Kukkolókamera az Audi szervizekben

2010.07.04. 13:26 - Hírszerkesztő

Ismerjük a sztorikat: a márkaszervizekben csak lepucolják az olajszűrőt, valójában hozzá se nyúlnak az autóhoz, de százezreket számláznak ki. Ennek a rágalmazásnak szeretne véget vetni egy radikális húzással az Audi: kamerákat szerelnek fel a szervizekben, sőt, a szerelő fejére is, hogy a tulajdonos az autóján végzett munkát teljes részletességgel figyelemmel kísérhesse.

Melyik szerelő szereti, ha a háta mögött áll a tulaj, és idióta kérdésekkel vegzálja? Nem véletlen, hogy a műhelyekbe általában nem engedik be az ügyfeleket, hiszen az autójavítás koncentrált munkavégzést igényel. De a tulajdonos elégedettsége az Audinál elsőbbséget élvez: az angliai szervizekben ezentúl a váróteremben élő képen nézheti végig az autója karbantartását, javítását, sőt, rádión keresztül még kérdéseket is tehet fel az éppen munkát végző szerelőnek.

Az Audi Cam célja, hogy az ügyfelek követhessék a szerelési folyamatokat, és ezáltal ne érezzék úgy, hogy átveri őket a munkafelvevő - magyarázza Jeremy Hicks, az Audi angliai vezetője. Magyarországon is minden bizonnyal jelentősen növelné a bizalmat a márkaszervizek iránt, ha ellenőrizhetők lennének a munkafolyamatok - már ha a szerelők hajlandók lennének elviselni a tulajdonosok szekálását.

Kommentek

  • 2010.07.04 13:53:37megint

    Nem tűnik hülyeségnek, mert ezek az álljavítások, cserék, nem legendák nálunk.

  • 2010.07.04 14:03:25bardocz

    És azt vennéd észre, hogy amikor másodszor viszed a kocsit ugyan olyan javítási célból, akkor minden mozdulat miliméter pontosan megegyezik :DD

  • 2010.07.04 14:05:00S4mu3l

    Tehát akkor ugyanúgy lehet vegzálni hülye kérdésekkel, csak ehhez még egy idegesítő hóbelebancot is kell viselni szerelés közben a fejen. Éljen! :D

  • 2010.07.04 14:26:19dred bíró

    Ja, kis hazánkban hamar ki lennének játszva a kamerás rendszerek is... minden szerelő egy kis Rodolfó lenne hamarosan...

  • 2010.07.04 14:27:17Lüke Szkájvókmen

    Legfeljebb az eltakarított szűrőt gyári dobozba teszik vissza, és abból veszik elő a következő autónál. Minden marad a régiben :D.

  • 2010.07.04 14:30:11kutya_zzr

    Úristen, szegény szerelők...
    "..elnézést, uram! amikor '72-ben a moszkvicson cseréltem a hátsó dobot, akkor elég volt... most meg... szerintem most se kéne... halló, halló... úgy látszik megszakadt..."

  • 2010.07.04 14:30:40Komment Elek

    El kell kérni a régit minden esetben.

  • 2010.07.04 14:44:13keptelenseg

    Humbug.

    És a tulaj, akinek f...a nincs az autószerelés szakmai oldalához, most már kellően meg lesz győződve arról, hogy nem verték át

    Kérem szépen, EZ az átverés.

    Majd amikor a teljes anyagot az ügyfél megkapja - mondjuk egy DVD és/vagy egy internetes link keretében - és az Audi per esetén joghitelesnek fogadja el a felvételt, akkor talán elindul valami a jó irányba.

    Persze nem ártana fogyasztóvédőkkel és kapcsolódó jogászokkal sem megállapodni a joghitelesség kérdéséről. Erről nem ír a cikk.

    Addig nagy-nagy VW-AUDI-SKODA csoport marketing és átveréshegyek.

    Van az indexnél valaki, akinek van némi jogi vénája? - mert ilyen cikk akkor nem született volna.

  • 2010.07.04 14:48:19dankin

    Banan koztarsasagunkban nagyon sok rablonak a miniszterektol a hivatalokaon keresztul az utolso pultsig a fejere kamerat es mikrofont szerelhetnenk nyugodtan,-----talan, nem biztos de lenne nemi valtozas, de egy agy mosodarol nem mondanek le-----
    tul sok a birka amit terelni kell--meg hat nalunk mindjart elromlana a mikrofon vagy a kamera vagy valami tortene,hat nem veletlenul tartunk itt

  • 2010.07.04 14:50:49SevenHorse

    De ez csak magyarisztánba divik hogy b-sz nak ki cserélni az alkatrészeket.A germánoknál szerintem eszébe se jut egy szerelönek fel számlázni azt a munkát vagy alkatrészt amit nem végzett el vagy nem szerelt be.

  • 2010.07.04 14:50:58Operator

    Nagyon hosszú ideje mindig ott vagyok végig, amikor az autóim szervizelik. Nem kizárólag a bizalom hiánya miatt, azért is, mert tényleg érdekel. Az persze egy más kérdés, hogy sokkal igényesebben dolgoznak, mikor ott állok mögöttük.
    Szóval a lényeg, hogy meg lehet oldani itthon is. Ha valaki kéri, beengedik. Ennyi.

  • 2010.07.04 14:55:50megrettent

    3 éve volt már ilyen a Ford Petrányinál. Na nem a szerelő fején volt a kamera, de azért a lényeges dolgokat látni lehetett.

  • 2010.07.04 14:56:53SevenHorse

    Ja a multkor a meganon le törték a tukrömet 78K kértek a szak szervizbe a cseréért. Igy hát el mentem egy autos boltba másnapra meg rendelték 8K ért a csere kb 5 perc volt. Ha bontoba megyek az még olcsobb és lehet szinre fujva kaptam volna.Ennyit a szak szervizekről.

  • 2010.07.04 15:24:42TERENSZ

    Aránylag jo ötletnek tartom ezt a kamerás megoldást viszont nem csak az Audinál hanem általában minden szerelőműhelyben be kéne ezt vezettetni.Azt viszont nem tartom jo ötletnek hogy a tulaj közben rádion kérdezhet mivel ezzel ugyanugy zavarhatja a szerelőt aki éppen babrálja az autot és most akkor ennyi erőből mindegy hogy ott állok a háta mögött és nézem és közben teszem fel a kérdést vagy pedig a füllhallgatón keresztül.


    Szerintem nem csak a márkaszervizekben kellene ezt bevezettetni mert az élet ugy is hozhatja hogy az auto lerobban valahol és akkor nem fogják elvinni a pl 200km-re lévő márkaszervizbe hanem ha olyan baja van és meg lehet csinálni akkor a szomszéd településen lévő szervizbe viszi a tulaj megcsináltatni.



    Igy szerintem az ötlet jo de nem csak márkaszervizekben kellene bevezetni hanem minden műhelyben persze állami vagy valami hasonlo támogatással hogy ne érezzék ugy a műhelyek hogy rájuk terheljük a dolgot és nekik kéne kifizetni az egész rendszer kiépitését.

  • 2010.07.04 15:27:031000 öcsi

    Nálunk,(márka független)szervizről van szó.Az ügyfél nem tartozkodhat a szerelő térben.Nem 1 eset bele kocsija javitását figyelve a szerelő aknába,vagy rugott bele több kilós kiszerelt alkatrészbe.Volt aki a csáposemelőn megemelt kocsija váltóját fejelte le.Ügyfél nem tartozkodhat az üzemi területen,a kocsija javitása közben!/Munkavédelmi tk./

  • 2010.07.04 15:32:19egyszerhopp

    csak egy videomagnó kell még, és az ügyfél nyugodt lesz, pláne, ha reklámfilmet is kap közben

  • 2010.07.04 15:36:16egyszerhopp

    a Nagyiban bent felejtett nagyollót is felveszik majd a kórházban, vagy a boncmester hazalopja ?

  • 2010.07.04 15:36:53papa33

    Az a nagy baj, hogy az emberek nem bíznakegymásban, és az a másik nagy baj, hogy ezt okkal teszik. Két generációval ezelőtt a szónak volt becsülete, ma meg... nekem még van olyan szerelőm, aki letisztítja és beolajozza a csavart behajtás előtt...
    Nos a kamerábó látni fogjuk mennyit fejlődött a technika, megmutatja a tolómérőn a 6.001 helyett 5.999 (nem tévedés, digitális) méretet, amiért a betétet és miatta a tárcsát is cserélik 120+ÁFÁért, egész megnyugszom. Biztosan az én vezérműtengelyem az a sokszögűen hornyosra kopott amit kiemelnek 58 ezerért, de jajj akkor a másikat is cserélik meg a szíjat a görgőkkel (kettőslátásom van mert 8 darab van belőle.
    És azt az aranyszínű olajat most töltik be biztosan -5WW100 16000+Áfa/liter, olyan átkozottul jó szine van, de ismerős az a műhely nocsak ez nem egy piszoár..

  • 2010.07.04 15:37:42MANszerelő

    Szereljen kamerát a k.anyja fejére...

  • 2010.07.04 15:47:41Voice

    Más mentalitás.
    Ezután kamerát kérünk a hivatali ügyintézőkre is, hogy láthassuk az ügyféltérből milyen hatékonysággal ,,ügyintéződik'' számunkra sürgős ügyünk. Valamint az óvónőkre, dadákra, tanárokra, orvosokra, esztergályosokra, marósokra, kohászokra, bányászokra, rendőrökre, tűzoltókra, vámőrökre, államfőkre, miniszterekre, villanyszerelőre, gépkezelőre, stb..... :-) :-)
    Megy ez nekünk!!!

  • 2010.07.04 16:09:59the as

    azert ha a tisztelt megrendelok fejere szerelnenek kamerat, hogy a munkahelyukon a fonokuk nezhesse mit csinalnak, akkor lenne kurvaanyazas..

  • 2010.07.04 16:11:28alte trottel

    1000 öcsi 2010.07.04 15:27:03
    Durvára egyszerű. Olyan szervíznek még a parkolójába se hajtok be, ahol nem _ABSZOLÚT TERMÉSZETES_, hogy közelről végignézzem a munkát.
    Nyilván nem a ti kuncsaftotok vagyok.

  • 2010.07.04 16:19:00gyalog_galopp

    SevenHorse, vannak összetett szavak is.

  • 2010.07.04 16:26:52kran72

    Nem kell túllihegni a dolgot.Azt a helyet amit nem tartassz megbízhatónak el kell kerülni.Ha csak gyanú merül fel hogy átvágnak keress új szervízt.A VEVŐ a király, a te pénzedből élnek!!!

  • 2010.07.04 16:30:26butcher__

    Nem lenne 100x egyszerűbb/olcsóbb egy üveg fallal elválasztott váró...? :D

  • 2010.07.04 16:30:35Cooper911

    Van olyan márkaszerviz, ahol feltalálták az üvegfalat :) Nézhetem, de nem zavarom a szerelőt és nem esek bele az aknába.

  • 2010.07.04 16:36:55Bambano

    Nekem erre egyszerűbb megoldásom van: nem gyári immobilizer. A szervizesek mindig okoskodnak, hogy ők ahhoz is értenek, mindig megáll az autó félúton és mindig bejönnek a váróba, hogy segítsek már... én segítek, és ezek után már soha nem mernek kizavarni a szerviztérből. És van, hogy segítek is a melóban, pl. fék légtelenítéskor.

  • 2010.07.04 16:39:18Bambano

    Kamera helyett meg egyszerűbb lenne kifizetni az áfát, akkor van számla, ami garjegy is... és akkor hiába csinálja okosba a szerelő, ha az okozott kárt gariban meg kell javítani.

  • 2010.07.04 16:39:39TEDE

    De ez nem csak az Audinál, hanem szinte mindegyik márkánál előfordúl, pl Bmw, Mercedes, Toyota, stb, stb. Én azt ajánlom, hogy mindig legyen ott amikor szervizelik a kocsit, mert hatalmas meglepetésbe lehet része!!! Én Bosch szervízbe járok (nem a reklám helye) mert ott látom mikor miből mit csinálnak, olyan szervízbe be se tenném a lábam, ahol nem engednek be!!! Aki ilyenbe jár gyanakodjon.És senki ne higgye hogy a 3x os áron kiszámlázott alkatrész eredeti, tanuljátok meg végre, hogy az emberi mohóság csodákra képes!!!Inkább mindenki járjon utánna, és saját maga vigye be a kért alkatrészt, vagy ne engedje kicsomagolni az eredeti csomagolásból az alkatrészt, míg nem bizonyosodik róla, hogy nem eredeti, ha az eredeti árat fizeti ki. Persze tisztelet a kivételnek, biztos van olyan is.

  • 2010.07.04 16:40:53TEDE

    Szerintem is jó ötlet! Én a debreceni volt Roag Kft.-nél voltam szervízmérnök, és tudom mi folyt ott.Nem csak az VW nél hanem máshol is.Az összes márkaszervizet ismertem, és siralmas. A szervizelt autók azért áltak meg mert nem értettek hozzá normálisan, v. nem az eredeti alkatrészt tettek bele, vagy egyszerűen csak kimaradt pl üzemanyagszűrőcsere( Audi A6 2.5 Tdi megállt Balaton alatt, mert a gázolajszűrőjét 4 éve nem cserélték ki, és eltömődött, persze a gazda kifizette, a mentőt, a + szervizet, még jó hogy ügyvéd volt és visszaperelte a dolgot (de a kellemetlenséget lenyelte, más szervízbe jár tanulván a dolgoból, és azóta is csak Audit vesz)
    ) más márkáknál is rendszeres pl az olaj tűltölés, ( sok szimering bánta már stb stb) , de persze az elszámolásnál mindent kiszámláztak még azt is amit nem kellett volna cserélni, pl gyári légszűröcsere futóműbeállításkor,hivatkozván hogy milyen figyelmesek, és átnézék az kocsit, de épp a szűrő már piszkos volt, így kicserélték, és megmutatták a valamelykből kiszedett valóban piszkos szűröt(biztos 3 szervízciklust húzzott le vele vala), amit az unixtól rendeltek olcsó szűröként,és volt egy kiválló pecsétjük amivel rápecsételték a márkajelet.

  • 2010.07.04 17:05:07MANszerelő

    Csak egy példa. A szervizek többsége 208 literes hordóban vásárolja az olajat, mert így éri meg. Ergo, a raktáros egy kis kannában porciózza ki a szerelőnek, és ő abból önti az autóba. Most ha a raktáros lopja a márkás olajat, és teszkós szart ad ki, honnan állapítja ezt meg az ügyfél? Bizalom nélkül szart se ér az egész, trógerekhez meg nem kell bemenni. Nálunk egy alátét ellopásáért is kirúgás jár. A másik a hozott alkatrész. Az ügyfelek jogos igénye, hogy beviszi a szervizbe a szar autóját, és elhozza a javítottat. Ki akar alkatrész után rohangálni, szabadságot kivenni, stb??? Lényeges, hogy a szervizek szerződésben vannak az alkatrész-forgalmazókkal, ami általában 40 % engedményt jelent. Ha az ügyfél hozza az alkatrészt, ettől az árréstől elesik a szerviz, és az ügyfél sem jár jobban, hiszen ő az "utcáról" beesve nem kap kedvezményt. Nyilván egy vállalkozás nem nonprofit szervezet, akkor több munkadíjat fog fizetni. Talán újra el kéne gondolkozni azon, hogy milyen fontos is az emberi kapcsolat. Ha valaki talál egy jó szervizt, az tartson ki mellette, aki meg meglopja, az ellen lépjen fel akár jogi úton is! Ez a probléma nem márka/márkafüggetlen szerviz kérdés, hanem becsületes, és becstelen emberi tulajdonság kérdése. Nyilván, a márkaszerviz mindig drágább lesz, ott ki kell termelni egy szerelőnek minimum még egy ember fizetését, plusz aki gyári alkatrészt szeretne az autójába, az is többletköltséggel kell hogy számoljon.

  • 2010.07.04 17:06:29Bambano

    TEDE: anno amikor még fóccvágenem volt, be akartam vinni a roagba szervizeltetni, elzavart a kedves műszakvezető. Nem kellett neki a pénzem. Hasonlóan mérsékelten vonzó volt a porsche pest szerviz hozzáállása is, ez nem kis szerepet játszott abban, hogy most már nincs fóccvágenem és a családból is kikezeltük.

  • 2010.07.04 17:10:16MANszerelő

    TEDE!
    Nagy tisztelettel: ha a szervizmérnöki tevékenységed alatt megtörténhetett ez, akkor nem nagyon lehettél a helyzet magaslatán. Talán ki kellet volna menni az irodából át az üvegajtón a szerelők közé!

  • 2010.07.04 17:11:51Bambano

    MANszerelő: mi az, hogy többletköltség? én találtam (igaz, nehezen) megbízható márkaszervizes szerelőt. Bedobom a kocsit, megcsinálja, következő szervizig a kocsi megy. Mindegy, mikor ülök bele, megy. Akkor is megy, ha sietni kell éppen valahova. És mindig hazahoz.

    Ez a drága, vagy az, hogy bótoltam a szervizessel, spóroltam a nagyszervizen 20 ezer forintot a tecsós olajjal, csak éppen két hengerfejem meg 24 szelepem bánta? Vagy csak éppen nem indult be az autó, mert szutykot tankoltam, mikor soktízmilliós tendertárgyalásra kellett volna mennem? Vagy nem értem oda valahova, ahol törvényben előírt kötelezettségnek kellett volna eleget tenni és ezért nyakonvágtak egy akkora bírsággal, amennyit nem ér az egész autó?

    Biztos vannak olyanok, akik háromhetente egyszer elmennek a madaras teszkóba a buzukival, nekik megfelel a kumho gumi, a tesco-s motorolaj meg a sarki szerelő. Nekem nem, és szerintem nekem olcsóbb a márkaszerviz.

  • 2010.07.04 17:26:55MANszerelő

    Többletköltség: magasabb óradíj, és alkatrészár. Ez nem negatívum, csak egy állapot. Az a baj, hogy mint oly sok témában, az autó kérdésben is üvölt a demagógia. Foci, autó, politika, ezekhez mindenki ért. Én márkaszervizben dolgozom (egyelőre), a magasabb ár ellenére mégis tele van szinte mindig a műhely, mert jó szolgáltatás nyújtunk. Van aki azt mondja, hogy minden márkaszerviz lop, a másik meg "lesufniz" minden márkafüggetlent. Oltári nagy hülyeség mindkét vélemény.

  • 2010.07.04 17:37:37Bambano

    MANszerelő: az emberek szeretik egybemosni a szervizelés költségét az autó fenntartásának teljes költségével.

  • 2010.07.04 17:43:09tuner1

    Mercedesem van ( E 280 CDI 4Matic ) 2006.decemberi....egyszer voltam vele a gyári szervízben, Kárpát u....nincs bizalmam, nem tehetek róla...mindössze az első olajcserére vittem és kértem a levegőszűrő cseréjét....megkérdeztem először mennyi lesz...60-80 ezer mondták ( 2008-ban volt ) a vége 130 ezer lett..megkérdeztem, hohy-hogy ennyi lett a vége?...azért mert még ki kellett cserélni a két levegőszűrőt is !!!! Hát ezért mentem oda !!..nekem kamerázhatnak a mai Mo-n, szar mindegyik, ki tudja, hogy az olaj vajon az-e ami a "cetlin" van....magyarul mi van benne és mi lett felszámolva..ugyan, összejátszik a munkafelvevő, a szerelő és a főnökség is....ami magyar az csak szar lehet...

  • 2010.07.04 17:57:56egyszerhopp

    A kisautómba 3 liter olaj fér + 3 deci az olajszűrőbe, az összes szervizelésnél 4 litert számoltak (a bolti ár 2,5-szereséért), pedig nem dobozból töltötte bele, hanem szivattyúval, ezt hívják magyaros kerekítésnek, és még várta is a jattot Mucika a pénztárban. A műanyagemblémát, amit kéthavonta lelopnak a kocsimról, 5 eFt-ért adta volna a fiókból, de karcos volt, meghagytam a következő majomnak (...)

  • 2010.07.04 18:24:30fütyike

    mi ebben az új? most reklám nélkül: a körbezárt villámos márka egyik szervizében már 6 évvel ezelőtt is ipari TVn lehetett a váróból nézni mindent, az egyik oroszlános szerviznél pedig bemehetek az ember mellé és ott állhatok a háta mögött.

  • 2010.07.04 18:35:37Ákii

    Komolyabb javításokra a fehérvári Audi kereskedésbe hordom a gépet, eddig mindig mindent a márkától elvárható szinten oldottak meg. Mondjuk az A8-as 8500 vagy 9000 forintos óradíját kicsit merésznek tartom, ha éppen egy égőcseréről van szó, de hát ez van. Drága kocsi - drága szerviz.

    Viszont eszembe nem jutna ott állni a szerelő nyakában, hogy beleokoskodjak olyan dolgokba, amihez valószínűleg ezerszer jobban értenek nálam. Ugyanígy nem fogom megkóstolni előtte a Castrol olajat sem, hogy íz alapján kiderítsem, nem teszkóst akarnak-e belerakni - máshogy nem igazán tudom elképzelni, hogy a sok okos hogyan tudna rájönni ott és akkor a turpisságra...

    Ha egyszer átbasznak és kiderül, úgysem viszem többet oda az autómat. Nem hiszem, hogy ilyen ínséges időkben megéri akár egyetlen ügyfél elvesztése is a márkaszervizeknek.

  • 2010.07.04 18:57:28Bl4st3r-x

    én VW csoportnak dolgozok,de hozzánk jönnek más márkák is.Ezt a lopom,nem lopom kérdést nem igazán elég "csak" cégekre lebontani.Nálunk is van olyan szerelő akinek a torkát vágnám mikor suttyomba visszarakja a roppantott otthon felújított alkatrészt,akár úgy hogy ott áll mögötte az ügyfél.De mézesmázos,és mindent elmagyaráz és hordják hozzá az autót.
    Ezzel szemben nekem pl. a szőr feláll a hátamon mikor a tulaj mögöttem áll,egyszerűen engem zavar a szerelésben. Pedig én is és közvetlen kollegám is lehető legszebben és legjobb technológiával próbálunk dolgozni.Nincs olyan hogy egy alkatrészt ne cserélnénk ki,és pluszba ne néznénk át gyorsba minden egyes autót munkafolyamattól függetlenül(fék,világítás,futómű,stb). De ha ott áll mögöttem a fickó,akkor csak sietek hogy legyen gyorsan kész menjen mögülem. Télleg van akit zavar munka közben a nyakán lógás

  • 2010.07.04 19:07:52gazduram

    Én 3 éve úgy összevesztem a Debreceni Suzuki stop autóház szervizével ,hogy ajtócsapkodás lett a dologból ,egy példa -és ez most esett le nekem 3 év után-kicseréltek minden olajat motor, váltó, difi ,terepváltó, 70 e ft ért és egy félév meg a fene se tudja már így visszaemlékezve hány kilométer után egy reggel az olajszűrő felrobbant , hát most értettem meg miért, kösz a megvilágosítást!Szervizkönyv -röhej.Egyébként azóta részben magam részben egy sufni szerelő javítja az autót azóta egyszerűen csak megy nem győzöm itt felsorolni mi mindent hibát nem tudtak megcsinálni a híres szakszervizben egy egyszerű alapjárat hibát ,amiről a sufniszerelő rögtön tudta ,hogy a légtömegmérő szennyezett, a szakszerviz erről nem is hallott,úgy hogy ezt Suzuki stop szervizt kerüljétek nagy ívben.

  • 2010.07.04 19:12:52Dövan

    2010.07.04 17:11:51 Bambano
    "nekik megfelel a kumho gumi,"

    Szerintem Kumho-ból jó az ecsta változat, legalábbis nem sokkal szarabb egy sima continál. Hozza azt, amit ár alapján el lehet várni.

  • 2010.07.04 19:24:39MANszerelő

    Én ötödik próbálkozásra találtam normális fodrászt, mégse írom be a "totalhair.hu" blogjába, hogy mindegyik szar.
    Bambano: ez a "buzukizás" már nagyon ócska. Vannak, akiknek pl. három gyerekkel ez jelenti a korlátlan helyváltoztatás lehetőségét, mert anyagilag ezt engedhetik meg maguknak, és akkor láttak húst, amikor nyílttörésük volt. Én magasról leszarom, hogy kinek milyen autója van, ez alapján nem lehet embereket megítélni.

  • 2010.07.04 19:47:11nagyiWRX

    Ha nem ért hozzá a tulaj márpedig miért kellene ,ugyanúgy átb...k.
    Angliában meg pláne.
    Most csinálok egy imprezát amit onnan hoztunk , kopog a motorja ezért volt olcsó de mondtuk sti belpiacos ezek jók.
    Szétszettük a motort hát már csinálták illetve kókányolták a hülye brittek.
    A dugatyú nem kovácsolt ötvözet hanem egy olcsóbb wrx-é amiből leszedtek marószerszámmal a tetejéből 1,5mm-t mivel a kovácsoltnak mélyebb a közepe.
    He?????????????dugatyút esztergálni????????????????
    Hát ez meg mi? Tudnak ezek a brittek is szerelni.
    Biztos tudta szerencsétlen 50 éves pali akitöl vettem, csak azt hajtogatta : it's veeerry fast car :))))
    A másik amikor jön az ügyfél hozzánk hogy mi milyen olajat rakunk az opelbe mert a maxa..ba gyári opel olajat raknak és neki olyan kell mert az a jó.....pffffffff hahahahahahaha persze tudunk bele rakni 4L 3000ft-ért tudok szerezni el lehet adni olyan áron mint az opel szerviz nem gyenge haszonnal na ez az átbaszás....

  • 2010.07.04 19:49:27Bambano

    MANszerelő: az emberek megítélése az ide posztolt hozzászólásaimban nem az alapján történt, hogy mikor látott húst meg mit engedhet meg magának, hanem az alapján, hogy hajlandó-e azt az autót, amire futotta, normális keretek között üzemben tartani, vagy kókányol csak.

    tetszik-nem tetszik, lenézem azokat, akik mindig mindent okosba akarnak megoldani, utána meg vitatható állapotú autóval közlekednek.

  • 2010.07.04 19:51:36Bambano

    nagyiWRX: miért baj az, hogy az opel márkaszerviz gyári olajat rak a kocsiba? ő vállalja érte a felelősséget... azt rak bele, amit akar, én nem fogok beleszólni, de ha emiatt a motornak bármi baja lesz, azt ő fogja saját költségén javítani.

  • 2010.07.04 20:45:37 car_bike_fan

    Ha valaki korrekt szervízt keres, akkor annak ajánlom a márkafüggetlen váci Inter Autóházat. Egy 30 m2-es üvegfalon keresztül lehet bámulni az autót vagy éppen a szerelési munkákat. Az ügyféltérből nyílik a raktár, tehát látod, hogy mit visznek az autódhoz. Itt sem lehet a szerelőcsarnokban tartózkodni (munkavédelmi szabályok miatt), de a szerelő vagy a szervízvezető kíséretében lehet kukkolni vagy okoskodni. Én 5 éve hozzájuk járok Budapestről, nagyon korrektek!

  • 2010.07.04 20:46:49Ákii

    Amúgy aki annyira nem bízik meg egy műhelyben (legyen az privát vagy márkaszerviz), hogy még az olajat is maga viszi oda, az minek viszi egyáltalán szervizbe az autóját? Akkor már nem egyszerűbb otthon tákolni a garázsban egy aknát...?

    Az is egy nagy kérdés szerintem, hogy akik otthon buherálgatják az autójukat, miért érzik egyenértékűnek a sajátos szakértelmüket egy bármilyen hivatásos műhely munkájával. Ez ugyanis még privát szerelő-márkaszerviz párban is korántsem alaptalan kérdéseket vet fel. Akárki akármit mond, legyen bármilyen jó valóban egy privát szerelő, soha az életben nem fogja úgy ismerni adott márka autóit, mint a márka hivatalos szervize. Érthető okokból több százezres speciális szerszámok, gépek nem állnak a rendelkezésükre, amik egy márkaszervizben maguktól értetődő kellékek. Rég rossz, ha fejvakarással és "jó lesz ez ide..."-vel kezdődik egy mondat, legyen szó egy Suzukiról, vagy egy BMW-ről.

  • 2010.07.04 20:46:58Kókler Róbert

    Ha engem bekameráznak akkor kamerázzanak be mindenkit! Nem ennétek többé felvágottat de étterembe sem mennétek. Ha nem bízol meg a szerelőben akkor hogy bízod rá a családod életét egy általa szervizelt autóra? Az orrod előtt beleszakítom a csavart a féknyeregbe úgy, hogy észre sem veszed vagy nem húzom meg a légtelenítő csavart fel sem fog tűnni neked még ha a nyakamba lihegsz sem. Lehet okoskodni a szerelő mellett de pl. engem is idegesít ha ott rovarkodik valaki mellettem. Ha ért hozzá akkor csinálja meg ha meg nem akkor nézze a fociVB-t a váróban és igyon 3 ingyenkávét.
    nagyiWRX-nem csak az angolok kókányolnak hanem mindenki aki egy 3-5000 EUR-s autót motorhiba után vissza akar tolni az utcára. Nem fog és nem is tud 4 kovácsolt dugót megvenni 2000EEUR-ért hanem kókányol mert akad majd madár aki megveszi. és az meg is érdemli. Tudomásul kell venni, hogy egy 5000EUR alatti STI vagy EVO már csak bontani jó.
    A gyári olajokkal semmi baj, pont azt tudják amit kell, semmi többet a márkaszervíz meg olyan áron kapja, hogy a teskós olajjal csak bukna...

  • 2010.07.04 20:47:38székelyámber

    A csömöri Norauto-nál akartam ma olajcserét, s elhajtottak 4-kor, pedig 5ig van nyitva a bolt...

  • 2010.07.04 21:29:20válasszmásikat

    Érdekes hír...
    Nem lettem volna meglepődve, ha Magyarországról szól, és valami tömegmárkáról. Nade Anglia, és Audi???

    Érdekes olvasni a kommenteket is. Én pl soha nem vinném olyan szervizbe a gépet, ahol ott kell álljak mellette, mert "olyan híre van" a szerviznek. Nem is értek az autószereléshez, úgyis azt csinál a szerelő amit akar.
    Inkább reggel beadom a márkaszervizbe a gépet, aztán go munka, munka után meg vissza a szervizbe, fizetek, és elhozom a gépet, viszlát.
    Az alkatrész áraik, meg az óradíjuk olyan amilyen, de ha csak ők tudják megcsinálni..., a helyibeli falusi autószerelő srácokra max egy olajcserét bíznék.
    Eddig még nem csalódtam a munkájukban, és ez a lényeg.

  • 2010.07.04 21:31:441ns0mn14

    Az összes Speedy szervizben az egész szerelési és átnézési művelet alatt bent lehet az ember....

  • 2010.07.04 21:50:06nagyiWRX

    Kókler Róbert:
    5000euro alatt csak bontani jó persze itthon mert sok a szar és drága is, ezért hozzák a japánszürkeimportos jobbkormányos kocsikat angliából.
    Kurva jó állapotú kocsik vannak 4-5 ezer fonttól is de 5-6 millió forintért nagyon komolyakat kapni persze ezek jobb kormányosak, mindegy.
    Az árakról meg annyit hogy angliából rendeltem ACL race csapágyakat 28e forint akomplett fekvő és hajtókar csapágy itthon 90e ért akartak szerezni marha jó ,a kovácsolt dugók meg 200e forintért postázzák angliából , egy fél havi fizetése se egy embernek ezért nem értettük miért kell gányolni dugót hacsak nem volt a polcon a szervizbe és eladták a manusnak mint egy jó sti dugó, ennyi nembaj most legalább uj lesz 300e forintból kijövök és minden angliából rendelek mert itt 7-8 ezer alatt felejtős lenne.
    bocs az off-ért

  • 2010.07.04 21:52:17nagyiWRX

    1ns0mn14
    A kolégám a budaörsi speedy-be volt szervizvezető , meséljek történeteket? :)))

  • 2010.07.04 22:21:05Swind

    Azonnal visszafordulok abbol szervizbol ahol nem engednek be nezni. Mar bocs, ez az egesz, "ugyfel nem tartozkodhat ott" dolog nem csak gyanus, hanem iszonyuan pofatlan is. Millios ertekeket bizunk rajuk, es nem 2 filleres szervizdijakat fizetunk ki. Egyaltalan hogy kepzelik, hogy van pofajuk aztmondani, hogy nem lathatom a folyamatot, amikoz az az auto az ENYEM. Es ez a lenyeg, az auto a tied, kom oly erteke van, jogod van latni mi tortenik vele.
    Egyebkent ha a jonevu Carlsson tuningcegnek nem esett le az aranygyuru az ujarol amikor megkertem ok,et hogy hagy nezzem a kocsim atepiteset,(szo nelkul beleegyeztek), kkor a budosbukkosi suzuki szerviz, nagynevu szereloi is megtehetik..

  • 2010.07.04 22:46:03nagyiWRX

    Swind
    így van!!!
    én oda szoktam hívni az ügyfelet és elmagyarázom neki mi is van bár nem ért hozzá de örül hogy alánézhet a kocsijának vagy egy kicsit közelebb kerülhet a vasdarabhoz.

  • 2010.07.04 23:25:51nekend

    Legjobb egy megbízható autószerelő ismerős.
    Persze nem mindenkinek van ilyen.....
    Hála istennek nekem igen! :D

  • 2010.07.04 23:30:57Ákii

    Swind

    Ha véletlenül a műhelyben rád esik egy autó, és eltöri a kezed-lábad, akkor is jó bent lenni a szerelő nyakán? Vagy vállalja minden "civilért" a márkaszerviz a felelősséget, akik a munkavédelmi szabályokra figgyet hányva bent flangálnak a szerelőtérben?

    vagy ha véletlenül belerúgsz és tönkreteszel egy drága alkatrészt, ami a földön hever, szívesen kifizeted?

  • 2010.07.04 23:42:01AtoszMester

    Na lassan már nagyanyámtól is azt hallom, hogy majd Ő megszerzi a vezérműszíjjamat a Bárditól, mert neki 40% engedménye van. Gondolom mindenki hallotta már ezt több ismerősétől.

    Namost akkor, mindenki hibáztatta a délutáni prokee posztban az államot az autóátírási sarcokért.
    De akkor ugyanígy lehet szidni a mocsok autóalkatrész-forgalmazókat is, ha így tudják dobálni a 40% kedvezményeket. Mennyi is akkor az eredeti árrésük, ha így lazán megdobnak 40%-al???

    Én is kereskedelemben dolgozom, az átlag árrésünk 20%, de ha nagyon régóta együttműködünk egy céggel, és szerződést kötünk, akkor ki tud nagyon különleges esetben harcolni 4-5% kedvezményt.

    Kiváncsi vagyok, hogy mennyibe is kerül az a féktárcsa az alkatrész importőrnek, amikor megveszi azt a gyártól, vagy a beszállítótól, és a végén eladja nekem Bruttó 20.000 Ft-ért...?

  • 2010.07.04 23:48:22MCG

    Szerintem a f****ra kéne ráhúzni annak a baromnak a kameráját,aki ezt a hulyeséget kitalálta.Ha egy ember beviszi valahova a kocsiját,akkor megbízik abban a szervizben,ha meg nem bízik meg,miért viszi oda.Manapság már garanciát vállalnak a szakszervizek a beépített alkatrészre és az elvégzett munkára is egyaránt (ezért olyan rohadt drága).Akkor meg mi a francnak ez a baromság? Ha elromlik a kocsi,akkor úgyis ugyanoda viszi vissza a kocsit,ahol szervizeltette!Ha meg nem hajlandók elismerni a hibájukat a szervizben,akkor hívni kell az igazságügyi menőmanót és rámondja az áldást.

  • 2010.07.05 00:10:48joetaylor

    A jó szerelő engedi nézni a munkáját. A show hozzá tartozik a vevő megnyeréséhez. El kell adni a szolgáltatást éspedig úgy, hogy a vevő elégedetten távozzon és visszajöjjön. A visszajáró vevő az esetek nagy százalékában hoz újabb vevőket. Nekem ha bármelyik megrendelőm nézni kívánja a munkámat és az általa megrendelt szolgáltatás teljesülését akkor az miért is probléma. Aláíratok vele egy papírt, hogy a saját felelősségére teszi ezt, bármilyen mérgezés, sugárzás és fizikai behatás okozta sérülés esetén nem lehet kártérítési igénye. A megrendelő adja nekem a pénzt amiből élek és ezért azt a szolgáltatást kapja amit elvár.
    Tehát lehet olyan egy szerviz, hogy nem engedi az autója mellé a tulajdonost, viszont engem ott nem látnak egyszer sem az biztos.

  • 2010.07.05 00:20:42MCG

    joetaylor
    Ez teljesen korrekt,nálunk is így van.Csak szórakoznak az ügyvédek pár mondaton,amik nem tetszenek nekik.De ez nem az én dolgom.

    Az ember vesz egy autót,ami nem 5 Forint és még garanciális időn belül szakszervizbe kell járnia,ami ráadásul megszabja,hogy mit vehet a kocsijába.Eleve méreggel lép be a szervizbe és szeretné látni,miért is fizet olyan sokat.A többi a szerelő dolga és nemcsoda,hogy az ember ott akar lenni az autója mellett.Ezzel nincs is semmi bajom (persze,ha nem mászik bele a szerelő arcába és hagyja őt dolgozni).De ez a kamerás f***ság,kinyír!

  • 2010.07.05 00:57:02kis csibe

    Magyarorszagon NEM SZABAD markaszervizbe vinni semmilyen autot sem. Minden marka minden tipusahoz lehet szakit talalni, akit egyaltalan nem zavar ha ott allsz mogotte, mellette es beszelgetsz vele.

  • 2010.07.05 01:04:39bkarcsi

    Vannak kivételek,léteznek megbízható márkaszervizek,és ha már mindenképp átvernek ,(egy jó alkatrészt rosszra cserélnek)akkor azt csak akkor teszik ha garancia van rá,és végül újat szerelnek az ellopott alkatrész helyébe.

  • 2010.07.05 01:07:07KárászAti

    Igy van. A Porsche Pest egy féreg banda... De sajnos a többi se sokkal jobb

  • 2010.07.05 02:42:15ruskyy

    @ Ákii
    "Amúgy aki annyira nem bízik meg egy műhelyben (legyen az privát vagy márkaszerviz), hogy még az olajat is maga viszi oda, az minek viszi egyáltalán szervizbe az autóját? Akkor már nem egyszerűbb otthon tákolni a garázsban egy aknát...?"
    A legtöbben azért visznek saját olajat meg esetleg szűrőket, mert sokkal olcsóbb, mint amennyit a márkaszerviz felszámláz érte. És pl. így nekem se azért kerül fele annyiba egy szerviz, mert gagyi olajat meg szűrőket veszek... :)
    Mellesleg még kint Szerbiában is, egy kisvárosi szervizben úgy van megoldva, hogy üvegfalas váróteremben szürcsölheti el a kedves ügyfél a kávéját, amíg kicserélik a dolgokat az autóján...

  • 2010.07.05 10:41:2612csab

    Nekem olyan kamera kell amit bele lehet dugni az olajbetöltőn és végig tudom nézni az új olaj útját egészen az olajdekni aljáig..
    Biztos kilopják félúton.. :))))

  • 2010.07.05 12:16:35GiXXXer

    Hovány - Kecskemét - már jópár éve 4 db kamerán lehet figyelni a szervízt a szalon kávézdájából.

    Szerintem ennek már régen alapvetőnek kellene lennie, nem?

  • 2010.07.05 15:30:46BeeTm

    "Pistabátyám,ha megkérhetem felvenné-e ezt a kameraizét a micisapkájára,mer' én ugyan be nem megyek a szaros traktor alá,de kíváncsi vónék,hogy a trágyázó gardányja forog-é rendesen!"

  • 2010.07.05 16:57:11sufnyi

    blogmotor te állat megetted a hozzászólásom, mint a rendes magyar szerviz az olajat:::))))

  • 2010.07.05 20:55:05füligjimy

    Seat autóm van.Legutóbb a szervízben /Székesfehérvár,Balatoni u./egy üvegajtón keresztül néztem az autóm szervízelését.Kb.5 perc múlva jött
    a munkafelvevő és azt mondta,hogy nyugodtan bemehetek,kérdezzek bátran a szerelőtől.Kb.2 méterre
    voltam az autómtól.Nemsokára viszem a következő szervízre,remélem hasonlóak lesznek a tapasztalataim.Régebben Skodám volt,előfordult hogy Komárnóban,Szlovákiában csiáltattam a szervízelést.Ott is a kocsim mellett voltam végig,
    az öreg szaki magyarul is beszélt,és akkor még olcsó is volt a szervíz és volt minden alkatrész,nem kellett várni akár több napot is.

  • 2010.07.07 13:40:20TEDE

    Tisztelelt: MANszerelő,Bambano.
    NEm én miattam történtek ezek a dolgok, hanem a tullajdonos nő akara volt ez,hisz tudjátok hogy megy,vagy megcsinálta az ember, vagy kirugták. Amúgy nekem nem teljesen ez volt a dolgom, hogy ellenőrízzem ki, melyk vásárlót hogyan károsítját meg, hiszen ezt ott mindenki tudta, hogy hogyan működik a cég. Ez sajnos olyan dolog volt amit muszály volt megtenni az ott dolgozóknak, erről nem nagyon lehetett vitázni. De vajon miért nincs már Roag Kft....??? De mint írtam máshol ís így megy ez, a cikkhez csak azért szóltam hozzá, mert én benne voltam. Ugyanúgy a Toyotánál , a Fordnál, Az opelnél, a Bmw nél, a Mercinél stb stb szokás ez , csak talán ők nem foglalkoznak ennyira a témával mint az Audi, ami szerinte becsülendő dolog!!!

  • 2011.03.04 20:43:07SANYO1

    Annak van igaza és ez az én véleményem is hogy mi az, hogy az én általam megkeresett nem kevés pénzből vett tárgyamtól elválasztanak -nincs jogom meggyőződni hogy hogy bánnak vele .Amikor a kényszer szervizes autómhoz nem az ülés védővel -kormány védővel -váltó védővel közelit már megyek is onnan mert úgy tekint a tulajdonomra mint 1 szar darabra a mocskos fék olajos kezével ami örök nyomot hagy mindenen,a mocskos gatyájával akar beülni aztán utána meg a feleségem a fehér szoknyájában ??,és ki akar lihegni a szerelő nyakán /ez a simlis duma / csak tisztes távolságból látni akarom az akciót .Aki meg elesik meg aknába esik meg egyéb hülye kifogások ezek a simlis szervizek dumái.
    Akinek nincs mit takargatni az beenged a szerviztérbe .Szerencsére nekem is van saját szervizes szerelöm .

  • 2011.05.23 19:47:52Osváth Lacika

    Egy márkaszervizben dolgozom szerelőként (még), de nem tartom jó ötletnek a szerelő vegzálását munka közben. Nem igazán szerencsés elvonni az ember figyelmét munka közben. Elég a munkámra koncentrálni, nem hogy még közben válaszolgassak a többnyire idióta kérdésekre. Vagy például van olyan ügyfelem akinek már többször dolgoztam, meg van velem elégedve, és mégis kioktat, holott köze nincs a szakmához. Az ilyeneket elküldeném legszívesebben a búsba! Akkor a pék fejére is szereljünk kamerát, beleköp-e a kenyérbe. A teherautó sofőr fejére is, hiszen lopja a gázolajat! A benzinkutas fejére is már! Vizezi a benzint! Én (bár ismerek olyan szerelőket) még véletlenül se csinálom meg azt hogy nem cserélem ki az olaj, vagy az üzemanyag szűrőt, vagy a légszűrőt, pollenszűrőt csak kifúvatjuk aszt visszatesszük. Az olajat is csak félig kell leengedni, jó lesz az. Az új olaj felét meg elrakom magamnak, nehogy már. Meg a fékbetét is. Jó az attól hogy 20 százalékos. Majd óvatosan fékez a hülye ügyfél. Az újat elteszem magamnak. Én otthon is javítok autót, de nem a gyors meggazdagodás a célom, hanem hogy legközelebb is visszajöjjön a kuncsaft mert megbízik bennem. Szívesen elmagyarázok neki, megosztok vele bármit, de csak miután végeztem a munkával. Ezt is meg lehet szerintem érteni.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

KeresésKeresés

IndapassIndapass