Elkészült a családi Aston Martin

2009.09.18. 09:54

Majdnem három év kellett hozzá, hogy az Aston Martin Rapide éretté váljon a szériagyártásra, de megérte várni.

Kívülről látszólag nem változott semmi: a formaterven keveset változtattak, de nem is lett volna értelme jobban átalakítani a jó arányú négyajtóst. Magán hordozza a kupék jellegzetes stílusát, méghozzá úgy, hogy a négyajtós elrendezés egyáltalán nem rontja el az összképet. A Rapide térkínálata is sportkocsisan szűkös: ugyan az utastérben négy fő számára van hely, de hosszabb utazásokkor jobb, ha mindenki csak a hitelkártyáját viszi magával, mivel a csomagtartó alaphelyzetben csupán 301 literes. Ha csak ketten utaznak az autóban, akkor jelentősen növelhető a raktér: a hátsó üléssor egy gombnyomással ledönthető, így 750 literes összefüggő tér keletkezik.

A Rapide persze elsősorban nem csomagszállításra való – ahogy az Aston Martinnál fogalmaznak: a tökéletes eszköz, hogy az egész család élvezhesse a sportkocsi nyújtotta élményt. Ezt pedig a DB9-esből származó mechanika biztosítja. A négyajtós ugyanarra a könnyen módosítható alumínium struktúrára épül, mint a gyártó összes többi típusa. A motorja a jól ismert hatliteres V12-es, amely 477 lóerős, a maximális nyomatéka 600 Nm, és egy hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltóhoz kapcsolódik. Az 5,019 méter hosszú, 2,14 méter széles, 1,36 méter magas és 1950 kilogrammos gép 5,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 303 km/h. A többi részlet is hűen követi a kétajtós modellek megoldásait: a kettős keresztlengőkaros, aktív lengéscsillapítású futómű csak a hangolásában tér el a DB9-esétől.

A szűkös belső nem szégyen egy Aston Martin esetében, de a szegényes felszereltség megengedhetetlen volna. Nem is igen akad olyasmi, amit manapság ebben a kategóriában elvárnak, amit a Rapide ne kínálna. Van benne navigációs rendszer, a Bang & Olufsen csúcsminőségű, 1000 wattos hifije Bluetooth, USB és iPod csatlakoztatási lehetőséggel, fűtött ülések, automata klímaberendezés, LED-es belső világítás, és persze fa borítások és bőr kárpitozás, ameddig a szem ellát.

Az Aston Martin Rapide lényegében egyedül van a saját maga teremtette piacon. Csak a Porsche Panamera jelenthetne rá veszélyt, de annál sokkal elegánsabb, drágább és ritkább lesz.