Úszik a húszmilliárdos aluljáró, nincs felelős

2016.08.05. 08:40
Szép reggelt a hónap első péntekjén, a Krisztinák, Emődök, Oszvátok és Viátorok neve napján. Várhatóan a hét utolsó meleg napja lesz a mai. Augusztus 5-e van, ma lenne 86 éves fajunk történelmének egyik legfontosabbja, az ember, aki elsőként lépett egy idegen égitestre, Neil Armstrong. Ez most neki szól.

Hírsaláta

  • Többmilliós támogatást kaphatnak az elektromos autót választók. A kedvezményt a korábban tervezett, ám az uniós jogszabályok miatt végül nem megvalósítható áfamentesség helyett vezetnék be. Konkrét döntés még nem született, de a készülő programot ismerők szerint 2-3 millió forintos támogatásról lehet szó maximum 10-12 millió forintos értékhatárig. (Index.hu)
Fotó: Váci vagyok Facebook
Fotó: Váci vagyok Facebook
  • Emlékszel, mi történt a múlt csütörtöki vihar után a nemrég 20 milliárd forintból felújított váci vasútállomáson? Igen, az autós átjáróban derékig állt a víz. Vártál volna egy szemérmes bocsánatkérést a felelőstől, amiért így elkúrták az adóforintjaidat? Hiába, az építtető kivonult, és azt mondja, sem a tervező sem a kivitelező nem tehetnek semmiről. Jó, mindezt hosszabban fejtették ki, kifuttatva a felelősséget az egyetlen lehetőségre, ami már egy másik hatáskör, a városi vízelvezető csatornára. 20 milliárd elköltése után. Sebaj, ők megteszik, amit kell és az elvezető rendszer üzemeltetőinek javasolják majd a hálózat vízszállítóképességének felülvizsgálatát, így, közel egy évvel az átadás után. Az autós aluljáró csak egy eleme a vasútállomás felújítása körüli problémáknak. Baj van a lifttel, a gyalogos aluljáróval, mocskosak a vécék, a peronokon megáznak az utasok és még egy sor baja van a 20 milliárdos projekt eredményének. Ha viszont a vérnyomásoddal nincs baj, bátran olvasd el a teljes sztorit a 444-en.  
  • 422 autó éget le egy portugál fesztivál parkolójában. A spanyol határ közelében fekvő Castelo de Vidében rendezett Andancas fesztivál 4 ezer résztvevőjét időben és szervezetten kimenekítették, a parkoló autókon ellenben már nem lehetett segíteni. A rendőrség kizárja, hogy szándékos gyújtogatás történt, és elnézve, micsoda szárazságba parkoltatták azokat az autókat valószínű elég volt egy forró katalizátor a bajhoz. (Index.hu) 
  • Mélygarázst vesz az állam, valaki megint nagyon jól jár - írja a Napi.hu. A lap a Világgazdaság cikkét követi, amely szerint legfeljebb 3,65 milliárd forintért vásárolhatja meg a Pollack Mihály téri mélygarázst a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a múlt hét végén megjelent kormányhatározat szerint, amivel valószínűleg bomba üzletet köthet a terület új tulajdonosa. Hogy mutyiról lehet szó arra már most több jel utal, leginkább az, hogy a mélygarázs idén februárban váltott utoljára gazdát, egy hónappal azután, hogy eredményt hirdettek a múzeum főigazgatói pályázatán: az új vezető július elsejétől Varga Benedek lett, akinek az első intézkedése volt kitiltani a múzeum kertjéből az ott parkoló autókat.
  • Nem mennek tisztán a Rigó körül sem a dolgok. A BKK elektronikus jegyrendszerének megvalósítása még Vitézy Dávid alatt indult el, aki most egy Facebook-bejegyzésben akadt ki, látva merre halad az ügy. Röhejes visszamutogatásba kezdett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, látva, hogy az elmúlt másfél év hibái nyomán teljesen megfeneklett a BKK korábbi vezetése által előkészített Rigó elektronikus jegyrendszer megvalósítása - írja Vitézy, és ír még mást is ebben a bejegyzésben.
  • Evan Welsch, egy nemzeti parkban dolgozó helikopterszerelő fotózta még július 18-án, ahogy egy medve utazik egy szemétszállító autó tetején a Los Alamos-i Nemzeti Laboratórium területén, az új-mexikói Los Alamosban. A legalább 8 kilométert utazó medvét lefényképező Welsch szerint mintegy harminc erdészeti dolgozó és nemzeti parki őr gyűlt össze a látványosságra, és arra bíztatták a sofőrt, faroljon egy fához, hogy a négylábú stopposnak menekülési útvonalat kínáljon fel. A mackó így átmászott a fára, ott maradt pár órát, mielőtt lekúszott és elszaladt. (MTI/AP/Evan Welsch)
  • A vártnál kevésbé romlott a Toyota eredménye. Csaknem 15 százalékkal csökkent a Toyota üzemi eredménye éves összevetésben a június végével zárult negyedévben, részben az eladások csökkenése, de elsősorban a kedvezőtlen árfolyamhatás - az erős jen - miatt. Japán legnagyobb autógyártója csütörtökön közölte: 642 milliárd jen (csaknem 1800 milliárd forint) üzemi eredményt ért el a pénzügyi év első negyedévében. Az elemzők nem egészen 500 milliárd jent vártak. A gyártó 1700 milliárd jenről 1600 milliárd jenre csökkentette az egész évre vonatkozó üzemieredmény-várakozását. Ez 44 százalékos visszaesés lenne éves összevetésben, és négyéves mélypontot jelentene. Az értékesítési árbevétel csaknem 6 százalékkal, átszámítva 64,9 milliárd dollárra esett. Az Egyesült Államokban 4 százalékkal csökkentek az eladások 2015 ugyanezen időszakához képest. Ahogy a többi, exportra termelő japán nagyvállalatot, a Toyotát is megviseli a jen erősödése. A japán fizetőeszköz 102 körüli szinten - sőt az alatt - áll a dollárral szemben, miközben a vállalat 105 jennel számolt. Ugyanígy euróban számolva 120 jen volt az árfolyam-előrejelzés, miközben egy euróért jelenleg nem egészen 113 jent kell adni. (MTI)

Anno augusztus 5

Ma lenne 86 éves Richie Ginther amerikai autóversenyző. Richie egyike azon kevés amerikainak, aki a hatvanas években Európában csinált magának karriert. Még egy Indy500-on sem indult életében, miközben olyan pilóták váltótársa volt Le Mans-i 24 órásokon, mint Graham Hill, Wolfgang von Trips vagy Pedro Rodríguez. A hatvanas évek első felében ráadásul stabil élversenyző volt a Formula-1-ben. Évekig a BRM-mel, aztán 1965-ben megszerezte egyetlen nagydíj-győzelmét, amely egyben a Honda történelmi első győzelme is volt. 1989 szeptemberében, egy családi nyaraláson hunyt el szívinfarktusban, 59 évesen.

Kerüld el a dugót!

Tájékozódj az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben, a Waze-zel. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyíts a térképen a környéketekre!

A nap videója

Graham Rahal néhány körét osztotta meg a csapata a múlt hétvégi IndyCar-fordulóról. Semmi különös, csak nyolc perc körözés Mid-Ohión egy sisakkamerával, amivel talán sikerült a lehető legnyersebben átadni, milyen is egy kör egy 750 lovas, 2,2 literes, ikerturbós V6-os Honda-motoros Indy-autóban.