Drága a benzin, sokan váltanak gázra

2010.01.21. 13:31 - MTI

Az egyetlen, egyébként a műszaki fejlődés miatt túlhaladott, Európában egyre kevesebb helyen alkalmazott korlátozás, hogy mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.

Nyugat-Európában az autógáz felhasználása dinamikusan emelkedik, 2015-re 10 százalékos lesz a gázzal is hajtott személyautók aránya, a felhasználás Magyarországon  a jelenlegi 1,5-2 százalékról a várakozások szerint két év alatt 5 százalékra nő - közölte elemzésében a Prímagáz Zrt. az MTI-vel.

Jelenleg a hazai személyautó állomány 1,5-2 százaléka működik vegyes üzemben, 50-60 ezer autó. Ugyanez Európában 3 százalék, mintegy 7 millió jármű, de a prognózisok szerint 2015-re eléri a 10 százalékot. Ennek hátterében részben az áll, hogy az államok egy része garanciát vállalt az autógáz adóterheinek jelenlegi alacsony szinten tartására (Németországban 2018-ig).

Magyarországon ilyen írásos garanciák nincsenek, az autógáz ára évek óta stagnál. Mindezen okok miatt a taxisok tömegesen választják az autógázt (LPG) üzemanyagként, de ez az alternatíva a lakosság körében is mind népszerűbb. Szakértői várakozások szerint a gázüzemű autók aránya két éven belül itthon is eléri az 5 százalékot.

A világszerte és Magyarországon is a legnagyobb forgalmazónak számító Prímagáz adatai szerint egy liter autógáz átlagosan 135 forinttal olcsóbb, mint a benzin, és erre az árkülönbözetre hosszú távon is számítani lehet. Az üzemanyagköltségeken 30-40 százalékos a megtakarítás, ami tízezer kilométerenként 100-110 ezer forint megtakarítást eredményez. Ez  - futásteljesítménytől függően - magánszemélyeknél egy, legfeljebb két év alatt visszahozza a beépítés 230-290 ezres költségét, míg a többet közlekedő vállalati autóknál a megtérülés hónapokban mérhető.

Annak, hogy Magyarországon az autógáz jelenleg kevésbé elterjedt, legfontosabb oka az elégtelen információ - áll a Prímagáz elemzésében. Sokan nem tudják, hogy hol lehet ilyet tankolni, miközben LPG országszerte közel 300 kúton kapható. Mások aggódnak a technológia biztonsága miatt, pedig messze túlbiztosított, és a szabályosan átalakított autók semmilyen tekintetben nem veszélyesebbek, mint az átalakítás előtt.

Az egyetlen, egyébként a műszaki fejlődés miatt túlhaladott, Európában egyre kevesebb helyen alkalmazott korlátozás, hogy mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.

A Prímagáz rámutat: az LPG-vel kombinált meghajtású autók szén-dioxid-kibocsátása 20 százalékkal, szén-monoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárdrészecske-kibocsátás teljesen megszűnik. Gázzal hajtva például egy régebbi autó is gond nélkül felülteljesíti a még be sem vezetett euro5-ös környezetvédelmi normákat.

A gázüzemű gépkocsik értékesítésének növekedésére számít Dalnoki Balázs, a Skodákat importáló Porsche Hungaria márkaigazgatója is. Az importőr támogatásával Magyarországon 2007 áprilisa óta több mint 50 márkaszerviz végez gázüzemű átalakításokat új és használt modelleken úgy, hogy a garancia-feltételek megmaradnak.

Dalnoki Balázs az MTI-nek elmondta: az indulás óta összesen mintegy 900 átalakított, úgynevezett dual modellt értékesítettek. A 2008. évi mintegy 500 darab után tavaly a válság hatására ez a szegmens is jelentősen visszaesett mintegy 100 darabra. Az idei első hónap eddigi adatai még nem mérvadóak ugyan, de már érkezett egy jelentősebb, 40 darabos Fabia dual megrendelés - jelezte.

Kommentek

  • 2010.01.21 20:04:33littlerock

    Ha jól van beállítva akkor semmi gond, de!!!! Ha elszúrják, akkor motorgenerál a vége. Személyes tapasztalat. Bővebben: megszorult a motor, vetemedett a hengerfej... Ez mind, csak a rossz keverékbeállítás miatt megnövekedett égési hőmérséklet miatt történt. Nem okozott nagyobb motorhőmérsékletet, csak túlterhelte a belső alkatrészeket... amúgy 110000 km felett tartok már a gázzal, és semmi negatívum nem merült fel ezen kívül... DE EZ NEM A GÁZ, HANEM A HOZZÁ NEM ÉRTÉS KÖVETKEZMÉNYE...

  • 2010.01.21 20:12:32zsotyek

    Nos, valóban sok igazság van abban, amit itt sokan írnak. de azért azt elöljáróban elmondanám, hogy amelyik autó gyárilag nincs, felkészítve a gázüzemeltetésre én bizony azt abba nem szeltetném be. Tény, hogy a gáz sokkal olcsóbb, mint a benzin és ez által elhanyagolható a többlet fogyasztás valamint a teljesítmény csökkenése. Ugyanakkor ne feledkezzünk meg arról, hogy a mai autók nagy többsége ólmozatlan benzinnel üzemel, de ez nem jelenti azt, hogy benzinben nincsenek adalék anyagok, amik egyrészről a motor kopogását csökkentik másrészről a motornak úgymond felső kenést biztosítanak. Tehát aki még nem látott szétszedve gázüzemű autó motort az nem is tudja, miről beszélek. Hiába a csúcs minőségű olaj, ha a motornak nincs felső kenése, már pedig a gáz tökéletesen elég így a henger falán semmilyen kenést nem biztosít. Pontosan az lép fel, amit az egyik hozzászóló írt túl száraz az égés. Ezáltal a motor sokkal jobban kopik és a szelepszárak is megsínylik ezt. Ha egy teljes motorgenerál valamint a gáz beszerelésének költségeit összeadjuk már nem is biztos, hogy annyira olcsó ez a gáz. Így én is azon a véleményen vagyok annak ellenére, hogy benzines autóval járok, hogy célszerűbb egy modern diesel autót venni, ami egyrészről keveset fogyaszt, és ha van rajta részecskeszűrő még a környezetünket is óvjuk valamelyest. Másrészről mind lóerőből és mind nyomatékból sokkal-sokkal többel rendelkezünk. Ezáltal biztonságosabb autózást biztosítva számunkra és nem kell tartani a lámpáknál a lefulladástól. Aki kételkedik abban, amit írtam nyugodtan keressen fel nevesebb autószerelőket, és érdeklődjön felőle mi a tapasztalat a 200000km-t futott gázos autók motorját illetően.

  • 2010.01.21 20:14:15Reppa

    Gázos autót gyalázatos áron lehet eladni? Nálunk szerbiában el se lehet adni egy benzinest ha nincs benne a gáz(na jó,legalábbis nehéz).Hozzá nem értöktöl óvakodni,ha nem tudják beállitani,nem fog menni,csak bosszúságot okoz.Én Citroen Xantiába tetettem szekvenciális gázberendezést(müanyag beszivósba csak ezt szabad),olasz BRCt,semmi baja immár 5 éve,igaz 500euró.Amit érdemes beépiteni az a LOVATO,BRC,LANDIRENZO,Tomaseto.Fogyasztás kb 0,5literrel több,de jobban is megy mint benzinen.:D

  • 2010.01.21 20:16:40Reppa

    zsotyek

    Mi a különbség egy gyári gázos motor és egy benzines közt?

  • 2010.01.21 20:21:34littlerock

    Amikor szétszedtem a kocsit, kb 108 000 km gáz -autózás után voltam... a gyári hónolás még látszott... egy 215000 km-es 1.6-os benzines autón... normális olaj kell oda, nem benzinadalék... a benzin is elég, nem marad az a hengerfalon... bocsi, de gépjárműtechnikán végeztem a gépészmérnök szakot, és tapasztalt autószerelő vagyok... ÉN magamnak, és néhány másik autószerelő kollégámnak, akikkel megbeszéljük a nehéz eseteket... A gáz önmagában magasabb égéshővel ég, illetve a folyadék elpárolgása nem vol el hőt a friss töltet hengerbe-kerülésekor, mivel itt eleve gázról beszélünk... lehet ezzel vitatkozni, csak nem érdemes.

  • 2010.01.21 20:21:41altós

    Hála a jóistennek sokan nem merik, nem szeretnék, hülyeséget hallanak róla, félnek tőle, és ezért nem járnak gázzal. Én már akkor gázzal jártam amikor még nem volt szabad, mindig lebeszélik az okos emberek egymást róla. Nekem volt ladám is, most van hengerenkénti spricces, jó helyen szereltetve tökéletes. De ne áruljátok el senkinek! Addig legalább tényleg nem emelik az árát a fellegekbe. Tehát senki ne szereletesse be! Veszélyes, rongálja a motort, nem kerül sokba, óvakodjatok tőle. És tényleg nehezebb eladni, de nekem mindig azért könnyebb venni használtat.

  • 2010.01.21 20:22:49littlerock

    a hiszek kimaradt....

  • 2010.01.21 20:29:49bútaparaszt

    zsotyek

    mégis milyen autó az amelyik nem bírja az lpg-t ?

    haverom 120-as skodája (favorit motoros) több mint 80e gázos km-után rohadt ki alóla...

  • 2010.01.21 20:30:09robincook

    10 évig jártam gázos autókkal, közel fél millió km-t. Először golf II-es, majd vectra 2.0 16v-s. Nem ecsetelem az előnyeit hátrányait pedig nagyon jól tudom. Most egy 7!!! literes fogyasztású új 3.0-es dízel bmw-m van. Véletlenül se gázos, se benzines. Vajon miért?! Elárulom a titkot: meg kell próbálni kicsit több pénzt keresni és el lehet felejteni a gázos baszakodást, külföldön kútra vadászást, állandó cidrizést mi ég éppen szét a jeladó, gyertyakábel vagy a hengerfejtömítés?! Közben meg örülni, hogy mennyit nyertünk a tankoláson. Kisstílű felkapaszkodott embereknek ugyanúgy jó az autógáz mint a szlovák rendszám. 100 x többre tartok egy lepukkant 1,6-os I-es dízel golfot. Egy gázos kocsiban még a levegő is más. Legyen benne akármilyen rendszer szívhatod a gázt te is. Ahogy olvastam senki se írta, hogy télen ám igencsak megnő a fogyasztás. A másik, hogy hozzáértő szerelő 1-2 van az országban. Pl. Páhin… Tény, hogy nem rossz dolog a gáz, nem ártalmas a motornak mint amennyire félnek tőle, de amíg van más köszönöm soha többet ne lássam, ne érezzem.

  • 2010.01.21 20:31:39zsotyek

    Nos, akkor ezt az írásomat ajánlom littlelock figyelmébe. Azt állítod, hogy autó szerelő vagy illetve gépjárműtechnikán végeztél. Akkor ajánlom figyelmedbe, hogy végy 1 dl benzint öntsd ki az aszfaltra és égesd el. Utána majd légyszi írj, hogy mit tapasztaltál. De furcsállanám ha semmi nem maradna az aszfalton. No ezt gáznál nem fogod tapasztalni. Nyugodtan járjatok gázos autóval ez szerintem a szegényebb réteg autózásához való. Ha annyira jó a gáz a gyári Mercik, BMW-k, Audik és itt nem az 1,6-os motorokra gondolok hanem a 3-4000Cm3-re miért nem így jönnek ki a gyárból. Miért csak az also közép autókat gyártják így a gyártók.. De mint írtam égess el 1dl benzint nagyon képzett barátom. Nagyon nagyon erheted a dolgod ha ilyen dolgokat zagyválsz össze, hogy nincs külömség a kettő között. Ja megjegyezném eddig minden autómba Mobil 1 0-40 triszintetikus olajat raktam. De ez nem jelent semmit a száraz égés káros hatására.

  • 2010.01.21 20:34:38bútaparaszt

    bár a fórumon én is olvastam már elégett szelepű autóról... milyen is volt, milyen is... JAAA SUZUKI :D

  • 2010.01.21 20:44:43bútaparaszt

    robincook

    neked modern autód modern rendszerrel tehát nem volt...
    és igen valóban azoknak való a gáz akik csórók és nem szeretnének horror áron autózni. ja és akiket valamelyest érdekel a környezetük. ja és akik utálják a kerregést. ja és akik cikinek érzik, ha feketén füstöl az autójuk gázadáskor. ja és persze akiknek nincs pénzük 10 millás BMW-re.

    :D

    van azért néhány ilyen ember: pl. 1 millió olasz, 2 millió lengyel, 270000 holland (ők a csórók), stb...

    :D

  • 2010.01.21 20:51:58zsotyek

    bútortapasz!!!! Tudod inkább járok én is modern 10 millás benzinessel vagy disellel mint 10-20 éves olajfaló f@sokkal. No ennyit a nagy környezet védelem dumádról.

  • 2010.01.21 20:54:43zsotyek

    Nem baj. hogy az autó falja az olajat csak gázzal járjunk, mert az milyen környezetbarát.

  • 2010.01.21 20:57:11Szsrobert

    "Most egy 7!!! literes fogyasztású új 3.0-es dízel bmw-m van. Véletlenül se gázos, se benzines. Vajon miért?! Elárulom a titkot: meg kell próbálni kicsit több pénzt keresni és el lehet felejteni a gázos baszakodást,"

    Mert "Na ki a kirááááááály?" ? A szervízben és a gumisnál kifizeted a 7 literes fogyasztásod árát.
    Gondolkodj el rajta, hogy ha be kellene vezetni a kipufogócsövet az utastérbe, melyiket választanád.
    A gázost, vagy a dízelt, és feketepákósat játszanál erősebb gázadáskor részecskeszűrő ellenére is.

  • 2010.01.21 20:59:40bútaparaszt

    zsotyek

    nem értem az érvedet, de nagy ostobaság az biztos...
    talán arról szól, hogy 10 millás autókat hasonlítunk 10-20 évesekhez vagy mi...
    ???

  • 2010.01.21 21:00:17Szsrobert

    Most egy rizses-csirkemelles-zöldséges fogyasztású régi VVCS(VízVezetékCső) Specialom van. Véletlenül se gázos, se benzines. Vajon miért?! Elárulom a titkot: meg kell próbálni kicsit kevesebbet autózni, és többet mozogni és el lehet felejteni a dugóban baszakodást.

  • 2010.01.21 21:01:33bútaparaszt

    zsotyek

    új gázos autóról hallottál-e már??? :D

  • 2010.01.21 21:35:19Reppa

    Ha a gáz szétégeti a motrot,akkor hogy engedik meg a gyártók h beleszereljék a gyárból jövö autókba,anélkül h a garancia érvényét vesztené? :D Ennyit erröl h a gáz káros a motornak

  • 2010.01.21 21:35:52dógozó

    Sziasztok!
    Kilenc éve javítom a gázos autókat. Két éve jutottam odáig h a sajátomat is átalakítottam. Nem bántam meg. Előtte inkább diesel autóim voltak. Negatív tapasztalatom csak a gázos autók tulajdonosaival vannak-voltak. Nem szeretnek az autóra költeni.Pl. egy Mercedes-esnek durrogott gázon meg nem igazán ment az autója. Elmondtam neki h rendbe kéne rakni a gyújtást. Kiszámoltam az árat, erre azt mondta, hogy hoz bele lada gyújtókábelt(a pirosat, amit még a ladába se raknám be). Én meg mondtam neki, hogy itt az autó és vigye oda ahol ezt neki így megcsinálják.
    Az autógáz egyébként egy sokkal igényesebb üzemanyag. A keveredési arány, a gyújtás, és a motor állapota is mind nagyban befolyásolják a megbízható működést! Tizes CO-val, két fokos előgyújtással még egy olyan ladát is pöccre be tudnék indítani benzinnel, aminek nagyobb a kartergáza, mint a kipufogóé.(volt rá példa)

  • 2010.01.21 21:40:29dógozó

    A motorban a kenést MOTOROLAJjal oldják meg. Se a benzines, se a diesel autónál nem keni a szelepeket, meg a henger falát üzemanyag! És ez így van a gázosnál is.
    Csak a benzinesnél, meg a dieselnél meg van az esélye, hogy a hengertérbe jutó folyékony üzemanyag nem ég el, és lemossa a hengerfaláról az esetleges olajfilmet --> túlmelegedés --> motorkopás--> olajfogyasztás --> motorfelújítás

  • 2010.01.21 21:45:09dógozó

    Amúgymeg gratulálok a 7-es BMW-hez. Remélem akkor is vidáman mosolyogsz majd, amikor kicseréltetik veled a hátsó, majd az első szivattyúdat, esetleg még porlasztót is hatot. Ez anyagáron kb olyan nyolcszázezer forint. Használd egészséggel!

  • 2010.01.21 21:51:10littlerock

    zsotyek! csak az ilyen emberek szemében vagyok túlképzett mint te.... kérlek képzeld el, hogy a beszívott töltet csak 1:14,7 tömegarányban tartalmaz benzint, azaz 1 kg benzinhez 14,7 kg levegő társul... nos képzeld el, hogy a hengerben 100m/s feletti sebességgel örvénylik a gáz halmazállapotú közeg (tekintsünk el attól, hogy nem teljes a benzin elpárolgása). Elfelejtettem még leírni, hogy a többszáz fokos átlaghőmérsékletű hengerfalra nem képes kicspódni a benzin üzemmeleg motor esetében, mert a forráspontján felül, nincs az a folyadék ami cseppfolyóssá változzon, csak megnövelt nyomás esetén... tegyük fel ezt a nyomást elérné a sűrített állapotban, de az miliszekundumok alatt lezajlik, illetve szintén többszáz fokos hőmérsékletű... ha ez neked egyenértékű azzal, hogy mennyi és milyen égéstermék marad a betonon, akkor azthiszem nemk kell egy témáról beszélgetnünk, mert nem érdemes. Ha van olyan, és annyi adalék, mely kicsapódik a hengerfalra, az olyan mértékben kis mennyiség, hogy gyakorlatilag jelentéktelen... Égéstermék lerakódás gátló adalékok vannak a modern üzemanyagokban, de annak működésébe ne menjünk most bele... Kérlek értsd meg, 15000 km alatt olyan mennyiségű "általad kenőképességgel rendeélezőnek nevezett" anyag kerülne a kenőolajba, hogy felborítaná annak az egyensúlyát... NEM jelentős ez a mennyiség...

  • 2010.01.21 21:59:32Owerlord

    Én egy 84-es 1.6-os 2-es Golffal járok.11 éve lett gázossá alakítva,160.000 km-rel vettük.Most óra szerint 390 egypárezer van benne,és végig gázzal használtuk.A blokkja még mindig bontatlan,rendszeres olajcsere és kötelező karbantartások mindig megtörténtek.Összel dobtunk egy szelephézagot,és szíjcserét,de még mindig kíválóan működik.150 Ft Pesten a gáz,azt hiszem nem kell több érvet írnom.Nálunk ez nem csórósági kérdés hanem az észérvek bizonyítottak.Gáz meghibásodás a 11 év alatt egyszer sem fordult elő. 6.9 literrel eljárok úgyhogy néha meg is hajtom a gépet.Vígan megy gázzal még 170-et a kis népautó :) I love LPG ! csőváz

  • 2010.01.21 22:00:06littlerock

    amúgy meg, ha a gáz nem képes lemosni az olajfilmet a hengerfalról hideg állapotban (kb. 40 fokos hűtőfolyadék esetén kapcsolnak át a szekvenciális gázrendszerek általában) - itt még a hengerfal relatív hideg, akkor óvja a motor hengerfalát a kopástól... addig a benzin amúgy is 3-5 szörös mennyiség a meleg motorhoz képest (tudod "szivató") vitatkozz még velem kérlek... de a tények makacs dolgok...

  • 2010.01.21 22:05:41lacke1

    Lehet az előbb leírt kommentem nem jön be, bár látom itt már sokan megragadták a lényeget.
    Buta aki arról ír, hogy a benzin keni a hengerfalat, höhö, inkább az el nem égett üzemanyag mossa le a kenőanyagot, míg a gáz nem.
    Ja porlasztócsúcs, magasnyomású szivattyú, cserélj egy 5 évnél fiatalabb autóban, és rájössz mennyire jó dolog is a diesel .......
    Érdemes a mai DPF részecskeszűrőre is vetni egy pillantást, attól lesznek csak jók a mai dieselek, wehehe, épp ha regenerál a motor csupán egy picit nő majd meg a fogyasztás.
    Elgondolkodtató a diesel autók középkategóriánál látható 4-500e-res különbsége, míg egy 4 hengeres autó átalakítása csupán max 250 jelenleg.
    Keress rá az új Passat ecofuel-re.
    Ha valaki jó gázszerelőt keres, ajánlom a következő linket:
    http://www.molnarautogaz.hu/
    Elég rég foglalkoznak gázos autóval, megjavítják még a 95-os Daewoo-t is.
    Ha bízol a mai dieselekben akkor vegyél úgy 170ekm körül egy 2000-es TDI-t 170 pacival, garantáltan a gatyátad is ráköltöd majd a javításra, ha egyáltalán meg tudják majd csinálni az okos honi szerelők, akik nem vágják a diesel hightechet, csak jól lehúznak.
    Autógáz jelenleg 139 és 174 között míg a benzin 315 a gázolaj meg 300 körül.
    Mindenki maga dönt melyik az olcsóbb, egy tény viszont, mivel nagy a presztizse a nagy diesel gépeknek, ezért a kereskedő alapból nem a környezetkímélőbb gázos gyárira fog rábeszélni, hanem a nagyobb haszonnal árult dieselre, ez csak természetes.

  • 2010.01.21 22:15:36lacke1

    Ja és még egy adat, hogy rájöjjön az aki eddig kételkedett, hogy kinek is van valójában igaza:

    Olaszország 1,5 millió gázüzemû gépjármû
    Bécs 400 gázüzemû autóbusz
    Koppenhága 200 gázüzemû autóbusz
    Ausztrália 500 000 gázüzemû gépjármû
    Anglia 180 000 gázüzemû gépjármû,
    évente kb. 25 % növekedés
    Japán A taxik 90%-a gázüzemû
    Magyarország több mint 100 000 gázüzemû
    gépjármû

    Az meg hogy nincs kellő gázkút megint hülyeség, én Kecskemét mellett lakom, elmondom 20km-es körzetben nálunk legalább 20 db kutat tudok megszámolni.
    2 éve elmondom nektek Svájc-ot, Ausztria-t, Németország-ot csak autógázzal, vicces mennyivel olcsóbb Németo-ban, és hogy milyen sok kút van, tény a sógoroknál és Svájcban gyér a kúthálózat, de mivel könnyedén le lehet hozzájuk térképet tölteni igazán nem okozhat ez senkinek sem okot.
    Ismerek egy autgáz állomást Salzburg mellett, ők csak úgy 30 éve alakítanak át autókat gázra.
    Biztos hülyék mind....

  • 2010.01.21 22:20:19Zolee123

    M i kadettal jártunk GYÁRILAG volt gázos. 120e km-el vettük hollandiában. 320 ezerrel adtuk el. Amíg gyári volt a rendszer addig 6,2-őt evett pályán, de amikor a gyári szabályzó elromlott itt már nem tudták normálisra megcsinálni, ezután evett 7-8-at, de még ígyis milliós nagyságrendű az összeg amit spóroltunk. Ja és megvették. És a motor nem lett megbontva..

  • 2010.01.21 22:23:40laci69

    újonnan vett wagoner 200000km gázüzem után,szelephézag állításon, reduktor felújításon kívül más javítást nem igényelt. Kilóméterenként min. 10Ft megtakarítással számolva 2 milla. Ennyi pénzért tőlem tönkremehet a nyolcéves suzuki motorja.

  • 2010.01.21 22:28:49littlerock

    a tankstelle.de-n mindent meg lehet találni, méghozzá árastul, térképestül... én Nagycenk után, csak Passauban tankoltam, mert az osztrákoknál inkább a cng a divat... de 30000 huf-ból megjártam a Pápa-Frankfurt-Pécs útvonalat, autópályadíjjal együtt... az kb 2300 km... számolgasson mindenki...

    ha akar

  • 2010.01.21 22:31:07littlerock

    laci! nekem a motorgenerál 150000-ben volt, és így se sírok...

    tessék elképzelni, hogy sokáig Horvátországba jártam tankolni 105-110 huf/ literért amikor 300-310 huf felett volt a benzin...

  • 2010.01.21 22:39:37laci69

    Én veszek hozzá bontott motort ha kell.

  • 2010.01.21 22:41:51honda71

    Sziasztok!

    5 éve járok gázos Honda Civic-kel. Soha semmi bajom nem volt vele. Még egy lerobbanás sem volt. Simán megjártuk vele Siciliát. kb 70.000 km-t mentem vele. Egy a lényeg, jól be legyen szabályozva és a szervízintervallumokat be kell tartani. Bár lehet jó helyen szereltettem.

  • 2010.01.21 22:46:39Reppa

    Nem beszéltünk még a gáz minöségéröl.Vannak rosz minöségü gázt áruló töltöállomások,a rosz keverési arányú LPG böl többet fogyaszt az autó,és erötlen is!

    Honda71,olaszban tankoltál? volt észrevehetö különbség a magyar és az olasz LPGközt?

  • 2010.01.21 22:47:37kavicsboy

    szevasztok.csak annyit fűznék hozzá:a gáznak magasabb az oktán száma,csak annyi a baja hogy magasabb hőfokon ég mint a benzin,tehát az autó mármint ha injektoros ugyanúgy megy mint benzinnel.a 10-15%-os többletfogyasztást be kell kalkulálni!!még annyit:a nagy dieselpártiaknak ha ott elromlik a magasnyomású szívatyú(commonrail)elég drága mulatság kicserélni!!ennél már csak a mindenki által imádott vw_s pumpenduese mert ott hengerenként kel cserélni:),míg a benzinest sokkal olcsóbb szervizelni,és így a gázost is!dehát mindenkinek megvan a véleménye!nekem jól esik mikor pár ezerből tele lesz a 90 littyós tartály,és a fedélzeti 16 litert ír ki átlagfogyinak,még mindig kb csak a fele!!!

  • 2010.01.21 22:51:17Snake Plisken

    Annak aki használja, tudja, érti!

    Emberek! Nem kell védeni a mundér becsületét!
    Hiszen ezért tudunk mi mosolyogva tankolni!
    Jó ez így, mi csak bólogassunk, ők pedig had szídják!
    Már így is, van ahol borsos 173 az ára...

  • 2010.01.21 22:51:21honda71

    én nem vettem észre, nem hajtottuk a kocsit

  • 2010.01.21 22:51:51Lui_

    Figyi, a gázautózás szar, nehogy itt tömegesen elkezdjetek gázosítani, mert felemelik nekem a 154 ft- os gázt amit épp tankolok.

    Igen, a bizonytalankodóknak írom hogy szervizigényesebb, és nagyon sokat fog zabálni az autód gázból, és menni se fog....
    Ja és a szelepek is szétégnek stb...

    Totalcar, ti meg felejtsétek már el az ilyen cikkeket, jó a dízel a népnek :)

  • 2010.01.21 22:53:10honda71

    :)

  • 2010.01.21 22:54:40Lui_

    oktánszám hülyeség hogy nagyobb a gázé, anno sokat néztem utána:
    "Az elvárt motorteljesítmény elérése érdekében a MOL eco + autógáz oktánszáma jelentősen meghaladja a szabványos előírásokat. A megközelítőleg 93-as oktánszám majdnem eléri az ESz-95-ös benzin minőségét"

    http://www.mol.hu/hu/a_molrol/sd/gazdasagi_fenntarthatosag/termekfelelosseg/termekfejlesztes/autogaz/

  • 2010.01.21 22:54:45AtoszMester

    Sok ember nem azért jár gázzal, mert 10%-ot spórol. Hanem mert 200 százalékot nyer, és szinte autózós munkája mellett ebből a gáz-benzin árkülönbözetből él.

    Sokan tudjuk itt mit csinálnak az igazi forintbaszók, de csitt.

    Fentebb ecseteltem, hogy a szlovák gázzal 1000kilométert megteszek 10ezerből, magyar benzinnel pedig 30ezerből.
    Ugyanezt csinálja más is területi képviselőként. A cége kifizeti neki a benzint és az autó elhasználódást. Ő megtankolja a gázt olcsón. Ha havi 5.000 Km-t autózik, már +100.000 Ft nettója van zsebben szlovák gázzal.

    Ugyanígy a vállalkozók is elszámolják a 2.0 benzinmotort 10 literes normával, holott gázzal járnak.

    Számla meg nem kell róla. Ha kell kirívó esetben, akkor a benzinkutas ismerős szerez 5-10 százalékért.

  • 2010.01.21 22:54:50laci69

    Felső kenés? csúcsolaj? Ki a fenét érdekel? A gázos autó nem gyárilag is teljesen jó.

  • 2010.01.21 23:02:36Domi65

    Nekem az Astrámban van 374 ezer Km. Ebből futott 230 ezer Km-t gázos üzemben. Bajom vele semmi.Lovato a rendszerem, és a kocsi jól be van állítva. Nagy hidegben a rendszer úgy 3-4 perc után kapcsol át gázra, amikor már melegszik a viz. Benzinből 6.5 volt az átlag, gázból elmegy 7.3-al. Nem vitatkozom, melyik a jobb, de a kocsi érezhetően nem lett szervizigényesebb, mint előtte volt. Annyi változott, hogy 30 ezrenként ki kell cserélni a gyertyákat a gyujtókábelekkel együtt. Nekem bejött, és a következő is gázos lesz.

  • 2010.01.21 23:21:39bútaparaszt

    lacke1 én ezt a 2009-es infót találtam:

    Country Number of Vehicles

    South Korea 2,187,066
    Poland 2,050,000
    Turkey 2,000,000
    Italy 1,002,118
    Australia 620,000
    Russian Federation 600,000
    Mexico 550,000
    India 500,000
    Japan 292,300
    The Netherlands 270,000

  • 2010.01.21 23:27:57dógozó

    Azért én jót mosolyogtam december 31-én amikor kígyózó sorok álltak a benzinkútnál, és várakoztak, én meg egyedül álltam a gázkútnál:)

  • 2010.01.22 00:15:36nagyo78

    A fenti listához hozzá kellene tenni Szerbiát, itt is rengeteg a gázos kocsi. Jómagam 7 éve hajtok csak gázon, kb. 100.000 km ment bele eddig a kocsiba 0 azaz nulla meghibásodás mellett. Lassan el kellene vinni gázos szervízbe, mert még nem volt. :) -5 fokban is azonnal indul gázon, ha az a nyavajás tartály nem lenne, ez lenne a tökély. Akinek gondja volt a gázos kocsival, annak szarul rakták/állították be. Ennyi. A következő kocsim is gázos lesz, olcsóbb a dízeltől a karbantartásról nem is beszélve, ha ott beszarik valami. A fillérbaszás meg nem ez, ez szimpla matek. A rendszerem LOVATO.

  • 2010.01.22 08:22:10zsotyek

    Nos, uraim az egyik hozzászóló említést tett a VW passat Ecofuel kivitelről. Tehát a világ egyik legtöbb autót forgalmazó autógyára még csak most kezd gázüzemű autót gyártani. Itt nagyon sokan istanítik a gázt. Kérdem én a Német és Japán mérnökök akik nem kis koponyák nem tudták volna eddig megoldani azt a problémát, hogy ne jelentkezzen sem teljesítmény csökkenés, sem töblet üzemanyag fogyasztás. Miért nem gyárt a Japán és a Német gyárilag gázos autót? Ha gyárt is miért csak a középkategóriában teszi ezt? Ha annyira jó ez a gáz miért nem gázüzemű autókat gyártanak és akkor nem kellene átalakítani az autót.Lerhet erről vitázni, de úgy érzem aki gázos autóval jár és azt mondja még soha nem érezte az autóban a gáz szagosítására használt anyag szagát az autó utasterében az hazudik. Továbbra is az a véleményem az átalakított és nem gyárilag gázos autók a kispénzü és lúzerek játéka. Válaszolván az egyik kérdésre, hogy mi van akkor ha a diesel autóban tönkre megy a magasnyomásu szivattyú? Nos szerintetek aki meg tud venni egy Audi A6 3000TDI-t vagy 525-530BMW dieselt azt érdekli ezen alktrészek cseréjének ára. Nos a válaszom az, hogy cseppetsem. Továbbra is az a véleményem nem rossz a gáz, de csak akkor ha gyárilag ilyen az autó és nem utólagosan buherált. Arról nem is beszélve, hogy egy garanciális autó bárhol is szereltetjük bele a gázt azonnal elveszíti a garanciát. No lehet még vitázni!!! Én meghagyom a gázt a kis stílü embereknek akiknek arra nincs pénzük, hogy az atót fentartsák. no ők járnak átalakított gázos autóval. És ez ha tetszik és sértő ha nem egyesek számára akkor is igaz.

  • 2010.01.22 08:33:29zsotyek

    Ja és még egy kérdésem lenne. Ha valóban annyira jó a gáz mint itt sokan istenítik, akkor az olyan vállalatok akik hatalmas gépkocsi flottát üzemeltetnek miért diesel autókat vásárolnak és nem benzinest alakíttatnak át gázossá. A szomszédom olyan cégnél dolgozik ahol a szolgálati járműve egy Ford Mondeo TDCI. Havi szinten 15-20000km autózik. És ez csak Ő a cégnél. Rajta kívül még nagyon sok kollégája ugyanennyit megy havonta. Nos ha az lenne a válasz, hogy a cégek az üzemanyag költséget leírják az adójukból valóban igaz, csak mindezt év végén tehetik. Addig pedig nem mindegy, hogy mennyi pénzt invesztál be egy cég az autók üzemeltetéséhez szükséges üzemanyagba. Tehát megint csak ott tartunk, ha a gáz annyira jó akkor egy olyan cégnek ahol nagy autóparkot üzemeltetnek flottában miért ne érné meg az átalakítás? El lehet ezen is gondolkodni.

  • 2010.01.22 08:41:19palalex

    egyetertek zsotyek! mondjanak akarmint h kerreg a dizel meg satobbi, meg a szerviz [csak mellesleg mondom h ismerosnek van 2005os tdci mondeoja eddig 170e km van benne egy apro gond nelkul. csak meg kell nezni, h hol tankol az ember, nem sutyi szar minoosegu dizelt. shell vagy semmi es kesz] ma felhivtam a hivatalos gazzal foglalkozo szervizt ahool be is szereltek meg jartam is oda rendszeresen. emlitettem nekik ezt a reduktor futes dolgot amit az egyik olvaso itt javasolt, hat a ficko aranyosan kirohogott h semmi koze annak hozza. es nem sutyi szerviz hanem hivatalos professzionalis szerviz. en befejeztem a gazzal. ha akkor nagy sracok vagytok nem akarja valaki megvenni az automat ha azt allitjatok h a gazos auto eladhato? :D:D en maradok a dizelnel, es szemezgetek egy mondeoval vagy s max szal. na minden szepet es jot

  • 2010.01.22 08:47:07zsotyek

    Továbra is arra tudok hivatkozni,hogy érdekes módon AUDI,BMW,VW,MERCEDES,LEXUS és még sorolhatnám a márkákat, ezn autó tulajdonosok között nem látok gázüzemű autót. Persze nem egy 20 éves benzines golfra gondolok. Ki az a hülye aki egy Audi A8 4.2 benzinest átfog alakíttatni gázüzeműre? No ilyet nem fogtok találni. Aki ilyen autót tud vásárplni az magasan tesz a jelenlegi magas üzemanyag árakra. A környezet szennyezésről meg csak annyit, hogy amit a világ gépjárműveinek motorja kipöfékel az elenyésző része a fejlődő országok és Amerika nagyüzemei által a levegőbe juttatott szennyezéshez képest. Miről beszélünk? Amikor Amrika aki mindenben külömbnek érzi magát a világ többi országához képest nem hajlandó a Kiotói egyezményt aláírni és azt betartani. Tesznek magasan a környezet védelemre és Ők papolnak a világ többi országának. Ők azok akik 3000cm3 alatti autóval nem hajlandók járni és nem hajlandók kissebb motorokat gyártani ezáltal csökkenteni a károsanyag kibocsájtás mértékét. Így úgy gondolom nem arról kellene vitáznunk, hogy mennyire jó a gáz és mennyire környezet kímélő hanem erről a tényről. Arról meg nem is beszélve, ha a mi politikusaink Audi A8 5-6000Cm3 benzinesekkel járnak és tesznek a környezetvédelemre akkor én miért ne járjak 3000-es diesellel?

  • 2010.01.22 08:53:13littlerock

    Zsotyek! egyértelmű, hogy a gáznak nincs presztízs értéke, illetve ha gáz van az autóban, akkor két tüzelőanyagrendszert kell beépíteni, mert a kúthálózat sok országban nem megfelelő. Ez egy lassú folyamat, és amíg nincs közös fejlesztési irány az autógyárak által meghatározva, akkor senki nem akar azért fejleszteni, hogy a másik gyár egy év múlva megcsinálja fillérekből ugyanazt. A Mitsubishi és a Toyota is megégette magát a direkt-befecskendezéssel. A propá-bután, amúgy a kőolaj lepárlásának maradványterméke, tehát mindenképpen gázolajat, vagy benzint kell előállítani, hogy autógáz is legyen... Természetesen nem mellékes, hogy aki 20-30 milliós autót vesz, az ne a benzínkút mögé sunnyogjon tankolni, illetve könyörögjön a kutasnak, hogy méltóztasson már odafáradni, mert sietne. Nem mellékes a tény, hogy ugyanezen emberek megilyednek, amikor a tankolás előtt/után egy kis gáz kiszökik a csatlakozókból. büdös, és nem szép látvány. Amúgy rengeteg logisztikai központ és raktár mellé telepítenek saját gázkutat, és a targoncák azzal üzemelnek... A Mondeo tényleg szép és jó autó, de amikor egy kéttömegű lendkereket ki kell rajta cserélni, vagy a 2003-előtti példányoknál sűrűn széthulló turbó miatt mehet a kukába a motor, akkor én is megkérdezném a tulajdonosokat, hogy megérte e? Kedvelem a dízelautókat, de pl a 1.3 multijet motoroknál 60-70000km-nél jellemző a vezérműlánc szakadás... Az sem két forint ám...

  • 2010.01.22 08:54:50Beck Tamás

    Nekem is voltak gázos autóim, de csak a baj volt velük. Nyilván a hűtéssel, gyújtással lehettek a problémák, nem tudom, nem értek hozzá. Az viszont biztos, hogy az egyik gázos kocsim olyan volt, hogy többet állt a garázsban, meg különböző szerelőknél, mint amennyit az utakon használtam. A másikkal is csak a macera volt, leállt, durrogott, nehezen indult, stb. Általános probléma volt a tankolás, a vizsgáztatás, szervizelés. Egyszerűen több volt vele a macera, és az állandó javítások és a hozzá nem értő szerelők miatt drága is volt. Ettől függetlnül vennék megint gázos autót, ha biztos lennék benne, hogy probléma mentesen tudnék vele közlekedni. Azonban ahány ilyen blogot, fórumot olvasok, sehol nem látom azt, hogy egyöntetű vélemény lenne, hogy a gázos autó tényleg jó és gondtalan. Most dízellel járok, és nem kérdés, hogy hol tankoljak, hogyan vizsgáztassam, egyszerűen beülök és megyek.

    Az mondjuk továbbra is probléma, hogy tisztességes szerelőt találjak, aki tényleg ért is a szakmájához, nem ver át, garanciát vállal a munkájára, lelkiismeretes, stb.

  • 2010.01.22 08:56:52Szsrobert

    Zsotyek:
    Ha mások belecarnak a strand medencéjébe, carjunk bele mi is?
    Ha mások alkoholisták, drogfüggők, legyünk mi is azok?
    Ez a hozzáállás a teljes pusztuláshoz vezet.
    Nekünk kell példát mutatni, és figyelmeztetni másokat is a pazarlás mellőzésére. Ugyanis a bolygó javai közösek, csak néhányan ostoba módon azt gondolják, hogy nekik több jár.

  • 2010.01.22 09:00:15Szsrobert

    Tulajdonképpen a gázos autó hibájának róják fel azokat a hibákat a megfelelő kiépítettség és szakképzés helyett, amik nem lennének felróhatók:
    drága vizsga: állami lehúzás
    rossz beállítás: képzetlen szerelő
    ritka tankolási lehetőség: rossz kiépítettségű hálózat.

    Az államnak büntetés helyett TÁMOGATNI kellene a gázüzemet.

  • 2010.01.22 09:04:44Pcmg

    4 éve van gázos kocsim, azóta kb 100-120 ezer km ment bele.
    Autó adatai:
    Renault 19 1.4e 240.000km futással.
    Eddigi tapasztalatok:
    - Ha jó a motor beállítása, akkor elenyészően eszik többet, ÉS nem is megy roszabbul.
    - Fontos tudni, hogy az LPG-nek is van oktánszáma, ami kb. 86-105-ig terjedhet (sajnos nem emlékszem a pontos adatra), így ha nem megy jól a verda, akkor válts kutat. Megjegyzem, hogy eddig egyik kútnál sem tudták megmondani, hogy az általuk árult gáznak mekkora az oktánszáma. Viszont külföldi autógázzal (Ausztria pl.) lényegesebben jobban megy az autó, mint a hazaival.
    - Műszakinál kell egy úgynevezett gázbiztonsági szemle, ami a gázrendszer tömítettségének ellenőrzését jelenti. Ezen kívül 10 évente nyomáspróbáztatni kell a gáztartályt.
    - A fentebb leírt takarítási feladatok mind igazak és betartandóak!
    - Mivel gázüzemen szárazabb égés van a motortérben, mint benzinnel, így a legtöbb kúton minimális mennyiségű olajat kevernek a gázhoz. Sajnos egyes kutakon vizet is.

    Bármilyen gázos kérdésben keressetek bátran, amiben tudok, segítek!

  • 2010.01.22 09:05:00littlerock

    robi, egyet kell hogy értsek!

  • 2010.01.22 09:08:15Szsrobert

    "Tehát megint csak ott tartunk, ha a gáz annyira jó akkor egy olyan cégnek ahol nagy autóparkot üzemeltetnek flottában miért ne érné meg az átalakítás? El lehet ezen is gondolkodni."

    Mert a gáz magas ára miatt inkább lélegezzenek be a gyerekek mikron méretű koromszemcséket, és pusztuljanak rakásra a profit miatt?

    20000km 4 literrel számolva is 800 liter üzemanyag havonta.666km naponta. Hány órát vezet?
    Ki is szennyezi a legtöbbet a környezetet?

  • 2010.01.22 09:19:24Beck Tamás

    Szsrobert, igen, biztosan nem a gázos autókkal van a gond, hanem az egyéb körülményekkel. Egy tökéletesen laikus júzernek ugyanakkor - mint például én - mégis mi a tapasztalata? Az hogy a gázos autó macerásabb, mint a dízel, vagy a benzines. Mindegy, hogy miért, de macerásabb. Én nem értek az autókhoz, más a szakmám, hidegen hagy a szerelgetés, nagy ívben nem érdekel az egész, csak az, hogy beülök, elfordítom a kulcsot, elvisz A-ból B-be és hazahoz. És ha ceteris paribus tekintjük a jelen állapotokat, akkor macerásabb is marad. Lehet persze ideákat kegetni, állami támogatásokról, becsületes szerelőkről, kiépített kúthálózatról álmodozni, de ez jelenleg csak álom.

    Egyébként amit feljebb olvastam, hogy valaki 10 millás autóval járva lesajnálja azt, aki olcsó autóval közlekedik, gázzal spórol, stb, annak csak azt üzenem, hogy kapja be neki a vacogós borz. Az autóját is. Valamint lukadjon ki az összes kereke. Egyszerre, mégpedig kanyarban.

  • 2010.01.22 09:25:02littlerock

    Tamás! A gázos autót szidni olyan, mint amikor valaki pálcát tör valamelyik opreációs rendszer felett... Tény: a végeredmény a lényeg, de akármilyen stabil számítógéped lehet, akármilyen gyors, ha rossz szakember nyúl hozzá, akkor szidod mint a bokrot... de ez mindennel így van. van egy olyan ismerősőm, akinek nem jött be a gáz, egyszerűen nem talált szakembert, kivetette a kocsiból... amikor velem jön egy útra, csak irígykedik, meg csodálkozik, reálisan látja a dolgokat, látja, hogy nálam működik a dolog.

  • 2010.01.22 09:30:32Szsrobert

    "Kérdem én a Német és Japán mérnökök akik nem kis koponyák nem tudták volna eddig megoldani azt a problémát, hogy ne jelentkezzen sem teljesítmény csökkenés, sem töblet üzemanyag fogyasztás."

    A gáz energiatartalma miatt van.
    Másrészt a gázhoz megfelelő magasabb sűrítéssel, ha a rossz kiépítettségű kúthálózat mitt nem tudsz gázt tankolni, öngyulladás lép fel benzinüzemben.

    "Miért nem gyárt a Japán és a Német gyárilag gázos autót?"

    Mert nincs rá fizetőképes kereslet. Uránnal működő autót is csak akkor vesznek, ha az uránhoz hozzá tudnak jutni.

    "Ha gyárt is miért csak a középkategóriában teszi ezt?"
    Ott nagyobb a gazdasági előny a gázüzem javára, mint padlózott kis motorral, ami nem jó üzemkörülmény a gázüzem számára.
    "Ha annyira jó ez a gáz miért nem gázüzemű autókat gyártanak és akkor nem kellene átalakítani az autót."

    Mert kevés a gázkút, az állam támogatás helyet inkább elveszi az emberek kedvét a gázüzemtől.

    Ezenkívül bizonyos magasabb jövedelmű emberek tojnak az alacsonyabb jövedelműekre, és megveszik a rákkeltőkoromgyár drága dízelüket, mert azt is ki tudják fizetni.


    Holnaptól én is gumicsizmával és hulladék fóliával fűtsek, mert úgyis a szomszéd lakásába száll a füst, és nem az enyémbe?

  • 2010.01.22 09:34:28Szsrobert

    Tamás!
    Kérd meg az ide író elégedett gázautó-használókat, ajánljanak neked jó szakembert.

  • 2010.01.22 09:36:19Beck Tamás

    littlerock, én is irigykednék, éppen azért mert csak rossz tapasztalataim voltak :) Illetve ez így nem pontos, volt egy ismerősöm, aki 1,3-as Swiftbe rakatott gázt, és neki tökéletesen működött. Rá is irigykedtem :D

  • 2010.01.22 10:42:19Répuszka

    robincook:
    "Egy gázos kocsiban még a levegő is más. Legyen benne akármilyen rendszer szívhatod a gázt te is."

    Sztem neked életedben nem volt közöd a gázos autókhoz. Legalábbis erre enged következtetni, az az égbekiáltó hülyeség, amit leírtál. Nem gondolod, hogy emberek járnának gázüzemű autóval, ha az utastérbe is szivárogna a gáz... :D Lehet, hogy neked lehetett érezni az utastérben, de akkor valami NAGYON kókler helyen szereltetted be.

  • 2010.01.22 10:59:37Répuszka

    zsotyek:
    "Ki az a hülye aki egy Audi A8 4.2 benzinest átfog alakíttatni gázüzeműre? No ilyet nem fogtok találni."

    Elmondom neked, hogy ahová járok tankolni, ott a kutasnak egy (nem fogod kitalálni...) Audi A8 4.2 Quattroja van, gáz üzeműre átalakítva :) A kút Vecsésen van,az Üllői úton. Persze nem ez a jellemző, de van...
    Viszont már láttam olyan Audist, aki 3000-ért tankolt a Molkúton benzint...Ennyit a felvágásról, meg "énnekemAudimvanám" emberekről.

  • 2010.01.22 11:22:32Snake Plisken

    ZSOTYEK:

    Ameddig az emberek meghalgatják az ilyen demagógiát és azoknak a véleményét aki azzal kezd, hogy nem értek hozzá, de... addig én tudok olcsón tankolni...

    Szóval mindent bele, mehet a fikázás...

    Még egy apróság Benz-Audi, stb... nem csinál ilyet?

    Az audi egy előző szériás A4-ből csinált egy 700 lovas gépet a Nürbire, csak hogy nézegessék... Itt olvastam a TC-n... de nem mondom el senkinek. :-)

    Egyébként A4-es quattro audival járok, 2000Ft/100 km alatt tankolok (egy swift drágább, mindegy melyik)...

    De igazad van szar ez így... Lehet hogy kidobom a csába, mert eladni nem lehez egy ilyen olcsón fenntartható összkerékhajtású, prémium kategórás autót...

    Kicsit szégyellem is magam amiért lúzer vagyok... :-)

  • 2010.01.22 11:25:00Snake Plisken

    A8-on én is gondolkodtam, de mivel 4.2 az nehezebben melegszik fel, így mire odaérek valahova éppenhogy bekapcsolna a gáz, vagy be sem... így elvetettem... meg ugye segítettek a döntésben a vagyon/teljesítmény(170LE< big sucks)adó bevezetésével.

  • 2010.01.22 11:26:55Snake Plisken

    Egyébként volt a TC-n egy cikk egy H2-ről ami gázos... Az A8 példáján elindulva... Aki érdekel olvassa el.

  • 2010.01.22 11:41:38Hans Lopkowitz

    Van még egy megoldás, már Feri is megmondta: el kell menni az országból. Az mindig bejön.

  • 2010.01.22 11:51:28antika13

    NE VEGYETEK GÁZOS AUTÓT NEM JÓ!
    RÓKA JÓL LÁTOD. BE IS VAGYUNK ZÁRVA ÉS MEZTELENEK IS VAGYUNK, ÚGYHOGY VÁGD LE AZT A KURVA LAKATOT!

  • 2010.01.22 11:53:11antika13

    A legjobb érv elhangzott, azért járok hetes BMV-vel, mert megtehetem. Vegyen mindenki 7-es BMV-t. minimum 3lityis dízel motorral.

  • 2010.01.22 11:54:28antika13

    palalex!!!!!!!!!
    Én megveszem, ha a benzines üzemben nincs gond.

  • 2010.01.22 11:55:42antika13

    A gázüzemet azért találták ki mert olcsóbb. Nemis olyan rég még büntették is erősen.

  • 2010.01.22 11:57:37antika13

    Tehát figyelem, állam bácsi, nagyon rossz a gázzal autózók helyzete. kifizették az átalakítási költséget és csak a gond van vele. Tessék már lejjebb engedni az árát!

  • 2010.01.22 12:35:24Owerlord

    Nincs gázszag az autóban, még tankoláskor sem!

  • 2010.01.22 13:17:41G.GABOR

    A gázos autóval egy a baj, hogy ki vagy tiltva a mélygarázsból!

  • 2010.01.22 13:50:06www123456

    Chrysler Pacifica 2007, 4.0 L, 4x4, V6, 185 KW (253 LE). Városban 15 liter benzin/16 gáz (kb. 2560 ft/100km). BRC Plug & Drive gázrendszer. Nagyon nyomatékos, megy mint a repülő: 0-100-ig 6 mp alatt. A lényeg, hogy egy Audi Q7 kategóriás (de az is csak 3.0 TDI) verda fogyasztása 8.5 liter dízelnek felel meg. Konkluziót vonjátok le..

    Röhögök a dízeleseken (olajkályhásokon) akik itt mindenfélét összeírnak a gázról::)) Tiszta marhaság az egész!:))

    Hátrány: nagyon ritka az LPG kúthálózat. Aki azt mondja, hogy sűrű, az nem volt külföldön!

    Ha okos lenne a magyar (és nem megrögzött), akkor legalább 50% gázzal járna és nem lenne olyab BÜDÖS Budapest !!!

  • 2010.01.22 14:01:59www123456

    A szlovákok, lengyelek, balti államok sokkal okosabbak mint mi! Ott .35 - .45 euro gáz literje. Az államok támogatják a gázt tisztább környezetért!!!
    Nálunk a befolyt 'környezetvédő' kvóta pénzeket elnyelik a politikusok magán ügyei. Ez a tutti..

  • 2010.01.22 14:19:31Reppa

    ZSOTYEK

    Updateld magad:D A gázbeépitéssel nem veszik el a gyári garancia,továbbra is érvényes marad!

  • 2010.01.22 15:25:27littlerock

    www123456!

    a ritka kúthálózatra ott az internet, és az útvonaltervezés... pár perc alatt megvan ha egy kis rutint szerzel benne, a németeknél igen részletes honlap is van erről... sőt, a horvátok INA honlapja is elég jó, no meg manapság a kijelölt kutakat is könnyű megtalálni , mert a GPS is jó találmány.... szóval megoldható a dolog

  • 2010.01.22 18:47:05Répuszka

    A "BMV" az mi? :D Felénk BMW néven futnak...

  • 2010.01.23 06:38:19Atty V8

    Zsotyek ne vagánykodj a dizel BMW-del nem olyan menő.
    Én a dizel autókat spórolós gagyizásnak tartom, és 15 + millás gépeknél még ciki is. Nincs lé brenyára?

  • 2010.01.23 13:40:25www123456

    Szerintem mar senki nem olvassa ezt a hirt (mivel mar nem cimlap sztori), de megis hozzaszolok meg1x.

    Tulajdonkeppen a magyar mentalitassal van a baj. Mi az, hogy ciki 'ez' es ciki 'az'? A magyar nem egy racionalisan gondolkodo nep, inkabb pazarol mint az allat!! Raadasul bele fog dogleni a 30 eves hitelebe, viszont van egy vadonatuj meno BMW x6! Minnel dragabb az uzemanyag, annal menobb es igy tovabb..
    Hollandiaban es Nemetorszagban lattam Audi A8-osat, BMW 7-eket, Japanban meg 'echte' amerikai 4-6 literes allatokat gazositva es valahogy nem ciki.. Egy hatalmas motor blokknal az LPG meg sem kottyan! Viszont sporolok vele NAGYON SOKAT es elvezem a luxuskategoriat egy Ford Focus fogyasztasaval! Hat nem vagyok sajat magam ellensege..
    Tulajdonkeppen, ha a 4 literes Chrysler Pacificam elmenne huggyal, akkor huggyal autoznek, mert nem kerul semmibe! Nekem tenyleg nem lenne 'ciki', viszont nagyon orulnek!

    A dizel vonalat altalaban nagyon rossz iranynak tartom, kar, hogy ennyire elterjedt. Elhetetlenek tole a nagyvarosok! Ha egy dizel kocsi utan megyek telen nem tudom bekapcsolni a futest, mert budos!

    Szerintem a gazolaj hajokba es kamionokba valo! Raadasul a dizel motorok sokkal, bonyolultabbak mint az otto motorok. Ha pl. fuvokakat kell cserelni, akkor oda a 'nagy sporolasnak':)) Vitathatatlan: benzines motoros gepkocsit sokkal elveszetesebb vezetni mint egy dizelest!

  • 2010.01.24 10:33:51hátvágánygáz

    Nos tehát.
    Nekem Suzuki Ignisem van ami 7,5-8 litert fogyaszt benzinből 100-on vegyesen. (Ez ennyi, a gyári adat hazugság) Akkor ha én megyek 100 km-t benzinnel az jelenleg 8x317=2536 Ft. Gázzal számolva 9,5x175=1663 Ft.
    100 km-re vetítve tehát spórolok 873 Ft.-ot 100000 km-en meg 87300-at Mennyi egy gázszett? 250ezer? Akkor árulja már el nekem a cikk szerzője hogy jön ki, hogy a gázszett 10.000 km után már hozza az árát? Még 200000 km után sem éri meg...

  • 2010.01.24 15:13:33Répuszka

    hátvágánygáz:

    "100 km-re vetítve tehát spórolok 873 Ft.-ot 100000 km-en meg 87300-at Mennyi egy gázszett? 250ezer?"

    Ezt most nem mondod komolyan...Te hány éves vagy? Így már értem, hogy a sok hozzád hasonló analfabéta miért nem érti, hogy az emberek miért járnak gázzal. HÁT AZÉRT MERT MÉG A SZÁMOLÁS SEM MEGY Baz+ !!! Segítek... ;)
    Helyesen így lenne barátom:
    8*317=2536 ennyi benzinnel...
    9,5*175=1663 ennyi gázzal...
    Na akkor 100 kilóméteren spórolsz:
    2536-1663=873 HUF
    Eddig jó volt a számolásod...
    DE, ha 100 km-en spórolsz 873 forintot, akkor ebből következőleg 100.000 kilóméteren 1000*873 forintot, az meg felénk 873.000 HUF. Heee... barát, és mennyi egy gázszett? 250.000...?? Így azért már máshogy nézünk ki nem? :)
    Ha nem megy a számolás,akkor csináld így legközelebb:
    100 km-en-->873 HUF
    1 km-en-->873/100= 8,73 HUF
    100.000 km-en-->8,73*100.000= 873.000 HUF ;)

  • 2010.01.24 15:24:59Répuszka

    Abban viszont igazad volt, hogy 10.000 km alatt nem hozza vissza...mert, ha 8,73 HUF-ot spórolsz kilóméterenként, akkor a 250.000 -es gázszett pontosan 28.637 km alatt hozza be az árát.
    (Gy.k.: 250.000/8.73=28.637 km.)
    Azt meg ne is feszegessük, hogy van olyan gázkút, ahol már 169 HUF-ért lehet a gáznak literjét tankolni, akkor meg mégtöbbet spórolsz barát ;)

  • 2010.01.25 09:14:12zsotyek

    Atty V8!!!!!!! F@szikám olvass vissza!!!!!! Soha nem írtam, hogy BMW-m van. Ha jobban és figyelmesebben elolvasod az írásaimat kitértem rá, hogy Volkswagenem van, de mindegy. De tudjátok mit fikázzátok csak a BMW-t meg az Audit. Érdekes módon nézzük már meg egy Audi A6 3000 Tdi fogyasztását egy BMW 525-530 Dieses fogyasztását valamint vegyük figyelembe a lóerőt és a nyomatékot és ugye ez itt a lényeg a nyomaték!!!
    Ugyanakkor nézzünk már meg egy 3000cm3-es benzinmotor teljesítményét és fogyasztását és ugyanezt nézzük meg gázüzemnél is. Majd ha mind a három technikával rendelkeztél és huzamosan autóztál akkor nyílváníts véleményt és akkor fikázz egy 3000cm3 disel autót. Nem állítottam azt sem, hogy Audi A8-ban és BMW 7-es ben nem szereltek még gázt, de azért az ilyen autók tulajdonosainak nagy többsége nem fog /még akkor sem ha erre speciélis szervizek vannak/ buherálkodni. Azt nem állítottam, ha gyárilag gázüzemű lenne az autó, hogy nem fogadnám el, sőt ha jobban odafigyelsz azt írtam, hogy igen úgy elfogadnám. De utólagosan buherált autót nem. Nagyon sok itt az okos ember és még azzal sincsenek tisztában ha egy 95-ös benzinnel üzemelő autót akarok folyamatosan 98-100-as oktánszámu benzinnel üzemeltetni akkor a márkaszervízben a motorvezérlő elektronikát így kell behangolni. De ha általatok ez is hülyeség csak érdeklődjetek utána. Valójában aki a nélkül jár folyamatosan nagyobb okszámú benzinnel az egy idő után tapasztalhatja a motor károsodását is. Ugyanez érvényes a gázra is hiszen nem ugyanakkora az oktánszáma és a gyulladási hő és még sorolhatnám, mint a 95-ös benziné.

  • 2010.01.25 09:20:56zsotyek

    Atty V8!!!! Így továbra is az a véleményem, hogy a luzerek és kispénzüek ahogy ti írtátok 30 éves hitellel a hátuk mögött csak járjon gázzal. De majd akkor is így istenítse a gázt amikor egy 90-100 száguldó kamion hátúlról belérohan. Nekem ne mesélje be senki, hogy nem veszélyesebb mint a benzin vagy a diesel. Ja és fikázhatjuk itt egymást a báttyám Audi A6 3.0 Tdi alapból 230Le és valahol 400 és 500NM nyomatékkal rendelkezik. Ezt egy enyhe csiptuningal 300le-re felhzva meg lehet nézni mit tud az autó. Ja és folyamatos autópályás közlkedés mellett nem fogyaszt több gázolajat mint 8 litykó. No én inkább járnék ilyen autóval mint egy buherált szutyok gázossal amit nem lehet eladni ha már nincs rá igényünk. Olyan szar ez a diesel, hogy az európai autó gyárak 80%-ban diesel autótkat értékesítenek.

  • 2010.01.25 12:20:07Attiliano

    Nekem a jövő héten lesz beszerelve az Octaviaba a gáz. Mindenki úgy spórol ahogy tud. Ha ezért csórónak titulálnak egyesek hát legyen! Én megspórolom a magam kis 20-30ezer forintját havonta és azt a gyermekemre költöm. Engem ez boldoggá tesz, és nem törődöm a nyomatékkal és a száguldással. Volt dízel autóm is, nagyon meg voltam vele elégedve csak sajna jó szakembert nehéz találni. Most kipróbálom a benzin-gáz kombinációt és tisztán látni fogom, hogy számomra mi a megfelelő.

  • 2010.01.25 20:27:37csakez

    nekem csak gázos autóim voltak 3db skoda 3db suzuki /swift-wagon-sx4/20év alatt megtett km-er 546.000km nekem már bizonyitott szerelö: MOLNÁR AUTÓGÁZ PÁHI csak ajánlani tudom gyors, megbízható ÉRTENEK HOZZÁ !!!!!!!!

  • 2010.01.26 17:36:42www123456

    Egy okos állam bünteti a környezetszennyezést és díjazza a környezetbarát alternatívákat. LPG-ről kellene eltörölni a jövetéki adót (úgy mint a CNG-ről) és rápakolni a gázolajra és a benzinre arányosan!
    Már tényleg élhtetlen Budapest ezektől a büdős dízelektől, már nem is beszélve a "tüdőrák garantált" BKV Ikaruszokról!

  • 2010.01.26 17:41:03www123456

    Ja, ez a CNG jövedéki adó eltörlés NAGYON VICCES!:)) Hiszen nem is használja senki, akor minek???
    Magyarországon mindíg fordítva működik minden! Azért a "bezzegország"-tól sok mindent tanulhatnánk!

  • 2010.01.31 21:12:00Tomy61

    Csak úgy mellékesen megjegyzném, hogy a CNG és a LPG oktánszáma is 100 felett van. Nem teszi tönkre a motort a magasabb oktánszámú üzemanyag, ugyan is az oktánszám a kopogás állóságra utal (tessék utánaolvasni!). Pont ezért is lehet-sőt kell-a gázüzemhez nagyobb előgyújtást állítani, persze ahol lehet. Ahol meg nem lehet, ott a motorvezérlő a kopogás érzékelő szenzor segítségével a jellegmezőből úgy is utánaállítja. Mindjárt lesz megfelelő teljesítmény és fogyasztás. Ja és a gázüzemet támogató motorolajat kell használni, rá van írva a flakonra.

  • 2010.02.09 00:45:45_DanieL

    2009-es Fabia dual-t hajtok... szörnyű...
    10ezrenként szerviz, gázzal erőtlen (klímával vagy hidegben), hangos a motor LPG-vel mint az állat, 1/2 órás program a tankolás (kutas kijön, betöltő csatit ráteker, betöltőt rátesz.. aztán mire belemegy a 40 liter..).
    Az autó (1,4 16V) 95ös benzinnel 8, 98assal 7,5 literrel jár vegyesben (20% város, 40% autópálya, 40% országút), gázzal 9-11 a fogyasztás...
    Arról nem is beszélve, ha tele a gáztank és a benzintank a kocsi eleje az égnek áll a 100kg-tól a hátsó tengely mögött..
    Jah a másik... egy tank gázzal 380, max 400km a hatótáv.. röhej, mikor van olyan nap, hogy 5-600-at is mennem kéne.
    Na és még iszonyatosan büdös is a kipufogógáz.. nyáron a kocsiban leállításkor enyhe gázszag stb.
    Visszasírom az 1,7 CDTi mocit a G Astrámból...

    fujj fujj LPG

    Az autó menjen benzinnel, E85-tel, vagy hidrogénnel.. a többi vesszen!

  • 2010.04.13 15:16:31oroby

    Igen ez így van, de addig is mindenféleképpen megéri. 10000 km esetén 2 év alatt megtérül a befektetett pénz. Aki akar számoljon: www.furcsateam.hu/flash/szamol.html

    vagy további információk a www.furcsateam.hu oldalon.

  • 2010.06.21 13:21:58kisbubu78

    Sziasztok
    Suzuki 1,3 8v swift sedanom van DT GAS rendszerrel, és pótkeréktartályal. Pótkerék helyett defektspray-t hordok, és megmarad a csomi. Egy jól megválasztott rendszer, egy jó szerviz (nem lehúzós), 7-7,5l/100km-es átlag, és boldog vagyok hogy a fizetésemből még futja autózni, mert ebben az országban ez már lassan luxus 340forintos benzinárak mellett.A tankolás pár perccel több időt vesz igénybe, a kocsi picivel gyengébb, néha át kell nézetni a rendszert, de kérem, valamit valamiért!!! Ne csak a negatívumokat vegyük figyelembe!

  • 2010.08.08 00:42:02Sexmatch

    Hali!
    A dízelesek akkor magyarázzanak, amikor nekik kell elviselniük az elöttük menő másik olajkályhát füstokádás közben. Én LPG vel járok, de még soha, de soha nem éreztem gázszagot az utastérben, csak és csak kint, mikor tankolok és odadugom az orrom a tankolócsonkhoz, na ennyit erről. A fogyasztásom meg jobb, mint benzinnel akár 1-2 literrel is. A tankolás meg nekem úgy fél óra, hogy 15 kilóméterre kell mennem tankolni(szlovákia sohanemlétező országban max. 150 Ft (0.51 Euró, valahol 0.49 még mindig)...egyszerre ennyi...pusszfuck

  • 2010.08.08 00:58:21Sexmatch

    Az LPG-s autó még sokkalta kevesebbet fogyasztana, jobban menne, ha folyékonyan juttatnák a hengerekbe, csak nem tudom, hogy hol csinálják meg így.

  • 2010.11.11 16:20:25Megtért Richárd

    Üdvözlök mindenkit.
    Most fogom szereltetni a gázt, sajna csak mostanra bírtam félre tenni pénzt.
    Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy hol tudok szlovákiában olcsón tankolni?
    Tudnátok mondani valami helységet esetleg pontos címet?
    Nem messze lakom a határtól, és úgy hallottam, hogy manapság van ahol olyan 105-110 ft körül is lehet tankolni, csak beljebb kell menni.
    Úgy mondták, hogy a határnál tudják hogy m.o. menyi a gáz, így itt drágábban adják.
    Ha tudnátok nekem segíteni, nagyon megköszönném.
    Írj létszi egy levelet a : mekis21@vipmail.hu e-mailcímemre, ha tudsz valami címet.

  • 2010.11.21 07:24:20meakzs

    Nekem 1.6 8v Volkswagen motoros kocsim van .
    Én 23000km.nél belerakattam ZAVOLI rendszer van benne ,és semmivel sem gyengébb mint benzinnel , DEBRECENBEN a sámsoni úton szerelték , TÖKÉLETESEN működik.

    Ja és tele van az ország GÁZOS kutakkal , nézzétek meg a HOLTANKOLJAK.HU honlapon , ja és 1-re több van belőlük.

  • 2011.12.12 11:27:39tcow

    Üdv!
    Esetleg friss tapasztalatok AUTÓGÁZ ügyben?

    Jelenleg 395 a benzin, 230 a gáz...


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

What makes turbochargers die?
Even ice balls can cause turbocharger failure, but in most cases lack of lubrication is the reason. How can we prevent it?