Solenza, az új Dacia

2003.02.28. 13:57
 
   
   

Az autó átmenet a hagyományos Dacia modellektől a Renault-Dacia együttműködés első terméke felé (megjelenése ~2005) melynek kódneve X90, de a tervet gyakran úgy is emlegetik, hogy "az 5000 eurós autó". A Solenza tulajdonképpen a Dacia SupeRNova plasztikázott változata, a tervezők szerint a közismert hibák kiküszöbölésével. Így az újdonság inkább felületi jellegű.
A Solenza csak egy motorral lesz kapható, ez pedig az elődben már 2000 óta alkalmazott Renault Clio E7J motor. Jellemzői: 1390 cm 3, 75LE, 114 Nm. Ezt a motort 2001 óta szerelik össze a Dacia gyárban, a Solenza váltója viszont egy frissebb változat, a Renault Laguna II és Mégane II-be is szerelt JH3 típus.


 
   
   

Az alváz szintén a Dacia SupeRNovától származik, a lényeges változtatások az autó elején és hátulján figyelhetők meg. Valószínűleg ez az oka annak is, hogy a gyár egyelőre csak három fényképet hozott nyilvánosságra, amelyeken az amúgy csodaszép autó oldala nem látható.
A Solenza hossza 4,08m, tengelytávolsága 2,48m, csomagtartójának térfogata 370 l. Komolyabb változtatások érték a belső teret, a műszerfal nem hasonlít egyik eddigi Daciáéra sem, viszont felfedezhető néhány Clio elem. A tervezők állítják, hogy a belső tér újításaival kiküszöbölték a műanyag elemek messze földön híres zörgését, mocorgását. Sajnos biztonsági szempontból még ez a Dacia is csupasz: még opcionálisan sem lehet légzsákot vagy ABS-t rendelni bele.


 
   
   

A Solenza fejlesztésébe 40 millió eurót fektetett be a Dacia Groupe Renault. Felszereltségtől függően az autó ára 5.100 és 6.400 euró között lesz. Négy felszereltséget különböztethetünk meg, ahol a legfelső, a Dacia Solenza Scala klímat, gyári CD-s rádiót négy hangfallal, központi zárat, indításgátlót, szervokormányt, 14 colos alufelnit, ködlámpát és elöl elektormosan emelhető ablakokat tartalmaz.
A kora tavaszi bemutatást követően a pitesti-i autógyár tervei igen ambíciózusak: idén az összes gépkocsi eladásuk 50%-a Solenza kellene legyen. Az előrejelzések szerint 2003-ban 80.000 új Dacia talál majd gazdára, tehát 40.000 Solenza eladását remélik. Az új modellt 2007-ig fogják gyártani , addig durván 200.000 példány eladása a cél.