Pininfarina Double-Face: két autó egyben

2004.09.24. 17:10

A Pininfarina másik tanulmányautója gyakorlatilag két jármű. Az olasz cég azt a célt tűzte ki maga elé, hogy teljesen azonos műszaki alapokra két gyökeresen eltérő autót készítsen. A témaválasztás eleve izgalmas: mindkét autót szabadidő-járműnek nevezi a Pininfarina mérnökgárdája, ugyanakkor a karosszériaforma alapján két csapott hátú háromajtós modellről beszélhetünk. A terepjáró változat szögletesebb karosszériát kapott fényezetlen műanyag elemekkel, fémszínű tetőívvel és teljes üvegtetővel, míg az épített utakra szánt változat sokkal dinamikusabb formájú. A két típus közt hasonlóság csak oldalnézetből fedezhető fel: a tető jellegzetes íve láthatóan nem változott, de ez is inkább csak a két képet egymás mellett vizsgálva tűnik fel. A Double-Face gyakorlatilag a Pininfarina tulajdonában levő francia Matra műve, az olasz központban legfeljebb a formatervek kialakításába szóltak bele. A műszaki tervezés és a kivitelezés a francia tervezők munkája. A Double-Face célja éppen az, hogy felhívja a figyelmet a Pininfarina bővítéséből származó előnyökre: arra, hogy a cég nem egyszerű formatervező stúdió többé, hanem olyan vállalkozás, amely képes a semmiből gyártásra kész modelleket alkotni a vásárlók igényei szerint - akár többet is ugyanarra a vázszerkezetre.