Újra buszokat gyárt az Ikarus?

2014.12.19. 09:42

Már csak hány nap is van karácsonyig? Négy. De ne stresszelj, névnapozz a Violákkal, és  még velük: Violetta, Bonifác, Bónis, Dárió, Dárius, Nemere, Orbán, Oros, Pelágiusz (igen, van ilyen név is), Tea, Tétisz. December 19. az Index sokadik karácsonyi bulijának másnapja és Leonyid Iljics Brezsnyev születésnapja, valaha ő volt a Szovjetuniónak a pártfőtitkára. Aztán az ország széthullott, Putyin lett az orosz elnök, akit 2007-ben ezen a napon választott az év emberének az amerikai Time magazin.

Ma ki tüntet, mit zárnak le?

Demonstrációt tartanak ma is Budapesten. A résztvevők 17 óra és 18 óra között az V. kerületi József nádor téren gyülekeznek, onnan a József Attila utca–Bajcsy-Zsilinszky út–Alkotmány utca útvonalon a Kossuth Lajos térre vonulnak, ahol a rendezvény várhatóan 21 órakor ér véget. A várható forgalomkorlátozások miatt a 2-es villamos, valamint a fényvillamos 19:50-től várhatóan 21:00-ig rövidített útvonalon, a Közvágóhíd H és a Kossuth Lajos tér M között jár, a 15-ös és a 115-ös busz pedig módosított útvonalon közlekedik. Az összes részlet elolvasható a BKK oldalán, azt leszámítva, hogy ki és mi ellen tiltakozik.

Az ország útjain amúgy nincs nagy gebasz, az Útinform szerint azonban „a

jelentős nehézgépjármű forgalom és az ünnepekre hazatérő szomszédos országok vendégmunkásai miatt ma egész nap torlódás várható az M1-es autópályán Budapest felé, és így az M0-s autóút M5-ös autópálya felé tartó szakaszán is.”

Újra buszokat gyárt az Ikarus

A Fehérvártv beszámolója szerint újra buszokat gyárt Székesfehérváron az Ikarus. A videóriportból kiderül, hogy ezek nem hagyományos buszok, hanem trolik, amelyek ránézésre az ősi 400-as buszcsaládra épülnek, mintegy 30 példányban a BKV/BKK megrendelésére. A riport érdekessége, hogy 13 éves leállásként minősíti az elmúlt időszakot.

Update: A buszgyártással kapcsolatban érdekes információ érkezett Szedlmájer László vezérigazgató-helyettestől, a BKV Autóbusz- és Trolibusz üzemeltetési igazgatóságról:

"Annyi kiegészítés az Ikarus trolik ügyében, hogy valóban az „öreg” Ikarus 400-as típus a vázuk, de ennek van egy viszonylag objektív oka. A troli csak majdnem új, egy egykori (természetesen felújított, átépített) dízel busz vázba (Ikarus 412) került bele a szintén egy már üzemelt troliból (Ikarus 280.94 GVM) az elektronika.
A járművön teljes értékű klíma van, önjárásra, felsővezeték nélküli üzemre képes, alacsonypadlós, tehát egy mai korszerű troli standardjait tudja, de az ára mintegy 65-70%-a egy új kocsiénak, úgy ítéltük meg, hogy nem ez a hosszú távú jövő, de néhány évig segíthet a gyártásuk lecserélni a legöregebb, magas padlós, csuklós kocsikat."

Screenshot (24).png

Autóipari hírsaláta

Manapság már kevésbé rózsás Putyin helyzete, az orosz gazdaság romokban. A General Motors, az Audi, a Jaguar-Land Rover például már nem szállít a kereskedőinek autókat, jelentette az MTI, hanem megvárják a helyzet rendeződését. A megrendelt autókat kiszállítják a régi áron, de ennyi. Mások, például a Nissan, erőteljesen megemelték az áraikat – írja az MTI.

Emlékeznek még, hogy a General Motors rámelegítette a Saabot a Spyker nevű, pici holland sportkocsigyártóra? Most arrafelé sem lesz vidám a karácsony, a Spyker csődvédelmet kért – ez állítólag nem a cég megszűnését jelenti. Muller úr, a tulaj, hatásos kinyilatkoztatást tett: "....ez nem a vég. Még csak nem is a vég kezdete, hanem a kezdet vége”. Ellenben az is tény, hogy a céget kirakták a bérelt hollandiai üzemükből a felhalmozott tartozás miatt. A többi a hírünkben.

Máshonnan sem kizárólag jó hírek érkeznek, Romániában például csökkent az autógyártás, igaz, csak 3,5 százalékkal. Az évi 363 ezer autó javát (86%) a Dacia állítja elő, de jelen van a Ford is, ám az egykori Oltcit, majd Daewoo-gyárban készülő modell, a B-Max kis egyterű nem lett igazán sikeres. Az MTI híréből az is kiderül, hogy Brassóban készült 5 (igen, öt) darab Roman teherautó is. Még minket is meglep, hogy még létezik ez a gyár, sőt, weblapjukról kiderül, hogy elvileg rengeteg típust tudnának gyártani. Szokásunkkal ellentétben kiírnám az URL-t: www.roman.ro. Találó.És íme, egy termék, a kevésbé polgáriak közül.

Roman

Az autók világa is lassan lenyugszik, mostanában legfeljebb a januári újdonságokat lengetik be, például a Honda egy tízéves hitegetésnek vet véget az  NSX második kiadásának bemutatásával. A többiek leginkább hidrogénüzemű autóikról nyomják a híreket, például a BMW és a Toyota. Utóbbinál az is kibukott, hogy a japán állam négymillió forintnyi összeggel támogatja a megvásárlását. És még így is 11 milliót kell érte fizetni.

Ha már szóba került a Dacia, kiderült, hogy Indiában a Mahindra is villanyautót fog gyártani 2015-től, és tudják, miből? Hát a Dacia Logan első kiadásának helyi liszenszváltozatából. Milyen kicsi a világ. (MotoBash)

Törés- és egyéb károk

A Porsche 918-as hibrid szupersportkocsiból mindössze 918 példány készült, és tudjuk, hogy nincs már meg az összes. Most egy újabb példánnyal sérült meg, erről a Jalopnik emlékezett meg. Picit súlyosabb sérülés, mint amit egy rosszul sikerült parkolás szokott okozni, valószínűleg azért a ritka Porsche javítható. Hogy hol történt? Persze, hogy Kínában.

Porke918

Az autórohasztás kedvelőinek ma reggel egy Kubában porladó Gullwinggel tudunk szolgálni. Ma ezért szakadhat meg a szívünk. Egyébként az egész buli egy fotográfus, bizonyos Piotr Degler egész jó képeit tartalmazó 2015-ös naptárjának a promója, de az oldalon van egy nagyon klassz videó a kubai kocsikról.

landscape nrm 1418915638-palmfind1

Épülnek is dolgok

Ön tudta, hogy Magyarországon új autópálya épül? Bizony, az M4-es. Olyannyira, hogy Tiszapüspökinél már köt a beton a hídpillérekben – számolt be róla az MTI. Az első 30 km-es szakasz átadása 2016-ra várható Abony és Fegyvernek között. Érdekesség: az öt kilométeres fegyverneki bekötőútra öt darab aluljárót terveztek. Állítólag 2018-ra teljesen elkészül az M4-es Budapest és Szolnok között, és akkor megint lesz egy autópályánk, amely egy erős BMW típusjelzését viseli.

M4

Az Auchan, ahogy a többi nagy áruházlánc, nem él mostanában boldog napokat, de legalább megtudjuk, hogy otthon, Franciaországban ez egy családi részvénytársaság. Az idén nyitották meg új benzinkútjukat Budaörsön, ahová hamarosan csak fizetős autópályán, avagy zsúfolt főúton lehet majd eljutni. Viszont egyszerre két kútoszlopon összesen négy villanyautó is tölthető, derült ki az átadón.