Az amerikai olcsó,erős,és EGYSZERÜ.Én ebben hiszek.Ja és nincs I-PHONE om sem.

  • 2010.07.11 12:32:00Guru320cdi

    Sziasztok ! Sztem aki ezt a szériát szidja az üljön csak a lábszagú swiftjében, ha meg jobbat akar vegyen opelt !! Mert megérdemli. Irigységből mindig is nagy volt a kínálat!!! Sok okostóni elemhet a csába. Olcsóbban vettem mint egy 1.0 shift, olajon kívül semmi gond, 320 cdi elegance Mo-i 170e valós futással 2002 évjárattal. Aki nem ült benne még az SOHA nem fogja megérteni miért vesz valaki ilyen ladikot. Jó utazást a konzervdobozokban !!! Nézzetek pár ütközési videót a jutubon, azt összeszorul a seggetek lukja is! Das Auto elvisz oda ahova kell, megvédi az utasokat szinte bármitől, cserébe PRECÍZ gondoskodást kér. Semmi mást. Az pedig nem sok pénzbe kerülő hozzánemértő utcavégi gánymester, hanem egy normális SZERELŐ !!!

  • 2010.07.11 12:35:01ratobr

    mi nem foglalt még:
    Még valami:Sohasem az volt a kérdés melyik a jobb autó a sok közül.Hanem az,hogy melyik MENNYIÉRT mit nyujt a felhasználónak!!Megbízhatóság,szerelhetőség,alkatrész és szervíz árak,és persze ami mindenkinek a fontos:a STÁTUSZ.Ha ezeket nézzük,akkor igen is szarabb az e klasse ezen szériája SOK MÁSIK (nem csak amerikai)autónál.De ez csak az én véleményem.Nem kell egyetérteni vele,csak leírtam!:)

  • 2010.07.11 12:51:08mi nem foglalt még

    ratobr: hányszor voltál az autóddal márkaszervizben, hányszor voltál vele inspekciós szervizen?
    ami menyiért meg akkor érdekes ha hasonló kaliberű autókat hasonlítunk össze.
    a concorde nem egy kategória az e klasseval

  • 2010.07.11 12:58:17Rudolf diesel

    De sok buta hozzászólást olvastam itt. Az írásokból virít, hogy közük sincs a w210-hez, de még a Meredeshez sem. Kinek nem inge....természetesen.
    Az emberekből sokszor az irigység beszél, mint korábban már írta egy kolléga. Pedig a lehetőség mindenkinek adott.
    Nekem 123 és 124 után most 210 van '97-ből. Nem győzködök senkit, de részemről is áll a tesztkör lehetősége.

  • 2010.07.11 13:05:31swt

    "Kideríthetetlen CAN-bus hibák? Ugye ez csak vicc? Nem vagyok autóvillamoságis, de rendszeresen bele turkálok a CAN-bus rendszerbe (pl. utólagos gyári extrák beépítése). Ezen tényleg jót nevettem."

    Ezeket a baromsagokat kivetel nelkul olyanok terjesztik, akik meg egy multimeter kezelesehez is hulyek. A CAN pont hogy jelentosen leegyszerusiti a diagnosztikat.

  • 2010.07.11 13:10:35swt

    "sokat áll napon az autó a műanyag is öregszik"

    Igy van, de a lampak speciel nem ezert mattulnak, hanem a lerakodasok miatt (kipufogogaz, fekpor, szilikon, anyamkinja). Mindegyik gyorsitott oregedesi teszten vesz reszt mielott gyartasba kerul (mindegy hogy uveg vagy muanyag), az elettartamuknak mefelelo UV-dozist megkapjak rovid ido alatt. Ha az UVtol mattulna, nem segitene rajta a tobbetek altal is sikerrel hasznalt polirozas.

    Muanyagfenyszorokat meg majd az fikazza, aki cserelt mar eleteben egy heten belul ketszer uveg lampaburat kavicsfelverodes miatt. A sulyrol nem beszelve.

  • 2010.07.11 13:26:20captain morgan

    Teljesen egyetértek Gyuszi Bácsival. Én 8 éve használok egy F Astrát, most kb. 200.000 km-nél tart. A vezetőülés huzata kopott persze, de szakadás sehol, még a beszálló oldalon sem. Ehhez képest látok Merciket szakadt huzattal 250-300ezer km-rel hirdetni eladásra. Ilyenkor azéert elgondolkodom, hogy az én eccerű Astrámban még egyben van a huzat, nem mállik a kormány, akkor egy Mercinél ezt mi okozhatja? Vajon?

  • 2010.07.11 13:32:10Rudolf diesel

    captain morgan:
    Beszélj egy autókárpitossal és majd elmondja Neked, hogy a kopásnak/szakadásnak semmi köze a km-hez.
    Egy F astra műanyag kormányát meg ne hasonlítsd egy bőrhöz. :)

  • 2010.07.11 13:46:09KT1

    Konzultáltunk Zsolttal, neki az volt az első mondata, hogy első szériásat ne vegyél.

    Ez csacsiság ! Az első a szériák még nagyrész 124es alkatrészekből állnak ! A generátor, önindító, vízpumpa... de az összes szívódizel és kisebb benzinmotorosnál még 124 es a váltó, a kuplung, a hátsó futómű ! Ezt nem tudtad ? Persze ugyanaz az alkatrészr attól lesz xar, hogy nem kockalámpa mögé szerelték ?



    (ablakemelő elromlása, ha sokat áll az autó esőben az ablakemelő alsó görgője berohad, na ezután a lehúzásnál eltörik egy műanyag alkatrész, az igazi hozzáértők ezt szaknyelven bisszbasznaknak hívják ! :) napfénytető, Sajnos néha ezt karban kéne tartani ! De 124esen is így volt, azon is elég sok gond is volt vele ! bevakuló fényszórók, Igen, mint minden műanyagbúrás fényszorónál... Azt hallottátok, hogy ezekbe UV mentes izzó kell ???
    egyéb elektromos problémák) – ezek pár tízezres javítások, amiket vagy megcsinál ....kellett nektek fullextrás autó ! :)
    Súlyos probléma a korrózió, egészen extrém helyeken bír rohadni, ami a vízbázisú festékek Ezt köszönjétek az EU környezetvédőinek, akik rákényszerítik a gyárakat !!!! vívmányának köszönhető.
    A legdurvább az, hogy az első rugóállványok is rohadhatnak, így a rugódómok különösebb előjelek nélkül kitörnek a helyükről. Nemigaz, hogy előjel nélkül ! És horrorisztikus 5 eft a gyári alkatrész darabja... de az én 14 éves autómon eddig oldalanként EGYSZER kellett cserélni ! Szerelő szólt, hogy kezd elhajolni, cserélni kéne... félóra meló volt...

  • 2010.07.11 13:47:16KT1

    A futómű kopoghat, Halló ! Szakemberbácsi !!! Azt képzeld el, hogy ez az általad ilyen precízen körülírt hibajelenség mnden autónál előfordulhat !!! :) ez ugyan javítható, de erre is nyugodtan képezz céltartalékot, ha magyarországi az autó. Soroljam az árakat ??? Első-alsó gömbfej 6 eft, lengőkar szílenek (1pár) 8 eft. A hátsó futómű meg meg 124es tehát pont olyan jó vagy szar... A légrugósak kerülendők. Na ez igaz !

    A másik komolyabb anyagi kockázatot a az elektronika tartogatja. A CAN-buszos rendszer átka, NEM CAN BUSZOS WAZZE!!!!!! EKKORA BAROMSÁGOT CSAK AZ ÍRHAT AKI ÉLETÉBEN NEM LÁTOTT ILYEN AUTÓT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ITT AZ ENYÉM MUTASD MÁR MEG BENNE A BUSZODAT !!!!!!!!!!!!!!!
    hogy a legextrémebb, kideríthetetlen hibákat tudja produkálni. A motortér kábelkötege ugyanis elöregszik (a szigetelés vacak anyaga hajlamos erre, pusztán a hőtől), szétrepedezik, és olyan komplex zárlatokat tud csinálni, HALLOTTAM ! DE PERSZE GYERE IMUTASD MEG ! amit az életben meg nem gyógyít villanyász. A törött autóknál az elcsípett, elszakad vezetékek hasonló tün 1996 OS AZ AUTÓM KÖZEL 700 EZER KM-EL, DE ILYEN HIBÁRÓL MÉGCSAK NEM IS HALLOTTAM.... eteket okozhatnak. Maximum a kábelköteg cseréjével javítható, párszáz rugóért. A másik hazai hibajelenség az, hogy nem egy, hanem az egymás utáni tulajok több riasztót építenek be az évek során a Mercibe – és ez nem vicc. Utána meg csodálkoznak, ha nem indul. a HÜLYE GAZDÁK UGYE nem a gyár bűne ? A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást. Nos, igen, 12es autón cserélni kell a búrákat...

  • 2010.07.11 13:49:32treekkeer

    sziasztok!
    Figyelem itt az eseményeket,mivel szeretem a Mercedeseket és érdekelnek a velük kapcsolatos vélemények,tapasztalatok.
    Elolvasva a kommenteket az alábbi következtetésre jutottam:akinek volt vagy jelenleg is van Mercedese,az kevés kivétellel meg van vele elégedve,szereti és nem ülne át más autóba. A többi hozzászólónak nem volt ilyen autója, de hallotta, hogy valaki valakijének már volt ilyen és nagyon szar volt. Én pl. nem írnék véleményt az Audiról, mivel még nem volt ilyen autóm és így én is csak azt tudnám leírni, amit másoktól hallottam.Szerintetek?

  • 2010.07.11 13:52:47KT1

    Hűtsön, fűtsön, és minden irányba fújja jól a levegőt és a ventilátor összes fokozata működjön. Ismét marhaságot íl ! Ha ismernéd a típust tudnád, hogy külön elektronika szabályozza a ventillátor fordulatszámát Ha ez elromlik akkor nem működik... és ez kb 15 perc alatt javítjható ! A ventillátor mellett van az elektronika, a kesztyűtartó alatt ! Ha nem, akkor inkább keress másik újságírót !! mert ez is szinte gyógyíthatatlan. :D

    Ami a mechanikát illeti, az első, nem CDI dízelek, mondjuk egy 220d vagy egy 290d tényleg lehet jó, Hibáztál ! Ez igaz !!!! de ha Magyarországról választasz, biztos lehetsz, hogy a valós km-futás közelebb van a millióhoz, mint a nullához. Mindenki visszatekeri. Na, tisztázzunk valamit ! A nepperek akik behozzák az autókat, kint a leharcolt cégeskocsikat-sárga gyári taxikat és a törötteket hozzák be, majd tákolják itthon össze ! Arról nem a gyár tehet, hogy egy 5-600 ezret futott autótak hozzák be! Tehát amit frissen hoztak be az országba...

    A kézi váltó valóban ritka, alig készült ilyennel a nagy motor. A CDI miért mumus? Azért, mert amikor tönkremegy a nagynyomású szivattyúja, az úgy 400 ezer NAAAAAAAAAA !!!! Bőven 200 alatt van ! Ft kiadás, és az itthoniaknak a rettentő nagy futásteljesítmény és a vacak üzemeltetés miatt erre nagy az esélye.
    Szereti a TSZ udvarokban pancsolt gázolajakat, az biztos !

  • 2010.07.11 13:54:07KT1

    A hozzáértők persze tudják még. hogy a CDI-nél szívócsővet is rendsen cserélni kell... ez 100 eft a 4 hengereseken ! Jaaa és prlasztófejek sem olcsók !
    A kézi váltóknál a kéttömegű lendkerék lehet a baj, mert a kuplunggal együtt ez is cserélendő, csak a lendkerék 300 ezer ft, plusz kuplungszerkezet és munkadíj.
    A 124-esemen is kéttömegű lendkerék volt ! Kellett is cserélni, 150 eft volt... Viszont a mostani W210 -esemen NEM KÉTTÖMEGŰ LENDKERÉK VAN... TEHÁÁÁÁT hol a hiba ???????????
    A 210 esem 1996-os, 220d, ebbe 38 ezer ft volt a komplett Sachs kuplungszett ! 510 ezer km-t bírt...


    (Bővebben a témáról itt olvashatsz.) Számold ki. Igaz, ez még mindig kevesebb, mint az automata 600 ezres felújítása.

    Látod-látod !!! Nem is tudod, hogy többfajta aut. váltó van a típusban...

    Az 5 sebességes automata váltóval tényleg sok gond van ! A felújítása 250-350, a gyári felújított kerül kb 600 eft-be.
    Van még a 4 sebességes, ami a 124-es típusé, na azzal nincs ! csak a szokásos normál kopások.
    , például egy műanyag biszbasz ( EZT SZAKÚJSÁGÍRÓ ÍRTA ????????? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ! )

    A kormányművet meg sem említed... pedig sajnos el tud romlani, bár nekem a isteni 124-esben is cserélni kellett !
    Tehát ha nem cseréled rendszeresen a kormányszervó olajat mehetsz Soroksárra a Szabóky utca 18-ba felújíttatni...


    Kedves "szakújságírók" ! Tudom, hogy a Totalxar nem szak hanem bulvármédia, de ha nem értetek valamihez legalább ne okoskodjatok bele !

  • 2010.07.11 13:56:09KT1

    Elolvasva a kommenteket az alábbi következtetésre jutottam:akinek volt vagy jelenleg is van Mercedese,az kevés kivétellel meg van vele elégedve,szereti és nem ülne át más autóba. A többi hozzászólónak nem volt ilyen autója, de hallotta, hogy valaki valakijének már volt ilyen és nagyon szar volt.


    Ez a nagy igazság ! :D

  • 2010.07.11 13:56:55GYUSZI BACSl

    RUdolf diesel: "a kopásnak/szakadásnak semmi köze a km-hez"

    hát akkor mihez van köze? tengerszint feletti magassághoz? vagy az üzemanyag kéntartalmához? vagy a LE/kg arányhoz?

    komolyan, ez a tanácsadó fórum itt lassan jobb mint a holló színház, maga a cikk se volt semmi, azt is mondhatta volna a Besenyő Pista bácsi, de ezek a hozzászólások, ezen tényleg beszarok lassan

  • 2010.07.11 13:59:29mivannn

    Kedves Papp Tibor!

    Maga SZAKújságírónak tartja magát?
    Most komolyan????????????

  • 2010.07.11 14:05:26mivannn

    az egész tc EGY RAKLAP FOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • 2010.07.11 14:10:34Rudolf diesel

    gyuszi bacsi: azért írtam, hogy autókárpitos! nem nekem kell hinni.
    De csak vedd elő a józanparaszteszedet: beül a taxis egyszer egy nap, de évi 100ezret megy, vagy ...és nem is folytatom, mert felesleges.

  • 2010.07.11 14:14:33swt

    "beül a taxis egyszer egy nap, de évi 100ezret megy"

    Es ezzel mit szeretnel mondani?

  • 2010.07.11 14:21:36Rudolf diesel

    Olvass vissza, talán össze tudod rakni.

  • 2010.07.11 14:32:21swt

    Magyarazd el, kedves mester. Egy taxisnak tobb segge van, ezert 100e km alatt tobbet tud ulni az autoban, mint barki mas 100e km alatt? Vagy szerinted ok az egyetlenek a bolygon, akik rovid utakra hasznaljak az autot es/vagy varosban kozlekednek, alacsony atlagsebesseggel?

  • 2010.07.11 14:48:54Rudolf diesel

    swt:
    Csak a Te kedvedért, mert nem érted.
    A be/kiszállások számától és technikájától függ a kopás és szakadás.
    Innentől remélem tiszta a dolog. :)

  • 2010.07.11 14:51:03mi nem foglalt még

    swt: a sűrű ki-be szállás jobban megvisel a kárpitot kevesebb kilométernél is mint aki egyhuzamban sok kilométert megy vele.
    magyarulmegyek 4 kilométert és kiszállok 20 perc múlva vissza és megyek 5 kilométert és így megy ez egész nap.
    vagy beülök és kimegyek hollandiába és megállok 1000 kilométerenként tankolni.
    mikor kopik jobban a kárpit szerinted?

  • 2010.07.11 15:27:59swt

    Latom nem nagyon megy a szovegertes, tehat meg egyszer:
    A taxisok az egyetlenek, akik rovid utakra hasznaljak az autot? Boltba, postara, oviba, bankba, munkahelyre mindenki tobbszaz kilometert megy?

  • 2010.07.11 15:35:46mi nem foglalt még

    swt: a taxisok hosszú utakra hazsnálják az autót beül reggel délután meg kiszáll közben esetleg eszik vagy van még pisi, de zömmel folyamatosan benn ül.
    aki viszont sokrövid távot meyg egy nap az sokkal többször száll ki-be mint egy taxis.
    de ettől függetlenül a kilométereket azért tükrözi a kárpit.

  • 2010.07.11 15:38:25Rudolf diesel

    Lassan írom, hogy értsd.
    A taxis egy jó PÉLDA volt arra, hogy sokat megy és keveset száll be/ki. ------ tehát mi köze a km-nek a kopáshoz?
    És nekem vannak értelmezési problémáim? :)
    (de többet nem írnék erről, mert unalmas az értetlenséged)

  • 2010.07.11 16:37:34tónik

    Visszatérve a témához: ez a cikk már nemcsak címében, de tartalmában is vetekszik a Blikk főoldalának színvonalával. Ez sajnos már megszokott a TC-n (is), be kell dobni egy jó kis megosztó témát, a j(/l)úzerek meg majd elszórakoztatják egymást...

  • 2010.07.11 16:58:422108face

    azért lehet baja rendesen a E220 CDI nek.

  • 2010.07.11 17:11:30Inline6

    Amennyiben van karosszériás ismerőse az illetőnek és újjáépíti az autót, sok sikert hozzá! Munkatársaim körében van 2db W210, de mind2 rohad és nagyon agresszíven. Van egy 96 környéki dízel automata, annak az összes kerékjárati íve szét van rohadva, plusz kisebb-nagyobb látványos rohadás elszórtan. Van egy 2001-es T-modell, annak a csomagtérajtó elég csúnya volt és elindult a rozsda a sárvédőknél, javítva: 1800 euro. Javítás közben derült fény arra, hogy belülről erősen rohad több helyen, rövidesen eladás a sorsa és nem mercedes lesz helyette. Mindkettő németországi, (jelenleg németországban dolgozom) rendszeresen szervizelt. Az öregebben 350-400ekm van E290 dízel automata. A fiatalabb 230ekm 320 benzin automata. Ez egy nagyon rossz szériája a mercedesnek, még a gyár is elismerte.

  • 2010.07.11 17:36:40GYUSZI BACSl

    Inline6: "még a gyár is elismerte"

    hol? Írtak neked, hogy bocs Inline6, ez egy szar széria? Na ne röhögtessél már, a gyár soha semmi ilyet nem ismert el és nem is fog. Van persze néhány faxfej szerelő, aki lefikázza azokat a kocsikat ahol ő dolgozik (és nem veszi észre, hogy neki pedig ennek köszönhetően van munkája) és minden ügyfelet lebeszél arról a márkáról

    én az ilyeneknek a kirúgatásán szoktam gőzerővel dolgozni, különösképp azért, mert 99%-ban abszolút nincs is igazuk

    de azért hó végén sírnak hogy alacsony a fizetés, miközben mindent megtesz azért, hogy a cége nehezebben boldoguljon

  • 2010.07.11 17:41:19tónik

    320-as benzines pont nem a nyűgösebb fajta...

  • 2010.07.11 17:51:55Inline6

    GYUSZI BACSl: "hol? Írtak neked, hogy bocs Inline6, ez egy szar széria?"
    Nekem ugyan nem írtak :D, mivel nincs mercedeszem és nagy valószínűséggel nem is lesz.
    Ebben teljes mértékben igazad van, hogy egy gyár, főleg a merci nem fogja ezt nyíltan bejelenteni, de a szervizek ezt alátámasztják, hogy általános probléma a rozsdásodás ennél a modellnél, legalábbis ahová a kollégáim hordják autóikat. Német szerviz, nem magyar. Meg nyilván nem természetes dolog, hogy egy autó sérülésmentesen 10 évesen egyszer csak fogja magát és elrohad.
    Az én autóm 12 éves, de rozsda pötty ott van rajta, ahol le van pattanva a festék.

  • 2010.07.11 17:57:46Inline6

    Hozzáteszem, hogy a rozsdán kívül a benzinesnek egyetlen problémája volt a motorvezérléssel kapcsolatban 5-600 euró költséggel, plusz dead pixelek a kijelzőn, az nincs javítva, nem is lesz.
    A dízelnek turbó csere, matt sárgák a lámpái, fűtés hibája volt, plusz egy rakás kisebb-nagyobb hiba a korából adódóan.

  • 2010.07.11 18:00:19GYUSZI BACSl

    itt van nektek minőségi régi Merci:

    [link]

    sajnos a belseje nem eléggé látszik, ebben nem 500.000 km van hihi


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

figyelmezető kontaktus, fékbetét kopás
MERCEDES-BENZ CABRIOLET 300 CE-24 Kabrió 1992-1993
562 Ft
feszítőgörgő, hosszbordás szíj| Szíjtárcsa/vezetőgörgő, hosszbordás szíj
MERCEDES-BENZ SPRINTER 4t 410 D alváz 1996-2006
8382 Ft
gyújtógyertya
MERCEDES-BENZ SLK 350 Kabrió 2008-2011
3426 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The first, the last
When it was launched in 1982 it stood out like a sore thumb amongst the cars of its day in the parking lots of Europe. The looks were very modern, but the mechanics were on the level of radial engines and wooden propellers.