Merci-dilemma: szarfazék?

2010.07.10. 18:53 - Papp Tibor

Date: 2010/6/14

From: Ádám

To: Papp Tibor

Kedves Tibi!

Tudom, hogy házon belül Merciben Csikós a fő kompetens, de szerintem az olvasók nagy részének a te neved forrt össze az autóvásárlási tanáccsal, ezért én is hozzád fordulnék. W210-es E osztályt szeretnék venni. Tudom, hogy a Merci nördök egy nagy rakás foskupacnak tartják (a családban szolgál egy 2.9 TD 600 000 km-rel), de számomra a 24-es már öreg hatást kelt, ezért is választottam ezt a típust. Az már tuti, hogy csak első szériásra van pénzem, de a hatalmas dilemmám, hogy milyen dízelmotorral vegyem. A 220 D azon kívül, hogy nagy a taxifaktor, elképesztően lomha lehet? 250 D, 250 TD jól hangzik, csak nagyon ritka itthon. 300 D létezik kézi váltóval? Mert a 300 TD-t pont emiatt zártam ki teljesen, hogy csak automata van. A 200/220 CDI-k még árban beleférnének, de autós berkekben ha kiejtem a CDI szót, mindenhol szikrázó szempárokat látok. Miért? Soha nem kaptam erre se normális választ. Drágák a motoralkatrészek? 10 évesen már bőven 300 000 km felett kell járjanak, akkor meg gondolom, már rég meghibásodtak a rizikós alkatrészek és ezért ki vannak cserélve. Vagy ez naiv gondolat? Na jó, leegyszerűsítem a kérdést. Tudom, hogy mindig az olvasóra bízod a döntést, DE ha a helyemben lennél és az egyetlen létező kikötésed a kézi váltó lenne, te melyik motort választanád? 220 D, 250 D, 250 TD, 290 TD, 300 D (csak ha létezik manuális váltóval), vagy esetleg 200/220 CDI? Valamiért a 2,9-cel szimpatizálok, bár nem tudom megindonkolni az okát. Még valahol halványan kullog a gondolataim mezőnyében a 202-es 250 TD, valamint a dízel bálna. Leköteleznél, ha kicsit segítenél előrébb vinni a megoldásomhoz.

Köszönöm előre is:
Ádám

Kedves Ádám,

hogy őszinte legyek, számomra ez a legkevésbé kívánatos Merci (na jó, még a Vaneo és a B 170 CDI), amit valaha gyártottak. Sosem értettem, pedig a 200-astól a 420-asig vezettem, de ez téged ne zavarjon. Nem vagyunk egyformák.

Konzultáltunk Zsolttal, neki az volt az első mondata, hogy első szériásat ne vegyél. Persze, ha csak erre van pénz, akkor erre van, nincs apelláta. Ilyen helyzetben azt kell csinálni, hogy nem kell az összeset elkölteni az autóra, hagyni kell a javításokra. Ha megnézed a Népítéletet, kevés a rossz értékelés, de mindenki ír hibákról (ablakemelő elromlása, napfénytető, bevakuló fényszórók, egyéb elektromos problémák) – ezek pár tízezres javítások, amiket vagy megcsinál, vagy nem. Ha nem, egy idő után egy reménytelen csődtömeg lesz az autó, annak ellenére, hogy kényelmes.

A Mercedest szerelők már kevésbé finoman fogalmaznak, volt olyan, aki azt mondta, hogy ez a Mercedesek legalja, egy igazi szarfazék. Súlyos probléma a korrózió, egészen extrém helyeken bír rohadni, ami a vízbázisú festékek vívmányának köszönhető. Az ajtóknál, a gumitömítések alatt, az első sárvédő a lökhárító fölött, az oldalablakok kerete, a tető élénél, a csomagtérajtón, és még sorolhatnánk a végtelenségig. Még a hossztartó oldala is képes átlyukadni. A legdurvább az, hogy az első rugóállványok is rohadhatnak, így a rugódómok különösebb előjelek nélkül kitörnek a helyükről. Azaz, alulról is alaposan meg kell vizsgálni a gépet. Apropó, 30 éves átrozsdásodási garancia? Persze, hogy él, ha minden egyes karbantartást márkaszervizben végeztek el, és bepecsételtek. Lehetőleg ilyet válassz, ha találsz. Szerinted ennek mekkora az esélye?

A futómű kopoghat, ez ugyan javítható, de erre is nyugodtan képezz céltartalékot, ha magyarországi az autó. A légrugósak kerülendők.

A másik komolyabb anyagi kockázatot a az elektronika tartogatja. A CAN-buszos rendszer átka, hogy a legextrémebb, kideríthetetlen hibákat tudja produkálni. A motortér kábelkötege ugyanis elöregszik (a szigetelés vacak anyaga hajlamos erre, pusztán a hőtől), szétrepedezik, és olyan komplex zárlatokat tud csinálni, amit az életben meg nem gyógyít villanyász. A törött autóknál az elcsípett, elszakad vezetékek hasonló tüneteket okozhatnak. Maximum a kábelköteg cseréjével javítható, párszáz rugóért. A másik hazai hibajelenség az, hogy nem egy, hanem az egymás utáni tulajok több riasztót építenek be az évek során a Mercibe – és ez nem vicc. Utána meg csodálkoznak, ha nem indul. A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást.

Ha ez sem venné el a kedved, akkor még egy fontos dolog. A klíma. MINDENNEK működnie kell. Hűtsön, fűtsön, és minden irányba fújja jól a levegőt és a ventilátor összes fokozata működjön. Ha nem, akkor inkább keress másikat, mert ez is szinte gyógyíthatatlan.

Ami a mechanikát illeti, az első, nem CDI dízelek, mondjuk egy 220d vagy egy 290d tényleg lehet jó, de ha Magyarországról választasz, biztos lehetsz, hogy a valós km-futás közelebb van a millióhoz, mint a nullához. Mindenki visszatekeri. A kézi váltó valóban ritka, alig készült ilyennel a nagy motor. A CDI miért mumus? Azért, mert amikor tönkremegy a nagynyomású szivattyúja, az úgy 400 ezer Ft kiadás, és az itthoniaknak a rettentő nagy futásteljesítmény és a vacak üzemeltetés miatt erre nagy az esélye. A kézi váltóknál a kéttömegű lendkerék lehet a baj, mert a kuplunggal együtt ez is cserélendő, csak a lendkerék 300 ezer ft, plusz kuplungszerkezet és munkadíj. (Bővebben a témáról itt olvashatsz.) Számold ki. Igaz, ez még mindig kevesebb, mint az automata 600 ezres felújítása.

Meg nem tilthatom, hogy ilyesmire költsd el a pénzed, de azt mindenképp javasolnám, hogy ésszel tedd. A kockázat nagy, és itt elég szánalmas hibákra is fel kell készülni, például egy műanyag biszbasz miatt lent maradó oldalablak ablak, kormányon elforgó gumi, a kilukadó könyöklő, a rossz kipufogó satöbbi. Az apró javítások simán jelenthetnek pár tízezres nagyságrendű kiadást, azaz ha egy eladó példányon ilyen ártatlannak tűnő problémákból több is akad, egyszerűbb, ha hagyod a fenébe.

Ha tényleg ragaszkodsz a W210-hez, akkor nem itthon kell szétnézni, hanem kimenni Németországba, és keresni egy valódi nagypapa autót, szervizkönyvvel, olyat, amin látszik, hogy naftalinban tartották. Mert vannak ilyenek, ez tény, és akár jók is lehetnek, bár ez pont az a típus, amit hiába kíméltek, nem feltétlenül marad jó. És hadd ismételjem meg még egyszer: tegyél félre a pénzedből a javításokra. Ha nem tudsz, inkább felejtsd el az egészet, vagy inkább vegyél mégis egy W124-es 300d-t, annak is vannak hibái, de azok javíthatók.

Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Kommentek

  • 2010.07.10 19:42:22Djorkaeff

    TÓNIK
    Azt hiszem kicsit meggondolatlanul és erélyesen fogalmazol indok nélkül. Ha valaki egyszer fogja magát oszt Mercedesre izgul, akkor arra izgul és kész. Ilyen formátumban például kevés ember izgul Opelre avagy Szutyokira. Hogy miért: mert tudniillik, hogy a Mercedes anno egy prémiummárka volt, éppen ezért igen jó minőségű gépkocsikat gyártott. HOgy most már nem képes erre még kurvasok suskáért sem, az egyértelmű:a piacgazdaság hajlamos kiirtani a gyártókból a minőséghez való ragaszkodást (tán ez a gazdasági válságnak nevezett akármi kicsit móresre tanítja őket de erősen kétlem). Ami bizonyos az az, hogy tizenvalahány évvel ezelőttig a Mercedes gyár még képes volt Autót gyártani. Hogy a szóban forgó típus nem eltalált, ez teljesen bizonyos, ebben általában a Mercedes-buzik egyetértenek. Aztán meg mindenki eldönti, hogy mire szórja el a pénzét.
    De hogy neked semmi közöd ahhoz, hogy kinek mire fáj a foga, az teljesen biztos, ez kábé olyan, mintha valakit azért baszogatnál mert nagymellű vagy kismellű nűre fáj a foga.
    Szerintem.

  • 2010.07.10 19:48:37fkincows

    Munkám folyományaképp volt némi belátásom a Mercedes ügyfélirodalmába, hát íme, 30 év átrozsdásodás elleni garancia röviden: Minden jármű garanciális feltételeiben meg van határozva, hogy addott időközönként szakszerviz által át kell vizsgáltatni, bizonyos karbantartási munkákat el kell végeztetni, különben a garancia érvényét veszti. (A forgalmazó nyílván nem jószántából ad pl. 7 év garanciát egy autóra, hanem mert addig is hozzá viszed szervizelni, és nála költöd el karbantartásra a pénzed.) Ha tehát Mercedes szervízbe viszed az autódat javítani, akkor a kötelező karbantartások alkalmával (legalábbis a Daimler előírásai szerint) bizonyos időnként köteles a szerviz átvizsgálni a jármű karosszériáját is (pl. a már említett gumi alkatrészek hibáinak, a karosszéria elemeinek korróziója szempontjából). Ebből kifolyólag, ha a garanciális feltételeknek megfelelően ápolták a karosszéria elemeket (tehát pl. nem sérült a fényezés), illetve a szervizlátogatás során észlelt sérüléseket (kőfelverődés, karcolások stb.) mindig szakszerűen (Mercedes szervizben) javították, vagyis az elem belülről kifelé korrodálódott, azt garanciálisan cserélik. Minden szerviz alkalmával javaslatot tesznek a sérült karosszéria elemek cseréjére/javítására. Amennyiben ezzel nem él a tulajdonos/üzembentartó, a garancia természetesen szintén érvényét veszti. Remélem ez így kerek és érthető volt.

  • 2010.07.10 19:49:57Gomulka Béla

    Ha csak arra való, hogy meglegyen az érzés, a szinte mozdulni se képes darab is jó. Ha az kell, hogy menjen is, miért nem vesz valami japánt? (A leírás alapján még akkor se kéne, ha stoppolnék és pont ez venne fel. Juj!)

  • 2010.07.10 19:52:01NYISZI

    Apám már több mint 10 éve hajtja (benzines).Igazából szinte semmi baja sem volt vele. A húgomnak egy pár éves POLO-ja van.Röhög is rajt az öreg,akárhányszor szervízbe kell vinni a vw-t.

  • 2010.07.10 20:09:02ommm

    Érdekes, de ez az a Mercedes, amit mindenki megvet. Szépet tán két hete, ha láttam belőle. Az is egy E50 AMG volt.
    Ne vedd.

  • 2010.07.10 20:13:45mopar89

    Már előre érzem, az lesz a vége ,hogy jön a sok okos aki megmondja,hogy voltaképpen az egyetlen lehetséges és ésszerű alternatíva a 1.0 swift :D

  • 2010.07.10 20:16:44Nigger bácsi

    Te Ádámka.....
    Csak első szériás.. Csak ilyen.. Csak olyan.. Stb stb... Ha nincs pénzed rendes darabra, akkor mi a faxot vergődsz az ilyen-olyan dizelek közt? Ezzel-azzal a váltóval? Inkább menj haza, spórolj egy rendesre, és ne vergődjél itt nekünk.....

  • 2010.07.10 20:18:22loláb

    Ez a pápaszemes E merci manapság szerintem a legnagyobb "rajzos" autó, én ilyenbe, még ha fizetnének se ülnék be.

    De kinek a pap, kinek a paplan.

  • 2010.07.10 20:21:23b.csabi

    ha nagy autó kell, akkor a csillagos márka helyett inkább a 4karikásat ajánlanám (Audi), igaz nem hibátlan a 94-97 közötti évjáratú széria az A6-ból,de legalább nem rohad sehol sem, formavilág még ma is tök jó, komoly futómű van alatta, ami persze egyuttal azt is jelenti,hogy sérülékeny.
    felszereltség többnyire korrekt, lámpája sem mattul.

  • 2010.07.10 20:21:54Kisjankó

    Szerencsére nem kerültem közeli kapcsolatba ezzel a modellel, de azért két intő példa álljon itt mementóul:
    Az egyik ismerősöm 8 éves W210-es Mercijére nem kapta meg a TÜV-öt, így kénytelen volt beadni roncsautó prémiumos autónak. A-osztályt vett helyette (csöbörből vödörbe). Az autó valószínűleg azóta Afrika útjain szaggatja a km-eket és az idegeket, miután keresztben kettévágták, eladták alkatrészként, majd lelkes fekete munkások összerakták ”autóvá”, de ez már egy másik történet.

    A másik ismerősnek 420-asa volt. Amikor a levegőfúvókát felém próbáltam irányítani, akkor a kis kar a kezemben maradt, a műanyag gyakorlatilag szétmált a krómberakás mentén. Erre ő csak legyintett, és mondta, hogy ez volt az utolsó, ami még épp volt. 5 hónap után tudta eladni, kezdetben 12.000 Euróért kínálta, 8500-ért vitték el kedves török jómunkásemberek, akik szeretnek szopni.

    Az előző generációs C-s Merciből (W203) vannak nagyon fincsi 220CDI-s, jól felszerelt modellek, talán megérne egy szemlét a 2005 utáni darabok, bár nem tudom, hogy árban passzol-e, valószínűleg nem. Nekem ebből volt a Sportcoupe variáció, amit 80000km után adtam el, nagyon szerettem.

    A slusszpoén persze az, hogy a Merci egy szerény reklámkampányba kezdett:

    ”Mercedes-Benz
    Das Beste oder nichts”.
    Arrogánsan nagy B-vel.
    Az A-osztályos Merciben meg szériában hátul kurblizni kell az ablakot. Háááááát fiúk, innen szép nyerni.

  • 2010.07.10 20:26:14gyvy

    Ha már mindenképp W210, miért csak dízel? 230-as benzines fogyasztása nem oly vészes, javítási költségei messze a dízel alatt és talán a megadott futásteljesítmény is közelebb lehet a valódihoz.
    Egyébként, bár kombiban nekem bejön a W210, inkább egy kései, jól felszerelt W124-et vennék, ha mindenképp Merci kell. W140-et meg úgy felejtsd el ahogy van.

  • 2010.07.10 20:29:51mopar89

    w201/w124/w126 ezek voltak az utolsó igazán jó mercedesek, én ezeknél újabbat nem vennék...

  • 2010.07.10 20:29:59csorsza

    Mercedes-kereskedő cimborám sírva könyörgött, h ilyet még véletlenül se. Minden úgy van a lehetséges hibákkal, ahogy papptibi elsorolta. Még a gyári tanfolyamon is úgy vezették fel a következő szériát, h ez már nem az a (szar) minőség, mint ami a pápaszemes volt..

  • 2010.07.10 20:44:35r32r36

    Szervusztok,

    Három éve vettem egy 290-est, kombit. Nem részletezném, annyit hogy volt előtte 190-es és w211-es is a családban, meg középkategóriásokból Toyota, Honda, Renault és 3-as Bmw. Szinte csak dízelek, család éves teljesítménye 100 ezer km körül van. Nekem kellett egy nagy kombi, húzni a ladikot, lakókocsit és a három gyerek az összes kismotorral és gyerekággyal elférjen. Nincs gond ezzel.
    DE: mivel érzelmi alapon választottam, és nem is értek hozzá belenyúltam természetesen. Teljes jobb oldal és eleje törve, csöpögő váltó, klíma szar stb,stb.
    Szerelőm rendbe rakta: váltó 100e, klíma 50e, 2 ajtó és ötödik ajtó csere + szétszedve és lefújva 300e.
    MOST: van egy esőérzékelőtől gerinctámaszig, állófűtéstől tetőablakig, levehető decens vonóhorogig minden. Az ebayen mindent megkapsz hozzá, nagyon jó áron. Én már vettem az ötödik ajtóra egy euróért eredeti mercedes hármas biciklitartót, 150Euroért mercedes síboxot és millió egy biszbasz kiegészítőt.
    24ezer kilóméterig most is elengedett a komputer, (már több mint 100ezret mentem vele) és most is örömmel ülök bele. Megy, kényelmes, és nyugtató a közlekedés. Nyáron hét litert fogyaszt, de nyilván menettulajdonságokban útfekvésben sokkal jobb autók is vannak. De ez nagyon egyben van. Persze a rizsrakétás, bömösös és sötétített szuzis pajtások nem értik és röhöghetnek is..

  • 2010.07.10 20:48:47?aztaaa?

    Tudomasul kell venni hogy a merci nagyon mellenyult ezzel a szeriaval.

    Ettol fuggetlenul nekem tetszik a forma. De biztos hogy 2ev alatt ra kellene koltenem egy masik kozepkategorias auto arat. Ha igy kozelitem meg a dolgot, akkor bizony nem kellene. Meg ingyen sem, mert nekem nem lenne az ilyenekre idegzetem... elindul/nem indul?

  • 2010.07.10 20:51:42vmaast

    "A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást."

    Ja kérem, német prémiummárka... :DDD

    Ahhoz pedig nem kell nukleáris mérnöknek lenni, hogy ne vegyen az ember első szériát.

  • 2010.07.10 21:05:42M division

    Egyik ismerősöm mióta az eszemet tudom mindig mercedesekkel járt, de a pápaszemes merci még neki sem kellett, helyette inkább vett egy E39-es BMW-t. Ő imádja tolni a csillagot vezetés közben, szóval ez már jelenthet valamit. Erről a szériáról nem sok jót hallani. Mikor megjelent kipróbáltam egyet, annyi maradt meg a próbaútról, hogy az ülésállításnál a kezemben maradt egy kis műanyag kallantyú, pedig nem erőszakoskodtam vele. :)

  • 2010.07.10 21:15:43Devil2

    "A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást."


    Minden műanyag lámpabúra megmattul egy idő után, nem csak a csillagos márkánál létezik a probléma. Talán egyszer a prémiummárkák visszatérnek a jó öreg üveghez. Vagy már vissza is tértek?

  • 2010.07.10 21:17:09treekkeer

    sziasztok
    bár én w202tulaj vagyok(teljesen elégedett a típussal),engedelmetekkel védelmembe venném a w210et.Pont 3 éve vettünk a cimborámnak egy '96os e230ast automatával,bőrrel,naptetővel. Akkor volt benne óra szerint 250e ??? km.Most van benne kb 350e. Ezalatt az autónak komoly hibája nem volt. Cserélt rajta ü.anyagszivattyút (30e.),önindítót (12e.)lengéscsillapítókat,toronycsapágyakat.Meg persze a szokásos kopóalkatrészeket:fékbetétek,gumik,szűrők,motor és váltóolajat. Nagyjából ennyi. Szerintem ez bőven belefér egy ennyit futott autó esetén. Néhol van rajta egy kis rozsda, de nem több, mint más ilyen idős autón. Nem olyan rossz kocsi ez...

  • 2010.07.10 21:22:19treekkeer

    + még egy kis info a típusról: a fent említett e230 automatával,kevés klímázással még nem evett 10 felett a letekert 100ekm alatt. 9l/100km.

  • 2010.07.10 21:28:36vmaast

    treekeer!
    Valószínűleg nem a barátod 1 db hibátlan mergája a számítási alap a statisztikákhoz. Szép dolog hogy ilyen patent a gép, csak nem ez a jellemző.

  • 2010.07.10 21:29:07esef

    kb. 10 éve voltam kint Németországban, ott ültem egy W210 E290 dízel kombiban. Valami hatalmas nagy volt és veszettül ment. Aztán pár napra rá megkocsikáztattak egy W124 E500-zal...

  • 2010.07.10 21:34:07ábrus

    Előrebocsátom nem volt még Mercim de a régebbiek(W123-124-126) mindig is tetszettek.
    Itteni vállalkozó ismerősöm mindennapi szaladgálós(de nem munkásautó)220-as CDI-jét irigykedve nézegettem és kérdezgettem hogy milyen együtt élni egy ilyennel,mert már nekem is megfordult a fejemben hogy mi lenne ha.(jó pár éve használja többnyire a felesége de sokat megy)
    Elhúzta a száját és csak annyit mondott:Nehogy vegyél ilyen szart!! Drága hozzá minden és csak a baj van vele,neked pláne nem javaslom mert nem hiszem hogy győznéd pénzzel átlagfizetésből.Én is odaadtam az asszonynak hogy használja amíg megy aztán ki lesz b.szva a pi..ába!
    Már nagyon bánom hogy kicseréltem a 124-est erre a szarra,az tényleg nagyon jó volt.

  • 2010.07.10 21:34:17r32r36

    A 290-es dízel a w124-es dízeleknél fényévekkel jobb. És mentes a CDI-k nyűgeitől.

  • 2010.07.10 21:35:17esef

    Mármint a veszettül ment az akkori Trabant kombinkhoz képest értendő. :D

  • 2010.07.10 21:35:49rhinoeli

    Kisjankó: "”Mercedes-Benz
    Das Beste oder nichts”.
    Arrogánsan nagy B-vel."

    A főneveket nagy betűvel kell írni, nem?

  • 2010.07.10 21:37:30esef

    Keresni kell egy 27 ezer km-t futott, taxis előéletű példányt, aztán azt kell megvenni. :D

  • 2010.07.10 21:38:25esef

    Kisjankó:
    Aztán németül tanultál-e valamikor?

  • 2010.07.10 21:48:36M division

    esef:
    W211-ből tudok egy 53000km-t futottat, közel full extrás és 8 éves. Ismerem a tulajt tényleg ennyi van benne ennyi évesen és semmi hibája, szerintem az országon belül is egyedülállóan tökéletes állapotban van. Felkínálta, hogy vegyem meg, de a szívem a BMW-khez húz. :)

  • 2010.07.10 21:49:03Kisjankó

    esef:
    Nein habe nicht gelernt, einfach kommt nur so mit der Erfahrung. Na ja, kann man noch pfeilen, bin dran...
    (Übrigens ”Das Beste oder nichts” finde trotzdem lustig von Mercedes, genau so, wie ein Taxi mit 27.000 km zu verkaufen.)

  • 2010.07.10 21:50:31GYUSZI BACSl

    .. úgy tovább ahogy volt, mert nem történt volna semmi

    eladáskor még az első szilenteket kicseréltettem és az volt kb. még 50 ezer Ft munka + anyag összesen

    a srác aki megvette napokig hívogatott, hogy milyen qrva jó autót vett tőlem, aztán később egyszer vissza is akartam vásárolni tőle, de hallani sem akart róla, hogy visszaadja

    szóval vegyél jót, első tulajdonostól, várd ki azt a három hónapot, míg találsz egyet

    van egy 220 CDI 41.000 km-rel itt:

    [link]

    3,9-re tartják, ez jó is

    meg van egy E55 AMG, de azt én árulom (igaz inkább külföldön) 17.500 km-rel, ezért kicsit félve teszem ide a linket, de valszeg úgysem 26.000 EUróért akarsz autót venni

    [link]

    bocs,hogy ha hosszú voltam

  • 2010.07.10 21:52:07GYUSZI BACSl

    ez a qrva blog benyelte az első felét, mert túlment a 2000 karakteren

    majd este megint beírom, most el kell mennem

  • 2010.07.10 21:55:24Bunkooo

    Vegyen Lexust vagy Hondát!! Végül is rohadtul mindegy csak JAPÁN legyen!!!

  • 2010.07.10 21:57:19mi nem foglalt még

    tisztelt papp tibor úr
    elhiszem, hogy sok w210-et vezetett a véleménye alapján lehurbolt cigány verdák lehettek.
    ha gondolja nagyon szívesen megmutatom a 10 éves autómat sőt mehet vele teszt kört.
    240 ezer van benne hibátlanul megy szép a fényezése nem rohad.
    a műanyag lámpabúra elöl valóban meg tud sárgulni de szépen felpolírozható és ismét új fényében ragyog.
    jelen autó amiről beszélek egy nagyon jó felszereltségű gyakorlatilag hibátlan belsővel rendelkezik minden működik benne.
    igaz folyamatosan márkaszervizben karbantartott autóról van szó, igen még 10 évesen is márkaszervizbe hordom és végig van vezetve a szervizkönyve.
    talán nem kellene egy autóhoz minden szutykoskezű szerelőt oda engedni és akkor nem kellene nekik le szarfazekazniuk a hozzáértést nélkülöző szerelésük eredményét.
    jelen nyilatkozatom a ráncfelvarrott kivitelről szól, az elöttim nem volt arról nem tudok nyilatkozni.
    igaz nehéz jó 210-et találni kis hazánkban egy rokonomnak keresünk és nem igen találunk.
    viszont 2 millió alatt ne is számítson senki jó állaotúra mert azok már lehurbolt lebiztosítózott tulajdonossal de gazdával nem bíró modellek.
    de ezek alapján leszarozni egy olyan típust ami kellemesen vezethető és álítom, hogy tartós kicsit visszatetsző egy autós oldalon.

  • 2010.07.10 21:57:32Bunkooo

    Hogy miért??? AZÉRT mert akkor nem kell ilyenen agyalnia hogy mennyi alkatrész kell cserélni rajta!!

  • 2010.07.10 22:00:12mi nem foglalt még

    Gyurma73: igen 2000-től van rá 30 év gari és ingyen kijavítják ha végig vezetett szervizkönyved van valamint estleges sérülésnél nem mekkmesterek hanem márkaszerviz javította.

  • 2010.07.10 22:01:06r32r36

    NEEEm, egy japppánhó nem kell AAkatrész!
    biztos megköszöni a segítségedet..

  • 2010.07.10 22:08:59mi nem foglalt még

    vmaast: az, hogy mi a jellemző az az adott ország tulajdonosi körét minősíti.
    nem csak megvenni kell egy csillagost hanem folyamatosan szakszerűen karbantartani, ápolni és ha ennek ellenére szar akkor lehet joggal szarozni.

  • 2010.07.10 22:14:29soproni1

    Ha garázsban tartja, akkor nagyon tartós autó a merci, audi bmw. Ha kint utcán áll, akkor problémásabb. A volt főnököm mindig azt mondta:
    Ha egyszer beindul, akkor sosem hagy ott a Bömös.
    Az MLSZ-es Kisteleki audi a6-osa 3000 km után ment tönkre, Pereskedett az importőrrel.

  • 2010.07.10 22:17:22Psziho

    [link]!!s,FqjQEG0~$(KGrHqEOKnQEvyFr)DIMBMKb-YnWyg~~_27.jpg

    ebben van 650 000 km,ehhez kell igazítani a magyar belsőket!

  • 2010.07.10 22:17:34Kelempácmadárkeresőgép

    A múltkor egy R-osztályos 320 CDI-vel jöttem haza. Háááát....prémium fos. Hogy kinek tetszik ez a kripta hangulat odabent hát nem tudom meg az egész úton recsegő-nyöszörgő középkonzol a könyököm alatt (16,5MFt). A tempomat karját simán kevertem az irányjelzőével, az ülés kényelmetlen és kevés az állitási lehetőség. Az autó nem volt 3 éves , mindig aszfalton járnak vele és már az első pneumatikus felfüggesztést javítani kellett. Szóval számomra inkább egy E60-as BMW, abban jobban éreztem magam.

  • 2010.07.10 22:20:01Psziho

    iaro.3dmax.hu/kep/1!!s,FqjQEG0~$(KGrHqEOKnQEvyFr)DIMBMKb-YnWyg~~_27.jpg

  • 2010.07.10 22:27:05wentworth

    Hogy ti mekkora suttyók vagytok. Látszik hogy a kérdező is egy hülye meg a válaszoló is. Eddig is tudtam hogy a totalcar szar, ezek után mégjobban.

  • 2010.07.10 22:27:45mi nem foglalt még

    Kelempácmadárkeresőgép:próbálj ki egy e klasset elegance kivitelben, kellemes hangulatvilágítás van benne, élvezet vele este közlekedni és nem nyöszörög sehol.
    ülésmemóriával és multikontúr üléssel kell rendelni és kedvedre játszadozhatsz a rengeteg állítási lehetőséggel.

  • 2010.07.10 22:36:43oldmans

    Mi a baj az automata váltóval? Amúgy 250ből felújítják csak nem szalonba kell vinni... Vagy venni egy bontottat 50-ért cseregaranciával. 2000Cm3 felett az segg hülye aki kézit vesz, kivéve ha élményautó... Pláne a prémiumkategóriában, később a kutyának se lehet eladni...

  • 2010.07.10 22:39:57Wakond

    Hallós Merci tiszelők és utálók.

    Megadatott hogy 3 mercim legyen. w201, w210, meg egy fekete spániel, igaz neki csak a neve az.
    2010.2.14-én vettem a 200 CDI-t 325.000km el viszatekerve 213-ra. EPS lámpa ég. 300.000Huf volt a válasz a megoldásra benz-éknél, 8000Huf os termosztátcserével minden diagnosztika nélkül megoldódott. Elfossantotta magát a vizpumpa, 43000 helyett 10350ér lett MEYLE. 2 Támasztógömbfely,
    8000\2db és a szerviz tokkal vonóval amit nem igazán lehet hibának besorolni. 1 órája jöttem vele haza osztrákból trélerrel (márkát nem irok mit hoztam) 8,5L\100km. Vásárlás óta 28000 van benn, és megy, jó csendes, amúgy valóban komoly gondoskodást igényel, meg nem árt némi tipusismeret. KIRÁLY A GÉP.

  • 2010.07.10 22:41:49Dennis01

    Nem tudom, Anglia tobbi reszen hogy allnak, de itt amerre en lakok alig lattam ilyet. Ha mar ilyen koru Merci, akkor sokan inkabb a W202-est valasztjak, ahogy eszrevettem. Amugy meg nagyon sok oregur jar W201-el es W124-el. Van itt egy oreg, egy gyonyoru kek W124 limuzinnal jar. Telen nekicsuszott valaminek, az egyik elso lampa meg a lokhariton a fenyezes banta a mutatvanyt. Tavasszal az volt az elso, hogy kicserelte a lampat es kijavittatta az elejet az autonak. Plusz rugokat, lengokarokat is cserelt rajta a haverjaival, akik W201-el jonnek hozza. Korabban eszrevettem, hogy ul a Mercije eleje, most szep peckesen all, gyonyoru.
    Ez a W210 kozel se a legszebb Mercedes amit eddig lattam, de van rosszabb is.. (A osztaly, B osztaly, fuj..)

  • 2010.07.10 22:43:16Psziho

    elrettentő példa:

    www.motor-talk.de/bilder/der-rost-muss-wirklich-eine-seuche-sein-g7605579/rost4-i203043105.html

  • 2010.07.10 22:44:32Tanarbacsi

    Na sikerült szegény gyereket alaposan elijeszteni...persze a sok hulladék miatt, ami bekerült az országba és az orkok lelakták..nem csoda..én három éve használok egy 300TD-t, és teszi a dolgát. Egyébként most hirdetnek egy taxit a németeknél 850ezer km-rel, és nem akar széthullani...

  • 2010.07.10 22:50:12esef

    mi nem foglalt még:
    Írj PappTibinek egy mailt, ajánld fel az autót tesztre. (Én megtettem az enyémmel.) Szívesebben olvasnék egy karbantartott autóról, mint egy kereskedős romhalmazról.

  • 2010.07.10 22:50:35wentworth

    Cégnél egy MB kamion, 1 millió (!!!) 400.000-ret ment, 1995-s és NEM KELLETT motor felújítás. Tipust nem írok, de a lényeg hogy még most is megy más sajnos más gazdánál... :( Szervizek megvoltak, napi átlag 500-600 km és meg is hálálta. Szép a hangja is.

  • 2010.07.10 22:53:21mi nem foglalt még

    esef:ha az úr akar megtalál.
    W210 nick néven megtalálható vagyok az index mercedes-benz cars fórumon.

  • 2010.07.10 22:55:20E500W124

    Nemrosszak a 210-esek, csak nem itthon kell venni... (!) Persze 124-es nemvitás hogy jobb. (abból is ritka itthon a jó) És azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy viszonylag sok alkatrész megegyezik a 124-ekben meg első szériás 210-ekben. Taxiból is sok 210-es van, ez is elmond valamit..
    Sztem 124-est kell venni, 300D-t vagy 300D TURBO-t, vagy benzinesben E220-at. Ja meg E500-at. :D

  • 2010.07.10 22:58:21atiz

    bakker Adamka, most aztan fel van adva a lecke, mi?

    @tónik: ez a beszolas csillagos ötös... kar, hogy a sok birka felremagyarazza. vagy meg se hallja.

  • 2010.07.10 22:59:05esef

    Tanarbacsi:
    Elég sok autótól el lehet riasztani a leendő vevőket. Lásd a sok, lelakott, gányolt, visszatekert órájú, külföldről behozott "csoda". Csak egy Mercit többe kerül rendberakni mint egy kisautót...

  • 2010.07.10 22:59:22Psziho

    wentworth!

    a kamionokat én nem keverném ide!

    ha egy személyautó napi 600 kilómétert megy természetesen autópályán 90-el 1600-as fordulaton,akkor bontatlanul lefut 1 milliót bármelyik

    a motor-hűtőrendszer-kenéstechnikai és méretezési különbségeket nem is említve

  • 2010.07.10 23:06:14lacip

    wakond: a helyedben nem tennék az autóba Meyle alkatrészt...

  • 2010.07.10 23:07:43henrik_

    wentworth: szted ez érdekel valakit?

  • 2010.07.10 23:09:42wentworth

    henrik_ : Ha szuzukiddal nyomulsz akkor nem csoda hogy nem érdekel.

  • 2010.07.10 23:10:25mi nem foglalt még

    általánosságban elmondható, hogy szép vételre érdemes 124-et 1 milla alatt nem lehet kapni de esetleg még e fölötti ár is lehetséges, a 210-nél ez az összeg 2 millánál kezdődik.
    természetesen azért lehetnek kivételek csak ezekben nem nagyon hiszek.

  • 2010.07.10 23:11:21Chrismenbmw

    Autószerelő vagyok , 210 ből van 300d, 420e, 230e 320e a háznál, 420 ba felrobbantottam a motort, tavaly, gombokból összeraktam egy mocit hozzá, persze ez az én szerencsém, váltóját kinyírta egy jó haver kölcsönkapta egy hétre fizette a javitást, 300d ben 450 e km van, volt amikor poénból étkezési zsírral jártunk vele és még mindig ketyeg megy hajt uzsgyyíííííí, 230e csak egy vicc elegance kivitel cream bőr belső automata váltó minden ami kell csak menni nem akar viszont előszeretettel fogyaszt anyit mint a 420 as, 320 a legjobb, hihetetlen jó fogyasztás nagyon jó teljesítmény és ő vele soha semmi bajom nem votl az ablakemelőn kívűl, összesítve, mind a négy autóban ugyanazok a hibák ablakemelőből már van tartalék minden ablakhoz sajnos ez egy gyenge pontja, ezen kívül klima vezérlés azt se tudja merre van sokszor, kerékagycsapágy első 2300 ft garnitúrában és még az 5 éves fiam is kicseréli, futóműben bármi zötyög szintén nagyon gombokból javítható, 10 éve vannak meg de ezen felül én tudok mondani rosszat, bármikor bárhova nyugodt szívvel indultunk el bármelyikkel, látta a világot már mindegyik, ha veszel ilyet ma már nehéz hiszen nagyon leharcoltak a koruk miatt, viszont ha kifogsz egy egészségeset, nincs az a hiba ami miatt nem éri megjavítani. 24 éve foglalkozom autókkal szerény véleményem szerint a javítási része vetekszik egy általános Suzuki swift árkategóriával. Max abba kevesebbszer cserélsz ablakemelőt :), de ha egy kormánygömbfejet lengés csillapítót nézek majdnem egy árban vannak és még a fék alkatrészek sincsenek nagyon távol egymástól.
    Nem 124 es DE még mindig olyan autó ami az áldozatokért örömet ad. Üdv Chris

  • 2010.07.10 23:13:42Csumpi Hálidéj

    Szerintem a 124-es jobban is néz ki!

  • 2010.07.10 23:13:45GYUSZI BACSl

    aki ezt a blog motort programozta, annak üzenem, hogy vegyen még néhány leckét programozásból

  • 2010.07.10 23:18:19GYUSZI BACSl

    ez döbbenetes, még jó hogy most lekopiztam előtte a szöveget

    2000 karakternél levágja, de elküldeni már nem hagyja és utána nem lehet újra sem elküldeni, sehogy sem működik

    ekkora szart, inkább erről írjatok cikket mint az autókról, mert az se nagyon megy, de ez a programozósdi ez végképp nem

  • 2010.07.10 23:20:34GYUSZI BACSl

    Kisjankó: már nagyjából leírták amit a német tudásodra írtam, csak annyi, hogy qrva vicces ha még jól meg is ideologizálod a hülyeséget

  • 2010.07.10 23:20:53GYUSZI BACSl

    Kedves Ádám,

    el kell döntened, hogy mit akarsz. Autót venni, vagy egy bontóból összetákolt szart megszívni. Sajnos az itt kapott tanácsok nagy része a papíron 240.000-et, valóságban 1,5 M km-t futott roncsok révén keletkezett városi legendák. RÁadásul olyanoktól, akik sose használtak, vagy nem is láttak ilyen autót. Akinek volt/van a hozzászólók közül, az mind dícséri.

    Szóval jót kell keresni és akkor nem jársz úgy, mint egyik-másik újságíró kolléga szaki, akinek az 500.000 futott kocsija szerintem a valóságban 2 milliót futott és persze hogy mindig javítani kell

    más márka 2 millió km-nél már 15 éve szét lett bontva, az nem véletlen, hogy az itt kiöregedett zöldséges taxik mennek tovább Iránba meg a közel keletre, ott szolgálnak még 10 évet, aztán onnan mennek tovább fekete Afrikába "új kocsinak" 3 millió km-rel

  • 2010.07.10 23:21:14GYUSZI BACSl

    Valamit tisztázzunk: egy ilyen Mercinek 200.000 km-nél a belsején SEMMILYEN használati kopás nem látszik. Az enyémnek eladáskor 213.000 km-rel ilyen volt az ülése:[link]

    Kitakarítva új gumival bármelyik autószalonba újnak be lehet állítani. Namost ha a kormány kopott, az 500.000 km-t ment, ha az ülés szakadt, akkor minimum 1 milliót. EZekben meg már semmilyen alkatrész nem a gyárban került bele, hanem a TC és más hasonló orgánumok "mesteremberei" által kiokosított, megbuherált, "okosban" megoldott utángyártott szarok, amik persze hogy nem működnek. Utána lehet osztani az észt, hogy milyen szar a Mercedes.



    szerintem az E280 a legjobb vétel, mert nagyon nincs ára, közben meg nagyon jól fogyaszt és nagyon jól is megy

    átlag fogyasztás 11,5, 130-nál 10,5 180-nál 11,8

    hangja nincs, baja soha semmi, igaz, hogy én első tulajtól vettem és az autó csak szakszervizben volt javítva és csak Mobil 1 0W-40-es olajat látott

  • 2010.07.10 23:25:00GYUSZI BACSl

    még annyit akartam leírni, hogy 4 év alatt 100.000-et mentem vele, ezalatt

    - előírt karbantartások
    - 2x első + 1x hátsó fékbetét
    - 1x első tárcsák
    - 2 első rugó csere (az egyiknek a végéből letört 1 cm, maradhatott is volna) 50 e Ft
    - eladáskor első szilentek csere, hogy tényleg hibátlan legyen az autó (50 e Ft)

    pont

    szerintem nem szabad errefelé tanácsot kérni olyanoktól, akik nem ismerik ezeket az autókat a gyakorlatból, csak a városi legendákból meg az Andersen mesékből

  • 2010.07.10 23:25:24TSiga

    Mi van a megbízhatóság szobrának kikiáltott német márkával? Ennyit a megbízhatóságról, a rozsdáról és az elektronikai hibárkól. :-DDD

  • 2010.07.10 23:26:20mi nem foglalt még

    GYUSZI BACSl: hasonló autónk van nekem is e280 és hasonló szép az ülése bár nekem 240 ezer fölött van már benne picivel.
    nálam vegyesben 10 alatt eszik, igaz nem nyomom ki a szemét.

  • 2010.07.10 23:27:38von Tom

    rhinoeli, hol itt a főnév???

  • 2010.07.10 23:28:35mi nem foglalt még

    TSiga: nincs semmi baj a megbízhatósággal csak legyen gazdája az autónak ne csak tulajdonosa.
    ja és gyári alkatrészeket kell használni és nem mindenféle kétes minőségű utángyártottat.

  • 2010.07.10 23:34:06subtotal

    Én azt tanácsolnám, felejtsd el a kínálat alsó 25%-át, onnantól keresgess és lehetőleg ne Magyarországon. Akkor már olyan nagy baj nem lehet.
    A típus Németországban sincs piedesztálén, de azért korántsem akkora sz@rkupac, mint a posztból lejön. Ha kézi váltóst akarsz, akkor inkább a kisebb motorokat nézegesd, mert a nagyokhoz jobban passzol az automata.
    Összefoglalva én a helyedben egy 220CDI-t választanék, de már a facelift-est Németországból:

    [link]

  • 2010.07.10 23:34:48E500W124

    Gyuszi bácsinak igazat adok.
    Jól karbantartott Merci örök élet meg egy fél délután. Ennyi a lényeg. Minőségi alkatrészek, és törődés, gondoskodás. Ez mondjuk más márkáknál is igaz lehet, de ott nem feltétlen a "végtelenségig". (millió km-ek) Lehet hogy közhelynek hangzik, de így van. Szerintem.

  • 2010.07.10 23:38:52Uff

    En norvegiabn elek es ugy tapasztalom, hogy itt benzinesbol olcsobban es sokkal jobbat lehet venni, ha munka celra hasznalnam csak akkor erne meg dieselbe fektetnem.
    Azt latom, hogy sokan a fogyasztasra valo tekintettel vesznek dieselt es a vegen a szervizkoltsegekkel tobbe kerul nekik a buli mintha benzinest vettek volna.
    Amugy neha felbukkan egy normalis W 210 vagy W 124 diesel csillagaszati aron es allati gyorsan elekel. Beszaras hogy milyen respect-je van egy regi W124 300 td nek a hasznaltautok kozott.

  • 2010.07.10 23:45:46yoniy

    ha segíthetek valakinek szívesen...nekem van 10 éve egy 290TD 96'-os 340e. km-el.ha bárki 8lit. fölé viszi a fogyasztást annak neki adom...én 300e. km mentem vele és még nem sikerült, ezt azért gondold végig hogy egy közel 3lit. turbós nagy kaszni 96-ból ezt tudja.én meg védem mert 1983-tól csak ez a márka jöhet szóba és nagyon sok féle volt már előtte. ha bárkinek van spec. kérdése szívesen segítek.

  • 2010.07.10 23:47:54esef

    GYUSZI BACSl:
    Azért ritkán, de előfordul a gyárinál jobb minőségű utángyártott alkatrész. Az én autómhoz (francia) kapásból 3 jobb féktárcsát+betétet tudok mint a gyári. Gondolom a Mercinél is akad egy-két ilyen alkatrész. Egyébként meg néha rossz nézni, hogy az emberek az "olcsón, okosan" jegyében mit raknak bele. Természetesen -mivel a gagyi hamar megadja magát- utána már az adott autómárka is a "szar" besorolást kapja.

  • 2010.07.11 00:16:48GYUSZI BACSI

    esef: nekem ez a kedvencem

    tanácsadás autójavításhoz Bende Tibortól:

    [link]

    amikor az imbuszkulcsot tette be zsanérnak

    aztán lehet mondani, hogy szarul záródik az ajtó

  • 2010.07.11 00:44:54swt

    "hol itt a főnév???"

    Itt:
    [link]

  • 2010.07.11 01:17:56vmaast

    mi nem foglalt még!
    Tök másról beszélsz.
    Egy fényszóróbúrán nincs mit karbantartani. Egy Szellőtőrostélyon sincs mit karbantartani, és egy ülésállító gombon sincs.
    Ne keverd a leharcolt autókat a tervezési hibás autók közé. Én tudom hogy a merga jó kocsi, de egy fannak sem kéne rögtön vért inni, ha kiderül, hogy ott is hibáznak néha.

  • 2010.07.11 01:38:29====== vadparaszt ======

    egy alvázas terepjárót kell venni, azt uccu neki Budapestnek
    fasznak annyit urizálni
    úgyis szarrá megy itt minden

  • 2010.07.11 02:16:39BitPork

    Első dolog: csak az az autó xar, amit nem szeretnek!
    Második, és örök érvényű igazság : a jól-olcsón-gyorsan hármas szabály. Ez azt mondja hogy bárminek kapcsán a fenti háromból KETTŐT választhatsz, de a harmadik ELLENTÉTE fog teljesülni az általad választott kettő mellé!

  • 2010.07.11 02:28:24nzo88

    Semmivel nem kelt modernebb hatást, mint egy faceliftes w124. És pont.

  • 2010.07.11 06:26:32toncsi64

    Lehet szídni a jószágot, meg a konkurrens tipusokat ajánlani, de abból is láttatok már ilyent ?
    [link]
    Azért nem véletlen, hogy a német taxik javarészt csillagosok. Alig hiszem, hogy ott mindenki a saját pénze ellensége lenne...

  • 2010.07.11 07:37:05atesz

    Magam is úgy vélem, hogy legfeljebb önmagához szabad hasonlítani a Mercit. És lehet, hogy a 210 nem a legjobban sikerült darab a cég történetében, de a többszázezres futásteljesítményt nagyon kevés márka tudja produkálni.
    Írja Tibi és többen is, hogy a CDI motoroknál állatság a javítás. Na ja. Kíváncsi lennék, hogy egy 5-600.000 ezret futott Honda, vagy Toyota esetében mi az ábra? Ja, hogy az ritka, igaz? :))

  • 2010.07.11 07:38:42Pizza zabáló

    Sok sikert kitartást és barátom. Remélem hobby autónak veszed. És vallóban havi 100'000Ft nem gáz. Üdv.

  • 2010.07.11 07:59:55r32r36

    Hozzáértő és becsületes szerelő kell.

    Ez meg egy 1.125 000 km-t futott autó:

    [link]

  • 2010.07.11 08:12:40zöldi

    @2010.07.11 06:26:32toncsi64

    Hát ez hatalmas! Itthon ki merne így autót árulni? :DDD Szerintem 3 napon belül az országban lesz, és krómos ívek nélkül 140 ezer km-rel fogják árulni.

    Amúgy meg nem autószerelőtől kell tanácsot kérni.Nyilván felvilágosít lyan hibákról, ami minden 3. adott típusú autón megjavít, de nem szabad elfeledni, hogy itthon nem nagy divat a preventív karbantartás, ők legtöbbször csak a szart látják, amit életre kéne kelteni.

  • 2010.07.11 08:15:42zöldi

    Tibor! CSörögjetek már rá a csávóra, aki r32r36 linkjén hirdet. Biztos odaadná egy rövd tesztre és mondana érdekeseket! Hm???

  • 2010.07.11 08:20:10r32r36

    nem hirdetek, csak példaként hoztam. A sajátom nem eladó, de tesztelhetik. Abban óra szerint 300.000 van..

  • 2010.07.11 08:28:32farugó

    Kedves Ádám!

    Gondolom sikeresen lebeszéltek az autóról,pedig tényleg lehet találni belőle jót.
    Én 2 évesen hoztam be kintről egy taxit 230 ezer kilométerrel,Most 8 évesen több mint 700 van benne,Sima 200CDI.Motorjához nem volt hozzá nyúlva,olajat nem fogyaszt.Fogyasztása városban 6 liter alatt,pályán 4-5 liter közt.Igaz nem egy versenyautó,de elmegy bárhová.Sima 6 sebességes kéziváltójával sem volt gond soha.
    Semmi elektromos probléma.Valóban rohadásra hajlamos,hiába van garázsban tárolva.Ez viszont kezelhető probléma.Szerintem ha kényelmes,és biztonságos autóra vágysz,akkor ez nem lesz rossz választás.

  • 2010.07.11 09:09:40egypt.

    Tibor!Hát elöször is,3évig használtam az ön által szartalicskának nevezett gépet,semmi(!)komoly probléma nem volt vele,igaz benzines volt!Sok más tipust használtam elötte is,utánna is,de a merciknél nem nagyon szivtam!Most is mercim van,bár nem öreg!Audi A6-bol ültem vissza,mert arra az életemet ráköltöttem,akkora fos volt!Ismeretségi körben követtük egymás hibáit!Kilométertől függöen jöttek a hibák,uj korátol kezdve!Elötte730D,állando elektonikai problémák!Annyira relativ,kinek mi a szartalicska!

  • 2010.07.11 09:18:34tónik

    Sokat kell válogatni, de semmivel nem rosszabbak ezek a mercik, mint a hasonló korú egyéb autók. Ki kell fogni, ennyi...

  • 2010.07.11 09:29:21.atti.

    Ez a leírás amit P.Tibi nagyon jól leírt tulajdonképpen szinte minden mercire érvényes .
    Volt C , régebbi S, ML, mercim és minddel rengeteget szívtam az elektronika , kábelköteg , rejtett hibák sokasága miatt . Bármennyire is kényelmesek sajnos egy pénztemető szarkupac mind . Nembeszélve erőtlen lomha motorjaikról , szar szélérzékeny kóválygó futóművekről . Részvétem és sajnálatom aki mercit választ .
    Az új S meci nagyon csábító , de én már nem dőlök be bárki bármit mond .

  • 2010.07.11 09:46:45cdc

    Olyan h B 170CDI nem létezik, esetleg A 170CDI v B180CDI, Akinek a keze bele akad irányjelzés közben a tempómatba annak valóban BMW-t kell vennie,mert a mercik irányjelzője mindig lent volt.
    Vannak az autók meg a Mercik vannak hibáik ezt el kell fogadni. a BMWknek is vannak hiábáik csak arról mi "Mercedes fanok" nem tudunk hiszen nem olvasunk utána.

  • 2010.07.11 10:37:11mi nem foglalt még

    vmaast: lehet újdonságot mondok neked de egy műanyagot is karban kell tartani, léteznek műanyag ápolók amikkel időnként át kell kenni főleg ha sokat áll napon az autó a műanyag is öregszik.
    azon kívül biztos vagy benne, hogy még nem fesegette ki valaki zsakszerűtlenül az említett rostélyt?
    nekem még nem hogy merciben de egyik autómban sem tört el a rostély.
    sajnos minden műanyag lámpabúra elöregszik, sárgul nem csak merci hanem minden más típusé is.
    azért a mercedes flhazsnálói könyvében le van írva, hogy olyan féynszórómosó folyadékot használjon ami barátságos aműaynag búrával.
    1000 forint a gyári mercedes folyadék koncentrátum amit desztvízzel bekeverve kell használni.
    ha ez valakinek drága akkor hasonlót és jó minőségben 500-ért is lehet venni szintén koncentrátumot bernerből.
    ezek bizonyos mértékben ápolják is pld. az ablaktörlő gumiját.
    de mint már itt fentebb gyuszi bácsi is mondta és fényképpel alátámasztotta, hogy negyedmillió kilométernél még újszerűnek kell lennie egy e klasse belterének ezt én is bizonyíthatom az autómmal.
    tehát ha valamelyik autó bele nem ilyen akkor gondatlan gazdáról vagy erősen visszatekert óráról beszélhetünk.
    van ennek az autónak típushibája csak azt még véletlenül sem említette meg senki, ebből is látszik hogy hány ember szidja megalapozottan úgy, hogy használt már ilyen autót.

  • 2010.07.11 10:40:55Sprinter CDI

    Kedves Papp Tibi! Nagyon jó az írás! Tényleg!!! Igazi Magyar Profi Munka. Így kell nulla hozzáértéssel, nulla ötlettel olyat írni, amit jó sokan olvasnak: végy egy olyan autót, amiből sok van, amit mindenki nagy megelégedéssel használ, ami könnyen felismerhető (kerek lámpa), tedd ki a képét a főoldalra, és írd fölé nagy betűkkel "szarfazék". Innen már garantált a siker, lehet lobogtatni az olvasottsági statisztikát, és a hozzászólásokat kilométer hosszan. Sajnos ez nálam nem üti meg az újságírás szintjét, de még a szarfazékért is küzdenie kellene. Eszméletlen mennyi ferdítés van ebben a leírásban.

  • 2010.07.11 10:42:10Sprinter CDI

    Csak pár példa a teljesség igénye nélkül: A legnagyobb kedvencem a CDI mumus. Hat éve járok CDIvel hibátlanul, de annyit hajtogatja mindenki, hogy utánanéztem én is. A nagynyomású pumpa BOSCH felújító készlete 7ezer Forint (a gyári is BOSCH). Állítólag félmillió futott km környékén szokott elromlani. Porlasztócsúcsok gyári felújítókészlete is 10 alatt van, ha az elektronika döglene meg benne ott a bontott fillérekért. Kideríthetetlen CAN-bus hibák? Ugye ez csak vicc? Nem vagyok autóvillamoságis, de rendszeresen bele turkálok a CAN-bus rendszerbe (pl. utólagos gyári extrák beépítése). Ezen tényleg jót nevettem. A bemattult fényszórókat 4eFt/db áron polírozzák. Ha valakinek kell ablakemelő 5e/db áron azonnal viheti tőlem. És ha a váltó annyira meghalna, hogy 600 lenne a javítás, hát hoznék egy komplett autót Németországból 1500-2000 EUR közt, garantált 150e kilométerrel.

  • 2010.07.11 10:42:46Sprinter CDI

    Érdekes az is, hogy az írásból úgy tűnik előnye semmi sincs ennek a szarfazéknak. Pedig minden idők legnagyobb, és szerintem legkényelmesebb E osztálya. A fogyasztása össze sem hasonlítható az elődeivel. A dízelek menetdinamikájáról nem is beszélve. Na mindegy nem erőlködök itt, nem szépítem tovább a statisztikátokat. Olvasson mindenki totalcart és vegyen mindenki Fiat Pandát, mert az a tuti! :-DDD Én részemről egyikből sem kérek. Csumi!

  • 2010.07.11 10:43:26mi nem foglalt még

    .atti.: pont a merci futómű egy etalon.
    ha neged kóválygott akkor ott valami nem volt kerek esetleg valamit cserélni kellett volna.
    jött velem szembe az M2-őn haladva tetőcsomagtartóról raklap darab olyan hírtelen manővert csináltam hogy a jávorszarvas teszt kutya füle hozzá, és nem hogy nem csúszott meg de még csak be sem kellett avatkozni az esp-nek.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

féktárcsa
MERCEDES-BENZ SPRINTER 2t 212 D Busz 1995-2000
4922 Ft
tömítőgyűrű, differenciálmű
MERCEDES-BENZ SL 320 Kabrió 1993-2001
2456 Ft
vezetőcsavar, féknyereg
MERCEDES-BENZ SPRINTER 3t 308 CDI Busz 2000-2006
1586 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Drifting the Tesla Model S and the BMW i3 on the beach
Tannisby, where all the European Car of the Year contestants lined up for a test, has a long, wide and flat sandy beach. We had some RWD cars plus a 4WD. Guess what happened.