Mi is az az árfolyam-különbözet?

2011.08.18. 11:39 - Bende Tibor

Tárgy: Hitel lezáráskor alkalmazott árfolyami számitás

Feladó: Gojszi

Dátum: 2011. augusztus 10. 9:37:21

Címzett: Hiteldoktor

Lezárási kalkulációjukat megkaptuk, melyben lehetőséget nyújtanak számunkra a svájci frankban való előtőrlesztésre, amelyben azt írják, hogy így mentesűlhetünk a tőketartozásra eső árfolyam-különbözet összegétől. Erről lenne önök felé kérdésem.

Ugyanis azt írják: A hátralévő tőkekövetelés és a kalkuláció érvényességig kalkulált kamatrész összesen 1148645,- ft. A kölcsön folyósításakor érvényes árfolyam 157,12 HUF/CHF volt, így a frankban fizetendő összeg 7310,62 CHF amelyt ki kellene fizetnünk.

Mostani árfolyamon számolva, amit most én a napi deviza vételi árfolyamon, (256 HUF/CHF) számolok, 256Ft x 7310,62 CHF= 1871518,72 ft.

Tehát azt írják, mentesülhetek a tőketartozásra eső árfolyam-különbözet összegétől, de én ezt nem értem, merthogy én így igen csak nagy különbözetet látok, mert ha kivonom az 1871518,72 ft-ból az 1148645 ft-ot akkor én 722874 ft különbözetet kapok. Kérdem én, akkor mi ez a különbözet?

Mert ha frankba számolom át ott is igen csak nagy a különbözet. Maradjunk a 256 HUF/CHF árfolyamnál: 1148645 osztva 256 az kerekítve 4487 CHF, ha ezt kivonom a 7310,62 CHF-ból, akkor 2824 CHF a különbség.

Telefonos ügyintézőjükkel folytatott beszélgetéskor is azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ha az aktuális árfolyamnál olcsóban tudunk egy kicsit svájci frankot vásárólni, érdemes svájci frankban előtőrleszteni, mert így csak a tőketartozást kell kifizetni.

Szóval erre szeretnék választ kapni, hogy van ez, mi alapján van ez számolva, mert ha a forintban adott lezárási kalkulációjukat hasonlítom össze a mostanival, ott is meg van a különbözet, meg most is itt a különbözet.

Választ és megoldást keresek erre a kérdésre.

Skoda Fabia 2005. évi vásárlás

Kedves Gojszi,

A banknak jelen esetben igaza van, és azt mondja, hogy lehetőséget biztosít önnek, hogy CHF valutában törlesszen elő. Tegyük hozzá, ez egy kedves gesztus tőlük, ez nem mindenütt alapértelmezés.

Tehát a kérdésére válaszolva, ha esetleg a 70-80-as években vendéglátózott Svácban, neadjisten van a párnacihában pártízezer frankja, azt is beviheti a bankba, őket nem érdekli, hogy a Kelteliben vásátolta-e 35 forintért ugyanennyi éve, vagy találta az utcán egy vaskosabb pénztárcában.

Ha mindezek nem állnak fenn, ne csüggedjen, forintban is fizethet, de így a bankra bízza a frank beszerzését, aki napi árfolyamon fog vásárolni.

t

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2011.08.18 11:48:57huleaks

    A svájciaknak még van otthon pénzük. Mert teljesen az az érzésem, hogy mindet a magyar bankok vették meg.

  • 2011.08.18 11:56:12agent_x

    Beszólhatnék, de nem érdemes. Röviden: fogja fel a T. kérdező úgy, hogy hat évig olyan gépjárműt használt, amit nem engedhetett volna meg magának. Most majd kétmillióért meg is veheti.

  • 2011.08.18 12:08:45sfdrake

    Ez a probléma, hogy fogalma sincs a legtöbb embernek arról mit írt alá, és hogy mi mit jelent, ha nem mondja el magától a bankár, rá kell kérdezni, nem szégyen ha nem ért az ember mindenhez.

    A kérdezőnek azt kellene megértenie, hogy nem forinttal tartozik, hanem 7310 Frankkal, ami felvételi árfolyamon 1,150 millió, de mai árfolyamon 1,871 millió. Ezért ha tud szerezni 7310 Frankot, mondjuk 1,5 millióért, akkor 300 ezerrel kevesebbet bukik, mintha forintban törlesztené vissza a Frank hitelét.

  • 2011.08.18 12:09:20betm3n

    a tőketartozásra eső árfolyam különbözettől mentesülhet. nem az évek alatt felhalmozott kamatra eső árfolyam különbözettől. mi a kérdés?

    örüljön, mint majom a farkának és fizesse ki gyorsan, más bankok nem szoktak ilyen engedékenyek lenni.
    ha meg nincs lóvé kifizetni, akkor meg fel kell fogni, hogy nagyobbat nyújtózott, mint ameddig a takaró ért, és buktával eladni a verdát.

  • 2011.08.18 12:14:52motor77sport

    Ezért nem halad egyről a kettőre az ország, mert nagyon sokan olyan dolgokat vásároltak amit nem engedhettek meg maguknak. És ez ez előző vezetés felelőssége.
    Én csak a házra fizetek 50-et a 35 helyett, amit még 300ft-os árfolyamon is elbírok. (még három évig)
    Viszont nem lennék azok helyében akik a 4-5 alatt csak az árfolyam-emelkedést törlesztették. Erre valami megoldás kell, ha gazdasági növekedést akarunk.

  • 2011.08.18 12:17:33HenteSS88

    Nem az árfolyamkülönbözet meg hasonló hókuszpókuszok jelentik a problémát, hanem az, hogy a csorda még nem vonult ki az utcára pár milliós létszámmal, és nem kezdett el akasztani bankárt, ügyvédet, politikust, csinyovnyikot. Akkor én is hazatérnék, és a haverokkal a védett fajú kátrányos helyzetűek létszámát managelném puskával.

  • 2011.08.18 12:22:39Turan6

    A kérdező vszínű egy dolgozó ember, és most azt vetik a szemére hogy a 21. században, európában, munkával, nem engedhet magának egy szutyok skodát.
    A sok bankok érveit szajkózó, bólogatójancsi meg még le is fikázza hogy milyen hülye volt.Ez a szomorú.

  • 2011.08.18 12:26:19sfdrake

    Turan6

    Az baj, hogy MO-n ma nem engedhet meg egy tisztességes ember magának egy normális autót, mert szarok a fizetések, DE az is, hogy sok embernek fogalma sincs arról amit aláírt/ aláír, nem érti, de kérdezni nem kérdez nehogy valaki azt gondolja hülye. Pedig kérdezni nem szégyen, ha az ember nem tud valamit, illetve van net, utána lehet járni mindenek, előre, és nem utólag mikor már szopás van.

  • 2011.08.18 12:42:54agent_x

    Turan6

    Nem esik szó a levélben róla, de az eltelt idő és a maradványérték alapján ez egy 0 vagy minimális önrészes konstrukció lehetett. Ha neki nem azonnal kell, pénz nélkül az új Skoda, pár év megtakarítással megvehette volna kp-ra.

  • 2011.08.18 12:48:28Turan6

    sfdrake

    Bemegy vki a bankba: -van 3 választása 10 20 30e akar fizetni havonta. -Hát jó hogy 10-et (mindegyik szívás mert a 30e nél meg a THM magas). De ez miért 10? -Mert rizikós..-Mekkora a rizikó? Hát a 2. világháború előtt volt már belőle baj.Hát az nem ma volt és nem is egyhamar lesz ugye?- Hát nem.- Mi a banknál a házaknál is azért a fedezet értékének csak a 60-70% százalékát adjuk ki hitelbe mert mi a szakértők tudjuk hogy hogy megy a gazdaság.Ezért mi a bank szabjuk meg ezt a százalékot mert mi fel tudjuk mérni a rizikót.
    Hát nem tudták...akkor ha ők szabták meg a rizikót akkor most miért kérnék el a fedezet fölötti összeget? Ha ők nem tudnak rizikót mérni akkor miért várod el egy kertészmérnöktől hogy fel tudja mérni és a nagy gazdasági válság ismétlődésére számítson? Akkor ha kitör egy háború akkor meg majd a 80 éves Junci néni fog itt mindenkit lefikázni hogy milyen hülye sokkal hülyébb mindenki mint ő mert ő eltett a spájzba 100 kg cukrot 500 konzervet stb.
    Utólog könnyű okosnak lenni.

  • 2011.08.18 13:19:51LHA

    sfdrake

    De marha csend lett... merthogy teljsesen igazad van. Az autóhiteleknél gyakorlatilag mindehhez hozzájött az is, hogy kvázi a kereskedőnél is élből lehülyéztek, ha forintban akartál hitelt felvenni. ÉS igen, az ingatlanfedezetű CHF hiteleknél lehet látni egész pontosan, hogy hová árazta be maga a bankvilág a rizikót. Hát nem jött be, úgyhogy igenis tessék viselni a hitelesekkel közüsen az árfolyam és az értékvesztés problémáját is, hiszen az ész nélkül való hitelkihelyezés is ugyanannak a pénzvilágnak a találmánya, mint amelyik most tágra nyílt szemekkel álmélkodik, hogy mik történnek a pénzvilágban és hát nahát, micsoda válság lett.... Ők ott sem voltak ugyebár...

    A posztra érkezett válaszhoz: mielőtt könnyekre fakadnánk a bank jósága (kedves gesztusa) miatt, kicsit gondolkodjunk. A bank világosan tudja, hogy az autó értéke le, a hitelé felfelé mozog. A saját hiteltermékük kezd egyre rizikósabbá válni. EZÉRT kínálják fel az előtörlesztést CHF-ben. Emellet a bank természetesen most is keres az ügyön.

    "a bankra bízza a frank beszerzését, aki napi árfolyamon fog vásárolni." Ebben sem lennék olyan biztos, bár kétségtelenül jól hangzik. HA a bank kellő tartalákokat képez (pl az ilyen előtörlesztéses akciókkal is) nem fog rászorulni, hogy pontosan akkor vásároljon frankot, mikor az ügyfél részletei esedékesek. A legnagyobb szívás a banknak a fix törlesztős hitel, ám ezt is egyszerűen megoldották: kiküldik az ügyfélnek a levelet, hogy a rizikó növekedése miatt kamatot emelnek, így a fix máris nem fix... És az ügyfél nem tehet semmit.

  • 2011.08.18 13:26:54AzHofi

    A bankos meg csak nézett 5 percig bután, amikor 8 éve azt mondtam, forint hitelt szeretnék. Másfélszer annyi volt a törlesztő, mint chfben. Most is, csak fordítva. Akkor kiröhögtek a haverjaim, most én nem röhögök, mert a hülyeségük miatt nekem sem lett jobb. Inkább bementem, befizettem az egészet a fenébe, és kész.

  • 2011.08.18 13:32:44Turan6

    kovászosUbulka

    Tényleg döbbenet hogy a dédnagyapja tapasztalataira nem hallgatott, pedig mennyit mesélt neki róla a 30 -as években.....

    A szánalmasan olcsó kamatú (5-6% akkori THM) CHF szerintem már akkor is szánalmasan drága volt a nyugateurópai saját pénzükben felvett 2-3 % -os kamathoz képest. Arról meg ne is beszéljünk hogy a 10% THM-es forinthitelt mindek nevezzem ha nem rablásnak.

  • 2011.08.18 13:40:13newtehen

    Sajnos akik zsebből kib@sszák a lakás, kocsi árát, nem látják át, hogy sajnos nincsenek mindenkinek ilyen gazdag szülei, viszont élni ők is akarnak.

  • 2011.08.18 13:43:55raktár kandúrja

    Hát igen, az autószalonok sokkal inkább a CHF alapú hitelt ajánlották a forint alapúval szemben. pl: 5 évvel ezelőtt egy seat szalonban a következő lehetőséget kínálta fel a kereskedő: 10 éves futamidőre ugyanaz a Seat Ibiza CHF alapú hitel esetén 26000+casco, forint alapon 44000-48000+casco. Persze, hogy a svájci frankos a kedvezőbb és csábítóbb! Nem kicsit csodálkoztam a dolgon, mert akkor még a forint is erősebb volt. Ezért választották sokan a deviza hitelt, mert akkor is sokat számított az a havi kb 20000Ft. Vajon mi indokolt ekkora különbözetet a két konstrukció között? Ha nincs ekkora különbség, biztos kevesebben döntenek a CHF hitel mellett és most nem lennének ennyien bajban...

  • 2011.08.18 13:51:12motor77sport

    turan6

    Szólj ha látsz 10%-os autóhitelt forintban az nekem is kell! Inkább jellemző a 15-20%

    A svájci jegybanki alapkamat jelenleg 0.25% hogy lesz ebből 5-6 mire ideér?? + az árfolyam külömbözet?
    A bank tudván hogy mekkora törlesztőt kell továbbutalnia az adott hónapban, megveszi mondjuk 235-ös árfolyamon a frankot, aztán mikor esedékes a részlet, neked már 256-on számolja. Ez az igazi rablás.

  • 2011.08.18 13:53:44pimpike_

    "...de így a bankra bízza a frank beszerzését, aki napi árfolyamon fog vásárolni."

    A mondat vége helyesen:

    ...de így a bankra bízza a frank beszerzését, aki napi árfolyamon fogja ELADNI.

    nagyon nem mindegy :)

  • 2011.08.18 13:57:52Acsfiesta

    Én nem vagy okos és nem is tudok ebben a témában érdemben hozzászólni de itt egy cikk innen a totalcarról :http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/03/23/almodozni_csak_esszel/2/#szoveg

  • 2011.08.18 13:58:32motor77sport

    'Múltad nélkül nem lehet jövőd' Ha ezt egyszer megcsinálták velünk, nem szabad még egyszer hagyni, csak azokat a szabályokat tartsák be a bankok, amit nyugaton is, ha nem, akkor pedig kemény büntetést nekik. Csak azt a pár évet kell kibírni amíg ezek a hitelek lejárnak ;)

  • 2011.08.18 14:00:35Acsfiesta

    Idézet a cikkből csak a miheztartás végett : "Nemrég olvastam valahol egy nem teljesen idevágó, de azért elgondolkodtató adatot: a norvég autópark átlagéletkora és méretbeli összetétele nagyon közel esik a magyaréhoz. És miközben náluk a legmagasabb az átlagkereset Európában – havi 900 ezer forint, nálunk az övék hatoda. Ez azért elmond valamit. Miért nem vesz a norvég hitelre új Suzuki SX4-et? És az olasz? A dán? A holland? Az angol? Persze, vesznek, de közel nem annyian. Valamit a hitelintézetek erőszakosságától függetlenül is nagyon elszúrtunk."

  • 2011.08.18 14:04:24athosga

    Turan6

    Senki nem látta ezt előre, még a bankok sem, van ilyen is. De ha én fikázok (és fikázok!), az nem azért van, mert én előre láttam, hogy ez lesz, hanem azért, mert azt látom, hogy kockázat volt a dologban és ezt korábban is láttam. Ehhez csak nyitott szemmel kell járni meg ismerni kb. a szorzótáblát! Ha meg valaki kockáztat, akkor utána legyen ereje felállni és azt mondani, hogy "hát nem jött be, szívás", nem pedig vagdalkozni ezer felé, miközben nem néz magába.

    Ja, és nem mellesleg: szép kis mentalitás leszutykozni egy Skodát csak azért, mert a 21. századot írjuk. Az ilyenek miatt vagyunk itt, ahol vagyunk. Az, hogy te mit érzel, hogy megérdemelnél az csak mentalitás kérdése. Én is úgy érzem, hogy megérdemelnék világkörüli utat, elvégre a 21. száazdban vagyunk vagy mi a szösz? De ettől még nem rohanok be az első rohadt bankba!

  • 2011.08.18 14:13:36athosga

    Egyszerüsítve a gyengébbek kedvéért: tökmindegy, hogy mit érdemelnél mennyire tisztességes munkával. ha nincs elég pénzed, húzd meeg magad! Ha belevágsz valamibe, tájékozódj, légy tisztában azzal, hogy mit teszel. Ha nem értesz, kérdezz, ha kell tízszer. Ha kockáztatsz, vállald a következményeit. Ha mindezt nem teszed, akkor hülye vagy. Ilyen egyszerű és ez örök érvényű dolog, tökmindegy, hogy milyen kontinens és hányadik század. Csak hát egyesek a 21. századot arra használják fel, hogy megmagyarázzák az "igényességüket". Jól el vagyunk kényeztetve, baszki.

  • 2011.08.18 14:19:03twng

    Amikor azt a sok okos hozzászólást olvasom:
    - hogy nem kellett volna felvenni...
    - nem tartottak pisztolyt senki fejéhez...
    Kinyílik a bicska a zsebemben!

    Én a felvételkor megnéztem (pár évvel ezelőtt), hogy 5 évre visszamenőleg meg se közelítette a frank a 200 Ft-t. Mivel 200 Ft-l kalkulálva is a forinthitel havi törlesztője alatt maradtam naná, hogy a frankot választottam.
    A jelenlegi árfolyamon is még mindig az akkori havi forint törlesztőrészlet alatt vagyok.

    A hazai bank saját százalékától eltekintve folyamatosan csak a tőkét törlesztem, ami majd jól jöhet még akkor, ha esetleg lemegy az árfolyam, de nő a svájci alapkamat...

    A mostani árfolyamon miért engedik a frankhitelt?
    Hátha, ha később visszaáll az árfolyam, jól jár a hitelfelvevő?!?!

  • 2011.08.18 14:23:08Turan6

    athosga
    Egyetértek: ha bank kockáztatott és olyannak adott hitelt akinek nem kellett volna akkor ne varják másra THM formájában hanem nézzenek magukba és nyeljék le.
    Az hogy ekkora világgazdasági recesszió lesz annak volt kockázata de csak akkora mint annak hogy holnap a fejedre esik egy tégla.Mint mondtam ha körülnézel a világban és nyitott szemmel jársz akkor a háborúnak is van kockázata...vegyél lisztet, légy megint ügyes!
    Nem kell ahhoz szorzótábla hogy a nyugateurópai kamatokat összehasonlítsuk a miénkel (tudom országkockázat, de akkor is túlzott)
    A szutyok jelzőt az egyéb mégdrágább típusokhoz viszonyítva értettem...nagyon is jó kocsi a skoda.
    A világkörüli út és az a-ból b-be való biztonságos korszerű avtóval való eljutás között van egy kis különbség. Az ilyenek miatt vagyunk itt ahol vagyunk akik mindent csak feketében meg fehérben látnak. Véleményed nincs is olyan CHF hiteles aki meggondoltan 2x annyit rászámolva és még most is fizetve vett fel hitelt, aki ugyan úgy szív azok miatt akik fillérre pontosan számolták ki és nem hagyták meg a kockázati tartalékot...ugye...fekete meg fehér...

  • 2011.08.18 14:23:18twng

    Bocs:
    A mostani árfolyamon miért NEM engedik a frankhitelt?
    Hátha, ha később visszaáll az árfolyam, jól jár a hitelfelvevő?!?!

  • 2011.08.18 14:28:12Turan6

    athosga
    Te meggyőznéd a Mozambikiakat is arról hogy az úgy helyes hogy éhezenek, ne hivatkozzanak it a 21. századra, húzzanak a kunyhóba.Kisarkítottam neked fekete - fehérre hogy te is értsd :)

  • 2011.08.18 14:31:55gnme

    pont ugyanaz a dolog, mint mikor 233Ft volt 1 ojró

    ..mert valakinek akkor ez így tetszett

    azokat a "valakik"-et kéne jégre tenni ott fentebb, abban a kupolás intézményben

  • 2011.08.18 14:34:18McZozo

    Nem azzal van a baj, hogy az emberek kockaztatnak vagy sem, illetve buknak vagy sem, hanem hogy csak az emberek kockaztatnak es csak ok bukhatnak, pedig minden jogban azt mondjuk jogok es kotelezettsegek egyutt jarnak jelen esetben meg ugy nez ki hogy a bankok csak a jogokat elvezik. ne mond nekem hogy az realis hogy valaki felvett autora frankhitelt fizette x evig es most mikor bedol sok esetben meg tobbel tartozik mint amit eredetileg felvett. es ha meg vissza is adja az autojat azzal nics lezarva az ugy hanem meg ravarnak tovabbi kulonbozeti tartozast amire sok esetben hitelt vetetnek fel az ugyfellel ami sok esetben megegyezik az eddig fizetett torlesztojevel csak meg hozzatoldott x evig.
    Ez az amire az igazsagerzetem azt mondja hogy nem helyes a banknak is kene valami kockazatot vallania. es ilyen esetben visszaveszik az autot hazat ok elarverezik. (amirol egy masik szosszenetet lehetne irni, hogy hogy is megy nalunk es mennyiert adjak el az ilyen dolgokat) Es akkor az ugyfel rendben van nullazodik, max ok bunteteskent nem engedik hitelt felvenni x evig. Es ebben az esetben a bank is erdekelt lenne hogy normalis aron arverezzen mert igy tobb jutna neki nem pedig ilyen nyomott fele harmada himi humi arakon. a kulonbozetet meg leirja vesztesegkent es kesz.

  • 2011.08.18 14:47:41Csokis

    Amikor rászabadultunk a nyugatra (az 1986-os világútlevél után), apámmal kimentünk meglátogatni az Ausztriában élő nagybátyámat. Ott beszélgettünk egy fogadóssal, és persze az autó volt a téma. Nagy röhögve megállapítottuk, hogy apám Trabija és a fogadós csepp Kadettje azonos értékű, mert mindkettőjüknek kb. egy évi jövedelmébe kerül. Talán akkortájt tanultam meg, hogy sosem veszünk drágább autót, mint egy évi nettó jövedelmünk, akárhogy is húzkodják előttem a mézesmadzagot. Egyszer (1999) bedőltem, vettem egy új Suzukit, ami ennél azért többe került, nem is érte meg. Az, hogy én finghattam először az ülésébe, nagyon nem érte meg az első 2-3 évi értékvesztést, pedig nem realizáltam a bukltát, mert adtam el, azóta is megvan, apám használja. Viszont amikor másfél év után extra pénzhez jutottam, és előtörlesztettem, kiszámoltam mibe került nekem ez az urizálás: horror volt. Azóta nem kell sem új autó, sem fogyasztási hitel. Járok, amire fussa, oszt' leszarom.

  • 2011.08.18 14:57:58-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    Most mindenki gondoljon arra, hogy a távoli nyugateurópában, sőt a nagyvízen túl felsejlő Ámerikában (aszongyák van olyan, bár én még nem láttam), ugyanennyi munkából milyen autót veszel, és annak a fenntartása a fizetésed hány százalékát viszi el..

    Na ennek fényében ki gondolja még úgy, hogy a harmadik világ felső harmadához tartozunk?

  • 2011.08.18 15:01:14Acsfiesta

    Csokis igazad van ;)

    Én azt nem értem ha a norvégok akik sokkal sokkal többet keresnek és mégis járnak a 10 x éves autóikkal nekik miért jó az? Itt Magyarországon miért akar mindenki új kocsit erőn felül? Fentebb linkeltem egy cikket innen a totalcarrol ha azt elolvassa az ember az tanulságos ;)

  • 2011.08.18 15:02:11s.o.v.i.e.t

    nem e gyanús volt akkor amikor felvette mindenki, hogy ejj de ajánlja a bankár a frankot?
    nem lehet e sejteni, hogy ami fogy és a kereslet rá nagy, az drágul e?

    off:
    a Ken Block video meg ultragagyatáré

  • 2011.08.18 15:09:28auto24

    különbem már úgyis ott tartunk,hogy nincs más hátra mint,,,,,,,,,,,táááááááámadás,,,,,,,,,,
    amelyik banknak nem tetszik elmehet a picsába.

    A rohadt narancs brigád mindig büszke a 2/3 ra... akkor itt a lehetőség: azonnal el kell törölni a lakossági hiteleket csak egy felszólalás egy törvényjavaslat!!!

    Tudom tudom most jönnek az okosok, hogy összedől a gazdaság meg a forint stb stb,, na és lehet még ennél is rosszabb??? Na ugye !!! nem nem lehet úgyhogy vagy tesznek valamit Október 23 ig vagy ha nem igazán meleg lesz a pite.Most már végleg elszakadt a lakosságnál a cérna már szikra sem kell.
    Én azt ajánlom akinek van valami megtakarított pénze váltsa át valutára vegye ki a bankból mert nemsokára nem lessz mit kivennie.......
    Az autó hiteleket meg semmi szí alatt ne törlesszék tovább fölösleges!!!

  • 2011.08.18 15:11:08s.o.v.i.e.t

    auto24, BRAVO! belőled még pénzügyszakállamtitkár(nő) is lehet :))))))))

  • 2011.08.18 15:13:06auto24

    hát csinálnám is olyan szarul mint a........kék-fehér segget én is tisztára tudnám nyalni:))))

  • 2011.08.18 15:15:37Turan6

    Ha nem a bugyuta fillérre kiszámító embereket nézzük! akkor az emberek többsége a pénztárcájukhoz és az igényeikhez mérten választott autót.Annyira azért felnőtt a magyar társadalom.Ilyen szempontból tök mindegy hogy új vagy a régi. A megváltozott körülményeken van a hangsúly(szerintem) illetve azon hogy a helyzetet kihasználva még kamatot is emel a bank.DE EZ IGAZ A FORINT HITELESEKRE is! Tehát ki nem ...-ja le hogy szárnyal a frank (persze csak idézőjelben :), de az igazságtalanul magas kamatokat, ne hárítsák tovább.
    Drága kormányunk legviccesebb mondata tetszett: -Hogy nem hagyjuk áthárítani a bankadót, mivel a bankok csak a kamatot változtathatják ezután...mást nem... Köszi :)

  • 2011.08.18 15:24:06TUDOD, A CSIBE

    Sajnos a magyarok nem értenek az üzlethez,pénzügyekhez(tisztelet a kivételnek).

    A másik réteg a szánalmas ,buta ,tanulatlan réteg és sajnos sok van ezekből az emberekből is.Múltkor láttam egy felmérést Magyarországon a lakosság közel 50%-a nem tudja mi az a részvény ,kötvény.
    Gratulálok.

  • 2011.08.18 15:25:55Csokis

    RE: s.o.v.i.e.t
    nem e gyanús volt akkor amikor felvette mindenki, hogy ejj de ajánlja a bankár a frankot?


    Volt kollégám, aki felvette kocsira a SFR hitelt. Csak nem 10 évre, 0% befizetővel, hanem 5 évre és 50%-kal. És persze mákja is, volt, mert jókor tette, amikor a forint épp erősödött. Így neki az lett, hogy nominálisan kb. annyit fizetett be 5 év alatt, mint a hitel összege volt, tehát 0% THM-mel kapott htelt. Szóval volt ilyen is, csak jókor kellett lépni.

  • 2011.08.18 15:31:53ifrance

    @Acsfiesta: azért azt is vedd figyelembe, hogy nálunk az alacsony fizetésekhez mesterségesen magasan tartott használt autó árak (regadó ugyebár) is kapcsolódnak. sokaknak egy 10 éves használt kocsihoz is hitelt kell felvenni. a norvég fizetésnél nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet.
    persze ettől még túl sokan akartak megfelelni a szomszédnak, ezt nem vitatom...

  • 2011.08.18 15:37:17Házas motoros

    Sajnos nem volt időm minden komit elolvasni, de maximum RESPECT LHA-nak!!!!! Amikor a lakáshitelt vettük fel ugyanígy jártunk. Szó szerint bután és értelmetlenül néztek ránk miért próbálkozunk a forinttal. Volt ahol ki is röhögtek. Ergo felvettük frankban. Később a dolgok úgy alakultak, hogy akkor jutottunk egy kis tőkéhez amikor alacsonyabb volt a frank árfolyama, mint amikor felvettük. Léptünk és visszafizettük. Szerencsénk volt. És nem sorolnám magunkat a könnyen befolyásolható, együgyűek közé. Ergo aki szidja a frank hiteleseket annak azt kívánom, egyszer kerüljön ő is ilyen helyzetbe.

  • 2011.08.18 15:37:49Leadfoot

    A nagy baj az, hogy most, jó 2,5 évvel a válság kitörése és az egyre növekvő szopkodás után is ilyen kérdésekkel bombázzák a TC-t.

    Ezek olyan alap dolgok, amikkel a hitel felvétele ELŐTT mindenképpen illett volna tisztában lenni.

  • 2011.08.18 15:39:33s.o.v.i.e.t

    Csokis:

    én több honfitársunkról is hallottam, aki takában vette fel a hitelt 35 évre. majd időben átváltott ringittre, és amióta birr alapon törleszt, azóta a havi 40.000 fortint törlesztő helyett 32.000 forintot kap a pénzintézettől :))))

  • 2011.08.18 16:03:00McZozo

    SOVIET

    De viccesek vagyunk!!!

  • 2011.08.18 16:29:34anyahajókabinajtóhajtogató

    Hát persze, hogy ez a hülye, szerencsétlen barom autóvásárló a hibás! Az is tuti biztos, hogy 0% önrésszel vette az autót, ez világosan látszik! Sőt: ez a skoda biztosan egy suzuki, mert azokat vették a vér hülyék akkoriban!Mindig tele vannak ilyen és ehhez hasonló kommentekkel az ilyen témájú cikkek. Mert hát ennyire képes a magyar, tisztelet a kivételnek! Az ritkábban merül fel, hogy egy kis kategóriás autó megvásárlása nem kéne, hogy már szinte a "bűn" kategóriába essen egy normális társadalomban! Egy normális helyen egy család nem is használna ilyen pici kombit hanem valami nagyobb autót vagy több nagyobb autót venne akár hitelre. Egy kisebb családnak megfelel egy ilyen autó (nekem egy ilyen fabia kombi marad 1.2-es motorral 3 gyerekkel, 9 éves de legalább rendben van és ki van fizetve). De azért ne tegyünk már úgy, hogy az rendben van , hogy a szerencsétlen kifizeti a vételárat és a minden képzeletet felülmúló kamatokat, sápokat de még neki kell állnia a válság és a pénzügyi mahinációk eredményeképpen egekig szökött forint miatt kialakult plusz költségeket amik persze tudjuk, hogy csak "papíron" léteznek és valójában a bankok hasznát gyarapítják!Szóval aki szeretne egy kicsit normálisan élni az hülye de az rendben van, hogy egy fél országnyi embert tesznek tönkre a korrupt kormányokkal bratyizó bankok ebben a nyomorult szarszagú hányinger kis fosgödörben!
    Egy normális nemzet már földig rombolta volna a csilliárdos bank székházakat!
    Undorodom és szégyenlem magam, hogy itt élek pontosabban rá vagyok kényszerülve, hogy nem tudok lelépni bizonyos okok miatt!

  • 2011.08.18 16:49:17Tibi23

    Lehet tudatlan vagyok de Magyarhonba hogy lehet CHF-be törleszteni? Nem a HUF a hivatalos fizetőeszköz?

  • 2011.08.18 17:06:16Turan6

    kovászosUbukla
    Én is pont ezt nondtam hogy van esély a háborúra: Tehát attól hogy nem mentél katonának, attól még spájzold a cukrot meg a lisztet, mert te ügyes vagy, csak a főiskola nem látszik a stílusodból (persze ezzel nem a tényt cáfoltam, hanem a stílust (öregem)

    anyahajókabinajtóhajtogató:
    Tökéletes okfejtés!

  • 2011.08.18 17:46:21s.o.v.i.e.t

    McZozo:
    szellemi hajléktalan vagy és nem érted, hogy mit írtam és mire írtam. hogy te is értsd kiljebb fejtem egy aprócskát. jó?
    csokis munkatárs rámutatott egy olyan esetre, amikor ép jól jött ki valaki a helyzetből. én errre azt próbáltam jelezni, hogy nyilván ő a kisebb hányad. ő a kivétel. és sajnos, kis országunk többszörösen megvezetett, lesápolt állampolgárai sajnos nyögik a bankok remek életszínvonalát, és az állam szívatásait.
    welcome barátom! bégetni sajnos nem fogok megtanulni a kedvedért, ha felfogásmentes birka vagy. ;)

  • 2011.08.18 17:56:26anyahajókabinajtóhajtogató

    hát ja

  • 2011.08.18 18:03:46auto24

    Anyahajónak igaza van!!!

    A háború elkerülhetetlen hisz szinte ugyanaz történik mint a 20 években.

    Már csak Bécsbe kell elmenni és egy hajléktalan festőt keresni akinek van vér a pucájába és rendbe teszi ezt szar csürhe kék-fehér világot.

    Apa ha nyitsz egy bármilyen vállalkozást kockáztatod a bele fektetett tőkéd. Ha bankot nyitsz majd megmentenek ha szarul megy ( max akkor nem mentenek meg ha nem úgy teszel ahogy "ők" akarják lsd. L.B. USA )

    Úgyhogy Október 23-in lessz ne mulass egy két bankban valoszinúleg az empty felirat lessz kint:))))
    Vegye ki mindenki akinek még van bent váltsa át valutára mert mire eljön a karácsony se eu se forint nem lessz.:))
    Én javaslom a pengő elnevezést visszahozni:)))

  • 2011.08.18 18:32:00TUDOD, A CSIBE

    Kovászos Szar!

    "még a szarfaszú saját kamudemokráciájuktól megrészegült jenkiknél is zsebre baszta az egélsz kongresszust pár szarba jutott bank."

    Meg a te büdös anyád aki kihordott. Látom közöd nincs semmihez ugyhogy inkább ne szólj hozzá te szerencsétlen

  • 2011.08.18 19:14:03TUDOD, A CSIBE

    te egy gyenge nyomorék vagy aki csak az újságból tud infot szerezni a kurva anyáddal együtt,lapozgatjátok a Blikket egész nap.

    Tudod ki kell menni oda és akkor megtudod hogy nem csak az a rühes anyád van a világon.

  • 2011.08.18 19:28:12auto24

    figyuzzatok már!!!

    mig ti itt vitatkoztok épp széthullik a világ tőzsde piaca....

    Úgy gondolom elkezdődik........

  • 2011.08.18 19:42:38Turan6

    kovászosUbukla
    Tévedtem:-mostmár a főiskolát is kétségbe vonom.
    Láttam belülről egy pár évig, iratot is kaptam róla, de nem dicsekszem vele, mert az inteligens embernek már a megnyilatkozásain keresztül kell hogy látszodjon a műveltsége.
    Te produkálod :)

  • 2011.08.18 20:03:16Gyurma73

    a svájci jegybank nem ad hitelt:-)
    a betétesek pénzét adják ki a kereskedelmi bankok:-))
    amúgy meg kb 235 forintos frankig a forint hitel rosszabb volt.
    nekem csak az utólsó 2 részlet lett több mint ha eredetileg forintban vettem volna föl.
    A forint hitel havonta 28000 lett volna,a CHF meg 18 ról indult és csak most lett több.

  • 2011.08.18 20:21:21Polly-pudli-pötty

    anyahajó...val értek egyet.
    Meg annyit tennék hozzá,hogy nem mindenkinek jelent örömöt,hogy a 20éves autóhoz hét közben alkatrészért szaladgáljon,hogy aztán hétvégén legyen mit beszerelni illetve a családdal árokparton összelogisztikázni,most akkor hogyan jutunk haza. Illetve ennek anyagi vonzatát is megunták nyögni. Gondolták ennél jobb a hitel egy új kis kategóriás autóra....

  • 2011.08.18 20:39:15betm3n

    fontos lenne megérteni, hogy:

    1) az autó luxuscikk. tökmindegy ki milyen ideológiát állít fel, családi autót fenntartani luxus - ergo ha azt hitted 3 éve, hogy eljött a kánaán, mert olcsó a törlesztő, akkor semmit nem csináltál, csak tovább nyújtózkodtál, ameddig a takaród ért.

    2) nem volt kötelező felvenni a hitelt. senki nem kényszerített rá! azoknál, akiknél az autó még csak nem is munkaeszköz, tökéletesen felesleges volt megvenni 0 befizetővel 20 év hitelre az új szuzukit (vagy bármit) ezért nem érdemelnek sajnálatot, vagy segítséget.

    uraim/hölgyeim: eddig amig olcsó volt a svájcifrank hitel a forinthoz képest, miért nem tobzódtott senki, hogy "bakker milyen keveset fizetek, többet akarok fizetni"? addig mindenki azt hitte most milyen jól járt. csakhogy ez ilyen, egyszer fenn, egyszer lenn. de a sok birka azt hitte innentől már csak fenn lesz... gondolkozni kellett volna akkor, nem most sírni.

    és a hátamon feláll a szőr az ilyen demagóg dumától, hogy "nehogymár ne engedhessen meg magának egy család egy új autót" hát pedig de! a sokat emlegetett nyugaton is van használtautópiac, ott sem csak új autót vesznek.... ott mindeki megengedheti magának az új autót? nem! csak ott addig nyújtózkodnak ameddig a takaró ér.

  • 2011.08.18 20:46:25auto24

    bet

    idióta vagy!!!!!!!!

    apukám mióta az ember ember mindig jobb eszközt akar.

    Minket becsaptak a ........ elhitették velünk, hogy nekünk is lehet kánaán, új autó mg stb stb

    igen nem volt pisztoly a fejünknél.........de garantálom én és már nagyon nagyon sokan az országban akiknek mindegy mindegy már, hogy a pisztoly az "ő" fejüknél lessz és mindenkinél aki aszisztál ehhez az egész kizsákmányolásban.

    2 lehetőség van 1.vagy a bankok buknak vagy az emberek.

    mégis melyik tömeg a nagyobb???

  • 2011.08.18 21:29:57Gekko G.

    Itt sokan nincsenek tisztában a probléma jelentőségével. Kiáltanak a levegőbe, meg fröcsögnek, hogy minek kellett, felvenni autóra hitelt. Azért mert többségüknek volt havi fizetésük amiből tudták finanszírozni, az az ő magánügyük hogy buktás a dolog. Csak ezzel a válsággal rengeteg munkahely is megszűnt, meg még a frankárfolyam is elszállt. De igazából a forintnak semmi köze a frankhoz. A forint/frank árfolyam az euró/frank árfolyamból számítódik ki.
    Ami elég ramaty. Meg állítólag a bankok nem is vettek frankot, csak a hitelt számítják frank alapon. Úgyhogy auto24-nek igaza van, és kizsákmányolás folyik. 2008-ban inkább az emberek hitelét kellett volna kifizetni,nem a bankokat tömni aztán lehet beindult volna a növekedés.
    Aki meg kárörvendő az gondolkodjon el rajta, hogy esetleg saját anyagi/személyes biztonsága is veszélybe kerülhet a sok tönkrement család miatt, mert nem mindenki fog hajléktalanná válni, önként és dalolva.

  • 2011.08.18 21:42:20Kismacska nyárson

    Fegyver nélkül még egyetlen nép se tudta kivívni a függetlenségét. De a fegyver önmagában még nem elég, egység is kell hozzá. Itt egyik sincs. Szal birkák, annyit tehettek hogy várjátok a böllért :P

  • 2011.08.18 21:44:55auto24

    de a kolomp már megvan........

    és a pániknál nem kell nagyobb egység......

    a pánik már itt van kopogtad az ajtódon haver vedd már észre hol élsz a marson???

  • 2011.08.18 21:48:12Kismacska nyárson

    Antal Józsi rég megmondta: "Teccettek volna forradalmat csinálni!"
    Akkor nem fizettünk volna ki az elmúlt 21 évben többmilliárd DOLLÁRT Rócs.ildnak államadósság törlesztése címén, nem adtuk volna oda a gazdaságunkat bagóért, most pedig nem egy huszadrangú gyarmat lennénk hanem önálló ország. A kommunizmus alatt csak önálló külpolitikánk nem volt, most az EU alatt már önálló gazdaságunk sincs.
    Annyit tudok tanácsolni ami a Gremlins 2-ben is elhangzik:
    "fektessék mindenüket konzervekbe és fegyverekbe"
    Hamarosan semmi másnak nem lesz értéke.

  • 2011.08.18 21:49:00Gekko G.

    Az EU ugyanaz mint a Szovjetúnió csak kékben.
    Balfék vezetők, nem látnak Brüsszelnél tovább, ujságokból értesülnek dolgokról...stb.
    Az szoci alatt sem volt önálló gazdaság, a cukros bulit ők is megcsinálták.

  • 2011.08.18 21:51:06auto24

    Kicsmacskának teljesen igaza van abszolult jól látja

    elkerülhetetlen dolog az ami jön sokan álomban vannak
    azt hiszik ez manapság nem történhet meg és hülyéket beszélünk.

    Persze aki 5-10 éve azt mondta , hogy a Lehman Brothers csődbe megy idiótának nézték..........aztán.......

  • 2011.08.19 09:21:18CorollaVVTI

    Az a gyanús, ami nem gyanús, Pelikán elvtárs!

    300-400 bruttó és fölött (+ egyéb juttatások) kereső munkatársaim zöme rendkívül drága autókkal jár: Golf4, Honda Jazz 1.2, régi Swift, Skoda Rapid, Toyota Carina... természetesen mindet használtan vásárolták. Pedig simán bevállalhatták volna frank alapon az új kisautót... csak épp minek? :) Van, akinek a 0ft-os kezdőrészlettel vett autó nélkül is elég hosszú.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

KeresésKeresés

IndapassIndapass