Leleplezték az új Bentley csúcsmodellt

2009.08.17. 09:58 Módosítva: 2011.03.07. 12:10

Az Arnage sorozatot leváltó Mulsanne az utolsó csavarig új, mégis maximálisan hagyománytisztelő. A Rolls-Royce-nak van mitől félnie.

Az új luxusautó ősbemutatóját a kaliforniai Montereyben tartották, Észak-Amerika első számú, klasszikus járművek számára rendezett szépségversenyén, a Pebble Beach Concourse d'Elegance-on. A helyszínválasztás nem véletlen, nyilvánvalóan ezen az eseményen a legnagyobb az autókedvelő dollármilliomosok koncentrációja, márpedig a Mulsanne-t épp nekik szánja a Bentley, azoknak az ínyenceknek, akik eddig sem adták alább a Rolls-Royce Phantomnál, vagy épp a régi Bentley Arnage-nál.

Bár az új luxusautó lényegében semmit sem örökölt az elődjétől, a tervezők láthatóan nagyon igyekeztek, hogy a csúcs-Bentley jellegzetes, messziről felismerhető karakterét megőrizzék. Így maradtak a klasszikus arányok, a hosszú orr rövid első túlnyúlással, és a hatalmas, hosszan hátranyúló, a végén ferdén lecsapott csomagtartó. Ezzel a különleges első lámpák, az áramvonalasabb tető és az alacsonyabb ablakok ellenére, amelyek kétségtelenül korszerűbbé teszik az autó megjelenését, sikerült egyfajta folytonosság-érzést teremteni az autó formatervével.

A műszaki megoldások nagy része egyelőre ismeretlen, csupán a motorról árultak el néhány részletet, mivel ezzel kapcsolatban merült fel a legtöbb kérdés a bemutatón. Mint kiderült, a várakozásokkal ellentétben megtartották a régi, már-már legendás, 6,75 literes V8-as blokkot, csakhogy az önvényen kívül szinte mindent kicseréltek benne. A mozgó alkatrészeket lekönnyítették, átdolgozták a vezérlést, a szívó- és a kipufogórendszert, illetve lecserélték a befecskendező rendszert is, amely így alkalmassá tette a motort részterhelésnél egyes hengerpárok lekapcsolására. Az ikerturbós V8-as teljesítménye kerek 500 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 1000 Nm lett, miközben a fogyasztása 20%-kal csökkent, és E85 alkohol-benzin keverékkel is használható lesz.

Az új Bentley gyártásának beindítására persze még majdnem egy évet várnunk kell: az első példányok valamikor 2010 közepén érkeznek, mintegy 220-230 ezer eurós áron.