Megújul a Ford bestsellere

2003.01.09. 13:38

 
   
   

Teljesen átdolgozták a Ford F-150 kisteherautót, amely hosszú ideje a legkelendőbb modell saját kategóriájában. Azzal a Fordnál is tisztában vannak, hogy a bevált dolgokat érdemes megtartani, így az autó formavilágát nem bántották, inkább csak a részleteken változtattak itt-ott. Nagyobb lett például a hűtőrács és megnőttek a fényszórók is, a sárvédő-ívek pedig a korábbinál jóval határozottabbak lettek. Az összhatás jóval robusztusabb lett, ami ebben a kategóriában csak jót tehet az eladásoknak.

 
   
   

A sajtóközlemény szerint az F-150 sorozat nem csak érzésre, de a valóságban is valamivel nagyobb lett: a különböző kabinok és rakterek mind valamivel nagyobbak, mint korábbi megfelelőik. Az F150 voltaképpen nem egy modell, hanem egy egész sorozat: négy különböző fülke és háromféle hosszúságú plató áll rendelkezésre, amelyek az alvázas konstrukciónak köszönhetően viszonylag szabadon variálhatók. A különálló alváz sok esetben merevségi problémákat okoz, ám az új F-150 a gyártó szerint mintegy kilencszer merevebb, mint az elődje, így a továbbiakban ez sem jelent gondot. Ez a tulajdonság a teherautó úttartásának is jót tett, de a Fordnál persze nem elégedtek meg ennyivel: a futóműveket is áthangolták, így állítólag sokkal kényelmesebb, de ugyanakkor precízebben irányítható járművet kaphatnak a vásárlók, mint korábban. A fékrendszert is hatásosabbra cserélték: nagyobbak lettek a féktárcsák és pontosabb a fékerő-elosztás, így a féktávolság mintegy 13 %-kal csökkent.

 
   
   

Az autót egyelőre kétféle V8-as motorral kínálják: a Triton család egy 4,6 literes 231 lóerős és egy új, 24 szelepes hengerfejjel ellátott 5,4 literes 300 lóerős egységből áll. Ez utóbbi annak ellenére, hogy egyszerű központi vezérműtengelyes nyomórudas konstrukció, változó szelepvezérlést kapott, ami elsősorban alacsony fordulatszámon javított sokat a nyomaték-leadás jellegén. Az autó hajtásláncán is fejlesztettek: sikerült növelni a négysebességes automataváltó hatásfokán, ami igen jót tesz a fogyasztásnak. Az F150 négyféle végáttétellel készül, amelyek közül háromhoz önzáró differenciálmű is rendelhető. Hogy melyiket építik be, az a vásárló kívánsága mellett attól is függ, hogy hátsó- vagy négykerék-hajtású változatról van-e szó.

 
   
   

Az F sorozat már 26 éve töretlenül vezeti a kisteherautók eladási versenyét Amerikában, de a megújulásra nagy szükség volt, hiszen időközben a konkurencia is erősebb lett: a Dodge és a GM mellett a távol-keleti vetélytársak is egyre nagyobb részt követelnek a kontinens autópiacának egyik legjobban jövedelmező szegmenséből.