Dízel-botrány a Mercedesnél

2009.12.29. 21:53

Sorra mennek tönkre a Mercedes új, négyhengeres dízelmotorjai, és a javításra állítólag akár hónapokat is várhat az ügyfél.

om651

Az új, OM651 jelzésű dízelmotorok a hírek szerint tömegével romlanak el, és nincs elég alkatrész a javításhoz. A C, E és GLK osztályhoz kínált, 2,2 literes, 136, 170 vagy 204 lóerős négyhengeresek közös nyomócsöves befecskendező rendszerének fúvókái bizonyultak túlérzékenynek. Elég egyszer szennyezettebb gázolajat tankolni, hogy előjöjjön a hiba, de sokszor még ennyi sem kell, csak némi sztatikus elektromosság a motor összeszerelése, vagy használata során. A hibás fúvókák miatt aztán vészüzembe kapcsol a motor elektronikája, 70 km/h-ra csökkentve az elérhető maximális sebességet.

A legnagyobb gond az, hogy bár a hiba egy ideje már ismert, a fúvókákat gyártó Delphi egyszerűen képtelen eleget készíteni a kijavított alkatrészből, így a cserék is lassan haladnak. A Mercedes állítólag már azt javasolja a kereskedőinek, hogy adjanak a vásárlóknak régebbi dízelmotorral felszerelt csereautókat, mivel az alkatrész-hiány miatt a javítás akár hetekig, vagy hónapokig is elhúzódhat. Egyelőre nem tudni pontosan, hogy hány autót adtak el a hibás alkatrészekkel, de a Daimler AG. szerint igyekeznek az összes meghibásodásra hajlamos alkatrészt kicserélni, amint sikerül megfelelő mennyiségben legyártatni a javított fúvókákat.

A Mercedes állítólag már a jó alkatrészeket használja az újabb OM651-esek előállításánál, így aki a jövőben rendel autót ilyen motorral, annak már nincs mitől tartania.