Súlyos káosz a rendőrségénél?
2011.09.27. 10:21 - TotalCar
Kedves olvasónk jól ráfutott egy aknára: úgy tűnik, Vas Megyei Rendőr-főkapitányságon bajok vannak, és most az összes csőstül szakadt az ő nyakába.
Mit tehet a magyar, ha jó szándékkal intézkedik s fizet, majd a határidőn túl cseszegetik? Gábor a levélírást választotta, és másolatot, igaz, az dokumentumok nélkül, nekünk is elküldte - szívesen ott lennénk, amikor az illetékes jelvényes munkaerőtől megkérdi a főnöke, hogy mi is volt ez?
Tudják, kezdeném én úgy a levelem, hogy Tisztelt Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata, vagy Tisztelt BRFK Rendészeti Szervek Közlekedésrendészeti Főosztálya, de a tisztelet szikrája sincs meg bennem! Az, amit önök közigazgatásnak hívnak, egyre közelebb áll a közröhejhez ...
Ügyszám: 21000/00237936/1/2010 ált.
2010.05.29. 15:43-kor, Kaposvár belterületén a megengedett 50km/h helyett 72km/h sebességgel közlekedtem édesapám (Sz. József, született: ---------, 1962. január 15., lakcím: 8630 Balatonboglár, -----------), ---759 forgalmi rendszámú gépjárművével! Ezt soha, egyetlen percig nem tagadtam!
Az önök részéről 2010.06.03-i dátummal keltezett és édesapám által 2010.06.18-án átvett "Értesítés a közigazgatási eljárás megindításáról" tárgyú levelükre (iratazonosító: 800463597), az önök által kiszabott 5 munkanapon belül 2010.06.25-én, írásban, postai úton válaszoltunk!
Gyengébbek kedvéért:
2010.06.18. péntek - az átvétel napja
2010.06.19 szombat - hétvége
2010.06.20. vasárnap - hétvége
2010.06.21. hétfő - 1 munkanap
2010.06.22. kedd - 2 munkanap
2010.06.23. szerda - 3 munkanap
2010.06.24. csütörtök - 4 munkanap
2010.06.25. péntek - 5 munkanap - a mentesülési körülményekre való
hivatkozás postára adása
A mentesülési körülményekre való hivatkozás postára adását
természetesen, a Magyar Posta "Könyvelt küldemény feladóvevénye" dokumentummal igazolni tudom! Ezt a dokumentumot önök, Vas Megye Rendőrfőkapitánya által fejlécezett és a dandártábornok aláírásával 2010.10.22-én keltezett levelükben (iratazonosító: 801482741) írtak alapján befogadták. Ebből idéznék:
"A gépjármű üzemben tartója 2010.06.25. napján a közigazgatási bírság megfizetése alóli mentesülés céljából nyilatkozatot nyújtott be hatóságomhoz. A benyújtott nyilatkozat megfelel a Kkt. 21/A. $ (2) bekezdésében meghatározott feltételeknek, így a közigazgatási bírságot a jármű használatra átvevőjével szemben kell kiszabni."
Ergo, Velem szemben.
Édesapám, 2010.07.02-án kézhez kapott, egy az önök részéről 2010.06.24-én keltezett határozatot (iratazonosító: 800574810), mely szerint 30 000 Ft közigazgatási bírság megfizetésére kötelezik.
Mivel a gépjárművet használatra átvevő, vagyis Én, korábban írásban elismertem a gyorshajtást, így ezzel a határozattal nem foglalkoztunk, hiszen a gépjárművet nem édesapám, hanem én vezettem.
2010. augusztus közepén -Én naiv- felhívtam a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálat Végrehajtási Osztályát, hogy megérkezett-e a nyilatkozatom, ugyanis eltelt bő 1,5 hónap és még mindig nem kaptam meg a nevemre kiállított határozatot, melyben köteleznének a bírság megfizetésére.A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálat Végrehajtási Osztályán egy hölgy arról tájékoztatott, hogy a levelem megérkezett, legyek türelemmel és postázni fogják a határozatot. A hölgy konkrétan felolvasott a nyilatkozatomból, így minden kétséget kizáróan a nyilatkozat beérkezett önökhöz.
A következő levelüket nagy örömömre 2010. november 2-án vehettem kezembe. A levél tartalmazott egy, a nevemre kiállított határozatot (iratazonosító: 801482741, ebben a határozatban ismeri el a r. dandártábornok, hogy "A benyújtott nyilatkozat megfelel a Kkt. 21/A. $ (2) bekezdésében meghatározott feltételeknek"). Ezzel a határozattal együtt érkezett egy 2010.10.26-án keltezett levél (iratazonosító: 801536037) melyben szerintem minden épeszű ember számára érthetetlen dolgokat írnak, majd a levél végén megállapítják, hogy " A gépjármű használójának neve és címe helyesen: T. Gyula 8251 Zánka, R----- utca 12." Sajnos T. Gyula Urat nincs szerencsém ismerni, de azt garantálom, hogy az ---759 forgalmi rendszámú gépjárművel még életében nem találkozott ...
Pusztán csak a sztori végett elmeséltem ezt a kis, immáron 6 hónapja tartó játékot egy ügyvéd barátomnak, aki nevetve annyit mondott, be ne fizessem! Itt kerekedtek el először a szemeim. Az önök által először küldött levél (iratazonosító: 800463597), mely tárgya: "Értesítés a közigazgatási eljárás megindításáról" hátoldalán kerek perec le van írva, hogy: "A bírságot a Kkt. 21. $ (4) bekezdésében foglaltak szerint az előírás megsértésétől számított 60 napos jogvesztő határidőn belül kell kiszabni."
A 2010. november 2-án kézhez vett határozatukra, 2010. november 3-án, természetesen 5 000 Ft illeték rányalását követően fellebbezést nyújtottam be. Ugyanis ha drága és szeretett országunk törvényes lehetőséget és jogot biztosít számomra, hogy ne kelljen 30 000 Ft-ot betennem a rendőrség zsebébe, akkor én ezzel a joggal szeretnék is élni!
Emlékeztetőül, 2010. november 3-a a dátum, ahol járunk, immáron bő 6 hónappal, a gyorshajtást követően. A következő levelet, mely iratazonosítót már nem tartalmaz, ügyszámként "21000/00237936/16/2010 ált." van feltüntetve, tértivevényesen 2011.06.22-i bélyegzővel ellátott borítékban hozta a postás.
És itt térnék ki arra, hogy mit képzel magáról az a hivatal-osztály-szerv, de miattam akár a levelet aláíró rendőr őrnagy osztályvezető, aki 5 munkanapot biztosít a részemre, hogy válaszoljak a levelére, ugyanakkor -számoljunk csak, november, december, január, február, március, április, május, június- 8, azaz nyolc hónapra rá tisztel meg egy levéllel? Hát saját magát, a munkahelyét, a hivatalát, az egyenruháját és a jelvényét járatja le...
E levelet már a Budapesti Rendőr főkapitányság, Rendészeti Szervek Közlekedésrendészeti Főosztálya, Közigazgatási Hatósági Osztály Alosztálya I. fejlécezte. A dátumot követő következő meglepetés, hogy a levelet édesapámnak
címezték, nem a részemre (holott egyszer már elismerték, hogy "A gépjármű üzemben tartója 2010.06.25. napján a közigazgatási bírság megfizetése alóli mentesülés céljából nyilatkozatot nyújtott be hatóságomhoz. A benyújtott nyilatkozat megfelel a Kkt. 21/A. $ (2) bekezdésében meghatározott feltételeknek, így a közigazgatási bírságot a jármű használatra átvevőjével szemben kell kiszabni."
Ebben a levélben, 3 oldalon keresztül ecsetelik azt, amit én magam is átéltem. Hogy hol mikor hajtottam gyorsan. Hogy mik a KRESZ által meghatározott sebességhatárok. A sebességmérő típusát, pontos GPS koordinátáit, hogy természetesen a rendőrség részéről minden maximálisan szabályosan és a törvényi előírásoknak megfelelően zajlott ... blablabla ... blablabla ... blablabla ...
Idéznék egy bekezdést ebből a levélből. 5 sor melyet önök írtak és mely 5 sor elolvasása után számomra érthetetlenné vált, hogy mit keresnek önök ott ahol ülnek???Eltelt 13 hónap és azt sem tudják, hogy mikor mit küldtek ki édesapám részére ... 5 sor, melyet elolvasva és az általam rendelkezésre álló levelek, borítékok, postai dátumok, feladóvevények tükrében felmerül bennem a kérdés, hogy van-e Magyarországon érdemi munkát végző rendőrség?
"A felterjesztett iratok és a rendelkezésre álló adatok alapján megállapítható, hogy az üzembentartó a közigazgatási bírság kiszabásáról szóló döntés kézbesítése-átvétele-(2010.06.18) után nyújtotta be a mentesülésről szóló nyilatkozatot, amely 2010.06.28-án érkezett meg az első fokú hatósághoz. A közigazgatási bírság kiszabására -azaz a határozat postára adására - 22 munkanapon belül 1. munkanapon került sor."
2010.06.18-án nem a "közigazgatási bírság kiszabásáról szóló döntés"-t vehette kézhez édesapám, hanem az "Értesítés a közigazgatási eljárás megindításáról" tárgyú levelet. Édesapám azért nem tudta a "közigazgatási bírság kiszabásáról szóló döntés"-t 2010.06.18-án átvenni, mert a döntést Vas Megye Rendőrfőkapitánya, illetve a r. dandártábornok 2010.06.24-én keltezte és a postai bélyegző tanulsága szerint a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata ezt a levelet 2010.07.02-án adta postára...
Nevetséges nem? És egy 8 hónapot késett, 6 oldalas levélben önök erre hivatkoznak ... ezt komolyan gondolják?
Tudják, a nevetséges nem ez. A nevetséges az, hogy az ebben a 2011.06.22-én postára adott levélben található, édesapám! nevére szóló 30 000 Ft-os csekket, én a rendelkezésre álló 30 munkanapon belül, 2011.07.20-án befizettem! Magyar ember vagyok, aki beletörődik a rendőrség igazságtalanságába, mert hiszek a "hagyom magam, előbb szabadulok" elvben. Én hülye barom magyar állampolgár!
Mint minden valamire való történetnek, ennek is lesz csattanója. Igazolva azt a sok sértő dolgot, amit a rendőrségre nézve, mint saját véleményt leírtam. És ilyenkor nyugszik meg a lelkem, nem biztos, hogy Velem, állampolgárral van a baj. Sokkal nagyobb baj van önöknél a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálatánál, BRFK Rendészeti Szervek Közlekedésrendészeti Főosztályánál és még sorolhatnám.
A mai napon kézhez kaptam egy 2011.09.21-én keltezett, nevemre! szóló határozatot (iratazonosító:804042048), mely szerint: "Tájékoztatjuk, hogy nyilvántartásunk szerint Önnel szemben közigazgatási bírság kiszabására került sor, melyben a mai napig nem történt befizetés. AZ Ön ügyének adatai:
Eljáró hatóság: Vas Megyei Rendőr-főkapitányságHatározat száma: 21000/00237936/2010 ált.
Kiszabott bírság összege: 30 000Ft
Rendszám: ---759
Kérjük a fennálló tartozását levelünk kézhezvételétől számított 8 napon belül, a bírságot kiszabó határozathoz mellékelt készpénzátutalási megbízáson fizesse be."
Eszem ágában sincs befizetni azt a bírságot, amit már egyszer indokolatlanul, mindenféle jog alap nélkül, az önök idióta hülye indoklására való "hagyom magam előbb szabadulok" hozzáállásom miatt befizettem. Az, hogy önök nem normálisak, minden épeszű magyar állampolgár, aki elolvassa ezt a levelet, befogja látni.
Szomorú az, hogy önök a magyar rend fenntartás.
Szomorú az, hogy önöknél ekkora rendetlenség van.
Szomorú az, hogy buta, tudatlan magyar állampolgár vagyok.
De a legszomorúbb az, hogy a magyar rend fenntartás ezt kihasználja ...
Jelen levelemet, a magyar internetes társadalom minden autós médiájához igyekezni fogok eljuttatni! Had röhögjön más is a magyar rendőrségen.
Maradok mindennemű tiszteletet mellőzve,
Sz. Gábor
8630 Balatonboglár
------------ 20/a




Kommentek
2011.09.27 12:15:26redeitomi
Ezek tök hülyék!
Én egy hónapja kaptam levelet, hogy tanúként jelenjek meg a tisztelt kapitányságon egy vidéki faluban. Felhívtam őket, hogy miért kell bemennem, illetve nem lehetne véletlenül Pesten elintézni az ügyet, csak ne kelljen 250 km-t kocsikáznom valami f@szság miatt. Erre a hölgy megkérdezte, hogy miért kéne Pestre áttenni, mi közöm van nekem oda. Mondom itt dolgozom, ideiglenes lakcímre be is vagyok jelentve, de a levélen ez amit küldtek ez rá van írva. Majd megkérdezte, hogy mióta vagyok önkéntes tűzoltó. Ki, én? Soha nem voltam, valószínű nem is leszek. Erre megkérdezte, hogy ismerek olyan nevű személyt vidéken mint én. Mondtam neki hogy igen és gyakran kapjuk meg egymás levelét. Válasz:akkor nem önt keressük, vegye tárgytalannak a levelet.
Király!Ha meg valami nagyobb szarba kevernek az oda nem figyelés miatt, akkor éjjel rátörik a kommandósok a házat a szüleimre, majd bilincsben viszik őket a kapitányságra? Aztán bocsánatot kérnek, mert nem is engem keresnek!Vicc a magyar igazságszolgáltatás. Ennyi!
2011.09.27 12:17:20NoOne
Azoknak, akik azt javasolták, hogy az apa nevére érkező bírságot kellett volna befizetni: pont ide, vagy oda, ha valaki vállalja, hogy nem más, hanem ő követte el a szabálysértést, az miért lenne baj? Jogában áll, és a posztoló élt vele, a bürokrácia meg jól fejreállt tőle.
2011.09.27 12:19:07Alf
nagy baj van a magyar rendőrséggel.
2011.09.27 12:28:28Toyotásember
A levél nagyon jó!
Én végig böcsülettel elolvastam, szerintem rajtam kívül még sok százezren, biztos van köztük magasrangú rendőr és politikus is.
Kérdem én tőlük, hogy mi a francot csinálnak???
A mi pénzünkből miért minket szívatnak állandóan?
Egy nyilvános, elnézést én is rendőr vagyok, szégyenlem magam a kolegák helyett is, vagy én is rendőr/politikus vagyok,én is hülye vagyok levelet szeretnék olvasni.
Vagy ha egyik sem történik meg, valaki kezdje már el rendbeszedni azt a k...va magyar bürokráciát, és a tudatlan bürokratáit, titkárnőcskéit, búbánattudja kicsodáit.
Ezeket bezzeg senki nem bocsátja el a közszférából, édesanyámat 9 hónappal a nyugdíjkorhatár elérése előtt bezzeg ki tudták rúgni szintén a közszférából, mert nincs szükség tovább a munkájára átszervezés miatt.(Ja, próbálj meg munkát telálni jeligével) A csöcsös titkárnő meg a barom felettese mikor lesz kirúgva szolgálati hanyagság miatt???
Inkább nem is írom tovább...
2011.09.27 12:39:35hpapagaj
Szerintem dobj egy levelet nekik:
[link]
2011.09.27 12:45:30kovászosUbukla
régóta osztom azt a nézetet hogy egy rendőrség hű leképezése lehetne egy országon belüli káosznak.
Nos ez a faszlóbáló segghülye bürokrata, saját magát is meglopni képes alibi melós tetűbanda ez pontosan leképezi ezt a országnyi káoszt.
Jöhetnek a disszidélt olvasók bezzegezni, hogy nekik milyen fasza már odakint Hawaii-on, Krétán, angolba, olaszba meg ámérikába
2011.09.27 12:46:48kovászosUbukla
2011.09.27 12:28:28Toyotásember
menjen el munkanélkülire, aztán jelentse be 9 hónap után, hogy akkor ezennel nyugdíjkorhatáros, kérem a nyugdíj folyósítását és a munkakeresők közüli végleges törlést.
2011.09.27 12:47:09ccvv
TISZTELT AUTÓJOGÁSZ!
Kérem, ha van rá ideje, akkor két mondatban írja le a poszton kívül, hogy az autósnak mire van joga és mire nincs, ha gyorshajtó, és mi mikor évül el. És ezt tegyék ki a Totalcar-ra, középre!
Köszönöm, köszönjük.
2011.09.27 12:55:01hal1fan
,mnv,
2011.09.27 12:55:02mig23
Rekspa-nak! Tisztelt kommentelő! Azt, hogy a rendőrségnél valaki elbaszarint valamit, az minden cégnél előfordul! De, miért emlegeti ön, hogy miért jár nekik a korkedvezményes nyugdíj? Azért, mert ha ön is lehúzna az utcán, minden időjárási körülmények és bűnözők között 25 évet, akkor nem mondana ekkora baromságot!!!!!!
2011.09.27 12:56:58Toyotásember
Köszi az ötleteket,korábban történt, már megoldotttuk a dolgot, nem is akartam elterelni a témát, csak egy adalékkal én is fel szerettem volna hívni a figyelmet a fejetlenségre, és a nemtörődöm ámokfutásra ami körülöttönk történik.
2011.09.27 12:57:05ccvv
Ó...elnyelt a blogmotor...
Szóval azt kértem az Autójogásztól, hogy íjon egy rövid, tőmondatot blogot a Totalcar-ra, középre, nagy betűvel, hogymit szabad és mit nem (mármint a rendőrzőknek, hány nap elteltével, mire hivatkozva...
2011.09.27 12:58:11Házas motoros
Skyrangr: Ott a pont!!!!!!!!!!! Át lehetne írni a mai szlogent is, a régi mintájára: A naplopó politikusokat szolgálom.
2011.09.27 12:58:40ccvv
íjon = írjon
tőmondatot = tőmondatos
hogymit = hogy mit
rendőrzők = rend nem őrzők
) - zárójel bezár
2011.09.27 12:59:21ccvv
Bocs, kiadta a benyeltet....
2011.09.27 13:04:18Házas motoros
mig23: Tisztelt Rendőr Úr. Nem kétlem, hogy Ön így tett és ezért minden tiszteletem. De higgye el a kollegái zöme, nem. Csepeli példák százait tudom felhozni ennek az ellenkezőjére, Exem ott dolgozott, mert fizették a jogi tanulmányait, és belelátott a rendszerbe. Ergo az ott dolgozók kb. 50% alkoholista volt, és közölték, hogy csak nem képzeljük, hogy annyi feizetésért, oda fognak menni a helyi cigánymaffiához intézkedni, kirakott jelvényszámmal. A családjuk is csepelen lakik!
2011.09.27 13:04:28humániákus
Lehet, hogy igazad van, de attól még nem kell nagybetűvel írni sem az "Én"-t, sem a "Velem"-et. Utálom ezt a terjedő arcoskodást...
Ja, és a többi személyes névmást sem írjuk nagybetűvel, kivéve ha kifejezetten a nagy "Ő"-ről van szó, vagy mondatot kezdünk velük.
Jöhettek nyelvtannácizni :)
2011.09.27 13:07:25junkie
Plusz egy hasonló történet..
Helyszíni bírságot kaptam valamikor 5-6 éve, 5000 forint értékben. Csekket befizettem bőven határidőn belül. Pár hét múlva jött a levél, hogy letelt a határidő, fizessem be a csekket. Fogtam a befizetett csekkszelvényt, és bevittem bemutatni a rendőrségre. Kaptam papírt, hogy elfogadták, és be van fizetve. Pár hét múlva ismét jött egy levél, hogy többszöri felszólítás ellenére sem fizettem, ezért bírósági eljárást kezdeményeztek, melyről ez a határozat született: a büntetést nem lehet adó módjára behajtani (mivel nincs a nevemen semmi, és bejelentett munkahelyem sincs, lévén egyetemista voltam), és közmunkára sem váltható, mert nem éri el az 10 ezer forint összeghatárt, és börtönbüntetésre sem váltható, mivel közmunkára sem váltható, ezért megszüntetik az eljárást.
Tanulság:
- a befizetés, a bemutatás és a bemutatás nyugtázása is elkerülte a rendőrség és a bíróság figyelmét.
- 10 ezer forint alatti büntetést nem kell befizetni (azóta már változtak a dolgok), mert jogilag nem tudják behajtani, ha nincs semmid
- a bíróság tud úgy határozatot hozni, hogy téged be sem idéznek, sőt, nem is értesítenek róla, hogy bírósági eljárás folyik ellened.
2011.09.27 13:09:20Peetee
Nincs mit hozzátenni: dilettánsok.
2011.09.27 13:10:25hal1fan
A hatósági melléfogások fényében állítom: legfőbb ideje, hogy dicső rendőreink is végre dolgozzanak annyit, mint bárki más -optimális esetben- nyugdíjba vonulás előtt. Hosszabb idő alatt talán ők is megtanulják, hogy a pénzükért nekik is precízebben kell "dolgozni". Talán arra is ráébrednek: még csak nem is félistenek, noha sokan annak hiszik magukat.
Azt mondom: aki tudja, hogy igaza van egyféle hatósági eljárás alatt az egyre kevésbé tiszteletreméltó Rendőrségünk ellenében, az ne hagyja magát megerőszakolni.
2011.09.27 13:15:55h_zolee
az első nagybetűs "Én"-nél abbahagy.....hattam volna :)
de inkább végigolvastam, hogy kiderüljön, van-e értelme.
szerintem nem.
"sokszázezren elolvassák", "eljuttatom a médiához" -- ugyanmár. párszázan olvassák. vihar a biliben.
2011.09.27 13:18:17W 116
Sziasztok!
A levél totál jogosnak tűnik, és igen, sajnos lehet ekkorákat szívni a magyar bürökráciával. A professzionális újságírás szabályainak megfelelően gondolom a megjelenés előtt lehetőséget biztosítottatok az érintett szerveknek, hogy kommentálják a fentieket. Érdekes lenne a válaszukat (vagy a kommentártól való elzárkózás tényét) is látni.
2011.09.27 13:30:25gnme
A rendőrök bűnözők.
2011.09.27 13:41:23házikoszt
A levélíró kapkod össze-vissza. Le merem fogadni, hogy a rendőrségnek írt levele is felkerült a vicces levelek falára... Még azt se tudja, ki legyen a címzett, ezek után biztos vagyok benne, hogy nincs tisztában a normál magyar ügymenettel. Minek kért mentesítést, ha tudja, hogy objektív felelősség van... Talán visszaeső és számítanak a pontok is?
2011.09.27 13:53:02AndrewG
Igazából az a szomorú hogy az ország gyakorlatilag MINDEN (közigazgatási) szervénél ez megy. Közlekedési Hatóság, Építés hatóságok, APEH, Környezetvédelmi és Vízügyi Hatóság, közműszolgáltatók, és még sokáig sorolhatnám. Az okok...?
a. Túlszabályozott, "minden-kiskaput-bezárni-akaró-emiatt-működésképtelen" jogrendszer,
b. Átgondolatlan, logikátlan ügymenet,
c. Túlterhelt közalkalmazottak,
d. Nagy ívben belesz...-ó közalkalmazottak (Mentalitás, hozzáállás),
e. Alulfizetett közalkalmazottak,
f. Feladat ellátására alkalmatlan informatikai háttér, (tudom miről beszélek!)
g. "Én vagyok a HATÓSÁG, bármit megtehetek" hozzáállás
Napi szinten olvashatunk ilyenek.
Én nem fizettem volna be...
2011.09.27 14:07:10The Good Boy
2 észrevételem lenne a levélíróhoz:
1: miért jobb neki az, hogy a gyorshajtásáért a pénzbünti mellé még egy marék büntetőpontot is kap?
Mivel, ha az üzembentartó fizeti a bírságot, akkor nincs büntetőpont, viszont, ha az eljárás során hitelt érdemlően kiderül a gépjármű vezető személye (itt ugye ez történt), akkor jár mellé a fekete(akarom mondani előéleti) pont. Ez az első öngól!
2. ha már lepapírozza, hogy nem apuci vezetett, jogász pedig fel is hívja a figyelmet rá, hogy ne fizessen, akkor miért kellett befizetnie (főleg apuci csekkét?) ez a második öngól, mert a nagyságos hatóság bizony a levélírótól is be fogja hajtani a pénzt, aztán majd idővel néhány év múlva apucinak visszaküldik azt.
Ilyen a mi kicsiny mutyiországunk...
Szerintem ezt az ügyet szépen végig kellett volna görgetni a lejárt ügyintézési határidő vonalon, ha már apucitól átvette a szabálysértés elkövetését!
2011.09.27 14:11:35hal1fan
....hanem inkább a végrehajtás lett volna jobb? (Küzdés nélkül ráadásul?)
2011.09.27 14:12:36Huf
"A rendőrök bűnözők."
Akkor fordulj a bunozokhoz rendvedelem ugyben. En is voltam rendor. Mondjuk nem egyenruhaban, hanem civilben. Nyomozo. 6 evig. Szerettem csinalni. Megutaltattak velem. Otthagytam. Azota sok gondom megszunt. Minden tiszteletem azoke akik tovabb csinaljak. Vagy csak hulyek. Kb. 1/3-1/3. Az utolso harmad a lusta, poffeszkedo karrierista. Ok a vezetok tobbseget kepviselik. A biralatok jogosak. Azert annyit hozzatennek, hogy ebben az orszagban nem csak a rendorseg nem mukodik. Lassan mar semmi amihez az allamnak koze van. Es lesz ez meg rosszabb is... A kozigbirsagosok meg nem "igazi" rendorok, hanem hivatalnokok. Atlag 25 eves eletkorral. Igaz, a rendorok sem sokkal idosebbek ma mar, jo ha ket evvel. Szar ez az egesz igy ahogy van, de maradok itthon mert hulye vagyok. Meg itt a csaladom. Egyszoval: biztos szeretem a kihivasokat. Kommentemnek van ertelme? Nincs semmi. Csak gondoltam irok egy par sort.
2011.09.27 14:15:11The Good Boy
És még egy kis kiegészítés:
állítólag ennél a Vas megyei közigazgatási akármilyen osztályon a legnagyobb a fluktuáció országos szinten, mivel az éhen nem haláshoz éppen elég "fizetés" mellett állítólag százas nagyságrendű ügy tartozik folyamatosan dolgozónként! Ráadásul rajtuk verik el a port, ha abból a pár napos értesítési határidőből kicsúsznak!
Nem védeni akarom őket, ha hibáztak viseljék a felelősséget érte, csak kis adalék, ahhoz, hogy a "köcsög rendőr" hogy dolgozik (itt egyébként pont nem rendőrök dolgoznak, hanem közalkalmazott, vagy köztisztviselő ezt pontosan nem tudom)
2011.09.27 14:17:06roxxtar
Én ezt kurvára nem tudtam követni de sok sikert :D
2011.09.27 14:18:04okoska100
Egy héttel ezelött reggel hét körül Bp- n az Árpád hídról a felüljárón hajtottam Szentendrei útra. A Hídon 70 es tábla, a felüljáró kezdeténél csak jobbkéz felől 60 as tábla. 75 tel mentem és lefotóztak. ezzel mivel valóban gyorsabban mentem mint a megengedett nincs is semmi baj. Azzal viszont hogy a trafipaxot a rendőr egy négy sávos út közepére egy szalagkorlátba beűzve tette, és azzal hogy a rendőr ott állt mellette totálisan balesetveszélyes helyzetet teremtve ezzel már van bajom.Illetve azzal hogy a hídon lefelé haladó autókat mérték szándékosan csak a pénzre utazva szintén van bajom.Erősen gondolkodom rajta hogy a rendőrt fel kéne jelenteni mivel balesetet okozhatott volna a szabájtqalanságával. CSak mivel a "kollegái" járnának el nem tudom lenne e értelme a dologbnak.
2011.09.27 14:30:57The Good Boy
okoska100: nagyszerű kormányunk a nem túl távoli múltban törvényt módosított, ami alapján akár szabálytalan helyen állva is traffizni lehessen. Úgyhogy kár az energiáért
2011.09.27 14:38:46klacus
Be kell fizetni a bírságot azt cső.
Azt hiába bizonyítod, be hogy analfabéták. A végén nagyon rá fogsz baszni, mert Ők az Állam szerv.
Apeh dettó....
2011.09.27 15:15:13Solaren
@f.nero: Igen,próbáltam és még most sincs törölve.:) :oD ilyen szélesen mosolyogtam az apehnavnál a 4. hivatalba ahova küldtek engem aznap ez ügyben.Tudtam,hogy úgyse nyerhetek.
2011.09.27 15:18:54Solaren
Jut eszembe.Melyik volt az a félkegyelmű kretén,amelyik központosította az országos gyorshajtási ügyeket Vas megyébe?Miért pont oda?Nem lehetett volna mondjuk úgy az ország közepe felé tendálni,hamár eszükbe ötlött eme remek gondolat?
2011.09.27 15:25:06Rekspa
mig23: az apám és bármelyik kollégája sokkal rosszabb körülmények közt húzott le több évet a melóhelyén, az utcán is télen nyáron MUNKÁVAL, nem álldogálással mégsem kapnak lófüttyöt sem. Jaaaaa a rendőrök egyenlőbbek. Értem!
2011.09.27 15:36:29The Good Boy
Solaren:
Nem értem, miért baj Vas megye, és mennyivel lenne jobb közép-Magyarország?
A királyi postának teljesen mindegy, hogy 400 km-re, vagy kettőre nem tudja 3 nap alatt sem kiszállítani a leveleket (szomszéd faluból 3 nap alatt ér hozzám a /hivatalos/levél).
Gondolom Szombathelyen volt hely hozzá, meg szerintem az ötlet is onnan indult. Ráadásul, ha már vast elkerüli az összes autópálya, legalább fotót lássanak olyanról néhányan:D
2011.09.27 15:50:01San45
A fenti "céggel" kapcsolatos függőben levő eset:
1. Csekk és papír megkap, lakott területen 80km/h
fizessek 45 eFt-ot!
2. Emlékeim szerint nem lakott terület a feltüntetett helyszín, viszont a szembe jövő sávnak kint van a 60 km/h korlátozás.
3. Reklamációmra helyesbítenek, (2 hónap elteltével)OK nem lakott terület, de van 60 km/h tábla, most már csak 30 eFt
Szerintetek újabb reklamáció, vagy hagyjam a fenébe? (olyan érzésem van, mintha lóval sakkoznék)
2011.09.27 15:53:22tna
Kapam egyszer egy ilyen csekket. A rendőrség saját weboldalán, ahol a gyorshajtások követhetők megvolt a fényképem.
Megnéztem a térképen hol történt. A szoftverük szerint az 71-es úton, látszottak a GPS koordináták a térképen.
Viszont ezeka koordináták nem egyeztek meg a hitelesített mérőműszer által képszített fényképre felírt koordinátákkal! A fénykép adatai szerint bő 500 méterrel északra a szántásban vágtattam 75-el (érdekes, hogy pont 75-el, nem 74, vagy 76 km/h-val...).
Az ügyfélszolgáltatos néni nyomta a süket szüveget, hogy hitelesített, tehát igazuk van.
Nem volt idegem pereskedni... Nagy kérdés azért azt hiszem, hogy ha a GPS vacak a gépben miért higyjek a mérőnek?
2011.09.27 15:54:41kwbalazs
Rekspa: "rendőrök egyenlőbbek"
Látom bejött a Fidesz új "társadalompolitikája".
A rokinyugger ne kapjon ingyen semmit. Mindenki adózzon 16%-ot...
Végül 202e Ft fölötti fizetés mégiscsak sok, adózzon többet az imperialista:)
Most pedig: a Rendőr nem dolgozik, legalább ne menjen korengedményesen nyugdíjba.
Csak szólnék neked, végül veled is ki fognak b***ni és akkor majd örülnek a többiek akiket szembe fordítottak veled, hogy végre Te is terítékre kerültél...:)
Ettől még meg fognak bukni a következő választáson, mivel attól, hogy a szomszéd tehene megdöglött még nem ízlik jobban a küszöb, de a taktikájuk azért nem sikertelen.
2011.09.27 15:56:33KárászAti
A még nagyobb baj az hogy ezek kellene hogy megvédjenek minket, a családjainkat.
Egyébként meglepve tapasztaltam, hogy lehet emailben feljelentést tenni a magyar rendőrségen. Néhány óra keresgélés után megtaláltam a BP 6 ker RK emailcímét és küldtem egy feljelentést. 2 hónapja. No válasz, erre küldtem a BRFK-nak egy forwardot az eredetiből. Arra 24 órán belül jött válasz: illetékességből továbbítottuk a BP 6 ker RK-nak. Azóta is semmi.
Bizos jobb ha odaülök az ÜTI nyakára fél napra...
Széegyenletes banda.
2011.09.27 15:58:14Solaren
@The Good Boy: Ó ez meg se fordult a fejemben.Most hogy mondod,nálunk 3 sarokra lévő hivatalból a levél egy hét alatt érkezett meg.Ha szólnak bemegyek érte,de az nem hivatalos...
2011.09.27 15:58:18Kulics
@chryst
Az alap eset az volt, hogy gyorshajtottál. Ezért büntetést érdemelsz. A többi már csak egy sértett önérzetű ember kötekedése...
2011.09.27 16:05:27sakjamuni
Ez az egész elképesztő. Banámköztársaságban élünk, jogok nélkül (szólás, sajtó, vallás).
2011.09.27 16:20:04kandel
a rendorok mashol is gyengen vannak butorozva. par eve kaptam egy fenykepes levelet, datum ora, perc feltunteve, hogy gyorsan vezettem freiburg egyik utjan. a vicc az volt, hogy abban az idopontban, ami a fenykepen fel volt tuntetve en az innsbruck-zürich vonaton ultem.
2011.09.27 16:31:25Pannon Puma
kandel
biztos kölcsönették az autódat az ottaniak egy körre. nem volt benne pacsuliszag? :)
2011.09.27 16:32:15Pannon Puma
Kulics
a többi egy tudatos állampolgár kepesztetése (igen, erre nálunk ez a megfelelő szó, jogállamban ezt máshogy neveznék)
2011.09.27 16:37:14Pannon Puma
egy másik konkrét ügy:
[link]
2011.09.27 16:38:48kandel
Pannon Puma
jo a pacsuliszag trukk, a baj csak az volt, hogy felismertem magam a fenykepen. ennyire azert vannak jok.
2011.09.27 16:56:20PítöR
abszurdisztán...
2011.09.27 17:17:11Doubledecker
Egy másik érdekes sztori:
Még középiskolába jártam, mikor leszoltak az igazgatóiból, hogy menjek át a rendőrségre tanúskodni.
Ott egy degenárált vadbarom, folyamatosan fagatott, vádaskodott. És üvöltötte, hogy ne hazúdozzak, mert felpofozz. Majdnem semmiről nem tudtam semmit, amit kérdezgetett. A billentyűket percekig keresgélte. Nó mindegy, egyszersak elúnta a tortúrát, elémbaszta a lapot, hogy írjam a lá a HAZÚG vallomásomat, mert úgyis kurvára megüröm a bokám.
Nézem, nézem, de látom ám, hogy nem az én neem van rajta.... :D
Mondom, én ezt alá nem írom, megint bedühödött, hogy akkor így úgy agyonver. MOndom jó is lesz az, csak ez nem én vagyok.
Akkor meg azért basztak le, hogy miért nem szóltam hamarabb. Ja mikor bementem bemutatkoztam, a kollégái még a személyimet ios elvették.
Na a lényeg, a léányeg ellnézést, azt nem kértek.
Azóta 15 év telet el, nekem még rendőr nem segített, amikor bajban voltam, eddig minidg csak megszívattak, hol így hol úgy, gyűlölöm mindet.
Semmivel nem jobbak, mint a taxisok.
Tisztelet a kivételnek persze.
Az ország nem csak a politikusok miatt szar, hanem az engedelmes bírkák miatt, akik a politikusok kénye kedve szerint szívatják hasonló társukat.....
2011.09.27 17:18:26Goodme
Rendlenntartás!
2011.09.27 17:29:07totya69
ez durvább, mint az APEH (NAV).... ők legalább elismerték, hogy 30 nap helyett egyszer fél év, egyszer egy év múlva válaszoltak, és még a késedelmi kamatot is egyik esetben csökkentették, másiknál el is elengedték... mondjuk küldtem nekik egy 3cm vastag borítékot az összes releváns dokumentummal, és ki is számoltam, mennyit kell elengedniük az érvényes törvények szerint. Nem vitatkoztak.
2011.09.27 17:33:57Kegyetlen
a bíró védi a belügyes seggét. víz nem válik vérré. még hogy független hatalmi ágak...
2011.09.27 17:40:40Let Them Come to Berlin
Ez már a Fidesz féle posztkommunista tanoncok forradalma?
2011.09.27 18:08:16zeugma
"Súlyos káosz a rendőrségénél?"
Csak azt nem értem, miért kell kérdőjel a végére.
2011.09.27 18:35:45visszakettopadlogaz
89-90-ben elmaradt rendszervaltas az oka ennek - is.
mint mindennek.
a REND az alapja mindennek. Ami a mai Magyarorszagon nincs nyomokban sem.
2011.09.27 18:36:14piszter
sün
2011.09.27 18:39:45visszakettopadlogaz
a harom hatalmi ag magyarorszagon egybeforrt. Ez nem kerdes. Amikor az ugyeszseg kezd nyomozni, amikor a parlament torvenyi uton elitel, amikor a rendorseg jogszabalyt "sajatossan" ertelmez ( jogot alkot ) akkor ott nem demokracia nincs hanem semmi sincs. Ott korrupcio van, kaosz van. Hetkoznapi nyelven: amelyik orszagban a hosszu turelmes sort megkerulve beall elore egy fekete premium nemet es senki nem szol neki a sorbol hogy ezt hogyan gondolja ott nem jo elni.
2011.09.27 19:10:04válasszmásikat
Nem olvastam el minden hozzászólást, de néhány komment miatt ("Miért nem fizette be a fater a 30k-t, oszt jónapot") közbeszólok:
Valszeg azért mert a pénzbüntetés mellé büntipont is jár(t). Ezt nem akarta a levélíró az apjára terhelni...
2011.09.27 19:17:09The Good Boy
válasszmásikat: pedig jobb lett volna elolvasni a kommenteket, és akkor legalább onnan is tudnád, hogy közig bírságnál az üzemben tartó (azaz az apja) nem kap pontot, viszont így a levélíró igen...
2011.09.27 19:28:38kultúrpesszimista
Magyarország, rendőrség, 2011. Ugyan már... Gáz.
2011.09.27 19:33:31fzs.1933
Valaki meg tudja mondani, hogy egy trafi meg tudja-e különböztetni a 3500kg alatti és fölötti gépjárműveket, vagy sem?
Ha igen, akkor vajon hogyan?
Ha meg nem, akkor a nehéz tehergépjárművek nyugodtan mehetnek a megengedett sebességüknél gyorsabban?
2011.09.27 19:47:51MIx
Rokonomnak féktávolságon belüli sárga lámpáért róttak ki 50EFt-ot. A rendőrségi fényképek időadataiból,a lemért távolsági adatokbó,rendőrségi tanulmányból vett reakcióidő és féktávolság adatokból 8 osztályos matematikával egyértelműen bizonyítottuk 2 fellebbezésben is, hogy féktávolságon belül érkezett a sárga. Szinte könyörögtünk, hogy a fellebezés elbírálásakor vizsgálják meg a vonatkozó § szerint a féktávolság számszerű értékét. 2x azt válaszolták: "a képekről látható, meg tudott volna állni". Lám ilyen lézerszemű, számítógép agyú rendőreink vannak, akik nem bíbelődnek számításokkal, látják és kész. Ha számoltak volna (ha értenének ahhoz amit csinálnak!!!), ki sem küldték volna a határozatot. Dehát pénzbegyűjtési parancs van érvényben, ilyenekkel, hogy jogszabály értelmezés, jogosság, jogállam, nem bíbelődnek.
Bíróságra lehetett volna vinni, de egy ismerős megtette, s utána 2 héten belül az "adósok" szétcincálták a cégét. Ezért rokonom is befizette a jogtalan, törvénytelen büntetést. Hát ilyenek a mi rendőreink, ilyen rend van Mo-n.
2011.09.27 19:50:01lwcolors
tna,
Nekem bejött a fotón szereplő GPS adatra való hivatkozás, már kétszer. Egyszer két falu között az erdő közepe, a másiknál meg a szántás közepe volt a fotó szerint a gyorshajtásom helyszíne.
DE: mindkétszer befizettem, a levelemben pedig kértem az ügy felülvizsgálatát azzal, hogy a jelzett GPS koordináta nem közút, ezért sebességhatár sincs (mellékelve a befizetés másolatát és egy hiteles térképrészletet a fotón szereplő GPS koordinátával). Mindkétszer visszajött a pénz, per nélkül.
2011.09.27 19:51:12The Good Boy
fzs.1933. automata trafi nem tudja megkülönböztetni, viszont az autóban ülő kezelő rá tud mérni, ha van kedve a beállított méréshatár alá menni (90-es táblánál 70-re, 130-nál 80-ra, vagyis kb. 80-ra illetve 90-re, mivel általában legalább 10 km/h-t ráhagynak).
2011.09.27 19:52:46lwcolors
Egyébként mindkét esetben valószínű, hogy mivel olyan kis falvak voltak (egyik konkrétan lakatlan falu), hogy nem tudtak beállni a két falutábla közé (mondjuk 50-60m a távolság), ezért lakott területen kívülre álltak és onnan mértek befele.
2011.09.27 20:05:45csubakkapákó
fzs.1933
Jó kérdés! automata trafinál nagy eséllyel megúszod. ahol EÁP is van, ott sanszos, hogy rádión előreszólnak, hogy tgk. ment teszem azt, 130-cal 80 helyett...
vagyis rá is lehet baszni ill. meg is lehet úszni.
2011.09.27 20:18:13fzs.1933
the good boy: okés, értem, hogy átállítható a mérési érték, de ezt még kézzel sem lehet mindig állítani az éppen érkező járművekhez. Így nagy valószínűség szerint marad az, hogy a 3500kg alatti gépjárművekre vonatkozó sebességet veszik figyelembe. Persze ez csak feltételezés, jó volna tudni konkrétan, hogy mondjuk nem autópályán, de erős teherautó forgalommal terhelt úton mit mérnek a rend őrei...
Ja, és viszont. Ha belövik 70-re (80-ra) és én megyek mondjuk 100-al a személyautómmal, akkor vajon a nagyobb sebességtúllépés miatt nagyobb büntetésre is kell számolnom? Ez, ha így működik, akkor elég agyrém!
csubakkapákó: nem tudom mi az az EÁP...
Egyébként pedig a teherautókra valóban mérges tudok lenni azzal együtt, hogy megértem, ha nem sietnek, elveszíthetik a munkájukat. De azért ott elszakad a cérna, hogy a falu határától második épület az óvoda. Az autók, és főleg a teherautók (nagy kőszállító monstrumok) beesnek 70-80-90-el és így dübörögnek le egy 30-as tábláig, ahol többnyire csak motorfékkel lassítanak az előttük lévő kanyarhoz.
Az, hogy közben orvosi rendelő, posta, iskola, művelődési ház, üzletek, tehát jelentős gyalogosforgalom lehet (zebra nincs a faluban), nem számít.
Néha, ha időm engedi, kiállok a 30-as tábla mellé és a feltűnően gyorsnak tűnőknek jelzem a táblán lévő adatokat. Legtöbbször ők is jeleznek, de nem túl kedvesen...
Mivel a saját lakóhelyemen elvárom, hogy betartsák - legalább a lakott területen belül - a megengedett sebességet, így én is ugyanezt teszem.
2011.09.27 20:53:03Index Elek
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy a sok aktatologató "látszatrendőr" mennyire lehúzza a ténylegesen Szolgáló és Védő állomány nimbuszát. Mert vannak rendes rendőrök, akik végzik a munkájukat az eskünek megfelelően. És van a sok tetű aki lerombolja a testület képét.
Nem vagyok rendőr, de az igazságtalanság felbőszít.
2011.09.27 20:58:11Λατζκα
Na most ha az ügyvéd barát azt mondta, hogy be ne fizesse, mert elévül, akkor miért fizette be? Ha viszont a befizetés után mesélt az ügyvéd barátnak, akkor az miért mondta, hogy ne fizesse be (majd), amit már befizetett? Itt valami nem kerek...
2011.09.27 20:59:13Λατζκα
Különben meg nem kell gyorshajtani, és akkor nincs ilyen gond...
2011.09.27 21:15:17rover45
Λατζκα:
tisztában vagyok vele, hogy ha nincs a gyorshajtás, akkor no problem ... ez ilyen egyszerű
az ügyvéd barát?
az ügyvéd barát 2010. novemberben, az én nevemre küldött csekkre mondta azt, hogy be ne fizessem, azonban az idén nyáron, édesapám nevére kapott határozatban azt írják, hogy helybenhagyják a korábbi döntésüket, és mellékeltek egy csekket édesapám nevére.
ekkor az ügyvéd barát azt tanácsolta, vagy elkezdek velük pereskedni és kitudja meddig tart, vagy befizetem és szarok a fejükre ... azt hittem ha befizetem békén hagynak ... nem így történt.
2011.09.27 21:15:44xenuka
szánalmas a rendőrség
szánalmas a bíróság
szánalmas az ügyészség
hazudnak, letagadnak, nem találnak
DE
meg LEHET és KELL őket szopatni minden alkalommal, mert a legtöbb szerencsétlen balfasz nem mer bíróságra menni és nincs pénze egy vagy két jó ügyvédre!
Hamis vád, hamis tanúzás, közokirat hamisítás - ezektől nagyon irtóznak, mert tudják, hogy szopóág ez nekik!
2011.09.27 21:19:44San45
@Λατζκα: "Különben meg nem kell gyorshajtani, és akkor nincs ilyen gond..."
Ez ma már nem igaz. Előző hozzászólásomban olvashatod, hogy lakott terülten kívül mérnek, és kiküldik a határozatot és a büntetési tételt úgy, mintha lakott területen belül történt volna a dolog. Ha 10-ből 3-szor bejön, már tiszta haszon. Tudod, bevételmaximalizálás..
2011.09.27 21:26:52galicius
Egy rohadt szemétláda vagy,hogy ezért a kis pénzért még jobban röhejessé tetted az amúgy is röhejes magyar királyi rendőrséget.A gazdasági oldaláról meg erősen hallgatsz.Szeretett hazánkat tönkretette a válság,amiből ki kell kecmeregnünk.De csak úgy tudunk,ha mindenki betartja a jogszabályokat,megfizeti a bírságot és befogja a száját.És vedd tudomásul,hogy ezek után te is hibás vagy,hogy az ország ott tart,ahol tart.Szíveskedjél szemen köpni magad.
2011.09.27 21:28:13tozse76
A totális káosz és tökéletes dilettantizmus nem áll meg a rendőrségnél .
Engem is lefényképeztek az M1 bevezető szakaszán, közvetlenül az M7 becsatlakozása előtt. Aki ismeri a környéket tudja, hogy itt mindig van pax ,szemből . Ami szépiti a dolgot, hogy ők a 100-as zónában parkolnak és szemből kifelé fényképeznek, bele a 120-as zónába. Igy hiába jöttem / jössz szabályosan 120-al simán megbüntetnek mert nem 100. A fotókon még véletlenül sem látszik sem a tábla sem semmi, hogy ne lehessen megállapítani az autó helyzetét.
Szinte pont leszartam volna de az interneten megnézhető adatok alapján ,a kamerájuk a kérdéses időpontban ( megadják a koordinátákat ) Komáromban állt és nem itt.
Gyorsban megfellebbeztem ( 5000ért ) de visszajött a válasz, hogy az egy tuti szonda , hitelesitett és különben is megnézhetem a telepitési naplójukat !? Egy papirt amit ők irogatnak. Kértem nagyobb felvételt is ,hogy az autó hol is volt pontosan , ezt nem tudták produkálni, viszont kaptam egy levelet az APEH-től ,hogy a fellebbezés 15 napon belül bármit is irnak ingyenes igy visszaadják az 5000 forintot. 2 hónap után ma megjött a levél az illető NAV igációs hivataltól, hogy a pénzt elkülönítették az én illeték számlámra az apehnál és 10 nyotatványt kitöltve majd visszaigényelhetem ..
2011.09.27 21:43:52Anti Anyag
Vidéki rendőr motorral beáll a Stefánia Thököly sarkára (zugló) és sorba bünteti a Stefániáról balra a Thökölyre hajtó autósokat. (Külön zöld van nekik, a rendőr erre egyszerűen nem jött rá, a felfestés pedig el volt kopva).
Más nem tudom hogy járt, de én csináltam egy fotót (köpésre van a zuglói rendőrség székháza) és elküldtem nekik, fel is mentettek.
2011.09.27 21:48:58rover45
galicius: megtörtént :D
2011.09.27 21:56:15Virago_1000
Ubulka: akkor a masik oldal, jojjenek a disszidensek, hogy nalunk milyen jo, milyen szep minden.
2 eve eladtam 1 Suzuki Intrudert es a napokban jott egy level, penzbehajtotol, hogy fizessek be ennyit es ennyit, tekintettel hogy 2 eve nem fizettem adot a motorra, + a motorom el lesz kobozva es be lesz zuzva. Ignoraltam a levelet, gondoltam mar 2 ev utan semmi sem tortenhet. 3 napon belul a penzbehajto ceg ujra kuldte a levelet.
Bementem a hivatalba, ami az NKH megfeleloje itt, es elmondtam mi van. Elnezest kertek es stoppoltak az akciot. MEg kaptam par levelet a penzbehajtotol, de azokat mar ignoraltak.
A "gond" az volt, hogy a motort kulfoldre adtam el, es azt mas formanyomtatvanyon kell bejelenteni, persze, errol senki sem tajekoztatott. Mikor eladtam, informaltam a hivatalt, de ugy tunik, elkevertek. Es 2 evre ra meg az idegbajt hozzak az emberre.
2011.09.27 22:12:07dezie
A barátom kapott egy határozatot, hogy MEKÍSÉRELTE átlépni a záróvonalat és ezért x Ft birságot szabtak ki rá. Az a szerencsétlen előadó valószínűleg nem olvasgatta a Szabs. Tv.-t mert az kb úgy kezdődik, hogy a szabálysértéseknek nagyon kevés (nem közlekedési jellegű) kivétellel nincs kisérleti stádiumuk. Ha azt írta volna, hogy ÁLÉPTE akkor mehezzünk volna vitatkozni de így semmi értelme nem volt az egész határozatnak. A fellebbezés után megszüntették az eljárást.
2011.09.27 23:47:29zeugma
fzs.1933: "Néha, ha időm engedi, kiállok a 30-as tábla mellé és a feltűnően gyorsnak tűnőknek jelzem a táblán lévő adatokat. Legtöbbször ők is jeleznek, de nem túl kedvesen..."
Nem jól csinálod. Vegyél egy sárga láthatósági mellényt, sötét ruhát (nem kell rendőrszerűnek lennie, csak mondjuk ne piros kertésznadrág legyen sárga gumicsizmával), meg esetleg erősítésnek egy sötétkék/sötétszürke/fekete baseball sapkát, de ez utóbbi el is hagyható. Fogj egy háromlábú állványt (nem kell valósághűnek lennie, akár egy bográcsé is megteszi, ha elég magas), meg rá egy messziről lézerkamerának kinéző, megközelítőleg doboz alakú tárgyat. Majd mindezekkel állj ki az út szélére, nem sokkal a tábla után, és "célozd meg" az elhaladókat. Egészen biztosan eredményesebb lesz, mint az eddigi módszered :-)
2011.09.28 01:43:35geegee
köcsög blogmotor:
Szóval pont jól mutat ez a cikk, meg a kétszázzal hasító rozsdaboglya furgon cikke egy nap alatt...LOL
Mint a viccben: Ne tetézd, ne tetézd...
Ha ez se jelenik meg, akasszátok fel a blogmotor pogromozóját...
2011.09.28 04:06:59JOE GSXR
Tisztelt Totalcar Szerkesztősége!
Az a baj, hogy én valahogy elvesztettem a fonalat. Levelet szerettem volna küldeni, nem kommentet. A kettő nem ugyanaz. A súlya sem az.
A hivatkozott cikkre nem csak beszólásom van, és nem írnék kommentet amúgy sem.
Kérem, hogy ha lehet, valaki segítsen, hová küldjem a levelem, ha van esély persze megjelennie. Nem baj ha nem, de kommentként nem érdekel.
Üdvözlettel:
Palguta József…
(JOE GSXR)
Email:
Jozsef.palguta@citromail.hu
2011.09.28 04:16:23JOE GSXR
Vélelmezhető jelszavuk szerint a járművezetőket lesre kellett futtatni, majd tetten érni, tehát végignézni, ha véletlenül, vagy szándékosan valamit elkövetnek, és aztán bírságolni! Ha lehet, kint hagyott, vagy csapdaként kihelyezett táblákkal erre rá is erősítettek.
Ez semmit sem változott. Volt 2 év 1988-89-ben, amikor a rendszer gyengülése tetten érhető volt a rendőrök közlekedőkkel való szimpátiájában, elnézésében, figyelmeztetésében, sőt, ha hibáztak a bírságolásnál, akkor meg is hátráltak. Ez kb 1995 után fordult vissza a mai állapot felé, és nem tagadom, hogy feltűnt nekem Pintér belügyminiszter színre lépésével („itt rend lesz!”) 2010 tavaszától a sebességmérők elszaporodása, plusz a volt szocialista gyakorlat szerinti indokolatlan és mindenkire rámozduló megállítós ellenőrzések elszaporodása. Itt tényleg rend lesz. Bírság? Százezrek!
Tisztelettel:
Palguta József
Tisztelt Totalcar Szerkesztősége!
Az a baj, hogy én valahogy elvesztettem a fonalat. Levelet szerettem volna küldeni, nem kommentet. A kettő nem ugyanaz. A súlya sem az.
A hivatkozott cikkre nem csak beszólásom van, és nem írnék kommentet amúgy sem.
Kérem, hogy ha lehet, valaki segítsen, hová küldjem a levelem, ha van esély persze megjelennie. Nem baj ha nem, de kommentként nem érdekel.
Üdvözlettel:
Palguta József…
(JOE GSXR)
Email:
Jozsef.palguta@citromail.hu
2011.09.28 07:58:30kermi
Azért adódnak ilyen esetek, mert kis hazánkban az állami cégeknél barátokat, rokonokat, ismerősöket szoktak irodai munkákba beültetni, főleg vezető pozícióba, hiszen ez könnyű munka, nagy bajt nehéz csinálni. Mivel rokon-barát-ismerős, a bér is jobban alakul, mint földi halandók esetében. Csak éppen igen gyakran az ilyen beültetett személyek teljes mértékben alkalmatlanok bárminemű érdemi munkára, ezért is szorultak rá a segítségre. Tudom, mit beszélek, én is dolgozom állami cégnél. A gazdasági vezető pl. pont ilyen alkalmatlan személy. De ő csak a csúcs, a többi vezető csak egy fél lóhossznyira marad el tőle. Ezért alakulnak a dolgok úgy, ahogy.
2011.09.28 08:07:55munkanelkuli
Ez még a szemkilövetős rendőrség?
2011.09.28 08:51:46kermi
Nem, azok a készenlétiek.
2011.09.28 09:07:35fzs.1933
2011.09.27 23:47:29
zeugma
nem jó ötlet. Megkérdeztem egy jogászt, hogy ez mehetne-e, de nagyon nem javasolta, mondván, rámhúzhatják a btk 184§-át (közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény)
Így marad a civil figyelmeztetés. Egyelőre
2011.09.28 11:46:10gl@ss
Helló!
Nekem is van egy szép történetem: Két éve nyáron, a barátaimmal elmentünk egy kistelepülésre ahol "VÁR NAPOK"-at tartottak. Három autóval érkeztünk, és mivel nem nagyon volt parkoló, beszaladtam a jegypénztárba megkérdezni, hogy vajon hol parkolhatunk... Az ott dolgozó emberke megmutatta hogy hova parkoljunk... Jól szórakoztunk egész nap, de mire visszaértünk az autókhoz, büntetőcédulát találtunk rajtuk. Az autó nem az én nevemen volt, ezért az értesítést, a tulajdonos csak a válaszadási határidő utolsó napján tudta eljuttatni a részemre. Válaszom egy nappal a határidő lejárta után került a postára, és ebben részleteztem a késés pontos okát, és elismertem hogy én vezettem a járművet. Küldtek is egy levelet az én címemre, a Vas megyeiek, melyben közölték hogy 30000Ft büntetést kell fizetnem. Válaszomban kértem, hogy valamilyen bizonyítékot küldjenek, mert a helyszínen semmilyen táblát nem láttam, ami tiltaná a parkolást. Jött is a válaszban egy internetes cím, ahol az ügyiratszámot beírva, tényleg találtam kettő darab fotót. Az egyiken az autó rendszáma volt látható, oly közelségből, hogy semmi más nem került a képre. A másikon pedig egy sor autó egy megállni tilos tábla után, de itt pedig az autóm nem szerepelt a fotón, de az ismerőseim autóját láttam... Reklamáltam hogy ez nem meggyőző bizonyíték. A választ az autó tulajdonosának küldték, amiben részletezték, hogy én jogosulatlanul leveleztem velük, mert egy nappal késtem az első levelemmel, és hogy Ő fizesse ki a bírságot, különben behajtják rajta. Ez kb két évvel ezelőtt történt, de azóta nem történt semmi... Ja, és a másik két autó tulajdonosának semmilyen levelet nem küldtek, pedig az ő autójuk rendesen látszott a fotókon...
Komolytalan brigád!
2011.09.28 12:24:51debrejo
Ugyanez a közigazgatási hivatal küldte nekem is a csekket. Szombathely elkerülőn kaptak le, meg is állítottak, el is ismertem. Rá talán egy, de lehet kettő hónapra (volt ez már 3 éve is)kaptam a levelet, hogy adott napon Rum (!!!) belterületén száguldoztam ergó fizessek. Bementem, megkérdeztem ezt meg hogy hozták össze, nem tudták megmondani. Csekket befizettem, bunkó nem vagyok. Szóval elég nagy a káosz itt :)
2011.09.28 15:02:32lombozódó
A levélben leírt hercehurca nem logikus a törvényt ismerve.
2011.09.28 15:14:53lombozódó
Ha ugye nem érik tetten az elkövetőt, megbüntetik a tulajt. Ez lenne az elhíresült zéró tolerancia.
Szemben a normális jog elveivel. / mindig a bűnöst ill. elkövetőt kell megbüntetni, de azt a mi rendőrségünk soha nem találja. Így milyen egyszerű lett az egész. /
Beismerés már szabálysértési eljárást és természetesen büntetőpontokat is vonhat maga után.
2011.09.28 15:15:34Toyotásember
Még hogy alig olvassa valaki ezt az oldalt, a tegnapi bírálóim száolgassank már egy kicsit, egy nap alatt 297 hozzászólás, és ez csak a regisztráltak, a többség nem írogat, csak bele-beleolvas.
Egy volt rendőr azt írja hogy tényleg vannak bajok a rendőrségnél, és minden más állami szervnél.
Én kértem hogy rendőrök, politikusok ugyan írjanak már erre valamit, ő megtette, le is hülyézte magát.
Pedig nem kellett volna, mert jó érzésű, korrekt rendőrre igenis szükség van, csak olyan szarháziakra nem mint amelykből most a többségi létszám áll.
Ja kedves politikus urak, kik a rendvédelemért vagytok felelősek, és vesztek fel iszonyatos költségtérítést, BKV bérletet, mittudoménmicsodát, ugyan írjatok már hogy mikor fog a helyzet változni, érdekel ez a Tisztelt Házon belül valakit? Vagy pont lesajnáltok minket a millióitok mögül, veletek ez ugyse fordul elő, mert a haverok elrendezik. Lásd lézerblokkolós kormányzati és rendvédelmi autók.
Gusztustalan az egész?
2011.09.28 15:18:22lombozódó
Fizet a tulaj vagy besúgó lesz, hol ott senki nem köteles saját maga és hozzátartozóira terhelő vallomást tenni. Így lett ez kijátszva.
2011.09.28 15:25:20lombozódó
A jogász társadalom mit tesz a jogsértő törvényalkotás ellen??????
Ez a zéró toleranciás jogszabály is az és igy alkotmánysértő. Na és ki nem szarja le ezeket a huzásokat a parlamentben. Ilyenekből volt mostanában sok, pld, visszamenőleges törvényalkotások.
2011.09.28 15:28:13lombozódó
Igaz a ezelőtt éppen a törvény szövege alapján a polgárok bújtak ki a büntik alól.
De most sem az elkövetőt büntetik.
2011.09.28 15:29:56lombozódó
csak a pénz hajtják be az elkövetőt nem üldözik.
2011.09.30 09:44:50zoleee85
Válasz dollárkának:
A rendőrséget lehet szidni, mindenki azt teszi. De ha baj van, te is rendőrért fogsz kiáltani. A rendőrség nem fogyatékosképző, akik a bírságokat írják azok pedig barmoira le vannak terhelve, ráadásul kevesen tudják, de az ügyintézők előadók, és nem rendőrök. De ez mellesleges. Napi többszáz bírságot kell megírniuk lófasz pénzért és elég alapos jogi és IT ismereteiknek kell lenni. Hogy a fenti esetben hibáztak-e vitatható. Valószínű, hogy hibáztak, de van személyes ügyfélfogadás, nem is kellett volna olyan nagyot utazni, ha ennyire nehézkesen ment volna az ügy, én bementem volna szóban megkérdezni mit szarakodnak ennyit.
De a legfontosabb. Mindig az kiabál akinek ég a háza. Gyorshajtottál, variáltál össze vissza befizetéssel, megsértődtél mert te megszegtél egy törvényt (szabályt), és mint a hisztis kisgyerek most elpanaszolod hogy a csúnya rendőr megbüntetett. Tartsd be legközelebb a sebességkorlátozát, és nem lesz ilyen probléma. Hali