Hírek Hírek

Bentley-orrú nagykocsi Belső-Mongóliából

2010.02.02. 13:50 - Hírszerkesztő

A brit luxusautókat idéző hűtőmaszk költői túlzás: a kínai Huatai modellje csupán egy jól felszerelt középkategóriás szedán, négyhengeres dízelmotorokkal.

 

Újabb és újabb autógyárak bukkannak fel Kínában, meglepően korszerűnek látszó típusokkal. Most a Huatai nevű észak-kínai cég mutatta be B11 jelzésű modelljét, amely a módosabb kínai vásárlóknak próbál alternatívát kínálni a Buickokkal és az Audikkal szemben. A legfeltűnőbb részlet kétségkívül a Bentley hűtőmaszk, de ha jól megnézzük, más kölcsönvett megoldásokat is felfedezhetünk az autón. Az első fényszórók a leköszönő ötös BMW-t idézik, a farrész halványan a Mercedes S osztályéra emlékeztet, oldalról mi a Daewoo Epicát láttuk bele a formába, és nyilván húzhatók még más párhuzamok is, ugyanakkor másolatról hiba volna beszélni. Ráadásul azt sem mernénk kijelenteni, hogy a B11 taszító jelenség lenne, csak az önálló, markáns egyéniség hiányzik belőle, de ez sem ritka a kategóriában.

A műszaki részletekről egyelőre viszonylag keveset tudunk, de annyi nyilvánvaló, hogy szokványos, fronthajtású, orrmotoros modellről van szó. A motorválaszték ismeretlen eredetű, de helyben gyártott 1,5 és 2 literes turbódízel motorokból áll, amelyekhez ötsebességes manuális, vagy négysebességes automata váltót kínálnak. A gyártás júniusban kezdődik, és egyes források szerint terveznek európai exportot is, bár bizonytalan, hogy a nagy karosszéria, a kis dízelmotor és a kínai márkanév kombinációja képesek lenne-e vásárlókat vonzani.

Kommentek

  • 2010.02.02 16:32:04Jay325i

    euroncap eredmény? :))

  • 2010.02.02 16:37:38nem kéne...

    baszod, mekkora ollózás...
    maszk bentley.
    első lámpa bmw e60.
    a zódala nekem olyan mercedes w221 a sárvédőhuplikkal az ablakok alakjával, a kilincsekkel és a töréssel a kilincsek vonalában, a hátulja meg öööö hát valahol azt is láttam.
    kicsit nissan primera, kicsit nissan350z, de nem dizájnoltak fossá magukat a kínaiak ott sem.
    a logót meg sikerült lekampózni az infinitiről.

  • 2010.02.02 16:43:42Lutsi

    oldalról full 2007-es camry

  • 2010.02.02 16:49:19antiqus

    Távol álljon tőlem az észosztás, de a hírszerkesztő kollega, azért minimális ellenőrzéssel/kutatással kideríthette volna, hogy a Huatai-t, a közelmúltig Huatai-Hyundai-nak hívták, Ez azt hiszem mindent, megmagyaráz (mármint a motor választékot biztosan), a kaszniban én az új Hyundai Sonata (20%) vagy Kia Magentis/Lotze (80%) kínai (konzervatívabb) verzióját látom,

  • 2010.02.02 16:52:30antiqus

    Ezért a töréstesztek eredménye meg mellékes, ha a Koreaiak állnak a cég mögött, az meg csak kamu, hogy az EU-ba is akarnak jönni, hogyne én is akarok a Holdon sétálni.

  • 2010.02.02 17:04:33Biro_Peti

    A legdurvább, hogy egy ilyen felsőkategóriásnak álcázott autóra rábasznak egy picsa 15-ös virslikereket.

    Egyébként engem a hátsó kerékjárati ív a Renault Thaliára emlékeztet. Ugyanolyan gagyi.

  • 2010.02.02 17:12:50ReWriter

    A kályhaezüst műanyagból szobort dísztárcsa a legkomolyabb.

    A logó meg olyan lexusos.

  • 2010.02.02 17:12:55pircq

    az autó eklektika csúcsa...gagyi

  • 2010.02.02 17:22:26kultúrpesszimista

    Ez egy köpedelem... minden kínai autó egy öklendetes félreértés. maradnának inkább a gasztronómiánál.

  • 2010.02.02 17:28:11Biro_Peti

    Egyébként meg már ontják magukból az ilyen szarokat, nem is kéne rájuk több figyelmet pazarolni. Lejáratták magukat most már eléggé, jól kiröhögtük őket, de már nem is viccesek, mert lejárt a dolog... Unalmas. Hagyjuk őket a francba, annyi érdekes dolog történik olyan sok helyen, amikről érdemes is lenne beszámolni...

  • 2010.02.02 17:29:23kultúrpesszimista

    Az ételek terén legalább eredetiek a kínaiak. Nincs még egy ilyen - műszaki téren - másolós-lenyúlós nemzet a Földön.

  • 2010.02.02 17:35:21pet77

    Belső mongolia az kinában van???????????

  • 2010.02.02 17:37:39pet77

    Asszem 20 év múlva mosoly helyett aggodalmat fog kiváltani a kinai autógyártás, mert az európai gyártók bezárhatnak...
    ...és akkor Csikós kiváló cikkeket irhat majd a hajdani audi A6-osról,E mercikről...:(

  • 2010.02.02 17:49:45Biro_Peti

    Hát ha most nem találnak maguknak piacot, és sorra fognak visszakullogni Kínába, akkor nem lesz "húsz év múlva", mert becsődölnek, kudarcot vallanak. Legalábbis az én elképzelt jövőmben, nincsenek Kínai gagyimobilok... :D

  • 2010.02.02 17:58:53WiZe

    Akkor bizony az egy igen utópisztikus jövő volna!

  • 2010.02.02 17:59:23cartshee

    Az a tendencia, hogy amekkora tempóban ezek ott kínában fejlődnek,, abszolut világverők lesznek... Valószínűleg le fog fagyni az európai és jenki gyártók arcáról a lekicsinylő mosoly... ezt a békát le kell majd nyelni....kedves elvtársak

  • 2010.02.02 18:02:25MP

    Hát a japánok is hasonlóan kezdték.

  • 2010.02.02 18:07:48.atti

    -jó . kinézetre nem egy 7es bmw , de vannak tőle jóval csúnyábbak . ha jó árban adják kéne .

  • 2010.02.02 18:09:43kultúrpesszimista

    MP:

    Igen, de a japánok nem plagizáltak annyira nyíltan, mint a kínaiak, sőt, már az elején is voltak üde, előremutató megoldásaik, mind műszaki, mind esztétikai/design téren... A japánok joggal vannak ma ott, ahol. Szorgalmasak voltak, nem spóroltak a K+F-en és bár a legtöbb japán autó a mai napig hasonlít egymásra és érdektelen, unalmas, de mindig voltak izgalmas kivételek, kísérletek. Ez a kínai autóiparban egyelőre nyomokban sincs jelen.

  • 2010.02.02 18:12:16Operator

    Egyébként jóval közelebb vannak, mint gondolnánk. Ukrajnában pl. már forgalmazzák a kínai autókat, a Chery-t biztosan. Kievben taxiztam néhányszor Chery Cowin-al, ami a régi Seat Toledo koppintása. Először megörültem, hogy de jó lesz újra a régi Toledo-ban ülni... Hát... A néhány hónapos autók rosszabbul néznek ki, mint a 10 éves "nemkínai" társaik. Néhány tízezer km-es taxiknak fényes a kormánya, és érzed, ahogy az egész kocsiszekrény csavarodik kanyarban. Zörög, csattog... 3x ültem keresztben elrepedt szélvédőjű autóban. Nem kapott követ sehol, az látszott. Egyszerűen csak eltekeredhetett a karosszéria...

  • 2010.02.02 18:12:38kultúrpesszimista

    A koreai és a kínai autók szerintem mind a mai napig felejthetőek, unalmasak. Nem tudnék mondani pl. egyetlen (!) koreai autót - sem a mostani, sem a 90-es évekbeli autók közül - pl., ami eredeti volna, izgalmas annyira, hogy felkeltse a birtoklás vágyát... A kínai autók pedig egyszerűen az ingerküszöböm sem nagyon érik el.

  • 2010.02.02 18:20:00ptk

    Olcsó termékre mindig lesz vevő, akármilyen ncap eredményt produkál is.... Ha pedig elkezdenek befolyni a bevételek, rövidesen jönnek a jobb minőségű cuccok is... Lásd ruhák. Tíz éve a gagyi minőség tombolt, most meg a gagyitól a prémium kategóriáig gyártanak mindent, és megették a piacot szőröstől-bőröstől. Vége már azoknak az időknek mikor minden kínai termék gagyi volt, bármennyire is ezt tolja a média. Lassan el kellene kezdeni az angol mellett a kínait tanulni..:)

  • 2010.02.02 18:35:38a\' ördög

    Itt a világvége.

  • 2010.02.02 19:03:23Plumper

    gyönyörű, nekem kéne! monnyuk a fehér eléggé stricis.

  • 2010.02.02 19:03:29Boldog

    Kina ma a vilag legnagyobb autopiaca. Nehany ev kerdese hogy az autoik elarasszak a vilagot. Felteve hogy a belso piac nem szippantja fel oket es Kinan kivul meg fognak venni az emberek autot. Mert ugye az a 13 millio kina auto amit tavaly eladtak meg az a 16 millio amit iden valoszinuleg eladnak az mind benzinnel vagy dizellel megy. Az olaj ara ennek megfeleloen fog alakulni es ezzel bedolhet az europai meg amerikai autopiac.

  • 2010.02.02 19:04:58MANszerelő

    kocsi..kocsi..kocsi..kocsi

  • 2010.02.02 19:05:10Plumper

    ezt a sok germán tulkot. apukáim, amennyibe a koreai autók kerülnek, annyiért qrvayo minőséget kapsz. KIA, Hyundai főleg. Ny-Eu-ban erre már rég rájöttek, és ott okosan vásárolnak, nem pedig mint Pannóniában, beülnek egy részletre vásárolt "bömösbe", vagy hulladék VW tuning golf-ot vesznek.

  • 2010.02.02 19:18:52redriot77

    Plumper: ott a pont. A kifinomult ízlésű, igényes magyar embernek a koreai autó nem elég jó. (Az más kérdés hogy kilóg a segge a gatyábú' :P)

    KIA, Hyundai jó autókat gyárt, a Chevrolet talán egy fél lépéssel mögöttük: nekik a GM hierarchia miatt mindig egy kicsit rosszabb autót kell gyártani mint az Opelnek.

    A fenti kínai csodáról: jinjangéknak ezt még gyakorolni kell. Vicces a Bentley-rács a Chevy Aveo jellegű lámpák között. Az arányai majdnem jók, de kicsit azért elbaszarintották: az első túlnyúlás lehetne rövidebb, az első kerék túl hátul van. A kerekek és a kerékjárati ívek túl kicsik az autóhoz, így túl tömzsi lesz a forma. Pedig annyira nem szar: a koreaiak kb. 10-15 éve álltak ezen a szinten, mármint designban.

  • 2010.02.02 19:22:33Fomics

    @pet77. Belsö-mongólia Kína északi részén fekvö elvilag autonóm tartomány, ami az ásványi kincsek terén olyan gazdag mint Szaudi meg Kuwait együtt olajban.
    Szerintem max 10 év kell és a kinai autó el fogja önteni a világpiacot, mint ahogyan a kinai textil tette.És nem lesz rosszabb mint pl. most a koreai.

  • 2010.02.02 19:24:57.: mimino :.

    kíváncsi lennék arra a módosabb kínaira, aki Audi helyett inkább egy ilyen ocsmányságot venne..-)

  • 2010.02.02 19:26:03perszepersze

    Kedves Bíró_Peti!Főnököm kínában épít gyárat és azt mondja, hogy már Európa, USA is Kínának nyal.Nem kicsit, nagyon!!Lazán leszarják ők európát, amikor lazán többen vannak mint mi.Bármit, bármilyen minőségben, mennyiségben megcsinálnak ha kell!Akkora a saját piac, hogy mi még csak nem is számítunk egy kicsit sem.Amerika mennyivel is tartozik a kínai népköztársaságnak? 900 Mrd. dollár?! Még elképzelni sem tudod, hogy az mennyi pénz...

  • 2010.02.02 19:28:27Plumper

    redriot77: ráadásul rendre nagyon jó helyen végeznek a tesztekben a koreai autók. legújabb kedvencem a Chevrolet Cruze (csak a hátulja ronda). ha lenne annyi dellám, azt vennék.
    http://totalcar.hu/tesztek/cruzebem09/
    meghát a Kia Ceed.
    a kínaiak meg remélem nem árasztják el az autópiacokat és túlzottan saját magukat, mert akkor 20 év múlva befellegzett a földi klímának.

  • 2010.02.02 19:45:58mn8931

    Ha megveszik a Volvo-t - ami jelenleg eléggé sanszos -, olyan technológiához jutnak, amivel pár éven belül körbe röhöghetik az - egyébként is érdekesen pontozó - NCAP-t. Ha pedig erre van pénzük - márpedig van! -, akkor arra is lesz, hogy megfizessenek egy-két tényleg neves, de anyagi gondokkal küszködő - magyarul a csőd szélén egyensúlyozó - pl. olasz tervezőt...

  • 2010.02.02 19:53:58nikó 78

    Ma még röhögcsélünk rajtuk,az autó ránézésre tényleg gáz.De abban a pillanatban amikor hajlandóak lesznek megfinanszírozni egy ütőképes, nem kínai mérnökgárdát,sorozatlövővel fogják építeni a szeget a világ autóiparába, ez biztos.Megvették, az igaz, hogy a leköszönő saab teljes dokumentációját,ezzel már sikerült ugrani fényéveket biztonságtechnikában tuti.Megvették a volvót,meghagyják az európai fejlesztő részleget, valszeg pumpálják is bele a lóvét rendesen.Ráadásul náluk komonizmus van,azaz "minden a népé"úgyhogy könnyen lehet,a cél érdekében közkincsé tétetik a megszerzett tudás.Onnantól kezdve meg mindenki lehúzhatja a rolót.Pár évünk még biztos van max 10.

  • 2010.02.02 20:11:04esef

    Kínai gagyi...

  • 2010.02.02 20:14:26esef

    @Fomics:
    A kínai textilhez volt szerencsém, néhány rendelés után gyorsan tovább is álltunk tőlük...

  • 2010.02.02 20:43:19lacza87

    @esef
    Gyerekkori barátom édesapját is most próbálják rávenni, h kezdje újra a vállalkozását mert a kínai műanyag (ilyen textilszerű, pl tolltartókhoz, nem tudom h nevezik) annyira gagyi.

  • 2010.02.02 20:46:45lacza87

    @nikó 78
    Tévedés a 15 éves fejlesztésű 9-5-ös, és a 9-3-as (egyenlő C vectra, már a D is leköszönt, Insignia az aktuális) dokumentációját vitték. Elég modern cuccok, pláne oda, de azért nem egy csúcstechnológia. Valahogy nem tudatosodik az emberekben, h a GM érában a Saab már nem egy műszaki fejlesztésekben jeleskedő gyártó volt.

  • 2010.02.02 20:51:45stefiboy

    a 2012 c. filmben is mitazisten Kínában épi(t)tették a nagy bárkákat, amikbe megmenekült az emberiség :)

  • 2010.02.02 21:09:30mlt3

    "A legdurvább, hogy egy ilyen felsőkategóriásnak álcázott autóra rábasznak egy picsa 15-ös virslikereket."

    Szerinted Mongoliaban milyen utak vannak?

    "Asszem 20 év múlva mosoly helyett aggodalmat fog kiváltani a kinai autógyártás, mert az európai gyártók bezárhatnak..."

    Miert, a japan autoipar miatt talan csodbe mentek az europai gyartok? Ne rohogtess.

  • 2010.02.02 21:15:32العربية

    Fognak még itt az EU-ba ilyenek cirkálni. :D
    A gagyi Swiftet is megvette mennyi ember...

  • 2010.02.02 21:18:37tónik

    Autógyártás, ugyan... Majd mikor a kínaiak is elindulnak olajért, de nem pénztárcával, hanem hadsereggel, mint az USA, és helyenként találkoznak...Európa, ugyan már, elég elzárni azt a 2 gázcsapot, megesszük azokat, akik már megfagytak...

  • 2010.02.02 21:18:47bandiTA

    Az a helyzet az autóik olyanok amilyenek, de nem hülyék sajnos...Már a gagyi termékekben saját gyártmányú "mikrocsipek" működnek, míg régen a Sony-tól, Sanyo-tól,Samsung-tól vásárolták őket.
    Elvétve még lehet 1-2 Samsung rendszervezérlőt találni, de a többi csip mind-mind kínai gyártmányú.
    Ilyenek mint Shaoxing Silicore, Hangzhou Silan Microelectronics Co., Ltd. gyártanak saját csipeket. Egyenlőre csak kiegészítő perifériákat, amit talán másolhattak valahonnan, de idő kérdése és megjelennek a saját fejlesztéseikkel. Ez van, a "fehér ember" terveiben benne van az érzés, de ezekben csak a csillogás-villogás-villantás, darabszám...lassan sajnos a minőség is.

  • 2010.02.02 21:21:13mlt3

    "Bármit, bármilyen minőségben, mennyiségben megcsinálnak ha kell!"

    Nemtom, papa, egyelore ott tartanak, hogy sajat DSPt sem tudnak fejleszteni es gyartani:

    http://www.theepochtimes.com/news/6-3-21/39544.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hanxin

  • 2010.02.02 21:23:05LHA

    nikó 78

    Még csak az sem kell, hogy majd egyszer megfizessék a nem kínei mérnökgárdát. Ha az itt posztol jlértesültek VALÓBAN tudnának valamit Kínáról, tudnák, hogy az összes nagy világcég, európai és japán gép és járműipari, elektronikai óriások szakemberei TANÍTANAK Kínában, és gyártatnak, sőt feljesztetnek is. A fordulat durvább lesz mint Japán, vagy Korea esetében. A mennyiségi fejlesztés jóval nagyobb lehet. A minőségivel pedig a világon semmi gond nem lesz. Valóban kb 10 év kell hozzá, hogy elkezdjenek benyomulni az EU piacaira.
    Az előttem posztolónak meg csak annyit, hogy az EU-s gyárak válságban fetrengése meg sem történt volna, ha nincs japán és koreai autgyártás...

  • 2010.02.02 21:27:00mlt3

    "Ilyenek mint Shaoxing Silicore, Hangzhou Silan Microelectronics Co., Ltd. gyártanak saját csipeket."

    A Shaoxing garantaltan nem, legfeljebb gyarTAT:
    http://shaoxing.en.china.cn/
    "Shaoxing Silicon Technology Co., Ltd is a FABLESS company"

    Mivel kapacitasuk nincs, csak fejlesztenek, es kiadjak a gyartast masnak. Amugy a top25 fabless ceg kozul 17 amerikai:
    http://www.elektroniknet.de/home/bauelemente/news/n/d/die-25-groessten-fabless-unternehmen-2009/

    Egy kinai sincs koztuk.

  • 2010.02.02 21:30:26bandiTA

    "A Shaoxing garantaltan nem, legfeljebb gyarTAT:
    http://shaoxing.en.china.cn/
    "Shaoxing Silicon Technology Co., Ltd is a FABLESS company"


    Kösz a pontosítást mlt3. REmélem egy darabig így is marad.

  • 2010.02.02 21:37:44Szikár csávó

    A kínai kocsikkal ugyanaz lesz a helyzet, mint a koreaiakkal. 15-20 éve még nevettünk rajta. Ma meg már rengetegen vesznek koreai kocsit. Viszonylag jól néznek ki, és a műszaki tartalmuk is megfelelő. Valamint most még olcsók is. És ez a lényeg. Kis pénzű embereknek tökéletes, és kis pénzű emberekből több van, mit jómódúakból.
    10 év, és elfogadható lesz a kínai autó is. És lesz rá vevő, bármennyire nem tetszik ez sokaknak.

  • 2010.02.02 21:52:04mlt3

    Egyebkent csak hogy kicsit kontextusba tegyuk ezeket a felinformaciokat a "kinai oriasokrol":

    Hangzhou Silan Microelectronics Co:
    http://markets.ft.com/ft/tearsheets/businessProfile.asp?s=CN:600460

    Bevetel 824.46 millio CNY (nyereseg 25.06 millio)

    AsusTek, Taiwan (ezt gondolom mindenki ismeri, aki latott mar szamitogepet):

    http://markets.ft.com/tearsheets/businessProfile.asp?s=2357%3ATAI

    Bevetel 593.43 milliard TWD (nyereseg 3.59 milliard)

    Gugli szerint 824.000.000 CNY = 3.86 milliard TWD
    A vilagvege meg odebb van, elobb Tajvant kene lenyomniuk. (Adatok asszem az utolso penzugyi negyedevre vonatkoznak, majd kijavit valaki aki jobban otthon van az FT.com-on.)

  • 2010.02.02 22:02:02Gildor Inglorion

    amúgy van kínában jó kocsi is bőven. az autógyárak valószínűleg eladják az elavult gépsoraikat, mert a taxik szinte mind volkswagen santana helyi koppintásai, citroen zx több van, mint európában.

    a vendéglátónknak valami szép nagy fekete autója volt, azt mondtam volna hogy mitsubishi carisma koppintás, két lityis motorral. ment rendesen, ahogy kell.

    kínában sokba kerül kocsival utazni, mert magas az autópályadíj, és a vonatok viszont szuperek. így ezek szerintem a városban krúzolni kellenek.

    akinek nem felelnek meg, majd vesz lambót. a fentebb említett hangzhouban a part mentén volt az összes luxusmárka, nehogymár be kelljen utazni shanghai-ba...

  • 2010.02.02 22:04:18mlt3

    "Ma meg már rengetegen vesznek koreai kocsit."

    Minden bizonnyal, kulonben a KIA/Hyundai nem lenne ott a top10 autogyarto kozott, ami a darabszamot illeti. Csak epp ezeket nem europaban adjak el:

    http://www.kba.de/cln_007/nn_191078/DE/Statistik/Fahrzeuge/Neuzulassungen/MarkenHersteller/2008__n__mark__herkunft__herstlaender1__diagramm.html

    Szarmazasi orszag Del-Korea: 2.8%

  • 2010.02.02 22:10:28mlt3

    Egyebkent ha hinni lehet ennek a diagrammnak, akkor darabszamra Kina mar most is a harmadik legnagyobb autogyarto:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Automobilindustrie#Weltweite_Produktion
    (Viszont a top10ben egy sincs, mert sokkal kisebbek, mint az europai/amerikai/japan gyartok.)

    Hany kinai autot lattok az utakon, belaim?

  • 2010.02.02 22:10:35Zanzo

    a világban eladott/beépített alkatrészek nagyrésze most is Kínában készül, most legalább helyben történik a felhasználás. csoda?

  • 2010.02.02 22:12:06Zanzo

    mlt3, ha jól megnézed az autókat, azok 50-60%ban kínaiak, ha nem máshogy, legalább alkatrészeikben

  • 2010.02.02 22:16:00lacza87

    Amúgy rohadtul unalmas minden kínai autós posztnál ez az " melátjátok 5/10/15/20 év múlva elözönlenek a kínai autók és mindenkinek annyi lesz lásd Japán Korea" az Európai gazdaság és amióta van autógyártás is túlélte már 1-2 távoli gazdaság felemelkedését. Mi a kínai autóipar és gazdaság hajtóereje?: egyértelműen a klaszzikus fejlett világból származó tudás és technológia és semmi más. Természeti analógiák szerint mi is történik, ha a különbség csökken? Amúgy még a japán autóipar sem érte utól az európait.

  • 2010.02.02 22:19:03redriot77

    Plumper: "a kínaiak meg remélem nem árasztják el az autópiacokat és túlzottan saját magukat, mert akkor 20 év múlva befellegzett a földi klímának."

    Az a bibi, hogy az átlag kínai is ugyanannyira szeretne egy autót mint bárki más. Indiában is szívesebben vitetnék saját kocsival a seggüket, biztos unják már hogy egy biciklin is öten ülnek. Ha csak olyan szintre jutna el ott a motorizáció, mint mondjuk a harminc évvel ezelőtti nyugat-európai színvonal, akkor nekünk lőttek.

    Ha a légkör ki is bírná, az olajtermelés nem lenne elég. (még OFFabb: engem akkor is az basz fel a legjobban, mikor nyáron a plázákat lehűtik 22 fokra a 40 fokos hőségben. Ha csak 28-30 fokra hűtenék, már az is kellemes lenne. Globális szinten mennyi energia mehet el az ilyen fölösleges klíma-üzemeltetésre???)

  • 2010.02.02 22:22:12predator1

    De olvasnék már egy jó cikket a HAZAI autóipar remekeiről......szkeptikusok. Nézzetek rá a világtérképre: - Európa egy kis légypiszok Ázsiához képest.......a német meg boldogan ücsörög a Dacia Sandero-ban. Tíz éve még a gyógyszeredet kerested volna......ami elgurult.

  • 2010.02.02 22:22:45mlt3

    "ha jól megnézed az autókat, azok 50-60%ban kínaiak, ha nem máshogy, legalább alkatrészeikben"

    Baromsag. Egyetlen kinai autoipari beszallito sincs a top10ben:
    http://de.wikipedia.org/wiki/Automobilzulieferer#Die_weltweit_gr.C3.B6.C3.9Ften_Automobilzulieferer_.28nach_Umsatz.29

  • 2010.02.02 22:26:46mlt3

    "Az a bibi, hogy az átlag kínai is ugyanannyira szeretne egy autót mint bárki más."

    Ennel is megdobbentobb dolgot mondok: az atlag kinai szamara is a nyugati cuccok a menok, nem a hazaiak. A 80as evekben sem a Voros Oktober Ruhagyar termekei voltak menok az ecserin, papa - hanem a csempeszett Levi's.

  • 2010.02.02 22:33:07mlt3

    "Nézzetek rá a világtérképre: - Európa egy kis légypiszok Ázsiához képest"

    Azon a hatalmas teruleten biztosan sokkal tobb paprikat meg paradicsomot lehet termeszteni, mint europaban - de mi a rosseb koze van ennek az autogyartashoz?

    "a német meg boldogan ücsörög a Dacia Sandero-ban."

    Van egy meglepetesem, papa:
    http://www.kba.de/cln_007/nn_191078/DE/Statistik/Fahrzeuge/Neuzulassungen/MarkenHersteller/2008__n__mark__herkunft__herstlaender1__diagramm.html

    Nezd csak meg, ki van az elso helyen.

  • 2010.02.02 22:38:14mlt3

    "Amúgy rohadtul unalmas minden kínai autós posztnál ez az " melátjátok 5/10/15/20 év múlva elözönlenek a kínai autók és mindenkinek annyi lesz lásd Japán Korea""

    Egyetertek. Emlekszel, mekkora rikoltozas volt, mikor megjott az elso Landwind-szallitmany, hogy az olcso kinai SUV-ok (15.000 EUR) majd hogy odabasznak az europai autoiparnak? Hat, hogy hogy nem, a holland importor nem hozott masodik szallitmanyt, annyira fos volt.
    http://www.autobild.de/artikel/crashtest-jiangling-landwind_52286.html

    Akartak probalkozni egy masodik nekifutassal is, de azota is kuss van:
    http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,511570,00.html

  • 2010.02.02 22:52:21redriot77

    mlt3: OK, de szerintem él pár millió amerikai és európai, akik úgy gondolják hogy Csing és Csang mosolyogva kerekezik még 50 évig a szovjet licensz női biciklin, és nekik még 50 évig lesz nafta a benzintemető szarjaikhoz.

  • 2010.02.02 23:00:51lacza87

    @redriot77
    " Globális szinten mennyi energia mehet el az ilyen fölösleges klíma-üzemeltetésre???"
    Annyit tudok, hogy az USAban már jó pár éve több energia megy el klimatizálás célú hűtésre, mint fűtésre.

  • 2010.02.02 23:39:39lacza87

    @redriot77
    Csing és Csang egyelőre maradhat a drótszamárnál amíg az egy főre jutó GDPjük nyolcada az USAénak és kevesebb mint ötöde az EU átlagának.

  • 2010.02.03 04:11:53Scott Kerti

    ---

  • 2010.02.03 04:16:39Scott Kerti

    @mlt3

    "Egyebkent ha hinni lehet ennek a diagrammnak, akkor darabszamra Kina mar most is a harmadik legnagyobb autogyarto"

    Ezek 2007-es, azaz régen elavult adatok :) 2009-ben már Kína volt a legnagyobb autógyártó, a maga 13,5 milliós darabszámával, idén pedig minimum 15 milliót terveznek legyártani.

  • 2010.02.03 04:23:27Scott Kerti

    @mlt3

    "Egyebkent ha hinni lehet ennek a diagrammnak, akkor darabszamra Kina mar most is a harmadik legnagyobb autogyarto"

    Ezek 2007-es, azaz régen elavult adatok :) 2009-ben már Kína volt a legnagyobb autógyártó, a maga 13,5 milliós darabszámával, idén pedig minimum 15 milliót terveznek legyártani.

  • 2010.02.03 08:11:13AAfan

    Elképesztő, ahogyan szinte mindenki fikázza Kinát és az ott elért eredményeket. Nem ártana kicsit emlékezni, hogy az ötvenes és hatvanas években Japánt mosolyogta mindenki. Egyszer a Nők Lapja utolsó oldalán volt egy kép kissé gúnyos szöveggel, mely szerint a japánok a fészerben gyártják a tranzisztoros rádiókat. Aztán nem is olyan rég, mondjuk épp húsz éve nagyon sokan utálkoztak a koreai tévéken, és igen, az autókon is. Most meg ez a mérce. Az egy főre jutó GDP-t illetően valóban Kina még nincs az élen, de az összes GDP-je már most a lenagyobb a világon. A devizatartalékai pedig 1,5 trilliárd dolár körül vannak, és ők finanszirozzák az USA adósságának 80 %-át. Továbbá 15 ekm szupergyorsvonat (kb. 300 km/ó) hálózata, közel 40 ekm autópálya hálózata van. Most még valóban a "másolós" fázisban van, de hamarosan hozzáteszik az eszüket is (mint Japán vagy Korea) és akkor a mostani fikázók majd a kinai cuccot tartják etalonnak.

  • 2010.02.03 08:16:02roobert

    Dögöljön meg az összes kínai sárga majom.
    Az egtész világot tönkre fogják tenni.
    Köpködő, hazudozó, csaló ocsmány patkány mind.
    Ezeket kellett volna kiírtani az egész civilizáció érdekében.
    Basszák meg a puskaporukat.

  • 2010.02.03 08:27:19lacza87

    Scott Kerti
    A darabszám, bár a mai napon ezt harsogja az egész kínai internetes média, nem minden: tedd mellé oda, azt is, hogy 4,6 millió készült hazai márkák gyáraiban, vagy hogy összesen 332 ezret exportáltak, tehát a külföldi gyártók is a kínai piacra gyártatnak helyben. vajon miért?

  • 2010.02.03 08:27:28joeramirez

    Car Copy Paste

    Annyira izgalmas és egyedi, mint az facelift előtti KIA Ceed

  • 2010.02.03 08:43:00ommm

    Szerintem nem egészséges a mai Kínát az akkori Japánhoz hasonlítani. Nem eszik olyan forrón a kását az autóiparban.

    Ez a remek gép pedig oldalról Rover 75, az tuti :)

  • 2010.02.03 08:50:09MidlifeCrisis

    @roobert: "Az egész világot tönkre fogják tenni." Nem, nem ők teszik tönkre, hanem a mi fejlettnek mondott saját anyjukat 2 Ft-ért is megb...szó tőkéseink, akik szép lassan mindent mozdíthatót Kínába és Indiába visznek még egy kis extra profitért. Ők csak alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.

  • 2010.02.03 08:53:39MidlifeCrisis

    @ommm: "Szerintem nem egészséges a mai Kínát az akkori Japánhoz hasonlítani."
    Ebben teljesen igazad van. A 60-as években biztosan nem lehetett annyi, mérőszalaggal az akkor komoly autók különböző méreteit levevő japán madárral találkozni az európai autószalonokon, mint egy ideje kínaiakkal... :)

  • 2010.02.03 09:01:38fogash

    mlt3!
    az asus-os összehasomlítás jópofa, de ha hozzánézed, hogy a kínai cég árbevétel-arányos nyeresége 3% volt, az Asus-é meg csak 0,6%, akkor hamar látod, melyiknek van nagyobb esélye sokat költeni K+F-re.

    A kínaiak nem Levi's-re vágynak a Vörös Október ruhagyár termékei helyett, hanem _kínai_ gyártású koppintott levisre.
    Mellesleg 1300 millió emberből több milliomos is akad, mint a mi 10milliónkból, így nem csoda, hogy a 7es BMW 3. legnagyobb piaca is Kína. De ez nem mond ellent annak, hogy akad ott 800.000.000 "KovácsJános", aki élete első autóját szándékozik megvenni. És az simán LandWind lesz, nem VW.

    Akik azt mondják, a kínai cuccok szarok, semmire se valók, azok ennyi erővel hirdethetnék a gőzgép mindenhatóságát, a 4 teknős hátára támaszkodó korong alakú Földet, az úszni képtelen vashajókat is. Az idő majd titeket is átlép.

    Roobert: 130 éhes kínai áll szemben veled (1,3mrd vs 10mio). Amikor mi még Dzsingisz kánnal egy szinten (sem) voltunk, ott már nagyjából összeállt aza a birodalom, ami legalább úgy működött, mint a nyugati világ most. Sajnos ők (meg a másik 1mrd indiai) leszarják ezt a 10 millió magyart, sőt, a 450millió európait is. ŐK éhesek, ŐK akarnak. Ráadásul van egy központi irányítás, ami KORLÁTLAN erőforrásokat tud állítani a kitűzött célok elérése érdekében. Nem kell nekik lobbikkal, jogvédőkkel, érdekcsoportokkal, pártokkal demokráciát játszani, így "kicsit" könnyebben megy az ügy.

    Ha ehhez hozzáteszed, hogy tömegesen (nem mint a japók a háború után) küldik a nyugati egyetemekre a fiaikat, akkor világosan látni, hogy alig pár éven belül kínában is szélesen hozzáférhető lehet a harvardos, MIT-es tudás. És ha 130 MIT-n végzett kínai mérnök keresi a megoldást, hamarabb rájöhetnek dolgokra, mint 1 db MIT-en végzett magyar mérnök. Ezt kellene belátni, sárgamajmozás helyett...

  • 2010.02.03 09:01:45Érdekes

    "2010.02.03 08:50:09MidlifeCrisis.
    ...szó tőkéseink, akik szép lassan mindent mozdíthatót Kínába és Indiába visznek még egy kis extra profitért"

    Költői kérdés : Te mit csinálnál, ha lenne egy céged, és egyik helyen x összegért, másik helyen x/10 összegért megcsinálnák ugyanazt?

  • 2010.02.03 09:03:47lacza87

    "Az egy főre jutó GDP-t illetően valóban Kina még nincs az élen, de az összes GDP-je már most a lenagyobb a világon"
    Ez tényszerű tévedés. https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2001rank.html
    A kínai GDP kb. 60%-a az USAénak (és az Unióénak) érdekes még, hogy Kína Japánhoz képesti 2x össtermékét, 1000x-es lakosság termeli meg.
    Az USA finanszírozása igaz.
    Kínai vasút, megint a nem eszik olyan forrón. Nagyszabású építkezések vannak, de hálózati sűrűség (és átlagsebességben) még óriásiak a lemaradások a francia, német, japán vasutakhoz lépest. A technológia pedig: Alstom, Siemens, Bombardier. Mellesleg a hagyományos pályás sebességrekordot sem ők tartják. (((dolgoztam ott, ahol viszont igen:) ))))

  • 2010.02.03 09:10:29lacza87

    "Akik azt mondják, a kínai cuccok szarok, semmire se valók, azok ennyi erővel hirdethetnék a gőzgép mindenhatóságát..."
    Ilyet senki sem mondott természetesen, csak annyit, hogy vannak olyan iparágak ahol a technológiát kb. elég átvenni. Az autóiparban, amenyiben nem a kínai másolást tekintjük annak, viszont a tapasztalatnak, tradíciónak, gyártási kultúrának is nagy szerepe van.

  • 2010.02.03 09:12:35lacza87

    Ja és 130 MIT-n végzett mérnök közül hány tér haza?:)

  • 2010.02.03 09:12:39MidlifeCrisis

    @Érdekes: "Költői kérdés : Te mit csinálnál, ha lenne egy céged, és egyik helyen x összegért, másik helyen x/10 összegért megcsinálnák ugyanazt?"
    Valószínűleg mindegyikünk így cselekedne, ez nem is kérdés. Ahogy szokták volt mondani: "a tőke természete" ilyen. A baj az, hogy a nyugati államok nem tesznek ez ellen semmit. Így viszont szép lassan el fogunk jutni odáig, hogy Európában már szinte senkinek nem lesz állása, miközben a multik szarrá keresik magukat azzal, hogy a kambodzsai ugyanazt a cuccot százada annyiért csinálja meg. Ez a baj. Egyébként, bár nem ide kapcsolódik (bocsánat érte), pl. a kínaiak már autópályaépítésben is szép lassan gyűjtögetik a referenciákat az EU-ban. Lengyelországban egy nagyobbacska melót vittek el az európai jelentkezők árainak töredékéért. Mindezt hogyan? És itt jön a csavar! Nemhogy az építőanyagokat, de még az utolsó lapátost is Kínából hozzák ide... Már várom a pillanatot, amikor itt is bepróbálkoznak ilyennel. Jövőképnek nem rossz, mi?

  • 2010.02.03 09:14:54tónik

    Azt hiszem, Hofi története (nagy vonalakban):
    Magyar küldöttség érkezik kínai sporteseményre , vendéglátó kérdi:
    - Önök, magyarok hányan vannak?
    - 10 millióan.
    - Az bizony sok! És hol tudtak megszállni?

  • 2010.02.03 09:26:21Érdekes

    "2010.02.03 09:12:39MidlifeCrisis"

    Igen, tudom, és ez elég sajnálatos, h nem tesznek érte semmit...MO-n is végülis töredéke annyiért dolgoznak mint pl. UK-ben..és onnan is hoznak ide melót..innen meg most már viszik tovább románba, vagy indiába..vagy máshová, ahol 2 banánért megcsinálják..hát, elég komoly a szitu jah, mert az árcédula marad a terméken változatlan, attól, hogy 100ad annyiért csinálja meg, melóhely viszont kevesebb lesz.Nyilván a szállítással lehetne vacilálni, hogy ne érje meg, xaré-húgyé dolgoztatni a keleten..legelábbis mozgathatú árúcikkek kapcsán.

  • 2010.02.03 09:43:18MidlifeCrisis

    @Érdekes: "lehetne vacilálni, hogy ne érje meg, xaré-húgyé dolgoztatni a keleten.."
    Volna egy pár megoldás: pl. azt lehetne mondani a multinak, hogy: "OK, öreg, vidd el innen az egész gyárat, de viszont azért mert itt egy rahedli ember munkanélküli lesz, hagyd itt szépen az ottani gyártásból származó extra profitod 80-90%-át, hogy tudjak az embereknek munkanélküli segélyt fizetni." Hidd el, ha tőkésnek nem érdeke, hogy kivigye a cuccát az EU-ból, nem is fogja. Idáig kéne eljutni, a tőke áramlásának kisebb mérvű szabályozásával. Bár ez jó néhány idiótának biztosan nem tetszene...

  • 2010.02.03 09:57:50Érdekes

    "2010.02.03 09:43:18MidlifeCrisis"

    Hát hja, ez is egy megoldás lenne, máskérdés, hogy aki ebben illetékes azt úgy kenik meg, ahogy akarják..minden korrupt.

  • 2010.02.03 10:14:04Scott Kerti

    @lacza87

    "A kínai GDP kb. 60%-a az USAénak (és az Unióénak) érdekes még, hogy Kína Japánhoz képesti 2x össtermékét, 1000x-es lakosság termeli meg."

    Valamit nagyon benéztél. Kína lakossága kb 10x-ese Japánénak. Az USA elsősége pedig max 10 évig áll még fent. Valószínű, hogy Kína már 2017-ben, vagy korábban beelőz az élen.

  • 2010.02.03 10:20:59lacza87

    Scott Kerti
    Igaz természetesen 10x-es a lakosságbeli különbség különbség, tehát Japán 5x termelékenyebb. Elnézést kérek, tényleg rossz számot írtam. A már hivatkozott CIA-s oldalon viszont 2040-2050 közé teszik h GDP-ben lenyomja Kína az USAt és az Uniót, de még mindig 4-5x illetve 2,5-3x annyi ember lesz rá mint a másik kettőben.

  • 2010.02.03 10:23:01lacza87

    Ja és én is csatlakozom a hozzászólás korrigálásának lehetőségét (természetesen az eredeti közlésével szigorúan együtt) nagyon-szépen-kérők csapatához.

  • 2010.02.03 10:32:57Scott Kerti

    @lacza87

    "A darabszám, bár a mai napon ezt harsogja az egész kínai internetes média, nem minden: tedd mellé oda, azt is, hogy 4,6 millió készült hazai márkák gyáraiban, vagy hogy összesen 332 ezret exportáltak, tehát a külföldi gyártók is a kínai piacra gyártatnak helyben. vajon miért?"

    Ennek több oka is van.

    1)Egyrészt a kínai törvények jelentősen megdrágítják és így megnehezítik az importot, azzal a céllal, hogy a Kínában eladásra kerülő külföldi termékeket is Kínában termeljék meg, ezzel is növelve a Kínai GDP-t és foglalkoztatottságot.

    2) A külföldi gyártóknak egyszerűen olcsóbb Kínában gyártatniuk, hiszen alacsonyabbak a gyártási költségek és a vámok mellett a magas szállítási költségeket is megspórolják.

    3) A kínai autógyárak annak is örülnek, ha brutális mértékben növekvő hazai autókeresletet képesek kiszolgálni, az exportra jelenleg még nem sok figyelmet fordítanak, de ez csak ideiglenes állapot. Már kacsintgatnak kifele.

    + néhány fontos info
    Valóban rengeteg autógyár van Kínában, és ezek együttes gyártási mennyisége világelső, de egyenként egyik márka sincs a topgyártók között. Viszont folyamatosak az összeolvadások és egyre inkább koncentrálódik a kínai autógyártás. Néhány év kérdése és szinte biztos, hogy valamelyik nagy kínai konzorcium benne lesz a top5-ben gyártási mennyiség alapján.
    A kínai autók megbízhatósága rengeteget fejlődött és jelenleg az összes Kínában gyártott típus átlagos megbízhatósága a Saab színvonalán van, ami ugyan nem túl fényes eredmény, de már bőven elfogadható, főleg, ha azt is megnézzük, hogy honnan és milyen rövid idő alatt jutottak el erre a szintre.

  • 2010.02.03 10:46:44Scott Kerti

    @lacza87

    "A már hivatkozott CIA-s oldalon viszont 2040-2050 közé teszik h GDP-ben lenyomja Kína az USAt és az Uniót"

    Akkor hülyeséget állítanak. Kína gyakorlatilag képtelen 10%-os GDP növekedés alá menni. Na jó, tavaly a világválság miatt csak 8,7% jött össze :)) AZ USA pedig aligha fog 3,5-4%-nál nagyobb állandó növekedést produkálni, ebben az estben pedig Kína 2017 végére kb 18,800 mrd dolláron fog állni, 250 mrd dollárral az USA előtt. Ezeket a számokat PPP alapon számolt GDP-re étrjük, a nominális első hely még arrébb van, de az sem 2040-2050. Jóval hamarabb.

  • 2010.02.03 11:11:58OmegA404

    A sárva veszedelem... addig kellett volna szőnygegbombázni míg volt rá esély.

  • 2010.02.03 11:14:00lacza87

    1 Igen a külföldi kézben lévő kínai gyár növeli a kínai GDP-t és foglalkoztatottságot, viszont a külföldi tőkés profitját is lásd GNI-ban még nagyobb különbségek pl. az USA, Japán és Németország javára.
    3 Kacsingathatnak kifelé, a jelenlegi szarokkal ld. megelőző kudarcok, ez nem fog menni, az autógyártás, autóeladás jelentősen különbözik más iparágaktól. Félreértés ne essék, látom én is a kínai autóipar fejlődését, de nem szabad sem felnagyítani a veszélyt, sem más iparágakból az autógyártásra vonatkozó következtetéseket levonni, sem azt hinni h ez a fejlődés folyamatosan ilyen mérvű lesz (ld. elfogy a hajtóerő, a nyugati know-how). Amit meg pláne nem szabd minden mindegy alapon tele jajongani meg busongani a netet, ahelyett h tennénk valamit.
    Megbízhatósághoz is azt tudom mondani, volt honnan fejlődni és nem is volt nehéz már meglévő tudás és technológia felhasználásával minél magasabb szinten állsz az újabb kis lépések előrefelé annál több erőfeszítést igényelnek.

  • 2010.02.03 11:19:22lacza87

    Na most megyek megnézem a Szépművészetiben a reneszánsz festményeket (kínai kultúra muhaha). Remélem Münchenben is lassan kezdődik az ebédszünet, mert kíváncsi vagyok a kollégák véleményére is.

  • 2010.02.03 13:37:00nemegészenúgyvan

    Tisztelt mlt3 és a többi szkeptikus:
    Szerintetek nincs meg a megfelelő technológia? Szerintem az atomfegyver, az interkontinentális ballisztikus rakéták stb. megalkotása nagyságrendekkel nagyobb technikai-technológiai kihívás mint bármilyen autó megépítése és láss csodát Kína és India ezeket önerőből megoldotta tizenévekkel ezelőtt. Ja hogy a németeknek ilyen nincs,pontosan ezért súlykolják állandóan, hogy az autógyártás a technológia csúcsa,amit Ti meg is kajáltok. Csak ettől ez még nem igaz.
    Más. Egyes felmérések szerint (2006) 2015 körülre - az informatikai robbanás miatt - európában mintegy 4-5 millió magasan képzett informatikus, illetve egyéb csúcstechnológiájú szakmájú mérnök fog hiányozni. Szerintetek honnan tervezi pótolni ezt a hiányt az EU? Megsúgom: Indiából, ahol kb. 6-8 millió ilyen van jelenleg is feleslegben!! Imádkozzatok, hogy tégyleg idejöjjenek, mert ha nem még elkezdenek ott autót tervezni.

  • 2010.02.03 18:13:08qantum

    Van ebben minden,nincs egy olyan része, ami valamire nem emlékeztetne.
    Viszont k...va gyorsan tanulnak!!

  • 2010.02.04 11:22:13Sobrijóska

    Igen, Belső-Mongólia Kínában van. A kínaiak elfoglalták Tibetet, Ujgurföldet és Mongóliából is egy részt, azért ekkora ország ;-).
    Én nem venném meg, az tuti. Minden, ami saját kínai fejlesztésű technológia, az szörnyű gagyi a normális EU-USA-JAP konkurenciákhoz képest. Még Európában sem tudnak mindenhol normális kocsit gyártani, majd biztos a kínaiak.
    Űrrakéta meg nukleáris fegyver lehet, hogy megy nekik, mert az egyszer használatos, de pl. videókamerát soha nem fognak tudni normálisat fejleszteni.

  • 2010.02.04 13:40:11gabesz76

    Tisztelt mlt3 és a többi szkeptikus:
    Szerintetek nincs meg a megfelelő technológia? Szerintem az atomfegyver, az interkontinentális ballisztikus rakéták stb. megalkotása nagyságrendekkel nagyobb technikai-technológiai kihívás mint bármilyen autó megépítése és láss csodát Kína és India ezeket önerőből megoldotta tizenévekkel ezelőtt. Ja hogy a németeknek ilyen nincs,pontosan ezért súlykolják állandóan, hogy az autógyártás a technológia csúcsa,amit Ti meg is kajáltok.


    Azért azt ne felejtsd el, hogy a II. VH.után miből lett az oroszoknak és az amcsiknak űrrepülésük. Nem tán a német tudósok rakéta programja miatt?

  • 2010.02.04 13:40:45gabesz76

    Ja meg a németek is igen közel voltak az atombomba elkészítéséhez.

  • 2010.02.04 13:42:18gabesz76

    MidlifeCrisis


    , pl. a kínaiak már autópályaépítésben is szép lassan gyűjtögetik a referenciákat az EU-ban. Lengyelországban egy nagyobbacska melót vittek el az európai jelentkezők árainak töredékéért. Mindezt hogyan? És itt jön a csavar! Nemhogy az építőanyagokat, de még az utolsó lapátost is Kínából hozzák ide... Már várom a pillanatot, amikor itt is bepróbálkoznak ilyennel. Jövőképnek nem rossz, mi?


    Legalább lenne használható minőségű autópályánk:-)

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

KeresésKeresés

IndapassIndapass

hirdetés