Gran Turismo kicsiben: BMW 3GT

2010.03.22. 19:24

A BMW friss, 5GT névre hallgató modellje, mint tudjuk, inkább hetes, mint ötös, de az új hármas csapott hátú változata valóban a kis limuzin alapjaira épülne. A sikertelen 2002 touring óta nem mertek ferdehátú változatot gyártani Münchenben a kis limuzinjukból, hacsak a compactokat nem számítjuk annak.

BMW 5GT
BMW 5GT

A következő, F30 kódra keresztelt hármasból viszont elkészíthetik a 3GT-t, ami azt jelenti, hogy egy modellből ötféle karosszériaváltozatot is gyártana a BMW. A 2012 márciusára beharangozott négyajtós limuzint a kombi követné szeptemberben, majd egy évvel később a kupé, és végül 2014 márciusban a kabrió – így a híresztelések.

A Gran Turismo-változatot 2013 márciusában dobnák piacra. Sportosabbnak, és egyben praktikusabbnak szánják, mint az 5GT-t. Műszaki szempontból annyit lehet tudni, hogy a következő egyes első futóművét fogják a hármasnál is alkalmazni, hagyományos MacPherson gólyalábakkal, szemben az ötös és a hetes kifinomult két lengőkaros felfüggesztésével.

BMW 3-as (F30) spekuláció
BMW 3-as (F30) spekuláció

A motorok terén is várhatók újdonságok, a benzinesek 1,6 és 2 liter közöttiek lesznek, 136 és 252 lóerő közötti teljesítménnyel, a dízelek pedig 150 - 245 lóerőt préselnének ki az 1,6-os, illetve 2 literes blokkokból. Természetesen fogyasztáscsökkentést is ígérnek, 11-17 % mértékben. Reméljük, a lökettérfogat-csökkentési lázban nem vesznek ki a sorhatos motorok a hármasból.

A külső formatervet a BMW aktuális trendjéhez igazítják, vagyis eltűnnek a Bangle-féle homorú idomok, inkább az új ötös kistestvérére számíthatunk. Míg a kabrió változat feltehetően összehajtogatható keménytetővel lesz felszerelve, a kombi és a GT nyújtott padlólemezre épülne, ami elsősorban a hátsó üléssor lábterét teszi tágasabbá. A legmerészebb pletyka azonban egy háromajtós kombiról szól – ilyet már rég nem láttunk. Több mint kétséges, hogy ilyen merész húzást bevállalnának Münchenben, de ha mégis elkészülne, biztosan szeretni fogjuk.