Ilyen lesz a háromajtós VW Polo

2009.08.26. 13:25

Az ötajtós Polo már járt is nálunk, a háromajtós kivitelt azonban csak a Frankfurti Autószalonon leplezi le a Volkswagen. Az alacsonyabb használati értékért cserébe az új változat egy hangyányival élettelibbnek tűnik kívülről, az erősebb motorok azonban még hiányoznak belőle.

A Volkswagen tervezői természetesen nem játszhattak sokat a háromajtós formatervével, hiszen a tetővonal és az autó hátsó kialakítása sem változhatott, de azért megpróbáltak valami elfogadhatót összehozni. A B oszlopig nincs semmi különös – csak az ajtó lett jóval hosszabb, hogy a hátsó utasok viszonylag kényelmes beszállását biztosítsa – a hátsó oldalablakokat azonban erősen szűkülőre szabták, ami némi plusz dinamizmust ad a szuperjózan Polónak. Az összkép bizonyos szögekből ugyan halványan emlékeztet az első generációs Fiat Bravóra, de ennyitől aligha romlik meg az olasz-német diplomáciai viszony.

Amúgy minden más részlet azonos az ötajtóséval – bár a merevebb karosszéria talán javít majd valamit az úttartáson – még a motorválaszték is azonos. Igazi erőgépek egyelőre nincsenek benne, a háromajtóshoz eleinte háromféle benzines és háromféle dízelmotort kínálnak. Az 1,2 literes, háromhengeres, 60 és 70 lóerős benzines alapmotorok legfeljebb városi futkosáshoz tűnnek elegendőnek, a csúcsot pedig a 105 lovas 1.2 TSI változat megérkeztéig az 1,4 literes, 85 lovas négyhengeres jelenti. Dízelből is háromféle lesz, 75, 90 és 105 lóerővel. Az 1,2 literes turbós benzinesen kívül a közeljövőre ígérnek egy ultratakarékos 1,2 literes benzinmotort is, 3,3 literes vegyes fogyasztással 100 kilométeren, a mérgesebb változatokról azonban még semmi hír, bár nincs okunk kételkedni benne, hogy itt is bevetik majd az 1,4 literes TSI motorcsalád egy vagy több tagját.

A háromajtós forgalmazását röviddel a premier után, még az ősszel megkezdik, a legolcsóbb változat alapára Németországban 12 150 euró lesz.