2011-től jön az okos Beetle

2010.03.20. 13:04 Módosítva: 2010-03-21 15:27:52
beetle1

A novemberi Los Angeles-i autó kiállításon mutatják be a Volkswagen New Beetle új, második generációját. Aki azt hinné, hogy az 1998 óta változatlan formában gyártott Bogár csupán ráncfelvarrást kap, hogy újra eladható legyen, az téved: a lábterek nyújtása, a pakolhatóság és a csomagtér növelése is komoly szempontot kaptak az áttervezésnél. Arról nem is beszélve, milyen sokféle motor közül választhatunk majd, amikor kikerül a szalonokba.

Több dinamika, kevesebb retro. A külsőt ezen két főmeder mentén gyúrták át – a felmérések szerint a rajongók megunták a mindenhol gömbölyű lufiformát. Kellett néhány markánsabb vonal, kontúrosabb oldalélek, karakteresebb arc. Szinte észre sem veszik már a New Beetle-t az emberek: a Bogár fejben nincs ott az utakon, még ha fizikailag épp ott is van.

beetle3

Nem titkolják, sok mindent átvettek a Ragster nevű koncepció-Beetle-ről. A lapos tetőt mindenképp, de az első lökhárítót is hasonlónak jósolják azok, akik korábban betekintést nyerhettek az aktuális rajzokba. A kerek lámpákon, és a szintén hangsúlyos, íves kerékjáratokon természetesen nem változtatnak érdemben, hiszen ezek utánozhatatlan Bogár-jegyek, amelyeknek ott kell lenniük.

Emellett azonban fontos észlelés az egyedi megjelenés igénye, melyet a gyár a 2011-es modellévtől biztosítani tud majd vásárlóinak. Egy olyan kultusz autónál, mint a VW Beetle, ez különösen fontos lehet – állítja egy, a Volkswagennél dolgozó mérnök.

beetle2

Nagyobb lesz a tengelytáv, szélesebb a nyomtáv; ettől nem csak azt várják, hogy a gyorsabb, esetleg kanyargósabb szakaszokon jobban viselkedik majd az autó. A Beetle pakolhatóságát, csomagterét állandóan fitymálták azok, akik nem értették az autót, akik csak a közlekedési eszközt látták benne. Erre lenne válasz a nagyobb tengelytávolság: okosabb belső kialakítással ötvözve sokkal tágasabb csomagtartót ígér a gyár – de a lábterek is jócskán nőnek.

beetle-int

Az igazi játszóautó a 2.0 literes benzinmotorral szerelt, 210 lóerős változat lesz – soha ilyen erős nem volt még szériában a VW New Beetle. A benzines modellek közül még egy 1400 köbcentis 160 lovas, és egy 1200 köbcentis 105 lóerős motort várhatunk. A dízel kínálat egy 2,0 literes 140 lóerős, és egy 1,6-os 105 lóerős darabból áll. A pletykák szerint egy, kizárólag az amerikai piacra szánt öthengeres 2,5 literes 170 lóerős változatot is legyártanak. Még elrugaszkodottabb találgatások arról beszélnek, hogy a második generációs Bogárból hibrid is készül majd az idei detroit-i show-n kiállított Jetta CC mintájára: egy 1,4-es, 150 lóerős turbófeltöltött motorhoz társulna egy 27 lovas teljesítményű villanymotor.

beetle4

Az előzetes információk szerint 2011 nyarán kezdik el teríteni a Bogarakat a szalonokban. Egy cabriolet modellel is kijön majd a VW, annak megjelenését egy évvel későbbre tervezik.