Használtan inkább Fiestát, vagy Focust?

2011.06.26. 16:32 - Papp Tibor

Szia,

autóvásárláshoz szeretnének segítséget kérni .

Per pillanat leginkább a Ford  Focus és Fiesta között vacillálunk a leginkább.

Szempontjaink a következők:

- használnánk városban is pl. bevásárláshoz, meg néhány vidéki és közelebbi külföldi útra (de valószínűleg összeségében nem használnánk nagyon sokat az autót);

- Nyilván fontos, hogy minél kevesebbe kerüljön a fenntartás, ugyanakkor, ha más tulajdonságok miatt megéri a költségesebb autó, akkor nem ragaszkodunk az olcsóbbhoz;

- Általában csak ketten használnánk, de azért elő fog fordulni jópár alkalom, hogy többen mennénk valahova csomagokkal;

- Mindketten most szereztünk jogosítványt.

Már informálodtunk sok helyen, olvastunk sok mindnet a totalcar oldalán is. A dilemmánk pont az, hogy amennyire kivettük a Focus egy nagyon jó autó a kategóriájában, nagyobb a csomagtere is, de a fiesta fenntartása olcsóbb lenne.

Sokan győzködnek minket, hogy kettőnknek a fiesta is bőven elég. További dilemmánk még hogy 1,4-es vagy 1,6-os motorral vegyünk autót, persze tudom, hogy ez típusonként más és más.

Szóba jött még Volvo S40, Chevrolet Lacetti, VW Golf és Polo. De minden másra is nyitottak vagyunk. 5-8 éves autót szeretnénk, kb. 1-1,4 M HUF között.

Nagyon köszönjük a lehetőséget és a választ előre is, nagyon értékelnénk bármilyen véleményt J.

Üdvözlettel:

Évi+Attila

Kedves Évi+Attila,

jobb is, hogy nem egyetlen típusra koncentráltok, mert a használtautó-vásárlásban helyesebb az adott pillanatban legkedvezőbb állapotú és árú autót venni. És ez sokkal fontosabb annál, mint egy konkrét típust hajtani.

A Focus-Fiesta dilemmát én biztos a Focus javára dönteném el. Nem azért, mert nagyobb, hanem mert sokkal inkább autóból van. Sok többletköltségetek eleve nem lenne a Focussal. Ha nem az autópályák királya cím a cél, kezdetnek elég belőle egy 1,4-es.

Nézzük csak a költségeket!

Ha Fiestát vennétek, abból is az 1,4-est javasolnám. Van belőle 1,3-as, ami egyszerűen siralomvölgy. Érdekes módon az 1,25-ös változat (75 LE) jobb, de vészesen megfojtották a jó emisszió érdekében, azaz kissé nehezen boldogul a Fiestával. Ha csak városi furikázáshoz kéne, akkor ezt javasolnám. Ám amint elhagyjátok a várost, ez kevés. Na nem a versenyzéshez, hanem az utasokhoz, a cuccokhoz, és ahhoz, ha netán előzni kell, vagy jön egy emelkedő. Tehát marad az 1,4-es Fiestából is.

Márpedig, ha már 1,4-es motort vesztek, a költségek elvi síkon sem lehetnek nagyon eltérőek. Azt javaslom, hogy a költségeket ne az autón fogjátok meg, hanem a motor méretén, és hagyjátok a csodába az 1,6-osokat.

Így az átírás, mivel köbcentire megy, ugyanannyi Fiestára is, Focusra is. A teljesítményadó gyakorlatilag ugyanannyi, sőt, ha a Focus első szériájából választotok, akkor azé még kevesebb is, mivel 75 lóerős és nem 80, mint a Fiesta. A kötelező biztosítás teljesítményalapú, itt sincs gyakorlati különbség, illetve, ha van, az a Focus I-nek kedvez.

Az egyetlen többletköltség, ami jelentkezhet, a picivel nagyobb gumiméret a Focusra, bár ez sem egyértelmű. Azt írjátok, hogy 1-1,4 millió forint között szeretnétek vásárolni, és ebbe a tartományba már beleesik a Focus második generációjának legeleje is, ehhez már nagyobb, 195/65 R14-es gumik kellenek, ez abroncsonként akár 1500 forintot is jelenthet. Azaz, összesen hatezret.

Én a helyetekben nem sokat törném a fejemet a kérdésen, mert a Focust valóban első autónak találták ki, csendesebb, minőségibb, tágasabbm és minden porcikája tartósabb a Fiestáénál. És mivel 5-8 éves kocsikban gondolkodtok, azért ez nem utolsó szempont.

A Fiesták új korukban elég jónak számítottak, de volt az ismeretségi körömben nem is egy, és közel sem működtek megbízhatóan, mindig elromlott ez-az, amit aztán a márkaszerviz sem mindig tudott elsőre megoldani.

Még egy apróság: a Fiesta első ülései kényelem szempontjából fényévekkel maradnak el a Focusétól.

Ha mégis a Fiesta lesz nálatok a nyerő, figyeljetek oda az elektronika működésére (kontrollámpák a műszerfalon, rángatás menet közben), és alaposan nézzétek körbe a karosszériát, nem rozsdásodik-e. Mert ehhez a Fiestának nem volt szüksége törésre.

A Focus ezzel szemben egy remek jármű, strapabíróbb futóművel és fékekkel. Ha egy ötajtóst vesztek, máris másfélszeres a csomagtartója a Fiestához képest. Igaz, a Fiestának létezett egy fura verziója, az emelt Fusion, amely tágasabb, de ezt is a Fiestához hasonló elővigyázatossággal szabad megközelíteni. Azaz, érdemes szerelővel átnézetni.

Az a magánvéleményem, hogy egy első szériás Focussal jártok a legjobban, 1,4 literes benzinmotorral, 2002 utáni gyártásból. Ennek ára ma már alig több egymilliónál, ha a legmegkíméltebbet keresitek, akkor sem. Az utastere tartós, nem esik szét, és magánemberektől is tudtok ilyet venni, nem kell attól rettegnetek, hogy nem tekerte-e vissza az óráját a gonosz kereskedő. Az 1,4-es motorral ugyan nem versenyautó, de elmegy, és nem is fogyaszt sokat, Balázs Viktor kollégánknak kombija volt, és 7,5 l/100 km körül volt az átlaga. (A típusról volt használttesztünk, itt olvasható). Hozzá képest egy Fiesta csak annyival lehet olcsóbb, amennyivel silányabb.

A Focus második generációja is belefér az előirányzott összegbe, de nagyon az 1,4 millió felőli végre. Itt azért nem árt gyanakodni, mitől eladó ennyire a kocsi.  Mondjuk törött volt, netán széthajtott ex-cégautó. Mert ez is megesik a Focus háza táján, szóval a fehér és az ezüst a kerülendő színek közé tartozik, különösen kombiból. (A Focus II. használttesztje itt olvasható).

A Fiestáról Csikós Zsolt írt egy remek cikket, egy nyomasztó angliai autóbérlés tapasztalataiból, ennek itt a linkje.

Hogy mi jöhet szóba még? Az S40-est felejtsétek el, ha a költségek fontosak, minden pénzetek rámenne. A Chevrolet Lacettiről nem beszélnélek le titeket, de ott jó fogyasztásra nemigen számíthattok, még az 1,4-es motorral sem. Az 1,6-os meg pénzkidobás, mert az sem megy túl jól. Ez sem hibátlan modell, érdemes gyanakodva vásárolni.

Ugyanez igaz a VW Polóra (használtteszt itt), mert alapvetően egy jó kocsi, de jobb nem a legaljából mazsolázni. Az alap 1,2 literes háromhengeres motorok gyalázatosak, még az erősebb változat is. Itt is jobb egy 75 lóerős 1,4-est venni – de akkor felvetődik a kérdés, hogy ugyanezt nem érdemesebb-e megvenni Skoda Fabia I. néven, olcsóbban (használtteszt itt). Én inkább ezt tenném.

A Golfból csak a negyedik generáció fér be az árba, erről lebeszélnélek benneteket, rettenetesen sok baja bír lenni, a sebességváltó, katalizátor, elektronika környékén – és ezek drágák.

Hogy mit érdemes még megnézni? Ebbe az ársávba már befér a Toyota Corolla (2002-2006), 1,4-es motorral. Szintén akad már Suzuki SX4, ez biztos megbízhatóbb egy Fiestánál, és azért már van valamekkora csomagtartója is. Esetleg megnézhetitek még az ötajtós Honda Civicet (2001-2005), de ez európai gyártású, pár hibája akad, ezt sem szabad csukott szemmel megvásárolni.

Remélem, segítettem:

Papp Tibor

Kommentek

  • 2011.06.26 20:37:36paveway

    misi107, sosem volt gond a frissen vett rozsdaboglyával? Jól bírja...

  • 2011.06.26 20:44:40Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    sporting1.6: munkába járva napi oda-vissza 100 km. teli tankból 45 liter fogyott 805 km-en. 90-95-nél nem megyek gyorsabban, munkába én ugyan nem sietek :D motorfék, kevés fékezés, lakott területen belül is 5-ösben simán gurul 50-nel, nem vagyok ideges típus, leszarom, h mit gondol a bmw-s a seggemben. ha 3000-es fordulatszám alatt haladsz vele, ami 95-100-at jelent, akkor 6,2-6,3 fölé nem megy, hozzáteszem, országúton. a múltkori etapban sok várossal megszaladt nekem is 6,8-ra, de ez van. vegyes használatban megértem, ha nem megy 6,5 alá, meg ha szereted neki nyomni, hogy gyorsuljon. a fordulatszám a lényeg, semmi más.

  • 2011.06.26 20:45:45sporting1.6

    Lacettit nem tudom, de az Astra tényleg. Baxus, ha mindent egybevetek, minőségre az volt a legjobb. Focus II paraszthajszálra utána. Noha persze a + nyomaték és +25 LE azértélvezetesebbé tette. De az Astra is tudott 170-180-at órákig 5 emberrel, csomagokkal.

  • 2011.06.26 20:49:22sporting1.6

    J-Baptiste: OK, én ennél picit azért gyorsabban közlekedem. Elhiszem amit írtál.

  • 2011.06.26 20:49:41f0CuS

    Ha fókában gondolkodnak 1-1.4 körül kapnak nagyon jó állapotú faceliftes I-es fókát. A II-est ennyiért felejtsék el, mert ennyiért csak a legalja van, agyontekergetett km órával.

  • 2011.06.26 20:50:26FEKI

    Ennyiért a Corolla felejtős! Másfél felett kezdődnek az elfogadhatók. 3 hónapig csak corollát kerestem, elhihetitek 1,5M alatt nincs élet a toyotánál :-(

  • 2011.06.26 20:52:48citroenfan

    citroen c4 1.4 benzin(88le)
    [link]

    citroen c3 1.4 16v hdi(92le)
    [link]


    ezek sem rossz autók érdemes megfontolni.

  • 2011.06.26 20:53:20In Motion

    Focusbol csakis 1.6, az 1.4 gyenge foleg klimaval...

  • 2011.06.26 20:55:40Xebulon

    Suzuki Swift 4-5 éves, alkatrészek olcsók, fogyasztás 7 liter környékén. Két embernek elég. Ha többen mennétek, akkor tetőcsomagtartó.

  • 2011.06.26 20:58:09brevi

    Én egy ismerős idős pár 5 éves Focusát vettem meg 37000 km-rel 2006 ban. Most van benn 165000. Cseréltem rajt vízpumpát, egy termosztátházat meg egy féklámpakapcsolot. Ez szervizben összesen volt kb 40000 ft. 130 nál kicseréltettem a vezérműszíjat, görgőt, generátorszíjat. Ez nem volt 40000 ft. Németországba is kijártam vele 7 hónapig, 3 hetente. Eddigi legkevesebb 6 liter százon. Legtöbb 7 liter. Nincs benn klíma. Faluban lakom. Valóban, nem erőmű. Nekem ez megfelel. Most második autó, dolgozni járok vele minden nap 80 km. Nem rohad. Tavaly megnyúztam, behorpadt a hátsó sárvédő, látszik az acél, nem is rozsdásodik. Jó lehet a galvanizálás. Ezek tények, nincs benn semmi meggyőzés. És szedán. Mert én használt autónál elsősorban állapotot vásárolok. De ez is jól pakolható. Majd ha egyszer annyi pénzem lesz, hogy leszarom az első 3 évben elvesző 30% ot, akkor majd katalógusból szépen kiválasztok minden fontos dolgot:) 1,7 ért vettük, most érhet 5 év után kb. 800000-at. Talán. De ennyiért meg járok vele dolgozni:)

  • 2011.06.26 20:59:18itti

    bencsik1906 -
    Renault Megane II. ebben az árkategóriában jó vétel lehet?
    Vagy sok a rossz tapasztalat?

    Szia!

    Én nem akartam franciát de ennyi pénzért nem kapsz ilyen felszereltséget és biztoságot.
    3 éve van nálam a gép, sokat megyek vele. Kényelmes, jól felszerelt már alapverzióban is. 1.6-os benzinmotorral városon kívül 90-nel 5.5-6.5, városban meg attól függ van-e zöldhullám...
    A csomagtartó 520l :) a sedan esetében. Nekem nem volt vele problémám, pedig hajtom. Mondjuk nem a Renault szrvízbe viszem ;)
    Ajánlom, itti

  • 2011.06.26 21:03:10sporting1.6

    A tágabb rokonságban nekem is van két Renault-os család is. Szeretik, nem panaszkodnak. Cliotól a Masterig van/volt minden.

  • 2011.06.26 21:07:09karlov

    Valaki fentebb írta,hogy a módosabb olasz,francia városokban is csak Pandák,Cliók vannak ,ja az utcán, a garázsban meg ott figyel az A6 vagy az 535d...
    Ne kergessünk már legendeket.Akkor jön még a 2000-3000 Eurós fizetés meg a fene nagy önmegtartóztatás...
    Kint is aki teheti költi a pénzét,nem pedig kuporgatja,persze azért van miből de nem folyik az arany az utcán.

  • 2011.06.26 21:09:09sporting1.6

    is-is, bocs.
    Megane II. 1.5 Dci-t én is nézegetek, persze kombit. A sedanokat nem értem, nálunk az Astra volt az. Még visszaúton is röhögtem, amikor a régi TV-t levittük öreganyámhoz úri módon a hátsó ülésen bekötve. Mert ugyan 2 is lötyögve elfért volna a csomagtartóban, de a likon a fele se fért volna át:-) Az Astra még a fateré volt, én akkor megfogadtam, sedant soha. Leszólni nem akarom, de nekem annyira nem praktikus...

  • 2011.06.26 21:10:13itti

    bencsik1906 -
    Renault Megane II. ebben az árkategóriában jó vétel lehet?
    Vagy sok a rossz tapasztalat?

    Ja, még annyi, hogy a kártyát be lehet vinni a Renaulthoz (ha az eladó hozzájárul... - ha nem akkor gáz van) és ott betéve a leolvasóba kiadja az eddig szakszervízben végzett javításokat! Szóval vissza lehet ellenőrízni a szervízkönyv pecsétjeit... Persze az állapot a döntő!
    Mint már többen is írták ekkora autóhoz legalább ekkora motor kell, az 1.4-es nem javaslom.

    Én 20ezrenként cserélem az olajat, egyébként 30e a gyári előírás.
    Ajánlom még Karotta Totalcaros videótesztjét!
    [link]

    Egyedül ablak gépet kellett cserélnem, de ez előfordult német és japán azonos korú autókkal is az ismerősi körben. Széria a kormányról vezérelhető rádió, napfényrolók, automata lámpakapcsolás, meg egyéb apróságok amik komfortosabbá teszik az autózást.

  • 2011.06.26 21:14:28bencsik1906

    itti: nagyonszépen köszönöm a segítséget!! A kártyás "trükött nem is tudtam ez egy jó tanács köszönom :-)

  • 2011.06.26 21:19:14Fair_

    1.4-es MK1-es focus?

    A francot.

    1.6 - végszükség esetén.
    1.8 - na ez már jobb!

    Az 1.8-as egyes Focus az egyik legjobb használtautó vétel.

  • 2011.06.26 21:25:37Fair_

    Az 1,8-as és 2,0-as MK1-es (Zetec-E) motoros fókák főleg ha GHIA-sok azért kibaszottul nagy vételek.

    Csak az 1.6-hoz képest baromi kevés eladó van belőlük!

    Tökéletesen egyetértek sok itteni véleménnyel, ezek már rendesen mennek, és kb ugyanannyit fogyasztanak a való életben mint az 1,4 és nem kell kitaposni a belüket mert kellően nyomatékosak is.

    1,4-es inkább önbüntetésre jó.

  • 2011.06.26 21:27:54kovacsas

    Sziasztok!

    A családban van egy Focus, egy Fiesta. Mindkettő 2006-os. Anno egy Focus I-gyel kezdtük (1.6), motorikusan szuper volt, a futóművet imádtam csak az ajtók alja rohadt 7 év után. Nagyon szerettük. A Focus II-vel(1.6) vétel után egy szép kis garanciális motorcserével kezdtünk. A szerviz szerint "nem mi voltunk az egyetlenek". Azóta nincs vele gond. A Fiesta(1.25) jól muzsikál, városi szaladgálós autó.
    Fogyasztások: Focus I:7-8, Focus II:8-10, Fiesta:7-8. Budapesten, városban.
    Szépek, jók...de nem lesz többé Fordunk.. ;-)

  • 2011.06.26 21:30:47CorollaVVTI

    Nomes est omen, de a Corolla 1.6 vvti-vel a világból kimész, és nem fog többet enni, mint a focus 1.4. Minőségérzetre pedig azért inkább a 2-es focussal van egy kategóriában.

  • 2011.06.26 21:31:40itti

    bencsik1906:

    Igazán nincs mit! Ha számít a csomagtartó mérete akkor sedant vagy kombit vegyél! Ha nem akkor ott az 5ajtós de annak kisebb a lábtere (a szüleink mindig velünk utaznak nem a sógoromékkal ;) Nekem sedan van - a nagy TV persze nekem se fért bele... Jobb a kombi, csak olyan nem volt leinformálható mikor vettük.
    Amit mindenhol olvashatsz, én is csak megerősíteni tudom: Vigyél magaddal hozzáértő szakit. Engem egy barátom kísért el: több roncstól megmentett!!!
    Ja, vezetési élményt persze ne várj sokat :) én nyugodt stílusban vezetek és az autó nem szereti a sportos stílust.

    Ha még kérdésed szívesen válaszolok!

  • 2011.06.26 21:36:43Cooper911

    Ez a használhatatlan is retlativ. Kinek mi. Feleségemnek anno volt egy 1.0ás Corsája. A Horvát tengerpartra 4 személyel+ csomagokkal 140el mentek le. Neki teljesen jó volt az a kocsi arra amire használta. Én egyszer hazahoztam 50km-ről a kocsit és azt hittem valami baja van azért nem megy :) (Akkor egy 90LE-s gépem volt)
    Egy rokonomék meg egy puntoval járnak úgy hogy gyerek is van, mert ők a kis autókat szeretik. Szal kinek mi. De a két ford közül én mindenképpen a Focust javasolnám. Meg egy évig egy kocka ladát, hogy utánna érezd a különbséget :D meg megszokd a vezetést.

  • 2011.06.26 21:39:08Cooper911

    "Nomes est omen, de a Corolla 1.6 vvti-vel a világból kimész..."
    Valahogy mindig a Corollákkal kapcsolatban hallom ezt a világból kimész dumát :D
    Nekem 1,4 volt az is kivitt a világból meg vissza is hozott.

  • 2011.06.26 21:39:23BOSCHtechnikus

    gyvy: Abszolút csak a tárgyilagos véleményemet mondtam, nekem ez a tapasztalatom. Persze az árkategóriájukban jónak számíthatnak, de szerintem megéri hozzátenni azt a párszázezret. Legalábbis, ha én választanék, nem Daewoo (Chevrolet) lenne az biztos, de nekem egy Lacetti is elérhetetlen luxus, azt hozzáteszem.

  • 2011.06.26 22:03:54farmville

    PUG 406?

  • 2011.06.26 22:06:13fda

    Az eredeti kérdéshez:
    a fiesta olcsóbb, a focus jobb.
    Szerintem használhatóságban, minőségben sokkal nagyobb a különbség a focus javára, mint amennyivel olcsóbb a fiesta.

    Döntsön a pénztárca: ha telik a focusra, én azt venném.

    Kb. 85 ezret tekertem le 1.6 focussal, és 10-et fiestával.

  • 2011.06.26 22:12:46Paolo B

    fifi 1.25:5 év alatt-4gyertya+benzin olj+szűrők.... ennyi. Fogyasztás ou:5.8 város:7 pályán simán megyek vele 140-150.Salzburgig oda vissza.
    Télen Tátra:2szánkó összefordítva,NAGY sporttáska+hátizsák.ésmég van hely a csomagtartóban.kanyarban verhetetlen. klíma...no igen előzés előtt nem árt kikapcsolni,de4.ben 3000 fölött azért izomból megindul... igénytelen tuti járgány jobb autó nincs csak drágább.***

  • 2011.06.26 22:16:10Teamelite

    Toyota Corolla 1,4
    Egyértelmű. Ha rendszeresen viszik szervizelni akkor semmi baja nincs az esetleges izzzócseréken kivül. Fogyasztása városban 6,5 országuton 5,5, autópályán 7 körül. az 5 ajtósba bőven lehet pakolni és nem kell megijjedni ha 150000 km van benne ,ert ha vezetett szervizkönyve van akkor az nudli. Az első autóm egy 2002-es 5 ajtós volt 218000 km-rel adtam el 1,1 misiért számították be és ti-top állapotban volt, rá 1 hónapra 87000 km-rel árulták egy másik használtautókereskedésben 1,44-ért.

    Csak leinfomálható autókat vegyetek érdemes a gyári szalonok használtautóira "fókuszálni", mert ott kevesebb meglepetés érhet titeket.
    A kavicsos autókereskedésekkel nagyon óvatosnak kell lenni!!!

  • 2011.06.26 22:24:25Bambano

    Teamelite: miért fontos a vezetett szervizkönyv? te cáfolod épp a saját hozzászólásodban, hogy semmit nem ér.

  • 2011.06.26 22:25:15PoetaDoctus

    Nehogy francia fostalicskát vegyetek! Vegyetek 1,6 Fresh Fiestát (100 ló). Nekünk is olyan van, s megy mint az ördög (195 a vége).

  • 2011.06.26 22:26:37PoetaDoctus

    Ha meg már biztonság, akkor egy régi kocka Volvo kombi.

  • 2011.06.26 22:27:57Bathory

    Az a baj hogy akik itt venni szándékoznak kezdők, Corollát meg nehéz találni egyáltalán, nemhogy jót ennyiért.
    A Fokusz 1. mellett meg érdemes megfontolni a G Astrát, a fókának jobb a futómüve(de ez egy 60/100/140el hajtó átlagusernek fel sem tünik), az Astra valamivel kevesebbet fogyaszt, nagyobb a választék. Az ülések kemények, van aki ezt bírja, van aki nem. A fókusszal 2004ben leálltak, a G Astrát 2009ig vagy 2010ig gyártották, a majdnem szalonállapotúakat is hugyér-szarér árulják, mert régi design. Ultimate allgemeine öszvérautó.

  • 2011.06.26 22:29:04Bathory

    bambano

    Van olyan szervizkönyv, aminek hiszunk, van, aminek nem. Ellenorizni kell sajna.

  • 2011.06.26 22:30:03Bambano

    Jean-Baptiste Emanuel Zorg: én meg szőrmekalapos öreg stílusban 1.6-os G-vel 5 lityit... országút és autópálya.

  • 2011.06.26 22:33:58Bambano

    Bathory: én nem hiszek egyiknek sem. meg oké, be van pecsételve, szerviz számlát adott róla, komputerben benne van. az is benne van a komputerben, hogy az új olajszűrő csak a számlán szerepel, mert kellett a szerelőnek az esti maszekoláshoz, és visszatette a régit?

    Szerintem használt autót úgy kell venni, hogy előtte leül az ember a sarokba, elmantrázza párszor, hogy költeni fogok rá, költeni fogok rá, félre teszek rá, félre teszek rá.

    Annyi mindent lehet csinálni egy autóval, amitől a következő tulajnak sokba fog kerülni és ki sem lehet deríteni, hogy felesleges erőltetni ezeket a dolgokat.

    Vagy megnézed pl. a hup.hu-n össze lett dobva egy használt autó vásárlás howto, ha betartod minden pontját, soha nem lesz autót, de legalább kiröhögnek párszor :)

  • 2011.06.26 22:34:33theli

    vázkulcs: 7 milliárd emberből csak te tapasztaltad, hogy szar a focus futómúve, meg a váltója? Isten vagy, komám!

  • 2011.06.26 22:37:16Tom4444

    Nincs még nagy tapasztalatom, de jó hallani, hogy az 1,6-os nem fogyaszt többet, mint az 1,4-es, persze azért ezt még fenntartásokkal kezelem, fél liter is fél liter... De azt is valljuk be, hogy egy 1,4-es ok, hogy tartja a 150-es utazót, csak épp 9-10 literes fogyival. Szóval csábító az egyhat. Ez még akkor is zavaró, ha amúgy nem egy Fittipaldi az ember. Még a klímával való szenvedés is jobban elviselhető.
    Amúgy én is a nagyobb csomagtérre szavazok, tényleg semmibe nem kerül, és ha az ember mondjuk egy vonaton megnézi a poggyászokat, azokból négy nem fér el egy Fiestában. Három se.
    Sok sikert a vásárláshoz, jó autó lesz!

    Ja és Astra G?

  • 2011.06.26 22:37:54gabóapó

    Nos kollégák..
    Ha ragaszkodunk a két motorverziónál az I-es Fóka esetében,hát mindenképpen az 1.6. Több cégautóm is volt Fókából,vadiújtól a szétütöttig. És a tapasztalat az,hogy az 1,6 nagyságrendekkel jobban megy,de ha nem taposod szét a lelkét (főleg autópályán) nem eszik érezhetően többet,mint az 1.4. Ez az esetemben 6liter,és 7,5 között szórt.A kisebb motor max.2 decivel volt kevesebb-kivéve,ha klíma is ment,mert akkor többet evett,de menni azt nem volt hajlandó egyáltalán,városban,gyakori indulással kész büntetés volt,annak ellenére többször lefulladt,hogy közel 1 millát vezettem már mindenféle autóval. De tényleg,ha nem akarunk divatdiktátorok lenni,egy jó japán komolyan megfontolandó lehet.Toyota elsősorban,de Civic,Mazda is lehetne. Astrával az a baj,hogy tömegautó,nagyon vegyes állapottal,Golf aránytalanul drága,és szerintem nem is jobb (sőt,egy japánnál silányabb is lehet).Mondanék még franciát,olaszt, (nekem most egy Fiatom van),de kezdőknek tényleg nem ajánlom,egyik se rossz,de jóval több törődést igényelnek,mint német,vagy japó társaik. Szóval ha már Ford,akkor Focus,és nagyobb motorral.Jó választás,meghálálja,én szerettem nagyon mindegyiket,és nem is esnek szét.(a futóműve meg fényévekkel előzi meg a kategóriatársait)

  • 2011.06.26 22:39:20Doubledecker

    Itt minden alkalommal lehúzzák a Volvo S40-et.

    Azért azt hozzátenném, hogy a Volvo S40-en egy fél kategóriával feljebb van, mint a Focus.

    TÁn nem olcsó a fenntartása, többet is fogyaszt, dárgább az alkatrész.

    Viszont az érzés kárpotól, van akinek ez megér a fenntartásban 20-30 % pluszt van akinek nem.

    A Focus futóműve különben tényleg pöpec.

  • 2011.06.26 22:40:56Bathory

    Bambano

    Lehet hogy mázlista vagyok. Ezeket vettem a családba mostanában.

    1997 B Vectra 1.8 2004
    1999 B Corsa 1.0 2009
    2005 Mondeo 2,2 tdci 2010
    2005 G Astra 1.4 2010

    Mind túl van már nálunk az első 10000en, a Vectra már eladva, a Mondeo már 20.000+, egyikre sem költöttem 1 fillért se a kopó dolgokon+benzinen kívül. Nagyjából annyit tartok be, hogy átnézetem a kocsikat szervizben.

  • 2011.06.26 22:41:00Bambano

    Tom4444 Az autó fogyasztása elsősorban az autó tömegétől függ, másodsorban meg a jobb láb fajsúlyától:)

    Az nem igaz, hogy ugyanabban a kasztniban a kisebb motor feltétlenül jobban fogyaszt, a kasztnihoz képest optimális méretű motor fogyaszt a legjobban.

  • 2011.06.26 22:44:21Bathory

    Azért azt hozzátenném, hogy a Volvo S40-en egy fél kategóriával feljebb van, mint a Focus.

    Doubledecker

    Gondolom a Fókusz 1. generációjára gondolsz, mert a Focus 2 meg a korabeli S40/V40 csutkó ugyanaz a padlólemez.

  • 2011.06.26 22:44:23Doubledecker

    "gyikre sem költöttem 1 fillért se a kopó dolgokon+benzinen kívül."

    Mondeóba inkább gázoajat vegyél meghálálja.

    Különben a Mondeóra, pláne erre az évjáratra, kurva sokat fogsz költeni ha megtartod.

  • 2011.06.26 22:46:39Doubledecker

    "ondolom a Fókusz 1. generációjára gondolsz, mert a Focus 2 mega korabeli S40/V40 csutkó ugyanaz a padlólemez."

    Az első generációs S40/V40 Carisma padlólemezen van.

    Az S40/V50 azaz új, készült a Forddal közös padlólemezen.

    Ettől függetlenül, a beltér kidolgozásában, és megannyi apróságban érezni a minőségi különbséget.

    Méretben valóban azonosak.

    A fenntartása viszont jócská több, ez kétségtelen.

  • 2011.06.26 22:48:29Bathory

    doubledecker

    Hát nekem nincs bajom eddig a dízellel, de ha lesz be van kalkulálva. Biztos nem nagyobb a kockázat mint bármilyen más nagynyomású dízellel, mert ez ráncfelvarrott 3as mondeo, és most tart óra szerint 150nél, ami valószínü nem igaz. 1-2 évre marad még.

  • 2011.06.26 22:51:12Doubledecker

    "Biztos nem nagyobb a kockázat mint bármilyen más nagynyomású dízellel"

    Pont, hogy nagyobb, mert valami Istentlenül elbaszott befecskendező rendszere van.

    Persze valahol iagazd van, minden Common Rail rendeszerű motor, kurva nagy szívás.

    Legyen szerencséd hozzá azért.

    Én ezért is vettem benzínest, sokan nem hiszik, de a dízel egy idő útán simán kerülhet többe, fenntartásilag, mint egy benzines.

  • 2011.06.26 23:01:00Flymaster

    A Fóka nem kérdés, jó vétel!
    Nálam 4 év alatt 152 000 km került bele, állandó vontatmánnyal és mindig taposva. Most az óra 252 000-nél van. Eddigi hibák: balos ablakemelő szénkefe csere, fékbetétek elöl, fékpofák hátul csere, jobb első kerékcsapágy és egy akku.
    Egyhuzamban letoltuk Dél-Spanyolba és vissza, lazán bírta.
    A motorja a régebbi 1.8 tdi , 90 lóerővel.
    Eszik 5,4-7 között és mindent kibír.
    A futómű meg a kanyarok kírálya!

  • 2011.06.26 23:06:57Bambano

    Doubledecker: a dízelt vásárlók egy része arra rendezkedik be, hogy amikor majd kijönnek a dízel betegségei, megkókányoltatja és elsózza valakinek. Magyarul átverésre. Így éri meg csak a dízel, egyébként nem.

  • 2011.06.26 23:09:09Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    Dubledecker: ha ennyire vágtad, h a mondeoba gázolaj kell, és nem benzin, akkor tudhatnád, h a benzin az benzin, és nem benzín. bocs. csak utálom a szőrszálhasogatást, akkor én is szőrszálat hasogatok.

  • 2011.06.26 23:13:23Bathory

    Doubledecker

    Nem volt fontos szempont a Mondeonál a fenntartási ktg., ezzel 7 literrel elvagyok, egy 2 lityis benzines meg enne 8-8,5et. Leszarom. Fontosabb volt, hogy ez a kocsi 80%ban autópályán megy, 140el. Ilyenkor optimális a fogyasztás(vagy 2000et forog 6osban ennél a tempónál). Turbót igyekszem melegíteni, visszahüteni, remélem meghálálja...:)

  • 2011.06.26 23:19:00Bathory

    Freelance üzletkötő vk, és minden autómat arra használom amire való. Városon belül Corsa(short range tactical vehicle), országúton 60-70 km-ig Astra, fölötte és/vagy pálya Mondeo dízel(long range t.v.)

  • 2011.06.26 23:25:48Teamelite

    Bambano

    pontositok vezetett márkaszervizkönyv, azaz olyan autót érdemes venni amelyiket a szalonokba hordják szervizelni. Lehet, hogy drágább de megbízhatóbb.

    A Toyotánál pl utánnanéznek a valós kilométer állásnak.:)

  • 2011.06.26 23:31:07Bathory

    teamelite

    Legfontosabb úgyis a rendes átnézés/átnézetés. Ha a szakim azt mondja, ő megvenné akkor megveszem, lesz*rom a szervízkönyvet. Egy autó lehet pöpec 300ezerrel, meg fospisztoly 50ezerrel, minden ár és állapot kérdése.

  • 2011.06.26 23:36:37gyvy

    Bambano2011.06.26 22:41:00

    Na most ezt magyarázd el a sok agyatlan fillérbaszónak, akik már attól rosszul vannak, ha kiszámolják, hogy az 1.6 motor az 1.4-hez képest kötelező biztosításban esetleg többe kerül évente 10.000 forinttal (havonta 2 doboz cigaretta ára), meg hogy az autó nem termeli a benzint...

  • 2011.06.27 00:01:40Zsolti888

    A legfontosabb, hogy be tudjátok határolni, hogy mi az,amire szükségetek van. Keveset fogyasszon, legyen kényelmes, ne kelljen a szemét is kitaposni, hogy menjen egy kicsikét, mennyi a szervizelése?
    Próbálj ki az alternatívák közül annyit, amennyit tudsz. Kérdezz körbe ismerősöknél, kinek milyen van és menjetek vele egy kört.
    Mindenki azt fogja mondani, hogy ő mit venne. De ezt neked kell eldöntened.
    pl. mondanám, hogy vegyél egy Citroen C6-ost, de ez az én döntésem, az én igényeimhez mérten.
    ha dobsz egy email címet, szívesen beszélgetek veled erről.

  • 2011.06.27 00:36:06Kutykuruty

    Én nyugodt szívvel ajánlom a Focust. De ha lehet inkább az 1,6-ost. A menetteljesítménye nálam az 1,6-osnak éri el a minimális szinetet. A fogyasztása főleg rövid utakon használva 7,5l. Múltkor lementünk a Balatonra, 6,2l volt az átlag. Szóval nem eszi le a gatyádat. Én a feleségemnek vettem már két fókát, II. szériást. Egyikkel se volt semmi gond, igaz 2 évesen vettem az elsőt. Az előzőt 104 ezer km-rel adtam el, egyszer volt egy 8000 Ft-os javítás rajta. A mostanit 1 évesen vettem, nincs vele semmi gond. És most kövezzenek meg, de be kell, hogy valjam. Magamnak egy 7 millás közép kategóriás japán autót vettem és persze puhább a kárpitozása, halkabb, gyorsabb, mint a Focus, de a Fóka ugyan olyan jól használható. Amikor átülök a Fordba nem érzem, hogy élhetetlen lenne, hogy sokkal rosszabb körülmények közé kerültem. Szóval nyugodtan focus 1,6 benzin.

  • 2011.06.27 00:38:29S line

    Szerintem egy friss jogsisnak aki a pénzen is akar spórolni valamit egy 2-es/3-as Punto 1.4 benzin kell, hogy megtanuljon vezetni! Mondanám, hogy vegyen egy 1.7 D-t de akkor az életbe nem fog tudni benzines autóval elindulni és közlekedni, később pedig egy jó dízelt... Szerintem

  • 2011.06.27 00:43:02kultúrpesszimista

    Van valami szomorú és jelzésértékű abban, hogy egy ilyen alapvetően érdektelen alibi probléma - poszt formájában - a TC címoldalára kerülhet, amely látott sokkal szebb, jobb, izgalmasabb napokat. Márpedig ez az agónia nem ma kezdődött... Én elgondolkodtam. Hát a T. Szerkesztőség?

  • 2011.06.27 07:19:14Prelude1.8

    Csatlakoznék Kultúrpesszimistához! Ez egy mondvacsinált probléma...:)

  • 2011.06.27 07:47:06kelemenpeti

    1.6-os Focust vegyétek!!! 1.4 75 lóval agyhalál, és többet fogyaszt, mint az 1.6. Nekem 1.6-os II-es Fókám van, 200.000 km-rel, soha komoly hibája nem volt. Országúton fogyasztása 6 liter, autópálya 6.8 liter, városban 8, télen 9. Páratlanul jó autó! Még legalább 100.000 km-t bele fogok hajtani!!!

  • 2011.06.27 07:59:46Bathory

    Nagy szerencsétek van, hogy nincs pénzetek 2es Fókuszra...
    Annyival az egyes jobb, hogy könnyebb kocsi és jobb a gázreakciója(a 2es fókát sajna már elektronikus gázzal szerelik, aminek van egy fél másodperces késése-megszokható, de utálatos).

  • 2011.06.27 08:03:47Giedi

    HASZNÁLTAN FORDOT NE!!! TILOS!!!
    Ezt saját tapasztalat alapján mondhatom.

  • 2011.06.27 08:23:49dolceria

    Én azért megnéznék egy pár Renault Megane II.
    Kényelmes, jól felszerelt, jó árban vannak és szerintem megbízható autók.
    Én már a 2ik Renault nyüstölöm, de még soha semmi komoly problémám nem volt velük és szerintem egy német, japán, olasz, koreai autó sem léphet a nyomába kényelem szempontjából.
    És ha megvan az alvázszáma az autónak, akkor Renault szakszervizben lekérheted az autó előéletét(természetesen ha szakszervizbe szervizelték)
    Sok sikert és szerencsét.

  • 2011.06.27 08:40:59akos696

    Nem tudom miért írja így le a Fiestát a kedves Papp T Úr, szerintem ezt sem ismeri, csak úgy különböző infók alapján és az előd modellek tapasztalata alapján mondogatja, hogy a Fiesta szar. Nos, kérem szépen, én közel 100e km-t tekertem le másfél év alatt egy 2006-os Fiesta Van 1.4 Tdci típussal. Amikor megtudtam, hogy ilyet kapok cégautónak, húztam a számat rendesen. Aztán megkaptam és elkezdtem használni. És elkezdtem megszeretni. A futóműve remek, a féke is kiváló volt (üresen, mert terhelten hamar fáradt), a váltója is meglepően jó volt, a kormányzása sem hagyott kivetnivalót maga után. Mindene úgy működött, ahogy szerintem egy jó autónak működnie kell. Az ülésével annyi volt a problémám, hogy az ülőlapja kicsit rövidre sikerült és kb a combom közepéig ért, ami hosszútávon nem túl kényelmes (pedig nem ritkán napi 500 km-eket mentem vele). Ez az 1.4 Tdci (HDI) motor csodálatos, repíti a kis kasznit és mellé 4-6L között fogyaszt és nagyon megbízható. Az egész autó. Nekem a 100e km alatt 0 (!) meghibásodásom volt az autóval, pedig mentem télen-nyáron, esőben, hóban, hidegben-melegben, nem igazán papás tempóban. 100e-nél még a gyári fékbetét volt rajta. Ugyanez a pesti kollégáknál 40-50e km alatt elkopott. Viszont sok Fiesta és Fusion volt a cégnél, és egy meghibásodásról sem hallottam, amíg ott voltam. Ja és az asszony is imádta vezetni, pedig amúgy 3-as BMW-vel járkál.

    Most a saját cégembe keresek rohangálós cégautót és komolyan felmerült a 2005 utáni 1.4 Tdci Fiesta Van vásárlása. De egy biztos, hogy a Ford-Psa 1.4 Hdi motorral szerelt lesz, mert nagyon elégedett voltam a motorral annak ellenére, hogy nem vagyok oda a dieselért.

    Amúgy persze a Focus magasabb kategória, de azt nem próbáltam viszont én valszeg egy Focus 2-t vennék, ha már kijön a pénzből.

  • 2011.06.27 09:04:07domeq

    G-Astra a legjobb.

  • 2011.06.27 09:11:04tivA

    En egy 2006os 1.4TD Fiestat hajtok mar jo ideje, nagyon jo kis auto! olvastam a cikket a kocsirol, a zaj leginkabb akkor durva ha ocska uton megy az ember. De sima aszfalton csend van bent..(epp tegnap tekertunk 500km-t). A belseje a cikkiroval szemben bejon, ez izles kerdese.
    A fogyasztas 5.4l, ennek legjava varosban! es akkor is annyi maradt mikor en hajtottam szet szegenyt. az 1.8as TDI focus nem ment 5.8 ala.

    a hatso ulesek teljesen lehajthatok, igy az auto mereteihez kepest hatalmas csomagter kaphato, mi hazahoztuk a fel ikeat vele:)
    ha csak 2 szemelynek lesz en feltetlenul a fiestat ajanlom, kicsi de megis van benne boven hely; nagyon jo az uttartasa, kanyarokban kulon elvezet!es persze olcsobb a fenntartasa

  • 2011.06.27 09:27:18kridli

    Azt írják a válaszban, hogy azonos motorral azonosak lesznek a költségek, de a focus sokkal nehezebb, így ugyanazzal az 1.4-es motorral nagyobb lesz a fogyasztás, nem?

  • 2011.06.27 09:42:44zulu74

    Valóban, a tömeg/lóerő arányt nem véletlenül szokták emlegetni. A legjobb választás egy Fusion abban van csomagtartó is (350liter alapban) nem kell félni,ha elfogy az út alólad a telekre menet, fogyasztása 7.5 liter vegyesben (saját tapasztalat). Korrekt család autó. Kicsit műanyag, de nagyon lehet azt szeretni, ha nincs pénzünk havonta autókozmetikára. Az alkatrészolcsó (relatíve), és nagyon hálás kis autó, ha nem hajtod szét. Ja és nem kell "bemászni oda le", minden beszálláskor, mint a Kókuszba.

  • 2011.06.27 10:11:09tocibacsi

    Naezatutti - a felsorolt modellek pont ilyenek, csak nem hullik azonnal darabokra...

  • 2011.06.27 10:14:23tocibacsi

    kridli - a gyakorlatban a fogyasztás 99.99%-ban a lábadtól függ... :D
    De ha ellnepéldát akarsz, nézzed meg 2 literes benzinest a 2003-as modellévjáratú a Honda Accordból: 1.5 tonnás, míg az azonos korú Mazda 6 1.3 alatt van. A Honda összességében 1-2 literrel kevesebbet eszik... Nem katalógus, saját tapasztalat.

  • 2011.06.27 10:32:04kridli

    Tocibacsi - értem én, de itt elvileg ugyanaz a motor van a Focus-ban és a Fiesta-ban, ezért gondoltam, hogy szerintem többet ehet, de amúgy ez részemről kérdés, egyik autóval sincs tapasztalatom, úgyhogy fogalmam sincs mi az igazság.

  • 2011.06.27 10:35:48HPL

    Én egy-másfél hónapja vettem egy 2005-ös Focus-t 1.6-os motorral. Pontosan azért nem az 1.4-est, mert szinte mindenhol azt olvastam, hogy az utóbbival nem lennék túl elégedett a teljesítmény tekintetében. És bár nincs összehasonlítási alapom (tekintve, hogy 1.4-est nem vezettem), maximálisan elégedett vagyok az autóval. Az átlagfogyasztás nálam is 7,5 körüli.

  • 2011.06.27 10:49:53vinyi

    Volt 75 lovas C Corsa-m, soha egyetlen szituációban nem volt kevés, így nem hiszem, hogy ebben a fiestában az lenne. Persze, ha az a cél, hogy az emelkedőn ne csak a sebességet tartsuk vagy enyhén gyorsuljunk, akkor 1.4.

  • 2011.06.27 10:52:50tocibacsi

    kridli - sok különbség akkorsem lehet... valamennyi boztos, ez természetes, a fizikból adódik, ebbe igazad van, de eredőben nem számottevő...

  • 2011.06.27 10:54:01vinyi

    A fusion amúgy tényleg egy remek kompromisszum lenne. Tágas, könnyebb terepen is elboldogul (a szabadmagassága miatt). Bár nem 350, csak 337 literes a csomagtere, sokkal jobban használható mint a focus-é, ugyanis nincs csomagtérküszöb: a csomagot nem kell beemelni, elég becsúsztatni. 90 ezer felett járok dízellel, de elektronikai probléma, sőt általában probléma sem volt. Egy nyest elzabált egy csövet, ennyi.

  • 2011.06.27 10:57:53atomAnti

    focus-1-em van. dehogy hibátlan. ó már. dehogy.
    viszont tényleg jól tartja magát. golf4-től olcsóbb karbantartani.
    fiestától jobb.
    G astra alap 1.6 viszont szerinetm még strapabíróbb.
    egyébként meg ma már valami japán harcos vennék.
    ennyiért simán van életre való toyota, mitsu, honda is.

  • 2011.06.27 11:03:22vinyi

    Érdekes tanácsai vannak Papp Tibinak. Fényévnyi különbség a fiesta és a focus ülései közt...van egy elsőn generációs focus és egy fusion is a családban, de valahogy nem érzem a fényévnyi különbséget. Kényelmesebb persze a focus valamivel, de a kérdező használati szokásait (főként város) figyelembe véve szinte mindegy, hogy melyiket veszi ülés szempontból.

  • 2011.06.27 11:18:04GGG77

    Focus, Lacetti jó ötlet. G Astrakat is érdemes megnézni.

    Fiestam sosem volt, de egy 2003-as Focusom és rövid ideig egy Fusionöm igen. Óriási a különbség, a Focus egy luxusautó kényelmét adja a Fusionhoz képest.

    Golf IV-et tilos venni, a VW történetének legnagyobb szemete. (kék műszerfal külön hányás)

  • 2011.06.27 11:21:22waszabi

    BOSCHtechnikus: húha. Akkor kezdjek aggódni? 60ezer van a 4 éves Aveomban és eddig nem hullott szét, egy hónapja vizsgázott csont nélkül. Költségei minimálisak. Amin csodáloztam, hogy ennyi km alatt még a futómű sem állítodott el, bírja a kátyúkat.(lehet nincs is neki futóműve?)
    Hangszigetelés hiányzik, ez tény, de nem vészes.
    A törés tesztet kerülöm, az bizonyára gyenge pont ilyen vékony lemeznél, viszont nem borulékony.

    A G Astra-t nem a Lacettivel kell összevetni, hanem a Cruze-zal, mert annak felel meg kategóriában, árban.

    Azt mondjuk pont leszarom, hogy mennyiért lehet eladni az Aveo-t, ez benne volt a pakliban a vásárláskor, arra vettem, hogy kiszolgáljon hosszú időn/sok kilométeren át, olcsón. Eddig megvan, elégedett vagyok. Egy Swift áráért nagyságrenddel jobb komfortérzetet és több helyet nyújt, igaz, nem egy gyorsulási bajnok. Viszont 6,5-lel elvan városban.

  • 2011.06.27 12:21:27Knorbi

    A G-astrát a Cruze-zal??????
    Jóhogy nem egy Kadettel. A Cruze 1-2 éves kiadás a G-Astra meg lassan 10.Esetleg a H-Astrával de még ez sem igaz.A Cruze után nemsokkal jelent meg a J Astra így korban az a hozzáhasonlítható.

  • 2011.06.27 12:38:36paveway

    Knorbi, a G Astra lassan 14, '97 végén mutatták be. Szerintem sem szerencsés a Cruze-zal együtt emlegetni.

  • 2011.06.27 13:03:25Knorbi

    Akkor meg pláne hülyeség.

  • 2011.06.27 16:06:04Astra44kW

    A Fordoknál lényegesebben olcsóbbk az Opelek.
    Astra G első autónak kitűnő, minden szempontból.
    Ha kényelmesebb rugózású vagy nagyobb autót akartok, akkor Skoda Octavia.
    A Fusiont felejtsétek el, a Focusnál is drágább, ugyanakkor a Fiestánál nem kényelmesebb. Ugyanolyan el...szott divatcikk, mint az Opel Meriva.

  • 2011.06.27 16:09:32Bathory

    Astra G első autónak kitűnő, minden szempontból.
    Ha kényelmesebb rugózású vagy nagyobb autót akartok, akkor Skoda Octavia.

    Astra 44kw

    Első mondattal egyetértek. DE: Astra G jóval tágasabb mint az Octavia I., kivéve csomagtartót, ami a levélírónak nem fontos szempont(legalábbis szerintem 2 ember Teszkójához a Corsa csomagtere is jó).

  • 2011.06.27 17:21:08misi107

    paveway:ha jó magyar szokás szerint lexarom a műszaki fenntartást,akkor is kb.100e km-t elmenne anélkül,hogy egy fillért is ráköltenék.De,mivel nem vagyok ilyen akkor nézzük mi volt a kiadásom:
    -430e ft vételár
    -100e ft átírás
    -16e kötelező /év
    -44e ft fékszett
    -30e ft futómű anyagok
    -egyéb (olaj,szűrők stb...) 20e ft
    -az összetört ugyanilyen autómért 487e ft-ot fizet(ne) a biztosító,ha a rendőrök nem tökölnének.Az abból kivett cuccok értéke kb. 200e ft (kuplungszett,apróságok,az előző tulajnál leamortizálódott cuccok)
    Összesen:
    840e ft.A szerelő a sógorom és én magam,nyomott áron dolgozik rokonoknak,de egye fene 60e ft-ból sok sört meg tud inni.Vagy whiskey-t...
    És van egy 13 éves,ST szettes autóm tip-top állapotban,ami nem zsákbamacska és elautózgatok vele mindenfelé.Van benne gyári 170ló,egy vémotor fíling (amit imádok és szerencsére nem jön szembe az utcán túl sűrűn belőle egy másik) városban 10-13 lityis fogyasztás,vegyesben 9,városon kívül meg 7-8 között.És tök mindegy,hogy egyedül vagy a család kéthetes nyaralási cuccaival van megpakolva.Tempomat,négy elektromos ablak,körbelégzsák,fólia,qrva nagy csomagtartó (mert természetesen ötajtós hatchback),digitklíma,fűtött ülések,fedcomp stb...gyakorlatilag a bőr és automata váltó kivételével full extra.A maradékból meg simán kikasztniztatom.Vagy elautózom.És kerülgetem az 1.4-es fókákat...

  • 2011.06.28 00:20:28Bathory

    Levélíró

    Szempontjaink a következők:

    - használnánk városban is pl. bevásárláshoz, meg néhány vidéki és közelebbi külföldi útra (de valószínűleg összeségében nem használnánk nagyon sokat az autót);

    - Nyilván fontos, hogy minél kevesebbe kerüljön a fenntartás, ugyanakkor, ha más tulajdonságok miatt megéri a költségesebb autó, akkor nem ragaszkodunk az olcsóbbhoz;

    - Általában csak ketten használnánk, de azért elő fog fordulni jópár alkalom, hogy többen mennénk valahova csomagokkal;

    Ne másoknak, magatoknak vegyetek autót. Fenti igényekre inkább egy normálisan motorizált, benzines, újabb, tágas kisautót, mint egy öregebb nagyobbat. Olyat, amelyikből találtok megkíméltet. A Ti igényeitekre a keretösszegnél kevesebbért is van jó megoldás. A default, vagy bármi más nektek is jó lenne: új Swift 1.3, G Astra 1.4-1.6.

    Amíg nem kell a munkához, akár azt is megkockáztatom, hogy ne vegyetek autót. Az a néhány kirándulás évente bérautóval olcsóbb(ez félig vicc, de nem kevés ember vesz évi 5000nél kevesebb km-re akár új kocsit, ami szerintem hülyeség). Szóval mentek legalább heti 100at?

  • 2011.06.28 14:05:42zulu74

    "A Fusiont felejtsétek el, a Focusnál is drágább, ugyanakkor a Fiestánál nem kényelmesebb. Ugyanolyan el...szott divatcikk, mint az Opel Meriva."
    Használtan nem drágább, az új ára meg irreleváns (lényegtelen). Divatcikknek sem nevezném, mert kevés embernek tetszett eddig az autóm (Fusion) ráadásul olyan egyszerű és funkcionális, mint egy faék. Pont ez a lényeg egy család számára, végtelenül variálható, strapabíró, olcsón fenntartható.

  • 2011.06.28 14:51:45-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    ennyi marhát..

    fiatal pár, első autónak, erre beírja az egységsugarú, hogy ezeréves v6-os ford..

  • 2011.06.28 16:55:39EDGE90

    Üdv
    Szükségem lenne 1 véleményre, most akarok venni egy Fiesta TDCI-t, 6éves 1M körül, mennyire megbízhatók a Fordok? kössz

  • 2011.06.28 17:10:10misi107

    -Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
    kedves barátom,ugyan olvasd már végig,amit leírtam.Egy qrva szót nem írtam arról,hogy ezt vegyenek első autónak.Vagy esetleg nehezedre esik értelmezni azt,amit leírtam?Talán vissza kellene menned általános iskola 2-3. osztályba.

  • 2011.06.28 20:48:23McK

    Szuper a válasz,kár,hogy hülyeség!

    Az 1,4-es focusnál nagyobb betegágy nagyon kevés van,jó példa a kurva szarul megy,ámde legalább sokat eszik jelenségre.
    Focusból egyértelműen 1,6-os,1,4-es semmiképpen.
    Ergonomiai kialakítása,anyagminősége,futóműve miatt a focus jó vétel,de semmiképpen sem a betegágy 1,4-essel.

    Ha a piacot végignézzük,és 1,4-est akarunk,vehetünk,de nem focust.
    Megane 2000-2003-ig igen jó vétel,G astra is kimegy a világból,a kívánt intervallumban van bőven korrekt,szép példány,még szervizelésre is marad.
    Nem a kor a lényeg.

    1,6-osból focus,astra g,xsara II,megane ,mind vállalható vétel,és korrekt,jól felszerelt példányok is vannak ennyiért.

    Jó nézelődést.

  • 2011.06.28 20:54:02McK

    Az pedig egy logikai bukfenc,hogy költségmegtakarítás miatt ajánl valaki nagy autót kis motorral.
    Nagy ötlet megtakarítani az átíráson 3600(!) Ft-ot,a kötelezőn évi még néhány ezret,azért,hogy utána eltankoljunk 4-5 év alatt 150 ezerrel többet..szép.

  • 2011.06.28 22:33:27egy type-r barát

    Csak a civic!

  • 2011.06.28 23:12:39kultúrpesszimista

    2011.06.27 08:23:49dolceria

    "Én már a 2ik Renault nyüstölöm, de még soha semmi komoly problémám nem volt velük és szerintem egy német, japán, olasz, koreai autó sem léphet a nyomába kényelem szempontjából."

    Azért, mert jelentéktelen életedben még soha nem ültél egy komolyabb Alfában vagy Lanciában, vagy mondjuk egy Honda Legendben, még nem kellene ordítóan ostoba dolgokat írnod! Inkább tapasztalj, okulj és vagy maradj csöndben, vagy tényszerűen igaz és igazolható mondatokat írj.

  • 2011.06.29 00:55:18Liverpool87

    Opel Astra G 1.4 a biztos választás!

  • 2011.06.29 09:18:51kultúrpesszimista

    "Opel Astra G 1.4 a biztos választás!"

    Gratulálok! Úristen... Mondj még, még, még kommersz autókat!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2011.06.29 10:34:33paveway

    kultúrpesszimista: itt mos t nem a "ki tud egzotikusabb autót mondani" verseny megy. Elérhető, olcsón fenntartható tanulóautókról volt szó. Egy Legend inkább ne legyen kezdő segg alatt. Szerintem. Az ex-Alfámról meg csak az olajszag és a szétporladó fém jut eszembe a kétheti karbantartási intervallumon kívül. Szóval Úristen, inkább ne mondj még, még valami irracionális, egzotikus valamit!

  • 2011.06.29 16:26:31kultúrpesszimista

    2011.06.29 10:34:33paveway

    Ha neked egy Alfa, Lancia, Honda egzotikus, amely más országokban úgy futkároznak, mint az Opelek, VW-ek, Fordok, akkor... de ezt a mondatot inkább az érdekedben nem fejezem be. Az ex-Alfád meg vagy nagyon régi lehetett (33-as vagy korábbi), vagy nagyon elhanyagolt, vagy mindkettő. Egyik sem az autó hibája. Az autók kényelméről volt szó, amire reagáltam. Egy Alfa 145-ös pl. a mai napig kenterbe veri az autók többségét kényelmi, ergonómiai, design terén. Semmivel sem kényelmetlenebb, mint mondjuk egy Megane.

    "Szóval Úristen, inkább ne mondj még, még valami irracionális, egzotikus valamit!"

    Szánalmas vagy.

  • 2011.06.29 23:06:56paveway

    kultúrpesszimista: én Magyarországon élek és a levélíró is, aki onnét indult, hogy Focus meg Fiesta. Erre jössz a külföldön nem egzotikus Alfával. Ja, a Maruti sem egzotikus autó, meg a Buick sem. Csak honnét nézzük. Az általad említett autók Magyarországon, a topik hazájában igenis meglehetősen egzotikusak. Itteni viszonyokról van szó. Még egy érvet sem mondtál, de én szánalmas vagyok. Akkor én azt mondom, hogy az általad említett márkák elbújhatnak egy Audi, BMW, Lexus vagy Merci mellett. És most te vagy szánalmas, mert ilyen kommersz szutykokkal jössz. Stipi-stopi. 145-ös kőkorszaki szaki? Nekem max a 159-es lehetne autó, ha nem bukott volna bele az erőlködésbe az alfedli. A Lancia mikor gyártott utoljára saját autót, ami nem más modellen alapult? Csak egy embléma, más típusok orrán.

    Tudod, az egzotikus épp azt jelenti, hogy más országban van olyanból sok.

  • 2011.09.17 14:35:52fokadriver

    kedves MCK
    a focus nagy kaszni??1060 kg nem kevés de pont elég
    és bőven elég az 1.4 ha csak nem rohangálsz 180-val!
    ezt Te is tudod csak nem akarod belátni!
    drága fuel a szervizes meg egy barom, 9 liter?? esetleg ő ivott annyit mielőtt beszélt veled
    nekem 1.4-es 18 lityi 300 km 6 km-es távon illetve vegyesbe klímával
    de nyugodtan pörgessétek szét a gépet hisz úgyis csak akkor adja le a 100 lovat marhák
    remélem nem csak a totalcarosok találták ki a sztorit és a pár megvette a focus mk1-et remélhetőleg fedélzeti compival
    ha igen akkor nézzenek fel a fordfocus.hu-ra és szervizbe se kell járniuk soha


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

I want to be a cab driver
Everybody knows this car, has seen it in a myriad of American movies and recognizes it as “the” New York cab. When you drive out into the traffic, everybody points at it, saying: “Hey look, a... a....” let me help you. It’s a Checker Marathon.