Ilyen lesz a Peugeot 108-as?

2010.05.04. 08:39 - Hírszerkesztő

A lényeg marad, csak a részletek változnak, már ha hihetünk a vázlatnak. A Peugeot és a Toyota közös kisautóját három év múlva váltják fel.

p108pp

A jelenlegi C1-107-Aygo trió elég népszerű lett a legkisebb városi autók között, de az együttműködésnek nem csak a pozitív oldala látszik rajtuk. A formaterv itt-ott bizonytalan, mintha a tervezők egyszerre túl sok mindent akartak volna megvalósítani – valószínűleg nem is járunk messze a valóságtól a feltételezéssel, hiszen egyformán meg kellett felelnie a Toyota és a Peugeot elképzeléseinek. Ha minden igaz, a következő generáció tervezésében nagyobb szerep jut a francia félnek: már nem csak az 1,4 literes dízelmotort, de az új ezres háromhengerest is ők szállítják a Toyota helyett.

Az alapstruktúrán persze nem változtatnak sokat, és ha igaz, a fejlesztésben az elsődleges cél a hajtáslánc modernizációján és a forma felfrissítésén kívül az autó tömegének csökkentése és a gyártási eljárás további egyszerűsítése a cél. Így megmarad a hátsó tetőoszlopba lógó hátsó ajtó, a csomagtérajtó egyszerű üveglapja, és a méretek sem változnak jelentősen, viszont lesimítják egy kissé a típus vonásait, különösen a Peugeot változatnál, amelyet már a francia gyártó új arculatának megfelelően alakítanak ki.

A három új kiskocsi 2013-ban érkezik, ha minden igaz, egy jóval zsúfoltabb piacra: addigra elkészülnek a VW városi minijei, sőt, egyes források szerint a BMW és az Audi is támad a prémiumkategória irányából. Emellett ott vannak a kategória aktuális nagyágyúi is: nyilván a Suzuki, a Fiat és a Chevrolet sem pihen a babérjain a következő három évben.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Škoda has worked their arse off…
It’s amazing what this car has to offer. It’s comfy up front, has enough space in the back to put luxury sedans to shame, and does the 0-100 in 6.8 seconds.