Derült égből sorozatos bírság
2011.08.24. 17:56 - Winkler Róbert
From: Valaki
Date: August 24, 2011 07:13:32 PM GMT+02:00
To: Totalcar
Subject: Bírság
Tisztelt Szerkesztőség!
Soraimat - név nélkül - azért írom Önöknek, hogy mások is okulhassanak az alábbi vérlázító esetből.A történet a következő:Egy ismerősöm Budapest egyik kerületében évek óta gazdasági tevékenységét végzi, és ehhez személygépkocsit vesz igénybe, melynek tulajdonosa és üzembentartója a cége. Hosszú évekig valamennyi helybéli lakos és ott dolgozó vállalkozó úgy parkolt, hogy félig felállt a járdára, noha ezt valóban nem jelezte sem felfestett útburkolati jel, sem pedig jelzőtábla. Ennek az volt a praktikus oka, hogy ezen a nem túl előkelő környéken 100-as sebességgel autózók ne tegyenek kárt a parkoló autókban, lévén, hogy az utca kétirányú, de az úttest ehhez túlságosan szűk. Természetesen az önkormányzat nem látja be ennek fontosságát és/vagy nem kíván táblákra és útburkolati jelekre költeni, hogy ésszerűen használhassák az autósok és a gyalogosok a közterületet. Az utcában térfigyelő kamerák vannak felszerelve.Egy keddi napon kapta kézhez az első, 30.000,- Ft-os bírságról szóló csekket, a KRESZ 40. § (8) bekezdésének megszegése okán (járdán történő parkolás, ahol nincs engedélyezve).![]()
Szerdán 2 újabb bírság érkezett ugyanerről, de nem ugyanazon a napon elkövetett szabálysértésről, mint a keddi, hanem 2 másik napról.
1 héttel később érkezett a negyedik.
Természetesen mind a KRESZ fent írt szabályára hivatkozással rótt ki büntetést.Utánanéztem a jogszabályi háttérnek.Magát a bírságolás rendjét és a kiszabható bírságok összegét a 410/2007. Korm. rendelet szabályozza. A kormányrendeletbe 2011. április 29-i hatállyal került bele az a bekezdés (9. § (4) bekezdés), melynek alapján nem kell értesíteni a gépjármű üzembentartóját a szabálysértés elkövetéséről. Nehogy az egyszeri állampolgár véletlenül jogkövető magatartást tudjon tanúsítani az első határozatban és annak indokolásában foglaltaknak megfelelően. Arra, hogy miért nem egyszerűen 120.000,- Ft a büntetési tétel, nem találtam magyarázatot, pedig a postaköltség is olcsóbb lenne. Kérdés továbbá, hogy ugyanazon magatartás miatt hányszor lehet megbüntetni ugyanazt a személyt.Úgy tudom, egy jogállamban elengedhetetlen alapelv a jogszabályokban foglalt jogkövetkezmények előre láthatósága és kiszámíthatósága. Lehet, hogy megérné Alkotmánybírósághoz és/vagy ügyvédhez fordulni?Kérem, e-mail címemet bizalmasan kezeljék.
Kedves levélírónk,
Ismerős a helyzet. Amikor a XIII. kerületi Garam utcában laktam, nálunk is ugyanez történt: egy tavaszi reggelen minden előzetes értesítés nélkül végigbüntették a ferdén parkolókat, vagyis mindenkit. Aztán később is, amitől mindenki rászokott a járdaszegény melletti parkolásra, és brutálisan lecsökkent a parkolóhelyek száma. Jogászunk azt mondja, levelében annyi a tévedés, hogy ez nem szabálysértés, hanem objektív felelősség alapján közigazgatási bírság, és nem csak csekket, hanem határozatot is kellett kapnia.
Ez a megoldás kifejezetten az eljárás alatti nyilatkozattételt lehetetleníti el (az üzembentartó nem tudja, hogy dübörög vele szemben a közigazgatási eljárás), de a fellebbezésben minden észrevételét elő tudja adni. Jó szívvel tanácsolhatjuk, hogy forduljon panasszal az ombudsmanhoz a panasz@obh.hu emailcímen. Az országgyűlési biztos az értesítés hiánya miatt már korábban is többször felszólalt - amíg nem volt benne ez az új szabály a kormányrendeletben, sokszor akkor sem értesítették megfelelően az ügyfelet. De az ilyen konkrét panaszok az eddig elvi alapon megfogalmazott észrevételeit támasztják alá, és segíthetnek abban, hogy a probléma napirenden maradhasson.
Panaszában kérheti, hogy a biztos vizsgálata során ne fedje fel a kilétét. Ugyanakkor egy ilyen konkrét ügyben a vizsgálatot ellehetetlenítené, mert a négy konkrét ügy megjelölése nélkül nem lehet tájékoztatást kérni sem a rendőrségtől, sem pedig a közút kezelőjétől, aki nem táblázott.
A teendői:
a) nézze meg a képet (ill. képeket) az interneten, szedje össze az összes iratot, és fellebbezze meg a határozatokat
b) írjon egy panaszt Prof. Dr. Szabó Máté országgyűlési biztosnak címezve a panasz@obh.hu címre.
Nem tanácsolhatjuk viszont, hogy szerezzen kiegészítő táblát és tegye ki azt, vagy az éj leple alatt húzzon egy fehér csíkot a járdára. Ahogyan azt sem, hogy keressen egy megbízható rokkant rokont, aki ezekben az időpontokban Önnél lakott (vagy a környéken lakik és Ön fuvarozta), és lobogtassák az ő tuti rokikártyáját.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert





Kommentek
2011.08.24 20:38:36atompyka
"Hogy jó példa is legyen: Győrben lehet regisztrálni a rendszámokat és ha valaki a regisztráltak közül, rossz helyen parkol, akkor értesítik és ha 15 percen belül a helyszínre ér, akkor kisebb a bünti és a kocsit sem viszek el ill bilincselik meg."
Ezt mindenhol lehet, de csak a közterületesek intézkedéseire vonatkozik. Tehát jelen kamerás köziges balhéra nem.
2011.08.24 20:38:42Hajdú Peter
"Nehogy az egyszeri állampolgár véletlenül jogkövető magatartást tudjon tanúsítani "
Hat persze, mert az autosok pont a jogkoveto magatartasukrol hiresek. Nem pedig arrol, hogy gatlastalanul leszarnak mindent, es mindenkit. Az autosok 98 %-a total leszarja peldaul a sebeseg korlatozast. Nem erdekli, hogy hanyszor es mennyire buntetik meg. Mert tudja, hogy kb 100 fele okbol ugysem kell majd befizetnie a buntetest. Es ha 100 evente egyszer megis fizetnie kell, akkor meg rohogve kifizeti azt a pitianer buntetest, amit masok eletenek veszelyeztetese miatt szabtak ki.
2011.08.24 20:40:53jelentéktelen alak
Ez úgy ostoba hiszti, ahogy van. Ha valamit nem szabad és mégis megcsinálom, akkor azért büntetés jár. Ha állandóan csinálom, akkor állandóan büntetés jár érte.
Miért kellene külön figyelmeztetni arra valakit, amit a KRESZ egyértelműen leír, és az autóvezető vizsgázott a KRESZ-ből?
Vagy minden kereszteződésben KRESZ könyveket kellene osztogatni, hogy emlékeztessenek mindenkit a szabályokra?
Had áruljak el valamit. Ha ma is, meg holnap is elkövet valaki egy gyilkosságot, akkor mind a kettőért meg lesz büntetve. Nem lesz figyelmeztetve a tettes, hogy ejnye-bejnye, rosszat csináltál és nem lesz elnézve egyik gyilkosság sem a folytatólagosság miatt.
Ez annyira logikus, tömény hiszti ez ellen lázongani...
2011.08.24 20:50:01Daniel M.
Nem gondoltam volna, hogy Winkler Róbert is beáll az agyatlan és idióta TC táborba, de már meg sem lepődöm ezen.
A helyzet rohadt egyszerű.
Tudatosan szabálytalanul parkol a levélíró.
Erre ő van felháborodva, hogy mi az, hogy a szabályszegést a hatályos jogszabályok betartása mellett a megfelelő módon honorálják, a hatóságok.
Kedves levélíró, ahelyett, hogy leveleket írnál, inkább pofa be és fizess, ha már ekkora paraszt vagy.
Ez a baj ezzel azt országgal, zéró jogkövetés, és utána hiszti, ha megbüntetik.
És akkor jön egy agyatlan internetes újság szerkesztője, publikálója, és még adja is alá a lovat.
Ismételten felhívnám Winkler úr figyelmét is, hogy a KRESZ nem az ajánlott, hanem a KÖTELEZŐ!!! szabályok gyűjteménye.
Illetve a jelenlegi jogban az egyszerű autós és egy újságírós SEM vonhatja kétségbe azon szabályok tartalmát, maximum illedelmesen eleget tehet és kell is tennie neki, még akkor is, ha a saját magánvéleménye a szabályról az, hogy szar!
Ez már egyéni szociális probléma.
Undorítónak tartom, hogy egy ennyire olvasott média képviselői nem a szabályok betartására, hanem annak és az esetleges bírságok kijátszására adnak tanácsot és buzdítanak rá!
De éljen a szólásszabadság ugyebár.
2011.08.24 20:54:07A Spanyol Inkvizíció
Már azért is megbüntetik az embert, ha tilosban parkol!?
Úristen, mi lesz itt?!
Winklerben pedig csalódtam, mert egy büdös bunkó, amiért arra buzdít, hogy csalj.
2011.08.24 20:56:23JMC
Azért két kereket felficcenteni a járdára úgy, hogy maradjon hely a babakocsinak cserébe nem nyitja ki az autó oldalát egy szélesebb dobozos túllógó lökője konzervdoboz módjára nem teljesen ugyanaz, mint egy kettős gyilkosság.
Ahol lakom nagyjából mindenfelé szűk, egyirányú utcák vannak. Pár éve kikerültek minden út egyik oldalára a zöld karók, addig viszont mindkét oldalt lehetett parkolni. Aki itt lakott felállt a padkára annak ellenére, hogy nem volt megengedő tábla. Tette mindezt úgy, hogy hagyott helyet a gyalogosoknak is. Aki nem így tett, és betartotta a szabályokat, amellett centizgetni kellett a tükröket még az én nem túl széles alsóközepes autómmal is (nem vagyok pedig rettenetesen rossz sofőr). Hetente háromszor jár (és járt) erre kukásautó, az pedig ugye szélesebb egy átlagos Golf-kategóriásnál valamivel. A KRESZt betartók miatt számtalanszor előfordult, hogy állt az egész utca (ha nem került elő elég gyorsan a sofőr, akkor a környező keresztutcák is), mert épp nem fért el a kukás, vagy a kenyérszállító. Pedig az egyik ember csak a munkáját végezte volna, a másik meg betartotta a szabályokat.
2011.08.24 20:58:38Zola_
Daniel M.:
azzal egyetértek, hogy a szabály az szabály, DE ha már itt tartunk, akkor gyakorlatilag rágalmazod Winklert, semmiféle kijátszásra nem adott tanácsot, csak azt mondta, hogy lehet PANASZT tenni, ami ugye nem fellebbezés, és egy szóval nem írta, hogy ne fizessen és szabálytalankodjon az illető!!!
2011.08.24 21:00:34JMC
Feltételezem a kommentekben véres szájjal acsarkodó KRESZ mellett kardoskodók soha nem mentek még városban 51-el, vagy kerültek ki biciklist nagy ívben, ha nem jött szembe senki záróvonalon keresztül. Gondolom tavalyig vasúti átjáróban lakott területen már a három vonalas táblától 30-al mentek. Mindig.
2011.08.24 21:01:25Zola_
2.
Daniel M.:
és a PANASZT se a büntetés ténye, hanem az értesítés elmulasztása miatt tegye...
2011.08.24 21:06:01gnme
... a működő válllakozásból kinézték, meg lehet húzni SIMÁN 120-ra
le is húzták
Magyarország, 2011. Augusztus
2011.08.24 21:06:53Grifter
tede: És ha egyszer hajtasz csak fel, de minden kameránál kiszabják a büntetést? Vagy feltételezve, hogy szándékosan követted el, megnézik hány kijárat mellett haladtál el, és annyiszor?
Nem vagy okos. Az a nevetséges, hogy ők abban a pillanatban tudják, nincs átfutási idő, ugyanis ez már informatika és nem levelezés, mint 20 éve. Utána mégis hetekre, vagy hónapokra rá kapod meg a levelet.
2011.08.24 21:10:58littlerock
Egyszer kaptam egy 10 000-es csekket, mert a kerék rálógott a járdára. (egy zöld területen álltam egy fa alatt, az úttesttel párhuzamosan, a szegélykő mellett fém korlát, az autó másik oldalán járda) Az az érdekes, hogy azóta két másik autó áll ugyanott felváltva. Melyiket jelentsem fel???
Ui: egyiket sem fogom, mert nem vagyok ekkora tetű... Amúgy nem fogok csodálkozni, ha ismét megjelennek az ingyenélő/fényképező/feljelentő mocskok, és végigbüntetik azokat az autókat, amelyek nem a menetirány szerinti jobb oldalán áll az úttestnek...
2011.08.24 21:16:08steve30
Tede !
- nem értem miért kéne szólni róla.:)
A miértje,benne van a válaszban.
Figyelmesen elolvasni!Nem okoskodni.
A Példád,nem ide való!
2011.08.24 21:38:35gnme
Annyival mond ellent a működő vállalkozás "meghúzása" = lopjunk attól aki termel ,,, filozófiától a P-Mobillal ellentétben, hogy itt a szép emlékeket (fotó) nem adják olcsón. És rossz indulatból.
"szép emlékeim olcsón adom"
[link]
2011.08.24 21:39:45¡Viva La Onda!
Inkább a százzal közlekedők körmére kellene nézni. Az nem mentség, hogy azért teszik, mert tehetik, mivel van hely...
2011.08.24 21:42:49Wilson
Pár éve a Szardinia szigetén található Golfo Aranci nevű kikötővároskában leparkoltunk, hogy egy kis nézelődéssel üssük el a komp indulásáig fennmaradt időt. Már a kompra szállás során lépett oda egy kedves olasz utazó és mosolyogva mutatta, hogy van valami papírdarab az ablaktörlő lapát alatt. Kivettem, olvasnám, de olaszul van: erre a jóember lefordította nekem angolra, ami magyarul kb. így szólna: "Tisztelt Uram/Asszonyom! Felhívjuk figyelmét, hogy autójával rossz helyen parkolt. Kérjük, hogy a jövőben tartsa tiszteletben a parkolásra vonatkozó szabályokat. Jó utat kívánunk. Tisztelettel: Golfo Aranci Önkormányzat." Ennyi. Azóta nem jártunk Golfo Aranciban, de ha még egyszer megyünk, biztosan nem fogok szabálytalanul parkolni, mert megkértek rá, kedvesen, emberien - elsőre sem akartam tilosban parkolni, de nem értettem a kiegészítő táblát. Magyarország egy élhetetlen hely. Kezd elegem lenni abból, hogy folyton, állandóan attól rettegek, hogy mikor mit csinálok rosszul és mikor, kik, mennyire büntetnek - APEH, TB, közterület, rendőr, biztonsági őr, portás, büfés néni, mindenki mindenhol. ÉLHETETLEN ország lettünk és a röhej az, hogy mi magunk tettük azzá. Minden jogtalanul vagy ésszerűtlenül kiszabott bírság, büntetés ellen intelligens módon fel kell emelnünk a szavunkat. Másképp nem fog menni. Mindenkit arra biztatok, hogy ha jogszerűtlennek, indokolatlannak vagy ésszerűtlennek érez egy büntetést vagy bírságot, emelje fel a szavát! A parkoláson túl gondolok itt kint felejtett 30-as táblákra, ésszerűtlen sebességkorlátozásokra, ostoba helyre kirakott STOP táblákra, satöbbi. A törvényeket MI MAGUNK IS alkotjuk!
2011.08.24 21:43:03gnme
:-) ..nálunk a városban van egy négyes golf, fehér színű, agyorra sötétített üvegekkel, nem típusaz. felnikkel
oktatóautó
így tanítják, hogy nem kell százzal menni
rendszám: .... (nem vagyok geci,, áá :-D.. de könnyen az lehetek)
2011.08.24 21:53:53gnme
Alikam: mennyibe kerül egy deci csontfehér metál festék? De most őszintén .. menyibe kerül? És hány deci kell egy megnyomott ajtó javíttatása? Most őszintén ..
A fényező "munkadíja" = rezsióradja?
És hány nap kell ezt elinztézni? ... egy egyszerű festést ,, kamrásat.
Addig ki viszi oviba a gyerekeket? .. de most őszintén.
2011.08.24 21:55:36jani_a_hegyről
ez megy a belvárosban mindenhol mostanság, nem egyedi eset. szir szar térfigyelő kamerákat erre használják. amikor cigányok terrorizálják a jónépet, vagy rostás leándró füvet árul a sarkon, arra soha nem tolja oda a pofáját egy közeg sem, ők a többség, a magyar kisebbséget sarcolják, hogy a többségi cigányoknak ne kelljen melóba menni...
be lehet szólni, de ne legyünk álszentek, mindenkinek nyílvánvaló, hogy szemétkedés megy. Ugyanaz a tészta, mint amikor a szerencsétlen cseh, meg német túristabusz fasz sofförje a kereszteződésből kitalálja, hogy ő ott nem tud elfordulni, te meg a seggében a sárgát nézed, majd a pirosért kapod a 100as csekket, meg amikor a yard előtt a focusba kiteszik a sebességmérőt és rögzít egész nap (, habár ezt megérdemli, aki gyorsan hajt, de azért nem túl egyenes dolog).
2011.08.24 21:59:53fda
Mi pontosan a probléma? Hogy megbüntették a járdán parkolásért?
Ha egy évig szabálytalan valaki, akkor már nem szabad később se megbüntetni?
Ha valaki két egymás utáni napon kirabol 1-1 bankot, akkor csak az elsőért szabad körözni?
2011.08.24 22:05:58gnme
Alikam: á.. mindketten tudjuk, hogy jani a hegyről esetről van szó. Ilyen lett a hatóság.
peace
fda: tudod, vannak ezek a tízmilliós ékszer rablások
..a cig (ilyet nem mondunk) néha könyörögnek, hogy ved meg tőlük ezt vagy azt a láncot, mert kell a lé üzemanyagra ,, mert "valahol" balhé lesz és ő nem tud odamenni, mert nincs most épp elég üzemanyagja ,,, "csak vedd már meg a láncot tezstvír,,, kéne tankolnom,,,"
á..
a rendőrök bűnözők.
2011.08.24 22:12:45Advocatus Diaboli
Üres a kassza! Minden állami szervnek, akinek bírságolási jogköre van, ki lett adva, hogy maximálisan bírságolni!!!
A nyugdíjkasszát már ellopták, de ez még nem elég a klientúra éhes szájának betöméséhez.
2011.08.24 22:21:34megint
Jobban jár ha befizeti
2011.08.24 22:24:20megint
Pár hete a RIO előtt(duna felől) az egész járdát elfoglalta egy kedves sk rendszámos, amúgy magyarul beszélő kopasz emberke(x5), de úgy, hogy a gyalogosok az úttesten tudták csak kikerülni(ráadásul hosszába parkolt a járdán), arra ment kb lépésben két rendőrautó, kinéztek, aztán mentek tovább.
2011.08.24 22:37:27manonegra
Nem értem, hogy aki szintén autót vezet, hogy aggódhat a százzal száguldó társai miatt. Világos, hogyha szűkebb a hely, saját érdekükben lassabban fognak száguldani. Vajon tipikus ez a fajta baleset, hogy a száguldó autó a parkolónak ütközik? Szerintem épp az említett okból kifolyólag egyáltalán nem. Ráadásul, a mellékelt illusztráción látható, hogy a ferde parkolás nem növeli az úttest szélességét, de csökkenti a járdáét. Lehet, hogy gyalogos polgártársaink ezzel az önkényes területfoglalással nem értenek egyet.
2011.08.24 22:48:55ultimatesurvival
A cikk vége mekkora!! :) :)
Nem tanácsolhatjuk... Haha.
Enyhe célzatosság..
Hatalmas! RESPECT!!
2011.08.24 22:56:21Jeti24
Mind szép és jó de ezen szabálysértés nem tartozik közigazgatási bírság hatálya alá. A térfigyelő alapján feljelentés bevett szokás a belső kerületekben. Egyébként az hogy nem kapott értesítést.......??? Ha gyorsan mentek akkor a trafi után 160-nál feldobja az értesítőt a rendőr ???? Be kell fizetni a bírságot azt kész nem kell rosszul állni. Ma már senki sem ússza meg a pénzbehajtást max húzod az időt, de előbb utóbb úgy is be kell fizetni :( (1 megoldás van részletfizetés)
2011.08.24 23:13:01PRND2L
@Wilson : a hüjjje olaszok. Ezt nem így kell csinálni! A külföldi autóst ,aki a rencám alapján beazonosíthatóan valószínűleg nem ismeri a bennszülöttek nyelvét :
1. kerékbilincset neki
2. szénné bírságolni,
3. 72 órára őrizetbe venni.
Méghogy egy ilyen hangvételű kis cetlit hagyni a szélvédőn és futni hagyni!! Had emlékezzen rá örök életében hol parkolt rosszul és lefogadom többet az életben nemjön újra ide!
2011.08.24 23:28:40toce
Tatabányán a Megyeháza előtt parkolóban napközben mindig kevés a hely. A parkoló egyik oldalán egy 4,5 méter széles járda van. A járda mellett párhuzamosan lehet parkolni, de mivel az "út túloldalán" merőlegesen kell beállni a parkolóhelyekre, az itt megállók fél kerékkel rendszeresen felállnak a járdára. (Ami 4,5 méter széles, tehát bőőőőven van hely.)
Azaz felálltak eddig, mert a közteresek újabb itt gyűjtik a 30eFt-okat...
Másik hasonló eset BP Somogyi út. Az úttal párhuzamos egyirányú szervízút és maga az út között járda van, az út felől korláttal lezárva. Értelem szerűen senki nem gyalogoskodik arra (régen villamossín volt ez a rész) ezért emberemlékezet (villamossínbontás) óta felállnak oda az autók.
Egy reggel megjelentek a közegek tömegesen bírságolni. Szerencsére a helyi nyugdíjas különítmény esernyőkkel püfölte őket odébb, valaki, vagy valakik panaszt tettek. Két nap alatt kirakta az önkori a megengedő táblát...
2011.08.24 23:32:47Hímtag
Remélem most már mindenkinek világos, hogy a közterület-figyelő kamerák nem a közbiztonságot szolgálják. Arra nem jó, hogy megnézzék rajta, ki rongált meg egy kirakatot, ki lopott ki egy üzletből valamit, ki jött ki egy házból ahol betörtek, csak arra hogy szárazon ba***ák se**be a népet, ha valami világellenes parkolást ejtenek meg, még ha forgalmi akadályozás, veszélyeztetés nem is állt fenn. Pénzt szednek ennyi. Egy szállítónkat azért büntették meg személyesen a közterületesek, mert a sor mellett állt meg "másodikként, áruszállításra, egy olyan helyen, ahol elég széles az utca 2sor parkoló autó között akár két teherautónak is. Mikor számonkértük, hogy ugyan hogyan rakodjunk, ha nincs szabad parkoló, akkor azt mondták, hogy oda kell állni, ahol van hely, még ha az a szomszéd utcában is van. Ők a kamerára hivatkozva nem engedték el a büntetést, mert "kirúgják őket", de jófejségükben csak 3000Ft minimál bírságot szabtak.
2011.08.24 23:33:54tip4survival
Még egy dologgal próbálkozhatsz. A térfigyelő kamerákat jó eséllyel valami külsős cég üzemelteti (tehát nem a rendőrség és nem a közútkezelő).
A közig bírságról szóló 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 12.§(2) szerint a közreműködő cég csak olyan cég lehet, akinek ISO9001 minősítése van (plusz van egy halom további feltétel). Ha nincs nekik ISO9001-ük, akkor a felvétel nem használható objektív felelősség szerinti eljáráshoz.
2011.08.24 23:34:46Asztra
Éber térfigyelő (rend?)őreink minap küldtek érteítést hogy fizessek be 30ezret, mert járdán parkoltam motorral(!) Épp tegnap (2010) változott a jogszabály, de még biztos nem jutott el az "alsó" szintekre... vagy csak bepróbálkoznak mindenkivel?? Ki szeretném rúgatni, aki "letérfigyelőzött" Meg lehet ezt valahogy oldani? :)
2011.08.24 23:34:47dukeekud
Wilson:
"A parkoláson túl gondolok itt kint felejtett 30-as táblákra, ésszerűtlen sebességkorlátozásokra, ostoba helyre kirakott STOP táblákra, satöbbi"
Erdekes, hogy nalunk minden olyan tabla, ami 180 km/h kisebb sebesegre probalja ravenni az autosokat az folosleges, es csak veletlenul felejtetek kint. Mi vagyunk a foloslegesen kihelyezett tablak orszaga.
Furcsa, hogy nalunk a piros lampa is folosleges, a gyalogatkeloket sem kell komolyan venni, mert azokat is veletlenul hagytak ott. Meg nyugodtan lehet parkolnia kerekparuton is, mert az is a veletlen muve. Magyaran a szabalyoktol, torvenyektol fuggetlenul barki, barmit csinalhat ami tetszik neki.
2011.08.24 23:40:10Jack__Bauer
Soroksári út IX. kerületi részén (MüPa és Vodafone székház közötti szakasz) is ugyanez megy. Felparkol a járdára, há' mer' attól még elfér mellette a gyalogos. Arra persze nem gondol a büdös gyökér, hogy a járdán parkoló autók miatt a buszsáv már teljességgel beláthatatlan a Soroksárira nyíló mellékutcákból, így a kihajtás reggeltől késő délutánig legalábbis rizikós.
Mikor kulturáltan szóltam az egyik boltosnak, hogy ugyan vegye már a fáradtságot, és a céglogós autójával álljon már be 10 méterrel odébb, a mellékutcába (ahol rengeteg parkolóhely van), akkor még neki állt feljebb.
Az ilyen esetekre szerintem a kerékbilincs lenne a legmegfelelőbb, akkor legalább nem lehetne arra fogni utólag, hogy hát nem is gondolta, hogy ez így szabálytalan...
2011.08.24 23:55:05Hímtag
Alikam:
Nekem nem ez a tapasztalatom. Egy üzletben dolgozom, a belvárosban, ahonnan kilopták a munkatársam mobilját. 2 percen belül hívtuk a yardot, amire ők azt mondták, hogy menjünk be a kapitányságra feljelentést tenni, aztán majd meglátják mi lesz, de a telót felejtsük el. Másik alkalommal a kirakatüvegen élte ki valaki "művészi hajlamát" hányadék karcolás formájában. A yard kijött, feljelentés megvolt, majd két hónap múlva jött a levél, hogy az eljárás megszűnt gyanúsított híján. A kamerát csak akkor használják bűnüldözésre, ha vér folyik, vagy propaganda elemek kellenek.
Az viszont tény, hogy sok barom nem tud parkolni és ez jó a kerületeknek, mert extra bevétel. Persze mit hisztizek? Hiszen a szabályokat be kell tartani, azért vannak.
2011.08.25 00:05:43LeviT
Aki így parkol és még büszkén mutogatja is, mégis i mire számít? Ez a magyar közlekedési kultúra tükörképe. Szabálytalan, bunkó közlekedés, majd hőzöngés.
2011.08.25 00:52:25Perillustris
"Hosszú évekig valamennyi helybéli lakos és ott dolgozó vállalkozó úgy parkolt, hogy félig felállt a járdára, noha ezt valóban nem jelezte sem felfestett útburkolati jel, sem pedig jelzőtábla. (...) hogy ésszerűen használhassák az autósok és a gyalogosok a közterületet"
A JÁRDÁT ésszerűen és értelemszerűen a gyalogosok használják, ugyebár. Ha féltjük a kocsit, garázsba állunk, ugyebár. Ezek miatt a jófej helybéli lakosok és ott dolgozó vállalkozók miatt kell pl. az úttestre tolni a babakocsit. Ugyebár.
[link]
[link]
2011.08.25 02:15:00poa ogapo
Minden fényképen az látható, hogy a kocsival az említett esetekben el sem mozdultál tehát egy magatartást szankcionáltak 4 esetben? Nem hiszem. Ezért ez négy közig bírság.
A kreszt be kell tartani és nem megmagyarázni, hogy miért nem tartod be.
Ha a te kocsid áll a tűzcsapon akkor pedig vágják fel apró darabokra, majd seperjék el onnan.
Levelet csak Winklernek írj!
2011.08.25 02:27:00Fikamatyi
Az autovezetesi kultura hasonlo szinvonalon van, mint a birsagolasi kultura. Az autosujsagiras szinvonala kicsit ez alatt van.
2011.08.25 02:38:54Zola_
poa ogapo: a tűzcsap melletti kocsit esetleg elszállítani lehet, de a rongálás ugyebár BTK-ba ütközik, nem csak a KRESZT kell betartani...
a bírságolások jogosak, a módja undorító
2011.08.25 03:44:13Petyat
Hasonló:
Évekkel ezelött a munkahelyem ablaka alatti egyirányú mikro utcában (egy parkolót kötött össze egy mellékutcával) egyik nap razzia szerűen kijött vagy 20 közteres és végigbüntették mind az ötven métert. A nagy P betü alatt volt egy kiegészítő tábla, miszerint halszálkában kell parkolni úgy, hogy a két első vagy a két hátsó kerék legyen a járdán. Az utca olyan keskeny, hogy ha így parkoltak volna ott, akkor ott négy kerekű jármű el nem megy soha. Az utca másik oldalán nem volt járda, hanem közvetlen a házfal mellett volt az "úttest".
Az egyik munkatársam az akció alatt poénbol beállt úgy, ahogy "kell", amire a közteresek csak pofákat tudtak vágni, mert a tábla szerint valóban úgy volt szabályos. :)
Annyira felháborítónak tartottam az esetet, hogy hetekig bombáztam a közlekedésfelügyeletet, hetente többször telefonáltam különböző olsztályokra, hogy jöjjenek és cseréljék ki a kiegészítő táblát, mert az utcában 20-30 éve az a szokásjog, hogy mind a négy kerékkel felállnak a járdára, így egy kisteherautó elfér még, ha nem túl széles a platója. A tábla teljesen lehetetlen utasítást ad, mert íly módon az utca megszűnik utcának lenni. Nem tudom, hogy a büntetéseket végül hatályon kívül helyezték-e, de az én akcióm sikeres volt, 2 hónapon belül a táblát kicserélték.
Igen jól sejtitek, az önkormányzat pénzszerző akciója volt én pedig elintéztem, hogy többet ilyen hülyeséggel ne szivassák az ott lakókat/dolgozókat. Nem kellett ombucmanó, a közlekedésfelügyelethez kell fordulni, ez az ő hatáskörük.
2011.08.25 06:55:15lajthabalazs
A járda, közút nem az autók tárolására való. Ezért - többek közt - a következő KRESZ szabályok vannak érvényben:
Tilos megállni ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;
A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Tehát a-tól d-ig minden feltételnek teljesülnie kell.
Ha ilyen feltételek mellett egy utcában lehetetlen parkolni, akkor lehetetlen parkolni. Nem minden utcát terveztek autótárolásra, ezzel együtt kell élni. Ha csak messzebb van parkolásra alkalmas hely, akkor messzebb kell megállni. El lehetet gondolkodni garázs, vagy teremgarázs-hely vásárláson/bérlésen/építésen, vagy kerékpárral való közlekedésen. Elképzelhető, hogy ezeket figyelembe véve nincs elég parkolóhely az országban. Ezzel megint csak együtt kell élni.
Jobb kerületekben van egy egyszerű szabály: ha valaki lakóhelyet vagy irodát készít, akkor ahhoz parkolóhelyet is elő kell állítania, vagy ki kell váltania pénzösszeggel. Persze szinte mindenki a kiváltást választja. El kellene gondolkodni, hogy akkor hol fog megállni.
2011.08.25 06:58:33lajthabalazs
A járda, közút nem az autók tárolására való. Ezért - többek közt - a következő KRESZ szabályok vannak érvényben:
Tilos megállni ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;
A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Tehát a-tól d-ig minden feltételnek teljesülnie kell.
Ha ilyen feltételek mellett egy utcában lehetetlen parkolni, akkor lehetetlen parkolni. Nem minden utcát terveztek autótárolásra, ezzel együtt kell élni. Ha csak messzebb van parkolásra alkalmas hely, akkor messzebb kell megállni. El lehetet gondolkodni garázs, vagy teremgarázs-hely vásárláson/bérlésen/építésen, vagy kerékpárral való közlekedésen. Elképzelhető, hogy ezeket figyelembe véve nincs elég parkolóhely az országban. Ezzel megint csak együtt kell élni.
Jobb kerületekben van egy egyszerű szabály: ha valaki lakóhelyet vagy irodát készít, akkor ahhoz parkolóhelyet is elő kell állítania, vagy ki kell váltania pénzösszeggel. Persze szinte mindenki a kiváltást választja. El kellene gondolkodni, hogy akkor hol fog megállni.
2011.08.25 07:31:18az_igazi_trebitsch
Járdát igénybe venni parkolásra csak ott lehet, ahol ezt felfestés, vagy tábla jelzi. Pont.
2011.08.25 07:48:35Daniel M.
Zola_
Nem rágalmazom Winklert, mert ott van az írásban burkoltan a felhívás, hogy hogyan lehet elintézni.
Utolsó bekezdés.
Le sem kellett volna írnia, sőt, egyenesen bűncselekményre buzdítja még akkor is, ha a mondóka azzal kezdődik, hogy nem tanácsoljuk.
De azért leírja a kiskaput benne, hogy hogyan úszhatja meg a dolgot.
NC
2011.08.25 08:00:42tocibacsi
Mindenkinek igaza van abban, hogy ugyanazért a "gaztettért" annyiszor kő büntetni, ahányszor azt elkövetik. Igazából a nem értesítős rész is a posztolóra nézve ciki, hiszen értesítés történt, méghozzá előre, és kresz-nek hívják...
NADE A MÁSIK FELE: ha valahol MINDENKI évtizedek óta így parkol, akkor ott egyik napról a másikra elkezdeni bírságolni mégiscsak gáz... Lehet lobogtatni a sok jogi okosságot, de azért józan paraszti ésszel szerintem bewlátható, hogy ez nem etikus. Különösen egy olyan városban, ahol a parkolás köztudottan megoldatlan kérdés...
2011.08.25 08:02:49tocibacsi
Daniel M. - miután azzal kezdi, hogy fessen csíkot, amit még ha megtenne sem lenne legális, mert ugye a városrendezési szarságokban a csík nem szerepel, ergó a jog szemében ott sincs... továbbá roki kártyával SEM megoldható a dolog. Roki kártyával roki helyre lehet szabályosan parkolni. Járdára, fűre, buszmegállóba és táblával tiltott helyre azzal sem... vagy tévednék?!
2011.08.25 08:03:45Schütii
Hát ez a jogállam... Tudja hogy szabályt szeg, de óbégat ha nem "jogszerűen" kapja érte a lófaszt. Gratulálok.
2011.08.25 08:04:56Fan....
Az a bűncselekmény, hogy évekig hagyták, hogy szabálytalankodjanak az ott lakók, azután pedig naponta végigbüntetik őket. Elég lett volna egyszer, aztán kb. 2 hét múlva megismételni.
2011.08.25 08:07:25Daniel M.
JMC
Képzeld tényleg betartom a KRESZ szabályait.
A vasúti átjárt is szabályosan közelítem meg, és ahol 50 a megengedett, ott 50.
Leányfalun különös öröm látni a hozzád és a TC szerkesztőihez hasonló eberek füstölő fejét a tükörben amikor ott csak 40-el lehet menni, és betartom :)
Aztán jót röhögök, amikor lakott terület vége, gyorsítok intenzíven a megengedett sebességig, és a sok hülye bömbölő motorra előzget szabálytalanul, mert tudom, hogy a következő településnél úgyis találkozunk, kivéve, ha akkora bunkó, hogy a városon 80-100-al megy át.
A záróvonalra csak annyit, hogy nagyon indokolt esetben bizony át lehet lépni.
Ahogy oktatóm mondta, szent és sérthetetlen, de azért nem betonfalból van :)
Az alapprobléma még mindig az, hogy sokan kommentálják és kétségbe vonják a szabályokat, és ezen felül önbíráskodva úgy döntenek, hogy szar a szabály, szarok rá, stb.
A KRESZ még mindig nem az ajánlott, hanem a kötelezőszabályok gyűjteménye!
Lehet kimenni KÖKI terminál építkezésére.
Vak Bottyán utca, megcsinálták 4 sávosra.
Ebből a melósok elfoglalnak 2-2,5-3 sávot, attól függően, hogy mennyire primitív a jármű vezetője.
A BKV buszokon az utas meg le van szarva, hogy az ottani parkolási "szokások" miatt 10 perccel tovább tart az utazása.
Ő mit csináljon?
Perelje be az összes munkás embert, akik még WC-re is autóval járnak, nehogy 2 milliméterrel többet kelljen már gyalogolni???
2011.08.25 08:08:44keramia53-1
Nagyon helyes, hogy végre büntetik a szabálytalanul parkolókat!! Sokkal előbb kellett volna! Ha naponta szeg szabályt, akkor naponta büntetni!!!
2011.08.25 08:10:28Daniel M.
tocibacsi
Szerintem burkolt célzás a kiskapukra, akkor is, ha kivitelezhetetlennek tartod, akkor is.
Az, hogy egyik napról a másikra elkezdenek bírságolni, ott, ahol eddig soha, az meg egy olyan dolog, hogy attól a többszörös szabályszegés ténye fennáll, és örüljön, hogy csak négy bírságot kapott eddig.
Mert akár kaphatna minden nap egyet, ha nem változtatott a levélíró a szabálytalan parkolási szokásain.
2011.08.25 08:11:09tocibacsi
lajthabalazs - neked is tök igazad van, de ez attólmég nem életszerű. Nem lehet 1 db jogszabályt egy egész ország minden négzetcsentiméterére úgy ráhúzni, hogy ne maradjanak ordító hülyeségek.
Pl. infopark, pont tegnap jártam ott, akkor mesélték: úttest, 50 cm fű, kurvaszéles járda, mégtöbb fű - mindez kb 1 szintben. Ha a fél kereked a járdára kerül, rendszeresen megbasznak érte a zsaruk. Ha csak a fűre lógsz rá, megbasznak a közterületesek. Ha az aszfaltra parkolsz, nem lehet elférni, hiába van meg 3 méter, a forgalom 2 irányú és 2 oldalon parkolnak. Márpedig az infoparkba nem gyereket sétáltató anyukák, hanem dolgozó emberek járnak... És a járdából még maradna is vagy 2 méter... Hát ki a hülye? Aki lehúzódva parkol, ezáltal biztosítva a folyamatos közlekedést (ződek figyelem: ezáltal csökkentve az emissziót), vagy az a majom, aki nem csinált rendes parkolót az út szélére?!
2011.08.25 08:13:12Daniel M.
Én mellesleg itt is bevezetném a három csapás elvét.
Ha harmadjára kapják rajta ugyanazon a szabályszegésen, akkor a jogszabályban előírt maximális büntetési tétel onnantól ugyanarra a szabályszegésre.
A konkrét példában a harmadik és az a fölötti szabálytalanság minden egyes alkalommal 300.000 Ft.
Ha nem tud fizetni, akkor pedig a bűnelkövetés eszközét kellene lefoglalni.
Ez a lefoglalás Szlovákiába is működik már!
Ha másból nem tanul a magyar autós társadalom, ebből tuti tanulna. Persze csak talán.
2011.08.25 08:16:45tocibacsi
Daniel M. - mondom hogy teljesen igaza van mindenkinek kresz szempontból - ez az első kommentem. De attólmég aki jár a belvárosban, annak lehet némi fogalma az ottani állapotokról. Ennél sokka súlyosabb gondok is vannak, azokkal kéne foglakozni, úgymint zebrán parkolók és a többi. A parkolásra pedig megoldást kell teremteni.
Továbbá 3 méteren 2 autó ma már nem fér el. Hiába írja a kresz. Ha egy babakocsi elfér a járdán, akkor inkább álljanak rá, mintsem százmétereket kelljen visszatolatgatni, ha jönnek szembe... Valószinűleg ugyebár nem azért parkol MINDENKI a járdán, mert ezzel akarja fitoktatni, milyen gecijól tud tolatásból padkázni... sokkal egyszerűbb szabályosan lebaszni a verdát az út szélére...
2011.08.25 08:18:44tocibacsi
Daniel M. - 3 csapás: oké öregem, de az ugye nem úgy működik, hogy a harmadiknál szólnak... Ennek ugyebár pont a NEVELÉS a célja... Érted e?! Ha a gyereked a szoba közepére pisál 2x, akkor megvárod a harmadikat és utána egyből agyonvered, vagy szólsz az első után, nincs csoki a második után, seggberúgás a 3. után?! nemde?!
2011.08.25 08:25:56drbuboo
Nem olvastam végig minden bejegyzést, úgyhogy nem tudom, hogy valaki rámutatott-e már a következő lényeges pontra: A levélíró azt mondja, évek óta mindenki így parkol az adott helyen, és soha ez előtt nem büntették meg. Most meg egy hét alatt négyszer. Ezzel van a baj. Nem kóser az a hozzáállás, hogy évekig tolerálom, hallgatólagosan jóváhagyom a kialakult szokást, aztán meg hirtelen egy héten keresztül naponta megbüntetek mindenkit 30000 forintra. Mert ez a biztos jele annak, hogy tökéletesen csak a lehúzásra megy ki a dolog! Büntessék meg a szabájtalankodót, de igazságos úgy lenne, ha mindig mindenkit megbüntetnének, és EDDIG IS MEGBÜNTETTEK VOLNA. Utóbbi hiányában az előbbit is illett volna egy figyelmeztető kampánynak megelőznie. Nem azt mondom, hogy nem volt jogszerű, de nem volt igazságos négyszer büntetni úgy, hogy a delikvensnek ideje sem volt észbe kapni. Mondom mindezt úgy, hogy sosem parkolok tilosban, mivel hogy nincsen autóm.
2011.08.25 08:49:30Nzoltan
Van aki azt írja, hogy élhetetlen az ország a sok lehúzó bírság miatt. Pedig ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor lenne igazán élhető kishazánk.
2011.08.25 08:53:26tocibacsi
Nzoltan - azé ez csúnya általánosítás... bár alapvetően igazad van... l. 2-vel korábbi kommentem, kresz, 3 méter, autók valós szélessége...
2011.08.25 09:21:55teabore
Amikor tolom az ikerbabakocsit és a sok ***** miatt le kell mennem az útra, hogy kikerüljem a járdán parkolókat, akkor nem kellemeseket gondolok a tulajdonosról, közteresekről, rendőrökről. Persze van, amikor felhívom őket naivan, a lelkiismeretem megnyugtatása miatt, amikor már elszáll az agyam, de természetesen basznak rá.
Amikor viszont a kapubeállómba parkoltak be, felhívtam a köztereseket, ugyanis magassági kormány nincs az autómon. Válasz: mivel a kapubejáróba állt, nem vihetik el a közterületesek. Rendőrök: megpróbálom előkeríteni a tulajdonost - ez valószínűleg sikerült, mert 10 perc múlva jött a fazon és nagy gázzal elhajtott. Szóval: WTF???
2011.08.25 09:34:28ColT
A legszebb ez a nem kell értesíteni az üzemben tartót. Aki jelen esetben a tulajdonos volt.
Na most, akkor mégis honnan fogja megtudni valaki, hogy szabálytalankodtak a kocsijával?
Tehát akkor lehet, hogy engem megvágtak már fél éve (asszem nem volt miért) de majd jövőre jön a két millás csekk :D
Szeretünk, magyar yard, meg bürokrácia.
2011.08.25 09:35:57Vallalkozas Hatraltatasi Iroda
blogmotor szarjon sünt.
2011.08.25 09:36:20ColT
Ja meg a másik : ezek a bírságok már valóban nem a rend fenntartását szolgálják. Én is szabálykövető vagyok, próbálom nem akadályozni a többieket, röhögök a megbüntetett köcsögökön (már ha jogos volt a bünti) de a bírságolás ezen módja egyszerűen faszság.
2011.08.25 09:43:49bp123456
Hasonló büntetést kaptam vagy két hete én is, a VIII. kerületben. Itt is évek óta (>14, mióta ott lakom) parkol így mindenki. Szerencsére csak egyet kaptam.
A dolog érdekessége, hogy
- a pontos helyszín egy sarokkal (igaz, csak 30m), de más, mint az előadott
- az utca elején egy jó ideje (nem tudom, mióta, de most igen) kint van mind két oldalon (egyirányú az utca) a járdán parkolós tábla
Bonyolítja a helyzetet, hogy van az utca korábbi szakaszán egy "várakozni tilos, 10m" tábla.
Ezt nem lehetett sehonnan kideríteni - legalábbis nekem nem sikerült megfelelő paragrafust találni -, hogy a tiltó tábla hatálya után továbbra is érvényes-e az utca elején kitett parkolás rendjéről szóló tábla vagy sem.
Ezen a szakaszon az úttest szélén a járda mellett nem lehetne megálni, mert nem lenne meg az előírt távolság a másik oldalon parkoló autókig....
Természetesen fellebbeztem, az eredményt még várom...
A büntetés egyelőre egyedi esetnek tűnt, mert továbbra is ott áll és úgy áll meg mindenki, mint korábban
2011.08.25 10:27:34wagem
És mi van,ha ugyan az az autó,amelyik félig felkúszott a járdára,azt 1x megbüntetik 30 e-re pl.kedden.De nem kocsival megy haza a tulaj hanem a stricije viszi haza szombatig.Minden napra kap egy sárgát.
Úgy tudom...kövezzetek meg ha nem igaz....hogy egy vétségért csak 1x lehet büntetni.
2011.08.25 10:51:14Főúr1127
Nem lenne baj a szabálytalan parkolókkal, meg a rokkantkártya hamisítókkal, ha színes-szagos fővárosunkban lehetne rendesen parkolni. Ugyanis a katasztrofális közlekedési viszonyok nem amiatt alakultak ki, mert a pesti ember nem száll (az amúgy rohadt drága) tömegközlekedésre, hanem mert nem lehet parkolni.
Nálunk az utcában cca. háromszor annyi autó van mint parkolóhely, és szinte egész nap tele van minden hely, mert nappal a környéken dolgozók, a beszállítók meg az ide parkoló turisták vannak mindenhol, este meg a helyiek vadásznak a helyekre. Így az emberek minden helyen ahol lehet parkolnak. 150 méterenként van parkolóautomata, a három legközelebbiből kettő mindig hibás vagy működésképtelen, a kapualjakban meg ott bujkálnak az ellenőrök, sokakat már azelőtt megbüntetve, hogy esélyük lett volna jegyet venni.
De mit tesz ezért a főváros? Drágítja és tágítja a zónákat. Egyirányúsít, szigorúbban ellenőriz és büntet. Évről-évre több az autó, de egyre kevesebb a hely. Pakolni csak a külső kerületekben lehet napközben (de ott is egyre kevésbé). Olyan utcákon, ahol 30 éve még a villamos is elfért, ma már egyirányú a forgalom, a teherautók meg kettővel mennek, mert ki van centizve a hely. Van ahol a kukásautó nem is fér be a sarkon, mert szélesebb, mint a hely ami adva van. Persze ilyenkor feltűnnek az ellenőrök, és hirtelen mindenkit megbüntetnek, mert nem férnek el a járművek.
2011.08.25 10:52:01Főúr1127
A környékünkön este hat körül helyet találni legalább 25-30 perces "móka", de mit mondanak? Hogy olyan rossz hogy mindenki autóval jár és nem busszal. Egy időben busszal jártam a munkahelyemre, megelégelvén azt, hogy háromnegyed óra a dugó miatt hogy beérjek. A busz majdnem egy óra volt (két átszállással) ráadásul várhattam esőben-fagyban, és még mindig drágább volt a bérlet, mint a benzin.
A város tele van üres telkekkel, mindegyikre lehetne rakni egy parkolót, vagy egy parkolóházat, feleakkora lenne az utcákon a parkoló autók száma, és reggel nem állna be a forgalom sem olyan könnyen.
De ne, ne bővítsük a helyeket, szüntessük meg azokat, mert ez egy ilyen tiszta és felvilágosult város, csak éppen élhetelen. Senkinek nem lenne baja a drága parkolással sem, ha lehetne parkolni. De az, hogy az ember fél órát kering a helyért, utána meg óránként 5-600 forintért parkolhat, hát fasza. Az egész fővárosi parkolást kéne átgondolni és újratervezni, akkor talán élhető lenne a főváros (hasonlót lehetne foganatosítani a nagyobb városok (Szeged, Debrecen, Miskolc, Pécs, Sopron, Stb.) belvárosában is. Tömegközlekedés detto. Ha minden feleannyiba kerülne, mint most lehet még használnák is a dolgozók.
2011.08.25 10:54:01isti77
Kedves posztíró, ha ezt a négy büntetést sorozatban akkor kaptad volna meg, amikor elkezdted a járdán parkolást, akkor kevésbé fájt volna?
Mert ha naponta így parkoltál, akkor az ügyintézés átfutási ideje miatt valószínűleg korábban is többször sikerült volna belefutnod ebbe a bírságba, mire az elsőről megkaptad volna az értesítést.
Az pedig, hogy minden eset után külön büntetés jár, természetes. Vagy úgy gondolod, hogy ha egyszer megbüntettek, akkor bérletet váltottál az adott szabálysértésre? Ha reggel belefutok egy traffipaxba, akkor onnantól egész nap száguldozhatok, mert egyszer már megbüntettek gyorshajtásért?
Mekkora meglepetések lesznek itt még, amikor igazán elkezdik számon kérni a (nem csak közlekedési) szabályok betartását.
wagem: de ő ezt a vétséget nem egyszer követte el, hanem minden nap újra. Nem folyamatosan állt ott, hanem minden nap elment, és másnap újra visszaállt szabálytalanul.
2011.08.25 12:37:20Zola_
Daniel M.:
Márpedig rágalmazol, mivel nem tényeken, hanem vélelmezéseden alapulóan teszel vádaskodó kijelentéseket.
Ami úgy kezdődik, hogy "nem tanácsoljuk", az egyértelműen arra buzdít, hogy NE tegye, ennyire egyszerű.
2011.08.25 12:58:09KuKori
Tetszik Winkli kamu tagadásos módszerrel kreált megoldáshalmaza. ;-)
2011.08.25 13:16:23Daniel M.
tocibacsi
Nem, nem várom meg a harmadik alkalmat a pisálással kapcsolatosan.
De azért az sem járja, hogy előre felhívom a figyelmet, hogy holnap ellenőrizni fogom, hogy szabályosan parkolnak-e az autósok, aztán két napra rá már megint mindenki szarik az egészre.
Zola_
Kukori hozzászólására hívnám fel a figyelmedet.
A TC újságíróinak nevezett csőcseléknek már nagy gyakorlata van ebben a kamu tagadásos írásokra, szerintem ha kéred, még tanfolyamot is tartanak. ;) :)
2011.08.25 13:22:23labi
@Gabor2000: "Amíg valaki az első büntetéséről nem értesül, addig tahóság a nyakába akasztani továbbiakat, ugyanis azt sem tudja, hogy "bűnözött"."
Honnan is tudná hogy kell parkolni az akinek jogosítványa van... :)
2011.08.25 14:09:45Cecan Basescu
Nem kívánom még a szabályok mellett acsarkodóknak sem, hogy akkor tartsa be mindenki egyszerre a szabályokat koppra (úgy, ahogy jelen állapotban kellene), amikor őket vagy kedves családtagjukat vinné a mentő a kórházba.
Bizonyára sokaknak a 4 kerékkel a járdán álló paraszt ugrik be aki 10 centi rést engedélyez a gyalogoknak, de fenti esetről nekem a Kiscelli utca (III.) ugrik be. Mióta ismerem 2 kerékkel a járdán parkol mindenki, a déli oldalán még simán elférnek babakocsival is gyalogok. Egy napon aztán szépen végigbírságolták az egész utcát. Aki pedig a bírságolt autó helyére jött az a járda mellé állt szabályosan. Pár óra alatt nem csak az utca, hanem a Bécsi út is beállt (az épp autózható időben). Mi ez, ha nem pénzbeszedés? Pláne ezzel az értesítési rendszerrel. 2011-ben. És van aki meg is van győződve róla, hogy ez így korrekt. Faszt!
2011.08.25 14:37:22McZozo
Lehet itt pro kontra ervelni es mindket oldalnak igaza is van bizonyos szemszogekbol de azert szogezzuk le egy normalis helyen ez azert egy ilyen helyen ugy menne hogy ok felszereltuk a kukkert es mostantol szabalyosak leszunk rendben. De akkor havan egy ilyen bevett gyakorlat az adott utcaban es nem egy budos bunko all csak miden nap szarul a jardan hanem mindenki. Akkor persze ha nem penzszerzes lenne a cel hanem a szabalyra szoktatas akkor mondjuk napi ketszer egy hetig vegigmenne egy kozteruletes egy fenymasolt lapocskaval amivel rarakna az autokra hogy mostantol tilos es jovo hettol bunti. Vagy meg ennyi se kell ott ahol lakom londonba most, ugyan epitkezes miatt de az utcamba megvaltozott a parkolasi rend na ezt 1 honappal elore minden villanyoszlopra kiplakatoltak hogy az ott lako marhakat ne erje meglepeteskent mert elviszik az autojat. Szoval azert kulturaltan is meg lehetne oldani ha akarnak de ebbol latszik hogy csak a penzbevetel votl a cel.
hasonlo meg durvabb esetet mar meseltem it tmikor a dunaplazanal egyik naprol amasikra kerekbilincselni kezdtek egy olyan helyen ahol evek ota parkoltak az emberek tabla es minden nelkul azzal a hivatkozassal, hogy diszburkolatra parkolnak az emberek. nonszensz
2011.08.25 14:41:05ijontichy
Ismerős. Ráadásul nem szimplán a többszörös az érdekes. Félreértés ne essék, lehet rendet rakni, de...
Pár éve játszották el egyjárdás, szűk budai utcákban. Egy reggel rajtaütésszerűen végigbüntették a környéket. Ehhez tudni kell, hogy jómagam bő tíz éve parkoltam már az iroda környékén így, mégpedig azért, mert itt mindenki (az ittlakók is) így parkolt, megkönnyítendő a szemből kertekből kiállást (szokásjog?). A T (úgyismint tahó) hatóság ezzel nyilván tisztában kellett legyen. Polgárbarát megoldásként először talán egy cetlivel kellett volna végigszórni a környéket, mondjuk "T. autós! A jövő héttől büntetünk..." (tudom, hol élek én?).
No mindegy, azóta "rend" van, a gyalogok ugyanúgy az úttesten járnak, mert a járda szűk, a kertből kiállók meg manővereznek. A T. hatóság meg gazdagabb lett párszázezer forinttal. Kőccsék munkanélküli segélyükre.
2011.08.25 14:49:27Zola_
Daniel M.:
szerintem pedig egyszerűen csak vicces akart lenni Winkler, mikor felsorolta, hogy NEM tanácsol néhány amúgy is képtelenségnek tűnő dolgot (amire már tocibacsi is utalt az egyik neked címzett hozzászólásban)
nyilván utálhatsz, kritizálhatsz bárkit, de eleve rosszat feltételezni és rágalmazni nem szép dolog :)
2011.08.25 14:51:59rregisterr
Mc Zozo, ott a pont.
Azert jo hir, hogy ennyi szent van itt, akik igy betartanak minden szabalyt. Kar, hogy ok nem kozlekednek annyit, mert az utakon nincsenek, azt hiszem.
Egyebkent a sztori lenyege az nem a parkolas, hanem allam bacsi hozzallasa. A tobbseg nem erti, hogy az allamnak kotelessege lenne a szabalyokat meltanyosan alkalmazni. Nem ezt tette, ez nem lehet igy jo.
A szenteknek meg csak annyit: ha az ember csak akkor szolal meg, amikor vele szemben megy a disznosag - egyebkent: jogsertes is - akkor mar keso.Ugyhogy ne oruljunk ha mast szivatnak unintelligens modon.
2011.08.25 15:07:13McZozo
nem arrol van szo hanyszor, itt is persze hogy ha szabalytalankodsz annyoszor buntetnek meg ahanyszor megserted a torvenyt. itt az a felhaborito hogy semminemu koztes allapot nem volt. x evig szabad volt illetve halgatolagosan nem csesztettek senkit aztan meg egyik naprol a masikra nem. es valoszinuleg azert buntettek meg tobbszor mert mire az elso bunti kijott es tudatosult benne hogy mostantol nem szabad eltelt jo par het es addig szepen minden nap fotoztak. tehat addig kapott egymasutani bunteteseket mig nem is tudott rola hogy mostantol ez van. Erre mondtam hogy ha nem a penszerzes lett volna akor szepen kiplakatoljak es adnak egy het turelmi idot hogy az emberek elolvashassak mi az uj rend es aztan nyomhatjak a napi buntetest akkor mar senki nem szolhat semmit de nem igy
2011.08.25 15:34:322-More
rregisterr:
Ott tévedsz, hogy ide nem szentek járnak, hanem herevakaró, zéró emptaikus készségű, vidéki hobbiautós kresz-és véleménynácik, akiknek önmagukon kivül senki és semmi nem számit ezen a kurva világon. Nem olyanok, akik rendszeresen autóznak pesten, akár azért mert ott élnek, akár mert ott dolgoznak. A partvonalról meg könnyű ugatni, kibicnek semmi se drága, stb. Bezzeg ha nem elég roppanós a virsli a hentesnél, ha nem elég friss a kenyér, ha az ő bőrükről van szó, akkor mindjárt lehet pofázni, tudatos állampolgárkodni. Kivánom nekik, hogy mikor ők lesznek a cumi köpős felén, akkor is ekkora legyen a szájuk, mert előbb vagy utóbb, de valamiért őket is meg fogja találni a szerv, ahogy mindenkin lehet valamilyen szinten fogást találni.
Apró adalék, "saját" sztori, asszony vagy 2 hónapja le akart fordulni a rákócziról. Szabályosan kisorol a buszsávra, kanyarodna be az utcába, ami fel van bontva. Se tábla kirakva, se semmi, csak a baszom nagy munkagödör. Összefüggő kocsisor hömpölyög mellette, busz mögött, mit csinál? Továbbmegy a buszsávon, lekanyarodik a következőre. Meg is lett az eredménye egy csinos birság formájában, mert ugye az ilyen garázda viselkedést nem lehet tolerálni.
2011.08.25 15:52:54McZozo
2-More
Itt sem arrol van szo hogy ne buntessek meg. fel van szerelve egy kamera ami nem ember nem merlegel es ugye a szabaly az szabaly, hanem az a baj hogy utana mikor bemesz a rendorsegi eloadohoz es elmondod hogy de kerem abban az idoben ott utca le votl zarv aerrol elojelzotabla nem volt kirakva. akkor meltanyossagbol a rendorseg elal a buntetesbol. Szerintem ez lenne egy normalis helyen a hozzaallas. csak az abaj hogy de itt akkor is megbasznak csak hogy fizess paraszt. Viszont annyibol modositanek hogy kozteresek esznelkul buntetnek naluk igy megy de rendorokkel eddig jo tapasztalatom volt ha valami csunyasagon fogtak es utana vettem a faradsagot es leirtam a tenyallast a mento korulmenyeimet eddig meg mindig pozitivan hozzaallva egyedileg merlegelve csokkentettek avagy megszuntettek a buntetesem. Persze ehhez hozzatartozik, hogy nem vagyok notorikus szabalyserto es 10 ev alatt ha harom esetem volt veluk. Szoval jo aldalat is nezve a rendoroknek eddig iranyombol respekt ilyen teren. Szoval en a leveliro helyebe is beprobalnam a targyalast a rendorokkel. Ha jol tudom ugy is van hogy kozterulet kikuldi a buntit es ha nem fizeted be atadjak a rendoroknek akik szinten kikuldik akkor van jogod nyilatkozni levelezni hogy mi a panaszod akkor ok elbiraljak 30 nap alatt es kiderul mi lett. Szal en ezt megprobalnam eddig nekem meg mindig bejott es sulyos tizezreket sporoltam egy belyeg araert
2011.08.25 16:13:112-More
McZozo:
A konkrét esetben, a kamerát ember nézi és ember húzza be a strigulát, a gép csak rögziti a tényállást. Méltányosság meg nincs. Leszarja, mert ezen tud pénzt beszedni, nem a bodzaszedőn, az x5ös szlovák "vállalkozón", vagy a kőműves zsigulin. Úgyhogy én meg az illetékbélyeg árát spórolom meg évek óta, és ha valami gebaszt van, nagyritkán, mert odafigyelek amióta kifizettem 50 rongyot egy erősen kétesélyes koccanásos balesetre, és még örülhettem mert 70ről indult, meg egy jogsi elvételről.
A másik csoda amúgy, ha már közteres és hasonló állatfajták. A józsef körút a fővároshoz tartozik, szoktam látni az üllői sarkján reggel kimenni a brigádot ticketelni. Reggel 8kor szépen, nyugodtan elindulnak, elszivnak egy mahorkát, leguritják a kávét, és negyed kilenc-fél kilenckor szépen megticketelik, akinek nincs jegye. Nagyon helyesen, engem pl egyszer óra 20kor büntettek meg, mikor elaludtam. Próbáld meg ezt a hőgyesben, ami már 9. kerület, egyszer 8:01kor rakta rá a mikuláscsomagot, mondom anyád, jobb napod ne legyen, itt a 6k. Pár hétre rá megint úgy jött ki a lépés, hogy nem birtam letámolyogni 8ra, csak óra 5re, megint ott a csomag. Kiállitás időpontja: 8:00. Rendes...persze az, hogy az automata nemegy helyen a kétszáz forintost egyáltalán nem, a százast meg 10ből egyet ha megkajál, azt nem emlegessük, olyan nincs. Mint ahogy olyan se, hogy szar az automata, mert azt a diszpécser jobban tudja benntről, hogy nem fogad el éppen a masina SEMMILYEN érmét. Türelmi idő sem érvényes, csak ha már van egy lejárt jegyed, de azzal negyed óra, ha nincs, mert elmentél jegyet váltani, akkor megszoptad. Röhejország.
2011.08.25 16:35:01McZozo
2-More
Ezzel egyutt azt mondom a kamera kepen nem biztos hogy latszik hogy az utca le van zarva ok meg amig masvalaki nem mondja nem biztos hogy tudjak ezt viszont ha felhivod a figyelmuket akkor a meltanyossagot elvarnam ha n em igy volt akor sun a seggukbe sajna
a parkolasi tarsasagokrol ne beszeljunk nekem mis volt esetem veluk nem is egy az egyik gyongyszem mikor asszonyt vittem reggel hetre mamutba terhessegi ultrahangra. parkoloorat latom. penzt bedobom erre visszakopi hogy meg nem fizeto idoben vagyok mit akarok en dobalni. Tehat a rendszer nem engedte elore bedobni ezek utan termeszetesen mire 8 ora 15 re visszaertunk a kocsihoz mar rajta volt a mikulascsomag. szoval no komment sun nekik is nemesebb testreszukbe
2011.08.25 16:47:442-More
McZozo:
Elhiszem, hogy nem látszik, meg is irtuk a fellebbezést akkor, bár én mondtam az asszonynak hogy felesleges erőlködni. Nekem már nem ez volt az első hasonszőrű akcióm, de az utolsónál megfogadtam, hogy semmilyen szervvel nem vitatkozok többet az életben, mert csak saját magamat idegesitem fel és az időmet pazarlom.
Ettől függetlenül, effektive az intézkedő zsandárokkal egy-két kivételtől eltekintve csak pozitiv tapasztalataim vannak, az is ember, az is a munkáját végzi, alapvetően nincs bajom velük.
Sőt igazából egy volt olyan, amit nem is értettem, lemeszeltek minket hogy nincs első rendszám az autón. Igen, vidéken voltunk, elhagytuk, már más is szólt, azért is csináltunk egyet szép nagy kani betűkkel papirra és raktuk az ablakba. És jelentettük e. Igen, hogyne, fehérváron, ahol azt mondták, jelentsük be a területileg illetékes tokmányirodában. Oké, akkor birság. Miért? Mert nincs rendszám. Aha, tehát ha te be akarod jelenteni, és mondjuk nem a helyi okmányiroda előtt vesztetted el, akkor teljesen jogosan basznak meg. Igen. Persze az nem számit, hogy az egyik rendőrnek akkora hordóhasa volt, hogy 3 métert nem tudott volna futni, ergo fizikailag alkalmatlan, a másiknak nyaktól csuklóig ki volt tetoválva az egyik karja, ami meg a szolgálati szabályzatba ütközik, sebaj. Finom adalék, hogy a 35 fokban a hátsó ülésen torkaszakadtából orditó 2 hónapos gyerekre való tekintettel meg is tudták irni a csekket 5 rongyról ketten 20, azaz HÚSZ perc alatt. Mindezt úgy, hogy a sünmobil segge közben kilógott az ajtóssy dürer-re, megakadályozva hogy onnan balra kis ivben bekanyarodjanak, illetve hogy a busz normálisan tudjon haladni a külsőben.
Ettől függetlenül, ez az egy afférom volt velük az elmúlt uszkve 12 évben.
2011.08.25 16:51:212-More
Akartam mondani jobbra kisivben, mielőtt valamelyik nyelvtan-kresznáci belekötni.
2011.08.25 17:00:05McZozo
2-More
Nekemis csak egy negativ pontoslabdas elmenyem volt a sundorseggel. Vaci uton vasarnap delelott aszonnyal gyerekkel haladtam es igen kocsog tusko modon miutan korbeneztem hogy sehol senki megfordultam az egyik lampanal. Erre sun elvtars kiugrott szolgalati wagon r evel valamelyik fa mogul. Oh mondom beszoptam ennyi. Jon rendorne elvtarsno, s kezdene a monologot , hogy tudom e. mondtam haladjunk tudom gyerek sir hatul kernem a csekket a pontot s jonapot. Erre ot fogott vagy egy orat s arrol probalt meggyozni, hogy oldjuk mar meg valahogy okosba mert ha feljelent akkor az draga lesz en meghiaba gyozkodtem hogy ertse meg honap vege van tarcamba van 500 forint es most tenyleg nem tudok per pillanat sehonnan szerezni semmilyen kp t, ugyhogy irja meg a csekket es arra vna x napom hogy befizessem addig meg kapok ujabb fizetest. Tiszta monti piton volt a jelenet s ha nem en vagyok benne biztos rohogtem volna. De hogy ellenpaldat is mondjak mikor egy balesetes autoval jottem haza svajcbol a 8 as foutonmegallitott a sun kerdezte mi tortent majd elmondtam es mondtam hullak vagyunk met 18 oraja jovunk mar ilyen autoval hogy minel elobb hazaerjunk errekozolte hogy ebben eaz esetben engedjem meg hogy meghivjon engem es utasomat egy kavera. szal ilyen is vna meg olyanis ezert nem alltalanositok sose.
2011.08.25 18:28:12khaleeji
abszolút biztos megoldás az obj. fel. alapján kirótt közigbírság kikerülésére:
mivel az üzembentartó mentesül a bírság alól, amennyiben bizonyítja, hogy az autót valaki más használatába adta az elkövetés időtartamára, így csak egy bérleti vagy kölcsönszerződést kell írni egy külföldi (akár off shore) céggel vagy magánszeméllyel, vagy egy olyan belföldi magánszeméllyel, akitől nem lehet semmit behajtani ( mert nincs belföldi munkabére, bankszámlája, ingatlana, gépjárműve, leülni a közigbírságot pedig nem lehet, mert ez nem szabálysértés).
ezesetben őket bírságolják, a velünk szemben kiszabott bírságot pedig törlik.
tőlük meg úgysem lehet soha semmit behajtani...
tudom, hogy ez nem szép módszer, de az obj. fel. sem az, és ha egyszer az alkotmánnyal, sőt a jogállamisággal szöges ellentétben álló törvény alapján akarják vegzálni az állampolgárt, akkor neki is joga van az ellen minden módszerrel védekezni.
2011.08.25 22:54:11komikus
Tehát te nem lopsz,nem rabolsz,nem csalsz adót,csupán fél méterrel átlógsz egy vonalon,amiért nagyobb büntetést kapsz,mint a rabló bankár,a tolvaj politikus.Pont ő uszítja rád a szellemileg sérült parkolóőrt,a retardált közterületest,az irigy rendőrt a kamera mögött.Ilyenkor ezek az élősködő senkik biztosan kezdik valakinek érezni magukat.Ez nem rend,hanem káosz.
2011.08.25 23:05:21Fikamatyi
McZozo: ha evekig nem buntettek, de most kapott negy csekket, azzal mi a gond? Eddig hitelezett a hatosag. Ha otevente kap egy harmincezrest, akkor. Ket honapon belul ugyan igy parkol. Ezt a negy buntit most megjegyzi a kovetkezo 10 evre.
2011.08.25 23:07:13tip4survival
tocibacsi: KRESZ 40 §(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével ... akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.
Tehát ha utólag bemutatjátok egy ismerős rokikártyáját, akkor megúsztad. Őt vitted és kész.
2011.08.26 07:02:38Nzoltan
khaleeji:
Szerintem teljesen rendben van az objektív felelősség. Azt azért ne felejtsük el, hogy alapesetben az ember ezzel nem is találkozik, csak ha szabályt szeg. Vannak autósok, akiket évtizedekig nem bírságolnak mert betartanak minden szabályt. nem egy ilyen van a családban, azok például nagyon jó ötletnek tartják, mert a szabálytalankodók okozzák a veszélyes szituációkat a közlekedésben. Szerintem ez a normális hozzáállás. Ugyanakkor a szabályszegő tudatában van a tettének, tehát vállania kell a felelősséget. Ha pedig nem, mert nem vette észre, akkor el kell venni a jogosítványát, mert alkalmatlan a gépjármű vezetésére.
2011.08.26 07:05:24Nzoltan
tip4survival:
ja,persze. Szerinted melyik bíróság fogadja el a bemondásra ezeket az indokokat? Az eltárolt felvételen tisztán látszik a rokkant ember hiánya. Innentől kezdve nincs miről beszélni.
2011.08.26 07:07:22Nzoltan
komikus: Az élősködő senkik csak azokon tudnak fogást találni, akin szabálytalanságon érnek. Innentől kezdve nem értem ezt az egészet.
2011.08.26 11:05:17aix
Fent már idézték a jogszabályt. Szerintem nem egyértelmű, hogy mind a 4 pontnak teljesülnie kell. Sem a magyar nyelv szabályai alapján, sem logikailag nem stimmel. Az együttes érvényességet az és szó jelöli, amely csak a c) pont után van, nekem ebből az következik, hogy a d) pontnak kell mindenképp teljesülnie és a) b) c) közül valamelyiknek. Az a) b) c) ellentmondásban is lehetnek, pl: tábla vagy útburkolati jel engedi, de nincs meg a 1,5m vagy több, mint a felét foglalja a járdának. Ismerek ilyen helyet. Akkor ott büntethető vagyok? A b) és c) pontokat értelmes lenne együtt kezelni, szerintem ezért veszik az egészet egy kalap alá. Mindenképp pongyola a jogszabály megfogalmazása.
2011.08.26 12:42:49Perillustris
@tip4survival: másfél méternek akkor is meg kell lennie, ha mozg. korl. igazolvány van.
2011.08.26 14:17:46tip4survival
Nzoltan: Nem kell, hogy a felvételen látszódjon. Azon nem lesz rajta az egész parkolás az elejétől a végéig, csak néhány állókép. Ha rokkantat hoztál vagy viszel, akkor megállhatsz, de csak amíg szükséges. Nyilván, ha hozol valakit, akkor nem állhatsz ott 4 órát, de valszeg 30 perc még belefér.
Perillustris: Bár ez a törvény alaján nem egyértelmű, a 1.5m-nek szerintem is teljesülnie kell. Ahol a törvény nem egyértelmű, ott jó eséllyel bukod az ilyen kártyás magyarázatot, de a rokkantszállító egyértelműen felállhat a járdára, így ha más szabályt nem szegsz meg, akkor szerintem megúszod, főként ha még az illető is tanusítja, hogy őt hoztad/érte jöttél.
2011.08.30 12:19:45Versenycsiga
Lószart. Itt arról szól a sztori, hogy a 6óság azt lesi, mikor hibázol, aztán megy és osztogatja a csekket. Gátlástalanul, pofátlanul. Nincs elég gáz itt, még ezen a fronton is a lehúzás megy. Ennyi.