Ilyen lesz a Peugeot 108-as?

2010.05.04. 08:39 - Hírszerkesztő

A lényeg marad, csak a részletek változnak, már ha hihetünk a vázlatnak. A Peugeot és a Toyota közös kisautóját három év múlva váltják fel.

p108pp

A jelenlegi C1-107-Aygo trió elég népszerű lett a legkisebb városi autók között, de az együttműködésnek nem csak a pozitív oldala látszik rajtuk. A formaterv itt-ott bizonytalan, mintha a tervezők egyszerre túl sok mindent akartak volna megvalósítani – valószínűleg nem is járunk messze a valóságtól a feltételezéssel, hiszen egyformán meg kellett felelnie a Toyota és a Peugeot elképzeléseinek. Ha minden igaz, a következő generáció tervezésében nagyobb szerep jut a francia félnek: már nem csak az 1,4 literes dízelmotort, de az új ezres háromhengerest is ők szállítják a Toyota helyett.

Az alapstruktúrán persze nem változtatnak sokat, és ha igaz, a fejlesztésben az elsődleges cél a hajtáslánc modernizációján és a forma felfrissítésén kívül az autó tömegének csökkentése és a gyártási eljárás további egyszerűsítése a cél. Így megmarad a hátsó tetőoszlopba lógó hátsó ajtó, a csomagtérajtó egyszerű üveglapja, és a méretek sem változnak jelentősen, viszont lesimítják egy kissé a típus vonásait, különösen a Peugeot változatnál, amelyet már a francia gyártó új arculatának megfelelően alakítanak ki.

A három új kiskocsi 2013-ban érkezik, ha minden igaz, egy jóval zsúfoltabb piacra: addigra elkészülnek a VW városi minijei, sőt, egyes források szerint a BMW és az Audi is támad a prémiumkategória irányából. Emellett ott vannak a kategória aktuális nagyágyúi is: nyilván a Suzuki, a Fiat és a Chevrolet sem pihen a babérjain a következő három évben.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

hosszbordás szíj
PEUGEOT 407 SW 2.2 HDi Kombi 2008-2013
4580 Ft
tömítőgyűrű, sebességváltó| tömítőgyűrű, differenciálmű
TOYOTA COROLLA 1.3 Ferdehátú 1985-1987
830 Ft
feszítő, fogasszíj
TOYOTA AVENSIS 1.6 lépcsőshátú 1997-2000
7940 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Replacing the computer for €1000? No way!
The issue itself was no biggie except that it cost some €1500 to fix. And that’s not all: the car proved to be a minefield as we progressed. Hear the latest story from our pro in electronics.