Mégis lesz BMW egyterű?

2004.03.10. 14:22

A BMW fejlesztési igazgatója elismerte, hogy továbbra is dolgoznak két nagyterű modellen. Burkhard Goeschel szavaiból egyelőre elég kevés derült ki az RFK-1 és RFK-2 kódjelű modellekről, bár a fejlesztés néhány sarokpontját felfedte egy vele készült riport során. Ezek alapján a kisebb modell a 3-as sorozat vagy az X3-as padlólemezére épülne, a nagyobbik alapjait pedig az 5-ösből vagy az X5-ösből vennék kölcsön, a vezetőülést feltétlenül viszonylag alacsony, sportos pozícióbe helyeznék, mindkét típusnál legalább 18 hüvelykes felniket alkalmaznának, és a kisebbikbe 6, a nagyobbikba 8 hengeres motorokat építenének. Goeschel szerint azért is igyekeznek minél több sportos vonást becsempészni a típusokba, mivel csak így van esély rá, hogy az igazgatótanács engedélyezi a további fejlesztéseket. Korábban ugyanis született egy döntés a BMW-nél, amely szerint csak olyan modelleket mutathatnak be, amelyek összhangban állnak a márka hangsúlyozottan sportos arculatával. Egyes külső megfigyelők szerint a Mercedes GST-hez hasonló, kategóriába alig sorolható járművek lehetnek a fejlesztés eredményei. Goeschel elmondta, hogy jelenleg a két típussal kapcsolatos gazdasági kalkulációk folynak, az igazgatótanács döntése ezek lezárulta után, de még az idén várható.