Széles körű droghasználat a névalkotó osztályon

2010.03.08. 06:59

Sokan már most könyörögnek, hogy ez konkrétan így, egy centiméternyi ív arrébb húzása nélkül menjen a gyártósorra sokszorozódni. A kritikusok az utóbbi évek legjobb formatervének tartják a Citroën GT tanulmányautóját – pedig a lényeg itt is belül van. A környezetvédők ujjonganak: a GQbyCitroën motorházteteje alatt direkt gázbefecskendezős motor van, mely működését szükség szerint villanymotor segíti.

Köztudott, hogy a gázüzemű autó kevésbé szennyezi a környezetet. Az autógáz kvázi melléktermékként, hulladékként kerül felhasználásra, így nem csoda, hogy literjének ára a benzinnek a felét sem gyakran éri el. A modern gázbefecskendezős motorok technológiailag és menettulajdonságaikban a benzinesek szintjére fejlődtek: egy modern, gázüzemre tervezett autó csak előnyöket élvezhet társaival szemben.

Fura, hogy a többi gyártó nem veszi észre a lehetőséget, és csodálkoznánk azon is, ha a Citroën végig tudná vinni a projektet – pedig kézenfekvő lenne, hogy végigvigyék: rövid idő alatt a világ egyik legjobb GT-je lehetne a mostani projektautó.

Mindössze négy és fél másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra 1,6 literes, gáz/elektromos hibrid hajtása a GQ-t, a végsebességet 250 km/h-nál korlátozza az elektronika. Az emissziós értéke 80 g/km.

A külső formaterv Mark Lloyd fantáziáját dicséri, míg a belső tér Patrick Grant remekműve.