Miért vegyek nagyobb akkut?

2012.02.02. 13:01 - Papp Tibor

Dátum: 2012. február 1. 19:11

Feladó: Csaba

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: Akkumulátor kapacitás

Kedves Papp Tibi!

Jelenleg sokaknál időszerű ez a téma: lemerült az akksim (pontosabban az autómé). Nemrég volt egy cikketek a Tc-n, az akkumulátorokról. Írtátok benne, hogy nagyobb kapacitásút szabad venni, kisebbet azonban nem ajánlatos. Arról is szó esett, hogy miért nem szabad kisebbet, de arról már nem, miért érheti meg kb. 2000 forinttal drágább, nagyobb kapacitásút venni (Pl.: ZAP 55Ah, 420A)? A jelenlegi ZAP (mely kilehelte a lelkét) kapacitása 45Ah, 360A. Az autómban szinte semmi elektromos extra sincs, 1.4-es, benzines, viszont pár évig még a családban marad. Ezzel az akkumulátorral az autó motorja -10 fokban is pöccre indult, azaz a kulcs elfordításától azonnal beugrott, indítózási idő kb. fél, mp. Nemtom, ez azt jelentheti, hogy az akkukapacitás jelenleg megfelelő méretű? Én törekszem a minőségi autófenntartásra, csak azt nem tudom, hogy itt most nem-e pénzkidobás, ha erősebb akksit veszek? És azért téged kérdezlek, és nem az autóboltost, mert talán ez a téma sokak számára hasznos lehet az elkövetkező hetekben.

Üdv:
Csaba

Kedves Csaba,

idézném a cikket:
"Lehet, hogy az autóban nagyobb akksinak is lenne hely, gyárilag többnyire a lehető legkisebb kapacitásút szerelik be. Az akkukereskedők mindig azt mondják, hogy érdemes a nagyobb kapacitásút venni, pláne, ha már öregszik az autó. De csak akkor, ha tutira befér, tehát nincs ott egy karvastagságú kábelköteg vagy valami hasonló, ami ezt akadályozná."

A dolog magyarázata egyszerű: ahogy öregszik az autó, romlanak a kontaktusok, kopik a motor, picit gyengül a töltés - ez pont elég ahhoz, hogy ami egy nulla éves autónál nem volt gond, az ma már az legyen. Mondjuk egy picivel nagyobb indítóáram kéne, de nincs (a motor beindításakor ugyanis nem a kapacitás számít, hanem a leadott indítóáram, de a megjelölt alternatív típus indítóárama is nagyobb) A második érv: ha tetszik, ha nem, a tapasztalat azt mutatja, hogy az alkatrészkereskedelemben kapható ("utángyártott") akkuk nem egyenértékűek gyári szerelésben az autókba rakott akkukkal. A nagyobb kapacitás hosszabb távon kompenzálhatja ezt, hisz ahogy öregszik majd az akku, még mindig marad tartaléka. Hát ezért is érdemes megvenni a nagyobb kapacitásút.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kommentek

  • 2012.02.02 16:43:10akiak

    ezso1: nekünk is még a gyári Motorcraft van benne, és 7.5 éves, pörgeti még mindig

    a hasznosba ZAP-ot vettem én is 3.5 éve, most halt be, cellazárlatos lett, pedig 1 hét állás után 2 hete még beindult, múlt héten meg lecsó lett neki

  • 2012.02.02 16:43:39prérikutya

    vjalle76: Emlékszem, a kispolákból fater is mindig kivette, aztán vitte a kazánházba melegedni. Persze akkoriban még nem volt ilyen minőség.

    Nekem kb. 2 hete áll az Astra a garázsban, kíváncsi leszek, jövő héten indul e...

  • 2012.02.02 16:53:57ruskyy__

    akkor csak elnyelte.
    szóval egy 8.5 éves pdtdi vw-ben a gyári akku van még mindig, és a -10ben is reggel indul vele a paripa.
    bár most lehet kileheli a lelkét, mert pont a következő napokban jövő k*rvahidegben nem lesz neki szabad garázs, ahova berakhatom.

    na, vajon túléli az öreg gyári akku a következő hetet is?

  • 2012.02.02 16:56:09eSzeR

    Nekem 11 évet bírt egy Exide Maxxima, de nagyon ütve-vágva volt.
    A mostani akksit pedig úgy vettem, ami elfér a gyári helyén(Swift II), a legnagyobb gondozásmenteset.
    Ez egy Exide Premium 64 Ah, 640 A

  • 2012.02.02 17:04:52lorincz84

    Én pont fordítva csináltam.
    Az 1.2-es Cliomba gyárilag 62 A-es aksi volt,de szerintem feleslegesen tettek bele ekkorát.(mondjuk legalább a rönyó ezen nem spórolt).
    Miután 6 évesen megadta magát,egy 45 Ah-t vettem a helyére ami már 4. éve tökéletesen teljesít a legnagyobb mínuszokba is,pedig csillaggarázsos az autó,és tuc-tuc zene is van benne.

  • 2012.02.02 17:22:29ne most

    Miért kéne nagyobb aksi, az autó már legelább 6 éves, a motor kompressziója sem a régi, könnyebben átforgatható. Adjál ki +20eFt-ot egy súlyosobb darabra, ami ugyanúgy tönkremegy 3 év múlva. A kereskedelembe kapható nagyobb akukról ráadásul ki tudja mióta állnak a polcon. Senki sem gondolhatja, hogy a Q7 tulaj a tescóban vesz akut.
    Miért van az, hogy a gyári aksi 6évig bírja a vásárolt új meg csak 3évig?

  • 2012.02.02 17:24:36pimpike_

    Biztos voltam benne, hogy pillanatokon belül beindul a kinek nagyobb a fasza című össznépi játék ! :)
    Kár, hogy nem holnap délután nyomtátok be, mert akkor most otthon lehetnék és már bekészítettem volna a sör+popcorn kombót :D

  • 2012.02.02 17:39:40csacsacsa

    Bizony pimpike ez bíz így van.
    Egyet nem értek. Kevés kivétellel mindenki 4-6 évekről beszél. igez nekem csak összesen 3 tragacsom volt, de egyikben sem kellet 8 évnél előbb aksit cserélnem. Azért írok 8-at, mert a mostani 8 éves.
    A múlt héten voltunk csúszkáni és -14 -16 fokban teljesen jól indított.

  • 2012.02.02 17:40:57dol86

    Hali!
    Tudna valaki jó tippet adni 6 voltos akkura? Sajnos nálunk csak 77Ah kapható, de nekem elvileg min 85 Ah kellene. Esetleg foglalkozik még vaki akku felújítással Mo-on?

  • 2012.02.02 17:59:07lorincz84

    csacsacsa
    Rengeteget számít a "tárolási mód" is.
    Kollégám autójában a gyári aksi a 11.évét tapossa,de minden éjjel garázsban alszik az autója.
    Az enyém 6 év után kifingott,de minden éjjel kint áll az autóm.
    Egy távoli rokonom villamosságis,40éve űzi az ipart.Saját tapasztalata szerint az állandóan utcán parkoló autók aksiának átlagéletkora 4 év !

  • 2012.02.02 18:01:42Liverpool87

    Bosch??????????

  • 2012.02.02 18:04:23lorincz84

    Kicsit hülyén fogalmaztam meg. :)
    Tehát átlagosan 4 évig bírják a strapát,utána már nem megbízhatóak.

  • 2012.02.02 18:05:32aston9k

    Akkor én vagyok az ellenpélda: Exide Premium, a gyári helyre ami csak befér, 77Ah/760A. 2-3 év alatt adta meg magát a legutolsó 2. Most a harmadikat gyűröm.
    97-es SAAB 9000, pesti dugó, télen-nyáron.

  • 2012.02.02 18:06:10soproni1

    Nekem állandóan kint alszik és 5 év a max. A hibrid akku meg 8 év után adta meg magát.

  • 2012.02.02 18:18:36CoIie

    lorincz84: de mennyivel drágább egy garázst megvenni/fenntartani, mint ugyanannyi idő alatt még egy akkut venni, ami ráadásul így félidőben vadiúj tulajdonságokkal rendelkezik! ;)

    Az astrámban 1 év után ment el a gyári aksi. :(
    Sztem nem érdemes az 'általánosan rossz minőség' miatt túl drágát venni, mert gari időn túli meghibásodás esélye túl nagy ahhoz képest, hogy majd dupla ideig fogja bírni - ha egyáltalán.

  • 2012.02.02 18:29:10ruskyy__

    most akkor az a menő, akinek sokáig bírja, vagy az, akinek pár év alatt megpurcan?
    mindegy, rendeltem egy újat a cikk elolvasása után, azért 8.5 év, az mégiscsak 8.5 év. a prognosztizált -16 fok meg mégiscsak -16 fok...

  • 2012.02.02 18:29:48piszter

    Én nyertem! 89-es opel kadett, 11 éves korában ment tönkre a gyári akku (belgia import, 0 kilometerrel jött be az országba, 89-ben). 45 Ah Opel gondozásmentes akku volt. Azóta sem hallottam ilyet senkitől, nem is hiszi el senki. :(

    A kocsi ma is fut! :)

  • 2012.02.02 18:45:12CoIie

    piszter: képzeld, mi lett volna, ha még gondozod is! (Mert ennyi év alatt azért csak kiszárad...)

  • 2012.02.02 18:57:39DonVincenzo

    2004-es Focusomban még mindig a gyári Motorcraft akksi van és hibátlanul indított ma reggel is a -16 fokban szabad ég alatt,pedig vártam már,hogy az idei télen megadja magát.
    Talán majd jövőre. :)

  • 2012.02.02 19:22:09CoIie

    DonVincenzo: a volt 2001-es focusomat mindig nagyon fürgén pörgette az aksi. 6 évig biztosan nem kellett benne cserélni...

  • 2012.02.02 19:26:37Sam75

    saját tapasztalat alapján az erősebbett ajánlanám.

    3-5 év után az akksi élettartamának vége gyakorlatilag bármikor bekövetkezhet.

  • 2012.02.02 19:40:04Béla, tudod a Béla

    azért azon is múlik az élettartam hogy hányszor marad úgy a tompított, vagy a rádió, esetleg a belső világítás :)

  • 2012.02.02 19:44:23lorincz84

    Colie

    Persze!
    Én se foglalkozok vele.(mármint,hogy kicsit gyakrabban kell aksit venni)Sőt!
    2008-ban vettem az aksit 13.000ft-ért.
    2013-ban automatice cserélni fogom,ha még nem szar akkor is.Inkább minthogy reggel mikor el akarok indulni munkába,cserben hagyjon.-nekem megér 4-5 évente ennyit,hogy ne legyen miatta szívás az egész napom
    Az asszony buzukiába is lecseréltem ősszel a 4.5éves aksit annak ellenére,hogy semmi baja nem volt.De inkább a biztosra megyek,minthogy gebasz legyen.Mivel ő később jár dolgozni mindketten szívnánk,ha nem indulna az autója.Ő azért mert késne a munkahelyéről,én meg azért mert rohanhatnék haza az enyémről. :)
    Egyébként én sem szoktam márkás aksit venni.Felesleges!-legalább is csillaggarázsos autókba biztos

  • 2012.02.02 20:04:41mpirkó

    Teljesen felesleges, sőt én lebeszélnélek nagyobb
    akkumulátorról! A gyári méretű, teljesítményű aksi
    a megfelelő ehhez van méretezve a kábelezés és a generátor! Ha az új előírt méretű aksival nem indul
    a gépjármű akkor bizony valami más probléma van.

  • 2012.02.02 20:05:11Tomi1973Wien

    még sosem volt meg addig kocsim, hogy akksit kelljen benne cserelnem (akár ujonnan, akár hasznaltan vettem...) :-D (en nyertem :-P)

  • 2012.02.02 20:11:45Ben Franklin

    Ehehe. Nekem ősszel jött el a csere ideje. 40Ah-ás helyett 44Ah-ást tettem bele, ami annyi jaulást hozott, hogy a müszerfali kijelzők lelkesebben világítanak.

    WhiteHorse és tesói legalja a Tescoban 10 ropi
    Varta ugyanolyan Tescoban 20 ropi(ezt vettem) - 1 héttel vásárlás után láttam, hogy a Vartám alkatrészboltban 16 ropi..:(Szóval ilyesmiben a tuskó nem feltétlen óccsó.

    Valakinek aki azt mondja nem tudhatod mióta van a polcon a tuskóba - mér máshol tudhatod? Amúgy az aljára vésik hogy mikor gyártották....

  • 2012.02.02 20:30:25CoIie

    A tacsóban mindig, minden, időtlen idők óta a polcon van. Ebből kell kiindúlni a vásárláskor. Ha ennél jobb a helyzet, akkor legyen az egy pozitív meglepetés! /Persze ebben a "szaküzletben" akkut venni, csak akkor, ha élet-halál kérdése forog fenn.../

    Egyébként tocsog a savtól egy-egy ilyen akkus polc, annyiszor volt már minden akku felforgatva, átrendezve, mittudomén micsinálva... Néha lehet, találni közöttük 2 hónapos sonkás szendvicset... ;)

  • 2012.02.02 20:42:03Pasas

    A dízel autómba eddig 7x Ah-s volt mindig, most kellett bele új, 90-es van benne, de észrevehetően könnyebben tekeri, főleg ebben a hidegben. A benzinesben Varta van, nem tudom mikori, nálam 5 éve van, de még mindig kajak, kop-kop-kop.

  • 2012.02.02 20:42:14CDexter

    Apróság, de esős idő után érdemes megnézni, hogy száraz-e az akku. Nem csak a csatlakozók, hanem a töltő nyílások környéke is ugyanúgy fontos. Ha nedves kicsit akkor alaposan áttörölni. Jobb autóknál nem lehet ilyenkor se nedves de némileg ismerve a magyar járműparkot nem ritka az ilyen beázás. Jelentősen romlik az akku élettartam az ilyen beázások miatti önkisülésektől.

  • 2012.02.02 20:42:50Ben Franklin

    Colie

    Tudod aksi házába bele van öntve a gyártási idő.

    Időtlen idők óta? Ez baromság, a Tesco nem is raktároz, csak az van amit a polcon látsz + egy kis puffer. Minden éjjel feltöltenek. Sokkal valószínübb az áruk állása egy kisebb boltban. Nem vagyok tescofun, de nem azért a világ egyik legnagyobb lánca, mert szar a logisztika.

  • 2012.02.02 21:13:36gss

    regeneráló töltésröl senki nem irt még:
    10v-ig lemeriteni (1/10C-vel)
    majd egyutas egyenirányitással(1db dióda) tölteni,ugy hogy közben rajta egy kicsi kisütö izzó
    igy félhullámban tölt,félhullámban kisüt,csak ez eltart min 2 napig

    nekem nagyon bevált,motor gyári aksija 8éves,kocsi kb 8-9

  • 2012.02.02 21:16:29gss

    lemaradt:ált minden évben megcsinálom mindkét aksin

  • 2012.02.02 21:18:30CoIie

    gss: Ezt kellene a járműnek időnként csinálnia, csak nem gazdaságos (gyártó oldalról).

    Ben Franklin: az általam ismert áruházban ez a helyzet.

  • 2012.02.02 21:20:38eSzeR

    Az elektromos rendszer méretezésétől, kábelezéstől miért függ az akksi mérete? Esetleg ha valami kisebb Ah-értékűt tennék bele hamarabb lemerül sok fogyasztó esetén.
    Vagy alacsony indítóáram esetén nem forgat rendesen, főleg hidegben.
    De nagyobb teljesítményű akksinál a bekapcsolt fogyasztó akkor is csak annyi áramot használ amennyi kell a működéséhez, nem fogja a kábelezést, biztosítékokat túlterhelni. Sőt

  • 2012.02.02 21:25:29CoIie

    eSzeR: a sőt az jelentené, hogy a fogyasztók még annyit sem fogyasztanak?!
    Nyilván nem, sőt, többet, mert a nagyobb kapacitású aksi a feszültségét terhelés alatt is jobban tartja, így pl. a reflektorizzók hamarabb mehetnek ki... ;)

  • 2012.02.02 21:27:02Toyotásember

    Az hogy mennyi fogyasztód vagyis kényxelmi extrád van az autóban, az majdnem teljesen mindegy.

    Menet közben úgy is a generátor éátja el energiával a teljes villamos hálóztatot.

    Az akksi akkor számít menet közben, ha a gnerátor már csúcsra ki van terhelve, leadja a maximális áramát, és már a hosszbordás szíj is sikít a terheléstől.

    Szoktatok ilyen üzemállapottal találkozni, szerintem nem.

    Szóval ha sok a fogyasztód, inkább újíttasd fel a generátort, rakd rendbe a csatlakozásokat.

    Az akku indításra kell. (még egyszer mondom nem 100%-ig csak arra, de annyira elenyésző a többi előfordulás hogy elhanyagolható.

    Azzal egyet értek hogy gyárilag a költségkímélés miatt viszonylag kis kapacitás és indítóáram kerül be.

    Ha méretre befér, és hosszú távan, évekig, -15-ben is azt akarod hogy jól indítson, akkor érdemes mondjuk egy számmal nagyobb kapacitásút venni, de inkább az indítóáram legyen nagyobb.

    Én a Corollámban most cseréltem. 5 éves Varta akksit, 44Ah, 360A indítóáram, -10 ben már gyengébben tekerte.

    Ugyanabban a geometriai méretben kaptam Exide 50Ah 450A indítóáramút, na azzal szerintem sokáig nem lesz indítási gondom.

    Aki meg a BMW-be Tesco akksit vesz azt csókltatom.
    SZENTSÉGTÖRÉS !!!!! Persze az is indít na de mégis.

    Akkuban egyébként szerintem az Exide a király!
    Volt még Bannerem, az is jó volt.
    Volt magyar Jász Plasztik az is jó volt.
    A Varta elmegy, nem rossz, egy átlag közép.

    Bosch, egy rakás trágya, szerintem, tudom ezért megköveznek néhányan, de autóelektronikai műszerészként ahány szar Bosch-t cserélgettem már életemben, sokat gariban is, az több a sok(k)nál.

    Egy autóelektronikai műszerész

  • 2012.02.02 21:28:05mi nem foglalt még

    Zsoli
    Álló helyzetben mehet a hifi az állófűtés, belső világítás, helyzetjelző

  • 2012.02.02 21:32:528001A

    Ennyi hülyeséget is ritkán látni egy rakáson, reggelig lehetne itt ülni, mire mindent cáfolna az ember. Csak a legfontosabbak:

    "A nagyobb kapacitás hosszabb távon kompenzálhatja ezt, hisz ahogy öregszik majd az akku, még mindig marad tartaléka."

    Ez igen rossz tanács, egy azonos árú, kisebb kapacitású, de jobb minőségű akkunak kisebb ütemben fog csökkenni az indítóárama az idő múlásával - vagyis a grafikonon az olcsóbb, magasabb kapacitású akku indítóárama magasabbról indul, de hamar "átszúrja" a minőségi akku grafikonját, ahogy zuhan. Vagyis NEM nagyobb kapacitásút veszünk, hanem jobb minőségűt: 60as Perion helyett 44es Berga/Moll/Exide/Varta/Bosch/Banner cuccot.

    "A gyári aksikkal gyakran túlzásba spórolnak a gyártók, szerintem a kapacitás tekintetében gyakran alulterveznek. Az én Fiat Puntomba gyárilag 44Ah-s akksit szereltek"

    Nem, Pistike, a mérnökök nem hülyék, a Puntód 3 db fogyaszójához untig elég a 44Ah (azt már nem merem megkérdezni, hogy bírtad kiszámolni, hogy kevés).

    ", amit 6 éves korában dobtam el"

    Nagy kár, hogy az élettartamnak SEMMI köze nincs a kapacitáshoz. Ez nem literestej, hogy minél többet veszel, annál később fogy el. Az akku minősége és a használati profil befolyásolják leginkább.

    "a hazai Bosch az belül nem Perion?!"

    Ezt a baromságot valamelyik alkatrészboltos géniusz terjeszti, aki a sok eszével kikövetkeztette, hogy mivel egy üzemben készül a kettő, ezért ugyanaz.

    "a mi Chrysler Voyagerünk 2 hét garázs alatt leszívja az új akksit is mert kommunkikál az idióta computer összevissza magában meg egymással vagy mi?"

    Azt nem a Chrysler cseszte el, hanem az a marha, aki belekókányolta a riasztót, vagy egyéb fogyasztókat. A vezérlők kurvára nem társalognak nyugalmi állapotban, nézesd meg az autódat.

  • 2012.02.02 21:33:33Toyotásember

    Egy új korszerű autó generátor sacc/kb tud 100A-t leadni, a normált töltőfeszültsége mondjuk 14,4V

    Ha a terhelés hatására a feszültségét lehúzza mondjuk 13V-ra, az akkudat még mindig nem terheli, mert annak az üresjárási feszülstége kb 12,6V, így amíg addig nem csöken a generátor feszültsége addig az nem merül, de némileg inkább még töltődik is.

    Ja apró számítás P=UxI Eközben a generátorról már levettél 1300W teljesítményt. !!!!!!!!
    Az nem kicsi ám.

  • 2012.02.02 21:33:428001A

    (Basszus, bele se fért egy kommentbe.)

    "Én onnan közelíteném meg a kérdést, hogy melyek azok a gyártók, akiknek lehet hinni a ráírt kapacitás tükrében."

    A kapacitás minden esetben stimmel, a kérdés csak az, hogy MEDDIG.
    Egy minőségi akku 1 töltéssel (rátöltés nélkül!) akár másfél-kétszer annyi hidegindítási ciklust képes végigcsinálni, mint egy óccsó.

    Még egyszer: ugyanannyi pénzért NEM nagyobb kapacitást veszünk, HANEM MINŐSÉGET!

  • 2012.02.02 21:40:21Toyotásember

    Álló helyzetben ne menjen az ülésfűtés, hifi, órákig.
    Mi a fnének???

    Ha meg a parkolóban akar valaki vagánykodni a csajoknak hogy ülj be, beizzad a segged olyan meleg van, és dübörög a zene órák óta, az meg ne sajnálja akksira a pénzt, vegyen a csomiba két Ifa akkut, azzal még ha a benzin kifogy hazáig el is tekeri az indítómotort :)

    De ez nem a normális, és nem az átlag felhasználás.

  • 2012.02.02 21:41:27CoIie

    8001A: a kérdés akkor fordítva merül fel, azaz a megadott kapacitásért akár több pénzt is adjunk, ha az minőségi! ;)

    Csak sajnos később derül ki, hogy megérte-e, nem lesz-e mégis idő előtti malőr. Mert hogy vegyesek a tapasztalatok!

  • 2012.02.02 21:41:32subtotal

    Nekem Bosch S4 van benne, nagyobb amperórást vettem (74 volt a gyári, most 90), de inkább az indítóáram miatt, mert sor6 dízel és kint parkolt, tele fogyasztóval (navi, erősítő, xenon meg a szokásos dolgok még), pont befért a gyári helyre cipőskanállal.
    7 éves volt a gyári, 3 éve problémamentesen megy a Bosch.
    Szóval nem fikázni a Boscht, az előző benzinesembe is azt raktam, 5 éve csillaggarázs ellenére probléma nélkül megy.

  • 2012.02.02 21:43:53subtotal

    Toyotásember: így már mindjárt más :)

    Toyotával hogy állsz? ;)

  • 2012.02.02 21:45:34CoIie

    Toyotásember: sebaj, minden komment elfogult, szubjektív, vagy ha objektív, akkor csak szükkörűen. Pl. "hamar besz@rt a boschom", ez objektív ugyan, de lehet, hogy a föld többi azonos típusú aksija tényleg egy csúcsteljesítmény, csak éppen ez nem volt az! ;)

  • 2012.02.02 21:47:078001A

    "a normált töltőfeszültsége mondjuk 14,4V"

    Az a töltési végfeszültség. Ha eléri a 14.4-et, ott már nincs töltés, mert gázosodna az akksi.

    "Ha a terhelés hatására a feszültségét lehúzza mondjuk 13V"

    Helyett: ideális körülmények között minden további nélkül 8-9 Voltra szakadhat be 30-40 milliszekundumon belül. Fogj egy DSO-t és mérd ki, ha nem hiszed.

  • 2012.02.02 21:47:08Toyotásember

    A komentem egyik része elfogult, úgy olvassátok.

    Én sajnos genetikailag eleve utálok mindent ami Bosch, na jó kivéve talán a diesel befecskendező rendszerek :)

    Attól még lehet hogy valaki szereti és meg van elégedve, nekem nem jók a tapasztalataim.

  • 2012.02.02 21:52:268001A

    "a kérdés akkor fordítva merül fel, azaz a megadott kapacitásért akár több pénzt is adjunk, ha az minőségi! ;)"

    Így van! Tudod, a mócsingos disznótarjára, meg a zsírmentes marhacombra is az ván ráírva, hogy "1kg" :) (és a csomagolás ott sem hazudik, csak érdemes megnézni, mi van benne)

    "Csak sajnos később derül ki, hogy megérte-e, nem lesz-e mégis idő előtti malőr. Mert hogy vegyesek a tapasztalatok!"

    A tapasztalatok azért vegyesek, mert teljesen eltérő a használat módja, a fogyasztók mennyisége, és a karbantartás mértéke - két egyforma akksi két egyforma autóban egyáltalán nem szükségszerű, hogy azonos élettartamot produkáljon. (Egy márványkádat is szét lehet verni csákánnyal, de attól még nem szar - minőségre mindig érdemes költeni.)

  • 2012.02.02 21:53:45eSzeR

    Toyotásember:
    +1!

  • 2012.02.02 21:55:49CoIie

    Durva, hogy a később megírt kommentemben, ami előrébb jelent meg a listán, megjósoltam a jövőt és hamarabb megválaszoltam Toyotásember felvetését, mint ahogy az megjelent. Jó ez a 3. évezredi IT. ;)

  • 2012.02.02 21:59:39király shanyi

    5-6 éves átlag csereperiódusról írtok,ami szerintem ilyen időközönként elviselhető,és ez általában érezhető hogy mikor fog kinyiffanni mert nem hipp-hopp szarik be.Én is 6 év után cseréltem a gyárit de néha amikor láthatóan szarakodott tudomásul vettem hogy az akku bizony hamarosan halott lesz

  • 2012.02.02 22:00:31primatus

    A ZAP akkumulátor egy fos. Soha nem jártam még úgy, hogy egy akku 3 év után bemondja az unalmast. Újonnan vettem:[link] Egyik pillanatról a másikra, mintha eltört/elrepedt volna a cellaösszekötő. Egy ideig hol teljes feszültséget, hol 10V körül adott le. Hirtelen halál..... A kocsim töltése kifogástalan és most egy 7 (!!) éves márkás akkumulátor teszi a dolgát, bár ezt a hideget már nem igazán szereti. Mindenkit óvok a ZAP-tól! Írom ezt azért is, mert e-mailt küldtem nekik a garancia jeggyel, hibajelenséggel és bár nincs garancia már rá, de méltányosságot kértem. Az mégsem O.K., ha kb. a fele élettartamig használható valami. Kértem egy, akár használt akksit és cserébe felajánlottam az enyémet, hogy a terméket bevizsgálhassák. ISO visszacsatolásként.... . :) válaszra sem méltattak. Majd azért felhívom őket,hogy nézik -e egyáltalán az elektronikus leveleiket, de az eddigiek után komolytalannak tartom a céget.

  • 2012.02.02 22:00:40Toyotásember

    Most komolyan arról beszélgetünk hopgy abban a 40 millisecundumban mi történik, hát kit érdkel. Majd ha 40 secundumig történik.

    Azt hiszem azért írtam hogy nem 100%,meg hogy kirívó esetek vannka, de az elhanyagolható.

    És simán töltenek 14,2 14,4 V-tal, főleg hidegben,azt meg nyugodtan mérd ki te :)
    mert a hőmérséklet függvényében kb ott kezdődik az intenzív gázosodás.

  • 2012.02.02 22:03:528001A

    "nem spirálcellást mert sajnáltam rá a 80.ezret vagy mennyit"

    Spirálcellás AGM egy közúti autóba overkill. Az munkagépekbe való, ahol sok a vibráció, és az akksi nem feltétlenül vízszintes helyzetben tölti a legtöbb időt (vagy a beépítési pozíció, vagy a jármű helyzete miatt).
    Autóba egy mezei AGM vastagon elég (pl. Varta Start-Stop).

  • 2012.02.02 22:06:238001A

    "Most komolyan arról beszélgetünk hopgy abban a 40 millisecundumban mi történik, hát kit érdkel. Majd ha 40 secundumig történik."

    Pistike, pont ezek a 40 milliszekundumos szakadások viselik meg az akksit. Te is megéreznéd, ha 40 milliszekundumig többszáz Amper folyna a testedben, pedig hát mi az a 40 milliszekundum?
    Ne legyél már kretén.

  • 2012.02.02 22:06:56CoIie

    8001A: ...ha csak azon múlik, mármint a használaton, akkor lejegelem feltöltve és évtizedekig bírhatja, bár így meg nem használom. A cél nem ez! ;)

    Azonban nincs ráírva az aksira, hogy így vagy úgy használd, azaz defaultként használhatod "normál", hétköznapi módon. No ezzel van a bajom, amikor rendeltetészerűen használom és a konkrét példámban 1 év múlva egyik pillantról a másikra többé nem indít...

  • 2012.02.02 22:42:45alien576

    azért arra kíváncsi leszek, hogy a csodaketyegő start/stop rendszerek mennyire használnak a főleg kis köbcenti/kis autó/kis aksi triumvirátusban az akkumulátorok élettartamának...

  • 2012.02.02 22:53:04nov2016

    7.5 éves Corsa 1.2 gyári alulméretezett? 36Ah-s akksi.
    Pöcröff -10-ben is, de már fél szemmel nézegetem mennyi egy új GM akksi. :)

  • 2012.02.02 22:58:31jambooo

    Nekem az Ikarusomban eleinte ( míg készülgetett ) 2 db 54 Ah-ás kis aksi volt. Minden OK volt.
    Aztán vettem bele 2 db 230Ah-ás zárt aksit, s egyszer azokat sikerült lemerítenem, picit sokat kályházta állóhelyben, s ment a világítás is.

  • 2012.02.02 23:22:398001A

    "a csodaketyegő start/stop rendszerek mennyire használnak a főleg kis köbcenti/kis autó/kis aksi triumvirátusban az akkumulátorok élettartamának..."

    Talán nem véletlen, hogy AGM akksik kerülnek az ilyen autókba.

  • 2012.02.02 23:23:52lujo405GL

    "Miért van az, hogy a gyári aksi 6évig bírja a vásárolt új meg csak 3évig?"

    Nem is tudom. Talán mert mindenhol nagy eséllyel valami túltároltat sóznak rád? Mindennel ez van. A virslitől a kefiren át a komplett autóig minden. Ilen világot élünk. A forgalmazók nem hajlandók benyelni a veszteséget, ha valaminek lejár a szavatossága.

    Na persze a "minőséget" sem kell félteni. Tény, hogy semmi sem olyan már, mint régen. Fogyasztói társadalom nesze neked...

  • 2012.02.03 00:00:50559

    A második érv: ha tetszik, ha nem, a tapasztalat azt mutatja, hogy az alkatrészkereskedelemben kapható ("utángyártott") akkuk nem egyenértékűek gyári szerelésben az autókba rakott akkukkal.


    És ezt tudod is valamivel igazolni? Honnan ez a konkrét megállapítás?

  • 2012.02.03 07:05:02fghjk

    nekem is még a gyári van, többi mint 11 éves, igaz nem ment sokat csak 110ezret, de azt 80-90%-ban bp-n. ma reggel is simán indult (-12 fok).

  • 2012.02.03 08:28:29007 turbozva nem keverve...

    9.5 éves Panasonic akkum van müködik rendesen, következő Yuasa lesz...tudjátok :
    YUASA...Das AKKU !

  • 2012.02.03 08:50:45CoIie

    Tornado86: ennek már "örökmozgó" szaga van! ;)

  • 2012.02.03 09:29:48stone pit(er)

    Csak annyit tennék hozzá, hogy 1.9-es dízel Lagunámban a gyári szerelés egy Delphi típusú akkumulátor volt. Ugyan csak 70 Ah volt de az indító árama valami 780 A vagy hasonló. Na, az tatot is jó darabig. A következő egy Banner ami ugyan 74 Ah-s volt, de csak 680 A indító képességgel. Két évet bírt.

  • 2012.02.03 10:16:27Hozzászólóka

    Azt megtudja valaki mondani, hogy egy önindítózás után kb. hány km-t kell menni, vagy mennyi ideig kell járatni a motort, hogy a felhasznált energiát vissza tudja tölteni a generátor?

    A válaszokat előre is köszönöm.

  • 2012.02.03 10:34:04iparterves

    off: Akkor itt emlékezzünk meg csöndesen az Akkumulátor- és Szárazelem gyárról, amely valaha jó minőségű cuccokat is gyártott ( pl: Perion ) és a helyén ma egy-a-sok-közül irodaház van a Váci úton.
    off-vége

  • 2012.02.03 11:14:10Hol

    Nekem egy golf IV 1,6 benzinesem van nem egy mai darab 5 éve egy 46 Ah hagyományos MOLL akksi van benne és nincs vele gondom télen sem pedig kint áll a minuszban most is. Persze nekem benzinesem van nem kell izzítanom. A gyári szervízben nem javasolták a nagyobb méretet nem indokolták miért csak azt mondták amit 8001A is inkább vegyek egy drágább és megbízhatóbb akksit mint nagyobb méretüt. Megnéztem a teszteket a neten és az ADAC teszt is a MOLL akksit hozta ki a legjobbnak.

  • 2012.02.03 13:22:19WiZARD

    H Astrában első garis akkucsere 2 napos korában volt, legközelebb gariban 1.5 évesen cserélték, utána 2.5 évesen is kicserélték a csoda gyári GM feliratos akkut. Amikor ez is megdeglett, kb 1 év alatt, akkor vettem egy Banner-t, ez bírja 2.5 éve :)

    volt méregetve minden, nem az autó volt a hibás. 90%ban budapesti dugózás, nem garázsban állt...

  • 2012.02.03 14:35:14Abfangjaeger

    "D" Kadett gyári akku 12 év, "E" Kadett gyári akkuval 12 évesen eladva, másik "E" Kadett gyári akku 11 év, "G" Astra gyári akku 8 évet bírt.
    Daewoo Racer gyári akkuval 11 lévet bírt.
    Az autók közül volt, amelyik garázsban állt, volt, amelyik csillaggarázsban.

  • 2012.02.03 14:59:48cseppszabi

    Hello!

    Kellene nekem egy kis segítség.Van egy 4-es golfom és mikor próbálok ráindítani, akkor egyre kevesebb erővel teszi mindezt.és a végén már megsem mozdítja a motort.Elképzelhető ,hogy az aksi lemerült.Nem nagyon értek a kocsikhoz.
    a válaszokat előre is köszönöm.
    üdv szabi

  • 2012.02.03 15:11:18Toyotásember

    8001A-re ne is figyeljetek, egy tudálékos majom.

    Oltári hülyeségeket beszél hatalmas magabiztossággal.

  • 2012.02.03 15:30:10cseppszabi

    Hello!

    Kellene nekem egy kis segítség.Van egy 4-es golfom és mikor próbálok ráindítani, akkor egyre kevesebb erővel teszi mindezt.és a végén már megsem mozdítja a motort.Elképzelhető ,hogy az aksi lemerült.Nem nagyon értek a kocsikhoz.
    a válaszokat előre is köszönöm.
    üdv szabi

  • 2012.02.03 15:47:52kakukp

    Megoldás: piros Optima. Indítóáram -18 Celsius fokon 815 A.

  • 2012.02.03 15:54:19Yagry

    Ez a "nem-e pénzkidobás" nagyon sutyerák dolog. Helyesen: Nem pénzkidobás-e.

  • 2012.02.03 16:13:14p226

    cseppszabi:

    Nézd meg az aksi tetején lévő műanyag biztosítéktáblát,az szokott szétégni és nincs töltés.

  • 2012.02.03 17:54:05CoIie

    Hozzászólóka: ha neked eddig nem merült le, akkor annyi km elég! ;)
    Én napi 4-5x indítózok, összesen megyek 30km-t és elég a töltés! (Átlag tehát 6-7km/indítás)

  • 2012.02.03 17:56:33CoIie

    cseppszabi: "természetesen" lemerült az aksi! (Ill. annyira hideg van, hogy nem tudja leadni a szükséges teljesítményt.) Külső töltés vagy "bikázás" kell a következő indítózáshoz!

  • 2012.02.03 21:14:27Buntmetall

    Vettem egy Norauto akksit, több garanciát adtak rá mint a Bosch-ra. (3év) Januárban volt 3éves, semmi bajom vele. Még idén megtartom, jövőre megy a kevesbe.

  • 2012.02.03 22:48:27Csumpi Hálidéj

    Nem vagyok benne biztos, hogy egy nagyobb kapacitású akku nem terheli meg jobban a töltési rendszert.

  • 2012.02.04 09:38:27Fikamatyi

    Par uj szempont:
    - A gondozasmentes akku valojaban gondozhatatlant jelent. Az elektrolit mindenkeppen parolog (foleg, ha rossz a feszultsegszabalyzo), igy nagy hatrany, ha nem lehet utantolteni.
    - Az inditoaram (es kisebb mertekben a kapacitas) az olomlemezek feluletetol fuggnek. Ezt a markas akksikon feluleti barazdakkal novelik, az olcsobbakon pedig a nagyobb mennyisegu olom felhasznalasaval. Az olom nem veszesen draga, de minden gyarto a koltsegek minimalizalasara torekszik. Nagy gyartonal megeri a technologiaval szorakozni, ha akksinkent fel kilo olmot megsporolhat, a Jaszplaszt es az egyeb pincegyartok, pedig inkabb tobb anyagot tesz bele, de a technologian sporol. A gyarban kialakitott barazdak hasznalat soran tompulnak, igy a noname peldanyok hasonlo korulmenyek kozott jobban megtartjak az eredeti tulajdonsagaikat, mint a markasak.
    - Az akksi halala leggyakrabban cellazarlat, amit a lemezek vetemedese, torese okoz. A vastagabb, betet nelkuli olomlemez kevesbbe hajlamos erre.
    - A GM akksi koztudottan pocsek. Miert kellene olyan barmibe?

  • 2012.02.04 09:39:27Rousboy

    Nem akarok nagyon ellenkezni, de sajnos a gyári és az utángyártott akkumulátor ugyanaz. Minden gyártónak vannak alkatrész beszállítói és nincs ez így a féktárcsáknál, akkumulátoroknál sem. Tehát a te "gyári" BMW vagy akármilyen akksid, valószínűleg Bosch, Exide, vagy Varta, csak éppen más matricát tesznek rá. És elkérnek 2x annyi pénzt érte.

    Én itt szoktam venni, gyorsak, olcsóak és nagy a választék:
    www.alkatreszkozpont.hu

  • 2012.02.04 14:48:50CoIie

    Nyilván, nincs olyan, hogy gyári alkatrész! Az csak a mindenkori elsőnek beszerelt cucc "fantázia neve"!
    Ezért nem hallottam még pl. BMW vasérc bányászati és acélművekről, pedig mennyi vas kell bele... ;)

  • 2012.02.04 17:47:438001A

    "Azt megtudja valaki mondani, hogy egy önindítózás után kb. hány km-t kell menni, vagy mennyi ideig kell járatni a motort, hogy a felhasznált energiát vissza tudja tölteni a generátor?"

    Ez nem km- vagy időfüggő, mert a töltés a fordulatszámtól függ. Ha tölteni akarsz, többet forgasd a motort, pl ne válts fel ötödikbe.

  • 2012.02.04 17:59:168001A

    "- A gondozasmentes akku valojaban gondozhatatlant jelent."

    Nem, Pistike. Normális mikrokontrolleres töltővel minden akku gondozható.

    " Az elektrolit mindenkeppen parolog (foleg, ha rossz a feszultsegszabalyzo), igy nagy hatrany, ha nem lehet utantolteni."

    Nem párolog. A modern akkukban csak akkor nyit a túlnyomásszabályzó szelep, ha a nyomás károsítaná az akkut. Az oxigén-rekombinációs akkukat meg egyenesen tilos felnyitni.

    "Az akksi halala leggyakrabban cellazarlat, amit a lemezek vetemedese, torese okoz."

    Helyett: szulfátosodás.

    "- A GM akksi koztudottan pocsek."

    Mert te elképzelted?
    [link]

  • 2012.02.04 18:14:478001A

    "Nem akarok nagyon ellenkezni, de sajnos a gyári és az utángyártott akkumulátor ugyanaz."

    Á, egy újabb foteltudós. Nem Pistike, nem ugyanaz, még akkor sem, ha ugyanazon a gyártósoron készülnek: a szalagvégi teszteknél minden alkatrészt különböző kategóriákba szortíroznak, a legjobbak kerülnek az OEM dobozba, a normál minőség megy aftermarketre, a legszarabbak meg kapnak egy teszkógazdaságos termékmatricát (Perion, Arktis, stb).

    "Minden gyártónak vannak alkatrész beszállítói és nincs ez így a féktárcsáknál, akkumulátoroknál sem."

    Nem akarlak elszomorítani, de még a féktárcsáknál is vannak különbségek ugyanazon gyártó OEM és aftermarket tárcsája között.

    "Tehát a te "gyári" BMW vagy akármilyen akksid, valószínűleg Bosch, Exide, vagy Varta, csak éppen más matricát tesznek rá."

    Nagyon ravasz vagy, Sherlock, hogy felfedtél egy ilyen rafinált összeesküvést. Kár, hogy szinte minden "gyári" alkatrészen ott van a beszállító neve, és soha nem is állította senki, hogy ezeket az autógyártó maga készítené.

  • 2012.02.04 18:24:218001A

    "Nekem egy golf IV 1,6 benzinesem van nem egy mai darab 5 éve egy 46 Ah hagyományos MOLL akksi van benne"

    Az egy igen jó - bár nem olcsó - választás volt, de szerintem nem fogod megbánni.

    "Nem vagyok benne biztos, hogy egy nagyobb kapacitású akku nem terheli meg jobban a töltési rendszert."

    Jól gondolod, többet megy a generátor terhelés alatt - ami természetesen többletfogyasztást is jelent.

  • 2012.02.04 19:01:39BTO11

    na hova lett a komment???

  • 2012.02.04 19:02:09...::: Flúgos Kamionos :::...

    8001A:
    És azt meg tudod mondani, hogy egy meghalni készülő aksin segít valamit, ha feltesszük töltőre? Ha igen, akkor kb. mennyivel hosszabbítja meg az életét?

  • 2012.02.04 19:49:54Hornet007

    Az autó 2004. decemberi, a gyári akksija YUASA(!) aki ismeri tudja mit jelent ez a név. JELENLEG is ez "szuperál" a géperejűben és a gyengeség kicsi jelét sem mutatja! No comment!
    Szerintem nem érdemes noném szarokat venni, mert itt tényleg az olcsó a drága az évek alatt!

  • 2012.02.04 19:58:00papa33

    Azért a Suzukikban pici (nem tudom hány AH)lehet nem optimális, ha behal, nagyobbat vesznek az emberek.
    Ma is igaz: akku élete 3 tél, a többi ajándék. Nekem 1 tél közepén (előtte nyekeget már...), a másik 2 nyáron, egy pillanat alatt, nap közben lett vége: az egyik nap közbeni indításkor nyekk és annyi, a villamosságis 3 műszerrel mérte mert nem akarta elhinni az egyiknél.

  • 2012.02.04 20:44:59CoIie

    ...::: Flúgos Kamionos :::...: mi értelme van feltenni a külön töltőre?, már eleve töltőn van a kocsiban is!
    Ha meg ott nem töltődik fel, akkor én személyes garanciával adok még neki 1 hetet! ;) /Vagy eleve rossz a töltés és akkor azt kellene bevizsgálni, megjavítani.../

  • 2012.02.04 21:02:418001A

    "mi értelme van feltenni a külön töltőre?, már eleve töltőn van a kocsiban is!"

    Persze pityu. Meg közben folyamatosan rajta lógnak a fogyasztók is, vagyis a kocsiban SOHA nem fogod tudni 100%-ra tölteni.

  • 2012.02.04 21:11:038001A

    "És azt meg tudod mondani, hogy egy meghalni készülő aksin segít valamit, ha feltesszük töltőre?"

    Ez attól függ, hogy az akku milyen okból kifolyólag haldoklik, milyen "stádiumban" van, és hogy milyen töltőd van. Egy megfelelő töltő pl egy enyhe szulfátosodást vissza tud fordítani. Tölteni mindig érdemes - télen meg aztán pláne.

    "Ha igen, akkor kb. mennyivel hosszabbítja meg az életét?"

    Ezt az interneten keresztül sajnos nem tudom megválaszolni neked, de nyugodj meg, rögtön jön egy foteltudós, aki az akksid állapotának pontos ismerete nélkül is csuklóból megmondja :)

  • 2012.02.04 21:50:27kilaci73

    Gagyi akksik,fúj!

  • 2012.02.05 09:29:20BTO11

    eddig 6 autom volt.
    ha jól emléxem 1-be se télen döglött meg az akksi,tavassszal nyáron.mind ugy döglött meg hogy kiálltam a garázsból vagy rövid ut után a kapu elé oszt nyema inditás csak, katt, katt.
    szommszéd 2.0 A vectra akksi nem inditotta a 2.0 motort az én 1.2st motoros D kadettomat meg még 1 évig vitte.
    most majd 9 éves a kocsim 64ekm-l és még gyári az akksi a daewoo kalosba.
    raktam már be szünetmentesből 24Ah akksit 2-t a kocsiba és azzal mentem még 1 hetet mire beraktam az uj akksimat.
    minden akksi cserénél amikor berakom akkor töltögetem az Ah számának a tizedével vagy 1A-s inditó töltéssel a csoda ruszki fokozatkapcsolós töltömmel legalább 1 éccakát.
    aki teheti azér télen 1-1 éccakára csepptöltésre tegye fel az akksiját és nem érheti meglepi álltalában.
    max a gyárinál 1-l nagyobb Ah nagyobb kapacitásu akksit rakjon,mert szerintem felesleges a tulzottan nagyot bérakni és a gencsi se tölti fel rendesen.

    anno a 80'-s években az AM irta hogy 20-30km kell a gencsinek hogy visszatöltse az inditáskor kivett kraftot az akksibó,7-8km szerintem se elegendő a visznyatöltésre.

  • 2012.02.28 21:27:41tom.tom

    CoIie
    esetleg a gondozásmentes akkumulátor?

  • 2013.02.20 14:58:20wv-man

    III. Golf 1.8 benzinesben 9! évesen adta meg magát az akku, a szerelő dobott 1 hátast, amikor meglátta az eredeti csomagolást. Fontos szempont volt az akku időtartamában, hogy soha nem állt az autó 2-3 napnál többet!
    V. golfban 8. évesen kellett kicserélni az akkumulátort, de szerintem akkor is csak azért, mert az addig folyamatos üzemben (állás max 2-3 nap) volt az autó, most pedig 3 hétig nem volt indítva.
    Ezért javaslom mindenkinek, hogy 1 hét állás után - ha teheti- kerüljön 1-et a négykerekűvel.
    Abban egyetértek, hogy a "gyári" azaz az új autóba szerelt akkumulátor tudja a leghosszabb élettartamot produkálni.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

gyújtáselosztó fedél
SUZUKI SWIFT 1.3 GTi/GXi Ferdehátú 1986-1989
3258 Ft
olajszűrő
SUZUKI BALENO 1.3 i 16V Ferdehátú 1995-2002
1176 Ft
féktárcsa
SUZUKI WAGON R+ 1.2 4WD egyterű 1998-2000
8170 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Hot or not? You tell us!
Weekly vote-site of our daily Facebook question. From 17.03.2014 to 23.03.2014.