2014.06.17. 06:19 Módosítva: 2014.06.17. 21:16

Az egyes Golf lassan ritkasággá válik, épp ezért meglepő elsőosztályú versenyautóként viszontlátni. Ez a példány valóban az: a motorja kerek 1000 lóerős, így valószínűleg minden mást legyorsul, beleértve minden sorozatgyártású szupersportkocsit is.

Már az adatok is elképesztőek: 2,2 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t, 2,79 alatt gyorsul 100-ról 200-ra, 8,8 másodperccel az indulás után pedig már 280 km/h-val haladhat. A negyed mérföldes gyorsulási pályán 8,7 másodperces futamidőt, és 270 km/h feletti végsebességet érhet el. Ám nem ez az igazán meglepő, hanem az a tény, hogy a félelmetes teljesítmény forrása csupán egy négyhengeres, kétliteres turbómotor.

A feltöltő persze kistányérnyi méretű, és magának a motornak sincs sok VW gyártmányú alkatrésze, de úgy néz ki, bírja a kiképzést, és megbízhatóan teljesít 4,5 bar töltőnyomás mellett is. Ez részben persze annak köszönhető, hogy az E85 üzemanyaggal jelentősen növelhető a töltőnyomás. Az ezer lóerő átvitele az aszfaltra persze nem egyszerű, ezért speciális, nagy teherbírású, négysebességes váltót, összkerék-hajtást és mintázat nélküli gumiabroncsokat használtak az építői.

Az persze csak a videóból derül ki, hogy mindez mit is jelent a gyakorlatban. A semmitmondó, ezüstszürke egyes Golf minden esetben némi késéssel rajtol, ennek ellenére összes vetélytársát különösebb gond nélkül nyomja le.