A Chevrolet veszi át az Opel szerepét

2009.09.17. 15:18

A General Motors ugyan elveszítette az Opel irányítását, de nem mond le az európai piacról. A cég vezetése azt tervezi, a következő években a Chevrolet választékát fejlesztik tovább úgy, hogy lényegében átvehesse az Opel szerepét Nyugat-Európában is.

A Chevrolet márka 2005-ben jelent meg Európában, és eredetileg csupán az Opel kiegészítésére szánták: olcsó, korábban Daewoo néven forgalmazott, koreai eredetű típusaival elsősorban Kelet- és Közép-Európában lett sikeres, a teljes európai piacból viszont csupán 2,7%-os részesedést szerzett tavaly, 507 ezer autó eladásával. Ebből a mennyiségből ráadásul 235 ezer autó Oroszországban talált gazdára, ugyanakkor Nyugat-Európában alig fogynak a Chevy típusai. Most, hogy a GM számára elveszett legerősebb európai érdekeltsége, alaposan megváltozott a helyzet: a Chevroletnek le kellene fednie a teljes piacot, és versenyeznie kellene az Opellel, míg eddig az effajta belső rivalizálás elkerülése volt a cél.

Elsőként az új Chevy Cruze alakulhat át: 2011-re várhatóan megérkezik az ötajtós változat, és valószínűleg a belső teret is megpróbálják igényesebbé tenni. Ez a típus már most is viszonylag korszerű megoldásokat hordoz, hiszen ugyanarra a Delta II platformra épül, mint a napokban bemutatott Astra, így elviekben akár kemény ellenfele is lehetne Európa legnépszerűbb kompakt tömegmodelljeinek, már ha sikerül a típust elfogadtatni a vásárlókkal. Mostanság kerül piacra a Spark kisautó második generációja is, amelyet szintén egy új, korszerű platformra építettek, de még ezt a modellt is úgy tervezték, hogy ne zavarja az Opel köreit, így lehet, hogy a siker érdekében módosítani kell rajta. A korszerű modellválaszték azonban csak 2012 körül válhat teljessé: ekkorra várhatók a Chevrolet Aveo és Epica modellek utódai. Az előbbit a Daewoonál fejlesztik Dél-Koreában, gyakorlatilag az alapoktól, míg az utóbbi ugyanarra az Epsilon II platformra alapul, amelyet az Opel Insigniánál is használtak.

A GM célja az, hogy a tavalyi 265 ezerről legalább évi félmillióra növelje a Chevrolet eladásait a következő három év során, sőt, hosszabb távon az Opeléhez mérhető vásárlókört gyűjtsön a márkának.