Honda City Cadillac-maszkkal

2010.04.27. 12:28

A japánok legügyetlenebb arányú modelljével csodát tett néhány apró módosítás. Az Everus egyelőre csak tanulmány, de rövidesen sorozatgyártásba kerülhet.

Ha valakinek nem ismerős az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik első modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhető, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében. Ugyanakkor valahogy érdekesebbé kellett tenni a típust, amit a tervezők az autó orrának és hátuljának áttervezésével próbáltak megoldani.

A Cadillac-hűtőmaszk, az egymás fölé helyezett dupla LED-fényszórók és a vízszintes hátsó lámpacsíkok meg is tették a kívánt hatást, igaz, a kis szedán inkább megdöbbentő, mint vonzó. A szélesített sárvédőívek az óriási, turbina-mintás felnik és a dupla kipufogókivezetés csak hab a tortán. Mindez persze túlzott elvárásokat kelthet a majdani vevőkben: a City legfeljebb a csomagtartója méreteiben emlékeztet egy luxusautóra, műszaki megoldásaiban viszont semmi vérpezsdítőt nem kínál. 1,5 vagy 1,8 literes motorral lehet majd megrendelni az Everust, így az erősebbik változat sem nyújt többet 122 lóerőnél.

Hogy pontosan mikor kerül gyártásba a fura kis szedán, azt egyelőre nem tudjuk, de az az érzésünk, a Honda jobban járna, ha a Cityt csak fele ilyen látványosra alakítaná a következő modellfrissítés alkalmával.