A BMW az első, nem az Audi

2010.04.13. 17:36

Néhány nappal ezelőtt kérkedve nyilatkozta az Audi, hogy több autót adott el 2010 első negyedévében, mint a Mercedes. Történelmi fordulatról beszéltek, és hogy 2015-re ők lesznek a legnagyobb luxusautógyár. A BMW eddig szerényen hallgatott, majd ők is leolvasták a számlálót: 265 809-et mutatott. Nem sokkal, de még mindig ők vezetnek a német trió eladási versenyében.

Nem igazán látszik a válság a német presztízsmárkák aktivitásán. Mindhárman újabb és újabb modellekkel rukkolnak elő, szorgalmasan fészliftelgetnek, és közben próbálnak egyre zöldebbnek mutatkozni, mert ez is kell már az eladások növeléséhez. A számok is újra felfelé tartanak, a BMW például 14 százalékkal több autót adott el a tavalyi első negyedévhez képest. Nagymértékben a nemrég bemutatott X1-esnek és a hetesnek köszönhetik a növekedést, de a közeljövőben a szalonokba kerülő új 5-ös még nagyobb sikert hozhat.

A tavalyi évet tekintve a BMW adta el a legtöbb autót, a Mercedes lett a második, míg az Audinak csak a harmadik hely jutott a délnémetek számháborújában. Idén a kínai piac döntheti el a versenyt, ahol az Audi hagyományosan erősnek számít.