Használtan inkább Fiestát, vagy Focust?

2011.06.26. 16:32 - Papp Tibor

Szia,

autóvásárláshoz szeretnének segítséget kérni .

Per pillanat leginkább a Ford  Focus és Fiesta között vacillálunk a leginkább.

Szempontjaink a következők:

- használnánk városban is pl. bevásárláshoz, meg néhány vidéki és közelebbi külföldi útra (de valószínűleg összeségében nem használnánk nagyon sokat az autót);

- Nyilván fontos, hogy minél kevesebbe kerüljön a fenntartás, ugyanakkor, ha más tulajdonságok miatt megéri a költségesebb autó, akkor nem ragaszkodunk az olcsóbbhoz;

- Általában csak ketten használnánk, de azért elő fog fordulni jópár alkalom, hogy többen mennénk valahova csomagokkal;

- Mindketten most szereztünk jogosítványt.

Már informálodtunk sok helyen, olvastunk sok mindnet a totalcar oldalán is. A dilemmánk pont az, hogy amennyire kivettük a Focus egy nagyon jó autó a kategóriájában, nagyobb a csomagtere is, de a fiesta fenntartása olcsóbb lenne.

Sokan győzködnek minket, hogy kettőnknek a fiesta is bőven elég. További dilemmánk még hogy 1,4-es vagy 1,6-os motorral vegyünk autót, persze tudom, hogy ez típusonként más és más.

Szóba jött még Volvo S40, Chevrolet Lacetti, VW Golf és Polo. De minden másra is nyitottak vagyunk. 5-8 éves autót szeretnénk, kb. 1-1,4 M HUF között.

Nagyon köszönjük a lehetőséget és a választ előre is, nagyon értékelnénk bármilyen véleményt J.

Üdvözlettel:

Évi+Attila

Kedves Évi+Attila,

jobb is, hogy nem egyetlen típusra koncentráltok, mert a használtautó-vásárlásban helyesebb az adott pillanatban legkedvezőbb állapotú és árú autót venni. És ez sokkal fontosabb annál, mint egy konkrét típust hajtani.

A Focus-Fiesta dilemmát én biztos a Focus javára dönteném el. Nem azért, mert nagyobb, hanem mert sokkal inkább autóból van. Sok többletköltségetek eleve nem lenne a Focussal. Ha nem az autópályák királya cím a cél, kezdetnek elég belőle egy 1,4-es.

Nézzük csak a költségeket!

Ha Fiestát vennétek, abból is az 1,4-est javasolnám. Van belőle 1,3-as, ami egyszerűen siralomvölgy. Érdekes módon az 1,25-ös változat (75 LE) jobb, de vészesen megfojtották a jó emisszió érdekében, azaz kissé nehezen boldogul a Fiestával. Ha csak városi furikázáshoz kéne, akkor ezt javasolnám. Ám amint elhagyjátok a várost, ez kevés. Na nem a versenyzéshez, hanem az utasokhoz, a cuccokhoz, és ahhoz, ha netán előzni kell, vagy jön egy emelkedő. Tehát marad az 1,4-es Fiestából is.

Márpedig, ha már 1,4-es motort vesztek, a költségek elvi síkon sem lehetnek nagyon eltérőek. Azt javaslom, hogy a költségeket ne az autón fogjátok meg, hanem a motor méretén, és hagyjátok a csodába az 1,6-osokat.

Így az átírás, mivel köbcentire megy, ugyanannyi Fiestára is, Focusra is. A teljesítményadó gyakorlatilag ugyanannyi, sőt, ha a Focus első szériájából választotok, akkor azé még kevesebb is, mivel 75 lóerős és nem 80, mint a Fiesta. A kötelező biztosítás teljesítményalapú, itt sincs gyakorlati különbség, illetve, ha van, az a Focus I-nek kedvez.

Az egyetlen többletköltség, ami jelentkezhet, a picivel nagyobb gumiméret a Focusra, bár ez sem egyértelmű. Azt írjátok, hogy 1-1,4 millió forint között szeretnétek vásárolni, és ebbe a tartományba már beleesik a Focus második generációjának legeleje is, ehhez már nagyobb, 195/65 R14-es gumik kellenek, ez abroncsonként akár 1500 forintot is jelenthet. Azaz, összesen hatezret.

Én a helyetekben nem sokat törném a fejemet a kérdésen, mert a Focust valóban első autónak találták ki, csendesebb, minőségibb, tágasabbm és minden porcikája tartósabb a Fiestáénál. És mivel 5-8 éves kocsikban gondolkodtok, azért ez nem utolsó szempont.

A Fiesták új korukban elég jónak számítottak, de volt az ismeretségi körömben nem is egy, és közel sem működtek megbízhatóan, mindig elromlott ez-az, amit aztán a márkaszerviz sem mindig tudott elsőre megoldani.

Még egy apróság: a Fiesta első ülései kényelem szempontjából fényévekkel maradnak el a Focusétól.

Ha mégis a Fiesta lesz nálatok a nyerő, figyeljetek oda az elektronika működésére (kontrollámpák a műszerfalon, rángatás menet közben), és alaposan nézzétek körbe a karosszériát, nem rozsdásodik-e. Mert ehhez a Fiestának nem volt szüksége törésre.

A Focus ezzel szemben egy remek jármű, strapabíróbb futóművel és fékekkel. Ha egy ötajtóst vesztek, máris másfélszeres a csomagtartója a Fiestához képest. Igaz, a Fiestának létezett egy fura verziója, az emelt Fusion, amely tágasabb, de ezt is a Fiestához hasonló elővigyázatossággal szabad megközelíteni. Azaz, érdemes szerelővel átnézetni.

Az a magánvéleményem, hogy egy első szériás Focussal jártok a legjobban, 1,4 literes benzinmotorral, 2002 utáni gyártásból. Ennek ára ma már alig több egymilliónál, ha a legmegkíméltebbet keresitek, akkor sem. Az utastere tartós, nem esik szét, és magánemberektől is tudtok ilyet venni, nem kell attól rettegnetek, hogy nem tekerte-e vissza az óráját a gonosz kereskedő. Az 1,4-es motorral ugyan nem versenyautó, de elmegy, és nem is fogyaszt sokat, Balázs Viktor kollégánknak kombija volt, és 7,5 l/100 km körül volt az átlaga. (A típusról volt használttesztünk, itt olvasható). Hozzá képest egy Fiesta csak annyival lehet olcsóbb, amennyivel silányabb.

A Focus második generációja is belefér az előirányzott összegbe, de nagyon az 1,4 millió felőli végre. Itt azért nem árt gyanakodni, mitől eladó ennyire a kocsi.  Mondjuk törött volt, netán széthajtott ex-cégautó. Mert ez is megesik a Focus háza táján, szóval a fehér és az ezüst a kerülendő színek közé tartozik, különösen kombiból. (A Focus II. használttesztje itt olvasható).

A Fiestáról Csikós Zsolt írt egy remek cikket, egy nyomasztó angliai autóbérlés tapasztalataiból, ennek itt a linkje.

Hogy mi jöhet szóba még? Az S40-est felejtsétek el, ha a költségek fontosak, minden pénzetek rámenne. A Chevrolet Lacettiről nem beszélnélek le titeket, de ott jó fogyasztásra nemigen számíthattok, még az 1,4-es motorral sem. Az 1,6-os meg pénzkidobás, mert az sem megy túl jól. Ez sem hibátlan modell, érdemes gyanakodva vásárolni.

Ugyanez igaz a VW Polóra (használtteszt itt), mert alapvetően egy jó kocsi, de jobb nem a legaljából mazsolázni. Az alap 1,2 literes háromhengeres motorok gyalázatosak, még az erősebb változat is. Itt is jobb egy 75 lóerős 1,4-est venni – de akkor felvetődik a kérdés, hogy ugyanezt nem érdemesebb-e megvenni Skoda Fabia I. néven, olcsóbban (használtteszt itt). Én inkább ezt tenném.

A Golfból csak a negyedik generáció fér be az árba, erről lebeszélnélek benneteket, rettenetesen sok baja bír lenni, a sebességváltó, katalizátor, elektronika környékén – és ezek drágák.

Hogy mit érdemes még megnézni? Ebbe az ársávba már befér a Toyota Corolla (2002-2006), 1,4-es motorral. Szintén akad már Suzuki SX4, ez biztos megbízhatóbb egy Fiestánál, és azért már van valamekkora csomagtartója is. Esetleg megnézhetitek még az ötajtós Honda Civicet (2001-2005), de ez európai gyártású, pár hibája akad, ezt sem szabad csukott szemmel megvásárolni.

Remélem, segítettem:

Papp Tibor

Kommentek

  • 2011.06.26 23:19:00Bathory

    Freelance üzletkötő vk, és minden autómat arra használom amire való. Városon belül Corsa(short range tactical vehicle), országúton 60-70 km-ig Astra, fölötte és/vagy pálya Mondeo dízel(long range t.v.)

  • 2011.06.26 23:25:48Teamelite

    Bambano

    pontositok vezetett márkaszervizkönyv, azaz olyan autót érdemes venni amelyiket a szalonokba hordják szervizelni. Lehet, hogy drágább de megbízhatóbb.

    A Toyotánál pl utánnanéznek a valós kilométer állásnak.:)

  • 2011.06.26 23:31:07Bathory

    teamelite

    Legfontosabb úgyis a rendes átnézés/átnézetés. Ha a szakim azt mondja, ő megvenné akkor megveszem, lesz*rom a szervízkönyvet. Egy autó lehet pöpec 300ezerrel, meg fospisztoly 50ezerrel, minden ár és állapot kérdése.

  • 2011.06.26 23:36:37gyvy

    Bambano2011.06.26 22:41:00

    Na most ezt magyarázd el a sok agyatlan fillérbaszónak, akik már attól rosszul vannak, ha kiszámolják, hogy az 1.6 motor az 1.4-hez képest kötelező biztosításban esetleg többe kerül évente 10.000 forinttal (havonta 2 doboz cigaretta ára), meg hogy az autó nem termeli a benzint...

  • 2011.06.27 00:01:40Zsolti888

    A legfontosabb, hogy be tudjátok határolni, hogy mi az,amire szükségetek van. Keveset fogyasszon, legyen kényelmes, ne kelljen a szemét is kitaposni, hogy menjen egy kicsikét, mennyi a szervizelése?
    Próbálj ki az alternatívák közül annyit, amennyit tudsz. Kérdezz körbe ismerősöknél, kinek milyen van és menjetek vele egy kört.
    Mindenki azt fogja mondani, hogy ő mit venne. De ezt neked kell eldöntened.
    pl. mondanám, hogy vegyél egy Citroen C6-ost, de ez az én döntésem, az én igényeimhez mérten.
    ha dobsz egy email címet, szívesen beszélgetek veled erről.

  • 2011.06.27 00:36:06Kutykuruty

    Én nyugodt szívvel ajánlom a Focust. De ha lehet inkább az 1,6-ost. A menetteljesítménye nálam az 1,6-osnak éri el a minimális szinetet. A fogyasztása főleg rövid utakon használva 7,5l. Múltkor lementünk a Balatonra, 6,2l volt az átlag. Szóval nem eszi le a gatyádat. Én a feleségemnek vettem már két fókát, II. szériást. Egyikkel se volt semmi gond, igaz 2 évesen vettem az elsőt. Az előzőt 104 ezer km-rel adtam el, egyszer volt egy 8000 Ft-os javítás rajta. A mostanit 1 évesen vettem, nincs vele semmi gond. És most kövezzenek meg, de be kell, hogy valjam. Magamnak egy 7 millás közép kategóriás japán autót vettem és persze puhább a kárpitozása, halkabb, gyorsabb, mint a Focus, de a Fóka ugyan olyan jól használható. Amikor átülök a Fordba nem érzem, hogy élhetetlen lenne, hogy sokkal rosszabb körülmények közé kerültem. Szóval nyugodtan focus 1,6 benzin.

  • 2011.06.27 00:38:29S line

    Szerintem egy friss jogsisnak aki a pénzen is akar spórolni valamit egy 2-es/3-as Punto 1.4 benzin kell, hogy megtanuljon vezetni! Mondanám, hogy vegyen egy 1.7 D-t de akkor az életbe nem fog tudni benzines autóval elindulni és közlekedni, később pedig egy jó dízelt... Szerintem

  • 2011.06.27 00:43:02kultúrpesszimista

    Van valami szomorú és jelzésértékű abban, hogy egy ilyen alapvetően érdektelen alibi probléma - poszt formájában - a TC címoldalára kerülhet, amely látott sokkal szebb, jobb, izgalmasabb napokat. Márpedig ez az agónia nem ma kezdődött... Én elgondolkodtam. Hát a T. Szerkesztőség?

  • 2011.06.27 07:19:14Prelude1.8

    Csatlakoznék Kultúrpesszimistához! Ez egy mondvacsinált probléma...:)

  • 2011.06.27 07:47:06kelemenpeti

    1.6-os Focust vegyétek!!! 1.4 75 lóval agyhalál, és többet fogyaszt, mint az 1.6. Nekem 1.6-os II-es Fókám van, 200.000 km-rel, soha komoly hibája nem volt. Országúton fogyasztása 6 liter, autópálya 6.8 liter, városban 8, télen 9. Páratlanul jó autó! Még legalább 100.000 km-t bele fogok hajtani!!!

  • 2011.06.27 07:59:46Bathory

    Nagy szerencsétek van, hogy nincs pénzetek 2es Fókuszra...
    Annyival az egyes jobb, hogy könnyebb kocsi és jobb a gázreakciója(a 2es fókát sajna már elektronikus gázzal szerelik, aminek van egy fél másodperces késése-megszokható, de utálatos).

  • 2011.06.27 08:03:47Giedi

    HASZNÁLTAN FORDOT NE!!! TILOS!!!
    Ezt saját tapasztalat alapján mondhatom.

  • 2011.06.27 08:23:49dolceria

    Én azért megnéznék egy pár Renault Megane II.
    Kényelmes, jól felszerelt, jó árban vannak és szerintem megbízható autók.
    Én már a 2ik Renault nyüstölöm, de még soha semmi komoly problémám nem volt velük és szerintem egy német, japán, olasz, koreai autó sem léphet a nyomába kényelem szempontjából.
    És ha megvan az alvázszáma az autónak, akkor Renault szakszervizben lekérheted az autó előéletét(természetesen ha szakszervizbe szervizelték)
    Sok sikert és szerencsét.

  • 2011.06.27 08:40:59akos696

    Nem tudom miért írja így le a Fiestát a kedves Papp T Úr, szerintem ezt sem ismeri, csak úgy különböző infók alapján és az előd modellek tapasztalata alapján mondogatja, hogy a Fiesta szar. Nos, kérem szépen, én közel 100e km-t tekertem le másfél év alatt egy 2006-os Fiesta Van 1.4 Tdci típussal. Amikor megtudtam, hogy ilyet kapok cégautónak, húztam a számat rendesen. Aztán megkaptam és elkezdtem használni. És elkezdtem megszeretni. A futóműve remek, a féke is kiváló volt (üresen, mert terhelten hamar fáradt), a váltója is meglepően jó volt, a kormányzása sem hagyott kivetnivalót maga után. Mindene úgy működött, ahogy szerintem egy jó autónak működnie kell. Az ülésével annyi volt a problémám, hogy az ülőlapja kicsit rövidre sikerült és kb a combom közepéig ért, ami hosszútávon nem túl kényelmes (pedig nem ritkán napi 500 km-eket mentem vele). Ez az 1.4 Tdci (HDI) motor csodálatos, repíti a kis kasznit és mellé 4-6L között fogyaszt és nagyon megbízható. Az egész autó. Nekem a 100e km alatt 0 (!) meghibásodásom volt az autóval, pedig mentem télen-nyáron, esőben, hóban, hidegben-melegben, nem igazán papás tempóban. 100e-nél még a gyári fékbetét volt rajta. Ugyanez a pesti kollégáknál 40-50e km alatt elkopott. Viszont sok Fiesta és Fusion volt a cégnél, és egy meghibásodásról sem hallottam, amíg ott voltam. Ja és az asszony is imádta vezetni, pedig amúgy 3-as BMW-vel járkál.

    Most a saját cégembe keresek rohangálós cégautót és komolyan felmerült a 2005 utáni 1.4 Tdci Fiesta Van vásárlása. De egy biztos, hogy a Ford-Psa 1.4 Hdi motorral szerelt lesz, mert nagyon elégedett voltam a motorral annak ellenére, hogy nem vagyok oda a dieselért.

    Amúgy persze a Focus magasabb kategória, de azt nem próbáltam viszont én valszeg egy Focus 2-t vennék, ha már kijön a pénzből.

  • 2011.06.27 09:04:07domeq

    G-Astra a legjobb.

  • 2011.06.27 09:11:04tivA

    En egy 2006os 1.4TD Fiestat hajtok mar jo ideje, nagyon jo kis auto! olvastam a cikket a kocsirol, a zaj leginkabb akkor durva ha ocska uton megy az ember. De sima aszfalton csend van bent..(epp tegnap tekertunk 500km-t). A belseje a cikkiroval szemben bejon, ez izles kerdese.
    A fogyasztas 5.4l, ennek legjava varosban! es akkor is annyi maradt mikor en hajtottam szet szegenyt. az 1.8as TDI focus nem ment 5.8 ala.

    a hatso ulesek teljesen lehajthatok, igy az auto mereteihez kepest hatalmas csomagter kaphato, mi hazahoztuk a fel ikeat vele:)
    ha csak 2 szemelynek lesz en feltetlenul a fiestat ajanlom, kicsi de megis van benne boven hely; nagyon jo az uttartasa, kanyarokban kulon elvezet!es persze olcsobb a fenntartasa

  • 2011.06.27 09:27:18kridli

    Azt írják a válaszban, hogy azonos motorral azonosak lesznek a költségek, de a focus sokkal nehezebb, így ugyanazzal az 1.4-es motorral nagyobb lesz a fogyasztás, nem?

  • 2011.06.27 09:42:44zulu74

    Valóban, a tömeg/lóerő arányt nem véletlenül szokták emlegetni. A legjobb választás egy Fusion abban van csomagtartó is (350liter alapban) nem kell félni,ha elfogy az út alólad a telekre menet, fogyasztása 7.5 liter vegyesben (saját tapasztalat). Korrekt család autó. Kicsit műanyag, de nagyon lehet azt szeretni, ha nincs pénzünk havonta autókozmetikára. Az alkatrészolcsó (relatíve), és nagyon hálás kis autó, ha nem hajtod szét. Ja és nem kell "bemászni oda le", minden beszálláskor, mint a Kókuszba.

  • 2011.06.27 10:11:09tocibacsi

    Naezatutti - a felsorolt modellek pont ilyenek, csak nem hullik azonnal darabokra...

  • 2011.06.27 10:14:23tocibacsi

    kridli - a gyakorlatban a fogyasztás 99.99%-ban a lábadtól függ... :D
    De ha ellnepéldát akarsz, nézzed meg 2 literes benzinest a 2003-as modellévjáratú a Honda Accordból: 1.5 tonnás, míg az azonos korú Mazda 6 1.3 alatt van. A Honda összességében 1-2 literrel kevesebbet eszik... Nem katalógus, saját tapasztalat.

  • 2011.06.27 10:32:04kridli

    Tocibacsi - értem én, de itt elvileg ugyanaz a motor van a Focus-ban és a Fiesta-ban, ezért gondoltam, hogy szerintem többet ehet, de amúgy ez részemről kérdés, egyik autóval sincs tapasztalatom, úgyhogy fogalmam sincs mi az igazság.

  • 2011.06.27 10:35:48HPL

    Én egy-másfél hónapja vettem egy 2005-ös Focus-t 1.6-os motorral. Pontosan azért nem az 1.4-est, mert szinte mindenhol azt olvastam, hogy az utóbbival nem lennék túl elégedett a teljesítmény tekintetében. És bár nincs összehasonlítási alapom (tekintve, hogy 1.4-est nem vezettem), maximálisan elégedett vagyok az autóval. Az átlagfogyasztás nálam is 7,5 körüli.

  • 2011.06.27 10:49:53vinyi

    Volt 75 lovas C Corsa-m, soha egyetlen szituációban nem volt kevés, így nem hiszem, hogy ebben a fiestában az lenne. Persze, ha az a cél, hogy az emelkedőn ne csak a sebességet tartsuk vagy enyhén gyorsuljunk, akkor 1.4.

  • 2011.06.27 10:52:50tocibacsi

    kridli - sok különbség akkorsem lehet... valamennyi boztos, ez természetes, a fizikból adódik, ebbe igazad van, de eredőben nem számottevő...

  • 2011.06.27 10:54:01vinyi

    A fusion amúgy tényleg egy remek kompromisszum lenne. Tágas, könnyebb terepen is elboldogul (a szabadmagassága miatt). Bár nem 350, csak 337 literes a csomagtere, sokkal jobban használható mint a focus-é, ugyanis nincs csomagtérküszöb: a csomagot nem kell beemelni, elég becsúsztatni. 90 ezer felett járok dízellel, de elektronikai probléma, sőt általában probléma sem volt. Egy nyest elzabált egy csövet, ennyi.

  • 2011.06.27 10:57:53atomAnti

    focus-1-em van. dehogy hibátlan. ó már. dehogy.
    viszont tényleg jól tartja magát. golf4-től olcsóbb karbantartani.
    fiestától jobb.
    G astra alap 1.6 viszont szerinetm még strapabíróbb.
    egyébként meg ma már valami japán harcos vennék.
    ennyiért simán van életre való toyota, mitsu, honda is.

  • 2011.06.27 11:03:22vinyi

    Érdekes tanácsai vannak Papp Tibinak. Fényévnyi különbség a fiesta és a focus ülései közt...van egy elsőn generációs focus és egy fusion is a családban, de valahogy nem érzem a fényévnyi különbséget. Kényelmesebb persze a focus valamivel, de a kérdező használati szokásait (főként város) figyelembe véve szinte mindegy, hogy melyiket veszi ülés szempontból.

  • 2011.06.27 11:18:04GGG77

    Focus, Lacetti jó ötlet. G Astrakat is érdemes megnézni.

    Fiestam sosem volt, de egy 2003-as Focusom és rövid ideig egy Fusionöm igen. Óriási a különbség, a Focus egy luxusautó kényelmét adja a Fusionhoz képest.

    Golf IV-et tilos venni, a VW történetének legnagyobb szemete. (kék műszerfal külön hányás)

  • 2011.06.27 11:21:22waszabi

    BOSCHtechnikus: húha. Akkor kezdjek aggódni? 60ezer van a 4 éves Aveomban és eddig nem hullott szét, egy hónapja vizsgázott csont nélkül. Költségei minimálisak. Amin csodáloztam, hogy ennyi km alatt még a futómű sem állítodott el, bírja a kátyúkat.(lehet nincs is neki futóműve?)
    Hangszigetelés hiányzik, ez tény, de nem vészes.
    A törés tesztet kerülöm, az bizonyára gyenge pont ilyen vékony lemeznél, viszont nem borulékony.

    A G Astra-t nem a Lacettivel kell összevetni, hanem a Cruze-zal, mert annak felel meg kategóriában, árban.

    Azt mondjuk pont leszarom, hogy mennyiért lehet eladni az Aveo-t, ez benne volt a pakliban a vásárláskor, arra vettem, hogy kiszolgáljon hosszú időn/sok kilométeren át, olcsón. Eddig megvan, elégedett vagyok. Egy Swift áráért nagyságrenddel jobb komfortérzetet és több helyet nyújt, igaz, nem egy gyorsulási bajnok. Viszont 6,5-lel elvan városban.

  • 2011.06.27 12:21:27Knorbi

    A G-astrát a Cruze-zal??????
    Jóhogy nem egy Kadettel. A Cruze 1-2 éves kiadás a G-Astra meg lassan 10.Esetleg a H-Astrával de még ez sem igaz.A Cruze után nemsokkal jelent meg a J Astra így korban az a hozzáhasonlítható.

  • 2011.06.27 12:38:36paveway

    Knorbi, a G Astra lassan 14, '97 végén mutatták be. Szerintem sem szerencsés a Cruze-zal együtt emlegetni.

  • 2011.06.27 13:03:25Knorbi

    Akkor meg pláne hülyeség.

  • 2011.06.27 16:06:04Astra44kW

    A Fordoknál lényegesebben olcsóbbk az Opelek.
    Astra G első autónak kitűnő, minden szempontból.
    Ha kényelmesebb rugózású vagy nagyobb autót akartok, akkor Skoda Octavia.
    A Fusiont felejtsétek el, a Focusnál is drágább, ugyanakkor a Fiestánál nem kényelmesebb. Ugyanolyan el...szott divatcikk, mint az Opel Meriva.

  • 2011.06.27 16:09:32Bathory

    Astra G első autónak kitűnő, minden szempontból.
    Ha kényelmesebb rugózású vagy nagyobb autót akartok, akkor Skoda Octavia.

    Astra 44kw

    Első mondattal egyetértek. DE: Astra G jóval tágasabb mint az Octavia I., kivéve csomagtartót, ami a levélírónak nem fontos szempont(legalábbis szerintem 2 ember Teszkójához a Corsa csomagtere is jó).

  • 2011.06.27 17:21:08misi107

    paveway:ha jó magyar szokás szerint lexarom a műszaki fenntartást,akkor is kb.100e km-t elmenne anélkül,hogy egy fillért is ráköltenék.De,mivel nem vagyok ilyen akkor nézzük mi volt a kiadásom:
    -430e ft vételár
    -100e ft átírás
    -16e kötelező /év
    -44e ft fékszett
    -30e ft futómű anyagok
    -egyéb (olaj,szűrők stb...) 20e ft
    -az összetört ugyanilyen autómért 487e ft-ot fizet(ne) a biztosító,ha a rendőrök nem tökölnének.Az abból kivett cuccok értéke kb. 200e ft (kuplungszett,apróságok,az előző tulajnál leamortizálódott cuccok)
    Összesen:
    840e ft.A szerelő a sógorom és én magam,nyomott áron dolgozik rokonoknak,de egye fene 60e ft-ból sok sört meg tud inni.Vagy whiskey-t...
    És van egy 13 éves,ST szettes autóm tip-top állapotban,ami nem zsákbamacska és elautózgatok vele mindenfelé.Van benne gyári 170ló,egy vémotor fíling (amit imádok és szerencsére nem jön szembe az utcán túl sűrűn belőle egy másik) városban 10-13 lityis fogyasztás,vegyesben 9,városon kívül meg 7-8 között.És tök mindegy,hogy egyedül vagy a család kéthetes nyaralási cuccaival van megpakolva.Tempomat,négy elektromos ablak,körbelégzsák,fólia,qrva nagy csomagtartó (mert természetesen ötajtós hatchback),digitklíma,fűtött ülések,fedcomp stb...gyakorlatilag a bőr és automata váltó kivételével full extra.A maradékból meg simán kikasztniztatom.Vagy elautózom.És kerülgetem az 1.4-es fókákat...

  • 2011.06.28 00:20:28Bathory

    Levélíró

    Szempontjaink a következők:

    - használnánk városban is pl. bevásárláshoz, meg néhány vidéki és közelebbi külföldi útra (de valószínűleg összeségében nem használnánk nagyon sokat az autót);

    - Nyilván fontos, hogy minél kevesebbe kerüljön a fenntartás, ugyanakkor, ha más tulajdonságok miatt megéri a költségesebb autó, akkor nem ragaszkodunk az olcsóbbhoz;

    - Általában csak ketten használnánk, de azért elő fog fordulni jópár alkalom, hogy többen mennénk valahova csomagokkal;

    Ne másoknak, magatoknak vegyetek autót. Fenti igényekre inkább egy normálisan motorizált, benzines, újabb, tágas kisautót, mint egy öregebb nagyobbat. Olyat, amelyikből találtok megkíméltet. A Ti igényeitekre a keretösszegnél kevesebbért is van jó megoldás. A default, vagy bármi más nektek is jó lenne: új Swift 1.3, G Astra 1.4-1.6.

    Amíg nem kell a munkához, akár azt is megkockáztatom, hogy ne vegyetek autót. Az a néhány kirándulás évente bérautóval olcsóbb(ez félig vicc, de nem kevés ember vesz évi 5000nél kevesebb km-re akár új kocsit, ami szerintem hülyeség). Szóval mentek legalább heti 100at?

  • 2011.06.28 14:05:42zulu74

    "A Fusiont felejtsétek el, a Focusnál is drágább, ugyanakkor a Fiestánál nem kényelmesebb. Ugyanolyan el...szott divatcikk, mint az Opel Meriva."
    Használtan nem drágább, az új ára meg irreleváns (lényegtelen). Divatcikknek sem nevezném, mert kevés embernek tetszett eddig az autóm (Fusion) ráadásul olyan egyszerű és funkcionális, mint egy faék. Pont ez a lényeg egy család számára, végtelenül variálható, strapabíró, olcsón fenntartható.

  • 2011.06.28 14:51:45-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    ennyi marhát..

    fiatal pár, első autónak, erre beírja az egységsugarú, hogy ezeréves v6-os ford..

  • 2011.06.28 16:55:39EDGE90

    Üdv
    Szükségem lenne 1 véleményre, most akarok venni egy Fiesta TDCI-t, 6éves 1M körül, mennyire megbízhatók a Fordok? kössz

  • 2011.06.28 17:10:10misi107

    -Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
    kedves barátom,ugyan olvasd már végig,amit leírtam.Egy qrva szót nem írtam arról,hogy ezt vegyenek első autónak.Vagy esetleg nehezedre esik értelmezni azt,amit leírtam?Talán vissza kellene menned általános iskola 2-3. osztályba.

  • 2011.06.28 20:48:23McK

    Szuper a válasz,kár,hogy hülyeség!

    Az 1,4-es focusnál nagyobb betegágy nagyon kevés van,jó példa a kurva szarul megy,ámde legalább sokat eszik jelenségre.
    Focusból egyértelműen 1,6-os,1,4-es semmiképpen.
    Ergonomiai kialakítása,anyagminősége,futóműve miatt a focus jó vétel,de semmiképpen sem a betegágy 1,4-essel.

    Ha a piacot végignézzük,és 1,4-est akarunk,vehetünk,de nem focust.
    Megane 2000-2003-ig igen jó vétel,G astra is kimegy a világból,a kívánt intervallumban van bőven korrekt,szép példány,még szervizelésre is marad.
    Nem a kor a lényeg.

    1,6-osból focus,astra g,xsara II,megane ,mind vállalható vétel,és korrekt,jól felszerelt példányok is vannak ennyiért.

    Jó nézelődést.

  • 2011.06.28 20:54:02McK

    Az pedig egy logikai bukfenc,hogy költségmegtakarítás miatt ajánl valaki nagy autót kis motorral.
    Nagy ötlet megtakarítani az átíráson 3600(!) Ft-ot,a kötelezőn évi még néhány ezret,azért,hogy utána eltankoljunk 4-5 év alatt 150 ezerrel többet..szép.

  • 2011.06.28 22:33:27egy type-r barát

    Csak a civic!

  • 2011.06.28 23:12:39kultúrpesszimista

    2011.06.27 08:23:49dolceria

    "Én már a 2ik Renault nyüstölöm, de még soha semmi komoly problémám nem volt velük és szerintem egy német, japán, olasz, koreai autó sem léphet a nyomába kényelem szempontjából."

    Azért, mert jelentéktelen életedben még soha nem ültél egy komolyabb Alfában vagy Lanciában, vagy mondjuk egy Honda Legendben, még nem kellene ordítóan ostoba dolgokat írnod! Inkább tapasztalj, okulj és vagy maradj csöndben, vagy tényszerűen igaz és igazolható mondatokat írj.

  • 2011.06.29 00:55:18Liverpool87

    Opel Astra G 1.4 a biztos választás!

  • 2011.06.29 09:18:51kultúrpesszimista

    "Opel Astra G 1.4 a biztos választás!"

    Gratulálok! Úristen... Mondj még, még, még kommersz autókat!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2011.06.29 10:34:33paveway

    kultúrpesszimista: itt mos t nem a "ki tud egzotikusabb autót mondani" verseny megy. Elérhető, olcsón fenntartható tanulóautókról volt szó. Egy Legend inkább ne legyen kezdő segg alatt. Szerintem. Az ex-Alfámról meg csak az olajszag és a szétporladó fém jut eszembe a kétheti karbantartási intervallumon kívül. Szóval Úristen, inkább ne mondj még, még valami irracionális, egzotikus valamit!

  • 2011.06.29 16:26:31kultúrpesszimista

    2011.06.29 10:34:33paveway

    Ha neked egy Alfa, Lancia, Honda egzotikus, amely más országokban úgy futkároznak, mint az Opelek, VW-ek, Fordok, akkor... de ezt a mondatot inkább az érdekedben nem fejezem be. Az ex-Alfád meg vagy nagyon régi lehetett (33-as vagy korábbi), vagy nagyon elhanyagolt, vagy mindkettő. Egyik sem az autó hibája. Az autók kényelméről volt szó, amire reagáltam. Egy Alfa 145-ös pl. a mai napig kenterbe veri az autók többségét kényelmi, ergonómiai, design terén. Semmivel sem kényelmetlenebb, mint mondjuk egy Megane.

    "Szóval Úristen, inkább ne mondj még, még valami irracionális, egzotikus valamit!"

    Szánalmas vagy.

  • 2011.06.29 23:06:56paveway

    kultúrpesszimista: én Magyarországon élek és a levélíró is, aki onnét indult, hogy Focus meg Fiesta. Erre jössz a külföldön nem egzotikus Alfával. Ja, a Maruti sem egzotikus autó, meg a Buick sem. Csak honnét nézzük. Az általad említett autók Magyarországon, a topik hazájában igenis meglehetősen egzotikusak. Itteni viszonyokról van szó. Még egy érvet sem mondtál, de én szánalmas vagyok. Akkor én azt mondom, hogy az általad említett márkák elbújhatnak egy Audi, BMW, Lexus vagy Merci mellett. És most te vagy szánalmas, mert ilyen kommersz szutykokkal jössz. Stipi-stopi. 145-ös kőkorszaki szaki? Nekem max a 159-es lehetne autó, ha nem bukott volna bele az erőlködésbe az alfedli. A Lancia mikor gyártott utoljára saját autót, ami nem más modellen alapult? Csak egy embléma, más típusok orrán.

    Tudod, az egzotikus épp azt jelenti, hogy más országban van olyanból sok.

  • 2011.09.17 14:35:52fokadriver

    kedves MCK
    a focus nagy kaszni??1060 kg nem kevés de pont elég
    és bőven elég az 1.4 ha csak nem rohangálsz 180-val!
    ezt Te is tudod csak nem akarod belátni!
    drága fuel a szervizes meg egy barom, 9 liter?? esetleg ő ivott annyit mielőtt beszélt veled
    nekem 1.4-es 18 lityi 300 km 6 km-es távon illetve vegyesbe klímával
    de nyugodtan pörgessétek szét a gépet hisz úgyis csak akkor adja le a 100 lovat marhák
    remélem nem csak a totalcarosok találták ki a sztorit és a pár megvette a focus mk1-et remélhetőleg fedélzeti compival
    ha igen akkor nézzenek fel a fordfocus.hu-ra és szervizbe se kell járniuk soha


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

törlőlapát
SUZUKI SWIFT 1.0 Ferdehátú 1989-2001
2006 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI GRAND VITARA 2.0 HDI 110 16V zárt terepjáró 2001-2013
2804 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The sound of Formula-1 cars
played on the guitar
The engine of a Formula-1 car and a string instrument may not have much in common, but in the right hands they do produce the same sound. Just push the play button and close your eyes.