Edo DBS: 550 elegáns lóerő

2010.03.10. 07:59

Hogyan tehető még jobbá egy autó, ami már eleve csodaszép és villámgyors? Csak ott szabad hozzányúlni, ahol nem látszik.

Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyű feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerőn túl is bőven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerőre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nőjön. Ezzel az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-ről 4,1 másodpercre csökkent, a végsebessége pedig 305-ről 320 km/h-ra nőtt.

Ekkora változás persze alig érzékelhető az autó dinamikájában, de vannak részletmegoldások, amelyek mégis eladhatják a tuningcsomagot az Aston-tulajdonosoknak. A futóművet állítható kivitelűre cserélték, és a 21 hüvelykes felnik alatti helyet is jobban használták ki: elöl 405, hátul 380 mm-es féktárcsákat harapnak a hatdugattyús féknyergek, ami drámai javulást hoz a fékrendszer hatékonyságában. Belül is igyekeztek látványosabbá tenni a DBS-t, ezért a belső burkolatok törtfehér-fekete színekben pompáznak.


A DBS-ből nyilván sokkal többet is kihozhattak volna, de a visszafogott módosítások sorával a sikerült elérni, hogy megmaradjon valami az Aston Martin eredeti stílusából, amely a márka elsődleges vonzerejét adja.