Ilyen lesz a Peugeot 108-as?

2010.05.04. 08:39 - Hírszerkesztő

A lényeg marad, csak a részletek változnak, már ha hihetünk a vázlatnak. A Peugeot és a Toyota közös kisautóját három év múlva váltják fel.

p108pp

A jelenlegi C1-107-Aygo trió elég népszerű lett a legkisebb városi autók között, de az együttműködésnek nem csak a pozitív oldala látszik rajtuk. A formaterv itt-ott bizonytalan, mintha a tervezők egyszerre túl sok mindent akartak volna megvalósítani – valószínűleg nem is járunk messze a valóságtól a feltételezéssel, hiszen egyformán meg kellett felelnie a Toyota és a Peugeot elképzeléseinek. Ha minden igaz, a következő generáció tervezésében nagyobb szerep jut a francia félnek: már nem csak az 1,4 literes dízelmotort, de az új ezres háromhengerest is ők szállítják a Toyota helyett.

Az alapstruktúrán persze nem változtatnak sokat, és ha igaz, a fejlesztésben az elsődleges cél a hajtáslánc modernizációján és a forma felfrissítésén kívül az autó tömegének csökkentése és a gyártási eljárás további egyszerűsítése a cél. Így megmarad a hátsó tetőoszlopba lógó hátsó ajtó, a csomagtérajtó egyszerű üveglapja, és a méretek sem változnak jelentősen, viszont lesimítják egy kissé a típus vonásait, különösen a Peugeot változatnál, amelyet már a francia gyártó új arculatának megfelelően alakítanak ki.

A három új kiskocsi 2013-ban érkezik, ha minden igaz, egy jóval zsúfoltabb piacra: addigra elkészülnek a VW városi minijei, sőt, egyes források szerint a BMW és az Audi is támad a prémiumkategória irányából. Emellett ott vannak a kategória aktuális nagyágyúi is: nyilván a Suzuki, a Fiat és a Chevrolet sem pihen a babérjain a következő három évben.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Behind the dunes
It was elk-test day. And a Mercedes hybrid will-it-drift-test day. And discover a nazi bunker day.