Visszajár a kispolszki szelleme
2010.02.25. 14:15 - Hírszerkesztő
Jövő héten állítják ki az első szériamodellt, amelybe már a Twin-Air fantázianevű, vadiúj Fiat-kéthengeres kerül.
Egyáltalán nem olyan egyszerű szerkezet a Fiat csöppnyi motorja, mint elsőre gondolnánk. Itt is bevetik az elektrohidraulikus Multi-Air szelepvezérlést, méghozzá turbófeltöltővel kombinálva, így a 900-as motor 65, 85 és 105 lóerős változatokban készül majd. Az új motor a manapság használt 1,2 literes négyhengeresek helyére érkezik, és a Fiat igen büszke rá, hogy a 85 lóerős változat, amely nem komplikáltabb felépítésű, mint a régi 1,2 literes 8 szelepes, viszont 25%-kal erősebb, és a gyáriak szerint vagy 15%-kal kevesebbet is fogyaszt.
Az első autó, amelybe beépítik a kéthengerest, stílusosan az 500-as lesz, amelynek legendás elődjét is kéthengeres motor hajtotta, igaz, feleekkora, és negyedennyire sem erős. Később persze ez a motor kerül majd a többi Fiat kisautóba is, sőt, az az érzésünk, hogy a Punto Evo és a Lancia Ypsilon egyes kiviteleibe is beszerelik majd az erősebb változatokat.
A kéthengeres motor felületesen szemlélve a tökéletes megoldás kisautókba: keskeny, viszonylag kevés alkatrészből áll, és nem túl aprók a hengerei, ami viszonylag jó hatásfokot jelent. Ráadásul ebben az esetben felhasználhatták az 1,8 literes négyhengeres kész alkatrészeinek nagy részét, ami további költségcsökkentést eredményez. Ugyanakkor a kéthengeresnek komoly problémái is vannak, és egyelőre nem tudni, hogy ezeket hogyan sikerült kiküszöbölni. Ha valaki hallott már kispolszkit indulni, az tudja, hogy milyen rázósan, kulturálatlanul jár egy ilyen motor, ami abból adódik, hogy teljesen egyenletes gyújtásközöket csak egyszerre járó, azaz lényegében egyhengeresként kalapáló dugattyúkkal lehet elérni.
A Fiat új motorja remélhetőleg jobban oldja meg a problémát: ha akár csak egy háromhengeres nemlétező járáskultúráját el akarják érni vele, mindenképp szükség lesz kiegyenlítő tengelyekre vagy valamilyen más trükkre, amitől simábbá válik a működése, és nem rázza szét az autót.




Kommentek
2010.02.25 17:20:44nem kéne...
bazz, mekkora lendkerék.
:)))))
2010.02.25 17:24:01for-avar
a 800as BMW-nek speciális kiegyenlítő hatókarja van a két henger között a karterben...kiküszöbölték a paraleltwinek rezgési gyermekbetegségét.Nem olcsó megoldás de ügyes bevált...Lehet 360fokos egy kéthengeres de akkor légkalapács lesz :)...a Weimar markoló motorhangja a legjobb hangú kéthengeres soros...
2010.02.25 17:40:14volánrulz
nem tudom mi bajuk van egyeseknek ezzel a motorral...
a 100 lóerő az 100 lóerő a 65 lóerő is 65
30 ével ezelőtt is 1Tonnás kocsikba elég volt bőven a 65 lóerő
csak a mai agybeteg 130 km/h szabályokra fittyethányuk mert az csak úgy ven nem kell betartani nem elég a 11 sec-es gyorsulás ..sőt már 6 is kurva sok ...főleg akkor mikor egy kibaszott dugó közepén 15 litert fogyasztunk...
az emberek gondolkodásmódja változhatna már sürgősen....mert úgy tűnik sokaknak kurva sok pénzük van 325ft-os benzinre...
jah és a japánok már csináltak régen is 900-1000-es turbós gépeket...amik nek a turbójuk csak adott fordulat fölött volt jelentősége..pl autópályán.....hogy azért ott is legyen erő
2010.02.25 17:40:24makkörlö
ahogy fejlödik a technika, nem csoda a teljesitmény növekedés. Ugyanakkor a 900 cm3 -re nem is olyan nagy ujdonság, ha a 2 hengeres motorkerékpár motorokat vesszük alapul (többen okosan emlitették)
Még egyhengeres mezei motorok is 50 LE fölött voltak, a kiegyenlités pedig a japcsiknak gyerekjáték. Manapság csaknem minden motorban vannak kiegyenlitök, most ez nem olyan nagy szám.
A hengerek csökkentésével a Fiat jol rágja a palacsintát: kevesebb henger=kisebb fogyasztás (is lehet)
Ezzel együtt a költséges turbo és karácsonyfadiszek biza drágitják az egészet, és egy kis hiba felemésztheti a fogyasztásban remélt megtakaritást.
2010.02.25 17:44:58DemoJoe
Végre valami normális elektromos kéne!!!!! Ez a halál!
2010.02.25 17:50:36allahdamit
Az autó motor ott kezdődik, h sor6-t ez minimum, ínyenceknek V8-c (esetleg boxer 6) profiknak V12, már a 4 henger is vicc...Kb így változik a pénztárca vastagsága is...de könyörgöm 2 henger 1000cm3...a kib. ducati monsterem is 1100cm3...hát hová jutunk...szép meg jó a környezet védelem...de ilyen áron nekem nem kell...inkább saját kezemmel/pénzemen ültetek 100 ha esőerdőt és védem fegyverrel...
2010.02.25 17:57:20natuck
Érdekes, hogy mennyire leragad sokak gondolkodása annál, amit megszoktak. Hozzáértés nélkül becsmérlik ezt a spéci kis szerkezetet. Bizonyítani fogja előnyeit, és terjedni fog.
2010.02.25 17:59:46gnme
nem kéne...: áá, végre egy jót röfögtem :)
sztán' mikor iszunk már?
"...a testnek is meg kell adni..."
"..na még szép baszod.."
Az üvegtigrist jutattja eszembe: nehezék, alátét..
2010.02.25 18:07:09pet77
Miért irja a szerkesztő. hogy kispolszki járás,?????
Amennyire én látom, az a főtengelyről fogaskerékkel meghajtott valami szerintem egy balansztengely, NEM??????
...nem kis siker, hogy eggyel megoldották, a legtöbb balanszos motorban kettő van, ráadásul darabonként ellentétes forgásiránnyal és fordulatszámmal...
Bravo!
Bárcsak hallanám már működni!
Kedves hirszerkesztő, Maga menjen a slágerrádióba "hirszerkeszteni"!!!
2010.02.25 18:09:10JMC
A 105 lovas verzió nyomatéka valahol 150-170 Nm körül kell legyen, amit a turbó miatt 1700-2300 fordulat környékén már le kell, hogy adjon. Az alatt nyilván nem fog menni egyáltalán, de Isten (és a gépészmérnökök) feltalálták a váltót, amivel ez orvosolható (elindulásnál meg max csúsztatni kell egy kicsit a kuplungot, de azt manapság nagyjából az autók 95%-ánál is kell, ha valaki normálisabban akar rajtolni, nem egy 73 éves köszvényes vasbetonnal szügyig rakott talicskát sántítva toló öregember módjára).
A modern dízeleknek is ez a baja, 1800 felett már megy mind szépen, de alatta egy anyuka legyorsul a babakocsival.
Más kérdés a tartósság meg a járáskultúra, nomeg ezeket használtan már nem lesz érdemes megvenni, mert az emberek java része egyáltalán nem tudja hogyan kell turbóval ellátott autóval közlekedni. Én szurkolok a FIATnak, a Grande Punto piacra dobása óta szépen fejlődésnek indult, mostanában már semmivel sem megbízhatatlanabbak, mint akármelyik másik nemzet remekművei.
2010.02.25 18:09:54SÁdám
Én személy szerint sajnolám, hogy ezek a feltöltős-közvetlen befecskendezéses motorok vannak elterjedőben. Kíváncsi leszek egy turbó, vagy elektrohidraulikus Multi-Air szelepvezérlés cserénél mennyire lesznek ezek a motorok "takarékosak"? Hová lettek a jó kis egyszerű szívómotorok?
2010.02.25 18:11:27gnme
JMC: ..jajjdehogynem. :)
2010.02.25 18:13:54üjjéle
azért elég vicces, ahogy sokan fennakadtak azon, hogy vajon el tud-e majd indulni egy ilyen motorral szerelt autó. emlékeztetném a naccságos urakat, hogy a motor nem közvetlenül a kerekeket hajtja, található ott (egy csomó minden más mellett) egy ún. váltó is.
2010.02.25 18:14:28Jay325i
mennyit fog elmenni egy ilyen motor? 120-140000km-t?
szerintem semmi értelme, az autó négy hengernél kezdődik.
2010.02.25 18:32:38stellaz1
Az ezres 50 lóerós polón nem akadt ki senki, a trabant 26 lóeróvel is mozgásképes volt, a mai dieselek alapjárat környékén nyomatékszegényeg, stb, stb.
Tulajdonképpen egy alapvetően műszaki kérdést rengetegen próbálnak hitbeli és elvi síkra terelni.
De ezért fizetik a marketing gépezetet, hogy az emberek HIGGYENEK bizonyos dolgokban, pl. a motor 6 hengernél kezdődik, bár a bringás megelőz a városban, de a 100 lóerő az nagyon kevés, 2000 köbcenti alatt nincs is motor, folyékony üzemanyag kell, mert az a tuti, stb, stb.
A válság persze sokakat visszaterelt a józanabb útra, ami arról szól, hogy eljussak a-ból b-be, olcsón. Persze aki a politikusaink zsebeit (adók) és a marketing gépezet (vételár) szeretné pénzelni.... hát.... bár én ezzel nem dicsekednék
2010.02.25 18:36:12nem kéne...
gnme:
de tényleg elképesztően vastag a szokásoshoz képest.
2010.02.25 18:42:37JMC
Melyik volt az utolsó olyan autó, amelyik elment anélkül félmillió km-t, hogy agyon kellett volna generálozni, vagy kicserélni körülötte (akár többször is) az egész autót, és mondjuk nem csak egy példány volt belőle összesen?
Akkor meg miért is kell sírni, hogy mennyire lesz ez tartós... Nem lesz az. Nem is az a cél, de már régen nem. Már a japánoknál sem. Sőt a németeknél sem. Dél-Korea még erőlködik, de pár év és leszoknak róla. Elmennek max 200.000-et és kuka. Ha nem a motor, akkor ami körülötte van, de valami mindegyiken elromlik, ami cseréhez vezet. Erről szól a fogyasztói társadalom, ami ugyan most megingott picit, de még áll.
2010.02.25 19:08:47tams9
Nagyon vicces ez az itt ott kezdődik a motor duma:-)
A minél kisebb köbcentibe minél nagyobb henger és a turbófeltöltő mind a hatásfok növelést szolgálják. Ugyanis, egy adott azonos térfogathoz kevesebb hengerszámnál kevesebb felület társul, ahogy ugye "elhűl" a teljesítmény. Hasonló a dolog a turbónál is ott is azonos térfogatot akarnak berakni kisebb helyre, hogy minél kisebb érintkező felület jusson.
És a technika nem áll meg, egyre jobb anyagok, kenőanyagok állnak rendelkezésre megfizethetően.
Egyébként már manapság a mérnöknek sem célja, az hogy bármi is örökké működjön, ő is éhen halna. Így működik ez a csúnya kapitalista világ. A kinek meg V12-nél kezdődik a motor az jobb ha rászokik a gyaloglásra.
2010.02.25 19:13:33sanyey
GUSZTUSTALAN b*zdmeg.. egyszerüen hányingerkeltő ami most az autóiparban folyik.. mi ez bakker??? mé motorkerékpáron is lószar 900 köbcenti... meg 2 henger... ne vicceljünk már.. és az a legszomorúbb h "érdekesnek, meg új-nak " van tálalva az újságírók által is.. egyszerüen annyit kéne a képe alá leközölni h : "VICC!!!!!"
4 henger és minimum 2000 ccm.. az már autó!
u.i.: LE a kizöldülő autóiparral!!!
2010.02.25 19:17:19sanyey
ja, és természetesen kizárólag benzines motorral :) fogyasztás meg kérdezd már meg érdekel-e... :D
2010.02.25 19:20:39stellaz1
sanyey
Ha komolyan írod, akkor annak túl vicces, ha viccnek, akkor annak meg túl dúrva.....
2010.02.25 19:28:00sanyey
stellaz..
Gépésztechnikusként végeztem,majd autószerelőként, majd kishíjján autótechnikusként sikerült (elmentem dolgozni félév körül)= láttam már ezt azt.. Számomra az autógyártás a 90-es évek elejéig tartott.. egyszerüen okádnom kell ennek a "kizöldülésnek" láttán ami ma folyik.. pontosan emiatt nem mentem autószerelőként v technikusként dolgozni! nem óhajtom még csak látni se az autó fogalmának meggyalázását mindenféle fis-fos hibriddel meg elemes autóval..
Aki kicsit is autó-fanatikusnak érzi magát, az ennek olvasása közben bőszen bólogat!!!
2010.02.25 19:28:44ColtCzT
Van még egy csomó motor a fiat kínálatában. Akinek erő kell az vegye meg az Abarthot. Szerintem jo motor lesz, városban elég, és ha jól kiosztják a fokozatokat, még előzni is jobban lehet majd vele mint egy 1,2el, már csak a turbo+ nyomatéka miatt is.
2010.02.25 19:32:00stellaz1
sanyey
az autó meggyalázása????
Szerintem majd ha az autók tiltakoznak eme meggyalázás ellen...
Amúgy én pl. a tűdőmet többre becsülöm egy darab fémkupacnál.
Nem tudom, honnan ez a személyes vonzalom részedről, de ki kell ábrándítsalak, puszta tömeggyártott vasdarabokat istenítesz, amik 150 éve még nem is léteztek, és úgy tűnik pár évtezed és ebben a formában nem is fognak.
2010.02.25 19:33:43gondrom
360'- ha együtt jár a kettő
2010.02.25 19:36:39soproni1
Az már eleve rossz, ha valaki rá van szorulva, hogy "F" betűs autót vegyen ( Fiat, Ford, Francia ),
de egy 900 cm3-is motorra légkondit kötni......
2010.02.25 19:39:53GERI87
az autó négy hengernél kezdődik."
jajjjjj...megszólalt az okos!
csinálj jobbat baszki.
a sor2 kiegyenlítő tengellyel simán jó.
minden ford. van erő mit kell rinyálni?
a turbo meg nekem se jön be mondjuk!
2010.02.25 19:41:16soproni1
"Melyik volt az utolsó olyan autó, amelyik elment anélkül félmillió km-t, hogy agyon kellett volna generálozni, vagy kicserélni körülötte (akár többször is) az egész autót, és mondjuk nem csak egy példány volt belőle összesen?"
A hibrid toyoták pl. Az első fékbetétcserém 130-ezer km-nél volt ( csak városi használatban).
Amúgy a mentős Hiace-ek, Hi-luxok szintén ( az újak is). Csak karbantartás kérdése.
2010.02.25 19:44:46Teddybear
Üdv mindenkinek!
Ez itt az első hozzászólásom a Totalcar-on!
Rajtam kívül tuti mindenki nagy szakértő, de nekem tetszik a kis köbcenti+turbó megoldás...eléggé berágtam már most 1-2 kommentre:D-nem jó semmire a 2henger, meg 2ezer 3 ezer köbcenti az autó, meg 5-6-8 henger az igen a többi meg csak kávédaráló!Nekem is tetszene a 320 as bmw de csak 0.8 as Spark van na de! az a kocsi engem elvitt Horvátországba (Split) meg vissza 4en ültünk bent meg a csomagok zokszó nélkül vitt 150km/h et pályán 3 hengerrel meg 52-53 pacival na most akkor mivan paff... hihetetlen de a kis köbcentis motor pont elvitt meg hazahozott, mint akármelyik másik! szóval nehogy már a 2 hengerrel ne lenne jó semmire egy új motor!
Köszöntem szépen: Teddybear
2010.02.25 19:46:04GERI87
motorkerékpáron is lószar 900 köbcenti... meg 2 henger"
ezt remélem csak poénból irtad!!!
Gépésztechnikusként végeztem,majd autószerelőként"
na persze.
max 12 vagy:D
azok mondanak ekkora hülyeségeket:D
vagy esetleg egy kiöregedett megkeseredett "régen jobb volt" figura aki jól elvot bütykölgette a trabikat ladákat mosmeg bezzeg minden szar:)
mer a régiek bezzeg "abba még vot anyag"
2010.02.25 19:48:46tams9
Stellaz
Ha ilyen sok szakmád van, tudnod kellene, hogy nem a zöldségről(az csak a maszlag) van itt alapvetően szó, hanem a gazdaságosságról, az már csak hab a tortán, hogy ami gazdaságosan üzemeltethető az zöldebb. A gazdaságosság pedig, nem abban merül ki, hogy kevesebbet fogyaszt, vagy olcsóbb, hanem abban, hogy csak annyira romoljon el, hogy nagyon ne ábrándulj ki, de azért veszegesd hozzá a cuccokat meg az újat is tőlük vedd legközelebb. Máris lehet építeni a marketing stratégiát. Bármilyan autót tudnának csinálni, csakhát mégegyszer mondom éhenhalni nem akar senki. Megjegyzem ez a tendencia minden iparágban megvan, csak az autóipar egy húzóágazat, itt hatványozottak a folyamatok.
Aki pedig fél hogy kevés a nyomaték, annak elárulom, hogy nem a főtengelyen mérhető nyomatéktól függ az autó gyorsulása, hanem a keréken mérhetőtől és mint valaki már írta, manapság elég komoly hajtóműveket csinálnak, akkora kimenő nyomatékkal amekkorával csak szeretné az ember.
Egyébként úgy látom elég misztikus dolog ez a nyomaték teljesítmény dolog. A teljesítmény a szögsebesség és a nyomaték szorzata. A teljesítmény bármilyen arányban megoszolhat fordulatszámra és nyomatékra. Ez kicsit szakszerűtlen megfogalmazás, de talán érthetőbb.
A motor nyomatéka és teljesítménye, mint katalógusadat, csak arra enged következtetni, hogy a motor várhatóan milyen tartományokba szeret majd menni. Egy jó hajtóművel rögtön túl lehet lendülni azokon a tartományokon ahol a motor nem üzemel optimálisan. Esetleg másképp kell vezetni mint ezelőtt, vagy automata váltót kell venni, ami megoldja helyettünk.
2010.02.25 20:00:27mlt3
"Faszomért nincs már egyetlen igazi autós újásgiró sem a Totalcarnal."
Nem az ujsagirok, hanem a hirszerkeszto szokott ilyen idiota okoskodasokat levagni, neha en is kaparom az arcom (pl mikor eloadja a nezeteit a kinai autoiparrol). Valaki szolhatna neki, hogy a hirszerkeszto dolga, hogy a hireket szerkessze, a velemenyere meg a piaci analiziseire a kutya se kivancsi.
2010.02.25 20:04:05mlt3
Amugy ha ezt a motort berakjak a Pandaba... mint a cukrot. A nagyvarosokban rengetegen elnek, akiknek csak egy varosi, kiskobcentis, fillerekbol fenntarthato motorizalt bevasarlokocsi kell. Szerintem nagy otlet.
2010.02.25 20:04:22spud74
Jó kis motor ez. Majd néhány év múlva, ha lesz belőle bontott, veszek egyet. 105 lovast. És beszerelem egy kispolszkiba. Állat lesz.
2010.02.25 20:04:28Bambano
Ilyen cikkek olvasása közben mindig eszembe jut egy régi hír a '80-as évekből. Az M tuningműhely főnöke mondta, hogy köbcentit csak a még több köbcenti tudja helyettesíteni, és felfúrták a 850-es motorját 6.5 literre...
2010.02.25 20:09:21stellaz1
tams9
A gazdaságosságra az igaz, amit mondasz, de a 2 henger az pont, hogy egyszerűbb, olcsóbban gyártható szerkezetet takar. A vezérlése, meg a turbo... hát igen, reméljük azzal nem lesz gond. Mondjuk a turbo az elvileg a motor élettatamát kiszolgálja, már ha rendesen van használva (megállás után hűteni), de ez a turbodizeleknél is pont így van. Persze motorikus gondokkal még nem kevés autót láttam kivénhedni (mondjuk az újabb dizelekkel nem tudom mi a helyzet), sokkal jellemzőbb, hogy kirohad a kasztni végérvényesen.
Nincsen illúzió, a FIAT is csak azért csinál ilyet, mert válság van, és most sokan vesznek ésszerűbb/olcsóbb járműveket.
Persze ha az emberek normálisan gondolkoznának és nem vennék be a sok humbugot (ebbe beleértve azt is, hogy a szomszédot vagy bárki mást érdekli, hogy milyen bádogdobozban vitetem a valagam), akkor már régen könnyűszerkzetes elektromos/emberi meghajtású szerkezetekkel közlekednénk a városban (bár a kerékpár most is mindenki számára adott), ehhez lenne rendelve az infrastruktúra, vidékre pedig kisköbcentis, könnyű, áramvonalas autókkal mennénk. De mi elhisszük, hogy kell a 6 henger, másfél tonna, az eletromos ülés, a stb. Ebből meg páran milliárdosok lesznek, sokkal többen meg tüdőrákosok.
Másrészt elgondolkodtató, hogy most hirtelen mindenki elektromos autót fejleszt, pedig az elmúlt 150 évben le se szarták a dolgot. Monjuk ha konkrétan elfogy a kőolaj, akkor mi lesz a sokhengeres nagyköbcentis kocsikkal? Tologatja a gazdája, mert a motor még mindíg itt kezdődik?
2010.02.25 20:09:57mükkemakk
Ez a motor városi autókba, a nőknek gyereket hordani, vásárolgatni plázacicáskodni tökéletes, 50-100 km-es utakra is jó lehet, inkább a turbó miatt aggódom, az érzékeny valami.
Egy női- (kis) autó meg sohase fog 200e
km nél többet menni. Annyit ez is bír.
2010.02.25 20:11:21stellaz1
Bambano
Mondjuk nem is adtak el belőle sokat....
2010.02.25 20:14:53m20b25
A 20 évvel ezelőtti gyártástechnológiával is lehetett olyan motorokat gyártani, melyek több 100e km-t elfutottak hiba nélkül. A mai technológiával, anyagokkal gyerekjáték tartós alkatrészeket gyártani. Kérdés, hogy a Fiat spórol-e? Ez a 2 hengeres erőforrás elég nagy dobás, nem engedheti meg magának a bukást. Kis autókba meg jó lesz. Reméljük nem fogunk hasonló koncepcióval találkozni nagyobb autókban. Már a hideg is ráz a 3 hengeres BMW hallatán. De ezek csak a berögződések. Akár jó is lehet. Ki kell próbálni.
2010.02.25 20:22:58JMC
105 LE és kevesebb Nm a Mazda3 1.6-os benzines motorja, ami elvileg egy sportos hothatch (legalábbis annak szeretné elhitetni magát).
Pusztán a számok alapján nem mondanám ezt csak városi szaladgálós autóba valónak (azért a karakterisztikájára kíváncsi lennék).
2010.02.25 20:26:26captain morgan
Szerintem az autó benzinnel jár, min,. 2000 ccm, de inkább több. Főleg ha Jaguar. Esetleg Merci.
De kb. 8 éve nyúzok egy F Astrát (1,4i, 16V), mert így alakult az élet.
Penge verda helyett lett inkább kertes ház a gyerekemnek.
Ezért aztán arra a napi 26 km-re, ami a városba a sulihoz meg melóhelyhez kell, oda-vissza, bőven jó lenne egy ilyen verda. Pl. Panda v. Punto. A gyereket amúgy sem viszem 90-nél gyorsabban. Reggel pl. a 13 km-en spórolnék kb. 1,5 percet, közben 3x vállalnék felesleges kockázatot.
A király persze az lenne, ha megengedhetnénk magunknak, hogy legyen 3 kocsink. Egy ilyen minimotoros csühögő ingázni, egy normális közepes nekem az üzleti élethez (pl. Megane, vagy C Merci, esetleg X-Type, meg hétvégére és utazni egy komoly, pl. XJ, vagy E-kombi.
Hááát, nem a tipikus átlag magyar modell.
2010.02.25 20:27:50mlt3
"A vezérlése, meg a turbo... hát igen, reméljük azzal nem lesz gond. Mondjuk a turbo az elvileg a motor élettatamát kiszolgálja, már ha rendesen van használva (megállás után hűteni), de ez a turbodizeleknél is pont így van."
Hogy a motorvezerlo beszarna, meglehetosen ritka jelenseg. Turbo miatt sem aggodnek normal hasznalat mellett, ma mar akar 1000°C-os homersekletingadozast is kibirnak, es ciklikus teszteken vizsgaljak, hogy hirtelen leallitas utan van-e bennuk elegett olaj. Nem kell minden szart beleonteni olaj cimen, rendes minosegu gyari szuroket hasznalni, es ezeket rendszeresen cserelni.
2010.02.25 20:36:39stellaz1
captain morgan
ez az autó kérédés túl van lihegve
"komoly autó" kicsit nagyobb motor, kicsit másabb műanyag beltér, picit nagyobb, aztán ezért vagyunk úgy oda, mintha minden ettől függene.
Haverom is panaszkodik, hogy milyen jellegtelen a nissanja. Persze az, hogy otthon, ahol sokkal több időt tölt, még sokkal jellegtelenebb bútorai vannak, az valamiért nem zavarja.
Ezek azért olyan elgondolkodtató dolgok.
2010.02.25 20:37:18kisvagány
kernor!
A BMW F800-as motorkerékpárokban valóban van hasonló két hengeres motor,nekem is olyan van.Egy "csomó" kiegyensúlyozó tengely van benne, a járása kellően sima, de tudomásom szerint nem bajor fejlesztés,hanem a Rotax-tól származik.
2010.02.25 20:40:47slythug
stellaz1
jah tuti kiszolgálja a turbo a motor élettartamát, mert várhatóan nem lesz túl hosszú egyiké sem :D pl ha haladni akarsz szétpörgeted, a turbó melegszik, tesznek bele stop and got, hogy a zöldek erre örüljönek, de szép is lesz ha egy vörösen izzó turbó nem kap majd olajat és hűtést :D
persze meg lehet ésszerűen is oldani, hogy meleg motornál már ne működjön a turbo, vagy ha áll akkor valami elektromos cucc lássa el megfelelően, de hát kérdés, hogy szánnak e erre plusszt, vagy "jó lesz ez így is" megoldással nyugtázzák.
az újabb autókra azért nem jellemző a rohadás, mert nagyon ügyelnek rá a gyártók, szóval egyre többet fogunk látni ahol tovább bírta a kaszni mint a motor.
szerintem legtöbb autórajongó leszarja a szomszéd mit gondol, maga miatt vesz nagyobb teljesítményű gépet, azokra jellemzőbb hogy eladják magukat, az ilyen kis cuccokról kell elhitetni, hogy jó lesz valamire.(mert ugye meg lehet találni azokat a helyeket ahol jobban jár az ember egy kis géppel)
az elektromos emberi hajtáshoz, meg csak ennyit szép is lenne jól leizzadva érkezni mindenhová :D a bicajozás remek sport, de mindennap tekerni, néha meg örülni hogy megy még elektromosan azért az elég gáz :D
én is látok az elektromos hajtásban fantáziát, de ilyen akksik mellett azért csak városban engedném kísérletezni, és hát ott sem a legpraktikusabb, az akksicserék miatt, de talán itt is lenne réteg aki jobban járna még így is és azt választaná.
elfogy a kőolaj, gáz stb akkor majd etanollal fognak működni.
2010.02.25 20:42:04kismber
ez a gokartokba keszult igaz?
2010.02.25 21:02:20soproni1
"haverom is panaszkodik, hogy milyen jellegtelen a nissanja. Persze az, hogy otthon, ahol sokkal több időt tölt, még sokkal jellegtelenebb bútorai vannak, az valamiért nem zavarja."
Ez nagyon jó, tényleg hány ilyen ember van ! :D
2010.02.25 21:05:231kutya
bár éppen most készülök "downsizingoltatni" (1.6i=>1.4t), de ze már szerintem is sok.
lehetséges persze, hogy egy 1t körüli kasznit még elbírna, de olyanok már kihaltak...
2010.02.25 21:08:32Szsrobert
1hengeres turbót építsenek villanymotorral.
2010.02.25 21:09:01papa33
Az első közvetlen befecskendezéses dízel szgk-t a Fiat a Cromában hozta össze. Szal nem a TDI. (És a PDTDI sem VW, hanem amerikai Comins haszongép volt régebben nyomócső nélkül adagoló és porlasztó összeépítve.)(Mellesleg nem emlékszem már, de a benyásban is volt valami különc.)
A Camon railt is Fiat, pontosabban Alfa hozta először sorozatba. Szóval tudnak-mernek az olaszok. Mellesleg kis hibrid egységgel nem is fogja tudni az ember hogy mi (benya-gázolaj-elektronok) hajtanak-e és hogy hány henger, hány pólusú elektromos moci, meg van-e turbó és milyen és mennyi... kit érdekel?
Az 1.3 multijetre sem panaszkodnak Dobló-Meriva-Astrakombi-Suzuki... mondjuk nem az örökéletet hordozzák...
Most írták új Skodák-új 1.2 4cilinderes szívó alap a 3 cilinder helyett.
Na én pl nem fizetem meg a Subaru D boxert... de a ZIL szépen forgott... és aki ismerte, az Uaz is szépen...
2010.02.25 21:26:31acsu
A 85 és a 105 le-s változatnál az élettartam aggasztana egy kicsit,de különben csak üdvözölni
tudom a FIAT politikáját.Ők felismerték,hogy a kis
és az alsó középkategóriában az alacsony fogyasztású
és károsanyag-kibocsájtású,kis köbcentis motoroké a
jövő.Egy érdekes és egyedi motor született az egyre
jobban bonyolódó és elsablonosodó hajtóművek közé.
2010.02.25 21:47:13Bambano
kismber: nem, én ilyet szeretnék a fényszórómosóhoz...
2010.02.25 21:48:01Bambano
slythug: több tc-s cikkben is írták már, hogyha meleg a turbó, akkor nincs vidámszasszon.
2010.02.25 21:49:32Bambano
a turbós olajkozmálós történet meg nem vészes, mióta korszerűbb autókban van vízhűtés is a turbó körül és leállítás után még keringteti a hűtővizet egy villanymotor.
de attól, hogy a problémák egy részét megoldották, ez még mindig egy botmixer vagy valami ilyesmi.
2010.02.25 22:26:34Abfangjaeger
Na persze...
Mert csak 2 liter, meg min. 6 henger...
Meg vegyes fogyasztásban min. 10 liter. Gondolom jönnek majd a kommentek, hogy így hülye meg úgy hülye, mer' az enyém 6,5 literrel elmegy, meg blablabla. Vegyesben 7 liter alatt nem tudom kihozni az Astrát (1,6l 16V), a p126 meg elmegy 5,8 literrel 85 km/h-s sebességgel. Menne 95-100 km/h-val is csak akkor többet nyel. Melóba tökéletes, max. 2-3 perccel tart tovább az út, ~ 10 km. Ja, és előztem vele szőke nő által vezetett X5-t is (mennyi az annyi, 200 le?).
Na most akkor minek annyi? Kollégák kérdése közöltem, hogy nem fogok 12 mázsa kasznit cipelni elég a 6 is, egyedül megyek.
És mielőtt így kicsi meg nem lehet elférni közölném, hogy 190 cm és 110 kg vagyok. Nem, nem a hátsó ülésről vezetek. És használom családi és bevásárló autónak is, 3 személlyel. Meg röhögök mindenkin, mikor 28 eFt-ból 4 új abroncs van rajta új tömlővel, centírozással, szereléssel. Meg a hitelből vett új autó évente 5-6 x annyit veszít az értékéből, mint ennek a piaci ára, ami kb 100eFt. ( Nem sok kicsit? Nem, mert annak ellenére, hogy 23 éves, garantált 32000 km van benne. ). És hogy jön ez a cikkhez? Hát úgy, hogy akarok egy ilyen blokkot a 126-ba!!! Mert praktikus és nekem jó!
2010.02.25 22:26:56stellaz1
"az elektromos emberi hajtáshoz, meg csak ennyit szép is lenne jól leizzadva érkezni mindenhová :D a bicajozás remek sport, de mindennap tekerni, néha meg örülni hogy megy még elektromosan azért az elég gáz :D"
Hát erről annyit, hogy én minden nap tekerek kb. 40 km-t és nemhogy gáz lenne, de nagyon jól érzem magam, fittebb és egészségesebb vagyok, egy csomó pénzt megspórolok. Csak a nyúlbélák nem tudnak saját erejükből haladni és szorulnak gépekre :DDD
2010.02.25 22:38:571kutya
papa33: akkor járjál te egy 1.3cdti astrával nap, mint nap!
havi 5k-t rakok bele, a tököm tele van tőle...
2010.02.25 22:47:24lacza87
Bocsánat, de sok az alulinformált/szűklátókörű/feleslgesen hőbörgő kommentelő, igenis a fizetőképes célcsoportnak ésszerű lehet ez a motor a fent említett modellekben. Nyilván nem a heti Hamburg-Stuttgart-Berlin karikához való. Nem is oda, ahol kényszerűségből az A és B szegmens a családi mindenes autó.
2010.02.25 23:05:22Kalokagathia
sanyey
"Számomra az autógyártás a 90-es évek elejéig tartott.. egyszerüen okádnom kell ennek a "kizöldülésnek" láttán ami ma folyik"
Az ükapám meg azt mondja, hogy mióta a füstokádó gőzgépek helyét átvették a steril belső égésű motorok, azóta nincs igazi gép..
Nem az autógyártás fejlődése állt meg a 90-es években, hanem a te fejlődésed.
2010.02.25 23:07:14nevesincsenn
Szerintem ez a motor maximum egy 800-900 kilós kasznit bírna el. Ha még el is vonszolja valahogy a Pandát vagy az 500-ast, a fogyasztása magas lesz. Volt itt a TC-n egy összehasonlító teszt, amikor egy régi Mazda 626ost vetettek össze egy SEAT Arosaval (vagy mi a neve annak a Luponak :)
2010.02.25 23:14:12wildside9
F.I.A.T. = Innováció!
2010.02.25 23:14:25stellaz1
nevesincsenn
Japánban már elég régóta mennek a 900 meg még kissebb turbós motorok. De a mostani ezresek gyengébbek is mint ez lesz, szóval annyira nem lesz nagy újdonság ez a köbcenti, most csak a 2 henger ami szokatlan.
De emlékszem, hogy volt ezres, 101 lóerős daihatsu sharad ezres turbós motorral.
9 sec alatt gyorsult százra, 190-et ment, és mikor odaléptek neki igencsak megdöbbentem.
2010.02.25 23:19:10nevesincsenn
stellaz
Igazad van, csak ezek mind sokkal könnyeb autók.
Amúgy az nem véletlenül charade? :)
2010.02.25 23:19:33SÁdám
JMC
Kedves JMC azért egy Mazdát ne hasonlítsuk össze egy Fiattal, attól függetlenül, hogy melyik hogy megy. Arról nem is beszélve, hogy a Mazda3 első szériásból az 1.6-os kifejezetten agilis a többi 1.6oshoz képest, ahogy mondani szokták jó volt a motor karaszterisztikája. Arra meg kíváncsi leszek melyik hány kilométerig bírja fődarabcsere nélkül. :)
Tehát hiába fogyaszt 1 literrel kevesebbet és megy kicsit jobban, sokkal megbízhatóbb egy japán szívómotor.
2010.02.25 23:20:28Bambano
stellaz1: mert japánban olyanok az adózási szabályok. de szerintem az nem ezres volt, hanem kisebb, mert valahol 600-750 között van a kategória határ. és nyugodtan írhatod charade-nak:)
2010.02.25 23:24:14nevesincsenn
SÁdám
A japán motorok a 90-es évekből nagyon megbízhatók. A családunknak egy Toyota Camry-je van, '92es. majd 450000km van már benne, de semmi baja sinscen. Szinte minden gyári benne, meghibásodása egyenlő a nullával. Az már csak hab atortán, hogy 3000 cm3-es és kéziváltós
2010.02.25 23:27:12redriot77
Lehet hogy ügyes kis szerkezet, de majd meglátjuk lesz-e olyan strapabíró mint anno a kocka Pandák voltak. (még pár éve is rengeteget láttam az olaszoknál, pedig már a legtöbbje 15-20 éves múlt)
2010.02.25 23:33:28stellaz1
charade vagy sharada tök mindegy, nem vagyok külföldi :))
Én kiváncsi leszek erre a motorra, városba szerintem be fog válni.
Vezettem már többféle 3, 4, 6 hengeres autót, de azér nem látom a nagy csodát köztük. Nyílván a 3 henegres kicsit jobban darál, de nem olyan mértékben, hogy nagyon zavarjon. Monduk a fabia 3 hengerese nagy csalődás volt minden tekintetben, a fogasztása meg egyenesen döbbenet. Mármint döbbenetesen nagy.
2010.02.25 23:41:46Gomulka Béla
A Fiat csinált egy új motort, aminek lesz nyolcvan meg kilencven meg száz lóero"s változata. Pont. Ezt a Fiat kisebb autókba fogja beletenni. Pont. Ha ez a hír jo"n le, és senki semmit nem mond a hengerek számáról vagy a ko"bcentiro"l, akkor is ilyen arányban volnának jelen a hathengeres szívómotorok elko"telezettjei?
Szerintem vegyen kicsi, ko"nnyu", keveset fogyasztó motorral szerelt autót az, akit ezekkel a hu"lyeségekkel be lehet csapni. A fennmaradó, bo"lcsebb hányad járjon nagy, nehéz, sokat fogyasztó motorokkal szerelt autókkal. Nekik lesz igazuk. Már megint.
2010.02.25 23:51:28Bambano
stellaz1: én nem sok féle autót vezettem eddig, zömében 100 ló körüli 4 hengereseket, mielőtt a mostani szekeremet megvettem volna. három ilyen csettegő fér el a motorháztetőmben, és még mindig köbcenti hátrányban lenne. szerintem ég és föld egy rendes nagy motoros autó meg az ilyen fűnyírók...
2010.02.25 23:58:49JMC
Egy már kifutott modellben lévő relatíve régi konstrukciójú motor megbízhatóságát összehasonlítani egy olyanéval, mely még csak a jövő héten jelenik meg valóban botorság lenne, ahogyan nem is tettem.
Pusztán arra szerettem volna rámutatni, hogy amennyiben a számokat nézzük (és mást egyelőre még nem tudunk) a FIAT újdonsága valószínűleg egész tűrhetően fogja mozgatni a kisebb testű autókat, hiszen egy azonos teljesítményű motor megbírkózik egy nagyobb karosszériával is, mely nem csak városban használható. (Így estefelé csak a Mazda ugrott be, akinek van 105 lovas szívó motorja és mondjuk egy Puntónál nagyobb autóba is belerakja. Mondjuk most picit belegondolva a VW csoport 1.6-osa sem volt sokkal combosabb, mégis még Passatba is belerakták.)
Egyébként meg miért is ne hasonlítsak egy motort egy másik motorhoz? Csak azért, mert a nagy szent Mazda készítette? (Attól még elavult és gyenge.) Hasonlítsam inkább egy körtefához?!
2010.02.26 00:07:00Barkas
Ezek nem azért készülnek, hogy nekünk jó legyen, hanem, hogy nekik az legyen. Kifejleszteni a meglévőből olcsó, gyártani a meglévő és kevés cuccból megint csak az. Gazdaságosság nem számít mert az arabok mondják meh, hogy mennyit kell fogyasztania. A szomszédom 1.2-es 3 hengeres Fabia-ja annyit fogyaszt mint a mi egykori 460-as 1.7-es Volvonk. A két kocsi közt 15 év van.
A jó oldala, hogy ma úgyis minden retró, a haj, ruha, fizetés...ez is.
2010.02.26 00:11:18esokabatember
Bocccsánat, de mióta gyárt a Fiat autókat? Én nem tudtam róla, hogy az olaszok gyártanak autót is. :)
2010.02.26 00:18:01csaszi777
esokabatember
Akkor nagyon le vagy maradva...
2010.02.26 00:22:27SÁdám
JMC
Kedves JMC szerintem nem tudod miről beszélsz, az a baj, hogy ilyen autónk van és se nem elavult se nem gyenge, mindenkinek ilyen lovakat kívánok ami ebben a Mazdában van, persze ettől még csak 105Le és mondom nem az új Mazda3ról hanem az előzőről beszélek. Azért mondom, mert vezettem már más 100lóerő körüli kocsikat is. A Mazda pedig nem szent csak műszaki szempontból jó. De vegyél csak nyugodtan francia-olasz autót, legalább megtanulsz szerelni :)
2010.02.26 00:23:14JMC
Alig 111 éve. Nem nagy idő a robbanómotoros automobilok életében, talán csak majdnem a teljes ;)
2010.02.26 00:23:29ZasTempra
Ha jól tudom, ezt a cuccot már 2007 óta tervezgette a Fiat, amikor először olvastam épp a TC-n az új Topolinoról, amit persze azóta sem mutattak be (gondolom a válság miatt). Mindenesetre én szívesen kipróbálnám ilyen motorral a Pandát, főleg ha még úgy is másfél misi körüli ára lenne, na meg persze max. 4 literes fogyasztása :D
2010.02.26 00:34:52JMC
Vezettem már Mazda3-at konkrétan azzal a bizonyos 1.6-os benzines motorral, nem voltam elájulva, de nem éreztem túlságosan gyengének sem. Inkább csak azért szidom, mert ráült, nem fejleszt rajta semmit a cég, pedig lenne hová. (pl a Honda azóta 124, a Toyota 132 lovat hoz ki hasonló mennyiségű hengerből és köbcentiből szívóként, ha már japánoknál tartunk). Ha neked bevált, vezesd még sokáig boldogan balesetmentesen. Én saját részre nem vennék, ezen nem fogunk összeveszni.
Azzal viszont nem tudok mit kezdeni, hogy a valós mondanivalómat nem érted, csak azt látod, hogy szidtam a szeretett autód. Így nem látom értelmét a további véleménycserének. Részemről elmentem aludni, jó8 mkinek.
2010.02.26 01:06:22Bambano
az 1.2-es 3 hengeres fóbiától van sírógörcsöm, az 55 lóerejével, ehhez képest a vele azonos korú corsa 1.2-es 4 hengeres 80 lóval... ég és föld.
és ehhez már csak minimális mértékben járulnak hozzá olyan dolgok, hogy mennyire trógerek a skoda szalonokban az értékesítők:P
2010.02.26 01:08:52mlt3
"Ezek nem azért készülnek, hogy nekünk jó legyen, hanem, hogy nekik az legyen."
Baromsag. A gyartonak az lenne a legjobb, ha tokugyanazt adhatna el mint 15 evvel ezelott, barmifele valtoztatas nelkul.
"Kifejleszteni a meglévőből olcsó, gyártani a meglévő és kevés cuccból megint csak az."
Semmi koze a mai motoroknak a 15 evvel ezelottiekhez, fejezd be a hulyeseget nyugodtan.
"Gazdaságosság nem számít mert az arabok mondják meh, hogy mennyit kell fogyasztania."
Tul sok filmet nezel.
"A szomszédom 1.2-es 3 hengeres Fabia-ja annyit fogyaszt mint a mi egykori 460-as 1.7-es Volvonk."
Na ne farassz, legyszives.
2010.02.26 01:16:00Stratocaster
Akkor lesz ez poén, ha az olaszok berakják majd a Dodge Charger-ba.
2010.02.26 01:28:43Bambano
Stratocaster: rotfl
2010.02.26 01:57:52Vágási Matyi
Jó ez!
Lehet, hogy a Fiat is egy iQ méretű autóra készül? Mondjuk Topolino néven?
2010.02.26 04:28:12Dagiszabi
Bar en a nagymotoros autokat szeretem. Azok hasznalhatok utazasra. Viszont vannak orszagok ahol sokan megtehetik, hogy a napi varosbajarashoz vegyenek egy ilyen kis gyoszt. Es arra pont jo is, meg gazdasagos is. Ha meg messzire mennek, eloveszik a "cirkalot". Ez igy lenne idealis.
Jartatok mar del-olaszorszagban? Na oda nem is valo mas mint a fiat panda es tarsai. Sok helyen el se fer egy rendes auto. Ugyhogy siman van letjogosultsaga a kisautoknak kis motorral. Csak nem minding magunkbol kell kiindulni.
2010.02.26 07:37:53stellaz1
mlt3
""A szomszédom 1.2-es 3 hengeres Fabia-ja annyit fogyaszt mint a mi egykori 460-as 1.7-es Volvonk."
Na ne farassz, legyszives."
Alátámasztom. 2 db 3 hengeres, majdnem vadi új fabiat is vezettem elég sokat (jártam velük az országot minden nap) és konkrétan többet fogyasztott az 1,6 (75 lóerős, ugye) octavianal. Városban 10 liter alatt, (9 lieter) csak hétvégén tudott közlekedni. És mindezt az 55 ló által lehetővé tett nagyfater stílusban, semmi padlógáz.
Bambano
Persze, hogy van különbség a kis motoros autó és egy nagmotor autó vezetése között, nyílván jobb a nagyobbat vezetni.
De felteszem a kérdését, hogy ÉS? Ez kb. mindennel így van, a konyhai késből is van 100 000-ért (és és föld az olcsóbbhoz képest), a conolly bőrkanapé és nagyon tuti, de még a kézzel készített cipő is jobban passzol a lábadra mint a konfekció. Ilyen érvelésekkel bármeddig elmehetünk.
Önámítás, hogy pl. autóban ezek a különbségek megérjenek ennyi pénzt (és ezzel együtt lemondást, hacsak nem biligéc vagy) és hogy, ezek a különbségek ennyira fontosak lennének. Sok embert ismerek aki eddig bkv-zot, de most már a középkategóriás autójában is szomorkodik, hogy másnak mennyivel jobb van és az ő fröccsöntött műszerfala mennyivel szarabb a bmw hasonló fröccsöntött műszerfalánál. És ilyen baromságok - ezesetben 2 KUPAC MŰANAYAG miatt konrétan szarul érzik magukat.
2010.02.26 08:24:34Devil2
Hutyutyu-hutyutyu-namostatu-ti-tu-ti-tu-ti...
2010.02.26 08:29:39sudo su
Lesz rá 5 év, vagy 500.000 km garancia, ennyit a tartósságról.
Aki itt az erősségéről pampog, az még az életében nem vezetett kisturbós motort. 900 kilós kasztninak minek erősebb motor?
2010.02.26 09:44:52Pupu
Magyaráz a sok "okos", hogy így kicsi, meg úgy szar, meg gyenge....bla-bla az egész!
Anno az első szériás ( még a gnóm lámpás ) Lotus Elise-el voltunk, amikor gyorsulni akart az M3 BMW-vel a gyerek a Soroksárin. Mondtam neki ne égesd magad, mert ciki lesz. ebben van egy 1.8L 180LE, te meg 3.2L 321 LE azt mondta megesz reggelire a Bömbivel. Hát, nem ment......Ciki lett a szőke bula előtt, aki a jobb egyben ült.... A lényege az, hogy kicsi autó, relative jó tömeg/teljesítméy aránnyal nagyon élvezetes tud lenni. Városba tuti jó lesz. szerintem én veszek egyet az asszonynak. Mennyit ehet? 4 litert? Egy BMW-ben annyiból mész el a benzinkútig, ami 3 km.... ( persze nem a 320d-re gondoltam )
2010.02.26 09:47:47jobbos
Én egy 60 lovas 1.4-es F Astra-val járok másfél éve, ez az első kocsim.
Városban kulturáltan és gazdaságosan el lehet vele közlekedni, országúton viszont kisebbfajta halálfélelmem van minden előzésnél, amit hosszas mérlegelés után be merek vállalni.
Pályatempót bírja, de 110 fölött már szörnyen zajos.
A lényeg mindebben, hogy városba simán el tudnék fogadni egy ilyen kis FIAT motorral szerelt könnyű autót, de valahogy nem vagyok meggyőzve hogy ugyanez országúton vagy pályán is megállná a helyét, hiába hangzik jól a 105 LE.
Mindenesetre kipróbálnám :)
2010.02.26 10:15:18Aranyhörcsög
Régóta olvasom a hozzászólásokat de csak most írok, bár már sokszor felmerült bennem a kérdés: miért ír valaki lehúzós vagy magasztalós véleményt valami olyanról amit nem ismer nem próbált?
-Szereted a tökfőzeléket?
-NEM!
-Kóstoltan?
-NEM!
-Akkor honnan tudod?
2010.02.26 10:25:35Aqvasky
Smartom van, imádom. 800ccm turbó dízel. Nem szervízigényesebb mint akármelyik autó, ha vigyázol rá 300.000 km után is jól szolgál. Iszonyat élvezet vele menni, egyedül a váltója szar, ezért kell jól meggondolni hol és mikor előzöl vele, mert sokat gondolkodik (ezért is fogyaszt 3,5-4,5 litert attól függően hogyan nyomom a gázt), de ha megindul megy mint a meszes. A kocsi 850kg és 45 paci van így benne, amire mondhatnánk, hogy bakfitty, de esküszöm megeszi az előző 1.4-es kb 80 lovas astrámat ami szintén hasonló súlyú. Ja és 20 liter gázolajból elmegyek 450 kilómétert. Két embernek tökéletes, nincs családom így bőven jó még.
2010.02.26 11:23:37xss
OFF
még mindig nem tudok rágódni a károsanyag emisszión, amíg a világ százezer teherhajója közöl kb 20db! ad ki annyi anyagot magából mint európa összes! járműve..
ON
japánék már rég benne a kis ccm-es turbos motorokban, nem tom ebben az új, ez is csak néprágatás..
+
Nem is lenne izgi ha mindenki töltött sor6-al vagy kihegyezett V8-al járna :D
2010.02.26 11:31:26stellaz1
Mondjuk az autók közvetlenül az orrunk alá pöfögnek.
A teherhajók problémáját meg lehet csökkenteni, ha mindenki leszokik a sok felesleges szar megvásárlásáról.
2010.02.26 11:36:21SÁdám
JMC
Abban, hogy nem fejlesztettek rajta semmit a Mazdánál és ez baj, ebben teljesen igazad van. Mondanivalódat tényleg nem értemigazán. Ha azt akarod mondani, hogy elég 105Le egy ekkora kocsiba, bőven elégnek kell lennie.
2010.02.26 11:55:48Oldm4n
Kispók: Azért úgy indult, mert egyszerre járt a két hengere fel-le, plusz óhne kiegyenlítőtengely... ugyebár! Másrészt - ma egy 900 ccm sportmotor (Mondjuk egy Honda CBR1000XX Firecat) lehet akár 134 lóerő. És sok mindent lehet róla mondani, de hogy gyenge, vagy lassú lenne azt nemigen... És megy, és teszi a dolgát. Ez 105 ló. Nyilván nem egy nyomatékbajnok (motor hangolása..) de elég impozáns. Ja, a Wankel-motor tényleg szar, ráadásul az 1.3-as eszik 14-15 litert városban. (RX7)
2010.02.26 19:29:01F/
A Ritmo 105 TC, ami a maga idejében sportosnak számított, 900 kg körül volt, ha minden igaz, mellé 105 LE. Akkor nehogy egy 900-1000 kg- os mai kis városi kocsiba ne legyen elég 105 ló...
2010.02.26 21:39:42Fikamatyi
Inkabb jarok 2 hengerrel es a sajat meretemmel, mint olyan kis poccsel, ami azoknak van, akiknek nem eleg a 4 henger.
2010.02.28 12:49:35robba
csak kár hogy a fiat nem tud motort építeni :D ezért próbálkozik még mindig valami mással....
2010.02.28 12:55:20robba
Még annyit! Egy ilyen kisautóval karambolozol, azt a tűzoltók vágnak ki belőle, lehet hogy pörög meg megy, de ha olyan könnyű nem lesz benne túl sok anyag!
2010.03.23 21:40:37Csanak
Oldm4n
Mindenki csak benzinnel és gázolajjal bír gondolkozni láttátok a wankel hidrogén változatát ?De ne menjünk ennyire messze ,1.8-asCNG moci 5,5eszik :és csak vizgőz az égéstermék.