Ez is Lotus – majdnem

2010.03.31. 08:53

Szép zöld, sárga csíkkal, és egész jól is megy, de a legendát inkább csorbítja mint építi a Proton Satria Neo R3 Lotus Racing.

A mifelénk jobbára ismeretlen maláj autógyár a Lotus Formula 1-es visszatérése alkalmából ütötte össze ezt a sportos hangulatú GTI-szerűséget háromajtós típusából. A Lotus jelzés használata végülis nem teljesen alaptalan, hiszen az 1,6 literes motor a Lotus fejlesztése, ahogy a futómű hangolását is a britek végezték, de a konkrét változathoz amúgy nincsen sok közük. A motor teljesítményét amúgy a hengerűrtartalomhoz mérten meglepően magas értékre, 145 lóerőre növelték, kár, hogy nem könnyítettek a karosszérián: így a 62 kilogrammos könnyítés után is 1,1 tonnás karosszériát legfeljebb átlagosan mozgatja a 7500-as fordulatig pörgethető ezerhatszázas. Az autó 9,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és egész pontosan 200 km/h a végsebessége, ami manapság talán még Malajziában sem ad okot különösebb csodálkozásra. Cserébe a futóművet állítható Öhlins lengéscsillapítókkal kínálják.

A dinamika persze nem minden: legalább ugyanolyan lényeges, ha nem fontosabb a vonzerő szempontjából a megjelenés. Bár a Satria Neo nem különösebben érdekes autó, ez a változat brit versenyzöld festésével és középen a sárga csíkkal tényleg sokkal pofásabb, mint ugyanez mondjuk ezüstszürkében. Ha valakinek megtetszett volna a mutatós Proton, annak két rossz hírünk is van: egyrészt csak 25 példány készül, és ezek is jobbkormányos kivitelben, a maláj piac számára.