Versenyre kész az új V8-as Mustang

2009.12.30. 11:51

Nem csak az utcai kupéba építik be az új ötliteres nyolchengerest, de a jövő szezont már az erősebb Mustanggal kezdhetik a privát versenyzők is.

A Ford korábban is odafigyelt arra, hogy a Mustang jelen legyen az észak-amerikai versenypályákon: eddig is kínáltak becsövezett, kulcsra kész versenyváltozatokat. Az új, 302 köbhüvelykes motor azonban még ütőképesebbé teheti a Ford kupéjait, és ezt a lehetőséget nem hagyhatták figyelmen kívül a gyári szakemberek sem. A régi FR500C-t felváltó versenygép a Boss 302R típusjelzést kapta az első Mustang szériák csúcsváltozatainak emlékére. Az autóba tuning nélkül kerül az új motor – a változó szelepvezérlésű, 412 lóerős V8-as bőven elég a klubversenyzőknek – viszont alaptartozék a bukókeret, a tűzoltó készülék, a hatsebességes kézi váltó, a kagylóülések és az ötpontos biztonsági övek, a telemetria-csatlakozóval ellátott motorelektronika, a versenyfutómű, a pályagumik és a versenyzésre méretezett Brembo fékrendszer. Mindez ráadásul egész megfizethető áron érkezik: 79 ezer dollárt – átszámítva majdnem 15 millió forintot – kérnek a 302R-ért, ami versenyautó-viszonylatban jó ajánlatnak számít.

Később lesz egy komolyabb változat is, az M-FR500-Boss R1, amelyet a Grand-Am Sports Car Challange szabályainak megfelelően alakítottak át. Ez a kivitel többek között erősebb motort, kis ejtésű váltót, verseny-ABS-t, és kisebb tömegű hajtáselemeket tartalmaz, viszont jóval drágább is lesz az alapmodellnél, 129 ezer dollárért kínálják majd. A kétféle versenyautóból egyelőre viszonylag kevés készül: a 302R-ből a 2010-es szezonra csupán 50 példányt épít a Ford sportrészlege, az M-FR500-ból pedig vagy egy tucatnyit gyártanak.