Amerikából jöhetnek a nagyobb Alfa Romeók

2010.03.25. 13:41

Olasz származású, amerikai gyártású – ez a kombináció a Keresztapa trilógia óta nem sok jót hozott. A Fiat azonban most épp ezt a lépést fontolgatja, mivel a Chryslernél olcsóbb lehetne a gyártás, mint az olaszországi üzemekben, és a nagyobb modellek zömét amúgy is az Atlanti-óceán másik partján tudják eladni. Mindezt vagy 5000 autógyári munkás bánhatja Olaszországban.

archarger

Állítólag minimum négy Alfa modell készülhet Észak-Amerikában valamelyik Chrysler üzemben, hogy aztán egy részük hajón térjen meg az óhazába. A 159-est felváltó, Giuliaként emlegetett szedánt és kombit ugyanúgy egy kontinenssel odébb készítenék, mint a 166-os hátsókerék-hajtású utódját, amely a Chrysler 300C alapjaira épül majd, vagy a Voyager következő generációján alapuló nagy egyterűt. Ezek mind kaphatóak lesznek Európában is, de az olcsó dollár és az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt több hasznot hoznak a Fiatnak, mint ha Olaszországban szerveznék meg a gyártásukat.

A hírek szerint mindez több olasz üzem bezárásával jár majd. A szicíliai gyár Termini Imersében már biztosan bezár, ami 1400 munkahely megszűnését jelenti, de más üzemek is feleslegessé válhatnak a Fiat számára – a szakértők mintegy ötezer fő elbocsátásával számolnak. Minderre azonban szükség van, hiszen másként a Fiat és a Chrysler egyesüléséből nem jöhetne létre egy hatékonyabban működő vállalat. A gyártás szervezésének kérdése azonban csak részsikert hozhat: igazi áttörést csak az új, közösen fejlesztett típusok megjelenésétől várhatunk.