Axon, a jövő Trabantja?

2009.10.27. 16:26 Módosítva: 2009.10.27. 16:32

A karosszériája műanyagból van, kicsi és esetlen, de alig fogyaszt – készítői szerint akár népautó is lehet belőle, ha minden jól megy.

Ahhoz persze, hogy tömegek vásárolják az Axont, még dolgozni kellene a formaterven, vagy beutalni egy olyan diktatúrába, amilyen a keletnémet volt néhány évtizede. Funkcionális ugyan – láthatóan a légellenállás csökkentése is szempont volt a karbonszálas karosszériaelemek kialakításánál – viszont még nagyon látszik rajta, hogy kisipari eljárásokkal készült. A lényeg egyelőre persze nem a megjelenés, a gyártó cég ugyanis csak egyfajta technikai demonstrátornak szánja az első prototípust, amellyel megmutathatja karosszéria-építési tudományát, és a konnektoros hibrid hajtásláncot, amely a kisautót mozgatja. Egyelőre annyit árultak el, hogy az autó átlagosan 50 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométeren, városban tisztán elektromos járműként is használható, a hatótávolság kiterjesztésére használt belsőégésű motor pedig bioetanollal, benzinnel, vagy ezek keverékével üzemeltethető.

A kis angol cég 2011-re ígéri a gyártásra kész Axont, 2012-ben pedig megindulhat a sorozatgyártás is. A tervek szerint Európa számos pontján egyszerre kerül gyártásba a városi kiskocsi: eddig Spanyolországban, Franciaországban, Írországban, Dániában és Hollandiában találtak partnereket a gyártáshoz, de nem kizárt, hogy másutt is akadnak majd vállalkozó szellemű gyártulajdonosok, akik szeretnének egy-egy kisebb piac számára Axonokat összeszerelni.