Itt a hangtalan VW Golf

2010.05.03. 13:28

A Volkswagen is beállt a sorba, és készített egy környezetét közvetlenül nem szennyező autót. A kacifántos Blue-e-motion elnevezés egy újabb villanyautót takar, de egyelőre a VW-nek sem sikerült használhatóbbá tenni a technológiát.

blue

A szabvány Golf-karosszérián nem látszik semmi változás, ha a kipufogócső hiányát nem számítjuk, a hajtáslánc viszont alaposan megváltozott. A hajtást egy 115 lóerős és 270 Nm nyomatékú villanymotorra bízták, amely váltó közbeiktatása nélkül forgatja az első kerekeket. Az autó megmozdításához szükséges energiát Li-ion akkumulátorok biztosítják, amelyek mintegy 200 kilogrammot nyomnak, és a csomagtér padlója alá kerültek, így a szállításra váró tárgyaknak csak 237 liter maradt – akár egy kisautóban. Mindez azonban legfeljebb 150 km megtételére elegendő, azaz a villanyautók legnagyobb problémáját nem sikerült megoldani. Cserébe a villanyos Golf legalább elfogadhatóan megy: 11,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 140 km/h.

Wolfsburgban azt tervezik, hogy három év múlva szériagyártásba küldik a végleges villany Golfot, de addig is publikus teszteknek vetik alá a konstrukciót, hogy elegendő adatot nyerjenek a továbbfejlesztéséhez.