Újabb cifra NKH-s történet

2011.02.23. 18:23 - Papp Tibor

Tom micrás sztorija sokakat megindított. Lacié talán annyiban különbözik, hogy itt az NKH tévedése extra pénzébe került az autó tulajdonosának. Igaz, nem nagy összeg, de felteszem, a teljesen vétlen illető amúgy nem begyújtósnak használta volna az ezreseket.

Feladó: Laci

Címzett: Papp Tibor

Dátum: 2011. február 17. 18:39

Tárgy: Ha levesz az NKH 70 rugóval...

Szia,

nekem is van egy hasonló cifra történetem az NKH-val, ez még 2009-ben esett meg...

Az a lényeg röviden, hogy van egy haveromnak egy Ford Explorer-je (ugyebár amerikai autó). Namármost, ennek bizony AF-es motorszáma van (mint ugyebár minden itthon forgalomba helyezett amerikai autónak), hiszen eredetileg, gyárilag nincs semmilyen motorszáma. Még motorkódja se biztos, én legalábbis nem találtam sem a neten, sem autodatában, sem sehol a motor egyértelmű típusazonosítására utaló motorkódot.

Nincs azzal semmi baj, hogy AF-es egy motor, leszarjuk ugye. Nadeám az történt, hogy műszaki vizsgán a Mozaikban rettentő fejvakargatás kezdődött, hogy vajon miért AF...

Az, hogy a mozaikutcában dolgozó emberek (és itt nem csak a vizsgabiztosokra gondolok, pedig nekik is elméletileg gépjárműipari szakmérnöknek, vagy minek kéne lenniük, hanem az osztályvezetőre is, aki később még a ritka nagy gyökérségéről is tanúbizonyságot tesz) annyira felkészületlenek és dilettánsak, hogy nem tudják, hogy azért AF, mert nincs saját száma a motornak, az egy dolog...

Na mindegy, keresgélik az AF plakettet, amit az autó forgalomba helyezésénél bizony ők kellett, hogy felrakjanak ugyebár, de hát fingjuk sincs, hogy hova rakhatták... meg különben is, aszongya az igazgató, aki közben lesétált "hozzáérteni", hogy sokszor a kesztyűtartóba rakják, mert a motorra nem tudják felrögzíteni (miért is nem tudják felrögzíteni?). Na mindegy.

Az is nonszensz, hogy arról semmi dokumentáció nincs megőrizve, hogy annak idején (nem olyan régen, 2000-ben) ki, mikor, hol, hogyan és hová helyezte el a motoron a szóban forgó AF plakettet.

Na mindegy, úgy döntenek, hogy biztos leesett a plakett az idők során. Mondom, ok, leesett, tegyenek rá újat, elvégre nem változott semmi, ráadásul a plakett kiadásakor is olyan rettentő kreativitásról tettek tanúbizonyságot, hogy az AF motorszámot úgy bírták képezni, hogy a két AF jel közé beírták az alvázszám utolsó három betűjét és 5 számát... Gratulálok. Egészen pontosan így nézett ki a motorszám:

AF YUBxxxxx AF (az YUBxxxx az alvázszám vége egyébként, a weben a VIN dekódolók hegyeiben meg lehet tudni, hogy melyik betű mit jelent).

Á, azt nem lehet, már nem adnak ki AF-et, megszűnt, most az van helyette, hogy beírják a motorkódot. Mondom, motorkód se nagyon van. Az van, hogy 4.0 V6 SOHC. Nem, nekik van. Ránézek az adatlapra, motorkódnak beírták azt, hogy FYUB. Tehát kiválasztottak 4 betűt találomra a régi motorszámból... Gratulálok, ennek így megint nincs semmi értelme, ráadásul, mivel az adatlapon változott ez-az, lehet csinálni új forgalmit és törzskönyvet, 12 ezer akárhányszáz forintért.

Na most akkor tisztázzuk:

Mi miatt állt elő az a helyzet, hogy a tulajdonosnak x ezer forintot ki kell fizetnie új papírokra? Mert az AF motorszám nem olvasható. Miért nem olvasható? Mert a Mozaik utcában képtelenek megoldani azt, hogy egy plakett 9 évig ottmaradjon, ahová rakták.

Tudod, láttam öreg Land Rovereket, 35-40 éves példányokat, amiket nem kímélt az élet, és valahogy mégis rajtuk volt az összes plakett, amit a gyárban odaraktak rá, tehát nem megoldhatatlan.

Ha a Mozaiknak nem megy, akkor csak egy dologra tudok gondolni: Technikailag, műszakilag felkészületlenek, alkalmatlanok arra, hogy a rájuk kirótt feladatokat el tudják végezni.

Hogy lehet, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság alkalmatlan a munkájára? Hogy fordulhat ez elő??? Miért nincs semmi felelőssége a munkájáért???

Miért a tulajdonosnak kell megfizetni az ő alkalmatlanságukat?

Másik szál: elkezdtem utánajárni, hogy miért AF-es a motorszám (akkor még nem tudtam, mint Pelikán József, hogy azért, mert nincs neki semmilyen motorszáma).

Elmentem Szentendrére, a Ford-hoz, ott találkoztam egy figurával, nagyon korrekt ürge volt, le a kalappal előtte. Petneházi Tamásnak hívják, homologizációs koordinátor a Fordnál. Beszélgettünk egy kicsit, majd adott egy igazolást.

Nagyjából ez a szövege:

Ezúton igazolom, hogy a blabla alvázszámú gépkocsi gyárilag nem rendelkezekik motorkóddal (megjegyzés: lehet, hogy csak elírta, de érdekes, hogy itt motorkódot ír, és nem motorszámot)

Magyarországi forgalomba helyezés esetén AF azonosító számot kapott.

A jelen igazolást a blabla alvázszámú gépkocsira motorkód megállapítás végett, a kerületileg illetékes okmányirodához / NKH-hoz benyújtandó dokumentáció részeként adtam ki. A fenti adatok a gépkocsi gyárelhagyási állapotát tükrözik.

Namármost, asszem ez így értelmes.

A fentebb említett osztályvezető a mozaiknál másnap ezzel a papírral nagyjából a seggét törölte ki, olyan hangnemben nyilatkozott mind a papírról, mind Petneházi úrról, hogy erősen viszketett a tenyerem, hogy beverek neki egyet. Arrogáns volt, bunkó (ami nem meglepő, hiszen mindannyian tudjuk, hogy rendre azt képzelik magukról, hogy MINDENKINÉL MINDENT jobban tudnak, még magánál a Ford-nál is jobban tudnak mindent a Fordokról, legalábbis szerintük... vajon akkor miért nem tudták, hogy nincs gyárilag motorszáma?).

Van aztán az egész sztorinak egy másik vetülete is, ami már csak elviekben kapcsolódik a történethez... azon gondolkoztam el, hogy vajon miért nem vonnak itthon felelősségre senkit sem? Miért lehet, hogy a felrögzítés trehánysága miatt leesik a motorszám plakettje, és ennek nincs felelőse, az ebből származó anyagi veszteségeket a tulajdonos kell állja?!

Laci

Kommentek

  • 2011.02.23 19:40:10Tsakazertish

    Az amerikai gyártású autókon a motorszám jellemzően rejtett azonosító, 3-5 mm-es karakternagyságú, mátrixpontos beütésű, mely általában jelentős megbontás nélkül hozzáférhetetlen helyen található.

  • 2011.02.23 19:48:44vikk007

    Azért nincs motorkód, illetve szám, mert ott az állam, nem az állampolgárok szívatására,lehúzására van berendezkedve...

    és még műszaki vizsga sincs,igaz itt is csak sarcot szednek, ezen a címen is,fizetsz,és az autó,az lehet "okádék" is AZ NEM PROBLÉMA...

  • 2011.02.23 19:54:28Rekspa

    "Miért nincs semmi felelőssége a munkájáért???" Közszférában mikor kinek volt valaha felelőssége? Akkor, amikor a felettes rákeni az alkalmazottjára, ha már tényleg valakinek el kell vinnie a balhét.

    Volt szerencsétlenségen az NKH-val közösen együtt dolgozni. Senkinek nem kívánok hasonlót! Ha bármi hiba van, az alaptétel, hogy nem náluk van.

  • 2011.02.23 19:58:32Devil2

    Na most ha nincs motorkód, vagy motorszám akkor hogyan lehet alkatrészt rendelni a motorhoz, mondjuk ha kell egy hengerfejtömítés vagy bármi? Persze nem értek egyet az NKH álláspontjával.

  • 2011.02.23 20:02:01dönci2

    hehe...mi vagyunk a hivatalokért és nem azok értünk (legalábbis nekem legtöbbször így jön le) tisztelet a kivételnek!

    ha valamin van egy szám/azonosító(pl.:autó) az ok, hogy pénzt kérjenek,ha több szám van akkor az természetesen több pénz..ha nincs akkor még több... :)
    és ha valamit nem értenek vagy esetleg belül érzik , hogy valamiben ők hibáztak akkor mélyen hallgatnak bízva abban , hogy nem derül ki..ha mégis akkor jön az , hogy a vétlen fél rohangáljon..(lásd elrontott plakett színek/zk,regadó stb..) , vagy látványosan és dühösen hárítják a felelősséget(lásd a fenti levél)...és mit szoktak mondani az olyan emberre aki agresszió révén szeretne érvényt szerezni a mondanivalójának?? (buta) - kicsit mint az állatvilágban nem?:) ilyen esetekről sztem tök jó filmet lehetne forgatni amolyan David Attenborough félét..ott bújkálna egy kamerával az asztal alól kommentálva az "alfahím" viselkedését,és végén a konklúzió...tudom szar poén volt..minden 10.jó csak - kíváncsi lennék a történet végére.

  • 2011.02.23 20:06:52samadar 2

    Évekkel ezelőtt-a nepi időben-mindig a "mozaikra" vittük az autót forgalomba helyeztetni!(igen,kb 250km ről,Jászkarafaszajenőről)
    Abba sorba-ahová a benfentes mutatott,ő ott élt,mindenkinek mindent intézett)minden autó átment!
    A v.biztos szaladt a "stek"lámpával az aknába,szaladva ellenőrizte hogy minden "ok"!:)
    A büfé részen folyt az osztás,a bankkötegek ott cseréltek gazdát!
    Nem tudom,most mi a helyzet,de akkoriban fogalma sem volt semmilyen vezetőnek,mi folyt a Mozaikon..

  • 2011.02.23 20:10:55samadar 2

    ja,azt kifelejtettem,hogy az első forgalomba helyezés elötti leglényegesebb azonositást,illetve az adatlap kitöltését az emberünk csinálta,nem a v.biztos,akinek a dolga lett vólna!
    Mindenki jól járt:
    1,mi,mert a hulláratört,összeszabott verda levizsgázott,
    2,a bennfentes,mert jól élt a mi pénzünkből

    3.a vizsgabiztos,mert jól élt a mi pénzünkből

    4,az állam,mert sok autó jött az országba,volt sok befizetés.
    5,a büfésnéni,mert fogyott a szalámis szenyo

  • 2011.02.23 20:21:05dönci2

    samadar2: lehet így is mondani vagy nézni , hogy mindenki jól jár(nyertes-nyertes helyzet...)
    ha ezeket úgy művelik , hogy azt más nem tudja meg (pl.: én) akkor az nem fáj(nekem legalábbis)

    de amikor pofátlanul hárítanak (döglött ló alszik)az bosszant...mennyivel jobb lenne ha ilyenkor mindent megtennének azért , hogy helyrehozzák azt amit ők szúrtak el és mindenki nyugtával dicsérné a napot.ők onnan folytathatnák a "zsugázást" ahol abba hagyták nekem meg pénzt , időt , és a stresszmentes órákat spórolva ezzel..megint csak nyertes-nyertes helyzet lenne - ja , hogy egy lépéssel előre kellene gondolkodni?? hát kérem , valamit valamiért :)

  • 2011.02.23 20:26:29dönci2

    stresszes...bocsi...elírtam

  • 2011.02.23 20:32:19nomac

    Nekem anno a ladan esett le, mas modja nem nagyon lehetett, eleg oreg volt mar nem is aggasztott az AF-es szam, de nekialltak szivozni velem, hogy akkor ujbol eredetiseg vizsga, stb.. Meg bele is mentem volna, de hiaba mentem a kapott idopontra elhajtottak, azzal, hgy nem ernek ra, ugyhogy a kocsit inkabb kivonttam a forgalombol (nem sokat ert mar), es vettem egy masikat. Mindenesetre orok emlek, milyen az ha az allam mondja meg, mi a jo, es a rossz.

  • 2011.02.23 20:38:12-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    kizártnak tartom, hogy az amerikai autókban nincs motorszám..

  • 2011.02.23 20:41:23monstertruck

    haha samadar, szerinted most hogyan zajlik?
    Nemrégiben lejárt az autóm műszakija, de elfelejtettem, későn vettem észre. Autószerelő vizsga előtt átnézte, fék, meg minden anyámkínja szervizelést megcsinált hogy rendben legyen. Próbából ment vele 200 métert, mit ad isten pont egy rendőrautó elé kanyarodott, szépen le is kapcsolták. Bünti, szigorított vizsga (mondjuk nem tudom mi rajta a szigorított, pont ugyanúgy zajlik mint a többi).
    Ezekután részemről "Illetékes elvtárs" a mozaikban felkeresve, megfelelő összeg zsebberakva, autó két nap múlva bejelentve, egy óra alatt levizsgáztatva.
    Nesze neked európa, MUHAHAHAHAAAAAAA!

  • 2011.02.23 20:47:20KuKori

    Na, kommentem ismét elnyelődött, hurrá. A mozaikutcai korrupt bagázs meg monnyonle!

  • 2011.02.23 20:48:31deneron

    az enyémet is benyelte a blogmotor...

  • 2011.02.23 20:48:49brain drain

    Eltekintve a sztoritól már én is tapasztaltam parasztságot a Mozaikban. Kezdve ott, hogy várakoztam a hegyomlás haverommal, mert a köcsög szervizesnek dolga akadt. Háromnegyed óra után meguntam, mert fél óráig senki sem volt a váróban, ahol ültem, és senki sem foglalkozott a nyomorommal, viszont fél óra után érkezett valami csókos, akit azonnal kiszolgáltak. És ekkor elszakadt a cérna, elborult az agyam. Feltéptem a szervizajtót, erre mit látok? Hogy az a szervizes nyomorék, aki korábban azt mondta, üljek le bent és várjak, mert nem ér rá (ugyanis sürgős dolga akadt), keresztbe tett lábbal, hanyattdőlve, tespedve parolázik valami másik szerencsétlent gyógyegérrel. Mindezt nem ebédidőben, és úgy, hogy senki nem állt bent. Nem sok kellett hozzá, hogy hazáig ne rugdossam a k.a. Aztán felállt és tessék-lássék, unott pofázmánnyal elvégezte a dolgát.

  • 2011.02.23 21:12:22Tie

    "Hogynelennemotorkódja, alvázszám 8. jegye, egyértelműen beazonosítható a motor..."

    Ja, csak egy másik típusban ugyanaz a motor már valszeg más betűt fog kapni az alvázszámban. :)

  • 2011.02.23 21:15:20Tie

    "Az amerikai gyártású autókon a motorszám jellemzően rejtett azonosító, 3-5 mm-es karakternagyságú, mátrixpontos beütésű, mely általában jelentős megbontás nélkül hozzáférhetetlen helyen található."

    És ha valóban van is ilyen, az sehol sincs nyilvántartva, maximum a gyártó leltárkészletében, hogy melyik kasztnival szerelték össze, és az is csak azért, hogy ne legyen hiány a készletben.
    Mint a Range Roverek kasztniszáma.

  • 2011.02.23 21:19:00sammiedavis

    Nem az NKH védelmében, mert egy dilettáns vaskalapos barnaköppenyes őslény banda, de amint páran előttem is említették az amerikai autóknak is van motorszáma, sokszor nehezen hozzáférhető helyen alig látható apró beütéssel, néha kikorrodálva, csak legfeljebb nincs is nyilvántartva, hisz csak a motor gyári beazonosítását szolgálja hazájában, a Fordra meg jellemző hogy általában (nem mindig) az alvázszám utolsó 7 karaktere egyben a motorszám is, amiből a 11. a gyártási év év, a 12. a hónap (motorszámban értelemszerűen a az első és második karakter). Ettől független az NKH szarjon chilis óriás sünöket!

  • 2011.02.23 21:29:10Tie

    "Na most ha nincs motorkód, vagy motorszám akkor hogyan lehet alkatrészt rendelni a motorhoz, mondjuk ha kell egy hengerfejtömítés vagy bármi?"

    Baromi egyszerűen. Felhíja a dógozó a boltot, és aszongya, hog kell neki egy hf tömítés egy 99-es évjáratú Ford Explorerhez, amibe a 4 literes sohc V6 van.
    Oszt ennyi.

    Miért, te úgy rendelsz alkatrészt a bárdinál, hogy csókolom, az54g678 motorhoz kell egy basz? Nem úgy, mint a világ bármely webshopjában, hogy gyártó-típus-évjárat-lökettérfogat-kivitel? Dehogynem.

  • 2011.02.23 21:30:33nomac

    Tie: nem kotekedes keppen, de en alvazszam alapjan rendelek, de mondjuk a motorszam ahhoz sem kell.

  • 2011.02.23 21:35:58Tie

    "Tie: nem kotekedes keppen, de en alvazszam alapjan rendelek, de mondjuk a motorszam ahhoz sem kell."

    Naná, úgy a legtutibb.
    Nekem mondjuk nem biztos, hogy bejönne, mert pl. 88-as Range-emben az eredeti dízel helyett egy 92es Discovery 3.5 V8-a van, de ez külön eset amúgy.

  • 2011.02.23 22:10:56vjalle76

    Ti tudjatok... Normalis ember mozambik kozelebe sem viszi a verdat. Majd minden szerelo tud okositani barmilyen papirt, stressz nelkul.

  • 2011.02.23 22:33:21gabe76

    tiszttára mint Asterix a római hivatalban....
    -kéne egy xy pecsét
    -kopogjon a huszadik ajtón!!!!

    vajon miért nem használnak a dánok sem motorszámokat a forgalmikban? mert nem szivatják az adófizetőket vele
    pitiáner

  • 2011.02.23 22:36:21lyken

    Azokról az emberekről akik mozaikba mennek, mindig a medvés vicc jut eszembe: "Látom vadász, te is csak szopni jársz ide..."

  • 2011.02.23 23:17:553ndRush

    Ez mind szép és jó, DE! Nagyon fasza, h itt mindenki lehúzza az NKH-t, h így nem figyelnek, úgy nem figyelnek és mennyi plusz pénz minden. Majd ha minden magán kézben lesz (műszaki vizsgáztatás ebbe az irányba halad), akkor majd lehet sasolni, h mennyibe fognak kerülni ezek a hivatalos dolgok, meghatározott ár híján. Lehet akkor egyes emberek majd ráébrednek, h talán mégsem volt itt minden olyan elbaszott...
    Jöhet a flame..;)

  • 2011.02.23 23:38:10Rák Attantam

    Az én volt amerikai autóm AF-es motorszáma nem esett le, mert az okos hozzáértők beütötték. A váltóba...
    Természetesen a motorszám ott volt a motor tűzfal felőli sarkában. De a magyar nem hajlik meg! Max. megtörik. :/
    A mostani amerikai autómnak is AF-es a motorszáma. Természetesen az eredeti is megtalálható, mégkevesebb hajolgatás árán. De leszarták.
    Én is.

  • 2011.02.24 00:29:00kkn

    Ráadásul máshol letojják a motorszámot egészben, tőlünk északra semmi ilyen rubrika nincsen a forgalmiban a tulajok elmondása szerint, nemhogy szám, de még kód sem. De itt a bürokráciának muszáj minél több adat az önigazoláshoz, meg minél bonyolultabb ügymenet. Itt is ki lehetne hagyni az egészet.

    De máshol meg kihagyják, mint a jogsiról a PÁV-ot. Ahhoz egy külön papírlap volt, hogy van az embernek. Érdemes volt ezért plasztikjogsit kreálni. De cseréljék a hivatásosok az orvosi miatt pár évente. Nemhogy valami hologramnmos matricával érvényesítenék, de akkor meg azért kérnének ugyanannyit, mint a jogsiért. Régen meg elég volt a dokinak nyomni egy pecsétet.

  • 2011.02.24 02:07:08brob

    Amerikai autónak motorszáma és motorkódja is van, előbbi a blokkba ütve, és megbontás nélkül is látható általában, gyártóként változik a helye.Azonkívül (ha jól emlékszek) a VIN egy része is szerepel a motorszámban, szóval a két számot összehasonlítva azzonal leszűrhatő, hogy az adott motor az eredeti, vagy csere. A motorkód meg a VIN mittoménhanyadik karaktere. Persze könnyebb aztmondani, hogy nincs, minthogy utánanézni. Én láttam olyat, hogy a blokk oldalára odaragasztották az alutáblát....

  • 2011.02.24 02:08:23brob

    bocs, ha valaki már írta, nem olvastam vissza

  • 2011.02.24 05:05:28Ciri

    "Miért, te úgy rendelsz alkatrészt a bárdinál, hogy csókolom, az54g678 motorhoz kell egy basz? Nem úgy, mint a világ bármely webshopjában, hogy gyártó-típus-évjárat-lökettérfogat-kivitel? Dehogynem."

    Azt elhiszem, hogy az ezer éves autódhoz így rendelsz, de 2011-et írunk és a szopáshalmaz elkerülése végett illik forgalmival együtt menni az autósboltba.

  • 2011.02.24 06:38:54Csak a yamaha

    Sajna annyira leszarják ott(is)hogy akinek gondja/problémája van,keress egy ismerőst aki"áthidalja"a problémát.. 1vicc hogy mik mennek és miket kérnének az ügyfelektől(tapasztalat)Komolyan ők fordítva ülnek a lovon,mintha szívességet tennének.

  • 2011.02.24 06:44:52paveway

    Egyik barátom használtan vett autójában nem lehetett elolvasni a motorszámot, kirohadt belőle (bocs: 5 éves pözsó motor). Eredetvizsga->Okmányiroda->műszaki felülvizsgálat->Okmányiroda. A műszak felülvizsgálaton 3 méterről lefényképezték a kocsit, a motorteret ki sem nyitották. Majd kiadták a papírt, h a motorszám megfelel az eredeti forgalmiban lévőnek és hozzátették szóban, hogy ők csak aláírták az Okmányiroda által adott papírt. De akkor a lehúzáson és szivatáson kívül mégis mi a lófac értelme volt a felülvizsgálatnak

  • 2011.02.24 06:48:40balazst

    Az AF-es plakett egy dolgogra jó: motorcsere esetén szépen le lehet venni és felragasztani az újra. :)

    Egyébként meg tényleg rendet kellene rakni a Mozaikban (meg a magyar szabályozásban), ezek a barmok leragadtak valahol a 70-es években.

  • 2011.02.24 06:50:41-Gabi-

    ha valaki mozaikba megy ügyet intézni,szóljon már,legyen oly' kedves.mennék vele .

  • 2011.02.24 07:01:54Csak a yamaha

    Nálam a plakett elveszett én naiv bementem a mozaikba.Hozzak mindenféle papírt(én?!)Nincs adatbázis /dokumentáció (meg se nézte!)Oké beszerzem de akkor miért vannak ők,és miért fizetek??!!Komolyan mondom itthon bármilyen ügyintézésnél még a holdra szállás is könnyebb/egyszerűbb lehet..Nem tudom miért jó ez a nagy kavarás,miért jó ez a mindent megbonyolítunk hozzá állás .Mi a bonyolultság/és hozzá nem értés vezető káosz kapitányai vagyunk...

  • 2011.02.24 07:25:10Bali01

    Én SK ba járok,ott intézem az autóimat.Ott nincs motorszám,motorkód van,de a kutya nem foglalkozik vele,azt mondják az egy alkatrész,ha elromlik ki kell cserélni,kérdezem,hogy átírják később vagy mi lesz?
    Nem,felesleges,a VIN számít.
    Igaz nem mindenben EU-sok,marha lassúak,de apró dolgokkal nem foglalkoznak.És ez így jó.

  • 2011.02.24 07:51:51Krinnyi

    Dilettánsok gyülekezete!
    Van egy pickupom, az vizsgázott a mozaikban. Az ember aki átvitte a soron, kijött vele, és mondta hogy azonnal tegyek fel egy hátsó lökhárítót, mert ezt most megbuktatták, és hogy menjek már a picsába hogy hiányos autóval megyek! Próbáltak vissza tartani, de azért bementem a sorra, és elmagyaráztam, hogy mekkora egy rohadt seggfejek, mert ezen típuson egyiken sincs gyárilag! 3/4órát vitatkoztam velük, mire a végén azt kérdezték, -Tényleg nincs?
    Mondtam, hogy most már nézzenek utána és végezzék a dolgukat!
    Levizsgázott! :-)

  • 2011.02.24 08:53:14Süni25

    Nem olvastam a kommenteket, DE! VAN az Explorereknek motorszáma, igaz, rettentően xar helyen, csak alulról és két csuklós tükörrel látható.

    "...rettentő kreativitásról tettek tanúbizonyságot, hogy az AF motorszámot úgy bírták képezni, hogy a két AF jel közé beírták az alvázszám utolsó három betűjét és 5 számát... Gratulálok."

    Kis háttérinfo: EU Fordoknak a motorszáma az alvázszám utolsó 7 karaktere. Valószínű ebből indultak ki.

  • 2011.02.24 09:32:21FJPO

    Ciri: nem veszed észre, hogy pont ez a mai világ a szivatás? Amit Tie mondott, az a normális világból való autókra vonatkozik, nem az agyonczizellált, eldobható motorú elektronikával teleb@szott mai műanyagcsodákra. Ha lehetne ma is új, 1970-es, 1980-as években tervezett, kivitelezett komoly (nem skoda) autót vennék... és nehogy azt hidd, hogy azok jobban terhelték a környezetet!

  • 2011.02.24 10:07:11theutat villám

    Ugye, ugyebár ugye?

  • 2011.02.24 10:12:03gonosz250

    Ez Magyarország. Ne keresd az értelmét. Miért, miért. Sokan próbálkoztak már. Ilyen levelek megírásával nem érsz el semmit. Netán ha leöntenéd magad benzinnel és rágyújtanál, akkor 'talán' odafigyelnének a problémádra. De kétlem, hogy akár akkor is meg tudnák oldani. Keress áthidaló megoldást: készíts plakettet, rögzítsed te, és úgy vidd el a hatósághoz, mintha azt ők csinálták volna. Vagy használj próbarendszámot. Vagy helyezd üzembe másik országban (talán ez a legjobb megoldás). Rendelj ámerikai rendszámot és jogsit. Vegyél hamis iratokat és rendszámot. Ezeket hívják megoldásnak. Levelekkel tornászni magyar hatóságok hozzánemértőbutaszaktudásnélkülibaromarcúbürokráciáján halál.
    Riszpekt

  • 2011.02.24 10:46:50gondok

    Én vettem egy gyárilag 7 személyes autót (vadonat újan), a forgalmi szerint 5 személyes volt, elírták az alvázszámot és még pár adatot. Eszembe nem jutott ellenőrizni (pláne nem is olyan egyszerű pl. a környezetvédelmi osztály - az is el volt írva) a számokat. Aztán 5 évig jártam vele úgy, hogy még a rendőr sem vett észre sosem semmit. Mindez az eladásnál derült ki és került pár plusz körbe meg pénzbe.

  • 2011.02.24 12:17:29Virago_1000

    "Azt elhiszem, hogy az ezer éves autódhoz így rendelsz, de 2011-et írunk és a szopáshalmaz elkerülése végett illik forgalmival együtt menni az autósboltba"

    Ciri, te sem vettel meg alkatreszt internetes webshopon keresztul. Tie a webshopokrol irt.

  • 2011.02.24 12:43:46TomiDoki

    A régi Explorerek esetében tényleg gyárilag nincs beütés, annak idején mikor az első explorerek beérkeztek MO-ra. az NKH akkoriban KPM aztán KFF ütött be AF-es azonosítókat, ugyanis gyárilag nincs motorszámuk. Amúgy a fenti sztori abszolult helytálló közel két évvel ezelőtti lehet.

    Hozzáteszem, hogy akkoriban körbe lett járva az ügy, és több hivatali szervtől is megjött a megerősítés, hogy ebben az esetben amit a motoron találnak vagy elnevezése van: 4.0 V6 SOHC kerül be az okmányokba.

    Mindamellett, hogy az NKH védelmére szolgáljak, azért hogy az ügyfélnek se legyen kellemetlensége ( Több tucat ilyen jármű van az országban) minden előre pontosan át volt beszélve a hatóságokkal.

    A mostani viszonyt nézve egyre szorosabb az együttműködés a hatóságok és a gyárak között.

    Hozzáteszem, hogy ha valaki kintről hoz be járművet előtte alvázszám alapján érdemes felvenni a kapcsolatot az importőrre, így minden kellemetlenség elkerülhető. pl Euro besorolás.

  • 2011.02.24 13:37:50Tie

    Virago_1000:

    Nem csak a webshopokra írtam. Ha felhívom a Bárdit, vagy besétálok a Unixba a boltba, ott is pontosan ezt mondom el. Épp azért, mert ő is pont ugyanezen lépéseket választja ki a raktárprogramjában a menüben.

  • 2011.02.24 13:43:48Secnir

    úgy emlékszem, amerikai Ford Explorerekben a motorszám a dugattyúkarba van beütve.
    ezt el is küldöm az NKH-nak, hogy ott keressék.
    :D

    amúgy szerintem a megoldás qrva egyszerű. veszel egy beütőkészletet, majd a motor valami kevésbé fontos helyére beütöd, hogy FEUSAKMU5.19990506 (FordExplorerUSA-KibaszottMozaikUtca5.gyártásiévhónap)
    aszt kalap, kabát. hidd el, sokkal gyorsabban végez mindenki...

  • 2011.02.24 16:21:44csintapala

    Az már volt, hogy "ezért tart itt az ország"? Az összes ilyen hivatalban az 50 éve a posztjukra bebetonozott hozzánemértő arrogáns pöcsfejek ülnek. A dolgukat nem végzik, semmit nem tudnak, felelősségük nincs az elvégzett munkáért. Amit nagynehezen csinálnak, azt sem jól, csak azt tudják kurvára, hogy ha egy papíron egy betűt is módosítani kell, akkor az ügyfél fizessen, akkor is, ha a hivatalnok baszta el. (tisztelet a kivételnek)

    Nekünk is volt ilyen esetünk, istentudja mikor, de egyszer a nagy mindenható papírtologató gépezetben egy oda nem figyelő, a dolgát szarul végző valaki elgépelte a kocsink motorkódját. 2-es helyett Z betű. Így jártunk ki tudja meddig, forgalmiba is rosszul volt beírva, aztán egyszercsak a szuperül megújított vizsgarendszerben észrevették a műszaki vizsgán. Volt is nagy csodálkozás, húha, nem stimmel a motorkód, baj van. Lehet találgatni kinek kellett magyarázkodni és végül kifizetni az új forgalmit.

  • 2011.02.24 18:02:34Csak a yamaha

    Az az igazság fejétől bűzlik..Miért is törné magát,kap x összegű fizut(+zsebe..)Ha lelkes akkor sem lesz több a pénze..(+tegyük hozzá gyakorlati aság is nulla..)A hivatalokba is viszi mindenki a saját slepjét,akit ő tanít/képez ki...

  • 2011.02.24 18:36:15El Curros

    Én nem állítom,hogy a fenti story egyszerű.......
    Kért már valaki átalakítási engedélyt?
    Na,az a nagyon szigorú!
    Én is azt hittem,hogy "szakmérnökkel"-vagy legalábbis szakemberrel-állok szemben....
    Igen,úgy ahogy lehet olvasni:dilettantizmus,nagyképűség,felsőbbrendűségi komplexus,lustaság,stb.
    Ha valaki ismeri a magyar tervezésű "kis hidroplán" repülő történetét,akkor már semmin sem csodálkozik......

  • 2011.02.25 19:51:28isti75

    Ha egyszercsak eltünne az összes térképem, az ilyen történetekből tudnám meg hogy Magyarországon vagyunk. Szégyen, és gyalázat!!!


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

tömítés, olajteknő
SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS zárt terepjáró 2005-2013
4280 Ft
axiális csukló, vezetőkar
SUZUKI SWIFT 1.6 lépcsőshátú 1989-1991
6354 Ft
törlőlapát
SUZUKI JIMNY 1.3 16V zárt terepjáró 1998-2013
2370 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

This is how you sell a Lamborghini Aventador on the street
Slapping a handwritten ‘for sale’ sign on the windscreen is usually no way to sell a used sports car. But as this video shows, it might just work.