Ötven kilométer után robbant szét a BMW motor

2015.10.01. 15:06

Ha valamiért, akkor ezért érdemes néha Totalcart olvasni. Tamás vett egy BMW 320Si-t, amit nem vett volna meg, ha korábban olvassa cikkünket a Húsz leginkább kerülendő motorról. Mindenesetre tanulságos történet.

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. Szeptember 21.

Tárgy: BMW 320 Si

Címzett: A Totalcar Szerkesztősége

Sziasztok,

nem tudom érdekes vagy releváns-e számotokra a történetem, de gondoltam leírom miutan elolvastam a “Rengeteg érdekes, új BMW” cikket.

Kedvelem a BMW-t, nem azért mert gizda vagyok, hanem azért mert hittem a minőségben amit adnak. Céges autóként már volt pár BMW-m, ezért most úgy döntöttem veszek magamnak egy ritka és nagyon szép darabot.

Találtam is egy csodaszép 320 Si-t a mobile.de-n, 2006-os, 109 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, 1 tulaj, M package, és még jó áron is volt. Mondom magamnak na ilyen biztos nem jön velem szembe, az biztos, és ebben valóban igazam lett.

Regensburgba vettem meg, vittünk pc-t megnéztuk a hibakódokat, próbakör, alámásztunk, megtapogattuk, belseje gyönyörű, beszívtuk a kárpitok szagát, és minden porcikája tetszett, mi baja lehet egy 109 ezer km-es BMW-nek úgy, hogy mindent megkapott?

Kifizetem, rendszámot veszek ra, elindulok haza, 50 km múlva csörgés a motorban, majd elhal a technika, leesnek a mutatók, elalszanak a fények, ebben a pillanatban biztosan éreztem (nem tudom miert), hogy ez most bárhogy legyen is, de mocskos sok pénzembe fog kerulni.

Nem értem rá nagyon agonizálni mert a német pályan nem jó ötlet sokat matekozni a vészsávban, tudom, hogy nem szabad de a tesóm a másik kocsival lehúz az autopályáról, a kocsit letesszuk egy Merci markakereskedés ügyfelparkolójaban (ez volt a lehajtó után rögtön, mi mas lenne), mondták, hogy vigyaznak rá, és hagyhatom ott pár napig, de meg fogják mutatni a vásárlóiknak ha nem baj nekem. Persze nem érdekelt, legalább biztonsagban volt.

Hazajöttem, szereztem egy trailerest, aki egy szép összegért hazahozta, közben utananéztem ennek az Si szörnynek (lehet előbb kellett volna elolvasni a német blogokat). Ekkor már világos volt, hogy egy ipari hulladék motoros jarművet vettem meg, több fogat ugró vezérles, vékony hengerfal, repedő hüvelyek a blokkban, dugattyúk specialis voltuk miatt darabokra törnek, stb. stb. Ebbol kérem nincs olyan ami 100 ezernél többet ment volna, feketén-fehéren több német BMW rajongói blogon leírjak, hogy addig add el míg jár még a motor.

Nalam a 3as hengerbe szétrobbant a dugó, amit tudott szétvert, perselynek annyi, megütötte a blokk oldalát is, a dugattyú maga csak darabokban talalható meg a motorban mindenfelé, hegerfej kuka, 4 szelep „Z” formára görbülve.

A motorműhely azt mondja, hogy annyira vekony a hengerek kozti falvastagsag, hogy nem tudják 2mm-el nagyobbra furni mert akkor 2 mm marad a 3as es 4es henger között, és így át fog repedni. Magyarul a motor full kuka.

Szep a karbon borítas a motoron, tényleg csak 2600 van belőle, és nem jön velem szembe még egy ilyen mert a 2600db-ból, 1000-et már elbontottak!

Mit mondjak, nem tudok mit mondani, nem tudom már, hogyan kellene egy kocsit vennem, mi alapján döntsek, mik a kritériumok amiket néznem kellene.

Most ültem egy Dacia Logan taxiban, 431 ezret mutatott a megtett km kijelzője, abban a pillanatban elkezdtem tisztelni a franciákat és a románokat.

Üdv.

Tamás