Új AMG V8, ikerturbóval

2010.03.01. 17:27

Erősebbnek és takarékosabbnak ígérkezik az új nyolchengeres, mint az eddig használt 6,2 literes szívómotor. Elsőként az S osztály kisebbik AMG változatába szerelik, még az idei év folyamán.

fsd

Ahogy az épp csak leváltott kompresszoros AMG V8-as, az új, ikerturbós M157-es is 5,5 literes lesz, de bármelyik elődjénél erősebb. Az eddig napvilágot látott információk szerint az alapkivitel teljesítménye is 540 lóerő lesz, méghozzá csupán 5500-as percenkénti fordulatszám mellett, a csúcsnyomatéka pedig 800 Nm 2000-es és 4500-as fordulatszám között. Ez jelentős növekedés a 6,2 literes motor 630 Nm-es csúcsértékéhez képest, ami 5200-as fordulaton hozható elő. Ráadásul turbófeltöltéssel könnyedén tovább növelhető a teljesítmény: állítólag már készül egy erősebb, 565 lóerős kivitel is, amely a nyár közepére szintén gyártásba kerülhet. Az új V8-as ráadásul nem is túlzottan nehéz vagy iszákos: összesen 204 kilogrammot nyom, és a Mercedes hétsebességes MCT váltójával a karosszéria méretétől és tömegétől függően 10,5 és 14,5 liter között fogyaszt 100 kilométeren.

Az új motor állítólag már a nyár folyamán megjelenik a Mercedes S63 AMG utódjában, párhuzamosan egy kisebb, 4,6 literes, ikerturbós V8-assal, az M278-assal, amely a kevésbé sportos modellekben váltja a ma használt nyolchengeres szívómotorokat.