Fogyókúrával lett gyorsabb a Lotus Exige Cup

2009.08.28. 11:33

Az apró brit sportkupé eddig sem volt túlsúlyos, de a Lotus tervezői további kilóktól szabadították meg, hogy még fürgébb legyen – így született meg az Exuge Cup 260 új változata.

Colin Chapmannek, a Lotus alapítójának tulajdonítják a mondást: „Az erősebb autó gyorsabb az egyenesben, a könnyebb autó gyorsabb mindenütt”. Hogy valóban mondott-e ilyet a brit sportkocsigyártás legnagyobb apostola, azt nem tudni, de a mondat minden szava igaz. Ennek szellemében jártak el a Lotus mérnökei, amikor elkezdték tovább fogyasztani az amatőr versenyzésre szánt Exige Cup típust. A mechanikához nem nyúltak – maradt a 260 lóerős kompresszoros Toyota motor – viszont megkeresték azokat a pontokat, ahol további kilókat spórolhatnak. Új karbonszálas karosszériaelemekkel csaknem 12, a kerekeken, a hátsó ablak elhagyásán, a szívórendszer egyszerűsítésén, a segédváz áttervezésén, illetve az akkumulátor és a lendkerék cseréjén pedig 22 kilogrammot nyertek. A nélkülözhető elemek – kárpitok, belső tükör, napellenző és hasonlók – is kikerültek az autóból, így összesen mintegy 38 kilogramot sikerült fogyasztani rajta: az új változat így csupán 890 kilogrammot nyom.

Ami az utcai közlekedéshez feltétlen kell, azt persze meghagyták – így a Cup továbbra is kaphat rendszámot – és persze maradtak a pályaversenyzésnél hasznos alkatrészek is, például az Öhlins gyártmányú állítható lengéscsillapítók. Emellett javítottak az autó kanyartulajdonságain is: a hátsó keresztstabilizátort 30%-kal merevebbre cserélték. Az autó menetteljesítményei persze nem változtak jelentősen, de az Exige Cup eddig is elég fürge volt: 4,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és 9,9 másodperccel az indulás után már 160 km/h-val száguldhat. A könnyítés inkább a versenypályán nyert tizedmásodperceken látszik majd, ami nyilván jól jön majd azoknak, akik versenypályák nyílt napjain, vagy amatőr autóversenyeken keresik a vezetés örömét.

Az átdolgozott Exige Cupból balkormányos változat is készül, így Európa nagy részén, és Észak-Amerikában is forgalmazzák majd. A nettó alapára adók, szállítási és egyéb költségek nélkül 52 899 euró, azaz átszámítva valamivel több mint 14 millió forint lesz.