Porsche Carrera GT Genfben

2003.02.05. 11:25
 
   
   

Bemutatják a Porsche szupersportkocsijának sorozatgyártású változatát, amely méltó ellenfele lehet a Ferrari és a Lamborghini leggyorsabb modelljeinek is. Ahogy azt a korábbi kémfotókból már sejteni lehetett, a 2000-ben Párizsban bemutatott prototípus formájához nemigen nyúltak: a Carrera GT félreismerhetetlenül Porsche, vonásaiban számos elem található a Boxsterből és a régebbi Porsche versenygépek formavilágából.

Műszaki téren már több változtatást végeztek: a prototípus 5,5 literes V10-es motorjának hengerűrtartalmát 5,7 literre emelték, így a maximális teljesítmény 558-ról 612 lóerőre emelkedett, ami 8.000-es percenkénti fordulatszámnál áll rendelkezésre.

 
   
   

Az 1.380 kilogramm tömegű autó menetteljesítményei ennek megfelelőek: a 100 km/h-s sebesség akár 3,9 másodperc alatt elérhető vele, 9,9 másodperccel az indulás után már 200 km/h-val is száguldhat a hatsebességes váltót ügyesen kezelő sofőr, és a gyorsulás egészen 330 km/h-ig folytatódhat.

A Carrera GT felépítése egyértelműen a versenyautók világát idézi, és ez nem csak a méretekben - az 1,16 méteres magasságban, az 1,92 méteres szélességben és a 4,61 méteres hosszban - érhető tetten. A vázszerkezet teljes egészében karbonszálas műanyagból készül, az autó alján pedig diffúzorokat képeztek ki, amelyek jelentősen növelik nagy sebességnél a karosszérián képződő leszorítóerőt. A fékrendszer sem mindennapi: ennél a modellnél is kerámia féktárcsákat alkalmaznak, amelyek jelentősen csökkentik a felmelegedéskor fellépő fékhatás-csökkenést.

 
   
   

Igazi újdonság a kerámiabetétes tengelykapcsoló (PCCC, azaz Porsche Ceramic Composite Clutch) alkalmazása, amely az új szerkezeti anyagnak köszönhetően nagyobb teherbírású és kisebb méretű lehet, mint hagyományos társai. A Carrera GT-hez különlegesen könnyű keréktárcsákat fejlesztettek, amelyekre szintén külön a Carrera GT számára kevert gumik kerülnek: előre 265/35 ZR 19-es, hátulra pedig 335/30 ZR 20-as méretben.

Az autó árát egyelőre nem közölték, így csak annyit tudunk biztosan, hogy az első szériapéldányok 2003 végén hagyják el a lipcsei összeszerelő üzemet.