Két év börtön és 300 ezer eurós bírság

2014.12.16. 07:22

Nem csak nálunk demonstráltak országszerte autóikkal a szakszervezetek, de Magyarországtól 1600 kilométerre, Párizsban is egészen furcsa dolgok történtek tegnap az utakon. Ez itt a Hidegindító december 16-án, Aletta, Etelka, Adelaida és Beáta napján. Jó reggelt mindenkinek.

Totalcar régen:

Megvontam a szemöldökömet, és a mutatóujjammal az előttünk tátongó üres Váci útra mutattam. A válasz azonnal jött, és egyértelmű volt: naná. Kicsit aggódtam, hogy beégek, hiszen közel két tonnás kváziterepjáróban ültem - írta majdnem pontosan kilenc éve egy cikkében a Totalcar. Ki nem találnák, milyen autóról van benne szó. Itt a válasz.

Közlekedési koffein:

A francia taxisok száz autóval tüntettek a már nálunk is működő Uber nevű közösségi fuvarszolgáltatás ellen. Ott és itt is az a hivatásosok gondja, hogy a mobiltelefonos szolgáltatás közvetlen kapcsolatot teremt a magánautósok és utasaik közt, akik így konkurenciát jelentenek a taxiknak, de nem igazodnak a taxizásra vonatkozó szabályokhoz. Egy Párizsban élő barátom rendszeresen használja az év eleje óta elérhető Ubert, és azt mondja, a kiszolgálás színvonalas, a kocsikban van tablet, internettel, többnyire kiszámíthatóan érkeznek és az árak is alacsonyak. Ugyanakkor nem mehetnek a buszsávban, ezért a dugók idején mégiscsak jobb a taxi, mert az mindenhol közlekedhet. Ennek ellenére várható, hogy a Ubert betiltják Franciaországban, és aki mégis ilyen típusú szolgáltatást nyújt autósként, az 300 ezer (!) eurós pénzbírságot vagy akár két év börtönt kockáztat. (MTI)

Közben kiderült, hogy a Megyeri híd, illetve az autópályabevezetők városhatáron belüli része mégsem lesz fizetős, de az országgyűlési képviselők amúgy is megszavazták maguknak, hogy bezinkártyájuk terhére válthassák meg az autópályhasználatot az egész országra, vagyis őket ez az egész változás nem érinti majd kellemetlenül, írja a 444.hu. Update: időközben visszavonták az erre vonatkozó módosítást, tehát mégis fizetni fognak a képviselők az autópályahasználatért.

bmw 520d

Ötvenöt gyanúsított, hatvan lopott autó és közel félmilliárd forintos károkozás egy autótolavaj-banda három fontos mérőszáma. A Jász-Nagykun-Szolnok megyében kibontakozó ügy az év legnagyobb lopott autós fogása lehet a rendőrségnél. A társaság külföldre delegált hajléktalanokkal külföldön béretletett nagyértékű kocsikat, Mercedeseket, Audikat és BMW-ket. Ezeket lábon hazahozták, és bejelentették az autók eltűnését a rendőrségen. Közben készültek az új motor- és alvázszámok, nem folytatom. Olvassanak tovább, itt és ne csodálkozzanak, hogy bizonyos országokban nem is lehet magyarországi utazáshoz autót bérelni.

A BKV nem hagyja magát, fokozatosan dobálja ki régi, elavult buszait. A budapesti közlekedési cégtől származó értesülés szerint idén tizennyolc, Euro 5 normának megfelelő Ikarus 127V-t szereltek már össze a kelenföldi garázsban, hamarosan több tucat török gyártású új Mercedes Connect városi buszt is beállítanak, illetve ötvennél több CNG-s vagyis sűrített földgázzal üzemelő VanHool buszt járatnak és további tervekkel igyekeznek lecserélni a füstokádó régi Ikarusokat. Ön melyikkel utazott már ezek közül?

Bár év elején arról írtunk, hogy érzékelhetően romlott a közlekedésbiztonság Magyarországon, az eddig eltelt tizenegy hónap átlaga javulást mutat, persze még így is több mint 14 ezer, személyi sérüléses közlekedési baleset történt idén Magyarországon. November végéig 533-an vesztették életüket az utakon, tavaly ez a szám 548 volt. A legtöbb balesetet a gyorshajtó autósok okozták, de sok a kerékpárbaleset is. Komárom-Esztergom megyében romlott a helyzet, Győr-Moson-Sopronban javult. A további részletek az ORFK-OBB honlapján sorakoznak.

Hormonális ébresztő:

Ha van valami, amiért nagyon bánom, hogy a Fiatnak mostanra kissé kiürült az ötlettára, az az, hogy az 500-as eredetije X és L betű nélkül, lehetőleg Abarth kivitelben. Itt éppen egy nőt vetkőztet a skorpió. Eléggé adja, nem?

Autóipari hírsaláta:

Japánban elkezdték árusítani a Toyota első hidrogénhajtású autóját, a 650 kilométer hatótávolságú Mirait. A 15 millió forintnak megfelelő listaárból 4,2 millió forintnyi jent átvállal az állam, hogy terjedjen a hidrogén és oxigén egyesítésével termelt árammal hajtott autó technológiája. Nem játék és mese a hidrogénautózás, mert a folyékony állapotú hajtóanyagot tárolni nehézkes. Egy töltőállomás létesítési költsége több mint 800 millió forintnak megfelelő helyi pénz, de a töltőállomások telepítését is felgyorsítják. Azért lelkesítő lehet egy vízpárát kipufogó jármű, ezer darabot állítólag már meg is rendeltek belőle a helyiek. A Mirairól itt írtunk részletesen.

Egy budapesti középület, egészen pontosan a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyik épületének homlokzatáról lehámozott 910 négyzetméteres Mazda hirdetésőhálóból készítenek táskákat egy kreatív csapat műhelyében. A Medence Csoport oldalát érdemes felkeresni, tök érdekes holmikat gyártanak, többnyire újrahasznosított alapanyagokból. A mazdás cuccok eladásából befolyó pénzt a kőszegi SOS-Gyerekfalu megsegítésére fordítják.

Lotus 7 (Forrás: Wikipedia)
Lotus 7 (Forrás: Wikipedia)

Chapman:

Huszonkét éve, ezen a napon távozott közülünk az autótörténet jelentős alakja, Colin Chapman. A Lotus márka alapítója még egyetemistaként készítette első járművét, melyet egyszerűen Mk1-nek nevezett és egy Austin 7 alapjaira épült. Chapman később különböző, szokatlanul könnyed és fürge versenyautókat tervezett és gyártott, például a képen látható örök klasszikust a Lotus 7-et. Saját Formula 1 csapata a Team Lotus 1963-ban szerezte első Formula 1-es világbajnoki címét, Jim Clarkkal a volán mögött. Összesen hétszer nyerték el a konstruktőri világbajnoki címet és hatszor a pilótáikkal, akik többek közt olyan nagy nevek voltak, mint Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell, vagy éppen Mika Hakkinen. Chapman forradalmasította a versenyautó-tervezést. Mindössze 54 évet élt.

Esik, esik és esni is fog, de hó még nem lesz, olvasom az Időkép.hu-n, ahol ezt írják: Kedden párás, ködös, borongós időre van kilátás az ország nagy részén, északkeleten lehet némi napsütés, majd délután a Dunántúlon és délen, az esti óráktól pedig máshol is elered az eső egy hidegfrontnak köszönhetően. Ezen a napon még nem lesz jelentős a légmozgás. Hajnalban -1 és +5°C, nappal 4-11°C között alakul a hőmérséklet.