Rali-legendák a Nürburgringen

2010.04.29. 15:09

A pilóta 64, az autó 26 évesen vág neki a Zöld Pokolnak. Persze nem akárkiről van szó, hanem Per Eklundról, aki az 1970-es és 80-as években nemzetközi raliversenyeken bizonyított, azóta pedig 600-800 lóerős, összkerékhajtású versenygépekkel száguld európai ralikrosszfutamokon.

Ennek ellenére tiszteletre méltó vállalkozás, hogy Eklund elvállalta a pilóta szerepét egy 1984-es Saab 900 Turbo 16S volánja mögött. Az idős autót persze alaposan felkészítették a Nürburgring garantálta kínzásokra: az A csoport szabályai szerint alakították át, így kétliteres turbómotorja 310 lóerős és 520 Nm csúcsnyomatékú, a csúcssebessége 253 km/h, és persze a futómű és a fékrendszer is. Eklund ugyan erősebb autókhoz szokott, de a Saabbal elégedett volt az első ismerkedés alkalmával. „Meglepett, hogy mennyire precízen vezethető az autó ezzel a nagy teljesítményű motorral. Igazán élveztük egymás társaságát” – mondta az idős pilóta.

Az éles bevetésre május 14-én kerül sor az ADAC nürburgringi 24 órás versenyhétvégéjének klasszikus autók számára kiírt előfutamán. Az elnevezés persze megtévesztő, a régi autók nem 24 órát mennek a Nordschleife aszfaltján, csak hármat, de egy ilyen öreg vasnak – bármennyire is fel van készítve – ennyi is könnyen sok lehet a terhelésből. Per Eklundot persze nem kell félteni: a ralikrossznak köszönhetően nemigen volt ideje kijönni a formából, és a pályát is ismeri, igaz, hivatalosan 30 éve versenyzett itt utoljára.