Hogyan szívnak Budapesttel a kamionos cégek?

2011.01.13. 14:15 - Olvasó

Be kellett menni valakinek a cégünktől (Csehországból) a Bajcsy Zsilinszkibe és kérvényezni. Ez nem tartott sokáig, a Parking KFT irodájában ekkor még elég volt 2-3 óra.

Feladó: Ladislav Németh

Cmzett: Winkler Róbert

Dátum: 2011. január 12. 21:47

Tárgy: Megjegyzés külfödről az egyik cikkükkhöz

Üdvözlöm Winkler Úr,

A következő cikkükhöz szeretnék hozzászólni: „A parkolópénz, ami nincs”.

Ebben a témában, tekintettel arra, hogy cégünk Csehországban van és sok magyar gyárnak szállít alapanyagot, elég rendesen otthon vagyok. Cégünk székhelye a csehországi Brno. Havi szinten 1000 kamion hagyja el gyárunkat. Persze nem mind Magyarország felé (arra csak 25%). Sohasem a behajtásért kért összeg volt a gond hanem a körülötte levő huzavona !

Tavaly a behajtási engedélyt a következőképpen lehetett kiváltani:

Be kellett menni valakinek a cégünktől (Csehországból) a Bajcsy Zsilinszkibe és kérvényezni. Ez nem tartott sokáig, a Parking KFT irodájában ekkor még elég volt 2-3 óra.  Az engedély 4 napon belül elkészült, de azért megint valakinek el kellett menni az irodába. Persze személyautóval, mert a kamionos nem tud, nincs még engedélye. Tehát megint valaki a cseh cégünktől. Az engedély megkapása néha 6-7 órába tellt. Na ennek a valakinek még aznap el kellett vinnie az engedélyt vissza Csehországba, hogy az este megrakott kamion másnap elindulhasson Budapestre. Kicsit húzós, nem?

Igaz, ma viszont egy picit könnyebb mert kérvényezni már on-line is lehet. De a fenti procedúra többi része még ma is érvényes. Megint be kell menni az engedélyért Budapestre. Igaz már nem Pestre, hanem Budára. Ennél jobb hely már csak a budai vár lett volna. (www.parking.hu )

A fentiek csak az engedély megszerzésének a módját ismertetik.

Vannak más problémák is:

– az engedély és annak ára függ a forgalmitól is. Tehát csak egy konkrét kamionra lehet megszerezni, ugyanis pl. ez a kamion EUR4-es, a másik pedig EUR3-as, akkor más a díj. A forgalmi másolatát a kérvényezésnél le kell adni. Az engedély a gépkocsi rendszámára van kiadva.

– Nem adnak ki univerzális engedélyt, amit az egyik kamionos átadhatna a másiknak. Még ha ez lenne a legdrágább is, persze lehet, hogy számunkra ez lenne a legolcsóbb.

– Gondok vannak azzal is, hogy az engedély mettől meddig érvényes.

– nem folytatom, felesleges.

Nem sorolom tovább, viszont van még egy észrevételem. Tavaly tapasztaltam, hogy Budapestről tömegesen vonulnak ki a cégek (már akik megtehetik) Maglódra. Gyálra, Törökbálintra stb. Ott nincs ugyanis behajtási engedély és olcsón lehet telephelyet szerezni. Most akkor mi jobb Budapestnek az adó vagy a behajtási engedély ára?

Még egy érdekesség:

Tavaly az egyik sofőrünket a bíróság 3 hónapra kitiltotta Magyarországról. Pedig csak a Pesti útról letérve még 1200 m-ert szeretett volna haladni a célhoz.

Tisztelettel:

Ladislav Németh / Németh László

Smurfit Kappa Brno

Kommentek

  • 2011.01.13 14:37:44Tigrisszív

    Van egy marha jó bajor példa. Az útburkolaton 3 sáv van kiépítva. 5 km-en keresztül irányban van 2 sáv és szembe 1, a következő 5 km-en meg irányban 1 és szembe 2. Így váltakozik sok-sok km-en keresztül. Nem kellett 4 sávot építeni, mégis lényegében megvan.

  • 2011.01.13 14:39:18csokiájsz

    Kamionosok: veletek vagyok, előzzetek!!!!!!!!!!

    egy személyautós.

  • 2011.01.13 14:39:36Tigrisszív

    A Levegő Munkacsoportot pedig szívesebben látnám Kőfejtő Munkacsoportként.

  • 2011.01.13 14:44:15ZF2

    Az inteézkedés célja egyértelmű. Ainek Budapesten van dolga kénytelen lesz megvenni az engedélyt aki meg nem, az elkerüli és nem szennyezi. Nincs ezzel semmi baj. Ha budapestnek hiányozni fog a pénz (jobban, mint az oxigén), amjd elgondolkoznak raja hogy visszacsinálják a rendszert. Órásbltok százai vannak Bp mellett (lád M1-M7 bejárat), nélkülük is kibrja valahogy Budapest költségvetése. A vidéki települések meg többeltbevételhez jutnak. A poszt önmagában nem rossz, mert esetleg eljut a fejesekig, hogy a rendszer maga viszont nem működik rendesen.

  • 2011.01.13 14:44:43csokiájsz

    ez a kamionos előzési tilalom egy értelmetlen fasság. magyarázza el valaki, hogy mi értleme volt?

    sokat járok autópályán és komolyan sajnálom őket most, hogy szépen sorban egymás mögött, tömött sorokban cammognak.

    Régebben simán kibírtam azt a pár percet, amíg előzték egymást.

    Ha ki akar jönni elém egy előzni simán elengedem.

    Ennek idióta szabályozásnak az eltörlését értelmesebb témának látom, mint a B125 kezdeményezést.

    Szerencsétlen kamionosokat a vérbe szivatják, pedig ugye ők mozgatják a civilizációt.

    Nem vagyok kamionos, még csak c jogsim sincs.

  • 2011.01.13 14:45:34rekszem

    Én a belvárosba tenném az összes kamiontelepet. Ott a helyük, nem vitás.

  • 2011.01.13 14:48:48Tigrisszív

    @csokiájsz: Így gondolom én is.

    [link]

  • 2011.01.13 14:56:46zrx_xzr

    a budai várba kamionnal xd
    vidéken pont jó helyen vannak a kamionosok..

    az előzéshez: ha nem 1km/h sebességkülönbséggel előzgették volna egymást a kamionosok más közlekedőkre nézve életveszélyesen, most nem lenne ez a szabály ..akkor kellett volna gondolkozni, nem most fejet vakargatni

  • 2011.01.13 15:02:48evil.

    Két éve, mikor a nagyim költözött, ugyan ilyen nehézkes volt nálunk is. Mert pihenő övezetben lakott és kellett behajtási engedély. 3 órát ültem az irodában szintén a Bajcsin. Majd a hölgy közölte, h az adott utcára nem adja ki, mert szerinte nm fér be a teherautó, és különben is hova parkol, míg pakoljuk, mert nem zavarhatjuk az utca forgalmát (mindezt úgy, hogy egy google map szerű térképet néz, és egy olyan utcáról beszélünk ahol napi 4 autó jár) Meggyőztem, majd valami pofátlanul nagy összegért kinyomtatta az engedélyt. De ezek szerint azóta sem lett jobb :(

  • 2011.01.13 15:03:49ZF2

    Ugyanaz a helyzet, mint a múltkori kamionelőzi tilalomnál. Én azt si támogattam. Értelmes intézkedés, a részleteken lehet javítani, de visszavonni marhaság lenne.

  • 2011.01.13 15:06:46Attila 73

    Akinek azon múlik a boldogsága hogy netán nem tud a pályán menni 150-nel 5 percig mert mondjuk a kamion előzz azt csak sajnálni tudom.
    De az senkit nem zavar amikor gyorsforgalmin a B.arcú 50-nel megy mert szerinte lakot területen van

  • 2011.01.13 15:07:54mediacapic

    Budapesten maradni szívás, bármilyen céged van!!!!

  • 2011.01.13 15:08:40béemvéfan

    az még ésszerű javaslat lenne, hogy a kamionok közül amelyik nem képes 80 km/h val haladni állandó tempóval lásd 50-60al döcögő régi romok, azokat megelőzhetnék a többiek...bár ez is nehezen betartható lenne...mindenhogy szar :/
    Kereskedelmi gázolaj az egyetlen jó ötlet eddig :/

  • 2011.01.13 15:11:37japverda

    zrx_xzr arra is gondolj hogy az eletveszelyt a 180 al szaguldo idiota krealta es nem az aki 130,140 el idejeben eszrevette az elozni akaro kamiont.Remelem nem sokaig tart ez az idiota szabalyozas.Ez ugyanaz minntha egy 150 alkalmazottat foglalkoztato multi a leggyengebb munkaerohoz igazitana a tobbit

  • 2011.01.13 15:13:03Peetee

    Pontosan így van.
    Én itthon dolgozom, Budapesten, szintén szállítmányozás.
    Elindítok egy kamiont Hollandiából és mire haza ér (2 esetleg 3 nap) NEM KAPOK BEHAJTÁSI ENGEDÉLYT!!!
    1 kamion átmegy fél Európán, pihenőidőkkel-alvással-rakodással és ezalat egy budapesti irodában nem tudnak kiadni egy behajtási engedélyt 72óra alatt sem!!!!
    Ez a durva...

    Európán belüli nemzetközi szállításnál A Finn, Portugál és Ír viszonylatok esetében van esély elintézni egy behajtási engedélyt.
    Ha környező országból indul az áru, kell 1 raktár, ahova 2-3napra betároljuk, mert a kamionnak menni kell tovább. Elképesztő állapotok vannak.

  • 2011.01.13 15:15:35Akos1985

    Kamion előzési témátokra a reakcióm, mivel párom apja kamionsofőr, így kicsit többet láttok bele. Előzési tilalom nem feltétlen előnyös, mivel vannak lassabban közlekedő kamionosok is az utakon, s nem hiszem, hogy egyesek sofőrök örülnének, ha így kellene határig autókázniuk. Mellékes, ha csak szakaszonként van. Elv a lényeg. Ami a baleseteket okozza az a sofőr kialvatlansága, mivel elég szűkösre veszik nekik az időt, s a munkáltatója is hajtja, így a napi maximális 8-9órás vezetésből csinálnak 24-48-78 órákat kis megállásokkal. A papírkorongos megoldásnál simán, a kártyás megoldásnál kollégáik kártyáival mennek ennyit. Ergo a munkáltatói oldalt kéne dorgálni (mivel ők mondják ezt), s ezzel a húzásukkal más a forgalomban résztvevő autós is veszélyeztetik. Saját tapasztalatom meg az, hogy M0-on 80km/h a megengedett, s a kamionos 90-100km/h-val süvít el mellettem, persze neki előzési tilalma is van.

    Behajtási engedély, szép meg jó, hogy van. De ha meg is van az engedélyük akkor az eleve 11-13tonnás traktor és a hozzátartozó csatolmány súlya általában ezeken a helyeken, ahová ezen engedély kell súlykorlát is van, ami 12 tonna. Így még csinos büntetést is bekapnak, főleg ott ahol a cég előtt 3,5tonna a súlyhatár. Erre van pár telephely Budapesten.

  • 2011.01.13 15:16:29Attila 73

    zrx_xzr: Arra azért kíváncsi lennék amikor ö9sszegyüllik 3-4 Km hosszú kamion sor és te a felhajtósávon állsz 20 percet mert nem enged be egyik se mert még az okos sünök azt hiszik hogy előz akkor mit mondasz.

  • 2011.01.13 15:18:58X8

    nics probléma az elözési tilalommal teljesen korrekt !!!amikor egyik megy 80al a masik 82 vel és ott sznvednek egymas mellet no azt azért nem kéne ...
    és ebböl nagyon sok van ..
    egy dolog maradt ki belöle
    hogy amenyiben a sebeség külömbség pl. 10-15km/h és igy meg tudja elözni hát rajta ..
    ennyi kéne csak a hasznalhato valtozathoz

    de maga a szabály kell mert ez igy tarthatatlan volt ..

  • 2011.01.13 15:26:03törzsmókus

    „Most akkor mi jobb Budapestnek az adó vagy a behajtási engedély ára?”

    mi jobb? egyértelműen az útfenntartási költségek és negatív externáliák (környezetterhelés) csökkentése piaci eszközökkel (=behajtási engedély ára)

  • 2011.01.13 15:26:19fda

    Az eredeti kérdés, hogy mi hoz többet. Szerintem Budapestnek az hoz többet, ha a kamionosok jó messzire elkerülik azt a keveset kivéve akinek valóban a városban van dolga.

  • 2011.01.13 15:26:52Rák Attantam

    "vidéken pont jó helyen vannak a kamionosok"

    Ja, és a fóliában termő grillcsirkéd is, amit ezek után nem fogsz megtalálni a pláza hippermarkecében.
    Te az orrodig is csak zseblámpával látsz, ugye?

  • 2011.01.13 15:40:11durca2

    Kedves sóför társak.
    Az a kamionos aki nem tud 20 másododper alatt úgy megelőzni egy aviat hogy ne zavarjon senkit, az nem érdemli meg a büntetést. Egyszer mérjétek le egy 80-nal közlekedő postás autó előzése mennyi időbe telik. 22 másodperc.
    Ha veleki nem tud kivárni egy olyan szakaszt ahol nem zavar senkit, és feltehetőleg a közeg sem áll sasolva csak őt várva, annak pont egy avia való de nem elé, hanem alá.

  • 2011.01.13 15:40:21treblinka

    Mondjuk az M5-M3 közötti új M0-ás szakasz se' teljesen váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Mi a bánatot keres a sok kamion mind a mai napig a Hungária körúton?!? Mindnek behajtási engedélye van?

  • 2011.01.13 15:42:211kutya

    ZF: azok a boltok többségében büdipest közig határán belül vannak, tehát oda már kell engedély!

    nem tudom mit fog szólni a lebegő mókacsoport, ha elkezdenek a belvárosiak tömegesen autót venni, mert legközelebb üröre meg törökbálintra kell kijárni venni egy liter tejel meg egy kiló kenyeret, mert a belvárosi abc-k sorra húzzák le a rolót?

  • 2011.01.13 15:43:32csuvel

    Egyértelműen az állam és a városban élők járnak jól.
    A kamionforgalom olyan mértékben rongálja az utakat hogy annak kárát mindig az állam álta. Arról nem beszélve, hogy mennyivel nagyobb dugót okoztak a városban kószálásukkal. Az ez által okozott többlett levegőszennyezésről már ne is beszéljünk. Úgyhogy jól van ez így, illetve én még szigorítanám is a behajtási engedélyhez jutást illetve annak tarifáit is.

  • 2011.01.13 15:43:56lwcolors

    Az mindenkinek jusson eszébe, hogy kamionok nem véletlenül mennek csak annyit előzéskor, amennyit, hanem azért, mert idióta barmok sebességkorlátozót építettek beléjük, 90-nél többet nem tudnak menni (gyorsításkor sem, mert leszabályoz), ezzel balesetveszélyes helyzeteket teremtve (nem autópályán, hanem normál utakon). A mai 500-600 lóerős kocsik 40 tonnás össztömeggel mennének többet is. Az meg álszent duma, hogy akkor a kamionosok gyorshajtanának, mert akkor ez alapján az összes itthon eladott személyautót le kell korlátozni 130-ra, valahogy ezt mégsem akarja senki.
    Az már más kérdés, hogy az előzni tilos módosítás csak a magyar kamionost érinti, a kamionforgalom jelentősebb külföldi részét nem. Ugyanis nincs kint tábla, hogy előzni tilos, egy külföldi kamionos meg táblák alapján tájékozódik (mivel nem ért magyarul, hogy elolvassa a magyar kreszt). Egy külföldi simán elzavarja a rendőrt is, hogy mutassa meg a táblát, vagy engedje útjára, mert a magyar állam fizeti meg a késését.
    Viszont azt már láttam, hogy a magyar kamionos autópályán villogva-dudálva zavarta el maga elől a lassú személyautóst (ha már nem lehet előzni, még ne tartsa fel alapon). Az meg azt csinálta, hogy 70-el húzódott be a belső sávba. Ez mennyire veszélyes?

  • 2011.01.13 15:47:57lwcolors

    Mondjuk aki azt gondolja, hogy Budapest kamionforgalom nélkül is életképes, gondoljon bele abba, hogy milyen lenne az a Budapest, ahol nincs egyetlen üzlet, étterem, munkahely, múzeum, építkezés sem, mert részben vagy egészben mindezek a Budapesten közlekedő kamionosoktól függenek. Vagy mondjuk mekkora dugó lenne, ha minden nap mindenki a városon kívülre járna dolgozni és délután meg menne vissza.

  • 2011.01.13 15:51:05rekszem

    1kutya

    ööö.. pesten lakom és a környéken van pár pékség, szóval nem okozna gondot

    másrészt a liter tejet maj kiviszik kissebb autóval, meg kifizetik a behajtási engedélyt, ilyen egyszerű

    A negyven tonnás szarával meg senki ne az én ablakom alatt füstöljön, meg dübörögjön, ugyanis a városba elsősorban az emberek valóak. Jah.. de ha az itt kommentelők ablaka alá beengednék a nyergeseket valami elterelő úton, akkor meg mennének rinyálniaz ertéel klub különkiadásába....

    az előzési talalomról meg.. lehet, hogy nem jó a törvény, de amit mondjuk az m0-áson csináltak a kaminosok az azért elég hajmeresztő volt, jól beszopatták magukat is, meg a normális kollágáikat is, lehet nekik megköszönni

  • 2011.01.13 15:52:29rekszem

    lwcolors

    balesetveszélyes kamion ami csak 90-et megy? Budapestre nem jöhet kamion?

    Azért ezekt gondolt még át egy picit.

  • 2011.01.13 15:53:31Mallorca

    Sziasztok!

    A kamionok előzési tilalmánál valóban jobb megoldás lett volna, ha a már meglévő táblák alá kitesznek egy 22-06-ig időpontot jelző kiegészítő táblát.

    Biztos sok kamionos szív mondjuk egy 20 éves Kamaz miatt, azonban - bár szerencsére ritkán járok arra -, előfordult, hogy az M0-áson a kavicsszállító már a 10. kollégáját előzte 80-al, és véletlenül sem húzódott volna félre. Ne felejtsük, hogy autóúton 70 km/h a megengedett legnagyobb sebesség a 3,5 t. felettieknek.

  • 2011.01.13 16:00:25Rák Attantam

    "A kamionforgalom olyan mértékben rongálja az utakat hogy annak kárát mindig az állam álta."

    Holnap nem tudom, milyen leszek, de ma góg vagyok...
    Szerinted az "állam" mennyi pénzt vasal be a kamionokon? Úthasználati díj, közlekedési engedély és még sorolhatnám. A kamionos cégek tejelnek rendesen az "államnak". Aztán, hogy az merre süllyeszti el a lóvét, az már nem publikus ugye. Csak a nagy hiányok a választások után...

  • 2011.01.13 16:01:12Devil2

    Jajj, most hirtelen milyen együttérzők lettünk a kamionosokkal, pedig korábban elég sokat csuklottak a felmenőik... Ebben a formában persze fasszág az új szabályozás, de azt sem tartom rendjén valónak hogy a speed limiter hibahatárán belül előzgessék egymást 1-2 km/h különbséggel, mert egyrészt ez kimeríti az akadályozás fogalmát a KRESZ-ben, és emberileg sem jó üzenet az hogy "na én most előzök, addig te pedig szopjál kedves mögöttem jövő". Azt persze már nem számolják ki a kamionosok hogy mennyivel hamarabb érik így el az úticéljukat, feltéve ha nincs kötelező megállásos határátkelőhely az út során. Hát nem sokkal.
    Tehát még egyszer mondom, nem a 60-al battyogó Avia megelőzésével van a gond.

  • 2011.01.13 16:03:38rekszem

    ja, régen, hogy ment a "köcsög kaminos 2 percig előz2 duma, most meg mindenki egy kamion parkolókat szeretne a belvárosba.

  • 2011.01.13 16:08:26lwcolors

    rekszem
    Nemegy helyzetet éltem át, mikor a 60-70 el menő személyautós akkor kezd gyorsítani, mikor egy kamion elkezdi előzni. Itt igenis balesetveszélyes helyzet, hogy van sebességkorlátozó.
    A kamion nélküli Budapest látszik kialakulni a mostani intézkedésekből. A cégem korábban szállított Budapesten belülre is árut. Most mi van: az áruszállítás vége pest határánál, akinek kell az áru(kiskereskedő), kijön érte a raktárba, oldja meg. Megoldja, 3,5 tonnás kisteherrel, egy ilyenbe 1 tonna fér, 10-12 l a fogyasztása. Egy kamionban 20 to, 35 l fogyasztással. Ki lehet számolni, melyik a környezetszennyezőbb, 1 kamion, vagy 20 furgon (35 vs 220 l).
    Amit leírtam az a véghelyzet, több hatástanulmány igazolja, hogy efele haladunk, csak a hivatalokon és a kormányon múlik, megtörténik-e.

  • 2011.01.13 16:08:34mediacapic

    lwcolors: 70- el szerintem huzamosabb ideig nem haladhatsz autópályán. (igaz hivatalosan 60 km/h) ha nem tudsz ennyivel huzamosan menni, akkor nem hajthatsz autópályára.

  • 2011.01.13 16:09:01Rák Attantam

    "Tehát még egyszer mondom, nem a 60-al battyogó Avia megelőzésével van a gond."

    Nem, de a szabály sajnos erre is vonatkozik. Hiába, ez egy ilyen ország: valami vagy fekete, vagy fehér. Az árnyalatokat nem ismeri senki.
    Bár az is lehet, hogy csak tisztában vannak a törvények betartatóinak szellemi képességeivel. Árnyalatok? Ugyan már. Örüljünk, ha leveszi a napszemcsit a "Jónapotkívánok" előtt.

  • 2011.01.13 16:21:13dagadt72

    [link]

  • 2011.01.13 16:29:18ccccs

    Én annak örülnék a legjobban ha teljesen kitiltanának az egész városbol.A sok idióta azt hiszi szórakozásbol megyünk be.A kollegák 99% -annak örülne a legjobban ha soha a környékére sem kellene menni. nevetséges az egész. Ha anyira pénzt akar szedniabehajtásért akkor árulja a benzinkutakon ésmindennki megveszi.

  • 2011.01.13 16:30:12newtehen

    Szerintem nem túl nagy baj, ha nem minden Pesten van.

  • 2011.01.13 16:44:21konrada

    A félreértések elkerülése végett: nem Budapestre behajtáshoz kell az engedély, hanem a védett övezetekre. Magyarán: a rozsdaövezetek raktáraihoz, gyáraihoz elég jó eséllyel el lehet jutni. (Persze vannak túlkapások, amikor a Körvasút ipari övezetéhez eljutáshoz 1200 m-es szakaszra kell az engedély.)

    Így maga a rendszer nem volna rossz, hogy a belső, meg lakóövezetre nem engedik rá a kamionforgalmat, csak engedéllyel, de a kivitelezés valóban penetráns, mert pont elég szívatás a behajtási díj, nem kéne az megfejelni ezzel a szándékos és még helyi lakosú ügyintézővel is sok napos szemétkedéssel.

  • 2011.01.13 16:46:33Tombolda

    Ja. Semmi gond a behajtási engedéllyel. Csak ne mutyizták volna oda egy hozzá nem értő fsz társaságnak. Kúton megvenni mint egy matricát. Való igaz, a tököm akar abba a mocsok városba bemenni.

    Előzési tilalom meg nem változtat semmit. Akkor a hétésfelesek fognak előzni lassan, a többi lassú szgk obatja a sort, mivel nem tudnak besorolni a nagyok közé, akik az új szabály alapján nem is tartanak megfelelő követési távolságot.

    Amúgy az előzési tilalom remekül sikerült lenyúlása egyik északi szomszédunknak. Csak egyet felejtettek el: a kötelező minimum sebesség ott 80...

  • 2011.01.13 16:47:42zolika78

    Teljesen rendben van, hogy Budapestre behajtási díjat szednek a kamionoktól! Itt nem az iparűzési adó/stb bevételeken kellene gondolkodni, hanem azon, hogy próbáljuk meg Budapestet élhető várossá tenni. És ehhez az is kell, hogy lehetőleg minél több kamiont tiltsunk ki belőle.
    Fejlettebb országokban a kamionok nem mászkálnak a nagyvárosok belsejében. Csak Magyarországon sírnak ezért.
    Tessék kitelepülni Budapesten kívülre. Aki pedig ragaszkodik ahhoz, hogy Budapesten legyen, tejeljen.

  • 2011.01.13 16:49:51szmoker /segílyes/

    "ez a kamionos előzési tilalom egy értelmetlen fasság. magyarázza el valaki, hogy mi értleme volt?"

    Ez kérem NDK lobbitevékenység, annak bebizonyítására, hogy az IFA a leggyorsabb teherautó, még pótkocsival és ballonos kerekekkel is - mindenki mögötte megy :)

  • 2011.01.13 16:58:13Tombolda

    Érdekességképpen, két európai véglet van, ahogy én láttam.
    Egyik az angol: ahol tiltó, méretkorlátozó tábla van, oda szó szerint fizikailag nem fér be az annál nagyobb. De aztán ami a csövön kifér mindenhol és mindenhová bemennek és van is pl nagyvárosokban ipartelep, sok cég és el is dübörögnek a lakóházak mellett, mindenki leszarja.
    (ne gyertek a londoni behajtásról, azt a szart már nem angolok lakják)
    Másik az osztrák. Mocskos nagyon. Mindenhol tiltás, bocsánatot kell kérni, hogy élsz. Szinte már szgk-kat fognak kitiltani ha nehezebb min 500kg... Autópályán kamionnal éjszaka 60 a megengedett, ahol tábla jelzi, ott 80.

    Amúgy az EUR4-5 motorok többet fogyasztanak a régebbi EUR 3-asoknál... végül is... füstöljünk többet, csak illatosabbat.

  • 2011.01.13 17:00:08henrik77

    Elozesi tilalom: a helyes megoldas az lenne, ha fentrol leszolnanak a pajtasoknak, csak azt buntetni, aki ua sebesseggel elozi a masikat (90-89). Egyertelmu, ifat, aviat jogosan elozhethet akarhol, annyira nem lehet surgos egy majomnak(140+) sem. Egyebkent pedig tevhit, hogy max 90 a sebesseg, 1 percig lehet sokkal tobb is, engedi sok tachograf(megy az a kamion 130at, nyugi!). Budapest meg ugy latszik, nem akarja a kamionokat (majd a furgon behordja).

  • 2011.01.13 17:01:00Gábor0126

    Talán nem kellene a hivatalos "uraknak" a soföröket szembefordítani egymással! Dolgozunk eleget, néha azért kell nyomni a gázt ugy mint a forma 1-ben, hogy elérjünk a lerakóig,vagy a telephelyre,hogy ne a pályán kelljen aludni ahol esetleg még a ponyvát is kivágják! Huzogassák csak az oroszlán bajszát... Aztán ha bepöccennek a soförök meg a fuvarozók és országos sztrájkot csinálnak, akkor rájönnek hogy az áruszállítás nélkül nem pörög majd az iciri-piciri GDP! Mi visszük a legnagyobb terhet a szó szoros, és átvitt értelmében is!

  • 2011.01.13 17:11:59dönci2

    milyen türelmes lett mindenki a kamionosokkal.félreértés ne essék nem bántani akarom őket , de amíg nem volt ez a szabály addig ők voltak a "hülyék" (bocsánat)ha arról volt szó.és valljuk be az valóban eléggé frusztráló volt amikor az egyik 80al ment a másik meg 82vel előzte..azok akik ezt mondták igazuk volt.de ahogy látom itthon csak a szélsőségekben gondolkoznak a szabályhozók ami baj.de ha olyat találtak volna ki hogy előzni csak akkor lehet ha azt például 15km/h(csak példa) sebesség különbséggel lehetne..csak akkor felvetődne a kérdés , hogy betartják ezt és hogyan ellenőrizzék.szóval szerintem a két rossz lehetőség közül a kevésbé rosszat választották bár engem nem nagyon zavartak a kamionok mivel pályára is 100 évente ha egyszer felmegyek. remélem azért valahogy sikerül valami kompromisszumot kötni. (kezdjenek el aláírást gyűjteni :) )

  • 2011.01.13 17:14:13Alf

    mi jobb?

    ha valaki nem fogta volna fel:

    A T I S Z T A L E V E G Ő

  • 2011.01.13 17:14:38p226

    Előzési tilalom:

    Az a baj,hogy mindenki erősebbnek érzi magát,ha egy nagy terepjáróban vagy kamionban ül: úgy vannak vele,hogy az erősebb kutya b@szik. Jellemző volt,hogy a kamionost nem érdekelte,hogy 50 km/h-s sebességkülönbséggel(80--130) érkezik a külső sávban egy vagy több személyautó, akkor is kiment előzni.Majd fékeznek...

    40 tonnás péniszen ülve a kispöcsű is erős....ha kiszáll,már nem olyan kemény....

    Megoldás: 80km/h-s minimum bevezetése,avia irány a főút!

    Behajtási engedély:

    Budapestre ne jöjjön be kamion!!!!Max 5.tonnás teher!Kamiondepókat a városon kívülre!!!

  • 2011.01.13 17:15:52p226

    A külső = belső

  • 2011.01.13 17:18:15rekszem

    Gábor0126

    persze ha nem lenne a város tele tescoval, meg arena plázával, akkor nem kéne nyergessel sem bemenni

    ha meg bezárják a sok szar plázát, hát nem fogok sírni utánuk

    nyergessel meg senki nem csinál kisboltos túrát, azért ezt ne akard bemesélni nekem

  • 2011.01.13 17:28:57manualis mammografus

    majd lesz sirasrivas, amikor a teszkogazdasagos termekek ara hirtelen megemelkedik a jarulekos koltsegek novekedese vegett... de nem baj, kell a tiszta levego. olyan torveny mikor lesz, hogy a varos hatarain belul csak tomegkozlekedhetnek a honatyak, kepviselok, stb? - ugyis ingyen van nekik.

  • 2011.01.13 17:29:03mrzigi

    Mindenki az autópályán kamionos előzésekről berzenkedik ... na azok még nem láttak ukrán-román (néha magyar?) kamionost honfitársukat előzni a 4-esen.
    Az egyik menne, de nem bír, a másik nem lassít és engedi, a szembejövő autós villog, dudál, anyáz, padlófékez, lehúzódik a laza útpadkára (ha szerencséje van) ... mi meg mögöttük szurkolunk hogy húúúzzad még ... pár centi ... szemből jövő is ennyivel tudott elugrani előle ... végre-bent-van.

    És itt nem csak addig kell az autósoknak a lassú (40-50 kmh) kamion-IFA (karaván) mögött döcögni, amíg előz (max 1 perc) ... hanem amíg egy 4 sávos részhez nem érünk, ami úgy 30-40 km-enként van !!
    (40km 40kmh-val ugyebár 1 óra ... előzni lehetetlen hála a szinte folyamatos szembe forgalomnak)

    Na ez ellen kellene már tenni valamit, talán megszűnne a 4-es első számú halálútnak lenni

  • 2011.01.13 17:34:42tlacka

    Szerintem se menjenek be Pestre és a sok s.gg pusztuljon éhen!
    A kamionosoknak egyébként nagyon fasza, hogy ketyeg az idő a dugókban és mondjuk emiatt ott kell aludnia az út szélén.
    Jajj, jajj.
    Ami meg nem szereti a járműveket, mit olvasgat itt?

  • 2011.01.13 17:36:59Rák Attantam

    "próbáljuk meg Budapestet élhető várossá tenni."
    Ki nem tojja le Budapestet? Én sem ott lakom, mit érdekel az engem, hogy élhető-e vagy sem?
    Tök bunkónak tűnök, mi? De amikor ti "vidékre" akarjátok kiszorítani a kamionokat, az sem éppen angolkisasszonyos viselkedés. :)
    Én meg azt mondom: tegyük élhetővé a vidéket!
    Most akkor mi lesz? :D

    "Fejlettebb országokban a kamionok nem mászkálnak a nagyvárosok belsejében."
    Bingó! Eltaláltad! Magyarország NEM fejlett ország...

    "T I S Z T A L E V E G Ő"
    Igen! És állatbőrök, meg barlangrajzok is! Meg nyers hús! Én már pattintom magamnak a szakócát. Ti hol tartotok? Még csak a kamionok kitiltásánál? Ámátőrök!... :)

  • 2011.01.13 17:40:41phrascarica

    lwcolors:"1 kamion, vagy 20 furgon (35 vs 220 l)."
    Városan egy kamion 20 tonnával 35 litert fogyaszt? Na ne. És egy 3.5 tonnás sem 1 tonnát bír el, és nem 11 litert fogyaszt, úgyhogy ezt át kéne gondolni még egyszer, nem kell a durva sarkítás.

  • 2011.01.13 17:42:14zeugma

    Nem az a lényeg, hogy jöjjön-e a kamion Budapestre vagy ne, hanem az, hogy egy tetves engedélyt, ha megadnak is, csak napok alatt lehet elintézni. Ha nem akarják, hogy bejöjjenek a kamionok, akkor ne bürokráciával próbálják elvenni a kedvüket, hanem kitiltással. Ha viszont adnak ki engedélyeket, akkor tegyék olyan sebességgel, mintha egy normális országban élnénk. (kac-kac)

  • 2011.01.13 17:45:42rekszem

    Rák Attantam

    nomen est omen

    nem kívánom, hogy legyen olyan pillanat, amikor azt gondolod, bárcsak sosem írtál volna ilyeneket

  • 2011.01.13 17:50:08Gábor0126

    Rekszem

    Igazad van természetesen nem nyergessel terítenék, de abszurd helyzet alakult ki amikor a Lörinci Hengermübe, vagy a Bayra Hungary-be kellett szállítani (kispest Vas Gereben u.) és a külföldi felrakón tudtam meg a címet. Abszurd helyzet hogy a XVIII. és XX. kerületben a kis boltokban nem lehet vinni árut 12 tonnás autóval behajtási nélkül! Ez is a multik malmára hajtja azt aki fizet. A levegö munkacsoportnak pedig azt ajánlom, hogy vegyenek jó nagy levegöt... A lélegeztetö gépen amig a villanyszerelö biztosítékot cserél!

  • 2011.01.13 17:54:46Rák Attantam

    Nem értem. Hogy jön ide a nomen est omen? :)
    Egyébként meg: ami a Földet illeti, már rég túl vagyunk a "point of no return"-ön. Már tilthatjátok a kamionokat akárhonnan. Ha leírom, ha nem...

  • 2011.01.13 17:57:28martinov

    Szerintem nem kell ennyire parázni a kamion előzési tilalomtól! Mivel nincs bekamerázva a pálya és rendőrautó sincs minden 10m-ben ezért simán tudnak majd előzni... Mert ha rendőr nem látja akkor szabad. :-)

  • 2011.01.13 18:09:04phrascarica

    martinov: ez pont így van! A kamionosok egy 60-al menő AVIÁT éppúgy meg fognak előzni mint előtte, de hát nem is ezzel volt a baj hanem a 88 helyett 88.5-el menőkkel.

  • 2011.01.13 18:22:52monstertruck

    Előzési tilalom egy baromság.
    Mennek a külsőben 80-85-el a teherautók, kb öt kilométer hosszan. Én meg előzöm őket 92-vel mert régi veterán autóm van, amit nem hajtok szét egyik köcsög gyorshajtó kedvéért sem, másrészt ott ül mögöttem a gyerek.
    Az én kurvaanyámat is lehet szidni mert fel merek menni drága pénzért a pályára mi?

  • 2011.01.13 18:51:07atabi

    ki mondta hogy nincs bekamerázva a pálya? bevan

  • 2011.01.13 18:55:57martinov

    atabi: Én mondtam. Ne mondd már, hogy a 100% be van, egy része tuti, de nem az egész.
    A másik kérdés, hogy a külföldi kamionok hogy fognak tojni az egészre, még a gyorshajtást se tudják behajtani rajtuk. Megkapja a csekket, bevágja a kukába oszt jóvan!

  • 2011.01.13 19:04:52phrascarica

    mostrertruck: "előzöm őket 92-vel mert régi veterán autóm van, amit nem hajtok szét egyik köcsög gyorshajtó kedvéért sem, másrészt ott ül mögöttem a gyerek."
    Mindig ott van a gyerek? És ha ott van a gyerek akkor veszélyezteted egy autópályán amikor 92-vel kiállsz előzni úgy hogy hátulról a belső sávban a közlekedők 99%-a gyorsabban megy, és van aki akár 250 km/órával.
    Vagy 130 km/h az már szerinted gyorshajtás?
    Egyébként meg senki nem mondta hogy ne előzz 92 km/órával, de csak akkor ha mást ezzel nem tartasz fel, és nem veszélyeztetsz.

  • 2011.01.13 19:08:09phrascarica

    martinov:"A másik kérdés, hogy a külföldi kamionok hogy fognak tojni az egészre, még a gyorshajtást se tudják behajtani rajtuk. Megkapja a csekket, bevágja a kukába oszt jóvan!"
    A szopás pedig ott van nekik hogy 1/2 órára megállítja a rendőr, az annyi mintha 3 napig 2 km/órás sebesség differenciával gyorsabban végigelőzte volna a sort. úgyhogy ha megállítják lőttek 3 napig az előnynek.

  • 2011.01.13 19:08:51martinov

    phrascarica: Aki 250-nel megy az kussoljon szépen, mert annyival már vastagon veszélyezteti a többieket, sokkal jobban, mint a veterános barátunk 92-vel.

  • 2011.01.13 19:10:47phrascarica

    ...mondjuk nem hiszem hogy egy átlag kamionos ezt fel tudja fogni, mert akkor azt is fel tudná hogy 8 óra alatt ha mindenkit megelőz 2 km/h-s differenciával akkor egész napos stresszel kb 6-8 km-t nyer azaz max 5 percet egy nap.

  • 2011.01.13 19:14:58phrascarica

    martinov: "Aki 250-nel megy az kussoljon szépen" az szerintem is, én ritkán megyek 130-nál többel, és egy nyaralásnál pedig pl Görögország felé a 120 km/h-t is betartom, mert 1X 2X rábaltáztam és hiába mentem 10-20-al gyorsabban a rendőröket sohasem sikerült elkerölni, így ha egyszer megállítanak az minimum 15 perc, de átlagosan több mint fél óra és nem kevés pénz, ráadásul 120 km/h nál a fogyasztás is kellemes és mindig utolérem a rohanó törököket az autópálya végén.

  • 2011.01.13 19:35:34Kegyetlen

    a nagy vízen túl nem elképzelhetetlen kamionnak a 75-80 mph-s sebesség sem...

  • 2011.01.13 19:46:11fogash

    Mekkora egy kamionospárti lett hirtelen mindenki...

    Pont ma voltam Győrből Schwechaton 2x (reggel oda-vissza, este oda-vissza) és egy élmény volt, hogy a külső sáv ment 85tel, a belső meg 130cal. :)

    Igen, ahogy phrascarica is mondja, egy kamion csak annyival gyorsabb a másiknál, amennyivel különbözőre sikerült belőni a 85ös limiterét. Ha a napi 4,5+4 órás vezetési idejét maximálisan kihasználva 1kmh-val gyorsabb a másiknál, akkor pont 8,5km-rel jut előbbre. 8,5km 85kmh-val haladva 1/10óra = 6 perc előnyhöz juttatja. Közben 400 autóst tart fel, akik 130 helyett 85re lassulva ennél lényegesen többet veszítenek.

    Na ENNEK most vége. Az "55-60nal cammogó Avia" mögött 2 okból nem lesz Magnum: egyrészt aviával nem pályáznak (aki mást állít az 1987 óta nem járt autópályán), másrészt azt úgyis seperc alatt átugorja a kamionos, mégha ezzel szabályt is szeg.

    Harmadrészt meg a húzósabb emelkedőkön, ahol valódi sebességkülönbség alakul ki a gyengébb/erősebb monstrumok között, ott úgyis van kapaszkodósáv, vagyis előzhetnek.

  • 2011.01.13 19:50:25fogash

    "Én meg előzöm őket 92-vel mert (...) köcsög gyorshajtó (...)Az én kurvaanyámat is lehet szidni (...)?"

    Lehet bizony, ugyanis a kreszben az is benne van, hogy előzni csak biztonságos sebességkülönbség mellett szabad elkezdeni, azt a lehető leggyorsabban be kell fejezni. Az általad dobott 7kmh nem biztonságos sebességkülönbség, a nálad 38cal gyorsabb szabályos sofőr nem köcsög gyorshajtó, viszont az ő akadályozásával a második szabálysértésedet követed el, nem utolsós sorban pedig veszélybe sodrod a hátul ülő porontyodat, meg az óvott veteránautódat is... Akkó kiahüje?

  • 2011.01.13 19:52:05dagadt72

    A kamion azért megy be Budapestre,mert oda visz árut.Nem a sofőr a hülye,hanem az aki beengedte a cégeket a városba!Szerintem egy sofőr se kínlódik szívesen a szük utcákban.
    Az előzni tilossal meg a hős "szolgálunk és védünk" jár jól.A külfölditől zsebreteszi a 20-50 eurót,magyarral meg köcsögözik.

  • 2011.01.13 19:52:36martinov

    fogash: Nagyjából igazad van, DE nézz szét otthon és vedd észre, hogy a tárgyaid nagy része azért van ott, mert valamikor valahonnan egy kamion szállította... Én sem szeretem amikor előttem vannak, de valahol nekik is menniük kell...

  • 2011.01.13 20:14:52Gábor0126

    A döntéshozók elérték céljukat:Oszd meg és uralkodj! Ha nem esne egymásnak ez a két soför társadalom, hanem egy kis tolerancia is lenne közöttünk mennyivel egyszerübben menne minden... A véleményírók némelyikét szívesen elvinném egy-két körfuvarra, hogy lássák is miröl irnak ilyen zöldségeket! Pl: Györ-Neckarsulm 10 óra vezetéssel tiszta koronggal... Vagy Budapest-Damascus 3500 km 4 balkáni határátlépés + arab vám repülövel vissza 6 nap alatt..

  • 2011.01.13 20:25:44dagadt72

    Egyébként a cseh emberke nem a behajtási engedély ellen írt,hanem a kiadás módja miatt.Aki kitalálta ezt a kiadási rendszert,az csak az állami Audik hátsó üléséről látta még a világot.
    Ha a cégeket,plázákat,bevásárlóközpontokat kiraknák a város szélére,akkor egy kamion se kalimpálna a városban.

  • 2011.01.13 21:15:10xm95

    Előzési tilalom...aha... Az nem jut senki eszébe, ha van még egy sáv, adja isten, kettő, akkor van hely mindenkinek? Hogy nem büntetni kéne, hanem előre tervezni? Normális autópályát építeni? Megfelelő infrastruktúrát? Rakodóhelyekre nem parkolni személykocsival? Ugyanakkor elegendő parkolót létrehozni nem lehúzási céllal? Ja, hogy ez nagy lóvé? Esetleg közpénzt közcélra fordítani, nem saját zsebbe? Úgy szar az egész, ahogy van. Tetszettek volna forradalmat csinálni, vagy lelépni.

  • 2011.01.13 21:26:06Csumpi Hálidéj

    "Tavaly tapasztaltam, hogy Budapestről tömegesen vonulnak ki a cégek (már akik megtehetik) Maglódra. Gyálra, Törökbálintra stb."


    Nagyon helyes!

    Na nagy teherautóforgalmat generáló cégek húzódjanak csak kijjebb! Ez a rendje, így mindenkinek jó lesz.

  • 2011.01.13 22:20:24Döglégy_Tábornok

    egyetértek zrx_xzr-el. elhiszem, hogy szopás az üszkös aviák mögött kullogni 50-el, de hát fasznak szórakoztak egyfolytában azzal, hogy a 81km/h-val haladó kamionos előzte a 79.5km/h-val haladót 3 kmen keresztül. a lehetőség megvolt, nem kellett volna ilyen pofátlan hülyeséggel elbaszni, és akkor most nem lenne ez a szabály. ilyen az, amikor néhány kretén miatt mindenki szív, nem egyedi eset..

  • 2011.01.13 22:25:21Döglégy_Tábornok

    a logisztikai cégek meg húzzanak is kifelé a faszba pestről, nagyon is helyeslem, hogy kiköltöznek az agglomerációba. nekik is jobb így, meg nekünk is. :)
    a másik meg a tetves levegő munkacsoport..miatt szopkodja a faszt a fél város, mert nincs körgyűrű. legszívesebben a dunába lövetném őket, persze csak környezetbarát, vízben lebomló lövedékkel. :))

  • 2011.01.13 22:25:26G.Lajos

    Okitojik! Nem jutott még eszetekbe, hogy az áruszállítás (nagy tömegben) vasúton kellene hogy történjen? Nem kéne kamiont előzni senkinek, sem kaqmionnak sem személyautónak. Nem engednék össze a 40t-t a kispolszkival. Nem lenne nyomvályús az út, stb. Mehet a kamionosok bakterrá képzése... :-)

  • 2011.01.13 23:28:58invisibility

    Én Transittal közlekedem. GPS van benne és a főnök 110km/h korlátozta a max sebességhatárt. Remélem rengeteg álmatlan éjszakája van annak - azoknak akik kitalálták hogy a kamionosok nem előzhetnek, mivel tavaly még 2-3 kamion előzéséhez felnyomtam 130ig is a régi szekeret, de ennél több kamionhoz már nem. A személyautós meg hülye és dilettáns is, mert nem érti, hogy én miért nem megyek 140-160km/h-val. No meg míg tavaly egy kamion kb fél perc - perc alatt letudott egy előzést és haladt mindenki, most meg szambázhatok kamionok között... Kösszzz kedves ABSZURDISZTÁN!

  • 2011.01.13 23:37:28lwcolors

    phrascarica,
    Vezetek és rakodok 40 tonnást (Scania) és 3,5 tonnást(Sprinter) is, úgyhogy te gondold át mégegyszer... :)

  • 2011.01.13 23:47:03lwcolors

    G.Lajos,
    Ha ma feladok vasúti szállítással 20 to kenyeret Gödöllőn, február elejére érne Pestre (nem vicc, tényleg ennyi, lehetne kevesebb is, de a mávnál senki sem siet). Pont ennyi idő alatt jut közúton és hajón Budapestről Dubaiba egy 40 lábas konténer.

  • 2011.01.14 00:03:10Urv

    Én azt veszem észre, hogy nem a behajtási engedély a baj, hanem hogy azt csaj személyesen lehet átvenni, és az átfutási idő az igényléstől is irreális. Van, hogy Budapestre kell szállítani kamionnal, aki mást mond, az nem gondolkodik reálisan, valamint elég nagy baj, hogy azok akik azt szorgalmazzák, hogy Budapesten ne legyen átmenő forgalom, képtelen megépíteni az M0-st vagy éppen ezt akadályozza. Sok alternatívát nem ismerek.

    Minél több költsége van egy fuvarozó cégnek, annál többet fog csalni, ott ahol tud, sajnos ma már nem lehet versenyképes egy teljesen szabályosan működő cég.

    Az előzési tilalom nem jó, hiszen ha feltorlódnak a kamionok akkor eleve minden autós kénytelen a belső sávban autózni és egysávos lesz a kétsávos pálya, ami több okból gond. Én szeretek 110-el közlekedni az autópályán, mert az kényelmes, ott nem forog még 4000et a motor így csendesebb is az autó, talán a fogyasztás is kevesebb, bár nem ez motivál a legjobban. Nos ha a belső sávban közlekedek tartósan akkor nem tehetem ezt meg (jogilag megtehetem, mert pont megvan a 20 sebességkülönbség, és azért vagyok a belső sávban mert szabályosan előzök...), mert feltartok másokat és tudom, hogy ha sietnék akkor én se tudnám elviselni, így viszont belekényszerítenek egy kényelmetlenebb, balesetveszélyesebb közlekedésbe, hiszen nem a saját tempómat autózom. Az autópálya elkerülése nem megoldás, hiszen ott jelentősen lassabban haladok, valamint növelem azt a forgalmat aminek az elvezetésére épült az autópálya.

    Persze senki se tarja be a szabályt, de ne úgy hozzunk szabályokat, hogy úgyis megszegik, főleg hogy a régi jó volt, a néhány km/h-val előző kamionokat megbüntethette volna a rendőr szabálytalan előzésért, ha a forgalmi helyzet indokolja.

  • 2011.01.14 00:11:40Urv

    G.Lajos: De igen, csak van egy nagy hátránya a vasúti közlekedésnek, mégpedig az, hogy nem megy mindenhova sín. Jó lenne az ötlet csak ki kellene építeni RoLa telepeket. Ez egyébként tényleg nagyon sürgős lenne, és sok gondra adna megoldást. Ja igen, csak az országban sokfelé 1 vágány van letéve(pl. 81es vasútvolnal), az is rossz állapotú így nagyon lassú a haladás. 60 km 1,5 óra is lehet(ellenvonatok bevárása kitérőkön), ami irreális, akkor inkább a kamiont választják a cégek. Senki se szórakozásból szállít közúton, amint a vasút értelmes alternatíva lesz egyetlen cég sem fog tovább közúton szállítani, csak ehhez egy kis vasútfejlesztésre lenne szükség. Rengeteg lehetőség van, úniós támogatás is jelentős lenne rá, csak sajnos valamiért nem indulnak el ezek a beruházások,

  • 2011.01.14 06:36:37magyar bucó

    Az előzési tilalmat a kamionosok csinálták, amikor 80-nal előzték a 79-cel haladó másik kamiont. Mi meg tíz kilométeren keresztül néztük a csigaviadalt.Ő megspórolt két deci gázolajat, mi meg szívtunk.

    A logisztikai központoknak sincs semmi keresnivalójuk Budapesten.

    A behajtási engedély procedúrájáról: Akasszátok fel a bürokratákat! :)

  • 2011.01.14 06:39:02dibbler

    A behajtasi engedely celja az, hogy a szallitasi koltsegekben megjelenjen a "kornyezetterheles" is.

    Az engedely kiadasa koruli esetleges szivatas mar BIZTOSAN nem indokolt, tipikus balkani - kelet europai dolog.

    A hivatal vezetoje, a szakpolitikusok felelosek ezert.

    Lehetseges felelosok:
    Parking Kft:D.v.cz Miklós, B.k.r Gábor illetve
    Budapest:N.m.th Laszlo Kozlekedesi Ugyosztaly, W.nt.rm.nt.l Zsolt Tanacsnok

    Ha a a demokracia jobban mukodne, ezek az emberek hatekonyabban dolgoznanak.

  • 2011.01.14 06:48:03dibbler

    Kedves Totalcar, azert erdekelne, hogy posztban leirt dolog jellemzo eset, vagy csak kiragadott pelda.

    Vagy a poszt-ot nem moderaljatok?

    Igy konnyen szidalmazo bokszzsak lehet az egeszbol.

  • 2011.01.14 07:03:20Csak a yamaha

    Ezeket a szabályokat hozzá nem értő idióták hozzák.
    Itthon sajna gyakorlatiasságban hiányos emberek döntenek ilyen dolgokban is...

  • 2011.01.14 07:25:09Nzoltan

    Nem tudom egyesek miért gondolják, hogy a kamionok nélkül meghal a belvárosi kereskedelem? Ugyanmár...
    Vannak európai belvárosok ahova nemhogy kamion de autó is csak elvétve mehet be. Vajon oda hogyan kerül az áru? Megmondom: átrakják kisebb járgányokra, és minden nap hajnalban van egy-egy óra, amikor behejthatnak. Aztán egész napra seki, se be. Csak tőlünk nyugatabbra ezt meg tudják szervezni, itthon meg hülyék hozzá. Mind állami mind szállítmányozói részről.

  • 2011.01.14 07:32:33Csak a yamaha

    Igen persze átrakják...és szerinted majd fent tartanak + xx autót és embert,és azokat majd megfizetik!!

  • 2011.01.14 08:54:48cso zsi

    @2011.01.13 16:21:13dagadt72
    Ezt érdemes újra idézni, mert sokak figyelmét elkerülhette.
    Nem hazai "agitprop" film, csak feliratozták.

    [link]


    @2011.01.13 16:08:26lwcolors levezette, hogy mitől "tisztul" a város levegője.

    "A cégem korábban szállított Budapesten belülre is árut. Most mi van: az áruszállítás vége pest határánál, akinek kell az áru(kiskereskedő), kijön érte a raktárba, oldja meg. Megoldja, 3,5 tonnás kisteherrel, egy ilyenbe 1 tonna fér, 10-12 l a fogyasztása. Egy kamionban 20 to, 35 l fogyasztással. Ki lehet számolni, melyik a környezetszennyezőbb, 1 kamion, vagy 20 furgon (35 vs 220 l). "

    Pl ott van a DHL átrakója a Nagykőrösi út elején, a 12 tonnás határnál. Onnan sok kisebb-nagyobb furgon megy a városközpontba.


    Pékségek a városban? Ki az, aki úgy gondolja, hogy az a kenyér ott sül a pincében? De ha úgy is lenne alkalmas helyen, akkor viszont a lisztet bringásfutár zsákolhatja...

  • 2011.01.14 09:08:37samot

    A Kamion elözési tilalomnàl szerencsésebb lett volna kitiltani az autopàlyàrol azokat a kamionokat akik képtelenek 80km/o-val haladni!

  • 2011.01.14 09:54:02ifrance

    nem értem a sok előzés pártit. ezt a szabályt hosszú évek kitartó szopatásaival sikerült nekik kiharcolni, hát most viseljék türelemmel! nem pályázok napi szinten, de mégis, ha belegondolok szinte minden út alkalmával volt szerencsém 10-15 perceket szopni a kamion racing miatt. és a kedvencem az volt, amelyik annyira figyelt rá, hogy ki ne essen a ritmusából, hogy csont nélkül bevágott elém, pedig mögöttem nem jött senki, ameddig a szem ellátott. na az volt eddig életem legnagyobb vészfékezése. (és nem mentem többet130nál)

  • 2011.01.14 11:52:54gsanyi

    Segítsetek légyszi
    A szabály szerint a 4 sávos autóutakon sem előzhetnek éjjel a kamionosok. Viszont arra az autóútra a traktor minden gond nélkül felhajthat a max. 30 KM/h-s sebességével.
    Akkor hivatlosan a trakit sem szabad megelőzni, hanem be kell állni mögé 30-ra?

  • 2011.01.14 16:33:49dagadt72

    Az a legnagyobb baj,hogy az egész ország a tiltásokra,büntetésekre épül és egy bizonyos vagyon felett gyakorlatilag nincsenek törvények.A megélhetési politikusok meg nagy sikerrel alkalmazzák a régi római mondást:Divida et impera!Azaz oszd meg és uralkodj!Egymást szidjuk ahelyett,hogy ezt a sok semmittevő bürökratát,meg politikust eltakarítanánk!

  • 2011.01.14 17:48:22laci nemeth

    Emberek,
    én írtam a cikket. Még egyszer, nem az a gond, hogy fizetni kell. Ezt mi beépítjük az árba, ez OK. Gond az engedélyek kiadásának a módja. És amit mi szállítunk az nem kenyér vagy kifli és nem lehet átrakni a város határánál.

    A kamionos előzéssel kapcsolatban pedig: nálunk Szlovákiában ezt már hamarább bevezették, de egyúttal felemelték az autópályán a minimális sebességet 80km-re.

    Üdv
    Németh László


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
SUZUKI SUPER CARRY 1.0 Busz 1994-1999
1316 Ft
féktárcsa
SUZUKI IGNIS 1.5 zárt terepjáró 2003-2013
7102 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A new Fiat from Mitsubishi
It’s now official: the Italian carmaker’s new pickup is to be supplied by Mitsubishi.